open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

06 липня 2022 року № 520/20895/21

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Зоркіна Ю.В., розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , іпн. НОМЕР_1 ) до Офісу Генерального прокурора (вул. Різницька, буд. 13/15,м. Київ,01011, код ЄДРПОУ 00034051) треті особи: ІНФОРМАЦІЯ_1 (АДРЕСА_2, код ЄДРПОУ НОМЕР_2) , Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області (майдан Свободи, буд. 5, Держпром, під. 3, пов. 2,м. Харків,61022, код ЄДРПОУ14099344) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з зазначеним позовом, у якому з урахуванням заяви про виправлення описки, просить суд:

визнати протиправними дії Офісу Генерального прокурора України щодо відмови у виготовленні та видачі оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 у відповідності до вимог ст.43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб», положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» в частині підвищення окладу за військове звання та відсоткової надбавки за вислугу років із обов`язковим зазначенням відомостей про розмір всіх інших основних (посадовий оклад) та додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премій, яке враховувалось під час призначення військової пенсії, для здійснення обчислення та перерахунку з 01.04.2019 основного розміру пенсії;

зобов`язати Офіс Генерального прокурора України виготовити та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області через ІНФОРМАЦІЯ_1 оригінал нової довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 у відповідності до статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб», положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» в частині підвищення окладу за військове звання та відсоткової надбавки за вислугу років із обов`язковим зазначенням відомостей про розмір всіх інших основних (посадовий оклад) та додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премій, яке враховувалось під час призначення військової пенсії, для здійснення обчислення та перерахунку з 01.04.2019 основного розміру пенсії, а копію такої довідки направити ОСОБА_1 .

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що є пенсіонером, вважає, що на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 набув право на перерахунок пенсії. Позивач звернувся до відповідача з вимогою про виготовлення нової довідки, але відповідачем було йому відмовлено.

Відповідач надав відзив на адміністративний позов, у якому зазначив про відсутність підстав для задоволення позовних вимог, оскільки будь-якого підвищення грошового забезпечення станом на 01.04.2019 Урядом не приймалося; звернення головного управління Пенсійного фонду України згідно з Порядком № 45, у зв`язку з рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.12.2018 у справі № 826/3858/18 та постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019, до Офісу Генерального прокурора не надходило; рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.12.2018 у справі № 826/3858/18 та постанова Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019 зобов`язують до вчинення певних дій лише Кабінет Міністрів України та не містять жодних зобов`язань до Офісу Генерального прокурора (до 02.01.2020 - Генеральної прокуратури України); додаток 2, згідно з яким уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення не зазнав змін, то підстав надавати довідку про грошове забезпечення для перерахунку пенсії позивача немає.

Треті особи правом надання пояснень на адміністративний позов не скористалися.

Дослідивши долучені до матеріалів справи документи, перевіривши оскаржувані рішення, дії відповідача на відповідність приписам ч.2 ст.2 КАС України, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що наказом заступника Міністра оборони України № 149 від 14.09.2001 позивач звільнений з військової служби за станом здоров`я з посади слідчого військової прокуратури Новоград-Волинського гарнізону

Позивач перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Харківській області та отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" № 2262-ХІІ від 09.04.1992.

З 01.01.2018 пенсію позивача перераховано відповідно до ч.4 ст. 63 Закону № 2262-ХІІ та постанови Кабінету Міністрів України "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" від 21.02.2018 № 103 (надалі - Постанова № 103), з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення із служби, що визначені станом на 1 березня 2018 р. на підставі довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

На виконання вимог Постанови № 103 Генеральною прокуратурою України підготовлено та направлено до Харківського обласного військового комісаріату довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії, у порядку, визначеному рішенням Кабінету Міністрів, станом на 01.03.2018, яка містить тільки три складові грошового забезпечення: посадовий оклад, оклад за військовим званням, надбавка за вислугу років

У відповідь на звернення позивача щодо надання довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії станом на 05.03.2019, листом від 14.04.2021 № 21-1024 вих21 Офісом Генерального прокурора відмовлено у надання довідки з підстав того, що Порядком № 45 не передбачено звернення особи до уповноваженого органу за довідкою про розмір грошового забезпечення в індивідуальному порядку. Надання вказаних довідок на індивідуальне звернення особи та у спосіб згідно з Порядком № 45 може призвести до плутанини у зв`язку з дублюванням довідок з ідентичною інформацією, але різними реквізитами. Також проінформовано, що на виконання вимог Постанови № 103 Генеральною прокуратурою України підготовлено та направлено до Харківського обласного військового комісаріату довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії, у порядку, визначеному рішенням Кабінету Міністрів, станом на 01.03.2018 згідно з нормами, чинними на момент виникнення права на перерахунок.

Не погоджуючись з такою відмовою відповідача, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

По суті заявлених вимог суд зазначає наступне.

Спеціальним законом, який регулює правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, є Закон України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі по тексту - Закон № 2262-ХІІ).

Зазначений Закон №2262-ХІІ визначає умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом.

Правовою основою для реалізації гарантії перерахунку призначених пенсій у зв`язку зі збільшенням рівня грошового забезпечення діючих військовослужбовців є положення ч. 3 ст. 43 та ч. 4 ст. 63 Закону № 2262-XII.

Відповідно до ч.ч.1, 2, 4 ст. 63 Закону № 2262-ХІІ перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Частина 18 ст. 43 Закону № 2262-ХІІ встановлює, що у разі якщо на момент призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає невідкладному перерахунку.

Відповідно до ч.3 ст.51 Закону № 2262-ХІІ перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів ПФУ та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону №2262-XII, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 (далі по тексту - Порядок № 45).

Пунктом 1 Порядку № 45 визначено, що пенсії, призначені відповідно до Закону № 2262-ХІІ, у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 4 Порядку №45 перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону №2262-ХІІ. Якщо внаслідок перерахунку розмір зменшується, пенсія виплачується в раніше встановленому розмірі.

Аналіз наведених вище норм права в системному взаємозв`язку дає підстави для висновку, що підставою для проведення перерахунку пенсії особам, які отримують пенсію за нормами Закону № 2262-ХІІ, є зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, або введення для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, проведеного на підставі рішення Кабінету Міністрів України, позаяк саме цьому органу законодавчо надано право на встановлення умов та порядку перерахунку пенсій, а також розміри грошового забезпечення для такого перерахунку. Перерахунок пенсії здійснюється головними управліннями Пенсійного фонду після надходження від уповноваженого органу, з якого пенсіонер звільнився зі служби, відповідної довідки та виключно з урахуванням тих складових грошового забезпечення, які вказані у такій довідці.

30 серпня 2017 Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" (надалі - постанова № 704), яка набрала чинності 01.03.2018 та якою затверджено тарифні сітки розрядів і коефіцієнтів посадових окладів, схеми тарифних розрядів, тарифних коефіцієнтів, додаткові види грошового забезпечення, розміри надбавки за вислугу років, пунктом 2 якої установлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Постановою Уряду № 704 установлено такі додаткові види грошового забезпечення:- надбавку за особливості проходження служби військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби) та особам рядового і начальницького складу в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років (абз. 4 пп. 1 п. 5 постанови № 704);- надбавка за службу в умовах режимних обмежень військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам рядового і начальницького складу (п. 6 постанови № 704).

Підпунктом 2 п. 5 постанови № 704 надано право керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби у межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення.

Відповідно до пункту 10 Постанови №704 зазначена постанова набирає чинності з 1 січня 2018 року.

Отже, з набранням чинності Постановою № 704, якою змінено (збільшено) розміри грошового забезпечення військовослужбовців, у позивача з 01.01.2018 виникли підстави для перерахунку пенсії.

24.02.2018 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (надалі - Постанова № 103), якою було внесено зміни, зокрема до п. 1 Порядку № 45, який викладено у новій редакції, а саме: "Пенсії, призначені відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України".

Пунктом 1 Постанови № 103 було вирішено перерахувати пенсії, призначені згідно із Законом № 2262-ХІІ до 1 березня 2018 р. (крім пенсій, призначених згідно із Законом особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським), з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення із служби (на дату відрядження для роботи до органів державної влади, органів місцевого самоврядування або до сформованих ними органів, на підприємства, в установи, організації, вищі навчальні заклади), що визначені станом на 1 березня 2018 р. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 р. № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб".

При цьому у Додатку 2 до Порядку № 45, міститься форма довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, яку Постановою № 103 було викладено в новій редакції, в якій відсутні такі складові грошового забезпечення, як щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення), а також премії.

Отже, Постановою № 103 та Порядком № 45 встановлено однакові складові грошового забезпечення, які мають враховуватися при здійсненні перерахунку пенсії позивача, а саме: оклад за посадою, оклад за військовим званням, відсоткова надбавка за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа обіймала на дату звільнення зі служби, а порядок проведення перерахунку пенсії не передбачав подання військовим комісаріатом довідки, в якій, крім основних видів, мало бути зазначено про додаткові види грошового забезпечення, які передбачені в складі грошового забезпечення, визначеного Постановою № 704.

З огляду на матеріали справи, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Харківській області проведено перерахунок та виплату пенсії позивача на підставі довідки, що була надана Харківським обласним військовим комісаріатом (за даними грошового забезпечення, що надані Генеральною прокуратурою України), у розмірах, які передбачені Постановою № 103 з урахуванням лише трьох складових грошового забезпечення: посадового окладу, окладу за військовим званням та надбавки за вислугу років, що не заперечується сторонами в справі та підтверджується матеріалами справи.

Водночас, рішенням Окружного адміністративного міста Києва від 12.12.2018 по справі №826/3858/18, яке залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019, зокрема визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови № 103 та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку № 45.

Так, у постанові від 05.03.2019 по справі № 826/3858/18 Шостий апеляційний адміністративний суд дійшов висновку, що п. п. 1, 2 Постанови № 103 та зміни до п. 5 і додатку 2 Порядку № 45 щодо складових грошового забезпечення для перерахунку пенсій, звужують зміст та обсяг існуючих прав і свобод, оскільки скасовують надбавки, доплати, підвищення і премії, які отримував військовий пенсіонер під час служби, та які враховувались при попередніх перерахунках пенсій.

Суд зазначає, що частина друга статті 265 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду, не регулює питань щодо можливості застосування нормативно-правових актів, визнаних судом протиправними. Предметом її регулювання є встановлення моменту втрати чинності нормативно-правовим актом, визнаним судом нечинним.

Суд наголошує на неможливості виконання положення нормативно-правового акта, визнаного судом протиправним та таким, що прийнятий поза межами повноважень, не в порядку та спосіб, передбачені законом.

Отже, з 05.03.2019, а саме з дня набрання чинності рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.12.2018 по справі №826/3858/18 у позивача виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом № 2262-ХІІ, з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, а також додаткових видів грошового забезпечення, які передбачені Постановою № 704, а відтак з цієї дати позивач має право на отримання пенсії, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно з постановою № 704 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону № 2262-ХІІ.

Враховуючи викладене, оскільки зміни внесені постановою № 103, зокрема, до додатку 2 до Порядку № 45, в якому визначено форму довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, та до п. 5 Порядку № 45 були визнані у судовому порядку нечинними, з 05.03.2019 діє редакція додатку 2 до Порядку № 45 та редакція пункту 5 цього Порядку, яка діяла до зазначених змін, в якій передбачено зазначення в довідці додаткових видів грошового забезпечення, що враховуються для перерахунку пенсії.

Наведене вище спростовує доводи відповідача про те, що додаток 2, згідно з яким уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення не зазнав змін.

Щодо доводів відповідача про те, що Порядком № 45 не передбачено звернення особи до уповноваженого органу за довідкою про розмір грошового забезпечення в індивідуальному порядку та надання вказаних довідок на індивідуальне звернення особи може призвести до плутанини у зв`язку з дублюванням довідок з ідентичною інформацією, але різними реквізитами, суд зазначає таке.

Так, підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій, може бути як відповідна заява пенсіонера та додані до неї документи, так і рішення, прийняте Кабінетом Міністрів України, про що державні органи, визначені Порядком № 45, повідомляють орган ПФУ.

Аналогічний правовий висновок міститься у постанові Верховного Суду від 11.08.2020 у справі №520/2986/19.

Оскільки, як вбачається з матеріалів справи, позивач звернувся до відповідача 04.09.2020 (а.с. 17), тобто вже після набуття законної сили рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.12.2018 по справі №826/3858/18, відтак з цієї дати (05.03.2019) позивач мав правомірні очікування на отримання пенсії, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно з постановою № 704 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону № 2262-ХІІ та відповідно на отримання нової довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, із обов`язковим зазначенням в ній відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення перерахунку основного розміру його пенсії, а тому суд вважає наведені доводи необґрунтованими.

Суд відхиляє посилання відповідача на те, що будь-якого підвищення грошового забезпечення станом на 01.04.2019 Урядом не приймалося, оскільки як з`ясовано вище юридичними фактами, з якими пов`язується право на перерахунок пенсії в межах розгляду цієї справи є скасування в судовому порядку п. 1, 2 Постанови № 103 та звернення позивача у зв`язку з цим за отриманням нової довідки.

Також суд вважає помилковими доводи про те, що звернення головного управління Пенсійного фонду України згідно з Порядком № 45, у зв`язку з рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.12.2018 у справі № 826/3858/18 та постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019, до Офісу Генерального прокурора не надходило, оскільки алгоритм дій державних органів під час проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону № 2262-ХІІ, передбачений у постанові Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45, не змінився у зв`язку з скасування з 05.03.2019 в судовому порядку пунктів 1,2 Постанови №103, внаслідок чого позивач не позбавлений права в індивідуальному порядку звернутися з заявою про отримання нової довідки станом на 05.03.2019.

Окрім іншого, безпідставними є аргументи відповідача на користь того, що рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.12.2018 у справі № 826/3858/18 та постанова Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019 зобов`язують до вчинення певних дій лише Кабінет Міністрів України та не містять жодних зобов`язань до Офісу Генерального прокурора, адже предметом судового розгляду у вказаній справі було надання оцінки законності урядового нормативного-правового акту, а не правомірність дій окремих суб`єктів владних повноважень, що не впливає на результат розгляду цієї справи.

В той же час, в межах розгляду цієї справи врахуванню підлягають правові висновки, викладені Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 17.12.2019 у зразковій адміністративній справі №160/8324/19 (адміністративне провадження №Пз/9901/20/19) щодо видачі довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії військовослужбовцям, яка залишена без змін постановою Великої Палати Верховного Суду від 24.06.2020.

Відповідно до ч.3 ст.291 КАС України при ухваленні рішення у типовій справі, яка відповідає ознакам, викладеним у рішенні Верховного Суду за результатами розгляду зразкової справи, суд має враховувати правові висновки Верховного Суду, викладені у рішенні за результатами розгляду зразкової справи.

Обставини, що виключали б типове застосування норм матеріального права до цього спору, відсутні.

За наведеного правового регулювання та встановлених у справі обставин суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову шляхом зобов`язання Офісу Генерального прокурора підготувати та надати до ГУ ПФУ в Харківській області нову довідку про розмір грошового забезпечення, станом на 05.03.2019, у відповідності до вимог ст.ст. 43 і 63 Закону № 2262-ХІІ, ст. 9 Закону № 2022-ХІІ та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України № 704, із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення перерахунку основного розміру його пенсії.

Щодо частини позовних вимог про надання копії оновленої довідки позивачу, то суд вважає, що такі вимоги є передчасними та такими, що задоволенню не підлягають, оскільки позивачу не було відмовлено у наданні копії довідки, а відмовлено у складанні (виготовленні) оновленої довідки.

Позивач не позбавлений права після виготовлення оновленої довідки та направлення її до ГУ ПФУ звернутися до відповідача чи третіх осіб для отримання копії відповідної довідки, якщо вважатиме таке за потрібне.

Згідно вимог статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Згідно ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 9, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити частково

Визнати протиправними дії Офісу Генерального прокурора України щодо відмови у виготовленні та видачі ОСОБА_1 оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 у відповідності до вимог ст.43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб», положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» в частині підвищення окладу за військове звання та відсоткової надбавки за вислугу років із обов`язковим зазначенням відомостей про розмір всіх інших основних (посадовий оклад) та додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премій, яке враховувалось під час призначення військової пенсії, для здійснення обчислення та перерахунку з 01.04.2019 основного розміру пенсії.

Зобов`язати Офіс Генерального прокурора України виготовити та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області через ІНФОРМАЦІЯ_1 довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 05.03.2019 у відповідності до статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб», положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» в частині підвищення окладу за військове звання та відсоткової надбавки за вислугу років із обов`язковим зазначенням відомостей про розмір всіх інших основних (посадовий оклад) та додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премій, яке враховувалось під час призначення військової пенсії, для здійснення обчислення та перерахунку з 01.04.2019 основного розміру пенсії.

В іншій частині вимог позов залишити без задоволення.

Стягнути з Офісу Генерального прокурора на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань суму судового збору в загальному розмірі 908 ( дев`ятсот вісім) гривень 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Зоркіна Ю.В.

Джерело: ЄДРСР 105135074
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку