open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 405/809/22

провадження № 1-кс/405/385/22

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18.02.2022 м. Кропивницький

ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 та захисників ОСОБА_5 , ОСОБА_6 розглянувши у м. Кропивницькому клопотання слідчого в ОВС слідчого відділу УСБУ в Кіровоградській області ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування, у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 19.02.2021 р. за № 22021120000000002, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 200, ч.1 ст. 258-5 КК України

ВСТАНОВИВ:

слідчий за погодженням із прокурором звернувся до суду з клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22021120000000002, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 20.11.2021 року, до шести місяців.

На обгрунтування клопотання зазначив, що слідчим відділом Управління Служби безпеки України в Кіровоградській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22021121010000002 від 19.02.2021 за підозрою громадянина України у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 200, ч. 1 ст. 258-5 КК України, нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням здійснюється Кіровоградською обласною прокуратурою.

Досудовим розслідуванням встановлено, що з початку 2016 року, точної дати слідством не встановлено, ОСОБА_4 , не маючи відповідної ліцензії від Національного банку України, усвідомлюючи, що його діяльність є протиправною та діючи із прямим умислом, направленим на отримання грошової винагороди за проведення операцій з вводу/виводу електронних коштів, діючи в порушення вимог п. п. 1 ч. 9.3 ст. 9, п. п. 4, 5 ч. 15.4 ст. 15 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», п. 3.5 глави 3 Положення «Про електронні гроші в Україні», що затверджене Постановою Правління Національного банку України №481 від 04.11.2010 року, рішення РНБО України «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» від 14.05.2021 року, введеного в дію Указом президента України № 203/2021, використовував у своїй діяльності електронні гроші платіжних систем «WebMoney Transfer», « ІНФОРМАЦІЯ_1 », « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та здійснював операції з вводу/виводу електронних грошей (долар США, російський рубль, українська гривня) за допомогою вказаних платіжних систем.

Відповідно до вимог пункту 1 частини 9.3 статті 9 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», платіжні організації платіжних систем, учасники платіжних систем та оператори послуг платіжної інфраструктури мають право здійснювати діяльність в Україні виключно після їх реєстрації шляхом внесення відомостей про них до Реєстру платіжних систем, систем розрахунків, учасників цих систем та операторів послуг платіжної інфраструктури, який веде Національний банк України.

Згідно пунктів 4 та 5 частини 15.4 статті 15 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», приймання електронних грошей в обмін на готівкові/безготівкові гривні (комерційний агент з розрахунків) може бути виключно банк і небанківська фінансова установа, що має ліцензію на переказ коштів без відкриття рахунків, видану Національним банком України.

Відповідно до вимог пункту 3.5 глави 3 Положення «Про електронні гроші в Україні», затвердженого Постановою Правління Національного банку України №481 від 04.11.2010, агентами з розрахунків можуть бути виключно банк і небанківська фінансова, що має ліцензію Національного банку на переказ коштів без відкриття рахунків. Агент з розрахунків має право приймати електронні гроші від користувачів фізичних осіб в обмін на готівкові та безготівкові кошти, а від користувачів суб`єктів господарювання та торговців виключно в обмін на безготівкові кошти.

Громадянин України ОСОБА_4 , не маючи ліцензії Національного банку України на переказ коштів у національній валюті України без відкриття рахунків, та не будучи комерційним агентом з розрахунків у сфері використання електронних грошей, у невстановлений слідством місці та часі, створив веб-ресурс «wforex.com» (https://wforex.com), під особистим адмініструванням якого ОСОБА_4 здійснював операції з вводу/виводу електронних грошей через платіжні системи «WebMoney Transfer», «Money.Yandex.ru», «Qiwi», які заборонені на території України.

Так, починаючи з 2016 року по теперішній час, громадяни України, з метою отримання доходу на веб-ресурсі «wforex.com», реєструвалися на сайті «wforex.com» ( ІНФОРМАЦІЯ_3 із проходженням повної верифікації користувача веб-ресурсу, а саме із зазначенням прізвища, ім`я, по-батькові, місця реєстрації/проживання, фотознімку користувача з паспортом тощо. В подальшому, керуючись регламентом Інтернет-ресурсу «wforex.com», користувачі здійснювали перекази електронних грошей зі своїх електронних гаманців різних платіжних систем («WebMoney Transfer», «Money.Yandex.ru», «Qiwi»), криптовалютних гаманців (bitcoin, dash, tether) та банківськіх карток на електронний гаманець, який був закріплений на веб-ресурсі «wforex.com». Після цього здійснювалися торгові операції, характер яких досудовим розслідуванням не встановлено, в результаті чого частина користувачів отримувала доходи, а інші втрачали свої електронні гроші. В разі успішного проведення торгів та отримання певного доходу користувачем, ОСОБА_4 , перерахував електронні гроші на електронний (криптовалютний) гаманець або банківську картку користувача.

Так, 27.09.2017 об 08 год. 08 хв. 05 сек., ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , маючи на меті отримати дохід на веб-ресурсі «wforex.com», зареєструвався на сайті із проходженням повної верифікації користувача веб-ресурсу, а саме: прізвище ім`я по-батькові: ОСОБА_7 , моб.тел.: НОМЕР_1 , місце реєстрації/проживання: АДРЕСА_1 , фотознімок «селфі» з паспортом, та інше. Далі, слідуючи регламенту Інтернет-ресурсу «wforex.com», 23.04.2018 об 17 год. 07 хв. ОСОБА_7 здійснив переказ електронних грошей з електронного гаманця «Webmoney» НОМЕР_2 в розмірі 100.00 доларів США на електронний гаманець, який був закріплений на веб-ресурсі «wforex.com». В період з 23.04.2018 по 04.06.2018 ОСОБА_7 здійснював торгові операції, характер яких досудовим розслідуванням не встановлено, в результаті чого отримав дохід у розмірі 93 долари США. А саме, 04.06.2018 об 10 год. 36 хв., ОСОБА_4 перерахував електронні гроші на електронний гаманець платіжної системи «Webmoney» НОМЕР_2 в розмірі 193.00 долари США, який ОСОБА_7 попередньо вказав у власному кабінеті на веб-ресурсі «wforex.com».

Крім того, 21.12.2015 об 12 год. 47 хв. 04 сек., ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , маючи на меті отримати дохід на веб-ресурсі «wforex.com», зареєструвався на сайті із проходженням повної верифікації користувача веб-ресурсу, а саме: прізвище ім`я по-батькові: ОСОБА_8 , моб.тел.: НОМЕР_3 , місце реєстрації/проживання: АДРЕСА_2 , електронна пошта: ІНФОРМАЦІЯ_6 , фотознімок «селфі» з паспортом, та інше.

В подальшому, слідуючи регламенту Інтернет-ресурсу «wforex.com», 02.11.2018 об 13 год. 59 хв. ОСОБА_8 здійснив переказ криптовалюти Bitcoin (BTC) з криптовалютного гаманця № 3LAgC8egjS9M5gGhgS6SMPkM2pTYVZx8es в еквіваленті 3713.91 доларів США на криптовалютний гаманець, який був закріплений на веб-ресурсі «wforex.com». 25.01.2019 об 12 год. 51 хв. ОСОБА_8 здійснив переказ криптовалюти Bitcoin (BTC) з криптовалютного гаманця № НОМЕР_4 в еквіваленті 673.60 доларів США на криптовалютний гаманець, який був закріплений на веб-ресурсі «wforex.com». Всього ОСОБА_8 перерахував криптовалюту на загальну суму в еквіваленті 4387,51 доларів США.

В період з 02.11.2018 по 04.02.2020 ОСОБА_8 здійснював торгові операції на веб-ресурсі «wforex.com» (які саме слідством не встановлено), в результаті чого отримав дохід. Зокрема, 28.01.2019 ОСОБА_8 було здійснено вивід криптовалюти Bitcoin (BTC) на свій криптовалютний гаманець № НОМЕР_5 в розмірі 1.011333 BTC, що в еквіваленті 3500.00 доларів США. В той же час, на лицьовому рахунку ОСОБА_8 залишилася сума в еквіваленті 887,51 доларів США, також, на його рахунках, за допомогою яких він здійснює торгові операції на веб-ресурсі «wforex.com», залишилася сума в еквіваленті 994,69 доларів США. Таким чином сума на рахунках ОСОБА_8 збільшилась до еквіваленту 5382,2 доларів, а відповідно дохід склав еквівалент 994,69 доларів США.

Так, 28.01.2019 об 11 год. 23 хв. ОСОБА_4 перерахував криптовалюту Bitcoin (ВТС) на криптовалютний гаманець № НОМЕР_5 в розмірі 0.289405 BTC, що в еквіваленті складає 1000.00 доларів США, який ОСОБА_8 попередньо вказав у власному кабінеті на веб-ресурсі «wforex.com». 28.01.2019 об 12 год. 41 хв. ОСОБА_4 перерахував криптовалюту Bitcoin (ВТС) на криптовалютний гаманець № НОМЕР_5 в розмірі 0.290326 BTC, що в еквіваленті складає 1000.00 доларів США. Крім того, 28.01.2019 об 15 год. 55 хв. ОСОБА_4 перерахував криптовалюту Bitcoin (ВТС) на криптовалютний гаманець № НОМЕР_5 в розмірі 0.285864 BTC, що в еквіваленті складає 1000.00 доларів США. Крім того, 28.01.2019 об 18 год. 39 хв. ОСОБА_4 перерахував криптовалюту Bitcoin (ВТС) на криптовалютний гаманець № НОМЕР_5 в розмірі 0.145738 BTC, що в еквіваленті складає 500.00 доларів США, всього перерахувавши на криптовалютний гаманець ОСОБА_9 криптовалюту Bitcoin (ВТС) в еквіваленті 3500 доларів США.

Таким чином, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , своїми умисними діями вчинив неправомірне використання електронних грошей, тобто кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 200 КК України.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що у березні-квітні 2014 року на території Донецької та Луганської областей створено стійкі ієрархічні об`єднання терористичні організації, так звані «Донецька народна республіка» (далі «ДНР») і «Луганська народна республіка» (далі «ЛНР»), учасники якої в Україні займаються вчиненням терористичних актів, залякуванням населення, вбивством людей, захопленням адміністративних будівель органів державної влади і місцевого самоврядування та інших тяжких і особливо тяжких злочинів, що призводить до дестабілізації суспільно-політичної ситуації в державі.

Основною метою діяльності вказаних терористичних організацій є насильницька зміна та повалення конституційного ладу, захоплення державної влади в Україні, а також зміна меж території і державного кордону України у спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України.

Указом Президента України №405/2014 від 14.04.2014 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України». На підставі цього указу на території Донецької і Луганської областей було оголошено проведення антитерористичної операції (далі АТО), спрямованої на припинення діяльності указаних терористичних організацій.

Законом України «Про боротьбу з тероризмом» визначено, що терористична організація - це є стійке об`єднання трьох і більше осіб, яке створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено певні правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів. Визначальним для визнання організації терористичною є те, що хоч один з її структурних підрозділів здійснює терористичну діяльність з відома хоча б одного з керівників (керівних органів) усієї організації.

Зверненням Верховної Ради України до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженим постановою Верховної Ради України №129-VІІІ від 27.01.2015; заявою Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організацій «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян», схваленою постановою Верховної Ради України №145-VІІІ від 04.02.2015; заявою Верховної Ради України «Про відсіч збройної агресії Російської Федерації та подолання її наслідків», схваленою постановою Верховної Ради України №337-VІІІ від 21.04.2015, «ДНР» та «ЛНР» (далі «Л/ДНР») визначено терористичними організаціями.

«Л/ДНР» має стабільний склад лідерів, які підтримують між собою тісні стосунки, централізоване підпорядкування учасників політичного та силового блоку лідерам організації, а також план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення.

При цьому на керівників та учасників силового блоку покладається забезпечення стійкості «Л/ДНР» шляхом вчинення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів і військовослужбовцями Збройних Сил України. У свою чергу представники політичного блоку організовують збір та отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників організації та осіб, лояльно налаштованих до їхньої діяльності, чим також забезпечують існування вказаного об`єднання нелегітимних представників тимчасово окупованих територій окремих районів Донецької та Луганської областей.

Так, на учасників політичного блоку, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов`язки:

- створення так званих органів державної влади «Л/ДНР» та організація їх діяльності;

- видача нормативно-правових актів від імені нелегітимних органів державної влади «Л/ДНР»;

- організація та проведення незаконного референдуму на території Луганської області про визнання суверенітету незаконного псевдодержавного утворення «Л/ДНР»;

- проведення агітаційної роботи серед населення щодо діяльності «Л/ДНР» з метою схиляння їх до участі у вказаній організації та отримання підтримки власної діяльності серед мешканців східних регіонів України;

- організація збору, отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників та осіб, лояльно налаштованих до їх діяльності, а також її розподілу;

- налагодження взаємодії з незаконним державним утворенням «Донецька Народна Республіка» та її лідерами з метою координації дій, спрямованих на повалення конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні, а також дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;

- налагодження взаємодії з прихильниками злочинної діяльності, що перебувають за кордоном з метою координації дій, отримання матеріальної і гуманітарної допомоги та озброєння, а також залучення іноземних громадян для протидії правоохоронним органам та Збройним Силам України;

- налагодження взаємодії з місцевими та закордонними засобами масової інформації з метою їх використання для агітацій, висвітлення діяльності «Л/ДНР», дискредитації діяльності органів державної влади України та осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та формування думки серед населення про законність власних дій, а також вчинення за їх допомогою закликів до повалення конституційного ладу і захоплення державної влади в Україні та дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;

- надання матеріальної та організаційної допомоги учасникам бойового блоку «Л/ДНР» для забезпечення їх протиправної діяльності;

- забезпечення учасників «Л/ДНР» транспортом, символікою та агітаційними матеріалами.

На учасників силового блоку, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладались наступні обов`язки:

- систематична організація та ведення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України і військовослужбовцями Збройних Сил України, задіяними у проведенні антитерористичної операції;

- організація у групи осіб, які є прихильниками злочинної діяльності учасників «Л/ДНР», озброєння зазначених осіб та керівництво їхніми діями, з метою опору представникам державної влади та унеможливлення припинення злочинної діяльності правоохоронними органами та Збройними Силами України;

- створення не передбачених законом збройних формувань та участь у їх діяльності;

- вербування нових учасників до складу силового блоку «Л/ДНР» та керівництво їхніми діями;

- захоплення населених пунктів, будівель, військових частин та інших об`єктів на території Луганської області;

- скоєння терористичних актів та диверсій на території України;

- захоплення зброї чи заволодіння у інший спосіб боєприпасами, вибуховими речовинами, військовою технікою, транспортними засобами, а також будівництво укріплень з метою протидії діяльності осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та забезпечення власної злочинної діяльності;

- викрадення осіб з метою отримання матеріальної вигоди та залякування мешканців, які підтримують діючу владу в Україні;

- силова підтримка учасників політичного блоку при проведенні незаконного референдуму на території Луганської області про визнання суверенітету незаконного псевдодержавного утворення «Л/ДНР», а також укріплення та охорона зайнятих ними будівель та споруд;

- організація поставок зброї, боєприпасів, вибухових речовин, військової техніки та їх розподіл серед учасників організації.

З метою збільшення ефективності забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, з 30.04.2018, на підставі Закону України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях», в окремих районах Донецької та Луганської областей оголошено операцію об`єднаних сил.

Факт створення «ДНР» за підтримки та під контролем Російської Федерації визнано Резолюцією ПАРЕ від 12.10.2016. При цьому в Резолюції зазначено, що «ДНР» та всі її «установи» не мають будь-якої легітимної у відповідності з українським або міжнародним правом.

Утримання окупованої частини території Донецької області та досягнення завдання щодо зміни меж території та державного кордону України в спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України, потребує значних активів будь якого роду, зокрема фінансових та матеріальних, тобто забезпечення функціонування на цій території фінансової системи. Отримання вказаних активів відбувається за рахунок окремих суб`єктів господарської діяльності та громадян України, лояльно налаштованих до ідей та діяльності «ДНР», невстановлених на цей час іноземних громадян тощо.

Досудовим розслідуванням встановлено, що громадянин України ОСОБА_4 здійснював фінансування тероризму, а саме здійснював опосередковано збір електронних грошових активів з усвідомленням можливості того, що їх буде використано повністю або частково для будь-яких цілей окремими терористами чи терористичною групою.

Так, громадянину України ОСОБА_4 було достовірно відомо, що т.зв. «ДНР» та «ЛНР» діють на території України незаконно, їх учасники застосовують зброю, вчиняють терористичні акти, захоплення будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, вбивства людей, вибухи, підпали та інші дії, які створюють небезпеку для життя та здоров`я людей, завдають значної майнової шкоди та призводять до настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації військового конфлікту, міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влади, місцевого самоврядування, а також чинять збройний опір, незаконну протидію та перешкоджають виконанню службових обов`язків співробітникам правоохоронних органів України та військовослужбовцям Збройних сил України.

Так, ОСОБА_4 у невстановлений слідством місці та часі, створили веб-ресурс «wforex.com» (https://wforex.com), під особистим адмініструванням якого він здійснював операції з вводу/виводу електронних грошей через платіжні системи «WebMoney Transfer», «Money.Yandex.ru», «Qiwi», які заборонені в Україні, в тому числі особам - користувачам веб-ресурсу «wforex.com», які є членами терористичних організацій т. зв. «Л/ДНР» та перебувають у розшуку у зв`язку із вчиненням злочинів проти громадської безпеки.

При цьому, ОСОБА_4 усвідомлював, що серед користувачів веб-ресурсу «wforex.com» є верифіковані особи (такі, що пройшли ідентифікацію на веб-ресурсі) з числа мешканців Донецької та Луганської областей, які згідно з даними відкритих Інтернет-ресурсів є учасниками терористичних організації «Л/ДНР». Тобто, використовуючи у своїй діяльності електронні гроші заборонених в Україні платіжних систем « ОСОБА_10 », « ІНФОРМАЦІЯ_1 », « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та здійснюючи операції виводу електронних грошей (долар США, російський рубль, українська гривня) за допомогою вказаних платіжних систем, ОСОБА_4 збирав електронні грошові кошти, опосередковано усвідомлюючи можливість того, що їх буде використано повністю або частково для будь-яких цілей окремих терористів - членів терористичних організацій т.зв. «Л/ДНР».

Зокрема, 27.09.2017 об 08 год. 08 хв. 05 сек., ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , проживає за адресою: АДРЕСА_3 , який маючи на меті отримати дохід на веб-ресурсі «wforex.com», зареєструвався на сайті із проходженням повної верифікації користувача веб-ресурсу, а саме зазначив прізвище, ім`я, по батькові - ОСОБА_7 , мобільний телефон « НОМЕР_1 », місце реєстрації/проживання - АДРЕСА_1 , власний фотознімок з паспортом тощо.

В той же час, досудовим розслідуванням встановлено, що згідно з даними, розміщеними на загальнодоступних Інтернет-ресурсах Єдиного державного реєстру судових рішень та на офіційному сайті МВС України (розшук), 16.03.2016, в рамках кримінального провадження, слідчим відділом 3 управління (з дислокацією у м.Сєвєродонецьк Луганської області) ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях, відносно ОСОБА_7 складено повідомлення про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.1 ст. 258-3 КК України, у зв`язку з його участю в терористичній організації т. зв. «ЛНР». Однак особисто ОСОБА_7 повідомлення про підозру не вручено, внаслідок невстановлення його місцезнаходження, в зв`язку з чим останнього оголошено у розшук, про що міститься інформація на загальнодоступних Інтернет-ресурсах - офіційному сайті МВС України,

Крім цього, ухвалою слідчого судді Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 01.03.2021 надано дозвіл на затримання ОСОБА_7 з метою його приводу до суду для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою. Всі вищезазначені відомості щодо злочинної діяльності ОСОБА_7 містяться у вільному доступі мережі Інтернет, та могли бути вільно отримані при перевірці даних адміністратором веб-ресурсу «wforex.com» ОСОБА_4 .

В подальшому, слідуючи регламенту Інтернет-ресурсу «wforex.com», 23.04.2018 об 17 год. 07 хв. ОСОБА_7 здійснив переказ електронних грошей з електронного гаманця «Webmoney» Z353995649058 в еквіваленті 100 (сто) доларів США на електронний гаманець, який був закріплений на веб-ресурсі «wforex.com».

В період з 23.04.2018 по 04.06.2018 ОСОБА_7 здійснював торгові операції, характер яких досудовим розслідуванням не встановлено, в результаті чого отримав дохід у розмірі 93 долари США. Зокрема, 04.06.2018 об 10 год. 36 хв., ОСОБА_4 перерахував електронні гроші на електронний гаманець платіжної системи «Webmoney» НОМЕР_2 в розмірі еквіваленту 193.00 долари США, який ОСОБА_7 попередньо вказав у власному кабінеті на веб-ресурсі «wforex.com».

Крім того, 21.12.2015 об 12 год. 47 хв. 04 сек., ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , маючи на меті отримати дохід на веб-ресурсі «wforex.com», зареєструвався на сайті із проходженням повної верифікації користувача веб-ресурсу, а саме: прізвище ім`я по-батькові: ОСОБА_8 , моб.тел.: НОМЕР_3 , місце реєстрації/проживання: АДРЕСА_2 , електронна пошта: ІНФОРМАЦІЯ_6 , фотознімок «селфі» з паспортом, та інше.

В той же час, досудовим розслідуванням встановлено, що згідно з даними, розміщеними на загальнодоступних Інтернет-ресурсах Єдиного державного реєстру судових рішень та на офіційному сайті МВС України (розшук), 20.07.2018, в рамках кримінального провадження, слідчим відділом Дружківського ВП Краматорського ВП ГУНП в Донецькій області, відносно ОСОБА_8 складено повідомлення про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.5 ст. 260 КК України, у зв`язку з його участю в терористичній організації т.зв. «ДНР». Однак особисто ОСОБА_8 повідомлення про підозру не вручено у зв`язку з його переховуванням від правоохоронних органів, а 12.01.2015 останнього оголошено у розшук, про що міститься інформація на загальнодоступних Інтернет-ресурсах - офіційному сайті МВС України.

Крім цього, ухвалою слідчого судді Дружківського міського суду Донецької області від 20.06.2018 надано дозвіл на затримання ОСОБА_8 з метою його приводу до суду для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою. Всі вищезазначені відомості щодо злочинної діяльності ОСОБА_8 містяться у вільному доступі мережі Інтернет, та могли бути вільно отримані при перевірці даних адміністратором веб-ресурсу «wforex.com», ОСОБА_4 .

Далі, слідуючи регламенту Інтернет-ресурсу «wforex.com», 02.11.2018 об 13 год. 59 хв. ОСОБА_8 здійснив переказ криптовалюти Bitcoin (BTC) з криптовалютного гаманця №3LAgC8egjS9M5gGhgS6SMPkM2pTYVZx8es в еквіваленті 3713.91 доларів США на криптовалютний гаманець, який був закріплений на веб-ресурсі «wforex.com». 25.01.2019 об 12 год. 51 хв. ОСОБА_8 здійснив переказ криптовалюти Bitcoin (BTC) з криптовалютного гаманця № НОМЕР_4 в еквіваленті 673.60 доларів США на криптовалютний гаманець, який був закріплений на веб-ресурсі «wforex.com». Всього ОСОБА_8 перерахував на свій криптовалютний гаманець, який був закріплений на веб-ресурсі «wforex.com» криптовалюти на загальну суму еквівалентну 4387,51 доларів США.

В період з 02.11.2018 по 04.02.2020 ОСОБА_8 , за сприяння ОСОБА_4 здійснював торгові операції на веб-ресурсі «wforex.com» (які саме слідством не встановлено), в результаті чого отримав дохід у розмірі еквіваленту 994,69 доларів США. Зокрема, 28.01.2019 ОСОБА_8 за сприяння ОСОБА_4 було здійснено вивід криптовалюти Bitcoin (BTC) на його криптовалютний гаманець № НОМЕР_5 в розмірі 1.011333 BTC, що в еквіваленті складало 3500.00 доларів США. В той же час, на лицевому рахунку ОСОБА_8 залишилася сума в еквіваленті 887,51 доларів США, також, на його рахунках, за допомогою яких він здійснює торгові операції на веб-ресурсі «wforex.com», залишилася сума в еквіваленті 994,69 доларів США. Таким чином сума на рахунках ОСОБА_8 збільшилась до 5382,2 доларів, а відповідно дохід склав еквівалент 994,69 доларів США.

В подальшому, слідуючи регламенту Інтернет-ресурсу «wforex.com», 02.11.2018 об 13 год. 59 хв. ОСОБА_8 здійснив переказ криптовалюти Bitcoin (BTC) з криптовалютного гаманця № 3LAgC8egjS9M5gGhgS6SMPkM2pTYVZx8es в еквіваленті 3713.91 доларів США на криптовалютний гаманець, який був закріплений на веб-ресурсі «wforex.com». 25.01.2019 об 12 год. 51 хв. ОСОБА_8 здійснив переказ криптовалюти Bitcoin (BTC) з криптовалютного гаманця № НОМЕР_4 в еквіваленті 673.60 доларів США на криптовалютний гаманець, який був закріплений на веб-ресурсі «wforex.com». Всього ОСОБА_8 перерахував криптовалюту на загальну суму 4387,51.

В період з 02.11.2018 по 04.02.2020 ОСОБА_8 здійснював торгові операції на веб-ресурсі «wforex.com» (які саме слідством не встановлено), в результаті чого отримав дохід. Зокрема, 28.01.2019 ОСОБА_8 було здійснено вивід криптовалюти Bitcoin (BTC) на свій криптовалютний гаманець № НОМЕР_5 в розмірі 1.011333 BTC, що в еквіваленті 3500.00 доларів США. В той же час, на лицьовому рахунку ОСОБА_8 залишилася сума в еквіваленті 887,51 доларів США, також, на його рахунках, за допомогою яких він здійснює торгові операції на веб-ресурсі «wforex.com», залишилася сума в еквіваленті 994,69 доларів США. Таким чином сума на рахунках ОСОБА_8 збільшилась до еквіваленту 5382,2 доларів, а відповідно дохід склав еквівалент 994,69 доларів США.

Так, 28.01.2019 об 11 год. 23 хв., ОСОБА_4 , достовірно знаючи, що серед клієнтів веб-ресурсу «wforex.com» є мешканці тимчасово окупованих територій, усвідомлюючи можливість того, що серед них є учасники НЗФ Л/ДНР та маючи можливість за допомогою відкритих джерел мережі Інтернет встановити такі факти, перерахував криптовалюту Bitcoin (ВТС) на криптовалютний гаманець № НОМЕР_5 в розмірі 0.289405 BTC, що в еквіваленті складає 1000.00 доларів США, який ОСОБА_8 попередньо вказав у власному кабінеті на веб-ресурсі «wforex.com». Крім того, 28.01.2019 об 12 год. 41 хв. ОСОБА_4 перерахував криптовалюту Bitcoin (ВТС) на криптовалютний гаманець № НОМЕР_5 в розмірі 0.290326 BTC, що в еквіваленті складає 1000.00 доларів США. Крім того, 28.01.2019 об 15 год. 55 хв. ОСОБА_4 , перерахував криптовалюту Bitcoin (ВТС) на криптовалютний гаманець № НОМЕР_5 в розмірі 0.285864 BTC, що в еквіваленті складає 1000.00 доларів США. Крім того, 28.01.2019 об 18 год. 39 хв. ОСОБА_4 , перерахував криптовалюту Bitcoin (ВТС) на криптовалютний гаманець № НОМЕР_5 в розмірі 0.145738 BTC, що в еквіваленті складає 500.00 доларів США, всього перерахувавши на криптовалютний гаманець ОСОБА_9 криптовалюту Bitcoin (ВТС) в еквіваленті 3500 доларів США.

Цими своїми умисними діями ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , вчинив фінансування тероризму, а саме опосередковано здійснив збір будь-яких активів з усвідомленням можливості того, що їх буде використано повністю або частково для будь-яких цілей окремим терористом чи терористичною групою.

Таким чином, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , вчинив неправомірне використання електронних грошей та фінансування тероризму, а саме опосередковане здійснення збору будь-яких активів з усвідомленням можливості того, що їх буде використано повністю або частково для будь-яких цілей окремим терористом чи терористичною групою, тобто кримінальні правопорушення, передбачені ч.1 ст.200 та ч. 1 ст. 258-5 КК України.

01 жовтня 2021 року ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , уродженця міста Кіровоград, українця, громадянина України, з вищою освітою, не одруженого, фізичну особу-підприємця, раніше не судимого, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_4 , фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_5 ,

повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.200 та ч. 1 ст. 258-5 КК України,а самеу неправомірномувикористанні електроннихгрошей,а також фінансуванні тероризму, тобто зборі будь-яких активів прямо чи опосередковано з метою їх використання, або усвідомленням можливості того, що їх буде використано повністю або частково для будь-яких цілей окремим терористом чи терористичною групою.

Допитаний під час досудового розслідування як підозрюваний ОСОБА_4 від дачі показів відмовився посилаючись на ст.63 Конституції України.

30.11.2021 ухвалою слідчого судді Ленінського районного суду Кіровоградської області строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №22021120000000002 від 19.02.2021 за підозрою громадянина ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. ст. 200, ч. 1 ст. 258-5 КК України, продовжено до 01.02.2022 включно.

Водночас, 19.01.2022 досудове розслідування у даному кримінальному провадженні зупинено у зв`язку з тим, що підозрюваний ОСОБА_4 знаходився на амбулаторному лікуванні у медичному закладі, що перешкоджало його участі у проведенні слідчих дій.

Враховуючи те, що 14.02.2022 підозрюваним ОСОБА_4 надано медичні документи, що підтверджують його можливість приймати участь у слідчих діях, досудове розслідування у даному кримінальному провадженні відновлено.

Однак, завершити досудове розслідування до вказаного строку не надається за можливе з огляду на особливу складність цього провадження, у зв`язку із необхідністю проведення наступних слідчих та процесуальних дій, проведення яких потребує додаткового часу, зокрема: виконати слідчі та процесуальні дії, спрямовані на встановлення всіх обставин вчинення ОСОБА_4 кримінальних правопорушень, передбачених ч. ст. 200, ч. 1 ст. 258-5 КК України, в проведенні яких виникне необхідність для забезпечення прийняття законних і неупереджених рішень; з урахуванням одержаних досудовим розслідуванням доказів, надати належну правову оцінку та вирішити питання про повідомлення ОСОБА_4 про нову підозру чи зміну раніше повідомленої підозри; проаналізувати висновки проведених судових комп`ютерно-технічних експертиз та систематизувати матеріали кримінального провадження, а також виконати вимоги ст. 290 КПК України; скласти обвинувальний акт та реєстр матеріалів досудового розслідування.

В результаті проведення вищезазначених слідчих (розшукових) та процесуальних дій, можливо отримати докази та необхідні об`єктивні дані, що будуть використані в суді щодо самої події та обставин вчинення злочину, вини підозрюваного, та забезпечать виконання одних з основних завдань кримінального провадження щодо повного і неупередженого судового розгляду кримінального провадження.

Слідчий в судовому засіданні просив задовольнити клопотання, посилаючись на обставини вказані у клопотанні.

Захисник ОСОБА_5 заперечив проти задоволення даного клопотання, оскільки стороною обвинувачення подано дане клопотання після закінчення строку досудового розслідування. При цьому зазначив, що постановою слідчого від 19.01.2022 року зупинено досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22021120000000002 у зв`язку з хворобою підозрюваного. 28.01.2022 року на електронну адресу СВ УСБУ в Кіровоградській області направлено повідомлення про завершення курсу лікування хвороби COVID-19 з доданням відповідного сертифікату. Орган досудового розслідування, отримавши повідомлення про одужання ОСОБА_4 28.01.2022 року, були проінформовані, що перестали існувати підстави для зупинення досудового розслідування кримінального провадження, досудове розслідування як це передбачено ст. 282 КПК України не відновив. Строк досудового розслідування Ленінським районним судом м. Кіровограда продовжено до 01.02.2022 року включно. Якщо врахувати, що ОСОБА_4 хворів 9 днів, то граничний строк досудового розслідування становив 10 лютого 2022 року.

Захисник ОСОБА_6 та підозрюваний ОСОБА_4 підтримали позицію захисника ОСОБА_5 .

Заслухавши учасників судового провадження та дослідивши надані стороною кримінального провадження матеріали клопотання слідчий суддя прийшов до наступних висновків.

Згідно ізст. 294 КПК Україниякщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першоїстатті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другоїстатті 219 цього Кодексу.

У відповідності дост. 295 КПК Українипродовження строку досудового розслідування кримінального правопорушення, у випадку, визначеному пунктом 1 частини третьоїстатті 294 цього Кодексу, здійснюється за клопотанням слідчого або прокурора, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення цього досудового розслідування.

Відповідно до ч. 2 ст. 295-1 КПК України у клопотанні про продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру зазначаються:

1) найменування (номер) кримінального провадження;

2) всі слідчі (розшукові) та інші процесуальні дії, проведені під час кримінального провадження;

3) обставини, що перешкоджали здійснити інші необхідні процесуальні дії раніше;

4) строк, необхідний для проведення або завершення процесуальних дій;

5) інші відомості, що обґрунтовують необхідність продовження строку досудового розслідування.

У клопотанні про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру зазначаються:

1) прізвище, ім`я, по батькові підозрюваного;

2) найменування (номер) кримінального провадження;

3) суть повідомленої підозри і правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність, у вчиненні якого підозрюється особа;

4) посилання на докази, якими обґрунтовується підозра;

5) процесуальні дії, проведення або завершення яких потребує додаткового часу;

6) значення результатів цих процесуальних дій для судового розгляду;

7) строк, необхідний для проведення або завершення процесуальних дій;

8) обставини, що перешкоджали здійснити ці процесуальні дії раніше.

Встановлено, що слідчим відділом Управління Служби безпеки України в Кіровоградській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22021121010000002 від 19.02.2021 за підозрою громадянина України у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 200, ч. 1 ст. 258-5 КК України, нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням здійснюється Кіровоградською обласною прокуратурою.

30.11.2021 ухвалою слідчого судді Ленінського районного суду Кіровоградської області строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №22021120000000002 від 19.02.2021 за підозрою громадянина ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. ст. 200, ч. 1 ст. 258-5 КК України, продовжено до 01.02.2022 включно.

19.01.2022 досудове розслідування у даному кримінальному провадженні зупинено у зв`язку з тим, що підозрюваний ОСОБА_4 знаходився на амбулаторному лікуванні у медичному закладі, що перешкоджало його участі у проведенні слідчих дій.

Постановою слідчого від 14.02.2022 року досудове розслідування у кримінальному провадженні №22021120000000002 від 19.02.2021 - відновлено

До цього часу зазначені слідчі та процесуальні дії не проведено у зв`язку з з особливою складністю провадження, яка викликана вчиненням тяжкого злочину, за вчинення якого передбачене покарання у вигляді позбавлення волі на строк до 10 років позбавленням волі, проведення необхідних судових експертиз, проведення яких потребує значного періоду часу та необхідність проведення додаткових слідчих (розшукових) та процесуальних дій на підставі їх результатів.

Так, слідчий вказує, що для закінчення досудового розслідування потрібно виконати ще ряд необхідних процесуальних та слідчих (розшукових) дій, а саме: виконати слідчі та процесуальні дії, спрямовані на встановлення всіх обставин вчинення ОСОБА_4 кримінальних правопорушень, передбачених ч. ст. 200, ч. 1 ст. 258-5 КК України, в проведенні яких виникне необхідність для забезпечення прийняття законних і неупереджених рішень; з урахуванням одержаних досудовим розслідуванням доказів, надати належну правову оцінку та вирішити питання про повідомлення ОСОБА_4 про нову підозру чи зміну раніше повідомленої підозри; проаналізувати висновки проведених судових комп`ютерно-технічних експертиз та систематизувати матеріали кримінального провадження, а також виконати вимоги ст. 290 КПК України; скласти обвинувальний акт та реєстр матеріалів досудового розслідування.

Таким чином, провести усі необхідні слідчі та процесуальні дії у кримінальному провадженні у строк, що передбачений законом, не виявляється можливим, оскільки для встановлення обставин кримінального провадження, необхідно провести рід експертиз, після чого провести інші процесуальні дії, що є необхідними для проведення повного та об`єктивного досудового розслідування.

Щодо доводів сторони захисту з приводу звернення слідчого з даним клопотанням після спливу строку досудового розслідування, оскільки підозрюваним ОСОБА_4 28.01.2022 року було повідомлено орган досудового розслідування по завершення його лікування шляхом направлення повідомлення на електронну адресу СВ УСБУ в Кіровоградській області, а відтак граничний строк досудового розслідування 10.02.2022 року слідчий суддя зазначає, що під час розгляду клопотання про продовження строку досудового розслідування стороною захисту не надано документального підтвердження, щодо отримання 28.01.2022 року слідчим СВ УСБУ в Кіровоградській області вказаного повідомлення ОСОБА_4 , електронним зв`язком, а відтак не беруться слідчим суддею до уваги.

Окрім того, слідчим суддею відзначається, що враховуючи обставини вчинення кримінального правопорушення, слідчий суддя вважає за доцільне продовжити строк досудового розслідування строком на один місяць, оскільки вказаний строк буде достатнім для проведення вищевказаних слідчих та процесуальних дій.

Беручи до уваги, що для виконання запланованого обсягу слідчих (розшукових) та процесуальних дій необхідний час, а чотирьох місячний строк досудового розслідування у даному кримінальному провадженні спливає, слідчий суддя зазначає, що клопотання в частині визначення строку до 6-ти місяців підлягає частковому задоволенню і визначає строк досудового розслідування до 5-ти місяців, тобто до 13.03.2022 року.

Керуючись ст.ст. 219, 294-295-1, 369-372, 376 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

клопотання слідчого в ОВС слідчого відділу УСБУ в Кіровоградській області ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування, - задовольнити частково.

Продовжити строкдосудового розслідуванняу кримінальномупровадженні №22021120000000002 від 19.02.2021 року до 13.03.2022 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_11

Джерело: ЄДРСР 103468438
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку