open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Провадження № 3/760/3237/22

в справі 760/3529/22

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 лютого 2022 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Коробенко С.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого: АДРЕСА_1 ; документованого паспортом громадянина України для виїзду за кордон серії НОМЕР_1 , що виданий 26.01.2017р., за ознаками порушення митних правил, передбаченого ст.471 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В :

28.09.2021 року о 13 годині 10 хвилин для проходження митного контролю в зону митного контролю залу „Приліт" терміналу „D" ДПМА "Бориспіль" поступив громадянин України ОСОБА_1 , який прибув до України з Арабської Республіки Єгипет, рейсом № QU 4236, літаком а/к "Азур", сполученням Шарм - Ель - Шейх - Київ.

Для проходження митного контролю громадянин Куць самостійно, своїми діями, обрав канал, позначений символами зеленого кольору - «зелений коридор», тим самим, відповідно до ч. 5 ст. 366 МК України заявив про те, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо ввезення на митну територію України, та вищевказаними діяннями засвідчила факти, що мають юридичне значення.

Перетин пасажиром «зеленої лінії», згідно Наказу Міністерства Фінансів України № 671 від 03.08.2018р. «Про затвердження Порядку виконання митних формальностей на повітряному транспорті», яка позначає початок «зеленого коридору», вказує, що для проходження митного контролю ним обрано «зелений коридор», і декларування здійснюється шляхом вчинення дій.

В ході митного контролю багажу громадянина ОСОБА_1 , після проведення відповідного опитування, із застосуванням рентген-апарату митниці було виявлено:

400 таблеток помаранчевого кольору у сорока нових непошкоджених профальгованих блістерах, з написом латинськими літерами: «1,2,3 onetwothree » ТМ «hikma» (діюча речовина -псевдоефедрин 30 mg) - всього 20 упаковок по 2 блістера в кожній. Країна виробництва - Єгипет.

Всі виявлені пігулки знаходились у валізі пасажира (багажна бірка 05231Р261147 виписана на ім` ОСОБА_1) поверх особистих речей, без ознак приховування.

За умови проведення громадянином ОСОБА_1 декларування переміщення вищевказаних товарів шляхом вчинення дій (зелений коридор), за умови відсутності факту письмового декларування та подання відповідних дозвільних документів на переміщуваний товар, в діях та бездіяльності зазначеного громадянина, вбачається ознаки порушення митних правил, обумовлених положеннями ст. 471 МК України.

Враховуючи викладене співробітниками митниці було складено протокол про порушення митних правил від 28.09.21 № 3398/10000/21 відносно громадянина ОСОБА_1 за ознаками ст. 471 МК України.

На момент виявлення в результаті митного контролю в багажі громадянина ОСОБА_1 вказаних лікарських засобів, останнім не було пред`явлено:

1. - сертифікатів якості серії вищевказаних лікарських засобів, виданих виробником - юридичною особою, та ліцензії на імпорт лікарських засобів, що видається імпортеру;

2. - рецептів на вищевказані лікарські засоби, виданого на ім`я громадянина ОСОБА_1 та засвідчених печаткою лікаря та/або закладу охорони здоров`я.

3. - дозволу на право ввезення (вивезення) чи транзиту наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, виданого спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері охорони здоров`я.

4. - документальних підтверджень про здійснення громадянином ОСОБА_1 представництва інтересів певної юридичної особи у сфері господарської діяльності, визначеної положеннямиЗакону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори» № 60/95-ВР від 15.02.1995 року.

Також громадянином ОСОБА_1 не було подано до митного оформлення відповідної митної декларації, із зазначенням вищевказаних товарів (лікарських засобів, упакувань та інструкцій).

Оскільки громадянин ОСОБА_1 самостійно, своїми діями та бездіяльністю, що були виражені у обранні для проходження митного контролю переміщуваних ним товарів (медикаментів) каналу, якийпозначений символами зеленого кольору - «Зелений коридор»; оскільки на момент проходження митного контролю, належним чином заповненої митної декларації громадянин ОСОБА_1 до митного оформлення не подавав та не пред`являв в якості підстави для митного оформлення та пропуску через митний кордон України вищевказаних дозвільних документів, у тому числі ліцензій та дозволів - в діях та бездіяльності громадянина ОСОБА_1 , що мали місце 28.09.2021 в залі «Приліт» терміналу «Д» ДП МА «Бориспіль», встановлено порушення визначеного ст. 366 МК України порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, що в свою чергу, має ознаки наявності у діях та бездіяльності ОСОБА_1 порушення митних правил, визначеного положеннями ст. 471 МК України.

З пояснень наданих громадянином ОСОБА_1 , які містяться у матеріалах справи, встановлено, що злого умислу громадянин ОСОБА_1 не мав, про те, що для переміщення через митний кордон України на ці препарати необхідні дозвільні документи, не знав, товари купував особисто для себе, родичів та друзів, адже вважав, що це просто препарат від застуди. Своє порушення громадянин ОСОБА_1 визнав, мотивуючи незнанням порядку переміщення предметів через митний кордон України.

Представник митного органу в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС щодо притягнення громадянина ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 471 МК України, посилаючись на наявність в матеріалах справи достатніх доказів, які свідчать про порушення останнім митних правил.

Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, розглянувши отримані матеріали, вбачається наступне.

Встановлено, що для проходження митного контролю в зону митного контролю залу „Приліт" терміналу „D" ДПМА "Бориспіль" поступив громадянин України ОСОБА_1 , який прибув до України з Арабської Республіки Єгипет, рейсом № QU 4236, літаком а/к "Азур", сполученням Шарм - Ель - Шейх - Київ.

Для проходження митного контролю громадянин ОСОБА_1 самостійно, своїми діями, обрав канал, позначений символами зеленого кольору - «зелений коридор», тим самим, відповідно до ч. 5 ст. 366 МК України заявив про те, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо ввезення на митну територію України, та вищевказаними діяннями засвідчила факти, що мають юридичне значення.

В ході митного контролю багажу громадянина Куць, після проведення відповідного опитування, із застосуванням рентген-апарату митниці було виявлено:

400 таблеток помаранчевого кольору у сорока нових непошкоджених профальгованих блістерах, з написом латинськими літерами: «1,2,3 onetwothree » ТМ «hikma» (діюча речовина -псевдоефедрин 30 mg) - всього 20 упаковок по 2 блістера в кожній. Країна виробництва - Єгипет.

Діюча речовина виявленого препарату - «Pseudoephedrine» внесена до таблиці IV списку № 1 (прекурсори), обіг яких обмежено і стосовно яких встановлюються заходи контролю, згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 06.05.2000р. № 770 „Про затвердження переліку наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів".

За умови проведення громадянином ОСОБА_1 декларування переміщення вищевказаних товарів шляхом вчинення дій (зелений коридор), за умови відсутності факту письмового декларування та подання відповідних дозвільних документів на переміщуваний товар, в діях та бездіяльності зазначеного громадянина, вбачається ознаки порушення митних правил, обумовлених положеннями ст. 471 МК України.

Положеннями ст. 17 розділу V Закону України „Про лікарські засоби" № 123/96-ВР від 04.04.1996р. (зі змінами та доповненнями) встановлено, що на територію України можуть ввозитися лікарські засоби, зареєстровані в Україні, за наявності сертифіката якості серії лікарського засобу, що видається виробником, та ліцензії на імпорт лікарських засобів (крім АФІ), що видається імпортеру (виробнику або особі, що представляє виробника лікарських засобів на території України), у порядку, встановленому законодавством.

При цьому порядок ввезення громадянами лікарських засобів, а також їх обсяги визначено Постановою КМУ № 458 від 23.05.2012 року „Про обсяги та порядок ввезення громадянами на митну територію України лікарських засобів та спеціального дитячого харчування".

Відповідно до положень п.1 ПКМУ № 458 від 23.05.2012 року громадяни можуть ввозити на митну територію України лікарські засоби, які переміщуються в ручній поклажі та/або в супроводжуваному або несупроводжуваному багажі громадянина, в таких обсягах:

у кількості, що не перевищує п`яти упаковок кожного найменування на одну особу (крім лікарських засобів, що містять наркотичні чи психотропні речовини);

у кількості, що не перевищує зазначену в наявному в особи рецепті на такий лікарський засіб, виданому на ім`я цієї особи та засвідченому печаткою лікаря та/або закладу охорони здоров`я…

Разом із тим діюча речовина - Pseudoephedrine Hydrochloride, яка входить до складу виявлених лікарських засобів «1,2,3 one two three » ТМ «hikma» відноситься до таблиці IV списку № 1 (прекурсори), обіг яких обмежено і стосовно яких встановлюються заходи контролю, згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 06.05.2000р. № 770 „Про затвердження переліку наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів".

Відповідно до положень ст. 7 Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори» № 60/95-ВР від 15.02.1995 року діяльність з обігу наркотичних засобів і психотропних речовин на території України дозволяється лише в цілях і в порядку, встановлених цим Законом, а в передбачених ним випадках - у порядку, що встановлюється нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України та відповідних центральних органів виконавчої влади.

Діяльність з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, включених до таблиць II і III Переліку, та прекурсорів, включених до таблиці IV Переліку, здійснюється юридичними особами всіх форм власності за наявності в них ліцензії на здійснення відповідних видів діяльності, якщо інше не передбачено цим Законом.

Відповідно до положень ст. 24 Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори» № 60/95-ВР від 15.02.1995 року ввезення на територію України, вивезення з території України чи транзит через територію України наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів здійснюється за наявності дозволу на право ввезення (вивезення) чи транзиту наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, виданого спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері охорони здоров`я.

Таким чином діяльність з ввезення (вивезення, транзиту) на територію України наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів дозволяється лише юридичним особам за наявності відповідних дозвільних документів на певну діяльність та на переміщення окремої партії препаратів (речовин).

На момент виявлення в результаті митного контролю в багажі громадянина ОСОБА_1 вказаних лікарських засобів, останнім не було пред`явлено:

1. - сертифікатів якості серії вищевказаних лікарських засобів, виданих виробником - юридичною особою, та ліцензії на імпорт лікарських засобів, що видається імпортеру;

2. - рецептів на вищевказані лікарські засоби, виданого на ім`я громадянина ОСОБА_1 та засвідчених печаткою лікаря та/або закладу охорони здоров`я.

3. - дозволу на право ввезення (вивезення) чи транзиту наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, виданого спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері охорони здоров`я.

4. - документальних підтверджень про здійснення громадянином ОСОБА_1 представництва інтересів певної юридичної особи у сфері господарської діяльності, визначеної положеннями Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори» № 60/95-ВР від 15.02.1995 року.

Також громадянином ОСОБА_1 не було подано до митного оформлення відповідної митної декларації, із зазначенням вищевказаних товарів (лікарських засобів, упакувань та інструкцій).

28 вересня 2021 року стосовно ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил № 3398/10000/21 за ст. 471 МК України за проходження через «зелений коридор» та переміщення товарів без пред`явлення дозвільних документів.

Статтею 471 МК України передбачена відповідальність за порушення встановленого цим Кодексом порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, тобто переміщення через митний кордон України особою, яка формою проходження митного контролю обрала проходження (проїзд) через «зелений коридор», товарів, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, або товарів в обсягах, що перевищують неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України.

У статтях 196, 197 МК України встановлено порядок переміщення через митний кордон України окремих видів товарів, на які встановлені заборони або обмеження.

Відповідно до положень ст. 196 МК України не можуть бути пропущені через митний кордон України :

1) товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено законом або міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, або відповідно до закону чи міжнародного договору України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України;

2) товари (крім товарів для власного споживання, що ввозяться громадянами в обсязі та порядку, встановлених статтями 376 і 378 цього Кодексу), на пропуск яких відповідно до закону потрібні документи державних органів, установ та організацій, уповноважених на їх видачу, - в разі відсутності таких документів;

3) товари, що переміщуються через митний кордон України з порушенням вимог цього Кодексу та інших законів України.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно з положеннями Митного кодексу в Україні запроваджена двоканальна система митного контролю товарів, що переміщуються через митний кордон України громадянами, яка дає громадянам змогу здійснювати декларування, обираючи один з двох каналів проходу (проїзду транспортними засобами особистого користування) через митний кордон України («зелений» та «червоний» коридори).

Згідно з ч. 5 ст. 366 МК України обрання «зеленого коридору» вважається заявою громадянина про те, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та/або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території та свідчить про факти, що мають юридичне значення.

Порядок декларування товарів, щодо яких є заборона або обмеження у ввезенні/вивезені через кордон України, у доступній та зрозумілій формі роз`яснюється на численних дошках інформації та електронних інформаційних табло, розташованих в різних приміщеннях на території будівлі аеропорту.

З протоколу вбачається, що ОСОБА_1 добровільно обрав «зелений коридор» проходу через митний контроль, перетнувши при цьому білу лінію, що засвідчує кінець «зеленого коридору», яка позначена також інформаційною вивіскою із попередженням про настання відповідальності за порушення митних правил в разі її перетину.

Оскільки ОСОБА_1 своїми діями обрав порядок проходження митного контролю через зону спрощеного митного контролю «зелений коридор», де не передбачено наявність у пасажира предметів, на переміщення яких через митний кордон України встановлено заборони чи обмеження, то, таким чином, ОСОБА_1 вчинив дії, які мають ознаки порушення митних правил, відповідальність за які передбачено ст. 471 МК України.

Закон не містить застережень щодо можливості іншого порядку переміщення предметів, щодо яких встановлено заборону чи обмеження.

Рішенням Конституційного Суду України від 21 липня 2021 року № 3-р(ІІ)\2021 визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), окремі положення абзацу другого статті 471 Митного кодексу України, а саме „а у разі якщо безпосередніми предметами правопорушення є товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, - також конфіскацію цих товарів".

Окремі положення абзацу другого статті 471 Митного кодексу України, а саме „а у разі якщо безпосередніми предметами правопорушення є товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, - також конфіскацію цих товарів", що визнані неконституційними, втрачають чинність через шість місяців з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.

Станом на 18 лютого 2022 року положення абзацу 2 ст. 471 Митного кодексу України, а саме „а у разі якщо безпосередніми предметами правопорушення є товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, - також конфіскацію цих товарів", що визнані неконституційними, втратили чинність.

За таких обставин, вбачається за необхідне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді накладення штрафу в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Керуючись ст.ст.280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 196, 197, 366, 458, 471, 527-529 Митного кодексу України, суддя -

П О С Т А Н О В И В :

Визнати винним громадянина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ст. 471 Митного кодексу України.

Накласти на громадянина ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави у розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн., який необхідно сплатити за наступними реквізитами: Отримувач: ГУК у м.Києві/ Солом`янський район/ 21081100, код ЄДРПОУ: 37993783; МФО: 899998, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), р/р № UA568999980313040106005026010, призначення платежу: номер справи про ПМП №___, П.І.Б. (порушника).

Вилучене згдіно з описом до Протоколу порушення митних правил №3398/10000/21 майно повернути ОСОБА_1 .

Стягнути з громадянина ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 496, 20 грн.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 105204027
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку