open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

17 січня 2022 р. справа № 520/22921/21 Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Котеньова О.Г., розглянувши за правилами спрощеного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "Торговий дім "Золота миля" (проспект Московський, буд. 135-А, м. Харків, 61001, код ЄДРПОУ 34470937) до Харківської митниці Держмитслужби (вул. Короленка, буд. 16Б,м. Харків,61003, код ЄДРПОУ 44017626) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач , Приватне підприємство "Торговий дім "Золота миля", звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Харківської митниці Держмитслужби, у якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати Рішення №КТ-UА807000-0270-2021 Харківської митниці Держмитслужби від 22.07.2021 про визначення коду товару по митній декларації;

- зобов`язати Харківську митницю Держмитслужби повернути надмірно сплачені позивачем кошти у розмірі 138 533,76 (сто тридцять вісім тисяч п`ятсот тридцять три грн. 76 коп.).

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 10.11.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження у справі без виклику сторін.

В обґрунтування позову вказано, що кодування товару за кодом УКТ ЗЕД 1517 90 99 11 здійснювалось декларантом, на підставі наданих виробником відомостей, а саме декларації виробника та інших товаросупровідних документів. Згідно декларації виробника Товар переважно складається з двох видів рослинних олій: пальмоядрової олії 55.2% та пальмової олії 43.3%.

Позивач вважає, що оскільки це суміш олій; то вона включається в товарну позицію 1517. Товарна позиція 1517 включає дві товарні підпозиції: 1517 10 маргарин, за винятком рідкого маргарину. 1517 90 інші. Товарна підпозиція 1517 10 - є невірною для декларування, оскільки Товар не є маргарином. Товарна підпозиція 1517 90 включає чотири товарні категорії: 1517 90 10 00,1517 90 91 00, 1517 90 93 00 та 1517 90 99. 1517 90 10 00 з вмістом молочних жирів понад 10 мас.%, але не більш як 15 мас.%- є невірною для декларування, оскільки у сертифікаті аналізу від 11.06.2020 б/н (з перекладом) відомості про наявність у Товарі молочних жирів не містилась. 1517 90 91 00 нелеткі рослинні олії, рідкі, змішані - є невірною для декларування, оскільки Товар не є рідким, а має твердий стан. Це також підтверджується Висновком, в п. 12. якого зазначено, що зразки Товару являють собою тверду суміш. 1517 90 93 00 харчові суміші або продукти, що використовуються для змащування форм - є невірною для декларування, оскільки Товар не використовується для змащування форм. Це також підтверджується листом виробника Товару Intercontinental Speciality Fats SDN. BHD б/н від 07.07.2020 p. (з перекладом).

Таким чином, на думку позивача, декларантом правильно визначено товарну категорію 1517 90 99.

Позивач наполягає на тому, що наразі в жодному нормативно-правовому акті не встановлено, шо сировина (товар), яка ввозиться в Україну мас відповідати нормам ДСТУ. Навпаки, згідно ч. 2 ст. 7 МК України, митна справа здійснюється з додержанням прийнятих у міжнародній практиці форм декларування товарів, методів визначення митної вартості товарів, систем класифікації та кодування товарів та системи митної статистики, інших загальновизнаних у світі норм і стандартів. Також необхідно розрізняти, що розмитнення імпортної сировини здійснюється на підставі норм УКТ ЗЕД, тобто за прийнятими у всьому світі Європейськими нормами та стандартами, а готова продукція, вироблена вітчизняними виробниками з імпортної сировини, яка реалізується на території України, повинна відповідати Державним стандартам України або технічним умовам вітчизняного виробника.

В країні виробника (Малайзія), в якій безпосередньо виготовляються пальмова та пальмоядрова олії, Товар підпадає під норми державних стандартів які встановлюються для замінників какао-масла.

Окрім того, існує декілька рецептур виготовлення замінників какао-масла. Виготовлені за різними рецептурами замінники какао-масла можуть відрізнятись за фізико-хімічними властивостями та жирно-кислотному складу, втім залишаться саме замінниками какао-масла, а не стануть невизначеними сумішами рослинних олій.

У відзиві вказано, що оскаржуване класифікаційне рішення від 22.07.2021 №KT-UA807000-0270-2021, винесене Харківською митницею, яким товар «Замінник какао-масла "ICO 50-GM"» класифіковано за кодом 1517909919 оскільки його жирно-кислотний склад не відповідав жирно-кислотному складу еквівалентів какао-масла, поліпшувачів какао-масла, замінників какао-масла та сурогатів какао-масла згідно ДСТУ 5005:2014. Товар заявлявся ПП «ТД«Золота Миля» до митного оформлення за кодом 1517909911 згідно з УКТ ЗЕД.

В подальшому, до ДСТУ 5005:2014 були внесені зміни - до ДСТУ включено замінник какао-масла змішаного типу із фізико-хімічними показниками, значення яких на даний час співпадають із значеннями замінників какао-масла, що ввозяться на митну територію України ПП «Торговий Дім «Золота Миля». Так, 17.08.2021 були підтверджені коди товарів «Замінник какао- масла ІСО 50-GМ, Арісоn NНМ12», які заявлялись до митного оформлення ПП «Торговий Дім «Золота Миля» за кодом 1517909911 згідно з УКТ ЗЕД на підставі відповідності фізико-хімічних показників товарів вимогам замінник какао-масла змішаного типу згідно змін до ДСТУ 5005:2014. Зміни, внесені в подальшому до ДСТУ 5005:2014 не можна розповсюджувати на попередні митні оформлення, здійснені до прийняття змін до ДСТУ та їх оприлюднення. Отже, код товару визначений класифікаційним рішенням від 22.07.2021 №КТ-UА807000-0270-2021 вірний.

Відповідач зазначає, що враховуючи жирно-кислотний склад товару, визначений лабораторним дослідженням (висновок Харківського управління експертиз та досліджень СЛЕД Держмитслужби від 12.07.2021 №1420003500-0412), у відповідності до Закону України "Про митний тариф України" від 04.06.2020 №674-ІХ, керуючись Правилами 1 та 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, Пояснень до УКТЗЕД затверджених наказом Державної митної служби України від ДМСУ від14.07.2020 №256, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД, доведеного до митниць листом Держмитслужби від 01.07.2021 №08-1.4/15-04-01/7/6480, товар класифіковано як інші харчові суміші або продукти з тваринних або рослинних жирів або олій, або фракцій різних жирів або олій цієї групи, крім харчових жирів, або олій, або їх фракцій товарної позиції 1516, відмінні від замінників, еквівалентів та аналогів какао-масла.

Відповідач наполягає на тому, що рішення про визначення коду товару КТ-UА807000-0270-2021 від 22.07.2021 винесене на підставах, у межах повноважень та у спосіб, визначений нормами МК України та інших підзаконних нормативних актів, а також з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття відповідних рішень, а тому обставини для його скасування відсутні.

Додаткові пояснення на відзив відповідача надані до суду без доказів надіслання їх на адресу митниці.

Інші заяви по суті справи до суду не надходили.

Відповідно до ст.258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Суддя перебував у відпустці з 28.12.2021 по 10.01.2022 відповідно до наказу №04-06/191 від 15.12.2021.

Суд розглядає справу у порядку письмового провадження без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу на підставі п.10 ч.1 ст.4, ч.4 ст.229 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.

Судом встановлено, що 08.07.2021 Приватним підприємством «ТД «Золота миля» подано до митного оформлення електронну митну декларацію (далі МД) №UA807200/2021/006732 на товар: « 1. Замінник какао-масла "ICO 50-GM" -являє собою суміш пальмової 43.3%,та пальмоядрової 55.2% олій, містить добавки лецитину та сорбітан тристеарат1,5%, вміст вільних жирних кислот 0,10%мах,призначений для виготовлення харчових продуктів, в упаковці масою нетто 20 кг. Не в первинній упаковці. В ага нетто товару без урахування упаковки- 42800 кг.Без вмісту тваринних жирів. Дата виробництва березень, травень 2021р. Кінцевий термін використання -вересень, листопад 2022 р. Виробник: "INTERCONTINENTAL SPECIALTY FATS SDN. BHD. ", Малайзія. Країна виробництва: MY. Торговельна марка: немає даних.», класифікованого за кодом 1517909911 УКТ ЗЕД (Маргарин; харчові суміші або продукти з тваринних або рослинних жирів або олій, або фракцій різних жирів або олій цієї групи, крім харчових жирів, або олій, або їх фракцій товарної позиції 1516:-інші:—інші:—інші:—для виробництва харчових продуктів: для додання в тісто (шортенінги); замінники, еквіваленти та аналоги какао-масла) із застосуванням ставки ввізного мита 5%.

До митної декларації позивачем надано Контракт № ВО-195-100820 від 10.08.2020, Специфікації, комерційний інвойс від 11.06.2020 р. № С2006012, коносамент від 11.06.2020 № MEDUPM368205, лист виробника щодо складу та використання від 07.07.2020 б/н (з перекладом), експортна декларація від 06.06.2020 № В18206007356, сертифікат аналізу від 11.06.2020 б/н (з перекладом), сертифікат про походження товару від 12.06.2020 KL/2020 № 020225, декларація виробника від 11.06.2020 № MD-DKL-20F11- 04.

Згідно з Рішенням про визначення коду товару від 22.07.2021 № КТ- UA807000-0270-2021 (далі - Рішення) вищезазначений товар класифіковано митницею у товарній підкатегорії 1517909919 (Маргарин; харчові суміші або продукти з тваринних або рослинних жирів або олій, або фракцій різних жирів або олій цієї групи, крім харчових жирів, або олій, або їх фракцій товарної позиції 1516:-інші:--інші:—інші:—для виробництва харчових продуктів: інші) із застосуванням ставки ввізного мита 10%, опис товару «Товар з комерційною назвою "ICO 50-GM" (замінник какао-масла) являє собою продукт білого з жотвуватим віддінком кольору, твердий при 18 градС, виготовлений на основі суміші рослинних олій та/або їх фракцій без зміни хімічного складу (згідно інформації виробника суміш пальмової 43,3%, та пальмоядрової 55.2% олій, містить добавки лецитину та сорбітан тристеарат 1,5%), без вмісту молочних жирів, рафінований, дезодорований, відділений, за визначеним жирно- кислотним складом не відповідає вимогам ДСТУ 5005:2014 щодо жирно- кислотного складу для замінників, еквівалентів, поліпшувачів, сурогатів какао- масла» .

Не погоджуючись з таким рішенням, позивач звернувся до суду з цим позовом.

По суті спірних правовідносин суд зазначає таке.

Відповідно до ч.1 ст.67 МК України Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі -УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи (далі-ГС) опису та кодування товарів та затверджується Законом України про Митний тариф України.

Законом України «Про Митний тариф України» від 04.06.2020 №674-ІХ затверджено Митний тариф України (далі - Митний тариф України). Відповідно до зазначеного Закону товарною номенклатурою Митного тарифу України є УКТ ЗЕД.

Класифікація товарів згідно з УКТ ЗЕД здійснюється із застосуванням Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, які відповідають Основним правилам інтерпретації ГС.

Відповідно до ст. 69 МКУ товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

Згідно з ч. 2 ст. 67 МКУ в УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Правилом 1 Основних правил інтерпретації встановлено, що назви розділів, груп та підгруп наводяться лише для зручності користування. Для юридичних цілей класифікація товарів проводиться виходячи з найменувань товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп.

Пояснення до чинної УКТ ЗЕД затверджені наказом Держмитслужби від 14.07.2020 №256 «Про затвердження Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності».

Відповідно до п.2 розділу III Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Міністерства Фінансів України від 30.05.2012 №650 (порядок №650) посадові особи ПМО чи митного поста, ВМП здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час проведення митних формальностей при митному оформленні товарів. Обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання правил класифікації товарів при митному оформленні, визначається на основі результатів застосування системи управління ризиками.

У разі самостійного виявлення ВМП порушення правил класифікації товарів під час проведення контролю правильності класифікації товарів, задекларованих у митній деклараціях, поданих до митного оформлення, ВМП вноситься відмітка за допомогою автоматизованої системи митного оформлення про прийняття до виконання відповідної митної формальності щодо проведення контролю правильності класифікації товарів та в разі потреби прийняття Рішення.

Відділом класифікації товарів управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД, після опрацювання технічної інфюрмації про товар були встановлені наступні його технічні властивості.

Для класифікації товарів в Україні використовується Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТ ЗЕД), що є товарною номенклатурою Митного тарифіу України і встановлена Законом України від 04.06.2020 року № 674-ІХ «Про Митний тариф України» (далі - Митний тариф України). Міжнародною основою УКТ ЗЕД є Гармонізована система опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації.

Класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД (далі - ОПІ УКТ ЗЕД) та характеристик товару, визначальних для його класифікації, які встановлюються за результатами вивчення технічної документації, паспортних даних на товар, товаросупровідних документів, інформації про товар, розміщеної у відкритому доступі мережі Інтернет, та у разі потреби, результатів лабораторних досліджень конкретного товару.

Відповідно до Правила 1 ОПІ назви розділів, груп та підгруп наводяться лише для зручності користування. Для юридичних цілей класифікація товарів проводиться виходячи з найменувань товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо такі тексти назв та примітки не вимагають іншого, відповідно до таких положень.

Митницям Держмитслужби надавались методичні рекомендації щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД (лист Держмитслужби від 01.07.2021 №08-1.4/15-04-01/7/6480). Згідно цих методичних рекомендацій для обґрунтування класифікації використовуються правила 1 та 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД на товар «Замінник какао-масла», який необхідно класифікувати за кодом 1517909919.

Методологія класифікації наступна: «Замінник какао-масла, що містить 55,2 % пальмоядрової олії, 43,3 % пальмової олії, 1,5 % харчових добавок (сорбітан тристеарат Е 492 (емульгатор), лецитин Е 322 (антиоксидант, емульгатор), який використовується для виготовлення харчових продуктів та для додавання у тісто. Визначені шляхом лабораторних досліджень фізична форма та склад товару: пластичні однорідні грудочки білого кольору з кремовим відтінком, тверда суміш хімічно не модифікованих рослинних олій без вмісту молочних жирів.

Харчові суміші або продукти з тваринних або рослинних жирів або олій, або фракцій різних жирів або олій товарної групи 15, крім харчових жирів, або олій, або їх фракцій товарної позиції 1516, включаються до товарної позиції 1517.

Товарна підкатегорія 1517909911 включає замінники, еквіваленти та аналоги какао-масла, які використовуються для виробництва харчових продуктів.

В Україні діє державний стандарт ДСТУ 5005:2014 «Жири рослинні. Еквіваленти, поліпшувачі, замінники та сурогати какао-масла». У цьому стандарті визначені: терміни „еквіваленти какао-масла ЕКМ (cocoa butter equivalents CBE)”, „поліпшувачі какао-масла ПКМ (cacao butter improvers CB1)”, „замінники какао- масла 3KM (cocoa butter replacers CBR)”, „сурогати какао-масла CKM (ccocoa butter CBS) вимоги до сировини (рослинні олії), з яких ці продукти виробляються; норми фізико-хімічних показників, яким мають відповідати ЕКМ, ПКМ, ЗКМ, СКМ.

Товар класифікується у товарній підкатегорії 1517909911 у разі, якщо жирно-кислотний склад та інші фізико-хімічні показники відповідають вимогам ДСТУ 5005:2014. Вищезазначений жирно-кислотний склад товару не відповідає ДСТУ 5005:2014.

Згідно заявленої у митній декларації інформації, товар «Замінник какао- масла "ICO 50-GM"» являє собою 100% рослинний жир, містить 55,2% пальмо ядрової олії та 43,3% пальмової олії, містить добавки Е492, Е322 у кількості 1,5%.

Класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється згідно з вимогами УКТЗЕД, що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, з урахуванням ОПІ УКТ ЗЕД.

Згідно з Правилом 1 назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТ ЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп.

Згідно з Правилом 6 для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Жири та олії тваринного або рослинного походження; продукти їх розщеплення; готові харчові жири; воски тваринного або рослинного походження класифікуються в товарній групі 15.

Харчові суміші або продукти з тваринних або рослинних жирів або олій, або фракцій різних жирів або олій цієї групи, крім харчових жирів, або олій, або їх фракцій товарної позиції 1516 класифікуються в товарній позиції 1517.

Згідно Пояснень до товарної позиції 1517, продукти цієї товарної позиції, можуть містити добавки в невеликих кількостях лецитину, крохмалю, харчових барвників, смакових речовин, вітамінів, вершкового масла або інших молочних жирів (відповідно до обмежень, викладеними в Примітці 1(c) до цієї групи).

До цієї товарної позиції включаються також придатні для вживання в їжу готові продукти, приготовлені з окремого жиру або олії (чи їхніх фракцій), гідрогенізованих чи негідрогенізованих, які були піддані емульгуванню, збиванню, текстурованню і т.д.

З урахуванням вищевикладеного суд приходить до висновку про обґрунтованість рішення митниці розглядати класифікацію товару саме в товарній позиції 1517.

В товарній підкатегорії 1517909911 класифікуються продукти з рослинних жирів для виробництва харчових продуктів, для додання в тісто (шортенінги); замінники, еквіваленти та аналоги какао-масла.

Жирно-кислотний склад партії товару, визначений лабораторним дослідженням (висновок Харківського управління експертиз та досліджень СЛЕД Держмитслужби від 12.07.2021 №1420003500-0412) по наявності жирної кислоти С 6-0, С 16-1, С 18-3, вмісту жирної кислоти С 12-0 не відповідає ні „еквівалентам какао-масла ЕКМ (cocoa butter equivalents CBE)”, ні „поліпшувачам какао-масла ПКМ (cacao butter improvers СВ1)”, ні „замінникам какао-масла ЗКМ (cocoa butter replacers CBR)”, ні „сурогатам какао-масла СКМ (ccocoa butter CBS) ”; вміст інших жирних кислот не відповідає повністю жирно-кислотному складу зазначеному в ДСТУ 5005:2014 для одного виду продуктів - еквівалентів, поліпшувачів, замінників або сурогатів какао-масла.

Вищенаведена аргументація правомірності прийняття оскаржуваного рішення відповідачем (лабораторне дослідження) спростовує посилання позивача на судове рішення у справі №520/19369/2020 та твердження про те, що "HISOMEL TF-37" є аналогом "ICO 50-GM", що не може бути використане як преюдиційна обставина у цьому спорі за наявності проведення митницею лабораторних досліджень товару у межах спірних правовідносин.

Оскаржуване класифікаційне рішення від 22.07.2021 №KT-UA807000-0270-2021, винесене Харківською митницею, яким товар «Замінник какао-масла "ICO 50-GM"» класифіковано за кодом 1517909919 оскільки його жирно-кислотний склад не відповідав жирно-кислотному складу еквівалентів какао-масла, поліпшувачів какао-масла, замінників какао-масла та сурогатів какао-масла згідно ДСТУ 5005:2014. Товар заявлявся ПП «ТД«Золота Миля» до митного оформлення за кодом 1517909911 згідно з УКТ ЗЕД.

В подальшому, до ДСТУ 5005:2014 були внесені зміни - до ДСТУ включено замінник какао-масла змішаного типу із фізико-хімічними показниками, значення яких на даний час співпадають із значеннями замінників какао-масла, що ввозяться на митну територію України ПП «Торговий Дім «Золота Миля». Так, 17.08.2021 були підтверджені коди товарів «Замінник какао- масла ІСО 50-GМ, Арісоn NНМ12», які заявлялись до митного оформлення ПП «Торговий Дім «Золота Миля» за кодом 1517909911 згідно з УКТ ЗЕД на підставі відповідності фізико-хімічних показників товарів вимогам замінник какао-масла змішаного типу згідно змін до ДСТУ 5005:2014.

Суд вважає аргументованою позицію митниці про те, що зміни, внесені в подальшому до ДСТУ 5005:2014, не можна розповсюджувати на попередні митні оформлення, здійснені до прийняття змін до ДСТУ та їх оприлюднення.

Відтак, позиція позивача про незастосування ДСТУ, чинних на момент винесення спірних правовідносин, є неприйнятною.

З огляду на вищевикладене, враховуючи жирно-кислотний склад товару, визначений лабораторним дослідженням (висновок Харківського управління експертиз та досліджень СЛЕД Держмитслужби від 12.07.2021 №1420003500-0412), у відповідності до Закону України "Про митний тариф України" від 04.06.2020 №674-ІХ, керуючись Правилами 1 та 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, Пояснень до УКТЗЕД затверджених наказом Державної митної служби України від ДМСУ від14.07.2020 №256, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД, доведеного до митниць листом Держмитслужби від 01.07.2021 №08-1.4/15-04-01/7/6480, товар класифіковано як інші харчові суміші або продукти з тваринних або рослинних жирів або олій, або фракцій різних жирів або олій цієї групи, крім харчових жирів, або олій, або їх фракцій товарної позиції 1516, відмінні від замінників, еквівалентів та аналогів какао-масла, а тому спірне рішення про визначення коду товару КТ-UА807000-0270-2021 від 22.07.2021 винесене на підставах, у межах повноважень та у спосіб, визначений нормами МК України та інших підзаконних нормативних актів, а також з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття відповідних рішень, а тому обставини для його скасування відсутні.

Суд наголошує, що Європейський суд з прав людини у рішенні від 10 лютого 2010 року у справі “Серявін та інші проти України” зауважив, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод (далі – Конвенція) зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення. У справі “Трофимчук проти України” ЄСПЛ також зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не можна розуміти як вимогу детально відповідати на кожен довід. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.

Відповідно до пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Наведене дає підстави для висновку, що доводи скаржника у кожній справі мають оцінюватись судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості у рамках відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду. Деякі аргументи не можуть бути підставою для надання детальної відповіді на такі доводи.

Усі інші аргументи сторін вивчені судом, однак є такими, що не потребують детального аналізу у судовому рішенні, оскільки вищенаведених висновків суду не спростовують.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 та ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За приписами ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України.

Зважаючи на встановлені у справі обставини та з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів ст.139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 19, 139, 205, 229, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову Приватного підприємства "Торговий дім "Золота миля" (проспект Московський, буд. 135-А, м. Харків, 61001, код ЄДРПОУ 34470937) до Харківської митниці Держмитслужби (вул. Короленка, буд. 16Б,м. Харків,61003, код ЄДРПОУ 44017626) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення у повному обсязі виготовлено 17 січня 2022 року.

Суддя О.Г. Котеньов

Джерело: ЄДРСР 103175250
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку