open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 січня 2022 року Справа № 480/8930/21

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Опімах Л.М.,

розглянувши у спрощеному провадженні без виклику сторін в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/8930/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна виробничо-комерційна компанія "Федорченко" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Державної інспекції архітектури та містобудування України про визнання відмови протиправною, визнання права на виконання робіт, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом, мотивуючи вимоги тим, що 16 липня 2021року через електронний кабінет користувача Єдиного державного веб-порталу електронних послуг «Портал Дія» звернувся до Державної архітектурно-будівельної інспекції України з заявою № ІУ013210716257 на отримання дозволу на виконання будівельних робіт об`єкту «Нове будівництво п`яти (шостого, сьомого, восьмого, дев`ятого, десятого) багатоповерхових багатоквартирних житлових будинків за адресою: м. Суми, вул. Інтернаціоналістів, 35. Восьмий багатоповерховий багатоквартирний житловий будинок (3-тя черга)».

Разом з заявою на отримання спірного дозволу на виконання будівельних робіт позивачем були подані:

-нотаріально завірена копія Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права (серія ЕКВ №774765), виданого Реєстраційною службою Сумського міського управління юстиції Сумської області, індексний номер витягу 44416664 від 24.09.2015 р., реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 732833959101; Кадастровий номер земельної ділянки: 5910136300:06:002:0003

-нотаріально завірена копія Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права (серія ЕКВ 774763) виданого Реєстраційною службою Сумського міського управління юстиції Сумської області, індексний номер витягу 44419776. реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 732833959101; Кадастровий номер земельної ділянки: 5910136300:06:002:0003;

-нотаріально завірена копія листа Управління капітального будівництва та дорожнього господарства СМР щодо передачі функцій та повноважень Замовника ТОВ «БВК компанія «Федорченко»;

-містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №22/06.01-15 від 15.03.2016 року, видані Департаментом містобудування та земельних відносин Сумської міської ради.

-зміни до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 15.03.2016 року №22/06.01-15 (у зв`язку зі зміною державних будівельних норм) - №56/08.01-12 від 20.05.2019 року, видані Управлінням архітектури та містобудування Сумської міської ради;

-завірена копія наказу від 12.04.2021 № 36-а Про відповідального за розробку проектно- кошторисної документації та відповідального за авторський нагляд.

-довідка № 12/708 від 14.07.2021р. щодо відсутності потреби в отриманні технічних умов з теплопостачання;

-довідка № 12/290 від 19.04.2021р. роз`яснення щодо назви об`єкта в технічних умовах;

-технічні умови № 19/4868 від 25.06.2019р. на приєднання об`єкту до централізованих систем водопостачання та водовідведення;

-завірена копія технічних умов № 56/1935 від 15.02.2019р. нестандартного приєднання до електричних мереж електроустановок;

-завірена копія технічних умов № 1716319 від 07.04.2016р. приєднання до газорозподільної системи з опитувальним листом;

-завірений генеральний план М1:500;

-довідка № 12/289 від 19.04.2021р. обґрунтування щодо прийнятого коефіцієнта для розрахунку майданчиків для занять фізкультурою;

-розрахункова кількість жителів на кожну чергу (будинок);

-завірена копія договору від 13.05.2020р. про надання послуг паркування автотранспортних засобів;

-довідка № 12/710 від 14.07.2021р. щодо забезпеченості об`єкта машиномісцями постійного зберігання;

-завірені плани-схеми фасадів;

-Завірені плани поверхів;

-розрахунок класу наслідків (відповідальності) об`єкту;

-завірений план трас зовнішніх інженерних мереж та комунікацій масштабом 1:2000;

-експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації від 30.06.2021 року №19-0160/01-21, виданий філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Сумській області (восьмий будинок);

-експертний звіт щодо розгляду проектної документації від 07.11.2019 року №19-0525-19, виданий філією ДГІ «Укрдержбудекспертиза» у Сумській області (комплекс);

-завірена копія наказу № 50-а від 30.06.2021 року «Про затвердження проектної документації на стадії проект»;

-завірений договір про виконання робіт з будівництва житла в м. Суми від 02.09.2015р.;

-завірений Договір про внесення змін та доповнень від 09.09.2015р. до Договору про виконання робіт з будівництва житла в м. Суми від 02.09.2015 р.;

-додаткова угода № 1 від 27.12.2019 року до Договору про виконання робіт з будівництва житла в м. Суми від 02.09.2015 року;

-завірена Ліцензія № 030100 від 29.02.2012р. з переліком робіт;

-наказ № 179-к від 09.07.2021 року «Про призначення відповідальних за виконання будівельних робіт»;

-завірена копія наказу № 36-а від 12.04.2021 року «Про призначення відповідального за розробку проектно-кошторисної документації та відповідального за авторський нагляд»

-завірена копія кваліфікаційного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов`язаних із створенням об`єкта архітектури, ОСОБА_1 , серія А А № 001110 від 27.12.2012 року;

-завірена копія Свідоцтва №1499 від 26.01.2018 року, ОСОБА_1 , про проходження підвищення кваліфікації за напрямком професійної атестації архітекторів

-завірена копія наказу від 07.07.2021 року № 53-ОД «Про призначення відповідального за проведення технічного нагляду»;

-завірений кваліфікаційний сертифікат інженера технічного нагляду Пархоменко Володимира Мусійовича, серія АТ № 003968 від 30.07.2015 року;

- договір б/н про виконання робіт з технічного нагляду від 13.12.2018 р.,

- довідка №12/709 від 14.07.2021 про оцінку впливу на довкілля.

Відповідно до ч. 2 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

Відповідно до ч. 4 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», відмова у видачі дозволу на виконання будівельних робіт видається заявнику в письмовому вигляді з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу.

Не отримавши відповіді на заяву, позивач направив відповідачу звернення № 09/917 від 04.08.2021р., в порядку ч. 5 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» з вимогою видати дозвіл на виконання будівельних робіт об`єкту «Нове будівництво п`яти (шостого, сьомого, восьмого, дев`ятого, десятого) багатоповерхових багатоквартирних житлових будинків за адресою: м. Суми, вул. Інтернаціоналістів, 35. Восьмий багатоповерховий багатоквартирний житловий будинок (3-тя черга)». Вказане звернення було отримано відповідачем 06.08.2021р.

Відповідно до ч. 5 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», у разі якщо в установлений цією статтею строк органом державного архітектурно-будівельного контролю не видано дозвіл на виконання будівельних робіт або відмову в його видачі, замовник звертається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, для вжиття протягом десяти робочих днів заходів, пов`язаних з видачею зазначеного дозволу або відмовою в його видачі. У разі якщо протягом зазначеного строку не буде видано дозвіл на виконання будівельних робіт або відмову в його видачі, право на виконання будівельних робіт виникає на десятий робочий день з дня реєстрації письмового звернення, направленого рекомендованим листом або через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронною системою, до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а дозвіл вважається виданим.

Таким чином, виходячи з положень ч. 5 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» спірний дозвіл або відмову в його видачі відповідач мав надати позивачу не пізніше 20.08.2021 р.

Отже, з 20 серпня 2021р. позивач отримав право на виконання будівельних робіт з будівництва об`єкту «Нове будівництво п`яти (шостого, сьомого, восьмого, дев`ятого, десятого) багатоповерхових багатоквартирних житлових будинків за адресою: м. Суми, вул. Інтернаціоналістів, 35. Восьмий багатоповерховий багатоквартирний житловий будинок (3-тя черга)» і дозвіл на виконання вказаних робіт вважається виданим з 20 серпня 2021р.

Проте, відповідач 04.09.2021р. зареєстрував у єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (Реєстру будівельної діяльності першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва) відомості про відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт № ІУ013210716257, вказавши про невідповідність поданих документів вимогам законодавства, а саме: додану до заяви документацію відскановано з порушенням вимог пп. 2,3,4 п. 10 розділу «Вимоги до форматів електронних документів, що завантажуються до Електронної системи» Порядку проведення експериментального проекту щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 липня 2020 р. № 559, що унеможливлює встановлення її оригінальності, цілісності та загальної відповідності вимогам будівельних норм, стандартів і правил, що встановлені для проектно-конструкторської документації, а також оформлення договорів та наказових і розпорядчих документів.

Таку відмову Державної архітектурно-будівельної інспекції України позивач просить визнати протиправною, зазначивши, що на дату подання позивачем заяви про видачу дозволу на виконання будівельних робіт від 30.07.2021р. та доданих до неї документів діяв Порядок ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затверджений Постановою КМУ № 681 від 23.06.2021.

Позивачем було оформлено та подано заяву про видачу дозволу на виконання будівельних робіт від 30.07.2021 та додані до неї документи з повним дотриманням пункту 84 підрозділу "Загальні вимоги щодо створення електронних документів" розділу "Компонент електронної системи Реєстр будівельної діяльності електронної системи" Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, цієї постанови.

Більше того, якщо б електронні документи були оформленні з порушенням вимог, електронна система їх би не зареєструвала.

Крім того, у відмові не зазначено, яка саме із виключного переліку підстав, передбачених ч. 4 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», п. 30 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт», стала причиною відмови, а вказано, лише що встановлено невідповідність поданих документів вимогам законодавства.

Вважаючи відмову Державної архітектурно-будівельної інспекції України протиправною, позивач просить зобов`язати Державну інспекцію архітектури та містобудування України здійснити реєстрацію шляхом внесення даних до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (Реєстру будівельної діяльності першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва) відомостей про видачу позивачу дозволу на виконання будівельних робіт об`єкту «Нове будівництво п`яти (шостого, сьомого, восьмого, дев`ятого, десятого) багатоповерхових багатоквартирних житлових будинків за адресою: м. Суми, вул. Інтернаціоналістів, 35. Восьмий багатоповерховий багатоквартирний житловий будинок (3-тя черга)».

Визначення відповідача за цією вимогою, позивач обгрунтовує реформуванням сфери державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, у відповідності до постанови КМУ від 13.03.2020 № 218 «Про ліквідацію Державної архітектурно- будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», якою прийнято рішення про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

Відповідно до постанови КМУ від 23.12.2020 № 1340 «Деякі питання функціонування органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду» утворено Державну інспекцію архітектури та містобудування України (ДІАМ) як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Основним завданням ДІАМ є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а саме, зокрема виконання дозвільних та реєстраційних функцій у будівництві у визначених законодавством випадках.

Крім того, пунктом 2 постанови КМУ від 29.03.2021 № 303 «Про внесення змін до деяких постанов КМУ щодо удосконалення діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» встановлено, що Державна архітектурно-будівельна інспекція продовжує здійснювати повноваження та функції до завершення здійснення заходів з утворення Державної інспекції архітектури та містобудування.

Пунктом 13 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою КМУ від 20.10.2011 № 1074, визначено, що акт КМУ про можливість забезпечення здійснення утвореним органом виконавчої влади повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється, видається після здійснення заходів, пов`язаних з державною реєстрацією утвореного органу виконавчої влади як юридичної особи публічного права, затвердженням положення про нього, структури та штатного розпису його апарату, кошторису та заповненням ЗО відсотків вакансій.

З урахуванням викладеного, 15.09.2021 КМУ прийняв постанову № 960 «Питання Державної інспекції архітектури та містобудування» якою погодився з пропозицією Міністерства розвитку громад та територій про можливість здійснення ДІАМ повноважень і виконання функцій з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Відповідно до пункту 3 зазначеної постанови вона набирає чинності з 15 вересня 2021 року.

Відповідно до пункту 2 постанови КМУ від 15.09.2021 № 960 «Питання Державної інспекції архітектури та містобудування» визнано такими, що втратили чинність, зокрема, постанова КМУ від 9 липня 2014 р. № 294 «Про затвердження Положення про Державну архітектурно- будівельну інспекцію України».

Отже, починаючи з 15.09.2021р., Державна архітектурно-будівельна інспекція України припинила здійснення своїх функцій, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 9 липня 2014 р. № 294 «Про затвердження Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України» та здійснює лише заходи щодо ліквідації Держархбудінспекцїї, а органом, що здійснює виконання дозвільних та реєстраційних функцій у будівництві є Державна інспекція архітектури та містобудування України.

Відповідач Державна архітектурно-будівельна інспекція України про розгляд справи належним чином повідомлений ( а.с.94), відзиву на позов не подав.

Відповідач Державна інспекція архітектури та містобудування України подав відзив на позов, в якому проти задоволення позовних вимог заперечив, зазначив, що відповідно до пункту 1 постанови КМУ № 1340 постановлено утворити ДІАМ як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. ДІАМ утворена шляхом утворення як нового органу влади та згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань не є правонаступником юридичних осіб публічного або приватного права.

Заявлені позивачем вимоги стосуються повноважень ще ДАБІ щодо надання останньою відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт

Оскільки наведені в позові обставини щодо порушення, на думку позивача, вимог ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» стосуються дій та управлінських рішень ДАБІ, що прийняті відповідними посадовими особами на основі аналізу електронного пакету документів та суб`єктивного прийняття оскаржуваного рішення на основі внутрішнього переконання посадових осіб ДАБІ, то ДІАМ не в змозі надати жодних поясне відносно дій та управлінських рішень, що нею не приймались.

Для отримання дозволу на виконання будівельних робіт щодо вказаного об`єкту позивачу слід звернутися до ДІАМ з заявою до якої додаються додатки відповідно до переліку, що встановлений ч. З ст. 37 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» з використанням Реєстру будівельної діяльності.

І у випадку одержання відмови позивач буде управнений на подання позову, де відповідачем буде Державна інспекція архітектури та містобудування України.

З урахуванням предмету позову та позовних вимог в частині, що стосується ДІАМ у вигляді зобов`язання Державної інспекції архітектури та містобудування України здійснити реєстрацію - внесення даних до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відповідач вказав, що адміністративний суд не наділений повноваженнями втручатися у вільний розсуд (дискрецію) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за критеріями, визначеними статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України, не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.

Дослідивши письмові матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 16 липня 2021року через електронний кабінет користувача Єдиного державного веб-порталу електронних послуг «Портал Дія» позивач подав до Державної архітектурно-будівельної інспекції України заяву № ІУ013210716257 з додатками на отримання дозволу на виконання будівельних робіт об`єкту «Нове будівництво п`яти (шостого, сьомого, восьмого, дев`ятого, десятого) багатоповерхових багатоквартирних житлових будинків за адресою: м. Суми, вул. Інтернаціоналістів, 35. Восьмий багатоповерховий багатоквартирний житловий будинок (3-тя черга)» ( а.с.9-16, 17-80).

Не отримавши відповіді на заяву позивач надіслав відповідачу звернення № 09/917 від 04.08.2021р., згідно з ч. 5 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» з вимогою видати дозвіл на виконання будівельних робіт об`єкту «Нове будівництво п`яти (шостого, сьомого, восьмого, дев`ятого, десятого) багатоповерхових багатоквартирних житлових будинків за адресою: м. Суми, вул. Інтернаціоналістів, 35. Восьмий багатоповерховий багатоквартирний житловий будинок (3-тя черга)». Вказане звернення було отримано відповідачем 06.08.2021р. ( а.с.81-87).

04 вересня 2021 року Державною архітектурно-будівельною інспекцією України відмовлено позивачу у видачі дозволу на виконання будівельних робіт ( а.с.8), вказавши про невідповідність поданих документів вимогам законодавства, а саме: додану до заяви документацію відскановано з порушенням вимог пп. 2,3,4 п. 10 розділу «Вимоги до форматів електронних документів, що завантажуються до Електронної системи» Порядку проведення експериментального проекту щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 липня 2020 р. № 559, що унеможливлює встановлення її оригінальності, цілісності та загальної відповідності вимогам будівельних норм, стандартів і правил, що встановлені для проектно-конструкторської документації, а також оформлення договорів та наказових і розпорядчих документів.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до п.19 ч.1 ст.4 Кодексу адміністративного судочинства України індивідуальний акт - акт ( рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий ( прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк. Тобто, рішення відповідача про відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є актом індивідуальної дії, відповідно має виражати волю суб`єкта владних повноважень, його владні приписи, повинне мати офіційний характер, обов`язковий до виконання, має регулювати певні суспільні відносини, спричиняти правові наслідки, повинне бути зрозумілим для учасників суспільних відносин і юридично оформлене у визначеній формі.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється, зокрема, шляхом надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (крім анулювання (скасування) документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів): центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду - ... щодо всіх об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із значними наслідками (ССЗ), розташованих у межах населених пунктів.

Відповідно до п. 3 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт», Надання (отримання), відмова у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю, визначеними статтею 7 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності.

Пунктом 1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 9 липня 2014 р. № 294, Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій (даті - Міністр) і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду в частині надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів.

Відповідно до ч. З п. 4 вказаного Положення, Держархбудінспекція відповідно до покладених на неї завдань видає дозволи на виконання будівельних робіт, повідомлення про внесення змін до них, відмовляє у видачі таких дозволів, анулює дозволи на виконання будівельних робіт.

Відповідно до п. З ч. 1 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», замовник має право виконувати будівельні роботи після видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (ССЗ) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Відповідно до п. 2 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт», виконання функцій електронного кабінету, передбачених цим Порядком, забезпечує електронний кабінет користувача Єдиного державного веб-порталу електронних послуг Портал Дія.

Відповідно до п. 5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт», будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (ССЗ) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України Про оцінку впливу на довкілля.

Відповідно до п. 10 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт», видача дозволу здійснюється з використанням Реєстру будівельної діяльності з дотриманням вимог Законів України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності та Про адміністративні послуги.

Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (ССЗ) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Відповідно до ч.3 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», для отримання дозволу подається заява, до якої додаються:

1)копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;

2)копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою);

3)проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку;

4)копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника (співвласників), засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації чи капітального ремонту;

5)копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд;

5-1) інформація про інженера-консультанта (у разі його залучення);

6)інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати;

7)результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, копія договору суперфіцію або копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, не подається у разі, якщо державна реєстрація такого права здійснювалася у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. У цьому випадку інформація про документ, який посвідчує відповідне речове право, зазначається у заяві про видачу дозволу на виконання будівельних робіт.

Видача дозволу на виконання будівельних робіт здійснюється з використанням Реєстру будівельної діяльності. У заяві про видачу дозволу на виконання будівельних робіт та у Реєстрі будівельної діяльності зазначається, зокрема, така інформація:

1)кадастровий номер земельної ділянки (для земельних ділянок, право власності чи користування на які виникло до 2004 року, - за наявності) або відмітка про випадок, визначений частиною четвертою статті 34 цього Закону та/або частиною першою статті 12-1 Закону України "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи";

2)реєстраційний номер містобудівних умов та обмежень, технічних умов у Реєстрі будівельної діяльності;

3)реєстраційний номер звіту про результати експертизи проектної документації на будівництво об`єкта в Реєстрі будівельної діяльності;

4)реєстраційний номер енергетичного сертифіката в Реєстрі будівельної діяльності;

5)ідентифікатор об`єкта будівництва (закінченого будівництвом об`єкта) (у заяві про видачу дозволу зазначається для об`єктів, яким присвоєно ідентифікатор об`єкта будівництва (закінченого будівництвом об`єкта) до подання заяви);

6)відомості про складові частини об`єкта (квартири, вбудовані чи вбудовано-прибудовані житлові та нежитлові приміщення в будинку, будівлі, споруді, гаражні бокси, машиномісця, інші житлові та нежитлові приміщення, які після прийняття об`єкта в експлуатацію є самостійними об`єктами нерухомого майна).

У день виготовлення з використанням Реєстру будівельної діяльності дозволу на виконання будівельних робіт програмні засоби електронної системи забезпечують автоматичне направлення до органу з присвоєння адреси повідомлення про необхідність присвоєння адреси об`єкту нового будівництва.

Відповідно до п. 3 Порядку виконання підготовчих і будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 р. № 466 (Порядок 466), надання (отримання), відмова у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, здійснюється органами державного архітектурно- будівельного контролю, визначеними статтею 7 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності.

Відповідно до пп. 27, 28 Порядку 466, Дозвіл видається на безоплатній основі відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю з використанням Реєстру будівельної діяльності.

Замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно- будівельного контролю заяву через електронний кабінет.

До заяви додаються:

копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;

копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою);

проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку;

копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника (співвласників), засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації чи капітального ремонту;

копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд;

інформація про інженера-консультанта (у разі його залучення);

інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати;

результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля.

Копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, копія договору суперфіцію або копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, не подається у разі, коли державна реєстрація такого права здійснювалася у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. У цьому випадку інформація про документ, який посвідчує відповідне речове право, зазначається у заяві про видачу дозволу на виконання будівельних робіт.

Під час подання заяви через електронний кабінет автоматично програмними засобами здійснюється аналіз даних, зазначених у заяві та поданих документах, на їх повноту, відповідність формату, логічність та достовірність. За результатами такого аналізу формується чек-лист, до якого включається перелік питань, що підлягають перевірці посадовою особою органу архітектурно-будівельного контролю, для прийняття рішення щодо видачі дозволу або відмови у його видачі.

Судом встановлено, що позивачем разом з заявою на отримання дозволу на виконання будівельних робіт було подано:

-Нотаріально завірена копія Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права (серія ЕКВ №774765), виданого Реєстраційною службою Сумського міського управління юстиції Сумської області, індексний номер витягу 44416664 від 24.09.2015 р., реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 732833959101; Кадастровий номер земельної ділянки: 5910136300:06:002:0003

-Нотаріально завірена копія Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права (серія ЕКВ 774763) виданого Реєстраційною службою Сумського міського управління юстиції Сумської області, індексний номер витягу 44419776. реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 732833959101; Кадастровий номер земельної ділянки: 5910136300:06:002:0003;

-Нотаріально завірена копія листа Управління капітального будівництва та дорожнього господарства СМР щодо передачі функцій та повноважень Замовника ТОВ «БВК компанія «Федорченко»;

-містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №22/06.01-15 від 15.03.2016 року, видані Департаментом містобудування та земельних відносин Сумської міської ради.

-Зміни до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 15.03.2016 року №22/06.01-15 (у зв`язку зі зміною державних будівельних норм) - №56/08.01-12 від 20.05.2019 року, видані Управлінням архітектури та містобудування Сумської міської ради;

-Завірена копія наказу від 12.04.2021 № 36-а Про відповідального за розробку проектно- кошторисної документації та відповідального за авторський нагляд.

-Довідка № 12/708 від 14.07.2021р. щодо відсутності потреби в отриманні технічних умов з теплопостачання;

-Довідка № 12/290 від 19.04.2021р. роз`яснення щодо назви об`єкта в технічних умовах;

-технічні умови № 19/4868 від 25.06.2019р. на приєднання об`єкту до централізованих систем водопостачання та водовідведення;

-Завірена копія технічних умов № 56/1935 від 15.02.2019р. нестандартного приєднання до електричних мереж електроустановок;

-Завірена копія технічних умов № 1716319 від 07.04.2016р. приєднання до газорозподільної системи з опитувальним листом;

-Завірений генеральний план М1:500;

-Довідка № 12/289 від 19.04.2021р. обґрунтування щодо прийнятого коефіцієнта для розрахунку майданчиків для занять фізкультурою;

-розрахункова кількість жителів на кожну чергу (будинок);

-Завірена копія договору від 13.05.2020р. про надання послуг паркування автотранспортних засобів;

-довідка № 12/710 від 14.07.2021р. щодо забезпеченості об`єкта машиномісцями постійного зберігання;

-завірені плани-схеми фасадів;

-Завірені плани поверхів;

-розрахунок класу наслідків (відповідальності) об`єкту;

-завірений план трас зовнішніх інженерних мереж та комунікацій масштабом 1:2000;

-Експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації від 30.06.2021 року №19-0160/01-21, виданий філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Сумській області (восьмий будинок);

-Експертний звіт щодо розгляду проектної документації від 07.11.2019 року №19-0525-19, виданий філією ДГІ «Укрдержбудекспертиза» у Сумській області (комплекс);

-Завірена копія наказу № 50-а від 30.06.2021 року «Про затвердження проектної документації на стадії проект»;

-Завірений договір про виконання робіт з будівництва житла в м. Суми від 02.09.2015р.;

-Завірений Договір про внесення змін та доповнень від 09.09.2015р. до Договору про виконання робіт з будівництва житла в м. Суми від 02.09.2015 р.;

-Додаткова угода № 1 від 27.12.2019 року до Договору про виконання робіт з будівництва житла в м. Суми від 02.09.2015 року;

-Завірена Ліцензія № 030100 від 29.02.2012р. з переліком робіт;

-Наказ № 179-к від 09.07.2021 року «Про призначення відповідальних за виконання будівельних робіт»;

-Завірена копія наказу № 36-а від 12.04.2021 року «Про призначення відповідального за розробку проектно-кошторисної документації та відповідального за авторський нагляд»

-Завірена копія кваліфікаційного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов`язаних із створенням об`єкта архітектури, ОСОБА_1 , серія А А № 001110 від 27.12.2012 року;

-Завірена копія Свідоцтва №1499 від 26.01.2018 року, ОСОБА_1 , про проходження підвищення кваліфікації за напрямком професійної атестації архітекторів

-Завірена копія наказу від 07.07.2021 року № 53-ОД «Про призначення відповідального за проведення технічного нагляду»;

-Завірений кваліфікаційний сертифікат інженера технічного нагляду ОСОБА_2 , серія АТ № 003968 від 30.07.2015 року;

-Договір б/н про виконання робіт з технічного нагляду від 13.12.2018 р.,

-Довідка №12/709 від 14.07.2021 про оцінку впливу на довкілля.

Відповідно до ч. 2 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

Відповідно до ч. 4 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», відмова у видачі дозволу на виконання будівельних робіт видається заявнику в письмовому вигляді з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу.

Відтак, зважаючи на викладене, суд вважає, що позивачем були дотримані вимоги законодавства щодо надання всіх документів для отримання дозволу на виконання будівельних робіт, відтак він мав отримати дозвіл на виконання будівельних робіт або відмову у наданні такого дозволу у строк до 30 липня 2021 року включно.

Також судом встановлено, що не отримавши відповіді на заяву через електронний кабінет користувача Єдиного державного веб-порталу електронних послуг Портал Дія, чи у іншому електронному сервісі, позивач направив відповідачу звернення № 09/917 від 04.08.2021р., в порядку ч. 5 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» з вимогою видати дозвіл на виконання будівельних робіт об`єкту «Нове будівництво п`яти (шостого, сьомого, восьмого, дев`ятого, десятого) багатоповерхових багатоквартирних житлових будинків за адресою: м. Суми, вул. Інтернаціоналістів, 35. Восьмий багатоповерховий багатоквартирний житловий будинок (3-тя черга)». Вказане звернення було отримано відповідачем 06.08.2021р., що підтверджується поштовим повідомленням.

Відповідно до ч. 5 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», у разі якщо в установлений цією статтею строк органом державного архітектурно-будівельного контролю не видано дозвіл, замовник звертається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, для вжиття протягом десяти робочих днів заходів, пов`язаних з видачею зазначеного дозволу або відмовою в його видачі. У разі якщо протягом зазначеного строку не буде видано дозвіл на виконання будівельних робіт або відмову в його видачі, право на виконання будівельних робіт виникає на десятий робочий день з дня реєстрації письмового звернення, направленого рекомендованим листом або через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронною системою, до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а дозвіл вважається виданим. Відтак, дозвіл або відмову в його видачі відповідач мав надати позивачу не пізніше 20.08.2021 р.

Враховуючи, що на вказану дату дозвіл позивачу не наданий, а також не надана відмова у його видачі, з 21.08.2021 у позивача виникло право на виконання будівельних робіт.

Також суд вважає протиправним і таким, що підлягає скасуванню рішення відповідача у вигляді відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт ( а.с.8).

Так, Постановою КМУ № 559 від 01.07.2020 "Про реалізацію експериментального проекту щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва", на яку посилається відповідач, було затверджено:

-Порядок проведення експериментального проекту щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва;

-Порядок ведення першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва під час реалізації експериментального проекту.

Порядком ведення першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва під час реалізації експериментального проекту, затвердженим Постановою КМУ № 559 від 01.07.2020, були передбачені "Вимоги до форматів електронних документів, що завантажуються до Електронної системи".

Постановою КМУ № 681 від 23.06.2021 внесені зміни до Порядку проведення експериментального проекту щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженого Постановою КМУ № 559 від 01.07.2020 та затверджений новий Порядок ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

Вказані зміни та Порядок набули чинності з 02.07.2021.

Таким чином, Порядок ведення першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва під час реалізації експериментального проекту, затверджений Постановою КМУ № 559 від 01.07.2020, втратив чинність та його було виключено із вказаної постанови.

Отже, на дату подання позивачем заяви про видачу дозволу на виконання будівельних робіт від 30.07.2021р. та доданих до неї документів, діяв новий Порядок ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затверджений Постановою КМУ № 681 від 23.06.2021.

Відповідно до пункту 84 підрозділу "Загальні вимоги щодо створення електронних документів" розділу "Компонент електронної системи Реєстр будівельної діяльності електронної системи" Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженого Постановою КМУ № 681 від 23.06.2021, Завантаження сканованих копій (фотокопій) документів в електронну систему здійснюється у форматі PDF з урахуванням таких вимог:

1)усі підписані документи повинні бути окремо відскановані в остаточній редакції, не допускається після сканування вносити додаткові записи, правки, зміни;

2) кольорові скановані копії (фотокопії) документів повинні бути чіткими та повнорозмірними (без обрізань будь-яких сторін документів, у тому числі прізвища, власного імені, по батькові (за наявності) та підпису підписантів, печатки, номера тощо), глибина кольору - не менше ніж 4 біти;

3) будь-який текст на всіх відсканованих зображеннях повинен бути розбірливим, роздільна здатність - 300 точок на дюйм;

4)документи, що містять більше однієї сторінки, скануються в один файл. У разі перевищення допустимого для завантаження розміру файла такий файл розділяється на кілька файлів без пропущених сторінок та із збереженням їх послідовності відповідно до оригіналу документа;

5)розмір кожного завантаженого файла до електронної системи повинен бути розміром не більше 49 Мб, крім файлів проектної документації на будівництво об`єкта, розмір файла проектної документації на будівництво об`єкта не обмежується.

Відповідно до ч. 4 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» відмова у видачі дозволу на виконання будівельних робіт видається заявнику в письмовому вигляді з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу.

Підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є:

1)неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу;

2)невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

3)виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;

4)результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Відповідно до п. 29 Порядку 466, орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом п`яти робочих днів з дня реєстрації заяви видає дозвіл на виконання будівельних робіт або відмовляє у його видачі з використанням Реєстру будівельної діяльності.

Відповідно до п. 30 Порядку 466, підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є:

1)неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу;

2)невідповідність поданих документів вимогам законодавства:

невідповідність цільового призначення земельної ділянки;

наявність у поданих документах порушень містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, зокрема дотримання вимог висотності (блакитна лінія), щільності населення, планувальні обмеження (охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів. зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об`єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони), дотримання охоронних зон об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури та об`єктів підвищеної небезпеки (червоні та жовті лінії), а також зелених насаджень (зелена лінія);

3)виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;

4)результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України Про оцінку впливу на довкілля.

Судом встановлено, що у спірному рішенні не вказані підстави для відмови, передбачені наведеними нормами.

За таких обставин, перевіривши рішення відповідача на відповідність його вимогам ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає відмову Державної архітектурно-будівельної інспекції України у видачі дозволу на виконання будівельних робіт від 04 вересня 2021 року № ІУ013210716257 протиправною та такою, що підлягає скасуванню.

Крім того, прийшовши до висновку про протиправність відмови та про виникнення у позивача права на виконання будівельних робіт з 20 серпня 2021 року, суд вважає за необхідне зобов`язати суб`єкта владних повноважень здійснити реєстрацію - внесення даних до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (Реєстру будівельної діяльності першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва) відомостей про видачу позивачу дозволу на виконання будівельних робіт об`єкту «Нове будівництво п`яти (шостого, сьомого, восьмого, дев`ятого, десятого) багатоповерхових багатоквартирних житлових будинків за адресою: м. Суми, вул. Інтернаціоналістів, 35. Восьмий багатоповерховий багатоквартирний житловий будинок (3-тя черга)».

Вирішуючи питання в частині покладення цього обов`язку на Державну інспекцію архітектури та містобудування України, суд зазначає таке.

Постановою КМУ від 13.03.2020 № 218 «Про ліквідацію Державної архітектурно- будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» прийнято рішення про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

Водночас, відповідно до постанови КМУ від 23.12.2020 № 1340 «Деякі питання функціонування органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду» утворено Державну інспекцію архітектури та містобудування України (ДІАМ) як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Відповідно до Положення про ДІАМ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2020 № 1340, Державна інспекція архітектури та містобудування України (ДІАМ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій (далі - Міністр) і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Основним завданням ДІАМ є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а саме, зокрема: виконання дозвільних та реєстраційних функцій у будівництві у визначених законодавством випадках.

Крім того, пунктом 2 постанови КМУ від 29.03.2021 № 303 «Про внесення змін до деяких постанов КМУ щодо удосконалення діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» встановлено, що Державна архітектурно-будівельна інспекція продовжує здійснювати повноваження та функції до завершення здійснення заходів з утворення Державної інспекції архітектури та містобудування.

Пунктом 13 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою КМУ від 20.10.2011 № 1074, визначено, що акт КМУ про можливість забезпечення здійснення утвореним органом виконавчої влади повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється, видається після здійснення заходів, пов`язаних з державною реєстрацією утвореного органу виконавчої влади як юридичної особи публічного права, затвердженням положення про нього, структури та штатного розпису його апарату, кошторису та заповненням 30 відсотків вакансій.

15.09.2021 КМУ прийняв постанову № 960 «Питання Державної інспекції архітектури та містобудування», з якою погодився з пропозицією Міністерства розвитку громад та територій про можливість здійснення ДІАМ повноважень і виконання функцій з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. Відповідно до пункту 3 зазначеної постанови вона набирає чинності з 15 вересня 2021року.

Відповідно до пункту 2 постанови КМУ від 15.09.2021 № 960 «Питання Державної інспекції архітектури та містобудування» визнано такими, що втратили чинність, зокрема, постанова КМУ від 9 липня 2014 р. № 294 «Про затвердження Положення про Державну архітектурно- будівельну інспекцію України».

Отже, починаючи з 15.09.2021р., Державна архітектурно-будівельна інспекція України припинила здійснення своїх функцій, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 9 липня 2014 р. № 294 «Про затвердження Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України» та здійснює лише заходи щодо ліквідації Держархбудінспекцїї, а органом, що здійснює виконання дозвільних та реєстраційних функцій у будівництві є Державна інспекція архітектури та містобудування України.

Відповідно до ст. 139 КАСУ, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Судом встановлено, що позивачем при подачі позову сплачений судовий збір у розмірі 6810,00 грн. ( а.с. 90), тому саме цю суму належить стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна виробничо-комерційна компанія "Федорченко" ( код ЄДРПОУ 14005202, вул.Тополянська, 26/1, м.Суми, 40022) до Державної архітектурно-будівельної інспекції України ( код ЄДРПОУ 37471912, бульвар Лесі Українки, 26, м.Київ, 01133), Державної інспекції архітектури та містобудування України ( код ЄДРПОУ 44245840, бульвар Лесі Українки, 26, м.Київ, 01133) про визнання відмови протиправною, визнання позивача таким, що має право на виконання робіт, зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправною відмову Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 04.09.2021р. № ІУ013210716257 у видачі Товариству з обмеженою відповідальністю «Будівельна виробничо-комерційна компанія «Федорченко» дозволу на виконання будівельних робіт об`єкту «Нове будівництво п`яти (шостого, сьомого, восьмого, дев`ятого, десятого) багатоповерхових багатоквартирних житлових будинків за адресою: м. Суми. вул. Інтернаціоналістів, 35. Восьмий багатоповерховий багатоквартирний житловий будинок (3-тя черга)».

Визнати Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна виробничо-комерційна компанія «Федорченко» таким, що має право на виконання будівельних робіт з будівництва об`єкту «Нове будівництво п`яти (шостого, сьомого, восьмого, дев`ятого, десятого) багатоповерхових багатоквартирних житлових будинків за адресою:м. Суми, вул. Інтернаціоналістів, 35. Восьмий багатоповерховийбагатоквартирний житловий будинок (3-тя черга)» з 20 серпня 2021р.

Зобов`язати Державну інспекцію архітектури та містобудування України здійснити реєстрацію - внесення даних до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів відомостей про видачу Товариству з обмеженою відповідальністю «Будівельна виробничо-комерційна компанія «Федорченко» дозволу на виконання будівельних робіт об`єкту «Нове будівництво п`яти (шостого, сьомого, восьмого, дев`ятого, десятого) багатоповерхових багатоквартирних житлових будинків за адресою: м. Суми, вул. Інтернаціоналістів, 35. Восьмий багатоповерховий багатоквартирний житловий будинок (3-тя черга)».

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна виробничо- комерційна компанія «Федорченко» 6810,00 грн. в рахунок відшкодування судового збору.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Л.М. Опімах

Джерело: ЄДРСР 103024624
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку