open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 480/7132/21
Моніторити
Постанова /29.11.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /29.11.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.11.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.09.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.02.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Рішення /20.12.2021/ Сумський окружний адміністративний суд Рішення /20.12.2021/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.10.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.09.2021/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.09.2021/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.08.2021/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.08.2021/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.08.2021/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.08.2021/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.08.2021/ Сумський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 480/7132/21
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /29.11.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /29.11.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.11.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.09.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.02.2022/ Другий апеляційний адміністративний суд Рішення /20.12.2021/ Сумський окружний адміністративний суд Рішення /20.12.2021/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.10.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.09.2021/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.09.2021/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.08.2021/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.08.2021/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.08.2021/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.08.2021/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.08.2021/ Сумський окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 грудня 2021 року Справа № 480/7132/21

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кравченка Є.Д.,

за участю секретаря судового засідання - Сізової К.О.,

представника позивача - Цуканова В.В.,

представника відповідача - Дериземлі В.В.,

третьої особи - ОСОБА_1 ,

представника третьої особи - Климова К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу № 480/7132/21

за позовом Буринського міського голови Конотопського району Сумської області ОСОБА_2

до Буринської міської ради,

третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_1

про визнання протиправними та скасування рішень,-

В С Т А Н О В И В:

Буринський міський голова Конотопського району Сумської області Ладуха Віктор Борисович (далі - позивач) звернувся з позовною заявою до Буринської міської ради (далі - відповідач), третя особа: Депутат Буринської міської ради ОСОБА_1 , в якій просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Буринської міської ради восьмого скликання від 04.08.2021 "Про утворення лічильної комісії для проведення таємного голосування та визначення його результатів по виборах секретаря Буринської міської ради";

- визнати протиправним та скасувати рішення Буринської міської ради восьмого скликання від 04.08.2021 "Про обрання секретаря Буринської міської ради".

Позовні вимоги мотивовані тим, що оскаржувані рішення прийняті з порушенням Закону України "Про місцеве самоврядування" та Регламенту Буринської міської ради. Так, позивач зазначає, що спірні рішення прийняті на позачерговій сесії Буринської міської ради, яка відбулась 04.08.2021 о 10-00 год. та яка була скликана і проведена частиною депутатів поза межами компетенції (повноважень) на її скликання. На зборах депутатів Буринської міської ради оформлених рішенням на сесії Буринської міської ради, були присутні лише частина депутатів Буринської міської ради, 12 депутатів Буринської міської ради та міський голова м.Буринь не були допущені до участі у вказаній події, призначеній на 10:00 год. 04.08.2021. ОСОБА_2 не головував, до того ж відповідно до розпорядження міського голови від 04.08.2021 № 125-ОД «Про продовження ІІ пленарного засідання першої сесії міської ради восьмого скликання» було призначено чергове пленарне засідання, до порядку денного якого були включені питання про утворення лічильної комісії для проведення таємного голосування та визначення його результатів по виборах секретаря Буринської міської ради та про обрання секретаря Буринської міської ради.

Крім того, позивач зауважує, що законом встановлено порядок обрання секретаря міської ради, який також не був дотриманий Буринською міською радою при прийнятті рішення «Про обрання секретаря Буринської міської ради», оскільки посада Буринського міського голови Конотопського району Сумської області не є вакантною і кількість депутатів, які внесли пропозицію щодо кандидатури секретаря ради є меншою, ніж половина загального складу Буринської міської ради восьмого скликання. Таким чином рішення Буринської міської ради восьмого скликання від 04.08.2021 року «Про обрання секретаря Буринської міської ради», яким обрано секретарем Буринської міської ради, депутата ОСОБА_1 , є протиправним.

Ухвалою суду від 05.08.2021 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду в порядку загального позовного провадження у підготовчому судовому засіданні.

Ухвалою суду від 05.08.2021 відмовлено у задоволенні заяви позивача про забезпечення позову.

Відповідач подав до суду письмовий відзив на позовну заяву, в якому позовні вимоги не визнав, зазначивши, що на виконання постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 27.07.2021 № 480/8849/20 Буринська міська територіальна виборча комісія Конотопського району Сумської області на своєму засіданні 29.07.2021 розглянула питання про визнання ОСОБА_2 таким, що відмовився від посади Буринського міського голови Конотопською району Сумської області, і призначення повторних виборів Буринського міського голови Конотопського району Сумської області, й прийняла рішення про:

- визнання ОСОБА_2 таким, що відмовився від посади Буринського міського голови Конотопського району Сумської області:

- визнання виборів Буринського міського голови Конотопського району Сумської області, проведених 25.10.2020 такими, що не відбулися;

- призначення повторних виборів Буринського міського голови Конотопського району Сумської області на 26.09.2021 р.:

- оголошення з 07.08.2021 початку виборчого процесу повторних виборів Буринського міського голови Конотопського району Сумської області, призначених на 26.09.2021.

Відповідно до абзацу 2 частини 12 статті 36 Виборчого кодексу України рішення комісії набирає чинності з моменту його прийняття.

Таким чином, відповідач зауважує, що з 29.07.2021 ОСОБА_2 не є Буринським міським головою Конотопського району Сумської області, оскільки є таким, що не набув повноважень Буринського міського голови Конотопського району Сумської області, так як відмовився від посади Буринського міського голови Конотопського району Сумської області.

Більше того, за інформацією з офіційного сайту Центральної виборчої комісії ОСОБА_2 перебуває в переліку «Сільські, селищні, міські голови, які достроково припинили повноваження або не набули їх».

У Буринській міській раді Конотопського району Сумської області 8 скликання станом на 29.07.2021 не було обрано секретаря, тобто Буринська міська територіальна громада Конотопського району Сумської області залишилась без головної посадової особи органу місцевого самоврядування, що ставило під загрозу стабільну, повноцінну та своєчасну роботу місцевої влади. Тому, за наявності достатніх підстав та діючи у виняткових обставинах 03.08.2021 9-ма депутатами Буринської міської ради Конотопського району Сумської області, що становлять не менш як 1/3 від загального складу міської ради, надіслано до апарату міської ради лист щодо скликання на 04.08.2021 на 10 год. 00 хв. позачергової сесії з переліком питань, що потребують негайного вирішення і знаходяться у виключній компетенції міської ради, а саме:

- про утворення лічильної комісії для проведення таємного голосування та визначення його результатів по виборах секретаря Буринської міської ради;

- про обрання секретаря Буринської міської ради.

Отже, депутати міської ради, які становлять не менш як 1/3 від загального складу міської ради, за наявності достатніх підстав з метою усунення перешкод повноцінному функціонуванню органу місцевого самоврядування та зважаючи на винятковий випадок одночасної відсутності у територіальній громаді і міського голови, і секретаря ради, скликали позачергову сесію й довели до відома депутатів міської ради і населення не пізніш як за день до сесії інформацію щодо часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд міської ради, тобто у повній відповідності до чинного регламенту міської ради.

Буринська міська рада Конотопського району Сумської області 8 скликання наголошує, що на позачерговій сесії 04.08.2021 пропозиція щодо кандидатури ОСОБА_1 на посаду секретаря ради була внесена на розгляд ради 14-ма депутатами, тобто не менш як половиною депутатів від загального складу міської ради.

Отож, рішенням позачергової сесії Буринської міської ради Конотопського району Сумської області 8 скликання від 04.08.2021 ОСОБА_1 обрано секретарем Буринської міської ради Конотопського району Сумської області, який з цього моменту почав тимчасово здійснювати повноваження Бурннською міського голови Конотопського району Сумської області, про що було внесено відповідні записи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідач підкреслює, що оскаржувані позивачем рішення позачергової сесії міської ради «Про утворення лічильної комісії для проведення таємного голосування та визначення його результатів но виборах секретаря Буринської міської ради» та «Про обрання секретаря Буринської міської ради» від 04.08.2021 за своїми змістом та суттю є актами індивідуальної дії, оскільки є підставою для набуття повноважень секретарем міської ради, тобто створюють правові наслідки лише для конкретних осіб, а саме для ОСОБА_1 , а не для позивача. Вказане вище, на переконання відповідача, виключає персоналізовані правові наслідки оскаржуваних рішень саме для позивача.

Від третьої особи до суду надійшли письмові пояснення, в яких він повністю підтримав позицію, викладену відповідачем у письмовому відзиві, просив відмовити у задоволенні позову.

Ухвалою суду від 30.09.2021 відмовлено у задоволенні заяви позивача про забезпечення позову.

Ухвалою суду від 08.12.2021 закрито підготовче провадження у справі, призначено справу до судового розгляду по суті.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд його задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні при вирішені спору поклався на розсуд суду.

Третя особа та її представник у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечували, просили суд відмовити у їх задоволенні.

Заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовна заява підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 25.10.2020 відбулися перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, районних рад, в тому числі Буринського міського голови.

На виконання ч. 1 ст. 282 Виборчого Кодексу України Буринська міська територіальна виборча комісія Конотопського району Сумської області 06.11.2020 опублікувала результати перших місцевих виборів Буринського міського голови Конотопського району Сумської області в Буринській районній газеті «Рідний край» (№45), а також розмістила на офіційному веб-сайті Буринської міської ради Конотопського району Сумської області у розділі "Місцеві вибори".

Постановою Буринської міської територіальної виборчої комісії Конотопського району Сумської області № 10 від 04.12.2020 зареєстровано ОСОБА_2 Буринським міським головою Конотопського району Сумської області.

24.12.2020 на пленарному засіданні першої сесії Буринської міської ради голова Буринської міської територіальної виборчої комісії Конотопського району Сумської області проінформувала про підсумки виборів Буринського міського голови Конотопського району Сумської області після чого ОСОБА_2 зачитав текст Присяги посадової особи місцевого самоврядування та підписав її (а.с. 9, т. 1).

Розпорядженням №1 від 23.12.2020 ОСОБА_2 вступив на посаду Буринського міського голови, отримав посвідчення, та відомості про нього, як керівника Буринської міської ради були внесені до Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань.

Постанова Буринської міської територіальної виборчої комісії Конотопського району Сумської області № 10 від 04.12.2020 була оскаржена до суду ОСОБА_3 .

Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 05.04.2021 року по справі № 480/8849/20 за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Буринської міської територіальної виборчої комісії Конотопського району Сумської області, третя особа: Буринський міський голова Конотопського району Сумської області, ОСОБА_2 , про визнання протиправними дій та скасування постанови, відмовлено у задоволенні позовної заяви (а.с. 11-16, т. 1).

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 27.07.2021 рішення Сумського окружного адміністративного суду від 05.04.2021 по справі № 480/8849/20 скасовано, прийняте нове рішення, яким позовні вимоги задоволено (а.с. 143-148, т. 1).

На виконання постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 27.07.2021 по справі № 480/8849/20 постановою Буринської міської територіальної виборчої комісії Конотопського району Сумської області № 3 від 29.07.2021 «Про визнання ОСОБА_2 таким, що відмовився від посади Буринського міського голови Конотопського району Сумської області, визнання виборів Буринського міського голови Конотопського району Сумської області такими, що не відбулися, призначення повторних виборів Буринського міського голови Конотопського районуСумської області та оголошення про початок виборчого процесу повторних виборів Буринського міського голови Конотопськогорайону Сумської області»:

1. Визнано ОСОБА_2 таким, що відмовився від посади Буринського міського голови Конотопського району Сумської області.

2. Визнано вибори Буринського міського голови Конотопського району Сумської області, проведені 25.10.2020 такими, що не відбулися.

3. Призначено повторні вибори Буринського міського голови Конотопського району Сумської області на 26.09.2021.

4. Оголошено з 07.08.2021 початок виборчого процесу повторних виборів Буринського міського голови Конотопського району Сумської області, призначених на 26.09.2021 (а.с. 52-54, т. 1).

04.08.2021 о 10-00 год. відбулася позачергова сесія Буринської міської ради, на якій були присутні 14 із 26 обраних депутатів, до порядку денного було включено наступні питання: "Про утворення лічильної комісії для проведення таємного голосування та визначення його результатів по виборах секретаря Буринської міської ради" та "Про обрання секретаря Буринської міської ради", що підтверджується протоколом сесії від 04.08.2021 (а.с. 45-48, т. 1).

На вказаній сесії Буринською міською радою було прийнято:

- рішення від 04.08.2021 "Про утворення лічильної комісії для проведення таємного голосування та визначення його результатів по виборах секретаря Буринської міської ради", яким утворено лічильну комісію для проведення таємного голосування та визначення його результатів по виборах секретаря Буринської міської ради у складі трьох депутатів, затверджено персональний склад лічильної комісії (зв. бік а.с. 49, т. 1);

- рішення від 04.08.2021 "Про обрання секретаря Буринської міської ради", яким обрано секретарем Буринської міської ради ОСОБА_1 (а.с. 51, т. 1).

Надаючи оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно із ч. 15 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування», порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.

На даний час не прийнято регламенту Буринської міської ради восьмого скликання, отже чинним є регламент Буринської міської ради сьомого скликання, затвердженого рішенням другої сесії сьомого скликання Буринської міської ради від 15.12.2017 (далі - Регламент) (а.с. 64-95, т. 2).

Згідно із статтею 11 Регламенту позачергова сесія скликається у тижневий термін після надходження пропозиції про її скликання за наявності достатніх підстав та питань, що потребують негайного вирішення і знаходяться у виключній компетенції міської ради. Пропозиція про скликання позачергової сесії може бути подана міським головою (секретарем міської ради), депутатами міської ради, що становлять не менш, як 1/3 від загального складу ради, виконавчим комітетом. У випадку скликання сесії з ініціативи інших осіб, крім міського голови чи секретаря міської ради, до апарату ради надсилаються підписані ініціатором мотивовані пропозиції щодо скликання позачергової сесії із зазначенням питань, розгляд яких пропонується, проекти рішень ради, оформленими згідно з вимогами глави 2 цього Регламенту. Якщо у міського голови є обґрунтовані заперечення щодо необхідності скликання позачергової сесії, то вони протягом трьох робочих днів в письмовому вигляді доводяться ініціаторам скликання позачергової сесії. У разі згоди із висновками міського голови, ініціатори офіційно відкликають свої пропозиції протягом трьох робочих днів. У разі немотивованої відмови міського голови скликати позачергову сесію, вона скликається секретарем міської ради в межах строків, передбачених частиною першою цієї статті. У разі нескликання позачергової сесії міським головою чи секретарем міської ради, вона може бути скликана депутатами міської ради, які становлять не менш як 1/3 від загального складу міської ради.

Відповідно до статті 12 Регламенту розпорядження міського голови про скликання позачергової сесії оприлюднюється на офіційному сайті міської ради не пізніше, ніж за один день до її відкриття із зазначенням питань, що пропонуються на розгляд позачергової сесії міської ради. Матеріали до позачергової сесії міської ради надаються депутатам не пізніше, ніж за один день.

Однак, як встановлено судом, та не заперечувалось представником відповідача у судовому засіданні, про проведення позачергової сесії Буринської міської ради 04.08.2021 о 10-00 год. відсутні депутати повідомлені не були, матеріали до позачергової сесії міської ради їм не надавались, а розпорядження про скликання позачергової сесії не було оприлюднене на офіційному сайті міської ради не пізніше, ніж за один день до її відкриття.

Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідачем було порушено порядок скликання позачергової сесії, а її проведення та прийняті під час цієї сесії рішення не можна вважати правомірними.

Крім того, суд зауважує, що встановлений чинним законодавством та Регламентом порядок обрання секретаря міської ради відповідачем, також, не був дотриманий.

Відповідно до ч. 1 ст. 50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» секретар сільської, селищної, міської ради працює в раді на постійній основі. Секретар ради обирається радою з числа її депутатів на строк повноважень ради за пропозицією відповідного міського голови. Пропозиція щодо кандидатури секретаря ради може вноситися на розгляд ради не менш як половиною депутатів від загального складу відповідної ради (пропозиція фактично була від третини депутатів) у разі, якщо:

1) на день проведення першої сесії сільської, селищної, міської ради, обраної на чергових виборах, не завершені вибори відповідно сільського, селищного, міського голови;

2) рада не підтримала кандидатуру на посаду секретаря ради, запропоновану відповідним сільським, селищним, міським головою;

3) протягом тридцяти днів з дня відкриття першої сесії сільської, селищної, міської ради відповідний сільський, селищний, міський голова не вніс кандидатуру на посаду секретаря ради;

4) на наступній черговій сесії після виникнення вакансії секретаря ради у зв`язку з достроковим припиненням його повноважень відповідний сільський, селищний, міський голова не вніс на розгляд ради кандидатуру на посаду секретаря ради;

5) посада секретаря ради стає вакантною під час вакантності посади відповідного сільського, селищного, міського голови у зв`язку з достроковим припиненням його повноважень.

У разі якщо рада не підтримала кандидатуру, внесену на її розгляд не менш як половиною депутатів від загального складу відповідної ради згідно з пунктом 2 цієї частини, наступну пропозицію щодо кандидатури секретаря ради вносить відповідний сільський, селищний, міський голова.

Відповідно до статті 117 Регламенту секретар міської ради обирається за пропозицією міського голови міською радою з числа її депутатів та працює в міській раді на постійній основі. У разі звільнення з посади секретаря міської ради у випадку відсутності міського голови, у зв`язку з достроковим припиненням його повноважень, міська рада із свого складу за пропозицією однієї третини депутатів від загального складу міської ради обирає секретаря міської ради, який працює в міській раді на постійній основі.

Як встановлено з матеріалів справи, рішення Буринської міської ради восьмого скликання від 04.08.2021 "Про обрання секретаря Буринської міської ради" було прийняте за результатами розгляду пропозиції 14 депутатів присутніх на сесії (а.с. 50, т. 1).

Водночас, на думку суду, у даному випадку були відсутні підстави для обрання секретаря міської ради на підставі пропозиції третини депутатів, оскільки положення другого речення цієї статті Регламенту застосовується виключно у разі настання одночасно двох подій: звільнення з посади секретаря міської ради та відсутності міського голови, у зв`язку з достроковим припиненням його повноважень, однак ані звільнення з посади секретаря міської ради, ані дострокового припинення повноважень Буринського міського голови Конотопського району Сумської області фактично не відбулось.

Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно із ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно із ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Ухвалюючи судове рішення, суд керуєтьсяст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, практикою Європейського суду з прав людини (рішення «Серявін та інші проти України») та Висновком № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів (п.41) щодо якості судових рішень.

Згідно рішення Європейського суду з прав людини по справі «Серявін та інші проти України» (п.58) суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язанийз належним здійсненням правосуддя, у рішенні судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча п. 1 ст.6Конвенції зобов`язує суди обґрунтувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Пунктом 41 Висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів зазначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Враховуючи вищезазначені положення, дослідивши фактичні обставини та питання права, що лежать в основі спору по даній справі, суд дійшов висновку про відсутність необхідності надання відповіді на інші аргументи сторін, оскільки судом були досліджені усі основні питання, які є важливими для прийняття даного судового рішення.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд приходить до висновку, що Буринською міською радою як суб`єктом владних повноважень не доведено належними і допустимими доказами правомірності своїх рішень від 04.08.2021 "Про утворення лічильної комісії для проведення таємного голосування та визначення його результатів по виборах секретаря Буринської міської ради" та "Про обрання секретаря Буринської міської ради", а тому позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Буринського міського голови Конотопського району Сумської області ОСОБА_2 до Буринської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_1 про визнання протиправними та скасування рішень задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Буринської міської ради від 04.08.2021 «Про утворення лічильної комісії для проведення таємного голосування та визначення його результатів по виборах секретаря Буринської міської ради».

Визнати протиправним та скасувати рішення Буринської міської ради від 04.08.2021 «Про обрання секретаря Буринської міської ради».

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Є.Д. Кравченко

Повний текст рішення складений та підписаний 30.12.2021.

Джерело: ЄДРСР 102389491
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку