open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

07 липня 2022 року м. Ужгород№ 260/1565/22 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Іванчулинця Д.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області (пл. Народна, буд. 4, м. Ужгород, Закарпатська область, 88008, код ЄДРПОУ 20453063) про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

26 квітня 2022 року ОСОБА_1 (далі - позивач) в особі представника - адвоката Азьоми Юрія Миколайовича (далі - представник позивача) звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області (далі - відповідач), яким просить:

1) задовольнити даний позов;

2) визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області № 072050007633 від 17.11.2021 року та № 072050007633 від 18.02.2022 року про відмову в призначенні ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) дострокової пенсії за віком, як військовослужбовцю, який брав участь в бойових діях;

3) зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області призначити з 12 серпня 2021 року ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) дострокову пенсію за віком як військовослужбовцю, який брав участь в бойових діях, відповідно до пункту 4 частини 1 статті 115 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та статті 16 Закону України «Про пенсійне забезпечення» (а.с.1-5).

Позивач, обґрунтовуючи позовні вимоги зазначає, що станом на 12.08.2021 р. йому виповнилося 55 років, станом на цей же день його трудовий стаж складав більш ніж 25 років. Крім того, позивач вказує, що він приймав участь в бойових діях, а саме: безпосередньо брав участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захист незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, в районах проведення антитерористичної операції - місті Слов`янськ, Донецької області в період з 11.07.2015р. по 12.10.2015р., з 12.12.2015р. по 12.02.2016р. та з 14.04.2016р. по 12.07.2016р., що підтверджується відповідними довідками, виданими Військовою частиною 3017 (м. Харків, вул. Академіка Проскури, 1-А) від 12.02.2016 року № 1016 та від 12.07.2016 № 1610, витягом з Наказу командира Військової частини 3017 від 15.07.2016 № 144, довідкою про проходження військової служби, нараховані суми грошового забезпечення та сплачені страхові внески від 24.01.2022 року № 29, довідкою від 05.10.2021 року № 126/4, виданою Мукачівським районним територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, а тому в силу положень ст. 16 Закону України «Про пенсійне забезпечення» має право на дострокову пенсію після досягнення 55 років при стажі роботи не менше 25 років.

У подальшому представником відповідача було подано до суду відзив на позов, вимоги якого не визнаються з тих підстав, що відповідно Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою ПФУ №22-1 від 25.11.2005р., одним з документів на підставі якого засвідчується особливий статус особи, якій має бути призначено дострокову пенсію, є довідка військового комісаріату про період участі у бойових діях. У зв`язку з відсутністю вказаної довідки позивачеві було відмовлено призначенні пенсії (а.с.33, 34).

Ухвалою судді Закарпатського окружного адміністративного суду було відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження (а.с.30, 31).

Позивач скористався своїм правом і подав до суду відповідь на відзив.

Розглянувши долучені до справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов належить задовольнити з наступних підстав.

Як стверджує позивач, в серпні 2021 року, тобто після досягнення ним 55 років (12.08.2021 року), при наявності стажу роботи понад 25 років, ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Пенсійного фонду в Закарпатській області з питанням щодо призначення йому дострокової пенсії за віком, відповідно до пункту 4 частини 1 статті 115 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та до статті 16 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Позивачу працівниками вказаного Головного УПФУ було надано перелік документів, необхідних для призначення пенсії, та встановлено строк - три місяці, протягом якого він такі документи зобов`язаний подати.

11 листопада 2021 року позивачем до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області було подано документи, необхідні для призначення пенсії, згідно попередньо наданого переліку, що підтверджується довідкою від 11 листопада 2021 року № 2162 (а.с.14).

За результатами розгляду заяви ОСОБА_1 про призначення пенсії за № 6197/3064 від 11 листопада 2021 року, Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області прийнято рішення за № 072050007633 від 17 листопада 2021 року про відмову в призначенні пенсії, що підтверджується відповідним повідомленням вказаного пенсійного органу від 29 листопада 2021 року, з доданим до нього витягом з електронної пенсійної справи (а.с.15, 16).

За змістом даного повідомлення від 29 листопада 2021 року вбачається, що єдиною підставою для прийнята рішення про відмову у призначенні ОСОБА_1 дострокової пенсії за віком, зазначено відсутність необхідного страхового стажу - не менше 25 років, оскільки, згідно наданих позивачем документів його загальний страховий стаж становить 24 роки 7 місяців 7 днів.

В лютому 2022 року позивач повторно звернувся до Головного управління Пенсійного фонду в Закарпатській області з питанням щодо призначення йому дострокової пенсії за віком, відповідно до пункту 4 частини 1 статті 115 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та до статті 16 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Зі змісту позовної заяви та доданих до неї документів вбачається, що позивачу працівниками вказаного Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області знову було надано перелік документів, необхідних для призначення пенсії (а.с.17).

11 лютого 2022 року позивачем до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області було подано заяву з доданими документами, необхідними для призначення пенсії, згідно попередньо наданого переліку, які зареєстровані за № 872/437, що підтверджується відповідною Розпискою-повідомленням від 11 лютого 2022 року (а.с.18).

Серед документів, які були додані до заяви про призначення пенсії від 11 лютого 2022 року, містилося посвідчення учасника бойових дій серії НОМЕР_2 від 28 березня 2016 року, про яке зазначено в рядку № 10 за порядком Розписки-повідомлення від 11 лютого 2022 року.

За результатами розгляду заяви ОСОБА_1 про призначення пенсії № 872/437 від 11 лютого 2022 року, відповідачем прийнято рішення за № 072050007633 від 18 лютого 2022 року про відмову в призначенні пенсії, що підтверджується відповідним повідомленням вказаного пенсійного органу від 06 квітня 2022 року, та відповіддю наданою Головним управлінням Пенсійного фонду України в Закарпатській області від 06 квітня 2022 року на адвокатський запит адвоката Азьоми ІО.М. від 30 березня 2022 року за № 03 (а.с.19, 20, 23, 24).

За змістом даного Повідомлення від 06 квітня 2022 року, на відміну від попереднього Повідомлення від 29 листопада 2021 року, згідно наданих позивачем документів його загальний страховий стаж становить 25 років 7 місяців 10 днів, а єдиною підставою для прийняття рішення про відмову у призначенні ОСОБА_1 дострокової пенсії за віком, згідно статті 115 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», зазначено ненадання до заяви про призначення пенсії документів, передбачених пп.6 п.2.1 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», а саме документи про безпосередню участь в АТО/ООС, передбачені Порядком надання та позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення.

Одночасно, в останньому абзаці Повідомлення від 06 квітня 2022 року зазначено, що спеціалістами відділу обслуговування громадян № 4 (сервісного центру) підготовлено та направлено запит до військової частини 3017 м. Харків 0700-0207-8/9378 від 22 лютого 2022 року щодо надання довідки про безпосередню участь в АТО/ООС. Додатково направлено запит до Головного управління Національної гвардії України.

При цьому, суд звертає увагу, що:

- пп.6 п.2.1. Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», не містить переліку документів, які підтверджують безпосередню участь в АТО/ООС і які необхідно подавати до пенсійного органу для призначення пенсії;

- відповідно до вимог п.4.2. даного Порядку, зокрема, при прийманні документів працівник сервісного центру повідомляє про необхідність дооформлення документів або надання додаткових документів у тримісячний строк з дня подання заяви про призначення пенсії, у разі неналежного оформлення поданих документів або відсутності необхідних документів;

- відповідно до п.4.3. цього Порядку, зокрема, рішення за результатами розгляду заяви та поданих документів органом, що призначає пенсію, приймається не пізніше 10 днів після надходження заяви. Цей строк може бути продовжено за рішенням керівника органу, що призначає пенсію, на строк проведення додаткової перевірки достовірності відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умов їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством, для визначення права на пенсію, але не більше ніж на 15 днів.

Тобто, зважаючи на зміст Повідомлення від 06 квітня 2022 року та зазначені норми Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», рішення про відмову в призначенні пенсії ОСОБА_1 прийнято всупереч процедурі передбаченій даним нормативно-правовим актом, оскільки працівники сервісного центру не повідомляли Позивачу про необхідність надання будь-яких додаткових документів, а також, таке рішення прийнято на сьомий день після надходження відповідної заяви, до закінчення додаткової перевірки відомостей, передбачених законодавством, для визначення права на пенсію.

Окрім того, положення підпункту 5 пункту 2.1. Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», посвідчення учасника бойових дій та довідку про період (періоди) участі у бойових діях або в антитерористичній операції в районах її проведення визначають, як альтернативні документи, що посвідчують спеціальний статус особи для призначення пенсії зі зниженням пенсійного віку, як учаснику бойових дій, які кожний окремо є достатнім документом, який засвідчує спеціальний статус особи, яка звернулась за призначенням пенсії зі зниженням пенсійного віку як учаснику бойових дій.

Саме такий правовий висновок щодо застосування зазначених у даному позові норм права, які регулюють спірні правовідносини, викладений в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 09.06.2021 року, прийнятої у справі № 430/576/19.

Отже, зважаючи на зазначені обставини та норми матеріального права, ОСОБА_1 , звертаючись до пенсійного органу із заявою про призначення дострокової пенсії за віком, надав усі необхідні документи, зокрема, посвідчення учасника бойових дій, яке підтверджує участь у бойових діях, і поданих документів було достатньо для призначення йому такої пенсії на підставі пункту 4 частини 1 статті 115 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та статті 16 Закону України «Про пенсійне забезпечення», як військовослужбовцю, який брав участь в бойових діях.

Однак, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Закарпатській області протиправно було прийнято рішення № 072050007633 від 17 листопада 2021 року та № 072050007633 від 18 лютого 2022 року щодо відмови в призначенні ОСОБА_1 вказаної дострокової пенсії за віком, внаслідок чого було порушено його права та законні інтереси, які можуть бути відновлені, шляхом визнання таких рішень протиправними та їх скасування, а також, шляхом зобов`язання вказаного пенсійного органу призначити позивачу дострокової пенсії за віком, з дня досягнення ним 55 років, тобто з 12.08.2021 року.

Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише па підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.16 Закону України «Про пенсійне забезпечення», зокрема, військовослужбовці, які брали участь у бойових діях, мають право на пенсію : чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років.

Відповідно до п.4 ч. 1 ст. 115 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», право на призначення дострокової пенсії за віком мають, зокрема, військовослужбовці, які брали участь у бойових діях, в антитерористичній операції в районах її проведення - після досягнення чоловіками 55 років та за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків.

Відповідно до вимог ч.2 ст.11 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з статтею 46 Конституції України норми якої є нормами прямої дії, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх в разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та інших випадках передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Соціальний захист державою осіб, які мають право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом, охоплює комплекс заходів, які здійснює держава в межах її соціально-економічних можливостей.

Правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також визначення загальних засад проходження в Україні військової служби здійснюється Законом України «Про військовий обов`язок і військову службу».

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України.

Статтею 2 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» визначено, що військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України, пов`язаній із захистом Вітчизни. Час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.

Частиною 6 вказаної статті Закону передбачено види військової служби, до яких, зокрема, віднесено й військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період.

Процедуру надання статусу учасника бойових дій особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, та категорії таких осіб визначає Порядок надання статусу учасника бойових дій особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 №413 (далі - Порядок №413).

Відповідно до пункту 2 Порядку №413 статус учасника бойових дій надається військовослужбовцям (резервістам, військовозобов`язаним) та працівникам Збройних Сил, Національної гвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, військовослужбовцям військових прокуратур, особам рядового та начальницького складу підрозділів оперативного забезпечення зон проведення антитерористичної операції ДФС, поліцейським, особам рядового, начальницького складу, військовослужбовцям, працівникам МВС, Управління державної охорони, Держспецзвязку, ДСНС, ДПтС, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення.

Пунктом 4 Порядку №413 визначено підставу надання особі статусу учасника бойових дій: документи про безпосереднє залучення до виконання завдань антитерористичної операції в районах її проведення, направлення (прибуття) у відрядження до районів проведення антитерористичної операції, їх перебування в таких районах з метою виконання завдань із захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України шляхом безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення (витяги з наказів керівника Антитерористичного центру при СБУ про залучення до проведення антитерористичної операції, директив, розпоряджень, посвідчень про відрядження, оперативних завдань, журналів бойових дій, бойових донесень, дислокацій, книг нарядів, графіків несення служби, звітів, зведень, донесень, матеріалів спеціальних (службових) розслідувань за фактами отримання поранень, а також інші офіційні документи, видані державними органами, що містять достатні докази про безпосередню участь особи у виконанні завдань антитерористичної операції у районах її проведення).

При цьому, основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей визначено Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», який також встановлює єдину систему їх соціального та правового захисту, гарантує військовослужбовцям та членам їх сімей в економічній, соціальній, політичній сферах сприятливі умови для реалізації їх конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни та регулює відносини у цій галузі.

Відповідно до статті 1-2 України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» військовослужбовці користуються усіма правами і свободами людини та громадянина, гарантіями цих прав і свобод, закріпленими в Конституції України та законах України, з урахуванням особливостей, встановлених цим та іншими законами.

У зв`язку з особливим характером військової служби, яка пов`язана із захистом Вітчизни, військовослужбовцям надаються визначені законом пільги, гарантії та компенсації.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» до учасників бойових дій належать, зокрема військовослужбовці (резервісти, військовозобов`язані), які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення.

Абзацом другим пункту 1 статті 8 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» визначено, що час перебування громадян України на військовій службі зараховується до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби. Час проходження строкової військової служби та військової служби за призовом осіб офіцерського складу, а також час проходження військової служби в особливий період, що оголошується відповідно до Закону України «Про оборону України», зараховуються до стажу роботи, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, якщо на момент призову на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу в особливий період, що оголошується відповідно до Закону України «Про оборону України», особа навчалася за фахом у професійно-технічному навчальному закладі, працювала за професією або займала посаду, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах. Час навчання в професійно-технічному навчальному закладі, час проходження строкової військової служби, а також час проходження військової служби в особливий період, що оголошується відповідно до Закону України «Про оборону України», які зараховуються до стажу роботи, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, не повинні перевищувати наявного стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах. Час проходження військовослужбовцями військової служби в особливий період, що оголошується відповідно до Закону України «Про оборону України», зараховується до їх вислуги років, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби на пільгових умовах у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України.

Так, Наказом Міністерства оборони України № 530 від 14.08.2014 «Про положення про організацію роботи з обчислення вислуги років», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.10.2014 за № 1294/2607 відповідно до Законів України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 №975 «Про затвердження Порядку призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві» та з метою приведення нормативно-правових актів Міністерства оборони України у відповідність до чинного законодавства, затверджено Положення про організацію в Міністерстві оборони України з обчислення вислуги років для призначення пенсій військовослужбовцям в соціального забезпечення осіб, звільнених з військової служби та членів їх сімей.

Пунктом 2.3 розділу 2 вказаного Положення передбачено, що час проходження служби, протягом якого особа брала участь в антитерористичній операції зараховується на пільгових умовах - один місяць служби за три місяці.

Також, Постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 №393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей» встановлено, що нарахування страхового пенсійного стажу для військовослужбовців учасників антитерористичних операцій за час їх безпосередньої участі в антитерористичній операції має здійснюватись у потрійному розмірі.

Аналіз наведених норм права дає підстави для висновку, що час проходження служби, протягом якого особа брала участь в антитерористичній операції, підлягає зарахуванню до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах - один місяць служби за три місяці.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 05.06.2018 у справі №348/347/17.

Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 115 розділу XIV Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» право на призначення дострокової пенсії за віком мають, зокрема, військовослужбовці, особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейські, які брали участь у бойових діях, в антитерористичній операції в районах її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях в районах їх здійснення, - після досягнення чоловіками 55 років, жінками - 50 років та за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків і не менше 20 років у жінок.

Статтею 57 Закону України «Про пенсійне забезпечення» передбачено пільги по обчисленню стажу за час перебування у складі діючої армії та встановлено, що час служби зараховується до стажу роботи на пільгових умовах, у порядку, встановленому для обчислення строків цієї служби при призначенні пенсії за вислугою років військовослужбовцям.

Згідно з листом Головного управління оборонного та мобілізаційного планування Генштабу Міноборони від 21.08.2014 № 322/2/7142 основним документом, який підтверджує призов та проходження військової служби військовослужбовцем в особливий період, а також підтверджує призов під час мобілізації резервістів та військовозобов`язаних, є військовий квиток, у якому у відповідних розділах здійснюються службові відмітки. Якщо такої можливості немає, то документами, що підтверджують призов на військову службу під час мобілізації, може бути:

- для військовозобов`язаних - довідка про призов військовозобов`язаного на військову службу, видана військовим комісаріатом або військовою частиною;

- для резервістів - витяг із наказу чи довідка про зарахування до списків військової частини, які видаються військовою частиною.

Як видно з матеріалів справи спірним у такій справі є зарахування до страхового стажу позивача періоди безпосередньої участі ОСОБА_1 в антитерористичній операції, а саме: з з 11.07.2015р. по 12.10.2015р., з 12.12.2015р. по 12.02.2016р. та 14.04.2016р. по 12.07.2016р. з розрахунку один місяць служби за три місяці.

Однак, як вбачається із матеріалів даної справи, на підтвердження даних обставин справи позивачем надано: копія посвідчення учасника бойових дій ОСОБА_1 ; копія витягу з наказу від 15.07.2016 року № 144; копія довідок від 12.02.2016 року та від 12.07.2016 року про безпосередню участь ОСОБА_1 в АТО; копія довідки від 24.01.2022 року № 29 про нараховані суми грошового забезпечення; копія довідки від 05.10.2021 № 126/4 про проходження військової служби ОСОБА_1 ..

У відповідності до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи викладене та зважаючи на встановлені обставини, суд вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими, підставними та такими, що підлягають до задоволення.

Щодо судових витрат, то відповідно до вимог частини 5 статті 139 КАС України такі стягненню не підлягають, оскільки позивач має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - учасників бойових дій, що підтверджується копією з посвідчення серії, тому звільнений від сплати судового збору відповідно до пункту 13 частини 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір».

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 246, 382, 255, 292-297, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області (пл. Народна, буд. 4, м. Ужгород, Закарпатська область, 88008, код ЄДРПОУ 20453063) про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області за № 072050007633 від 17 листопада 2021 року та за № 072050007633 від 18 лютого 2022 року про відмову в призначенні ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 дострокової пенсії за віком, як військовослужбовцю, який брав участь в бойових діях.

3. Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області призначити з 12 серпня 2021 року ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 дострокову пенсію за віком, як військовослужбовцю, який брав участь в бойових діях, відповідно до пункту 4 частини 1 статті 115 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та статті 16 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

СуддяД.В. Іванчулинець

Джерело: ЄДРСР 105155590
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку