open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 204/1730/21
Моніторити
Ухвала суду /09.12.2022/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /21.09.2022/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /21.09.2022/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /01.08.2022/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Постанова /12.05.2022/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /10.09.2021/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /28.08.2021/ Дніпровський апеляційний суд Рішення /20.07.2021/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /20.07.2021/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /05.03.2021/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська
emblem
Справа № 204/1730/21
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /09.12.2022/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /21.09.2022/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /21.09.2022/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /01.08.2022/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Постанова /12.05.2022/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /10.09.2021/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /28.08.2021/ Дніпровський апеляційний суд Рішення /20.07.2021/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /20.07.2021/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /05.03.2021/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська
Єдиний державний реєстр судових рішень

ДНІПРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Провадження № 22-ц/803/645/22 Справа № 204/1730/21 Суддя у 1-й інстанції - Мащук В. Ю. Суддя у 2-й інстанції - Лаченкова О. В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 травня 2022 року Колегія суддів судової палати з розгляду цивільних справ Дніпровського апеляційного суду у складі:

головуючого судді Лаченкової О.В,

суддів Городничої В.С., Петешенкової М.Ю.

розглянула в порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи

апеляційну скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Робоча 65"

на рішення Красногвардійського районного суду м.Дніпропетровська від 20 липня 2021 року

по справі за позовом ОСОБА_1 до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Робоча 65" про захист прав споживачів, здійснення перерахунку оплати комунальних послуг, відшкодування моральної шкоди, -

ВСТАНОВИЛА:

В березні 2021 року до Красногвардійського районного суду м.Дніпропетровська надійшов позов ОСОБА_1 до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Робоча 65" про захист прав споживачів, здійснення перерахунку оплати комунальних послуг, відшкодування моральної шкоди.

В обґрунтуванняпозову ОСОБА_1 зазначав,що мешкаєза адресою: АДРЕСА_1 ,є співвласникомданого житла,має особовийрахунок № НОМЕР_1 по сплатівнесків зутримання будинкута прибудинковоїтериторії завказаною адресоюта щомісячноздійснює оплатуза наданійому комунальніпослуги нарозрахунковий рахуноквідповідача НОМЕР_2 в ПАТКБ «Приватбанк».Позивач єветераном внутрішніхсправ України.З 1жовтня 2019року упозивача почавзбільшуватися боргза комунальніпослуги зневідомих причин.15лютого 2021року відповідачу відповідіза №475/02-21на звернення ОСОБА_1 повідомив,що заборгованістьза рахункомпозивача склаласяне зйого вини. ОСОБА_1 вважає,що йогоправа,як споживачана отриманнядостовірної інформаціїпро продукцію,порушені. Неправомірні дії відповідача змусили позивача вживати додаткових зусиль для організації свого життя, що спричинило моральну шкоду. Просив суд визнати дії відповідача у наданні недостовірної інформації по заборгованості позивача протиправними, зобов`язати відповідача здійснити перерахунок оплати позивачем вартості сплати внесків на утримання будинку та обслуговування прибудинкової території за особовим рахунком № НОМЕР_1 ОСББ Робоча 65 станом на 31 жовтня 2020 року з урахуванням 50 відсоткової пільги при оплаті комунальних послуг встановленою позивачу на підставі Закону України від 12 травня 1991 року №1023-ХІІ Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист, стягнути з відповідача на користь позивача в рахунок відшкодування моральної шкоди суму в розмірі 600,0 грн.

Рішенням Красногвардійського районного суду м.Дніпропетровська від 20 липня 2021 року позовну заяву ОСОБА_1 до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Робоча 65» про захист прав споживачів, здійснення перерахунку оплати комунальних послуг, відшкодування моральної шкоди задоволено частково.

Визнано дії Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Робоча 65» у наданні недостовірної інформації по заборгованості позивача протиправними.

Зобов`язано Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Робоча 65» здійснити перерахунок оплати вартості сплати внесків на утримання будинку та обслуговування прибудинкової території за особовим рахунком № НОМЕР_1 Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Робоча 65» з 01 січня 2020 року по 31 жовтня 2020 року, з урахуванням 50 відсоткової пільги по оплаті комунальних послуг (водопостачання, газ, електрична, теплова енергія та інші послуги), встановленої ОСОБА_1 на підставі ЗУ «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист».

Стягнуто з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Робоча 65» на користь ОСОБА_1 в рахунок відшкодування моральної шкоди суму 300 грн.

Стягнуто з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Робоча 65» на користь держави судовий збір у сумі 908 грн.

В іншій частині позову відмовлено.

В апеляційній скарзі ОСББ Робоча 65 на рішення Красногвардійського районного суду м.Дніпропетровська від 20 липня 2021 року просить рішення Красногвардійського районного суду м.Дніпропетровська від 20 липня 2021 року у цивільній справі №204/1730/21 скасувати, ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Оскільки апеляційним судом у складі колегії суддів не приймалось рішення про виклик учасників справи для надання пояснень у справі, то справа розглядатиметься в порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи, а копія судового рішення у такому разі надсилається у порядку, передбаченому ч.5 ст.272 ЦПК України.

Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_1 мешкає та зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 (арк.с.6).

Згідно посвідчення № НОМЕР_3 ОСОБА_1 має право на пільги встановлені законодавством України для ветеранів органів внутрішніх справ (арк.с.5)

Як вбачається з повідомлень ОСББ «Робоча 65» :

- за березень 2020 року за обслуговування будинку та прибудинкової території ОСОБА_2 по особовому рахунку НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 , кількість зареєстрованих осіб: 4, до сплати станом на 01.04.2020 року нараховано 904, 85 грн. Сплачено 105 грн. Пільга: 0,00 грн.

-за квітень 2020 року за обслуговування будинку та прибудинкової території ОСОБА_2 по особовому рахунку НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 , кількість зареєстрованих осіб: 4, до сплати станом на 01.05.2020 року нараховано 768, 99 грн. Сплачено 195 грн. Пільга:-240,17 грн.

- за травень 2020 року за обслуговування будинку та прибудинкової території ОСОБА_2 по особовому рахунку НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 , кількість зареєстрованих осіб: 4, до сплати станом на 01.06.2020 року нараховано 873, 30 грн. Сплачено 195 грн. Пільга: 0,00 грн.

- за червень 2020 року за обслуговування будинку та прибудинкової території ОСОБА_2 по особовому рахунку НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 , кількість зареєстрованих осіб: 4, до сплати станом на 01.07.2020 року нараховано 954,92 грн. Сплачено 195 грн. Пільга:-22,69 грн.

- за липень 2020 року за обслуговування будинку та прибудинкової території ОСОБА_2 по особовому рахунку НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 , кількість зареєстрованих осіб: 4, до сплати станом на 01.08.2020 року нараховано 985,88 грн. Сплачено 195 грн. Пільга:-73,35 грн.

- за серпень 2020 року за обслуговування будинку та прибудинкової території ОСОБА_2 по особовому рахунку НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 , кількість зареєстрованих осіб: 4, до сплати станом на 01.09.2020 року нараховано 1090,19 грн. Сплачено 195 грн. Пільга: 0,00 грн.

- за вересень 2020 року за обслуговування будинку та прибудинкової території ОСОБА_2 по особовому рахунку НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 , кількість зареєстрованих осіб: 4, до сплати станом на 01.10.2020 року нараховано 1112,72 грн. Сплачено 195 грн. Пільга:-81,78 грн.

-за жовтень 2020 року за обслуговування будинку та прибудинкової території ОСОБА_2 по особовому рахунку НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 , кількість зареєстрованих осіб: 4, до сплати станом на 01.11.2020 року нараховано 1217,03, 99 грн. Сплачено 195 грн. Пільга:-0,00 грн. (арк.с.4).

Відповідно до зведеної відомості по нарахуванню та сплаті внесків з утримання будинку та прибудинкової території, особовий рахунок НОМЕР_1 ( АДРЕСА_1 , ОСОБА_2 ) за: березень 2020 року нараховано всього: 299, 31 грн., сплачено всього: 105 грн., борг на кінець місяця 298, 60 грн.; квітень 2020 року нараховано всього: 299, 31 грн., сплачено всього: 435,17 грн., борг на кінець місяця 162,70 грн.; травень 2020 року нараховано всього: 299, 31 грн., сплачено всього: 195 грн., борг на кінець місяця 267 грн.; червень 2020 року нараховано всього: 299, 31 грн., сплачено всього: 217,69 грн., борг на кінець місяця 348,60 грн.; липень 2020 року нараховано всього: 299, 31 грн., сплачено всього: 268,35 грн., борг на кінець місяця 379,60 грн.; серпень 2020 року нараховано всього: 299, 31 грн., сплачено всього: 195 грн., борг на кінець місяця 486,90 грн.; вересень 2020 року нараховано всього: 299, 31 грн., сплачено всього: 276,78 грн., борг на кінець місяця 506,40 грн.; жовтень 2020 року нараховано всього: 299, 31 грн., сплачено всього: 195 грн., борг на кінець місяця 610,80 грн.; листопад 2020 року нараховано всього: 299, 31 грн., сплачено всього: 195 грн., борг на кінець місяця 715,30 грн.; грудень 2020 року нараховано всього: 299, 31 грн., сплачено всього: 654,25 грн., борг на кінець місяця 360,30 грн.; січень 2021 року нараховано всього: 299, 31 грн., сплачено всього: 195 грн., борг на кінець місяця 464,40 грн. (арк.с.8).

17 листопада 2020 року ОСОБА_1 звернувся до Голови правління ОСББ «Робоча 65» з заявою про проведення перерахунку здійснених виплат з ануляцією боргу, якого не існує, так як ним своєчасно, регулярно, в повному обсязі сплачуються послуги відповідно до законодавства (арк.с.10).

Згідно відповіді ОСББ «Робоча 65» від 15 лютого 2021 року за № 475/02-21, до 01 жовтня 2019 року між ОСББ «Робоча 65» та Управлінням соціального захисту населення Чечелівської районної у місті Дніпрі ради (УСЗН) діяла угода, предметом якої були відносини сторін щодо порядку надання та проведення розрахунків за житлово-комунальні послуги населенню, яке має пільги. Згідно з умовами угоди, УСЗН Чечелівської районної у місті Дніпрі ради здійснювало фінансування витрат ОСББ «Робоча 65», пов`язаних із споживанням житлово-комунальних послуг населенням, що мало відповідні пільги.

Починаючи з 01 жовтня 2019 року, почала діяти Постанова КМУ від 17 квітня 2019 року №373, яка затвердила новий Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінсоцполітики для виплати пільг.

Пунктом 2 Загальних положень Порядку, головним розпорядником коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати пільг, є Мінсоцполітики. Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві та м. Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (структурні підрозділи з питань соціального захисту населення).

АТ «Ощадбанк» здійснює переказ коштів на рахунок управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між АТ «Ощадбанк» та управителями, об`єднаннями, виконавцями комунальних послуг, у таких договорах визначається порядок інформаційного обміну між управителями, об`єднаннями, виконавцями комунальних послуг та АТ «Ощадбанк».

ОСББ «Робоча 65» звернулося до Правобережного УСЗН по Чечелівському району, з проханням надати довідку щодо нарахованих та перерахованих до Ощадбанку пільг по місяцях в розрізі постачальників комунальних послуг за 2020 рік, ОСОБА_1 , мешканцю кв. АДРЕСА_2 (о/р 2-0093684).

Правобережне УСЗН по Чечелівському району у своїй відповіді зазначило наступне: відповідно до Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затвердженого Постановою КМУ від 17 квітня 2019 року № 373, з 01 жовтня 2019 року запроваджено монетизацію пільг на оплату житлово-комунальних послуг, яка включає в себе два механізми надання пільг: у грошовій безготівковій та готівковій формі. ОСОБА_1 отримує пільгу у грошовій безготівковій формі. З 01 жовтня 2019 року управління соціального захисту населення розраховує суму пільги, виходячи з розміру знижки, кількості членів сім`ї, які мають право на пільгу, та з урахуванням встановлених тарифів та державних соціальних нормативів. Для пільгових категорій громадян розмір пільгової знижки на оплату житлово-комунальних послуг, в межах встановлених соціальних нормативів, залишається незмінним. Змінюється лише механізм перерахування коштів за надані пільги у грошовій безготівковій формі.

ОСОБА_1 з 01.01.2020 по 31.12.2020 щомісяця нараховувалась пільга на управління багатоквартирним будинком у розмірі 104,48 грн., яка загальною сумою, разом з сумами пільг, нарахованими за комунальні послуги, щомісяця перераховувались до АТ «Ощадбанк».

Перерахування коштів за надані пільги у грошовій безготівковій формі надавачам послуг проводиться через АТ «Ощадбанк», який на підставі отриманих реєстрів нарахованих сум платежів, які подають управителі, об`єднання, виконавці комунальних послуг, пільговикам, здійснює щомісяця до 18 числа перерахування коштів загальними сумами з рахунка для виплати пільг на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг з наданням реєстрів нарахованих сум платежів пільговикам, у яких зазначається інформація про перерахування коштів.

Постанова КМУ від 17 квітня 2019 року №373, яка затвердила новий Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг не суперечить Закону України «Про статус ветеранів...», а лише змінює порядок перерахування коштів за надані пільги у грошовій безготівковій формі надавачам послуг.

ОСОБА_1 з 01.10.2019 до 31.12.2020 за 15 місяців УСЗН по Чечелівському району була нарахована пільга на управління багатоквартирним будинком у розмірі 104,48 х 15 = 1567,20 грн., а АТ «Ощадбанк» перерахував на рахунок ОСББ «Робоча 65» за період з 01.10.2019 до 31.12.2020 за 15 місяців 1483,47 грн. Різницю пільги, що була нарахована УСЗН по Чечелівському району на управління багатоквартирним будинком, в сумі 83,73 грн. АТ «Ощадбанк» перерахував іншим виконавцям комунальних послуг. Відповідно до п.12 Виплати пільг у грошовій безготівковій формі Порядку Перерахування коштів за послуги (витрати) здійснюється у такій послідовності: постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку.

За особовим рахунком НОМЕР_1 станом на 01.11.2020 р. значиться заборгованість у сумі 610,80 грн. по сплаті внесків на утримання будинку та обслуговування прибудинкової території.

Розмір внесків за особовим рахунком НОМЕР_1 по сплаті витрат на утримання будинку та обслуговування прибудинкової території складає 299,31 грн. (арк.с.6-7).

Відповідно до інформації Правобережного Управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради від 04.02.2021 року за № 8/5 59, відповідно до Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 №373, з 01 жовтня 2019 року запроваджено монетизацію пільг на оплату житлово-комунальних послуг, яка включає в себе два механізми надання пільг: у грошовій безготівковій та готівковій формі.

ОСОБА_1 отримує пільгу у грошовій безготівковій формі.

З 01 жовтня 2019 року управління соціального захисту населення розраховує суму пільги, виходячи з розміру знижки, кількості членів сім`ї, які мають право на пільгу, та з урахування встановлених тарифів та державних соціальних нормативів.

Для пільгових категорій громадян розмір пільгової знижки на оплату житлово-комунальних послуг, в межах встановлених соціальних нормативів, залишається незмінним. Змінюється лише механізм перерахування коштів за надані пільги у грошовій безготівковій формі.

Відповідно до абзацу 6 пункту 4 Положення «Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 року № 117 уповноважені органи, з дотриманням вимог законів України «Про інформацію» і «Про захист персональних даних» мають право надавати інформацію, яка міститься в Реєстрі, підприємствам та організаціям, що надають послуги, на запити та в межах їх компетенції.

ОСОБА_1 з 01.01.2020 по 31.12.2020 щомісяця нараховувалась пільга на управління багатоквартирним будинком у розмірі 104,48 грн., яка загальною сумою, разом з сумами пільг, нарахованими за комунальні послуги, щомісяця перераховувалась до АТ «Ощадбанк» .

Перерахування коштів за надані пільги у грошовій безготівковій форм надавачам послуг проводиться через АТ «Ощадбанк», який на підставі отриманих реєстрів нарахованих сум платежів, які подають управителі об`єднання, виконавці комунальних послуг, пільговикам, здійснює щомісяця до 18 числа перерахування коштів загальними сумами з рахунка для виплати пільг на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг з наданням реєстрів нарахованих сум платежів пільговикам, у яких зазначена інформація про перерахування коштів.

Перерахування коштів за послуги (витрати) здійснюється у такій послідовності: постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку.

Пільговик може визначити іншу послідовність перерахування кошів за послуги (витрати) шляхом подання відповідної заяви структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

АТ «Ощадбанк» за наявності в нього інформації про номер мобільного телефону пільговика інформує протягом однієї доби після перерахунку коштів управителям, об`єднанням, виконавцям комунальних послуг пільговика (смс-повідомленням або через електроні засоби зв`язку (за наявності) про розрахунки за послуги. В смс-повідомленні/інформаційному повідомленні через електроні засоби зв`язку (за наявності) обов`язково зазначаються про наявний залишок платежу за кожним видом послуг і перелік послуг якими від управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг «Ощадбанк» не отримано реєстри нарахованих сум платежів пільговику.

Якщо управитель, об`єднання, виконавець комунальних послуг не уклав договору з АТ «Ощадбанк» (його установами) для перерахування сум пільг до 1 червня не має права вимагати оплати послуг (внесків/) пільговиків за відповідні неопалювальний та опалювальний періоди.

За заявою пільговика, поданою структурному підрозділу з питань соціального захисту населення до 15 жовтня (15 травня), в якій зазначаються виплатні реквізити, виплата пільги, здійснюється у грошовій готівковій формі з початку опалювального (неопалювального) сезону. У подання заяви після 15 жовтня (15 травня) протягом опалювального (неопалювального) сезону пільга надається у грошовій готівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок пільговика в уповноважений банк з місяця, що настає за місяцем подання заяви (арк.с.9).

Відповідно до списків пільговиків: за січень 2020 року ОСОБА_1 мав сплатити 606,23 коп., за лютий 2020 року мав сплатити 720, 54 грн., за листопад 2020 рок 1321, 34 грн., за грудень 2020 року 1161,40 грн. (арк.с.48 -51).

Виходячи з виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань ОСББ «Робоча 65» зареєстровано 30.06.2016 року (арк.с.23).

Відповідно до Виписки з протоколу №1 установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_3 , обрано правління ОСББ «Робоча 65» у кількості 11 осіб та голову правління ОСОБА_3 (арк.с.22).

Згідно ч. 1 ст. 4, ч. 1 ст. 5 ЦПК України, кожна особа має право у порядку, встановленим цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів, а суд, здійснюючи правосуддя, захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.

Відповідно до ч. 1, 2, 4 ст. 10 ЦПК України суд при розгляді справи керується принципом верховенства права, розглядаючи справи відповідно до Конституції України, законів України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, та застосовуючи при розгляді справ, зокрема, Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об`єднань власників жилих і нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов`язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначено ЗУ «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку».

Згідно ст.1 ЗУ «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» об`єднання співвласників багатоквартирного будинку юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Відповідно до ст.4 ЗУ «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» об`єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Основна діяльність об`єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.

Статтею 10 ЗУ «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» передбачено,що вищим органом управління об`єднання є загальні збори. Рішення загальних зборів, прийняте відповідно до статуту, є обов`язковим для всіх співвласників. До виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься затвердження кошторису, балансу об`єднання та річного звіту, визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників.

Відповідно до ч. 1 ст. 16 ЗУ «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» об`єднання має право, зокрема, встановлювати порядок сплати, перелік та розміри внесків і платежів співвласників, у тому числі відрахувань до резервного та ремонтного фондів.

Як вбачається з матеріалів справи, рахунки на сплату послуг з утримання будинку та прибудинкової території за адресою: АДРЕСА_1 по особовому рахунку НОМЕР_1 нараховуються безпосередньо ОСББ «Робоча 65», позивач сплачує ці кошти на рахунок відповідача в загальному розмірі (арк.с.4,8).

Однак, з наявних у матеріалах справи повідомлень про сплату внесків за утримання будинку та прибудинкової території, зведеної відомості по нарахуванню та сплаті внесків з утримання будинку та прибудинкової території, вбачається, що розрахунки заборгованості з березня 2020 року по жовтень 2020 року є відмінними між собою.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що дії відповідача, які виразились у наданні позивачу відмінної між собою інформації про заборгованість позивача, є неправомірними.

Відповідно до ч. 2 ст. 1 ЗУ «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист» державна політика стосовно ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції, ветеранів податкової міліції, ветеранів державної пожежної охорони, ветеранів Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранів служби цивільного захисту, ветеранів Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України здійснюється в рамках обов`язкових цільових державних і місцевих програм соціального захисту ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції, ветеранів податкової міліції, ветеранів державної пожежної охорони, ветеранів Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранів служби цивільного захисту, ветеранів Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, спрямованих на забезпечення реалізації гарантій та пільг, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами для ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції, ветеранів податкової міліції, ветеранів державної пожежної охорони, ветеранів Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранів служби цивільного захисту, ветеранів Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України та членів їх сімей.

Згідно до п. 6 ч. 1 ст. 6 ЗУ «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист» ветеранам військової служби, ветеранам органів внутрішніх справ, ветеранам Національної поліції, ветеранам податкової міліції, ветеранам державної пожежної охорони, ветеранам Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранам служби цивільного захисту, ветеранам Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України надаються такі пільги, зокрема, 50-відсоткова знижка плати за користування житлом (квартирної плати) та плати за комунальні послуги (водопостачання, газ, електрична, теплова енергія та інші послуги), користування квартирним телефоном ветеранами військової служби, ветеранами органів внутрішніх справ, ветеранами Національної поліції, ветеранами податкової міліції, ветеранами державної пожежної охорони, ветеранами Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранами служби цивільного захисту, ветеранами Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України і членами їх сімей, які проживають разом з ними, в жилих будинках усіх форм власності в межах норм, передбачених законодавством, або 50-відсоткова знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення.

Стаття 9 ЗУ «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист» передбачає,що витрати, пов`язані з реалізацією цього Закону, здійснюються за рахунок коштів державного бюджету, коштів, які враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, та інших джерел, не заборонених законодавством.

Відповідно до п. 1 Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 року № 373 (Порядок №373) Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінсоцполітики для виплати пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі, та механізм надання громадянам у грошовій формі таких пільг: на оплату внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, а також житлово-комунальних послуг, а саме: житлових послуг - послуг з управління багатоквартирним будинком; комунальних послуг - послуг з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами; на оплату внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, а також витрат на управління багатоквартирним будинком, в якому створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельний (житловий) кооператив (далі - об`єднання), та витрат на комунальні послуги в такому будинку.

Згідно до п.3 Порядку № 373 його дія поширюється, зокрема, на осіб, які мають право на пільги згідно із ЗУ «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист».

Пункт 5 Порядку № 373 вказує,що для розрахунку розміру пільг інформацію структурним підрозділам з питань соціального захисту населення до 20 числа кожного місяця надають , зокрема об`єднання - про зміну внесків, платежів об`єднанню.

Відповідно до п.6 Порядку № 373 структурні підрозділи з питань соціального захисту населення на підставі даних Реєстру та інформації, отриманої відповідно до пункту 5 Порядку, розраховують щомісяця до 25 числа суму пільги: на оплату житлово-комунальних послуг виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, кількості членів сім`ї, які мають таке право відповідно до законодавчих актів, зазначених у пункті 3 цього Порядку, та визначені статтею 51 Бюджетного кодексу України, та з урахуванням встановлених цін/тарифів (внесків) і державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування.

Відповідно до п. 7 Порядку № 373 виплата розрахованої суми пільги здійснюється у грошовій безготівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок Мінсоцполітики в АТ «Ощадбанк» на підставі укладеного між Мінсоцполітики та АТ «Ощадбанк» договору.

Відповідно до абз.4 та 5 п. 8 Порядку № 373 за отриманням інформації про будь-які питання, пов`язані з нарахуванням пільги, пільговики звертаються до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення.

За отриманням інформації про спожиті послуги, нараховані суми за послуги, розмір заборгованості (переплати) пільговики звертаються до управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг.

Відповідно до п. 9 Порядку № 373 АТ «Ощадбанк» веде у відповідних автоматизованих системах обліку банку персоніфікований облік пільговиків та коштів, які надходять на рахунок для виплати пільг, в розрізі кожного пільговика (далі - облікові записи пільговиків).

АТ «Ощадбанк» здійснює переказ коштів на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між АТ Ощадбанк (його установами) та управителями, об`єднаннями, виконавцями комунальних послуг. У таких договорах визначається порядок інформаційного обміну між управителями, об`єднаннями, виконавцями комунальних послуг та АТ Ощадбанк. Типову форму договору визначає АТ Ощадбанк за погодженням з Мінсоцполітики.

Постановою Кабінету Міністрів України врегульовано правила реалізації питання надання пільг на оплату житлово- комунальних послуг.

Зокрема зазначено, що за отриманням інформації про спожиті послуги, нараховані суми за послуги, розмір заборгованості (переплати) пільговики звертаються, зокрема до об`єднань, а також визначено, що АТ Ощадбанк здійснює переказ коштів на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між АТ Ощадбанк (його установами) та управителями, об`єднаннями, виконавцями комунальних послуг.

Отже, ОСББ «Робоча 65» є об`єднанням на поточний рахунок якого здійснюється перерахування коштів на покриття витрат на сплату комунальних послуг особам, які мають пільги.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що право позивача щодо здійснення перерахунку оплати вартості внесків на утримання будинку та обслуговування прибудинкової території за особовим рахунком НОМЕР_1 станом на 31 жовтня 2020 підлягає захисту з метою забезпечення ефективного захисту особи, яка має статус ветерана органу внутрішніх справ, якій держава гарантує пільги.

З матеріалів справи вбачається, що ОСББ «Робоча 65» забезпечує утримання будинку самостійно, без залучення управителя, а кошти, що сплачуються позивачем за надані йому комунальні послуги надходять на рахунок ОСББ для накопичення і наступного перерахунку підприємствам, організаціям, які надають ці послуги, на утримання будинку.

Отже, ОСББ «Робоча 65» є органом на поточний рахунок якого здійснюється перерахування коштів на покриття витрат на сплату комунальних послуг особами, які мають пільги.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що перерахунок оплати вартості сплати внесків на утримання будинку з урахуванням пільги повинно бути здійснене з 01.01.2020 року по 31.10.2020 року, оскільки ОСОБА_1 нараховувалась пільга з 01.01.2020 року.

Відповідно до ст. 23 ЦК України, особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав. Моральна шкода полягає зокрема у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім`ї чи близьких родичів. Розмір грошового відшкодування моральної шкоди визначається судом залежно від характеру правопорушення, глибини фізичних та душевних страждань, погіршення здібностей потерпілого або позбавлення його можливості їх реалізації, ступеня вини особи, яка завдала моральної шкоди, якщо вина є підставою для відшкодування, а також з урахуванням інших обставин, які мають істотне значення. При визначенні розміру відшкодування враховуються вимоги розумності і справедливості.

Моральна шкода відшкодовується незалежно від майнової шкоди, яка підлягає відшкодуванню, та не пов`язана з розміром цього відшкодування. Моральна шкода відшкодовується одноразово, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до п.3 Постанови Пленум Верховного Суду України № 4 від 31.03.1995 року «Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди» під моральною шкодою слід розуміти втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань, або інших негативних явищ, заподіяних фізичній чи юридичній особі незаконними діями або бездіяльністю інших осіб.

Так, матеріалами справи, підтверджено, що надання суперечливої інформації відповідачем про заборгованість зі сплати комунальних платежів, не здійсненні відповідачем перерахунку оплати внесків на утримання будинку, завдали позивачу переживання, змусили його звернутися до відповідача щодо врегулювання питань щодо заборгованості мирних шляхом, що мало наслідком зміну звичного укладу життя, переживання.

Розмір грошового відшкодування моральної шкоди визначається судом залежно від характеру правопорушення, глибини фізичних та душевних страждань, погіршення здібностей потерпілого або позбавлення його можливості їх реалізації, ступеня вини особи, яка завдала моральної шкоди, якщо вина є підставою для відшкодування, а також з урахуванням інших обставин, які мають істотне значення. При визначенні розміру відшкодування враховуються вимоги розумності і справедливості.

Крім того, визначаючи розмір відшкодування, суд має керуватися принципами рівності, поміркованості, розумності, справедливості.

Розмір відшкодування моральної шкоди має бути не більш, ніж достатнім для розумного задоволення потреб потерпілої особи й не повинен призводити до її збагачення.

Суд першої інстанції, виходячи з принципу розумності і справедливості, дійшов обґрунтованого висновку, що заявлена до відшкодування сума моральної шкоди у розмірі 600 грн. має бути зменшена до 300 грн., оскільки саме такий розмір відповідає глибині і ступеню перенесених моральних страждань позивачем.

Доводи апеляційної скарги ОСББ Робоча 65 , що визнання дій ОСББ Робоча 65 протиправними не передбачено ст.16 ЦК України, колегія суддів вважає необґрунтованими, оскільки відповідно до п.5 Порядку № 373 для розрахунку розміру пільг інформацію структурним підрозділам з питань соціального захисту населення до 20 числа кожного місяця надають , зокрема об`єднання - про зміну внесків, платежів об`єднанню, а надана ОСББ Робоча 65 інформація позивачу про заборгованість є відмінною між собою, що є неправомірними діями, які суперечать зазначеному Порядку та Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку».

Застосування конкретного способу захисту цивільного права залежить як від змісту суб`єктивного права, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення.

З цією метою суд повинен з`ясувати характер спірних правовідносин сторін (предмет та підставу позову), характер порушеного права позивача та можливість його захисту в обраний ним спосіб.

Згадані в статті 16 ЦК способи захисту мають універсальний характер, вони можуть застосовуватись до всіх чи більшості відповідних суб`єктивних прав. Разом з тим зазначений перелік способів захисту цивільних прав чи інтересів не є вичерпним. Відповідно до абз. 2 п. 10 ч. 2 ст. 16 ЦК суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

Інші доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції, якими з`ясовані обставини справи, доводи сторін перевірені, їм дана належна оцінка, а доводи скаржника зводяться до неправильного тлумачення норм матеріального права та до переоцінки доказів, що не дає суду апеляційної інстанції підстав для задоволення вимог апеляційної скарги.

Відповідно до ст.89 ЦПК України виключне право оцінки доказів належить суду, який має оцінювати докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному повному та об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пунктом 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (SERYAVIN AND OTHERS v. UKRAINE (Серявін та інші проти України), №4909/04, §58, ЄСПЛ, від 10 лютого 2010 року).

Таким чином, судова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги суттєвими не являються і не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, які призвели або могли призвести до неправильного вирішення справи.

Відповідно до ст.141 ЦПК України суд апеляційної інстанції залишаючи рішення суду без змін не змінює розподіл судових витрат.

Керуючись ст.ст. 259, 367, 374, 375 ЦПК України, колегія суддів,-

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Робоча 65" - залишити без задоволення.

Рішення Красногвардійського районного суду м.Дніпропетровська від 20 липня 2021 року - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дня її прийняття, оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків, установлених пунктом 2 частини 3 статті 389 ЦПК України.

Головуючий суддя О.В.Лаченкова

Судді В.С.Городнича

М.Ю.Петешенкова

Джерело: ЄДРСР 104278454
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку