open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/1900/22

09 червня 2022 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючої судді Подлісної І.М.

за участю:

секретаря судового засідання Паряк Тетяни Дмитрівни

представника позивача Соколовського І.О.

представника відповідача Васильчук І.Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Шредер" до Тернопільської митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасувати рішення №КТ-UA403000-0008-2021 від 05.11.2021 та картки відмови №UA403020/2021/000305 від 05.11.2021, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "Шредер" з адміністративним позовом до Тернопільської митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасувати рішення №КТ-UA403000-0008-2021 від 05.11.2021 та картки відмови №UA403020/2021/000305 від 05.11.2021.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 05 листопада 2021 року Тернопільською митницею ДМС України було винесено Рішення № KT-UA403000-0008- 2021 про визначення коду товару, імпортованого ТОВ «Шредер» на митну територію України .

Відповідно до ч.І ст.24 МК України, кожна особа має право оскаржити рішення, дії або бездіяльність митних органів, їх посадових осіб та інших працівників, якщо вважає, що цими рішеннями, діями або бездіяльністю порушено її права, свободи чи інтереси.

Позивач вважає оскаржуване рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою від 26.04.2022 судом прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) судом вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи на 17.05.2022 о 11:30 год. Відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 13.05.2022. У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає наступне.

Згідно із пунктом (F) Пояснень № 256 до товарної позиції 8539 УКТ ЗЕД світлодіодні (LED) лампи, які класифікуються у цій позиції, повинні складатися з скляного або пластикового корпусу, одного або більше світлодіодів (LED), схеми випрямлення змінного струму та перетворення

напруги до рівня, придатного для живлення світлодіодних ламп та цоколя (наприклад, гвинтового, штифтового (байонетного) або 2-штирькового цоколя) для кріплення у патроні. Деякі лампи можуть також мати радіатор.

Такі лампи мають різноманітні форми, наприклад, у вигляді кулі (зі звуженням або без нього), груші або цибулини; у формі полум`я, трубчасті (прямі чи зігнуті); особливих фантазійних форм для ілюмінації (освітлення), декорування (оздоблення), новорічних ялинок і т.п.

Отже, необхідною умовою для включення товару до товарної позиції 8539 УКТ ЗЕД є наявність скляного або пластикового корпусу та цоколя для кріплення в патроні.

Водночас, відповідач зазначає, що задекларований Позивачем товар має світлодіоди (LED), а також елементи випрямлення змінного струму та перетворення напруги до рівня, придатного для живлення світлодіодних ламп, однак вказаний товар не складається із корпусу, цоколя для кріплення у патроні, радіатора та не має спеціальної форми для освітлення.

Отже, враховуючи наведене, представлені до митного оформлення товари у вигляді друкованих плат (модулів) із закріпленими на них світлодіодами, які не містять скляного або пластикового корпусу та цоколя для кріплення у патроні не є лампами світлодіодними, а тому не можуть розглядатись у товарні позиції 8539 згідно із УКТ ЗЕД.

З метою вирішення складного випадку класифікації та з огляду на те, що код товару, вказаний у гр. 33 МД (8539500000), відрізнявся від коду товару (85414010), зазначеного у товаросупровідних документах (рахунках-фактурах (інвойсах)), посадовою особою підрозділу митного оформлення 05.11.2021 сформовано та направлено запит № 3 до спеціалізованого підрозділу - відділу адміністрування митних платежів.

05 листопада 2021 року посадовою особою відділу адміністрування митних платежів прийнято рішення № KT-UA403000-0008-2021 про класифікацію даного товару в товарній підкатегорії 9405409900 згідно УКТ ЗЕД.

Так, митницею класифіковано товар наступним чином «Освітлювальне обладнання, призначене для використання в світильниках та прожекторах вуличного освітлення: світлодіодні друковані плати (модулі). Модулі у вигляді алюмінієвих корпусів, на полімерній основі, із монтажними отворами для кріплення світлодіодів. Модулі містять визначену кількість світлодіодів, розміщених разом із іншими електричними елементами та конектором для під`єднання до драйвера на друкованій схемі. 2000970-02 Світлодіодна друкована плата (модуль) PCBA АХІА G3 16 LED OSLON NW 4000K N8/N9 - 1000 шт., 2055712-04 Світлодіодна друкована плата (модуль) PCBA LENSO4 10 LED LH351C NW 4000K RA/SB - 507 шт., 2055712-04 Світлодіодна друкована плата (модуль) PCBA LENSO4 10 LED LH351C NW 4000K RA/SB - 500 шт.

Не містять радіообладнання, не для військового призначення, не є товаром подвійного призначення. Виробник - «Zollner Elektronik», Угорщина, HU. Торгова марка SCHREDER.» за кодом згідно із УКТ ЗЕД 9405409900 у товарній позиції 9405, яка має назву «Лампи (світильники) та освітлювальне обладнання, включаючи прожектори та їх частини, в іншому місці не зазначені; світлові вивіски, світлові покажчики, табло з назвою або адресою і подібні вироби, що мають умонтоване джерело світла та їх частини, в іншому місці не зазначені».

При прийнятті вищезазначеного рішення про визначення коду товару посадова особа митниці керувалась наступними документами: Законом України «Про Митний тариф України» від 04.06.2020 № 674-ІХ, Основними правилами інтерпретації класифікації товарів №№ 1 та 6, Поясненнями до товарних позицій 8539, 8541, 9405 УКТ ЗЕД, наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 №650, технічною документацією, фото товару.

Товарна підкатегорія УКТ ЗЕД 9405409900 має наступний опис:

Лампи (світильники) та освітлювальне обладнання, включаючи прожектори та їх частини, в іншому місці не зазначені; світлові вивіски, світлові покажчики, табло з назвою або адресою і подібні вироби, що мають умонтоване джерело світла та їх частини, в іншому місці не зазначені:

- інші лампи (світильники) електричні та освітлювальне обладнання: інші.

Згідно із Поясненнями № 256 до товарної позиції 9405 до цієї товарної позиції також включаються ідентифіковані частини ламп та освітлювальних приладів, світлових вивісок, світлові покажчики з назвою або адресою та подібних виробів, не включені до інших груп, наприклад:

(1)Підвісні конструкції (жорсткі або на ланцюгах) для підвішування світильників.

(2)Штативи електроглобусів.

(3)Підставки, ручки та корпуси до ручних ламп.

(4)Пальники до світильників; корпуси до газових ліхтарів.

(5)Рами до ліхтарів.

(6)Рефлектори.

(7)Скло до світильників або ламп (типу пляшкової шийки і т.д.).

(8)Маленькі циліндри з міцного скла до рудничних ламп.

(9)Розсіювачі світла (включаючи алебастрові розсіювачі).

(10)Чаші, чашки, абажури (включаючи каркасні дротяні рами до абажурів), електроглобуси та аналогічні вироби.

(11)Прикраси (оздоблення) для оформлення люстр, такі як кулі, підвіски грушоподібної форми, предмети у вигляді квітів, інші підвіски, невеликі пластини та аналогічні товари, ідентифіковані за розмірами чи за деталями для фіксації або за пристроями кріплення.

Тобто, з наведеного вбачається, що до даної товарної позиції включаються корпуси, рами, ручки, рефлектори, розсіювачі, абажури, оздоблення і подібні елементи, які, однак, не є джерелом світла.

За цим же принципом лампи, які є джерелом світла, не відносяться до частин світильників, а класифікується окремо.

Також, варто зазначити, що відповідно до наявної в мережі Інтернет інформації в основі конструкції модуля світлодіодного лежить друкована плата, яка виготовлена з алюмінію або текстоліту, на яку напаяні світлодіоди (тип встановленого світло діоду впливає на яскравість і енергоспоживання модуля), а також інші допоміжні елементи. Найчастіше використовують модулі, в основі яких лежить друкована плата з алюмінію, тому що алюмінієва плата краще відводить тепло, а це збільшує термін служби модуля.

Готова плата з розміщеними на ній світлодіодами, резисторами та іншими елементами встановлюється в пластиковий корпус. В залежності від варіанту компоновки, плата закривається захисною кришкою або покривається компаундом, що забезпечує модулю вологозахист.

Друкована плата з позначенням РСВА - це закінчена збірка друкованих плат, яка містить усі електронні компоненти, необхідні для функціонування плати, яка будується поверх існуючої друкованої плати. Друкована плата РСВА готова до використання в електронному пристрої.

Як вбачається із інформації, неведеної у посібнику на продукт «LensoFlex4», наданому ТОВ «Шредер», друкована плата (РСВА) виготовлена з алюмінію, на ній розміщені монтажні отвори для кріплення, світлодіоди, резистори, конектори, транзистори, TVS-діоди. Друкована плата оснащена суцільними і багатожильними дротами. Багатожильний дріт використовується для підключення драйвера до РСВА і суцільний дріт - для з`єднання РСВА.

Отже, з наведеного технічного опису та принципу роботи вбачається, що світлодіодна друкована плата (РСВА) містить резистори та транзистори, які використовуються для обмеження потоку електричного струму через ланцюг.

Тобто, вказана друкована плата представляє собою готовий комплект, що складається зі світлодіодів та електричних компонентів (резисторів, конекторів, транзисторів), який при підключенні до блоку живлення забезпечує випромінювання світла.

Враховуючи те, що представлений до митного оформлення товар «світлодіодні модулі.» є джерелом світла, в якому замість цоколя для кріплення у патроні наявний конектор для під`єднання до джерела електричного струму, який при підключенні до блоку живлення забезпечує випромінювання світла, посадовою особою митниці правильно віднесено даний товар до іншого освітлювального обладнання та класифіковано за кодом 9405409900 згідно із УКТ ЗЕД «Лампи (світильники) та освітлювальне обладнання, включаючи прожектори та їх частини, в іншому місці не зазначені; світлові вивіски, світлові покажчики, табло з назвою або адресою і подібні вироби, що мають умонтоване джерело світла та їх частини, в іншому місці не зазначені: - інші лампи (світильники) електричні та освітлювальне обладнання:інші».

Таким чином, з огляду на вищевикладене, Тернопільська митниця вважає, що Рішення про визначення коду товару №KT-UA403000-0008-2021 від 05.11.2021 прийняте з дотриманням вимог чинного законодавства, є законним та обґрунтованим та не підлягає скасуванню. А тому представник відповідача просив в задоволенні позову відмовити.

17.05.2022 до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла відповідь на відзив від представника позивача, відповідно до якої вказано на безпідставність та необґрунтованість відзиву відповідача, оскільки зазначені в ньому відомості не відповідають дійсності.

Ухвалою суду від 17.05.2022 відкладено розгляд справи на 02.06.2022 о 11:30 год.

Ухвалою суду від 02.06.2022, постановленою в судовому засіданні, без виходу до нарадчої кімнати, згідно ч.7, 8 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) допитано свідка ОСОБА_1 та оголошено перерву до 09.06.2022 о 10:30 год.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю з мотивів, викладених у позовній заяві, відповіді на відзив та просив їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні адміністративний позов не визнав з підстав, викладених у відзиві на позов, просив у його задоволенні відмовити повністю.

Суд, заслухавши в судовому засіданні думку сторін, з`ясувавши усі обставини справи та перевіривши їх доказами приходить до переконання, що адміністративний позов слід задовольнити з наступних підстав.

05 листопада 2021 року ТОВ «Шредер» було ввезено на митну територію України товар, а саме: світлодіодні LED лампи виробництва компанії «Zollner Elektronik» (Угорщина). Дані лампи використовуються ТОВ «Шредер» у виробництві світильників та прожекторах вуличного освітлення.

З метою митного оформлення даного вантажу, декларантом ТОВ «Шредер» було подано вантажну митну декларацію типу ІМ 40 ДЕ № UA403 020/2021/009256 від 05 листопада 2021 року.

Як вбачається зі змісту оскаржуваного рішення про визначення коду товару, у графі 31 ВМД, даний товар було заявлено наступним чином: «Світлодіодні LED лампи, які здатні перетворювати фізичні процеси у світлове випромінювання, та є незакінченими виробами і неоснащені вимикачами, тримачами, штепселями, трансформаторами, перетворювачами (драйверами): Світлодіодні друковані плати (модулі) розміщені на алюмінієвій основі із монтажними отворами для кріплення, із конденсаторами, резисторами, TVS-діодами та з конектором під колодку або кабель:

- 2055183-06 Світлодіодна друкована плата (модуль) РСВА LENSO4 20 LED LH351C NW 4000К RA/SB -1014 шт.;

- 2055531-04 Світлодіодна друкована плата (модуль) РСВА LENSO4 20 LED LH351C WW 3000R QA/RB - 2000 шт.

- 2000970-02 Світлодіодна друкована плата (модуль) РСВА АХ1А G3 16 LED OSLON NW 4000К N8/N9 -1110 шт;

- 2055712-04 Світлодіодна друкована плата (модуль) РСВА LENSO4 10 LED LH351C NW 4000К RA/SB - 507 шт.;

- 2055712-04 Світлодіодна друкована плата (модуль) РСВА LENSO4 10 LED LH351C NW 4000К RA/SB - 500 шт.

Призначені виключно для монтажу в світильниках та прожекторах вуличного освітлення, та не застосовуються для використання як самостійні освітлювальні прилади. Не містять радіообладнання, не для військового призначення, не є товаром подвійного призначення. Виробник - «Zollner Elektronik», Угорщина, HU».

Заявлений згідно графи 33 код УКТ ЗЕД даного товару - 8539500000 (ставка -1% ввізного мита).

Серед документів, що підтверджували заявлений опис та код УКТ ЗЕД товару, відповідно до графи 44 митної декларації, було подано наступні товаросупровідні документи:

-Рахунки-факіури№ 50879019 \ 50879020 \ 50879021 \ 50879022 від 02 листопада 2021 року (код документу 0380);

-Зовнішньо-економічний договір (контракт) купівлі-продажу товарів № 4282-20 від 21 липня 2020 року (код доіумеягу 4104);

-Декларація про відповідність № UA.TR.076.D.110307-21 від 03 листопада 2021 року (код документу 5123);

-Лист щодо класифікації товару від 25 березня 2021 року (код документу 9000);

-Експортна декларація № MRN 21HU811000291579C4 від 03 листопада 2021 року (код документу 9610).

Даний перелік вбачається зі змісту митної декларації, оскаржуваного рішення та картки відмови у митному оформленні даного товару за заявленим Позивачем кодом. У відповідності, до положень ч.4 ст.79 КАС України, також повідомляємо, що з метою додаткової перевірки документів, якими керувався Відповідач при прийнятті оскаржуваного рішення, представниками Позивача було подано адвокатський запит від 11 квітня 2022 року до Тернопільської митниці, відповідь на який буде подано до суду після її отримання.

У той же день, 05 листопада 2021 року о 10 год. 21 хв. інспектор Тернопільської митниці ДМС звернувся до декларанта ТОВ «Шредер» з вимогою надати «усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених кодів товарів, поданих до оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них» .

У відповідь на дану вимогу декларантом було надано копії технічної документації та фото товару, що підтверджується змістом п.3 Оскаржуваного рішення про визначення коду товару.

Попри це, 05 листопада 2021 року Тернопільською митницею ДМС України було винесено Рішення про визначення коду товару № KT-UA403000-0008-2021, яким фактично змінено код УКТ ЗЕД ввезеного ТОВ «Шредер» товару з коду 8539500000 (1% ввізного мита) на код УКТ ЗЕД 9405409900 (5% ввізного мита).

Зі змісту Оскаржуваного рішення вбачається, що Відповідачем товар визначено як «Освітлювальне обладнання, призначене для використання в світильниках та прожекторах вуличного освітлення: світлодіодні друковані плати (модулі). Модулі у вигляді алюмінієвих корпусів, на полімерній основі) із монтажними отворами для кріплення світлодіодів: Модулі містять визначену кількість світлодіодів, розміщених разом із іншими електричними елементами та конектором для під`єднання до драйвера на друкованій схемі».

Зі змісту п.3 Оскаржуваного рішення вбачається, що документами, якими керувався Відповідач є: ЗУ № 674-ІХ «Про Митний тариф України», Основні правила інтерпретації класифікації товарів № 1 та № 6, Пояснення до товарних позицій 8539, 8541,9405 УКТ ЗЕД, наказ Мінфіну України № 650 від 30 травня 2012 року, технічна документація, фото товару.

Як результат, 05 листопада 2021 року, Тернопільською митницею ДМС було винесено Картку відмови у митному оформленні даного вантажу за вищезазначеною декларацією.

Зі змісту Картки відмови вбачається, що причини відмови обґрунтовані наступним чином: в зв`язку із прийняттям класифікаційного рішення на товар KT-UA403000-0008-2021 від 05.11.2021 (ст.69 МК України) та на підставі ст.256 з урахуванням ч.8 ст.257 МК України, наказу Мінфіну від 30.05.2012 № 651 декларанту відмовлено у митному оформленні цієї МД.

Оскаржуване рішення суперечить відомостям товаросупровідних документів, технічним характеристикам товару, а також позиції самої ж митниці, раніше визначеній щодо цього товару та підтвердженій офіційним листом.

Не погодившись із протиправним рішенням №КТ-UA403000-0008-2021 від 05.11.2021 та карткою відмови №UA403020/2021/000305 від 05.11.2021, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Визначаючись щодо спірних правовідносин, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.

Нормами статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положеннями частини 2 статті 7 Митного кодексу України (надалі - МК України) визначено, що митна справа здійснюється з додержанням прийнятих у міжнародній практиці форм декларування товарів, методів визначення митної вартості товарів, систем класифікації та кодування товарів та системи митної статистики, інших загальновизнаних у світі норм і стандартів.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 МК України товари при їх декларуванні підлягають класифікації тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Згідно із ч. 2 ст. 69 МК України митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

Частиною 4 ст. 69 МК України визначено, що у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.

Нормами ч. 7 ст. 69 МК України встановлено, що рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими.

Згідно із положеннями ч. 8 ст. 69 МК України висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер.

Згідно із Порядком роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 650, класифікація товару - це визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, передбачених Законом України «Про Митний тариф України», з урахуванням Пояснень до УКТЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи на виконання статті 68 Кодексу, до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного оформлення та після завершення митного оформлення.

В Україні класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється згідно з вимогами Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (надалі - УКТ ЗЕД), що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України від 04 червня 2020 року № 674-ІХ «Про Митний тариф України».

УКТ ЗЕД розроблено на виконання Україною своїх міжнародних зобов`язань, а саме положень Міжнародної конвенції про Гармонізовану Систему опису та кодування товарів (надалі - ГС), Договірною стороною якої Україна стала згідно із Указом Президента України від 17 травня 2002 року №466/2002 «Про приєднання України до Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів» з набуттям усіх прав та зобов`язань, передбачених статтями Конвенції.

Чинна УКТ ЗЕД побудована на основі ГС версії 2017 року.

Україна, зокрема, зобов`язана застосовувати Основні правила інтерпретації Гармонізованої Системи опису та кодування товарів, примітки до розділів, груп.

Товарна номенклатура Митного тарифу України складається з трьох складових частин: Основних правил інтерпретації класифікації товарів, приміток до розділів та груп та безпосередньо номенклатури товарів (текстовий опис угруповань товарної номенклатури (розділ, група - два знаки, позиція - чотири знаки, підпозиція - шість знаків, категорія - вісім знаків, підкатегорія - десять знаків) та їх цифрове позначення - код товарів.

З метою забезпечення єдиного тлумачення і застосування УКТ ЗЕД в Україні запроваджено Пояснення до УКТ ЗЕД, побудовані на основі Пояснень до Гармонізованої системи опису і кодування товарів версії 2017 року та Комбінованої номенклатури Європейського Союзу, та затверджені наказом Державної митної служби України від 14.07.2020 № 256 (надалі - Пояснення № 256).

Класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД та характеристик товару, визначальних для його класифікації.

Є шість Основних правил інтерпретації класифікації товарів (надалі - ОПІ), а саме:

-Правило 1 ОПІ - назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил...;

-Правило 2 ОПІ:

(a)будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;

(b)будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3;

-Правило 3 ОПІ - у разі якщо згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(а) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

(b)суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3(a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;

(c)товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються;

-Правило 4 ОПІ - товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються;

-Правило 5 ОПІ - на додаток до наведеного до зазначених нижче товарів застосовуються такі правила:

(a)футляри для фотоапаратів, музичних інструментів, зброї, креслярського приладдя, прикрас та подібні вироби, які мають спеціальну форму і призначені для зберігання відповідних виробів або набору виробів, придатні для тривалого використання разом з виробами, для яких вони призначені, класифікуються разом з упакованими в них виробами. Це правило не поширюється на тару (упаковку), що становить разом з виробом одне ціле і надає останньому істотно іншої властивості;

(b)відповідно до правила 5 (a) тару (упаковку) разом з товарами, які в ній містяться, слід класифікувати разом з цими товарами, якщо вона належить до такого типу тари (упаковки), яка зазвичай використовується для упакування цих товарів. Це положення є необов`язковим, якщо ця тара (упаковка) придатна для повторного використання;

-Правило 6 ОПІ - для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Класифікація товарів згідно з УКТ ЗЕД здійснюється із врахуванням так званої «дефісної системи». Дефісна система передбачає зазначення певної кількості рисок (дефісів) перед текстовим найменуванням деталізованих угрупувань УКТ ЗЕД. Кількість дефісів відповідає рівню деталізації. Оскільки порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації, то необхідно враховувати кількість дефісів (рівень деталізації) і не можна порівнювати назви з різною кількістю дефісів (різним рівнем деталізації).

Так, ще у лютому 2021 року ТОВ «Шредер» зверталось до Львівської митниці ДМС (у структурі якої на той час перебувала Тернопільська митниця ДМС) із запитом щодо надання роз`яснень правильності класифікації даних світлодіодних LED плат.

25 березня 2021 року листом Галицької митниці ДМС Позивача було повідомлено, що даний товар повинен класифікуватися за кодом УКТ ЗЕД 8539 50 00 00, як «світлодіодні (LED) лампи», оскільки LED це джерело світла конструктивно призначене для монтажу у освітлювальні прилади (лампи, ліхтарі) та не призначена для використання як самостійний освітлювальний прилад.

Тобто, Галицька митниця ДМС надала офіційний лист-відповідь ТОВ «Шредер» щодо обов`язку застосування щодо даного товару іншого коду УКТ ЗЕД, аніж той, що застосовувався раніше за значною нижчою ставкою ввізного мита. Варто додати, що при наданні роз`яснення Галицька митниця ДМС керувалась наданими ТОВ «Шредер» зразками світлодіодного модуля, фотознімками та офіційними документами.

Аби додатково пересвідчитись у правомірності застосування коду УКТ ЗЕД 8539 50 00 00 ТОВ «Шредер» також зверталось до Одеської торгово-промислової палати України з цього приводу, в результаті чого було отримано Експертний висновок від 27 квітня 2021 року.

Зі змісту п.7 Експертного висновку від 27 квітня 2021 року вбачається, що керуючись вимогами УКТ ЗЕД заявкою Позивача, поясненнями до УКТ ЗЕД експертною установою підтверджено, що світлодіодна друкована плата (модуль) має класифікуватись за кодом УКТ ЗЕД 8539500000.

Правильність заявленого коду УКТ ЗЕД 8539500000 також підтверджується висновком Рівненської ТПП від 05 квітня 2022 року, зробленим за заявою Позивача.

Відповідно до ч.8 ст.69 МК України, висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер.

Відповідно до ч. 1 ст.72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.І ст.94 КАС України, письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини,, що мають значення для правильного вирішення спору.

З аналізу норм ст.ст.72, 94 КАС України можна прийти до висновку, що висновки інших органів (таких як ТПП України) оцінюються судом у якості письмових доказів у сукупності з іншими доказами, незважаючи на їх «довідковий» характер для митного органу при класифікації товарів.

Інвойси компанії «Zollner Elektronik», яка є експортером даних світлодіодних плат з Угорщини, також містять посилання на код Гармонізованої системи тієї товарної групи 85, а саме коду 85414010, який згідно УКТ ЗЕД іменується як: «світловипромінювальні діоди. (LED): 8541 40 10 00 - світловипромінювальні діоди (LED), включаючи лазерні Діоди.

Експортна декларація № MRN 21HU811000291579С4 від 03 листопада 2021 року, оформлена митними органами Угорщини на даний вантаж також містить посилання на код Гармонізованої системи 8541401000.

У період квітня-жовтня 2021 року Тернопільська митниця ДМС неодноразово підтверджувала правильність заявленого коду УКТ ЗЕД 8539500000 у ході митного оформлення аналогічного товару ТОВ «Шредер», що підтверджується наступними митними деклараціями типу ІМ 40 ДЕ та ІМ 40 ЕА:

-UA403020/2021/000099 від 02 липня 2021 року;

-UA403020/2021/000479 від 09 липня 2021 року;

-UA403020/2021/000891 від 15 липня 2021 року;

-UA403020/2021/001967 від 30 липня 2021 року;

-UA403020/2021/001968 від 30 липня 2021 року;

-UA403020/2021/003340 від 19 серпня 2021 року;

- UA403020/2021/003343 від 19 серпня 2021 року;

-UA403020/2021/003934 від 30 серпня 2021 року;

-UA403020/2021/003936 від 30 серпня 2021 року;

-UA403020/2021/004736 від 07 вересня 2021 року;

-UA403020/2021/005097 від 09 вересня 2021 року;

-UA403020/2021/005559 від 16 вересня 2021 року;

-UA403020/2021/006097 від 23 вересня 2021 року;

-UA403020/2021/006297 від 02 квітня 2021 року;

-UA403020/2021/006906 від 13 квітня 2021 року;

-UA403020/2021/007063 від 06 жовтня 2021 року;

- UA403020/2021/007181 від 08 жовтня 2021 року;

- UA403020/2021/007540 від 20 квітня 2021 року;

-UA403020/2021/007733 від 16 жовтня 2021 року;

-UА403020/2021/008181 від 29 квітня 2021 poкy;

-UA403020/2021/008185 від 29 квітня 2021 року;

-UA403020/2021/008254 від 21 жовтня 2021 року;

-UA403020/2021/008545 від 11 травня 2021 року;

-UA403020/2021/008729 від 29 жовтня 2021 року;

-UA403020/2021/008738 від 29 жовтня 2021 року;

-UA403020/2021/008953 від 14 травня 2021 року;

-UA403020/2021/009260 від 24 травня 2021 року;

-UA403020/2021/010246 від 03 червня 2021 року;

-UA403020/2021/010732 від 10 червня 2021 року;

-UA403020/2021/010985 від 11 червня 2021 року;

-UA403020/2021/011143 від 16 серпня 2021 року;

-UA403020/2021/011801 від 25 червня 2021 року.

У відповідності до ч.4 ст.79 КАС України також повідомляємо, що з метою перевірки вищезазначених відомостей, представниками Позивача було подано адвокатський запит до Відповідача, відповідь на який буде долучена до матеріалів справи після її надходження.

Тобто, Тернопільська митниця ДМС систематично приймала митні декларації Позивача щодо того ж самого товару, того ж самого виробника за аналогічними товаросупровідними документами та кодом УКТ ЗЕД 8539500000, тим самим підтверджуючи відсутність порушень правил класифікації та правильність заявленого коду.

Доцільно відзначити, що при подані вищезазначених митних декларацій Позивачем кожного разу долучався лист Львівської митниці ДМС від 25 березня 2021 року у якості товаросупровідного документу, що також свідчить про те, що Тернопільська митниця ДМС слідувала позиції Львівської митниці ДМС у питанні класифікації світлодіодних плат.

Відповідно до п.70 рішення ЄСПЛ у справі «Рисовський проти України» (Заява № 29979/04), аналізуючи відповідність цього мотивування Конвенції,- Суд підкреслює особливу важливість принципу «належного урядування». Вій передбачає, що у разі коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (див. рішення у справах «Беєлер проти Італії» [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява № 33202/96, п. 120, ECtlR 2000-1, «Онер`їлдіз проти Туреччини» [ВП] (Oneryildiz v. Turkey [GC]), заява № 48939/99, п. 128, ECHR 2004- XII, «Megadat.com S.r.l. проти Молдови» (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), заява №21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і «Москаль проти Польщі» (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року).

Виходячи із змісту поданої до митного оформлення декларації про відповідність № UA.TR.076.D. 110307-21 від 03 листопада 2021 року, а саме пунктів 1, 3 декларації, код УКТ ЗЕД світлодіодних друкованих плат (модулів) - 8539500000.

Відповідно до ч. 1 ст.67 МК України, українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.

Відповідно до ч.2 ст.67 МК України, в. УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Відповідно до Митного тарифу України, за кодом УКТ ЗЕД 8539500000 класифікуються: Електричні лампи розжарення або газорозрядні, включаючи лампи герметичні спрямованого світла, ультрафіолетові або інфрачервоні лампи; дугові лампи; світлодіодні (LED) лампи: - світлодіодні (LED) лампи.

Детальна інформація про світлодіодну LED плату Lenso flex 4, що є об`єктом даного спору, міститься також у посібнику продукту LensoFlex4 VER.2 компанії «Шредер» (копія додається).

Зокрема, на сторінці 10 посібника відображено схематично дану світлодіодну LED плату та її складові: 1) конектори, що маркуються під символами J1-J2; 2) LED діоди, що маркуються на платі LED 1-19; 3) алюмінієва пластина РСВ, на якій розміщуються компоненти; 4) резистори, що маркуються на платі R1-R10.

Аналізуючи дану технічну документацію та візуально оглянувши світлодіодну плату, можна прийти до висновку, що самостійно така не може бути використана та не є готовим виробом.

Відтак, дана плата разом із лінзою входить до склад/таких готових виробів як вуличні світильники OMNIBLAST та IZYL3 виробництва ТОВ «Шредер», що підтверджується й калькуляціями виробництва ТОВ «Шредер».

Відповідно до п. 6 загальних положень офіційних Пояснень до УКТ ЗЕД визначено, що до групи 85 включаються, зокрема: Деякі електротехнічні вироби, які, як правило, самостійно не застосовуються, але розраховані на виконання визначеної функції як компоненти в електротехнічному обладнані, наприклад, конденсатори (товарна позиція 8532), перемикачі, плавкі запобіжники, з`єднувальні коробки і т.д. (товарна позиція 8535 або 8536), лампи (товарна позиція 8539), термоелектронні та інші лампи і трубки (товарна позиція 8540), діоди, транзистори та аналогічні напівпровідникові прилади (товарна позиція 8541), Електроди вугільні (товарна позиція 8545)». Оскільки світлодіодна плата самостійно не застосовується, а розрахована на виконання функції освітлення у складі ліхтаря - її застосування відповідає класифікації у групі 85.

Відповідно до розділу (F) Пояснень до товарної позиції 8539, (F) «Світлодіодні (LED) лампи», «світло в таких лампах випромінюють один або більше світлодіои (LED). Ці лампи складаються з скляного або пластикового корпусу, одного або більше світлодіодів (LED), схеми випрямлення змінного струму та перетворення напруги до рівня, придатного для живлення світлодіодних ламп та цоколя (наприклад, гвинтового, штифтового (байонетного) або 2- штирькового цоколя) для кріплення у патроні. Деякі лампи можуть також мати радіатор».

Згідно Митного тарифу України, товарна позиція 9405 включає: Лампи (світильники) та освітлювальне обладнання, включаючи прожектори та їх частини, в іншому місці не зазначені; світлові вивіски, світлові покажчики, табло з назвою або адресою і подібні вироби, що мають умонтоване джерело світла та їх частини, в іншому місці не зазначені.

Тобто, дана товарна позиція має допоміжний характер для випадків, коли класифікувати-товар у іншій товарній позиції є неможливим.

Відповідно до розділу «Частини» Пояснень до УКТ ЗЕД щодо товарної позиції 9405, до цієї товарної позиції (9405) також включаються ідентифіковані частини ламп та освітлювальних приладів, світлових вивісок, світлові покажчики з назвою або адресою та подібних виробів, не включені до інших груп, наприклад: (1) Підвісні конструкції (жорсткі або на ланцюгах) для підвішування світильників; (2) Штативи електроглобусів; (3) Підставки, ручки та корпуси до ручних ламп; (4) Пальники до світильників; корпуси до газових ліхтарів; (5) Рами до ліхтарів; (6) Рефлектори; (7) Скло до світильників або ламп (типу пляшкової шийки і т.д.); (8) Маленькі циліндри з міцного скла до рудничних ламп; (9) Розсіювані світла (включаючи алебастрові розсіювані); (10) Чаші, чашки, абажури (включаючи каркасні дротяні рами до абажурів), електроглобуси та аналогічні вироби; (11) Прикраси(оздоблення) для-оформлення люстр, такі як кулі, підвіски грушоподібної форми, предмети у вигляді квітів, інші підвіски, невеликі пластини та аналогічні товари, ідентифіковані за розмірами чи за деталями для фіксації або за пристроями кріплення.

Тобто, навіть з наведених прикладів стає зрозуміло, що частини, включені до товарної позиції 9405 є самостійними виробами, у той час як світлодіодна LED плата Позивача жодним чином не може використовуватись самостійно та включена до більш детально опису товарної позиції 8539.

Окрім цього, Пояснення також містять перелік товарів, які не включаються до цієї товарної позиції, серед іншого: (h) електричні лампи розжарювання, газорозрядні лампи (включаючи герметичні лампи направленого світла і лампи ультрафіолетового та інфрачервоного випромінювання, а також трубки різноманітних складних форм, таких як завитки, літери, фігури, зірки та інші), дугові лампи і лампи світловипромінювальні діодні (LED) (товарна позиція 8539).

Отже, Пояснення товарної позиції 9405 прямо вказують на необхідність класифікації діодних ламп LED за кодом, який було вірно обрано Позивачем - 8539500000.

17 грудня 2021 року представник ТОВ «Шредер» звернувся до Державної митної служби України із скаргою за вих. № 01 -17/12-2021 на оскаржуване рішення про визначення коду товару від 05 листопада 2021 року.

17 січня 2022 року листом ДМС України ТОВ «Шредер» було повідомлено про залишення скарги без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін.

Однак, така позиція ДМС України побудована на вибірковому застосуванні положень Пояснень до УКТ ЗЕД та суперечить технічним характеристикам товару та вимогам УКТ ЗЕД.

ДМС України у своєму листі зазначає, що даний товар не може класифікуватись у товарних позиціях 8539 та 8541 ніби то через відсутність корпусу, цоколя та радіатора.

Такі висновки також ґрунтуються на однобічному та вибірковому застосуванні митницею правил інтерпретації УКТ ЗЕД.

Так, Відповідач ігнорує пункт 6 (а) загальних Пояснень до групи 85, відповідно до якої: «Ця група включає: Деякі електротехнічні вироби, які, як правило, самостійно не застосовуються, але розраховані на виконання визначеної функції як компоненти в електротехнічному обладнані, наприклад, конденсатори (товарна позиція 8532), перемикачі, плавкі запобіжники, з`єднувальні коробки і т.д. (товарна позиція 8535 або 8536), Відтак, дана плата разом із лінзою входить до склад/таких готових виробів як вуличні світильники OMNIBLAST та IZYL3 виробництва ТОВ "Шредер", що підтверджується й калькуляціями виробництва ТОВ "Шредер".

Відповідно ДО п. 6 загальних положень офіційних Пояснень до УКТ ЗЕД визначено, що до групи 85 включаються, зокрема: Деякі електротехнічні вироби, які, як правило, самостійно не застосовуються, але розраховані на виконання визначеної функції як компоненти в електротехнічному обладнані, наприклад, конденсатори (товарна позиція 8532), перемикачі, плавкі запобіжники, з`єднувальні коробки і т.д. (товарна позиція 8535 або 8536), лампи (товарна позиція 8539), термоелектронні та інші лампи і трубки (товарна позиція 8540), діоди, транзистори та аналогічні напівпровідникові прилади (товарна позиція 8541), Електроди вугільні (товарна позиція 8545)". Оскільки світлодіодна плата самостійно не застосовується, а розрахована на виконання функції освітлення у складі ліхтаря - її застосування відповідає класифікації у групі 85.

Відповідно до розділу (F) Пояснень до товарної позиції 8539, (F) "Світлодіодні (LED) лампи", "світло в таких лампах випромінюють один або більше світлодіои (LED). Ці лампи складаються з скляного або пластикового корпусу, одного або більше світлодіодів (LED), схеми випрямлення змінного струму та перетворення напруги до рівня, придатного для живлення світлодіодних ламп та цоколя (наприклад, гвинтового, штифтового (байонетного) або 2- штирькового цоколя) для кріплення у патроні. Деякі лампи можуть також мати радіатор".

Згідно Митного тарифу України, товарна позиція 9405 включає: Лампи (світильники) та освітлювальне обладнання, включаючи прожектори та їх частини, в іншому місці не зазначені; світлові вивіски, світлові покажчики, табло з назвою або адресою і подібні вироби, що мають умонтоване джерело світла та їх частини, в іншому місці не зазначені.

Тобто, дана товарна позиція має допоміжний характер для випадків, коли класифікувати-товар у іншій товарній позиції є неможливим.

Відповідно до розділу "Частини" Пояснень до УКТ ЗЕД щодо товарної позиції 9405, до цієї товарної позиції (9405) також включаються ідентифіковані частини ламп та освітлювальних приладів, світлових вивісок, світлові покажчики з назвою або адресою та подібних виробів, не включені до інших груп, наприклад: (1) Підвісні конструкції (жорсткі або на ланцюгах) для підвішування світильників; (2) Штативи електроглобусів; (3) Підставки, ручки та корпуси до ручних ламп; (4) Пальники до світильників; корпуси до газових ліхтарів; (5) Рами до ліхтарів; (6) Рефлектори; (7) Скло до світильників або ламп (типу пляшкової шийки і т.д.); (8) Маленькі циліндри з міцного скла до рудничних ламп; (9) Розсіювані світла (включаючи алебастрові розсіювані); (10) Чаші, чашки, абажури (включаючи каркасні дротяні рами до абажурів), електроглобуси та аналогічні вироби; (11) Прикраси(оздоблення) для-оформлення люстр, такі як кулі, підвіски грушоподібної форми, предмети у вигляді квітів, інші підвіски, невеликі пластини та аналогічні товари, ідентифіковані за розмірами чи за деталями для фіксації або за пристроями кріплення.

Тобто, навіть з наведених прикладів стає зрозуміло, що частини, включені до товарної позиції 9405 є самостійними виробами, у той час як світлодіодна LED плата Позивача жодним чином не може використовуватись самостійно та включена до більш детально опису товарної позиції 8539.

Окрім цього, Пояснення також містять перелік товарів, які не включаються до цієї товарної позиції, серед іншого: (h) електричні лампи розжарювання, газорозрядні лампи (включаючи герметичні лампи направленого світла і лампи ультрафіолетового та інфрачервоного випромінювання, а також трубки різноманітних складних форм, таких як завитки, літери, фігури, зірки та інші), дугові лампи і лампи світловипромінювальні діодні (LED) (товарна позиція 8539).

Отже, Пояснення товарної позиції 9405 прямо вказують на необхідність класифікації діодних ламп LED за кодом, який було вірно обрано Позивачем - 8539500000.

17 грудня 2021 року представник ТОВ "Шредер" звернувся до Державної митної служби України із скаргою за вих. № 01 -17/12-2021 на оскаржуване рішення про визначення коду товару від 05 листопада 2021 року.

17 січня 2022 року листом ДМС України ТОВ "Шредер" було повідомлено про залишення скарги без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін.

Однак, така позиція ДМС України побудована на вибірковому застосуванні положень Пояснень до УКТ ЗЕД та суперечить технічним характеристикам товару та вимогам УКТ ЗЕД.

ДМС України у своєму листі зазначає, що даний товар не може класифікуватись у товарних позиціях 8539 та 8541 ніби то через відсутність корпусу, цоколя та радіатора.

Такі висновки також ґрунтуються на однобічному та вибірковому застосуванні митницею правил інтерпретації УКТ ЗЕД.

Так, Відповідач ігнорує пункт 6 (а) загальних Пояснень до групи 85, відповідно до якої: "Ця група включає: Деякі електротехнічні вироби, які, як правило, самостійно не застосовуються, але розраховані на виконання визначеної функції як компоненти в електротехнічному обладнані, наприклад, конденсатори (товарна позиція 8532), перемикачі, плавкі запобіжники, з`єднувальні коробки і т.д. (товарна позиція 8535 або 8536), лампи (товарна позиція 8539), термоелектронні та інші лампи і трубки (товарна позиція 8540), діоди, транзистори та аналогічні напівпровідникові прилади (товарна позиція 8541), Електроди вугільні (товарна позиція 8545)".

Тобто, Пояснення містять пряму вказівку, що світлодіодна плата, яка з очевидних конструктивних причин сама не може застосовуватись, але є компонентом вуличного світильника, повинна класифікуватись у ТП 8539.

Дана умова також знайшла своє відображення у правилі 2 (а) Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД (ОПТ), відповідно до якого будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного.

Тобто, навіть при конструктивній відсутності цоколя у світлодіодній LED платі, така плата має класифікуватись у товарній позиції 8539, оскільки має основні властивості комплектного виробу.

Крім цього, ДМС України ігнорує правило 3 (а), відповідно до якого перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис.

Очевидно, що світлодіодна LED плата більш детально описана у товарній позиції 8539, однак митний орган даний факт проігнорував.

Так само було у листі проігноровано й другу частину правила 3 (а) ОПІ УКТ ЗЕД, за змістом якого: "Проте в разі коли кожна з двох або біліше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару".

Слід відзначити, що для подібних випадків стаття 3 МК України передбачає так звану презумпцію правомірності дій декларанта. Так, відповідно до ч.4 ст.3 МК України, у разі якщо норми законів України чи інших нормативно-правових актів з питань митної справи допускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків підприємств і громадян, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України або здійснюють операції з товарами, що перебувають під митним контролем, чи прав та обов`язків посадових осіб митних органів, внаслідок чого є можливість прийняття рішення як на користь таких підприємств та громадян, так і на користь митного органу, рішення повинно прийматися на користь зазначених підприємств і громадян.

Проте, лист не містить аргументів неможливості почергового застосування правил 2 (а) та 3 (а) ОШ УКТ ЗЕД взагалі.

Попри вищезазначене, ДМС України обмежився наступним висновком: "Світлодіодні плати-(модулі) PGBA мають основні характеристики комплектних ламп. Відповідно до положень правил 1, 2 а) ОПІ вони класифікуються у товарній позиції 9405, як "Електричні світильники".

Тобто, ДМС України здійснив вибірковий та поверхневий аналіз Пояснень до УКТ ЗЕД та ніби то, обґрунтовуючи неможливість класифікації світлодіодних плат у товарних позиціях 8539 та 8541, прийшов до хибного висновку про правильність їх класифікації у товарній позиції 9405. У той же час, митний орган не зазначив жодного (!) положення ані Пояснень до -УКТ ЗЕД ані ОШ до УКТ ЗЕД які б свідчили про правильність такої класифікації, а лише обмежився безпідставним висновком про можливість віднесення світлодіодної LED плати до комплектних ламп.

Отже, неможливість класифікації світлодіодних LED плат у товарній позиції 9405 детально описана у попередніх розділах та зводиться до наступних висновків:

1) дана товарна позиція є допоміжною, у випадку якщо товар не зазначений у іншій товарній позиції (Лампи (світильники) та освітлювальне обладнання, включаючи прожектори та їх частини, в іншому місці не зазначені);

2) відповідно до Пояснень до УКТ ЗЕД вироби даної товарної позиції наділені характеристиками готових виробів, на що чітко вказує перелік розділу "І" Пояснень до цієї товарної позиції.

3) частини, які можуть бути віднесені до цієї товарної позиції повинні бути ідентифікованими. Приклади, наведені у Поясненнях, свідчать про те, що така ідентифікована частина повинна давати чітке розуміння віднесення цієї частини до того чи іншого готового виробу. Натомість, сама по собі світлодіодна плата не містить таких ознак ідентифікації, адже без прив`язки до технічної документації та фотознімків, ідентифікувати її як частину вуличного світильника є неможливим.

До того ж, світлодіодна LED плата є лише Одним із більше ніж 50 (!) компонентів світильника.

4) Пояснення товарної позиції 9405 містять пряму вказівку класифікувати лампи світловипромінювальні діодні (LED) у 8539, а не 9405;

5) 9405 не містить жодних згадок про приналежність світлодіодних плат як виробів даної товарної позиції, що за правилом 3 (а) надає абсолютну перевагу вибору саме товарної позиції 8539.

Отже, на підставі викладеного суд приходить до висновку, що оскаржуване рішення №КТ-UA403000-0008-2021 від 05.11.2021 та картка відмови №UA403020/2021/000305 від 05.11.2021 є протиправними та таким, що підлягають скасуванню.

Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, належним чином не заперечені відповідачем, а тому підлягають до задоволення в повному обсязі.

Відповідно до вимог статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

При задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа (частина перша статті 139 КАС України).

Оскільки, позов підлягає до задоволення, то до відшкодування позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає сплачена сума судового збору у розмірі 2481,00 грн. згідно квитанції №1195 від 11.04.2022 та № 1196 від 11.04.2022 на суму 2481,00 грн.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю. Визнати протиправним та скасувати Рішення Тернопільської митниці ДМС України №КТ-UA403000-0008-2021 від 05 листопада 2021 року про визначення коду товару.

Визнати протиправною та скасувати картку відмови Тернопільської митниці ДМС України №UA403020/2021/000305 від 05 листопада 2021 року.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Шредер" понесені судові витрати зі сплати судового збору в сумі 4 962 (чотири тисячі дев`ятсот шістдесят дві) гривні 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Тернопільської митниці ДМС України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 14 червня 2022 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Товариство з обмеженою відповідальністю "Шредер" (місцезнаходження/місце проживання: вул. Микулинецька, 46-Б,м. Тернопіль,46005 код ЄДРПОУ/РНОКПП 00231024);

відповідач:

- Тернопільська митниця Держмитслужби (місцезнаходження/місце проживання: вул. Текстильна, 38,м. Тернопіль,46004 код ЄДРПОУ/РНОКПП 43985576).

Головуючий суддяПодлісна І.М.

Джерело: ЄДРСР 104790835
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку