open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 608/1291/21Головуючий у 1-й інстанції Запорожець Л. М. Провадження № 22-ц/817/158/22 Доповідач - Костів О.З.Категорія -

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 лютого 2022 року м. Тернопіль

Тернопільський апеляційний суд в складі:

головуючого - Костів О.З.

суддів - Міщій О. Я., Шевчук Г. М.,

з участю секретаря - Мендрик І.В.

сторін:

апелянта ОСОБА_1 ,

представника апелянта ОСОБА_2 ,

представника відповідача ОСОБА_3 ,

розглянувши відкритому судовому засіданні цивільну справу №608/1291/21 за апеляційною скаргою ОСОБА_4 на рішення Чортківського районного суду Тернопільської області від 02 грудня 2021 року (ухвалене суддею Запорожець Л.М., повний текст якого складено 12 грудня 2021 року) в справі за позовом ОСОБА_4 до Чортківської районної державної адміністрації Тернопільської області про стягнення заробітної плати за роботу у ліквідаційній комісії,

В С Т А Н О В И В:

У червні 2021 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Чортківської районної державної адміністрації Тернопільської області (надалі Чортківська РДА Тернопільської області) про стягнення заробітної плати за роботу в ліквідаційній комісії.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилався на те, що він працював на посаді начальника служби у справах неповнолітніх Бучацької районної державної адміністрації з 01 лютого 2006 року по 12 лютого 2021 року. З 01 липня 2007 року служба була перейменована в службу у справах дітей райдержадміністрації. Звільнений з посади 12 лютого 2021 року на підставі п.1 ст.87 Закону України «Про державну службу» відповідно до розпорядження голови комісії з реорганізації Борщівської, Бучацької, Гусятинської, Заліщицької та Монастириської районних державних адміністрацій шляхом приєднання до Чортківської районної державної адміністрації. Це звільнення проведене на підставі розпорядження голови Бучацької районної державної адміністрації від 05 січня 2021 року за № 1/01.01 - 08 «Про реорганізацію структурних підрозділів Бучацької районної державної адміністрації», та повідомлено на його адресу за № 01 - 15/01.01 -03 від 06 січня 2021 року, погодження обласної державної адміністрації від 09 лютого 2021 року за № 01 - 1195/13. Цим же розпорядженням голови Бучацької районної державної адміністрації за № 1\01.01 08 було припинено, в результаті реорганізації, і службу у справах дітей Бучацької районної державної адміністрації, яку він очолював. Зазначив, що його, як керівника вказаної служби, було призначено головою комісії з її припинення. Для ведення цієї роботи йому було надано право першого підпису відповідно до розпорядження за № 7//01.01 - 08 від 15 січня 2021 року. Вказує, що починаючи з 05 січня 2021 року він, разом із членами комісії, працював над припиненням роботи служби у справах дітей. При звільнені йому оплатили роботу по 12 лютого 2021 року, як начальнику служби у справах дітей, а з 13 лютого 2021 року по 24 травня 2021 року він працював безоплатно. Вважає, що за вказаний період йому повинна бути нарахована заробітна плата відповідно до оплати за займану посаду, згідно із чинними у райдержадміністрації умовами оплати праці. Крім того, на його думку, також повинна бути виплачена компенсація за невикористану відпустку за цей період.

У зв`язку з наведеним просив стягнути з відповідача в його користь заборгованість по заробітній платі в розмірі 45584.71 грн.

Рішенням Чортківського районного суду Тернопільської області від 02 грудня 2021 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, ОСОБА_1 подав на нього апеляційну скаргу, посилаючись на його незаконність та необґрунтованість, порушення судом норм матеріального та процесуального права. Вказує, що судом неповно встановлено фактичні обставини справи та дано невірну оцінку доказам.

Апеляційна скарга мотивована тим, що Тернопільська обласна державна адміністрація не розподілила бюджетні кошти та не направила їх на оплату заробітної плати арелянта, хоча він виконував роботу голови ліквідаційної комісії Служби у справах дітей Бучацької РДА. Вважає, що правонаступником Бучацької РДА була Чортківська РДА, а тому остання повинна була укласти з ним цивільно-правову угоду, як з головою ліквідаційної комісії.

У зв`язку з наведеним просить рішення Чортківського районного суду Тернопільської області від 02 грудня 2021 року скасувати та ухвалити нове рішення, яким позов задоволити.

11 січня 2022 року на адресу Тернопільського апеляційного суду від Чортківської РДА Тернопільскої області надійшов відзив на апеляційну скаргу.

Відзив мотивований тим, що посилання на лист Міністерства соціальної політики України від 24 вересня 2013 року № 821/13/155-13 «Про оплату праці членів ліквідаційної комісії» є недоречним, оскільки листи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами та мають лише роз`яснювальний, інформаційний характер і не встановлюють правових норм. Крім того, на даний час не має жодного нормативно-правового акту, який би встановлював порядок оплати праці членів ліквідаційних комісій місцевих державних адміністрацій та їх структурних підрозділів. Звертає увагу на те, що позивач до 12 лютого 2021 року отримував заробітну плату, перебуваючи на посаді начальника служби у справах дітей Бучацької РДА та виконував функції голови комісії з реорганізації.

Служба у справах дітей Бучацької РДА була окремим структурним підрозділом зі статусом юридичної особи публічного права, відповідно ведення табеля обліку робочого часу і нарахування заробітної плати в ньому здійснювалося безпосередньо позивачем, як керівником. Таким чином, заробітна плата голові та членам комісії після їх звільнення з посад державної служби не передбачена, адже на 2021 рік штатний розпис служби не затверджувався, а в штатному розписі служби у справах дітей на 2020 рік не було посад голови та членів комісії з реорганізації.

Звертає увагу на те, що ліквідаційна комісія жодних завдань щодо реалізації державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень в той час (після 12 лютого 2021 року) вже не виконувала, а здійснювала лише організаційні дії, спрямовані на припинення служби у справах дітей як юридичної особи.

У зв`язку з викладеним просить апеляційну скаргу залишити без задоволення.

В судовому засіданні апелянт ОСОБА_1 та його представник ОСОБА_2 апеляційну скаргу підтримали, зіславшись на мотиви, викладені в ній.

Представник Чортківської РДА Тернопільської області Коцюк В.М. проти апеляційної скарги заперечив та просив рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Заслухавши доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи, доводи, зазначені в апеляційній скарзі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга до задоволення не підлягає виходячи із наступного.

За загальним правилом статей 15, 16 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу має право звернутися до суду, який може захистити цивільне право або інтерес у один із способів, визначених частиною першою статті 16 ЦК України, або й іншим способом, що встановлений договором або законом.

Судом встановлено наступні обставини.

З 01 лютого 2006 року по 12 лютого 2021 року ОСОБА_1 працював на посаді начальника служби у справах неповнолітніх Бучацької районної державної адміністрації

З 01 липня 2007 року служба була перейменована в службу у справах дітей райдержадміністрації.

ОСОБА_1 звільнений з посади 12 лютого 2021 року на підставі п.1 ст.87 Закону України «Про державну службу» відповідно до розпорядження голови комісії з реорганізації Борщівської, Бучацької, Гусятинської, Заліщицької та Монастириської районних державних адміністрацій шляхом приєднання до Чортківської районної державної адміністрації. Це звільнення позивача було проведене на підставі розпорядження голови Бучацької районної державної адміністрації від 05 січня 2021 року за № 1/01.01 - 08 «Про реорганізацію структурних підрозділів Бучацької районної державної адміністрації».

Цим же розпорядженням Бучацької районної державної адміністрації за №1\01.01 08 було припинено, в результаті реорганізації, і службу у справах дітей Бучацької районної державної адміністрації, яку очолював позивач ОСОБА_1 ..

Позивача, як керівника служби, було призначено головою комісії з припинення цієї служби і він на це погодився.

Для ведення ліквідаційної роботи позивачу було надано право першого підпису відповідно до розпорядження за № 7//01.01 - 08 від 15 січня 2021 року.

Роботу ліквідаційна комісія почала 05 січня 2021 року і працювала до 24 травня 2021 року. Починаючи з 05 січня 2021 року позивач ОСОБА_1 , разом із членами комісії, працювали над припиненням роботи служби у справах дітей.

З моменту призначення на посаду голови ліквідаційної комісії ОСОБА_1 та до моменту звільнення 12 лютого 2021 року з посади начальника служби у справах дітей Бучацької РДА позивачу виплачувалась заробітна плата, оскільки він перебував у трудових відносинах.

Служба у справах дітей Бучацької районної державної адміністрації була окремим структурним підрозділом зі статусом юридичної особи публічного права, відповідно ведення табеля обліку робочого часу і нарахування заробітної плати в ньому здійснювалося безпосередньо позивачем, як керівником.

У табелі обліку робочого часу за лютий 2021 року вказано, що ОСОБА_1 у лютому пропрацював 10 робочих днів.

Згідно відомості нарахування зарплати за лютий 2021 року позивачу оплачено ці робочі дні, а також вихідну допомогу та компенсацію за невикористані відпустки.

У табелі обліку робочого часу та відомості нарахування зарплати за березень 2021 року позивач ОСОБА_1 себе не включив.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, апеляційний суд виходить з наступного.

Пунктом 15 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року №1074 та листом Міністерства соціальної політики України від 24 вересня 2013 року №821/13/155-13 встановлено, що у разі припинення органу виконавчої влади Кабінет Міністрів України утворює відповідну комісію, затверджує її голову та визначає строк проведення реорганізації або ліквідації. Головою комісії з припинення органу виконавчої влади затверджується керівник або заступник керівника органу виконавчої влади, що припиняється. У разі звільнення Президентом України керівника органу виконавчої влади, що припиняється, та його заступників головою комісії з припинення органу виконавчої влади затверджується керівник утвореного органу виконавчої влади або органу виконавчої влади, до якого перейшли права та обов`язки органу виконавчої влади, що припиняється, або його заступник.

Пунктами 25-26 цього Порядку встановлено, що Комісія утримується за рахунок і в межах коштів, передбачених на утримання органу виконавчої влади або територіального органу, що припиняється. Фінансування заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією органів виконавчої влади або територіальних органів, здійснюється в межах коштів, передбачених на їх утримання законом про Державний бюджет України на відповідний рік. Що стосується виплати заробітної плати голові і членам ліквідаційної комісії, то спеціального механізму оплати їх праці немає, тобто ці особи працюють та отримують заробітну плату за займаними посадами згідно з чинними у відповідній установі, організації умовами оплати праці (Лист Міністерства соціальної політики України від 24 вересня 2013 №821/13/155-13 «Про оплату праці членів ліквідаційної комісії»). Таким чином, зазначеним листом вказано про отримання заробітної плати голови і членів ліквідаційної комісії, які займають відповідні посади (тобто, якщо ліквідатором призначено керівника новоутвореного органу, яким не був позивач ОСОБА_1 , оскільки не був призначений також і керівником новоутвореного органу служби у справах дітей).

Вказаний вище Порядок… визначає механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів. В той же час, районна державна адміністрація, відповідно до Закону України «Про місцеві державні адміністрації», є місцевим органом виконавчої влади.

Порядок реорганізації районних державних адміністрацій визначено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій» та і Порядком здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1321. Цими нормативно-правовими актами оплата за виконання функцій голови та членів комісій з реорганізації структурних підрозділів райдержадміністрації не передбачена.

Згідно пункту 11 Порядку (постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1321) райдержадміністрації, що припиняються, до складу яких входять структурні підрозділи із статусом юридичної особи публічного права, після набрання чинності актом Кабінету Міністрів України про реорганізацію відповідної райдержадміністрації видають акт про реорганізацію структурних підрозділів райдержадміністрації, які мають статус юридичної особи публічного права. У акті про реорганізацію визначається її спосіб, заходи з реорганізації, строк її завершення та інші необхідні умови.

Пунктом 17 Порядку (постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1321) визначено, що фінансування заходів, пов`язаних з утворенням та реорганізацією райдержадміністрацій, їх структурних підрозділів із статусом юридичної особи публічного права, здійснюється в межах коштів, передбачених на здійснення виконавчої влади законом про Державний бюджет України на відповідний рік.

Статтею 23 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» передбачено: «установити що, як виняток з положень частини шостої статті 23 Бюджетного кодексу України, розподіл бюджетних призначень за бюджетною програмою «Забезпечення окремих видатків районних державних адміністрацій, пов`язаних з ліквідацією районів» (код 3511270) здійснюється Кабінетом Міністрів України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України».

Відповідно до ст.1 Закону України «Про оплату праці» заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу. Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства.

Відповідно до вимог ст.5 Закону України «Про оплату праці» організація оплати праці здійснюється на підставі: законодавчих та інших нормативних актів; генеральної угоди на державному рівні; галузевих, регіональних угод; колективних договорів; трудових договорів. Суб`єктами організації оплати праці є: органи державної влади та місцевого самоврядування; власники, об`єднання власників або їх представницькі органи; професійні спілки, об`єднання професійних спілок або їх представницькі органи; працівники.

Згідно вимог частин 3 та 4 ст.105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи. До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Згідно змісту статті 111 ЦК України з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов`язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки. Ліквідаційна комісія (ліквідатор) заявляє вимоги та позови про стягнення заборгованості з боржників юридичної особи.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов`язана повідомити учасників юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, про її участь в інших юридичних особах та/або надати відомості про створені нею господарські товариства, дочірні підприємства.

Під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред`явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб. У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо закриття відокремлених підрозділів юридичної особи (філій, представництв) та відповідно до законодавства про працю здійснює звільнення працівників юридичної особи, що припиняється.

Ліцензії, документи дозвільного характеру та інші документи, а також печатки та штампи, які підлягають поверненню органам державної влади, органам місцевого самоврядування, повертаються їм ліквідаційною комісією (ліквідатором).

Для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання податковим органам та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає податковим органам, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред`явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, провадиться у порядку черговості, встановленому статтею 112 цього Кодексу.

У разі недостатності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) організовує реалізацію майна юридичної особи.

До затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає податковим органам, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання податковим органам.

Майно юридичної особи, що залишилося після задоволення вимог кредиторів (у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування), передається учасникам юридичної особи, якщо інше не встановлено установчими документами юридичної особи або законом.

Документи, що підлягають обов`язковому зберіганню, передаються в установленому законодавством порядку відповідним архівним установам.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує подання державному реєстраторові документів, передбачених законом для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в установлений законом строк.

Враховуючи викладене, голова ліквідаційної комісії, як член ліквідаційної комісії, перебуває саме в цивільно-правових відносинах з юридичною особою, що ліквідується, а не в трудових.

З матеріалів справи вбачається, що головою Бучацької районної державної адміністрації прийнято розпорядження від 05 січня 2021 року № 1/01.01-08 «Про реорганізацію структурних підрозділів Бучацької районної державної адміністрації». Цим розпорядженням визначено порядок реорганізації структурних підрозділів Бучацької райдержадміністрації, а оплата за виконання функцій голови та членів комісій з реорганізації структурних підрозділів райдержадміністрації не передбачена. Однак, позивач ОСОБА_1 , як голова комісії з реорганізації, був ознайомлений з цим розпорядженням, чого не заперечував сам позивач в судовому засіданні.

Встановлено, що на 2021 рік кошторис служби у справах дітей Бучацької районної державної адміністрації не затверджувався, а фінансування її реорганізації здійснювалося відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2020 року № 1365 «Про затвердження Порядку розподілу та використання коштів, передбачених у державному бюджеті Міністерству фінансів для забезпечення окремих видатків районних державних адміністрацій, пов`язаних з ліквідацією районів».

Згідно пункту 2 цього Порядку бюджетні кошти розподіляються за рішенням Кабінету Міністрів України обласним держадміністраціям шляхом передачі на бюджетні програми із здійснення виконавчої влади в областях і спрямовуються на виплату працівникам районних держадміністрацій районів, що ліквідовані постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів», зокрема:

1) заробітної плати, що складається з посадового окладу, надбавки за ранг і вислугу років та інших виплат, передбачених нормативно-правовими актами;

2) вихідної допомоги у випадках припинення державної служби та трудового договору з підстав, передбачених у пункті 1 частини першої статті 87 Закону України «Про державну службу», пункті 6 частини першої статті 36 і пункті 1 частини першої статті 40 Кодексу законів про працю України;

3) грошової компенсації працівникам, що вивільняються, за невикористані щорічні відпустки та додаткові відпустки працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину - особу з інвалідністю з дитинства підгрупи А І групи.

Серед вказаних видатків, оплата за виконання функцій голови та членів ліквідаційних комісій чи комісій з реорганізації, не передбачена.

З матеріалів справи не вбачається, що між позивачем та відповідачем під час виконання обов`язків голови ліквідаційної комісії, укладались будь-які цивільно-правові угоди щодо оплати його праці.

При цьому, обов`язковою умовою трудових відносин є наявність трудового договору чи договору цивільно-правового характеру.

Судом вірно встановлено, що з позивачем ОСОБА_1 під час виконання ним обов`язків голови ліквідаційної комісії будь-які цивільно правові угоди щодо оплати праці не укладались.

Доводи апелянта про те, що Тернопільська обласна державна адміністрація не розподілила бюджетні кошти та не направила їх на оплату його заробітної плати, хоча останній виконував роботу голови ліквідаційної комісії Служби у справах дітей Бучацької РДА, колегія суддів відхиляє, оскільки жодних угод щодо оплати праці за виконання вказаних обов`язків позивачем ОСОБА_1 , відповідачем не укладалося і сам позивач не звертався з такою вимогою до відповідача.

Твердження апелянта про те, що правонаступником Бучацької РДА була Чортківська РДА, а тому остання повинна була укласти з ОСОБА_1 цивільно-правову угоду, як з головою ліквідаційної комісії, суд апеляційної інстанції вважає безпідставними, оскілкьки вказане не ґрунтується на нормах чинного законодавства.

У відповідності до ст.ст.12, 81 ЦПК України кожна сторона зобов`язана довести ті обставини на які посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Докази подаються сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі. Доказуванню підлягають обставини, які мають значення для ухвалення рішення у справі і щодо яких у сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, виникає спір. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Згідно з вимогами ст.13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Згідно ч.2 ст.78 ЦПК України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Згідно ч.2 ст.89 ЦПК України, жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відмовляючи в задоволенні позову, судом першої інстанції вірно встановлено фактичні обставини справи та дано правильну оцінку доказам.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду та не впливають на їх правильність.

Норми матеріального права відповідно до спірних правовідносин, застосовані правильно.

Порушень норм процесуального права, які б призвели до неправильного вирішення справи, колегією суддів не встановлено.

Відповідно до ст.375 ЦПК України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Беручи до уваги всі встановлені судом факти і відповідні їм правовідносини, належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у сукупності колегія суддів приходить до висновку про законність та обґрунтованість постановленого по даній справі рішення та відсутність підстав для його скасування з мотивів, викладених в апеляційній скарзі.

Керуючись ст.ст. 367, 368, 374, 375, 381-384 ЦПК України, суд апеляційної інстанції,

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_4 залишити без задоволення.

Рішення Чортківського районного суду Тернопільської області від 02 грудня 2021 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Дата складення повного тексту постанови 28 лютого 2022 року.

Головуючий

Судді

Джерело: ЄДРСР 103584330
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку