open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

04 серпня 2022 року Справа № 520/3449/22

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Сагайдака В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , до Чернігівської обласної прокуратури (вул. Князя Чорного, буд. 9,м. Чернігів,14000, код ЄДРПОУ02910114) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Прокуратури Чернігівської області, щодо надання мені довідки про розмір заробітної плати (грошового забезпечення), що враховується для перерахунку пенсій від 27.01.2022 року №21-9, у розділах якої «Надбавки за високі досягнення у праці або виконання особливо важливої роботи (%)» та «Премія (%)», не вказані дані відповідних категорій працівників, які проходять службу в органах і установах прокуратури на момент виникнення права на перерахунок, за аналогічною посадою, з якої мене звільнено - прокурора Коропського району;

- зобов`язати Чернігівську обласну прокуратуру відповідно до вимог ст.ст.81 та 86 Закону України «Про прокуратуру» №1697-УІІ від 14 жовтня 2014 року надати мені довідку, про розмір заробітної плати (грошового забезпечення), що враховується для перерахунку пенсій, у якій, серед іншого, зазначити дані на рівні умов та складових заробітної плати відповідних категорій працівників, які проходять службу в органах і установах прокуратури на момент виникнення права на перерахунок, а саме: у розділах «Надбавки за високі досягнення у праці або виконання особливо важливої роботи (%)» та «Премія (%)», що враховуються для перерахунку пенсій за всіма складовими, на які нараховуються страхові внески, за аналогічною посадою, з якої мене звільнено - прокурора Коропського району.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що надана відповідачем довідка для здійснення перерахунку не містить надбавки за високі досягнення у праці або виконання особливо важливої роботи та щомісячної премії, на яку нараховується єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування і надбавки до окладу грошового утримання за службу на посадах слідчих, що враховується для перерахунку пенсій за всіма складовими, на які нараховуються страхові внески, за аналогічною посадою, з якої звільнено позивача - прокурора Коропського району, чим порушено його право на належний розмір пенсійного забезпечення.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду відкрито спрощене провадження.

Відповідач правом надання відзиву не скористався.

Згідно з ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно з ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З огляду на вказане вище, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Позивач звернувся з заявою до керівника Чернігівської обласної прокуратури про надання довідки про розмір заробітної плати (грошового забезпечення), що враховується для перерахунку пенсій за всіма складовими, на які нараховуються страхові внески, за аналогічною посадою, з якої його звільнено - прокурора Коропського району.

Чернігівською обласною прокуратурою надано позивачу довідку.

Проте, позивач не погоджуючись з її складовими звернувся до суду з даним позовом.

Не погоджуючись з відмовою, позивач звернувся до суду з позовом.

Відповідно до статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

У статті 19 Конституції України зазначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пенсійні правовідносини є одним із видів суспільних відносин і особливою формою здійснення права на пенсію. Пенсійні правовідносини розглядаються як особлива форма соціальної взаємодії, що об`єктивно виникає в суспільстві відповідно до закону, учасники якої мають взаємні кореспондуючі права та обов`язки і реалізують їх з метою задоволення своїх потреб та інтересів в особливому порядку, який не заборонений державою чи гарантований і охороняється нею в особі певних органів.

Базовим (рамковим) нормативно-правовим актом, який визначає права, принципи, підстави, механізм та умови призначення, перерахунку і виплати пенсії за вислугу років працівникам органів прокуратури був і є Закон України «Про прокуратуру»: до 15 липня 2015 - Закон № 1789-ХІІ, з цієї дати - Закон України від 14 жовтня 2014 №1697-VІІ (далі - Закон № 1697-VІІ).

У статті 50-1 Закону № 1789-ХІІ, було визначено, що обчислення (перерахунок) пенсій провадиться за документами пенсійної справи та документами, додатково поданими пенсіонерами, виходячи з розміру місячного заробітку за відповідною посадою, з якої особа вийшла на пенсію, станом на час звернення за призначенням або перерахунком (частина тринадцята цієї статті).

Частина вісімнадцята цієї статті у редакції, чинній до 15 липня 2015 року передбачала, що призначені працівникам прокуратури пенсії перераховуються у зв`язку з підвищенням заробітної плати відповідних категорій прокурорсько-слідчих працівників. Перерахунок призначених пенсій провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. Перерахунок пенсій провадиться з урахуванням фактично отримуваних працівником виплат і умов оплати праці, що існували на день його звільнення з роботи (частина вісімнадцята цієї статті).

Призначені працівникам прокуратури пенсії перераховуються у зв`язку з підвищенням заробітної плати прокурорським працівникам на рівні умов та складових заробітної плати відповідних категорій працівників, які проходять службу в органах і установах прокуратури на момент виникнення права на перерахунок. Перерахунок призначених пенсій проводиться з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув право на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. Пенсія працюючим пенсіонерам перераховується також у зв`язку з призначенням на вищу посаду, збільшенням вислуги років, присвоєнням почесного звання або наукового ступеня та збільшенням розміру складових його заробітної плати в порядку, передбаченому частинами другою, третьою та четвертою цієї статті, при звільненні з роботи або за кожні два відпрацьовані роки (ч. 20 ст. 86 Закону України "Про прокуратуру" №1697-VІІ).

Законом України №113-ІX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури» від 19.09.2019 змінено низку норм Закону України №1697- VII «Про прокуратуру» від 14.10.2014, зокрема, замість системи органів прокуратури, яка складається з Генеральної прокуратури України, регіональних та місцевих прокуратур, після проведення атестації прокурорів передбачено побудову нової структури: Офісу Генерального прокурора, обласних та окружних прокуратур (ст. 7 Закону №1697-VII).

Згідно із п. 4 розділу «Прикінцеві і перехідні положення» Закону №113-ІХ день початку роботи Офісу Генерального прокурора, обласних прокуратур, окружних прокуратур визначається рішеннями Генерального прокурора стосовно Офісу Генерального прокурора, усіх обласних прокуратур, усіх окружних прокуратур. Вказані рішення публікуються у газеті «Голос України».

Відповідно до наказу Генерального прокурора від 17.02.2021 №39 «Про окремі питання забезпечення початку роботи окружних прокуратур» та наказу Генерального прокурора від 17.02.2021 №40 «Про день початку роботи окружних прокуратур» днем початку роботи окружних прокуратур визначено 15.03.2021.

У зв`язку з визначенням відповідно до наказу Генерального прокурора від 17.02.2021 №40 «Про день початку роботи окружних прокуратур» днем початку роботи окружних прокуратур 15.03.2021, керуючись ст. 11 Закону України «Про прокуратуру» керівником Чернігівської обласної прокуратури 15.03.2021 прийнято наказ №199к, згідно якого скасовано з 15.03.2021 керівникам місцевих прокуратур, їх першим заступникам та заступникам, начальникам та прокурорам відділів місцевих прокуратур, прокурорам місцевих прокуратур надбавку за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи, встановлену відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2012 № 505 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників органів прокуратури».

Таким чином, у довідці, наданій позивачу правомірно не зазначено надбавку за високі досягнення у праці або виконання особливо важливої роботи.

Статтею 81 Закону України «Про прокуратуру» визначено, що заробітна плата прокурора регулюється цим Законом та не може визначатися іншими нормативно-правовими актами.

Заробітна плата прокурора складається з посадового окладу, премій та надбавок за: 1) вислугу років; 2) виконання обов`язків на адміністративній посаді та інших виплат, передбачених законодавством.

Преміювання прокурорів здійснюється в порядку, затвердженому Генеральним прокурором, за результатами оцінювання якості їх роботи за календарний рік у межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду оплати праці.

Розмір щорічної премії прокурора не може становити більше 30 відсотків розміру суми його посадового окладу, отриманої ним за відповідний календарний рік.

Посадовий оклад прокурора окружної прокуратури становить 15 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, розмір якого встановлено на 1 січня календарного року.

Фінансування оплати праці прокурорів здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.

Таким чином, відсутні підстави для виплати премії прокурорам окружних прокуратур з огляду на вимогу Закону здійснювати її виплату за результатами оцінювання якості роботи прокурора, яке згідно Тимчасового положення «Про систему оцінювання якості роботи прокурорів та преміювання прокурорів», затвердженого наказом Генерального прокурора від 30.10.2020 № 503 проводиться у листопаді - грудні кожного року.

Крім того, у зв`язку з прийняттям Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 №1697-VII, Закон від 05.11.1991 №1789-ХІІ втратив чинність, крім пункту 8 частини першої статті 15, частини четвертої статті 16, абзацу першого частини другої статті 46-2, статті 47, частини першої статті 49, частини п`ятої статті 50, частин третьої, четвертої, шостої та одинадцятої статті 50-1, частини третьої статті 51-2, статті 53 щодо класних чинів (їх дія поширюється на осіб, яким присвоєно класні чини до набрання чинності цим Законом), статті 55 щодо посвідчення працівника прокуратури, статті 2 у частині підстав звільнення з посади Генерального прокурора України.

При цьому позивач помилково вважає, що при наданні довідки для перерахунку пенсії відповідач зобов`язаний керуватись вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.1996 №232 «Про надбавки до грошового забезпечення працівників слідчих підрозділів органів внутрішніх справ, Служби безпеки України і прокуратуру», та незалежно від винесеної постанови Кабінету Міністрів України від 28.01.2015 №26, якою скасована доплата слідчим за вислугу років на посаді слідчого, включити зазначену доплату в довідку.

Слід зазначити, що право на пенсію позивачем реалізовано у 2012 році.

Нарахування його пенсії здійснюється у розмірах, встановлених статтею 50-1 Закону України «Про прокуратуру» від 05.11.1991 №1789-ХІІ, у редакції чинній на час її призначення, що не є спірним.

Таким чином, довідка позивачу надана за посадою прокурор району, яку від займав на день звільнення та з якої вийшов на пенсію.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , до Чернігівської обласної прокуратури (вул. Князя Чорного, буд. 9,м. Чернігів,14000, код ЄДРПОУ02910114) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії залишити без задоволення.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 04 серпня 2022 року.

Суддя Сагайдак В.В.

Джерело: ЄДРСР 105575014
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку