open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 640/25576/20
Моніторити
Постанова /26.10.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /26.10.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /30.06.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.04.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.04.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.04.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2022/ Касаційний адміністративний суд Постанова /13.02.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /13.02.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.02.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.01.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.01.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.01.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.12.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.12.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.12.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /09.11.2021/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.02.2021/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /21.01.2021/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /03.12.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /26.10.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 640/25576/20
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /26.10.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /26.10.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /30.06.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.04.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.04.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.04.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2022/ Касаційний адміністративний суд Постанова /13.02.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /13.02.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.02.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.01.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.01.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.01.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.12.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.12.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.12.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /09.11.2021/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.02.2021/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /21.01.2021/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /03.12.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /26.10.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва

УХВАЛА

18 квітня 2022 року

м. Київ

справа № 640/25576/20

адміністративне провадження № К/990/8487/22

Верховний Суд у складі судді-доповідача Касаційного адміністративного суду Калашнікової О.В.,

перевіривши касаційну скаргу Львівської міської ради

на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 09 листопада 2021 року

та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 лютого 2022 року

у справі №640/25576/20

за позовом ОСОБА_1

до Кабінету Міністрів України

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Грибовицької сільської ради Жовківського району Львівської області, Грядівської сільської ради Жовківського району Львівської області, Малехівської сільської ради Жовківського району Львівської області, Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області, Львівської обласної державної адміністрації, Львівської міської ради

про визнання протиправним рішення,-

ВСТАНОВИВ :

До Верховного Суду надійшла касаційна скарга Львівської міської ради на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 09 листопада 2021 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 лютого 2022 року у справі №640/25576/20.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи №640/25576/20 між суддями від 11 квітня 2022 року визначено склад колегії суддів, а саме: головуючий суддя - Калашнікова О.В., судді Білак М.В., Губська О.А.

Під час вирішення питання про відкриття касаційного провадження, Верховним Судом встановлено наступне.

ОСОБА_1 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Кабінету Міністрів України за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Грибовицької сільської ради Жовківського району Львівської області, Грядівської сільської ради Жовківського району Львівської області, Малехівської сільської ради Жовківського району Львівської області, Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області, Львівської обласної державної адміністрації, Львівської міської ради про:

- визнання протиправним та нечинним Розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 року № 624-р Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області в частині включення до складу спроможної Львівської територіальної громади Дублянської територіальної громади (Жовківський район), а також, визнання такими, що втратили чинність: 1. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 1158 Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області ; 2. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2015 року № 1281 Про внесення змін до деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України ; 3. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 19 липня 2017 року № 491 Про внесення змін до деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України ; 4. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 року № 902 Про внесення змін до перспективного плану формування територій громад Львівської області ; 5. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 року № 193 Про внесення змін до перспективного плану формування територій громад Львівської області , - в частині формування спроможної Дублянської територіальної громади Жовківського району Львівської області.

- визнання протиправним та нечинним Розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 718-р Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Львівської області , в частині включення Дублянської, Грибовицької, Грядівської та Мелехівської територіальних громад Жовківського району Львівської області до Львівської територіальної громади м. Львова з адміністративним центром м. Львів КОАТУУ 4610100000.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 15 листопада 2021 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 лютого 2022 року, адміністративний позов задоволено частково, а саме визнано протиправним та нечинним Розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 року № 624-р "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області" в частині включення Дублянської територіальної громади Жовківського району Львівської області до Львівської територіальної громади з адміністративним центром у м. Львові; визнано протиправним та нечинним Розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 718-р Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Львівської області , в частині включення Дублянської територіальної громади Жовківського району Львівської області до Львівської територіальної громади з адміністративним центром у м. Львові. В іншій частині позовних вимог відмовлено.

У поданій касаційній скарзі скаржник з посиланням на неправильне застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати оскаржувані судові рішення та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову.

Під час перевірки зазначеної касаційної скарги на предмет дотримання вимог статті 330 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що доводи касаційної скарги викладені у спосіб, який унеможливлює встановити по якій саме підставі оскаржується судові рішення в касаційному порядку.

Відповідно до частини четвертої статті 328 КАС України підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права виключно в таких випадках:

1) якщо суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, крім випадку наявності постанови Верховного Суду про відступлення від такого висновку;

2) якщо скаржник вмотивовано обґрунтував необхідність відступлення від висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду та застосованого судом апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні;

3) якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах;

4) якщо судове рішення оскаржується з підстав, передбачених частинами другою і третьою статті 353 цього Кодексу.

Підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права.

Відповідно до пункту 4 частини другої статті 330 КАС України у касаційній скарзі зазначаються підстава (підстави), на якій (яких) подається касаційна скарга з визначенням передбаченої (передбачених) статтею 328 цього Кодексу підстави (підстав).

У разі подання касаційної скарги на підставі пункту 1 частини четвертої статті 328 цього Кодексу в касаційній скарзі зазначається постанова Верховного Суду, в якій викладено висновок про застосування норми права у подібних правовідносинах, що не був врахований в оскаржуваному судовому рішенні.

У разі подання касаційної скарги на підставі пункту 2 частини четвертої статті 328 цього Кодексу в касаційній скарзі зазначається обґрунтування необхідності відступлення від висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду.

У разі подання касаційної скарги на підставі пункту 3 частини четвертої статті 328 КАС України (відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах) скаржник повинен чітко вказати, яку саме норму права судами першої та (або) апеляційної інстанцій було застосовано неправильно, а також обґрунтувати у чому полягає помилка судів при застосуванні відповідної норми права та як, на думку скаржника, відповідна норма повинна застосовуватися.

У разі подання касаційної скарги на підставі пункту 4 частини четвертої статті 328 цього Кодексу в касаційній скарзі зазначається в чому полягає порушення норм процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення (рішень). Зокрема, якщо скаржник вважає, що судами порушено норми процесуального права щодо недослідження зібраних у справі доказів, неповного встановлення обставин справи, або встановлення обставин, що мають істотне значення, на підставі недопустимих доказів, у касаційній скарзі має бути конкретно зазначено або обставини, які встановлені на підставі недопустимих доказів та чому, на думку скаржника, останні є недопустимими, або зібрані у справі докази, які судом не досліджені, що могло б давати підстави для висновку про порушення цим судом норм процесуального права.

У разі подання касаційної скарги на судове рішення, зазначене у частинах другій і третій статті 328 цього Кодексу, в касаційній скарзі зазначається обґрунтування того, в чому полягає неправильне застосування норм матеріального права чи порушення норм процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення (рішень).

Отже, системний аналіз наведених положень КАС України дає підстави для висновку, що при касаційному оскарженні судових рішень, зазначених у частині першій статті 328 КАС України, у касаційній скарзі обґрунтування неправильного застосування судом (судами) норм матеріального права чи порушення норм процесуального права має обов`язково наводитись у взаємозв`язку із посиланням на відповідний пункт частини четвертої статті 328 КАС України як на підставу для касаційного оскарження судового рішення.

При цьому, варто зауважити, що у разі подання касаційної скарги на підставі пункту 1 частини четвертої статті 328 КАС України недостатньо самого лише зазначення постанови Верховного Суду, в якій викладено висновок про застосування норми права, обов`язковою умовою є те, що правовідносини у справах (у якій викладено висновок Верховного Суду і у якій подається касаційна скарга) мають бути подібними.

Скаржник вказує, що касаційна скарга подана на підставі пункт 3 частини 4 статті 328 КАС України.

В обґрунтування наявності підстав касаційного оскарження скаржник вказує, що станом на сьогодні є відступній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норм права у подібних правовідносинах.

Верховний Суд звертає увагу, що пунктом 3 частини четвертої статті 328 КАС України встановлено, що підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права виключно у випадках, зокрема, якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах.

Варто зазначити, що у разі подання касаційної скарги на підставі пункту 3 частини четвертої статті 328 КАС України скаржник повинен чітко вказати, яку саме норму права судами першої та (або) апеляційної інстанцій було застосовано неправильно, а також обґрунтувати у чому полягає помилка судів при застосуванні відповідної норми права та як, на думку скаржника, відповідна норма повинна застосовуватися.

Підстави касаційного оскарження викладаються в касаційній скарзі з вказівкою на конкретні висновки судів, рішення яких оскаржуються, із одночасним зазначенням положень (пункту, частини, статті) закону або іншого нормативно-правового акта, який застосований цими судами при прийнятті відповідного висновку. Це дозволяє суду касаційної інстанції на виконання вимог статті 341 КАС України перевірити правильність застосування норм матеріального і процесуального права у конкретній справі.

Обґрунтування ж підстав касаційного оскарження судового рішення зводиться до викладення обставин справи, цитування нормативно-правових актів та незгоди з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, що не є належним правовим обґрунтуванням підстав касаційного оскарження судових рішень, передбачених частиною четвертою статті 328 КАС України.

При цьому автор скарги у даному випадку не наводить норму права, щодо питання застосування якої відсутній висновок Верховного Суду.

Отже, таке обґрунтування підстав звернення з касаційною скаргою не є достатнім у розумінні пункту 3 частини четвертої статті 328 КАС України.

Суд касаційної інстанції не може самостійно визначати підстави касаційного оскарження, так само і визначати норму права щодо якої, на думку скаржника, відсутній висновок Верховного Суду, такий обов`язок покладено на особу, яка оскаржує судові рішення, оскільки, в ухвалі про відкриття касаційного провадження зазначаються підстава (підстави) відкриття касаційного провадження (частина третя статті 334 КАС України).

Враховуючи межі перегляду судом касаційної інстанції, визначені статтею 341 КАС України, суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.

При цьому, з урахуванням змін до КАС України, які набрали чинності 08 лютого 2020 року, суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, а тому відсутність у касаційній скарзі визначених законом підстав касаційного оскарження унеможливлює її прийняття та відкриття касаційного провадження.

Варто зазначити, що відповідно до приписів статті 44 КАС України учасники справи, маючи намір добросовісної реалізації належного їм права на касаційне оскарження судового рішення, повинні забезпечити неухильне виконання вимог процесуального закону, зокрема, стосовно строку подання касаційної скарги, її форми та змісту.

У касаційній скарзі скаржник повинен навести мотиви незгоди з судовим рішенням із урахуванням передбачених КАС України підстав для його скасування або зміни (статті 351-354 Кодексу) з вказівкою на конкретні висновки суду (судів), рішення якого (яких) оскаржується, із одночасним зазначенням норм права (пункт, частина, стаття), які неправильно застосовані цим судом. Скаржник повинен чітко вказати, яку саме норму права судами першої та/або апеляційної інстанцій застосовано без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, крім випадку наявності постанови Верховного Суду про відступлення від такого висновку, або обґрунтувати необхідність відступлення від висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду та застосованого судом апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні.

При цьому, з урахуванням змін до КАС України, внесених Законом України від 15 січня 2020 року № 460-IX і які набрали чинності 8 лютого 2020 року, суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, а тому відсутність у касаційній скарзі визначених законом підстав касаційного оскарження унеможливлює її прийняття до розгляду і відкриття касаційного провадження.

Згідно з пунктом 4 частини п`ятої статті 332 КАС України касаційна скарга не приймається до розгляду і повертається суддею-доповідачем також, якщо у касаційній скарзі не викладені передбачені цим Кодексом підстави для оскарження судового рішення в касаційному порядку.

На підставі вищенаведеного та керуючись положеннями статей 328, 330, 332, 359 КАС України,

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Львівської міської ради на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 09 листопада 2021 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 лютого 2022 року у справі №640/25576/20 за позовом ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Грибовицької сільської ради Жовківського району Львівської області, Грядівської сільської ради Жовківського району Львівської області, Малехівської сільської ради Жовківського району Львівської області, Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області, Львівської обласної державної адміністрації, Львівської міської ради про визнання протиправним рішення - повернути особі, яка її подала.

Копію даної ухвали надіслати учасникам справи у порядку, визначеному статтею 251 КАС України.

Роз`яснити скаржнику, що повернення касаційної скарги не позбавляє його права повторного звернення до Верховного Суду.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання й оскарженню не підлягає.

СуддяО.В. Калашнікова

Джерело: ЄДРСР 103994348
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку