open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 917/143/21
Моніторити
Постанова /17.01.2022/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /12.01.2022/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /11.01.2022/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /27.12.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /08.12.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /15.11.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /11.10.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /05.10.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /13.09.2021/ Східний апеляційний господарський суд Рішення /06.07.2021/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /11.05.2021/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /18.03.2021/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /11.03.2021/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /18.02.2021/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /11.02.2021/ Господарський суд Полтавської області
emblem
Справа № 917/143/21
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /17.01.2022/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /12.01.2022/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /11.01.2022/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /27.12.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /08.12.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /15.11.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /11.10.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /05.10.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /13.09.2021/ Східний апеляційний господарський суд Рішення /06.07.2021/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /11.05.2021/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /18.03.2021/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /11.03.2021/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /18.02.2021/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /11.02.2021/ Господарський суд Полтавської області

СХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2022 року м. Харків Справа № 917/143/21

Східний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючий суддя Білоусова Я.О., суддя Лакіза В.В. , суддя Пуль О.А.

за участі секретаря судового засідання Діденко Ю.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Східного апеляційного господарського суду в режимі відеоконференції за допомогою системи відеоконференцзв`язку «EasyCon» апеляційну скаргу Петрівсько-Роменської сільської ради (вх.№2741 П/2) на рішення Господарського суду Полтавської області від 06.07.2021 (прийняте у приміщенні Господарського суду Полтавської області суддею Солодюк О.В.) у справі №917/143/21

за позовом Гадяцької міської ради, м.Гадяч, Полтавська область,

до 1. Миргородської районної ради Полтавської області, м. Миргород, Полтавська область,

2. Петрівсько-Роменської сільської ради, с. Петрівка-Роменська Миргородського району, Полтавської області,

3. Державного реєстратора Лисоконя Вадима Анатолійовича, Плішивецької сільської ради Миргородського району Полтавської області, с. Плішивець, Миргородського району Полтавської області,

про скасування рішень,

ВСТАНОВИВ :

Рішенням Господарського суду Полтавської області від 06.07.2021 у справі №917/143/21 позов Гадяцької міської ради задоволено.

Скасовано рішення Гадяцької районної ради 59-тої позачергової сесії сьомого скликання від 16 жовтня 2020 року “Про безоплатну передачу нерухомого майна, основних засобів із спільної власності територіальних громад Гадяцького району до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради”, згідно якого нерухоме майно та основні засоби за адресою вул. Шевченка, 5 в м. Гадяч передаються із спільної власності територіальних громад Гадяцького району до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради.

Скасовано рішення Гадяцької районної ради 60-тої позачергової сесії сьомого скликання від 05 листопада 2020 року “Про безоплатну передачу нерухомого майна, основних засобів із спільної власності територіальних громад Гадяцького району до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради”, згідно якого, майно у виді нежитлових приміщень та інші необоротні матеріальні активи за адресою вул. Гетьманська, 18 та по вул. Лохвицька, 30-Б передано до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради.

Скасовано рішення Державного реєстратора Плішивецької сільської ради Гадяцького району Полтавської області Лисоконь Вадима Анатолійовича про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер - 55632940 від 10.12.2020 16:17:10 про проведення державної реєстрації права комунальної власності на нежитлові будівлі, адміністративні будівлі А-2, А1-2, загальною площею 453,9 кв.м, що розташовані за адресою: Полтавська область, м. Гадяч, вулиця Шевченка, будинок 5, номер об`єкта в РПВН: 25412937 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 1281265353204), з одночасним припиненням права власності Петрівсько-Роменської сільської об`єднаної територіальної громади в особі Петрівсько-Роменської сільської ради, код ЄДРПОУ 21051183 на вказаний об`єкт нерухомого майна (номер запису про право власності - 39641937).

Скасовано рішення Державного реєстратора Плішивецької сільської ради Гадяцького району Полтавської області Лисоконь Вадима Анатолійовича про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер - 55635520 від 10.12.2020р. 17:22:14 про проведення державної реєстрації права комунальної власності на нежитлове приміщення, загальною площею 1085,1 кв.м за адресою Полтавська обл., м. Гадяч, вул. Лохвицька, будинок 30-Б, номер об`єкта в РПВН: 8037624 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2245613653103), з одночасним припиненням права власності Петрівсько - Роменської сільської об`єднаної територіальної громади в особі Петрівсько- Роменської сільської ради, код ЄДРПОУ 21051183 на вказаний об`єкт нерухомого майна (номер запису про право власності - 39644273).

Скасовано рішення Державного реєстратора Плішивецької сільської ради Гадяцького району Полтавської області Лисоконь Вадима Анатолійовича про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер - 55636170 від 10.12.2020 17:46:18 про проведення державної реєстрації права комунальної (спільної часткової) власності на нежитлову будівлю, загальною площею 127,7 кв.м за адресою Полтавська обл., м. Гадяч, вул. Гетьманська, будинок 18, номер об`єкта в РПВН: 23973891 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2245634853103), з одночасним припиненням права власності Петрівсько-Роменської сільської об`єднаної територіальної громади в особі Петрівсько-Роменської сільської ради, код ЄДРПОУ 21051183 на вказаний об`єкт нерухомого майна (номер запису про право власності - 39644744).

Стягнуто з Миргородської районної ради Полтавської області на користь Гадяцької міської ради 11 350 грн. витрат по сплаті судового збору.

Рішення суду обґрунтовано тим, що рішення Гадяцької міської ради від 16.07.2020 “Про ініціювання передачі до комунальної власності Гадяцької міської об`єднаної територіальної громади об`єктів та майна спільної власності територіальних громад Гадяцького району”, яке направлялось на адресу Гадяцької районної ради листом від 21.07.2020 за № 03-71/354 (зареєстрований в журналі вхідної кореспонденції Гадяцької районної ради 21.07.2020 вх. № 433/02.01-17) Гадяцькою районною радою на розгляд сесії не виносилось. Проте, Гадяцькою районною радою спірні рішення прийняті на підставі рішення 40-позачергової сесії сьомого скликання Петрівсько-Роменської сільської ради “Про ініціювання передачі до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради об`єднаної територіальної громади об`єктів та майна спільної власності територіальних громад Гадяцького району” від 29.09.2020 та рішення 41-позачергової сесії сьомого скликання Петрівсько-Роменської сільської ради “Про ініціювання передачі до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради об`єднаної територіальної громади нежитлових приміщень та майна спільної власності територіальних громад Гадяцького району, розташованого по вул. Гетьманська, 18 та по вул. Лохвицька, 30-Б в м. Гадяч Полтавської області” від 03.11.2020. Таким чином, як зазначено в рішенні, Гадяцька районна рада, правонаступником якої є відповідач 1, всупереч абзацу 3 пункту 10 розділу V Прикінцевих та Перехідних положень Закону України “По місцеве самоврядування в Україні”, п. 32 ч. 1 ст. 43 вищезазначеного Закону, не розглянула пропозицію - рішення Гадяцької міської ради від 16.07.2020 “Про ініціювання передачі до комунальної власності Гадяцької міської об`єднаної територіальної громади об`єктів та майна спільної власності територіальних громад Гадяцького району”, чим порушила право позивача на розгляд цього питання та прийняття рішення за результатом розгляду, в зв`язку з чим, суд дійшов висновку, що рішення Гадяцької районної ради 59-тої позачергової сесії сьомого скликання від 16.10.2020 “Про безоплатну передачу нерухомого майна, основних засобів із спільної власності територіальних громад Гадяцького району до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради” та рішення Гадяцької районної ради 60-тої позачергової сесії сьомого скликання від 05.11.2020 “Про безоплатну передачу нерухомого майна, основних засобів із спільної власності територіальних громад Гадяцького району до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради” суперечать чинному законодавству, порушують права та інтереси позивача і підлягають скасуванню в судовому порядку.

Петрівсько-Роменська сільська рада звернулась до Східного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення Господарського суду Полтавської області від 06.07.2021 у справі №917/143/21 скасувати та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Скарга обґрунтована тим, що приміщення за адресою: вул.Шевченка, 5 в м.Гадяч, Полтавської області вкрай необхідне для задоволення колективних потреб Петрівсько-Роменської об`єднаної територіальної громади, оскільки в приміщенні на даний момент розташовані: відділ бухгалтерського обліку відділу освіти, культури, молоді та спорту Лютенської міської ради; Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Гадяцької міської ради; Комунальне підприємство «Інформаційний центр «Регіон» Петрівсько-Роменської сільської ради.

Зазначає, що судом першої інстанції під час розгляду справи не досліджено та не надано оцінку доводам стосовно необхідності використання нежитлових приміщень Петрівсько-Роменською сільською радою для задоволення колективних потреб жителів Петрівсько-Роменської територіальної громади. Не надано оцінку та не встановлено факту використання інших спірних нежитлових будівель та об`єктів. Встановивши використання нежитлових приміщень позивачем, суддею надано перевагу позивачу та його доводам, що виявляється у тому, що суд ігнорує питання використання цих приміщень позивачем та відповідачем відповідно.

Вказує, що об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення чи уповноваженого органу, за винятком випадків, передбачених законом. Звертає увагу, що між Петрівсько-Роменською сільською радою та Гадяцькою районною радою укладено документи, які посвідчують факт приймання-передачі спірного майна. Сільською радою та міською радою прийняті необхідні рішення про передачу спірного майна у комунальну власність.

30.09.2021 до суду від Миргородської районної ради надійшов відзив на апеляційну скаргу (вх.№11360), в якому перший відповідач посилається на те, що рада не вправі надавати правову оцінку рішенням районної ради щодо якої вона є правонаступником, самостійно скасовувати рішення Гадяцької районної ради, позбавляти Петрівсько-Роменську сільську раду отриманого і оформленого у власність громади, яку вона представляє, майна, вилучати це майно та передавати його Гадяцькій міській громаді в особі Гадяцької міської ради. Вказує, що не має майнових інтересів у вирішенні спору, не претендує на право власності на оспорюване майно, а тому вважає, що не має бути першим відповідачем та нести весь тягар судових відшкодувань. Просить розгляд справи проводити без участі представника 1-го відповідача.

04.10.2021 до суду від позивача надійшов відзив на апеляційну скаргу (вх.№11492), в якому Гадяцька міська рада проти апеляційної скарги заперечує, просить рішення Господарського суду Полтавської області від 06.07.2021 залишити без змін, а апеляційну скаргу Петрівсько-Роменської сільської ради – без задоволення, посилаючись на те, що Петрівсько-Роменською сільською радою до суду надано документи та докази, які укладені після спірних рішень, однак не спростовують факт незаконних дій Гадяцької районної ради при винесенні рішень та передачі майна від 16 жовтня та 05 листопада 2020 року.

Представник апелянта у судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги та просив суд її задовольнити.

Представник позивача у судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечував, просив рішення суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Інші учасники провадження у справі у судове засідання не прибули, про час та місце слухання справи повідомлені належним чином ухвалою суду від 08.12.2021.

Дослідивши матеріали справи, викладені в апеляційній скарзі доводи та вимоги, колегія суддів Східного апеляційного господарського суду встановила.

Як свідчать матеріали справи та встановлено судом першої інстанції, 30.04.2014 Гадяцькою районною радою на 29 сесії шостого скликання затверджено Положення про порядок відчуження майна спільної власності територіальних громад міста і сіл Гадяцького району (а.с. 36-44 т.1).

Вищезазначеним Положенням визначено механізм та способи відчуження (продажу, передачі) майнових об`єктів, що належать до спільної власності територіальних громад міста і сіл Гадяцького району.

Розділом 10 Положення передбачено порядок відчуження майна шляхом безоплатної передачі.

Пунктом 1 розділу 10 передбачено, що ініціатива щодо передачі об`єктів права державної та комунальної власності може виходити відповідно від органів, уповноважених управляти даним майном, інших самоврядних організацій, яким передано в користування це майно, місцевих органів виконавчої влади, відповідних органів місцевого самоврядування.

Згідно з п.3 прикінцевих положень, спори, що виникають у процесі відчуження майна відповідно до цього Положення, вирішуються у порядку, передбаченому чинним законодавством.

13.05.2020 розпорядженням Кабінету Міністрів України № 571-р “Про затвердження перспективного плану формування територій громад Полтавської області” відповідно до частини 3 статті 11 Закону України “Про добровільне об`єднання територіальних громад” затверджено перспективний план формування територій громад Полтавської області.

16.07.2020 на 63-тій сесії сьомого скликання Гадяцькою міською радою винесено рішення “Про ініціювання передачі до комунальної власності Гадяцької міської об`єднаної територіальної громади об`єктів та майна спільної власності територіальних громад Гадяцького району” (а.с.46-49 т.1), згідно якого вирішено, зокрема, ініціювати перед Гадяцькою районною радою безоплатну передачу зі спільної власності територіальних громад Гадяцького району до комунальної власності Гадяцької міської об`єднаної територіальної громади нежитлових приміщень, розташованих на території Гадяцької міської об`єднаної територіальної громади:

- нежитлові приміщення за адресою: вул. Героїв Майдану, 11, м. Гадяч;

- нежитлові приміщення за адресою: вул. Шевченка, 12, м. Гадяч;

- нежитлові приміщення за адресою: вул. Лесі Українки, 2, м. Гадяч;

- нежитлові приміщення за адресою: вул. Гетьманська, 18. м. Гадяч;

- нежитлові приміщення за адресою: вул. Шевченка, 5, м. Гадяч;

- нежитлові приміщення за адресою: вул. Шевченка, 36, м. Гадяч;

- нежитлові приміщення за адресою: вул. Чапаєва, 26, м. Гадяч;

- нежитлові приміщення за адресою: вул. Гетьманська, 31, м. Гадяч;

- нежитлові приміщення за адресою: вул. Гетьманська, 33, м. Гадяч;

- нежитлові приміщення за адресою: вул. Лохвицька, 30-Б, м. Гадяч;

- нежитлові приміщення за адресою: пл. Соборна, 21, м. Гадяч;

- нежитлове приміщення за адресою: вул. Лесі Українки, 1-Б, м. Гадяч.

Дане рішення Гадяцької міської ради направлено до Гадяцької районної ради 21.07.2020 за вих. № 03-71/354, що підтверджується журналом вихідної кореспонденції (а.с. 50-51 т.1).

Рішенням 40-позачергової сесії сьомого скликання Петрівсько-Роменської сільської ради “Про ініціювання передачі до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради об`єднаної територіальної громади об`єктів та майна спільної власності територіальних громад Гадяцького району” від 29.09.2020 вирішено, зокрема, ініціювати перед Гадяцькою районною радою безоплатну передачу зі спільної власності територіальних громад Гадяцького району до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради об`єднаної територіальної громади адміністративну будівлю Центру надання адміністративних послуг, територіальної громади Гадяцького району в особі Гадяцької районної ради, площею 453,9 кв.м, за адресою: вул.Шевченка, 5 в м.Гадяч, гадяцького району, Полтавської області (а.с.71 т.1).

16.10.2020 на 59-тій позачерговій сесії сьомого скликання Гадяцькою районною радою винесено рішення “Про безоплатну передачу нерухомого майна, основних засобів із спільної власності територіальних громад Гадяцького району до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради”, згідно якого на підставі, зокрема, рішення 40-позачергової сесії сьомого скликання Петрівсько-Роменської сільської ради “Про ініціювання передачі до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради об`єднаної територіальної громади об`єктів та майна спільної власності територіальних громад Гадяцького району” від 29.09.2020, нерухоме майно та основні засоби за адресою вул. Шевченка, 5 в м. Гадяч передаються до 31.12.2020 безоплатно із спільної власності територіальних громад Гадяцького району та з балансів установ до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради (а.с.60-61 т.1).

Рішенням 41-позачергової сесії сьомого скликання Петрівсько-Роменської сільської ради “Про ініціювання передачі до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради об`єднаної територіальної громади нежитлових приміщень та майна спільної власності територіальних громад Гадяцького району, розташованого по вул. Гетьманська, 18 та по вул. Лохвицька, 30-Б в м. Гадяч Полтавської області” від 03.11.2020 (а.с.58-59 т.1), майно - нежитлові приміщення та інші необоротні матеріальні активи за адресою вул. Гетьманська, 18 та по вул. Лохвицька, 30-Б, вирішено, зокрема, ініціювати перед Гадяцькою районною радою безоплатну передачу зі спільної власності територіальних громад Гадяцького району до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради об`єднаної територіальної громади нежитлових приміщень та майна (основних засобів та інших необоротних матеріальних активів), розташованих за адресою: вул.Гетьманська, 18 в м.Гадяч, Полтавської області та вул.Лохвицькка, 30-Б в м.Гадяч, Полтавська область (а.с. 58-59 т.1).

05.11.2020 на 60-тій позачерговій сесії сьомого скликання Гадяцькою районною радою винесено рішення “Про безоплатну передачу нерухомого майна, основних засобів, інших необоротних матеріальних активів із спільної власності територіальних громад Гадяцького району до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради”, яким вирішено, зокрема, передати до 01.12.2020 безоплатно із спільної власності територіальних громад Гадяцького району та з балансу відділу управління майном Гадяцької районної ради нежитлові приміщення, основні засоби та інші необоротні матеріальні активи, згідно додатку (а.с.62 т.1).

Відповідно до рішень Петрівсько-Роменської сільської ради та Гадяцької районної ради до Петрівсько-Роменської сільської ради передано об`єкти нерухомого майна, які розташовані в м. Гадяч: по вул. Шевченка, 5 - нежитлову будівлю площею 453,9 кв.м, гараж площею 136,6 кв.м та гараж (на 9 боксів) площею 65,4 кв. м; по вул. Гетьманська, 18 - нежитлову будівлю площею 127,7 кв.м; по вул. Лохвицька, 30-Б – нежитлову будівлю площею 1085,1 кв.м, на підтвердження чого надано акти приймання-передачі основних засобів (а.с.187-189 т.1).

Представник позивача звернувся до Гадяцької районної ради з запитом №57 від 25.11.2020 (а.с.52 т.1), в якому просив надати інформацію:

1) коли Гадяцькою районною радою отримано рішення Гадяцької міської ради 63 сесії сьомого скликання від 16.07.2020;

2) чи виносилось рішення Гадяцької міської ради 63 сесії сьомого скликання від 16.07.2020 на розгляд Гадяцької районної ради;

3) коли до Гадяцької районної ради надійшло рішення 40-позачергової сесії сьомого скликання Петрівсько-Роменської сільської ради “Про ініціювання передачі до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради об`єднаної територіальної громади об`єктів та майна спільної власності територіальних громад Гадяцького району” від 29.09.2020;

4) коли до Гадяцької районної ради надійшло рішення 41-позачергової сесії сьомого скликання Петрівсько-Роменської сільської ради “Про ініціювання передачі до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради об`єднаної територіальної громади нежитлових приміщень та майна спільної власності територіальних громад Гадяцького району, розташованого по вул. Гетьманська, 18 та по вул. Лохвицька, 30-Б в м. Гадяч Полтавської області” від 03.11.2020.

У відповідь Гадяцька районна рада листом від 04.12.2020 за № 02.01-17/211 (а.с.53 т.1) повідомила, що:

1) рішення № 63 сесії Гадяцької міської ради зареєстровано в журналі вхідної кореспонденції 21.07.2020 вх. № 433/02.01-17;

2) на підставі рішення Гадяцької міської ради 63-ої сесії сьомого скликання від 16.07.2020 Гадяцькою районною радою були прийняті рішення про вихід зі складу засновників комунальних установах Гадяцької районної ради та передачу із спільної власності територіальних громад Гадяцького району до комунальної власності Гадяцької міської ради нежитлових приміщень та рухомого майна;

3) рішення 40-позачергової сесії сьомого скликання Петрівсько-Роменської сільської ради від 29.09.2020 зареєстровано у журналі вхідної кореспонденції Гадяцької районної ради 30.09.2020 вх. № 624/02.01-19;

4) рішення 41-позачергової сесії сьомого скликання Петрівсько-Роменської сільської ради від 03.11.2020 зареєстровано у журналі вхідної кореспонденції Гадяцької районної ради 03.11.2020 вх. №702/02.01-19.

02.12.2020 позивачем отримано лист від Миргородської районної ради, який було адресовано Головам територіальних громад Миргородського району Полтавської області та Головам районних державних адміністрацій, зі змісту якого вбачається, що на території новоутвореного Миргородського району на даний час функціонують як самодостатні 17 територіальних громад, інтереси яких представляють відповідні сільські, селищні та міські ради. З метою консолідації спільних зусиль на співпрацю в умовах продовження реформування важливих галузей, а також з метою своєчасного узгодження питань майнових відносин при передачі об`єктів спільної власності територіальних громад, які перебувають в управлінні Миргородської районної ради (як правонаступника приєднаних районних рад), необхідно невідкладно повідомити Миргородську районну раду, зокрема, про наявність на території громади об`єктів чи іншого майна, які згідно чинного законодавства повинні бути передані громаді не пізніше 01.07.2021 із спільної власності територіальних громад району в особі Миргородської районної ради відповідній громаді, якщо раніше по таких об`єктах (чи майну) не були прийняті взаємоузгоджені рішення радою територіальної громади та районною радою, яка припинила вже існування, про приймання-передачу (а.с.56 т.1).

03.12.2020 Гадяцькою міською радою Миргородській районній раді направлено лист № 03-71/3579 про те, що Гадяцькою районною радою прийняттям спірних рішень порушено гарантоване законодавством України право мешканців Гадяцької міської територіальної громади на володіння комунальною власністю, а саме, об`єктами нерухомого майна, які могли б бути використані для забезпечення їх соціальних інтересів (а.с.54 т.1). Просила скасувати рішення Гадяцької районної ради 7 скликання від 16.10.2020 “Про безоплатну передачу нерухомого майна, основних засобів із спільної власності територіальних громад Гадяцького району та балансів установ до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради” та від 05.11.2020 “Про безоплатну передачу нерухомого майна, основних засобів, інших необоротних матеріальних активів із спільної власності територіальних громад Гадяцького району до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради”, як такі, що прийняті всупереч абзацу 3 пункту 10 розділу V “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.

03.12.2020 Гадяцька міська рада листом №03-71/585 звернулася до Миргородської районної ради, в якому просила передати у комунальну власність Гадяцької міської територіальної громади адміністративну будівлю з господарськими спорудами, які розташовані за адресою: вул.Лесі Українки, 2 м.Гадяч. Зазначила, що рішенням 63 сесії Гадяцької міської ради сьомого скликання від 16.07.2020 було ініційовано перед Гадяцькою районною радою передачу об`єктів нерухомого майна, проте, питання щодо передачі вищезазначених об`єктів на розгляд сесії районної ради винесено не було (а.с.55 т.1).

07.12.2020 за Петрівсько-Роменською сільською об`єднаною територіальною громадою в особі Петрівсько-Роменської сільської ради на підставі рішення 59-тої позачергової сесії сьомого скликання Гадяцької районної ради від 16.10.2020 Державним реєстратором Плішивецької сільської ради Гадяцького району Полтавської області Лисоконь Вадимом Анатолійовичем зареєстровано право власності на "нежитлові будівлі, адміністративну будівлю А-2, А1-2, загальною площею 453,9 кв.м за адресою Полтавська область, м. Гадяч, вулиця Шевченка, будинок 5, номер об`єкта в РПВН: 25412937”, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрації права власності № 237072557 від 15.12.2020 року (а.с. 68, т.1).

07.12.2020 за Петрівсько-Роменською сільською об`єднаною територіальною громадою в особі Петрівсько-Роменської сільської ради на підставі рішення 60-тої позачергової сесії сьомого скликання Гадяцької районної ради від 05.11.2020 Державним реєстратором Плішивецької сільської ради Гадяцького району Полтавської області Лисоконь Вадимом Анатолійовичем зареєстровано право власності на “нежитлове приміщення, загальною площею 1085,1 кв.м за адресою Полтавська обл., м. Гадяч, вул. Лохвицька, будинок 30-Б, номер об`єкта в РПВН: 8037624”, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрації права власності № 236499505 від 11.12.2020 року (а.с. 67 т.1).

07.12.2020 за Петрівсько-Роменською сільською об`єднаною територіальною громадою в особі Петрівсько-Роменської сільської ради на підставі рішення 60-тої позачергової сесії сьомого скликання Гадяцької районної ради від 05.11.2020 Державним реєстратором Плішивецької сільської ради Гадяцького району Полтавської області Лисоконь Вадимом Анатолійовичем зареєстровано право власності на “нежитлову будівлю, загальною площею 127,7 кв.м за адресою Полтавська обл., м. Гадяч. вул. Гетьманська, будинок 18, номер об`єкта в РПВН: 23973891”, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрації права власності № 236461888 від 10.12.2020 року (а.с. 66 т.1).

Як зазначає позивач, 11.12.2020 під час чергової другої сесії Миргородської районної ради лист Гадяцької міської ради про скасування незаконних рішень не розглянуто.

Відповідно до листа Виконавчого комітету Гадяцької міської ради від 24.12.2020 № 03-71/3913 рішенням 6 позачергової сесії Гадяцької районної ради 7 скликання від 15.04.2016 “Про передачу нерухомого майна спільної власності територіальних громад Гадяцького району в оренду Гадяцькій міській раді”, частину приміщення загальною площею 46,0 м.кв. нежитлової будівлі, яка розташована за адресою: м. Гадяч, вул. Шевченка,5 передано в оренду Гадяцькій міській раді для розміщення та роботи відділу з питань державної реєстрації виконавчого комітету Гадяцької міської ради (державні реєстратори прав на нерухоме майно та державний реєстратор юридичних та фізичних осіб-підприємців) з 01.05.2016, та укладено договір оренди. Станом на 24.12.2020 у вище вказаному приміщенні розташовані відділ державної реєстрації (державні реєстратори прав на нерухоме майно та державний реєстратор юридичних та фізичних осіб-підприємців виконавчого комітету Гадяцької міської ради) та сектор - Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Гадяцької міської ради (а.с.65 т.1).

Тобто, як зазначає позивач, з 01.05.2016 нежитлове приміщення за адресою м. Гадяч, вул. Шевченка, 5 фактично використовується виконавчими органами саме Гадяцької міської ради згідно договору оренди, з дотриманням вимог Закону України “Про місцеве самоврядування”.

Колегія суддів дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги, правильність застосування місцевим господарським судом норм процесуального та матеріального права в межах доводів та вимог апеляційної скарги, приходить до висновку про відмову у задоволенні апеляційної скарги виходячи з наступного.

Відповідно до положень статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.5 ст. 16 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Частинами 1, 2 ст. 59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до частини 1, 2, 5 ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.

Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Пунктами 1, 2 ч. 9 ст. 60 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” унормовано, що сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради мають право вносити пропозиції про передачу або продаж у комунальну власність відповідних територіальних громад підприємств, установ та організацій, їх структурних підрозділів та інших об`єктів, що належать до державної та інших форм власності, якщо вони мають важливе значення для забезпечення комунально-побутових і соціально-культурних потреб територіальних громад; на переважне придбання в комунальну власність приміщень, споруд, інших об`єктів, розташованих на відповідній території, якщо вони можуть бути використані для забезпечення комунально-побутових та соціально-культурних потреб територіальних громад.

Відповідно до п. 10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" з набранням чинності цим Законом майно, яке до прийняття Конституції України у встановленому законодавством порядку передане державою до комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць та набуте ними на інших законних підставах, крім майна, що відчужене у встановленому законом порядку, є комунальною власністю відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст.

Майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні і обласні ради або уповноважені ними органи. Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника або уповноваженого ним органу.

Згідно з абзацом 3 пункту 10 розділу V Прикінцевих та Перехідних положень Закону України “По місцеве самоврядування в Україні” за пропозицією сільських, селищних, міських рад районні, обласні ради повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об`єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад.

Частиною 2 ст.4 ГПК України передбачено, що юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Відповідно до п.6 ч.1 ст.20 ГПК України господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв`язку із здійсненням господарської діяльності (крім справ, передбачених частиною другою цієї статті), та інші справи у визначених законом випадках, зокрема справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на майно (рухоме та нерухоме, в тому числі землю), реєстрації або обліку прав на майно, яке (права на яке) є предметом спору, визнання недійсними актів, що порушують такі права, крім спорів, стороною яких є фізична особа, яка не є підприємцем, та спорів щодо вилучення майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності, а також справи у спорах щодо майна, що є предметом забезпечення виконання зобов`язання, сторонами якого є юридичні особи та (або) фізичні особи – підприємці.

Оскільки в основі спору, що розглядається, лежать організаційні та майнові відносини, які склалися між позивачем та відповідачами щодо певних об`єктів права власності, такий спір має приватноправовий характер з огляду на суб`єктний склад сторін спору, та вирішується за правилами господарського судочинства.

Стаття ст.15 ЦК України передбачає право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Згідно з п.10 ч. 2 ст.16 ЦК України одним із способів захисту цивільних прав та інтересів є визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Захист цивільних прав це застосування цивільно-правових засобів з метою забезпечення цивільних прав.

Кожна особа також має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Відтак зазначена норма визначає об`єктом захисту порушене, невизнане або оспорене право чи цивільний інтерес.

Порушення права пов`язано з позбавленням його володільця можливості здійснити (реалізувати) своє право повністю або частково.

При оспоренні або невизнанні права виникає невизначеність у праві, викликане поведінкою іншої особи.

Таким чином, порушення, невизнання або оспорення суб`єктивного права є підставою для звернення особи за захистом свого права із застосуванням відповідного способу захисту.

Позовом у процесуальному сенсі є звернення до суду з вимогою про захист своїх прав та інтересів, який складається з двох елементів: предмету і підстави позову.

Предметом позову є певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача.

Предмет позову повинен кореспондувати зі способами захисту права.

Під способами захисту права розуміються заходи, прямо передбачені законом з метою припинення оспорювання або порушення суб`єктивних цивільних прав та усунення наслідків такого порушення.

Права та законні інтереси зазначених суб`єктів захищаються, зокрема, шляхом: визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб`єктів, що суперечать законодавству, ущемлюють права та законні інтереси суб`єкта господарювання або споживачів.

Завданням суду при здійсненні правосуддя, в силу ст.2 Закону України "Про судоустрій та статус суддів" є, зокрема, захист гарантованих Конституцією України та законами прав і законних інтересів держави.

Встановивши наявність у позивача суб`єктивного матеріального права або охоронюваного законом інтересу, на захист яких подано позов, суд з`ясовує наявність чи відсутність факту порушення або оспорювання і, відповідно, ухвалює рішення про захист порушеного права або відмовляє позивачу у захисті, встановивши безпідставність та необґрунтованість заявлених вимог.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт посилається на те, що судом першої інстанції під час розгляду справи не досліджено та не надано оцінку доводам другого відповідача стосовно необхідності використання нежитлових приміщень Петрівсько-Роменською сільською радою для задоволення колективних потреб жителів Петрівсько-Роменської територіальної громади.

Однак, колегія суддів вважає необґрунтованими зазначені посилання апелянта, з огляду на наступне.

Відповідно до п.10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та ч.9 ст.60 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” об`єкти спільної власності територіальних громад можуть бути отримані у комунальну власність відповідної територіальної громади у випадку, якщо вони знаходяться на території відповідної громади і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад, а також у випадку, якщо вони можуть бути використані для забезпечення комунально-побутових та соціально-культурних потреб територіальних громад.

Колегія суддів не приймає до уваги посилання апелянта на п.3 ч.9 ст.60 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, яким передбачено, що сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради мають право мати об`єкти комунальної власності за межами відповідних адміністративно-територіальних одиниць, з огляду на те, що п.2 ч.9 ст.60 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” передбачено переважне право придбання в комунальну власність об`єктів, які розташовані на території відповідної територіальної громади, у випадку надходження до районної ради рішень про ініціювання передачі до комунальної власності відповідної територіальної громади об`єктів та майна спільної власності територіальних громад Гадяцького району від декількох територіальних громад.

Як свідчать матеріали справи, спірні нежитлові приміщення розташовані в м.Гадяч, що підтверджується витягами з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Документи та докази, які були надані другим відповідачем в обґрунтування використання нежитлових приміщень саме Петрівсько-Роменською сільською радою, були складені після прийняття оспорюваних рішень та реєстрації права власності на спірні приміщення за другим відповідачем.

Як свідчать матеріали справи, рішення Гадяцької міської ради від 16.07.2020 “Про ініціювання передачі до комунальної власності Гадяцької міської об`єднаної територіальної громади об`єктів та майна спільної власності територіальних громад Гадяцького району” було направлено на адресу Гадяцької районної ради листом від 21.07.2020 за № 03-71/354 та отримано останньою 21.07.2020. Однак, Гадяцькою районною радою не розглянуто, тоді як Гадяцькою районною радою оспорювані рішення прийняті на підставі рішення 40-позачергової сесії сьомого скликання Петрівсько-Роменської сільської ради від 29.09.2020 та рішення 41-позачергової сесії сьомого скликання Петрівсько-Роменської сільської ради від 03.11.2020.

Тобто, оспорювані рішення були прийняті на підставі рішень Петрівсько-Роменської сільської ради, які були прийняті значне пізніше, ніж рішення позивача, та без врахування переважного права позивача, чим порушено положення абзацу 3 пункту 10 розділу V Прикінцевих та Перехідних положень Закону України “По місцеве самоврядування в Україні”. При цьому, Гадяцькою районною радою не обґрунтовано на підставі яких саме норм чинного законодавства надано переважне право на безоплатну передачу нерухомого майна із спільної власності територіальних громад Гадяцького району до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради, тобто право позивача було порушено.

Колегія суддів зазначає, що реєстрація спірного майна за Петрівсько-Роменською сільською радою унеможливлює розгляд заяви позивача та прийняття відповідною районною радою рішення з урахуванням норм чинного законодавства.

Згідно зі ст. 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов`язковий характер для суб`єктів цих відносин.

Підставами для визнання акта недійсним є його невідповідність вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт.

Обов`язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв`язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів позивача у справі.

Згідно з ч. 4 ст. 11 Господарського процесуального кодексу України суд застосовує при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Відповідно до статті 17 Закону України "Про виконання рішень і застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини, як джерело права.

У справі «Пайн Велі Девелопмент ЛТД» та інші проти Ірландії» Європейський суд з прав людини постановив, що статтю 1 Першого протоколу Конвенції про захист прав та свобод людини можна застосовувати для захисту «правомірних очікувань» щодо певного стану речей (у майбутньому), оскільки їх можна вважати складовою частиною власності. «Правомірні очікування» виникають у особи, якщо нею було дотримано всіх вимог законодавства для отримання відповідного рішення уповноваженого органу, а тому вона мала усі підстави вважати таке рішення дійсним та розраховувати на певний стан речей.

Таким чином, направивши рішення від 16.07.2020 “Про ініціювання передачі до комунальної власності Гадяцької міської об`єднаної територіальної громади об`єктів та майна спільної власності територіальних громад Гадяцького району” позивач мав усі підстави розраховувати на законний перебіг подій, що є правомірним очікуванням щодо прийняття рішення відповідно до вимог чинного законодавства, оскільки ним було дотримано відповідну процедуру.

Тлумачення принципу Верховенства Права дозволяє зробити висновок, що Гадяцька районна рада повинна була діяти розумно, обґрунтовано, з урахуванням прав осіб, які мають щодо спірного нерухомого майна, основних засобів тощо правомірні очікування.

Однією з гарантій запобігання зловживанню дискреційними повноваженням є обов`язок органів державної влади закріплений в частині другій статті 19 Конституції України, а саме обов`язок діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За таких обставин, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що рішення Гадяцької районної ради 59-тої позачергової сесії сьомого скликання від 16.10.2020 “Про безоплатну передачу нерухомого майна, основних засобів із спільної власності територіальних громад Гадяцького району до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради” та рішення Гадяцької районної ради 60-тої позачергової сесії сьомого скликання від 05.11.2020 “Про безоплатну передачу нерухомого майна, основних засобів із спільної власності територіальних громад Гадяцького району до комунальної власності Петрівсько-Роменської сільської ради” суперечать чинному законодавству, порушують права та інтереси позивача і підлягають скасуванню в судовому порядку.

Щодо інших вимог позивача про скасування рішень Державного реєстратора, колегія суддів зазначає наступне.

Статтею 27 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” закріплено підстави здійснення відповідної реєстрації, однією з яких є судове рішення, що набрало законної сили, щодо набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно.

Частиною 3 ст. 26 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” визначено, що у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, державний реєстратор чи посадова особа Міністерства юстиції України (у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону) проводить державну реєстрацію набуття, зміни чи припинення речових прав відповідно до цього Закону.

Ухвалення судом рішення про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав, визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, а також скасування державної реєстрації прав допускається виключно з одночасним визнанням, зміною чи припиненням цим рішенням речових прав, обтяжень речових прав, зареєстрованих відповідно до законодавства (за наявності таких прав).

Колегія суддів зазначає, що вимоги позивача про скасування рішень Державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень про проведення державної реєстрації права комунальної власності на нежитлові будівлі, з одночасним припиненням права власності Петрівсько-Роменської сільської об`єднаної територіальної громади в особі Петрівсько-Роменської сільської ради, є похідними вимогами, тому з урахуванням скасування оспорюваних рішень районної ради, дані вимоги правомірно задоволені судом першої інстанції.

Стосовно посилання першого відповідача на те, що Миргородська районна рада не вправі надавати правову оцінку рішенням районної ради щодо якої вона є правонаступником, не має майнових інтересів у вирішенні спору, не претендує на право власності на оспорюване майно, а тому вважає, що не має бути першим відповідачем та нести весь тягар судових відшкодувань, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Відповідно до ч. 4 ст. 91 ЦК України цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Частиною 1 ст. 104 ЦК України передбачено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Отже, чинне законодавство, зокрема, Цивільний кодекс України, Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" пов`язує момент створення та припинення юридичних осіб з датою внесення відповідних відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

За приписами ч.1 ст.7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

З витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що Миргородська районна рада є правонаступником, зокрема Гадяцької районної ради.

Зі змісту листа Миргородської районної ради від 01.03.2021 №02-22/151 (а.с.103 т.1) вбачається, що остання визнана правонаступником Гадяцької районної ради, яка приєдналась до неї шляхом реорганізації. Другою сесією Миргородської районної ради восьмого скликання від 11.12.2020 було прийнято рішення №28 «Про початок реорганізації Гадяцької районної ради Полтавської області шляхом приєднання до Миргородської районної ради Полтавської області», яким утворено комісію з реорганізації та розпочато процес реорганізації шляхом внесення відповідних записів до державного реєстру.

Тобто, Миргородська районна рада є правонаступником Гадяцької районної ради, тому набула права та обов`язки останньої, а відтак правомірно визначена позивачем у якості першого відповідача у даній справі.

Згідно зі ст.74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Відповідно до ст.73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно зі ст.236 Господарського процесуального кодексу України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню господарського судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до ст.276 Господарського процесуального кодексу України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких обставин колегія суддів апеляційного суду вважає висновки Господарського суду Полтавської області законними та обґрунтованими. При цьому, доводи скаржника в апеляційній скарзі не спростовують висновків суду першої інстанції.

З огляду на викладене, колегія суддів дійшла висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення Господарського суду Полтавської області від 06.07.2021 у справі №917/143/21 без змін як такого, що ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись статтями 269, 270, п.1 статті 275, статтями 276, 281-284 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Петрівсько-Роменської сільської ради залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Полтавської області від 06.07.2021 у справі №917/143/21 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття. Порядок і строки оскарження до Верховного Суду передбачені статтями 286 - 289 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст постанови складено 27.01.2022.

Головуючий суддя Я.О. Білоусова

Суддя В.В. Лакіза

Суддя О.А. Пуль

Джерело: ЄДРСР 102796359
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку