open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 595/469/19
Моніторити
Ухвала суду /16.03.2023/ Касаційний кримінальний суд Ухвала суду /13.02.2023/ Касаційний кримінальний суд Ухвала суду /15.12.2022/ Касаційний кримінальний суд Ухвала суду /12.09.2022/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /12.09.2022/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /12.09.2022/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /12.09.2022/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /13.04.2022/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /14.02.2022/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /04.02.2022/ Тернопільський апеляційний суд Вирок /28.12.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /07.12.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /06.10.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /04.10.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /22.09.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /15.09.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /22.07.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /30.06.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /26.05.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /19.04.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /23.03.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /15.03.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /24.02.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /10.02.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /04.02.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /28.01.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /10.12.2020/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /12.10.2020/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /15.07.2020/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /17.06.2020/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /27.05.2020/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /27.05.2020/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /27.01.2020/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /16.01.2020/ Тернопільський апеляційний суд Вирок /09.12.2019/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /11.04.2019/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /06.03.2019/ Бучацький районний суд Тернопільської області
emblem
Справа № 595/469/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /16.03.2023/ Касаційний кримінальний суд Ухвала суду /13.02.2023/ Касаційний кримінальний суд Ухвала суду /15.12.2022/ Касаційний кримінальний суд Ухвала суду /12.09.2022/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /12.09.2022/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /12.09.2022/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /12.09.2022/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /13.04.2022/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /14.02.2022/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /04.02.2022/ Тернопільський апеляційний суд Вирок /28.12.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /07.12.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /06.10.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /04.10.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /22.09.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /15.09.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /22.07.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /30.06.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /26.05.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /19.04.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /23.03.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /15.03.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /24.02.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /10.02.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /04.02.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /28.01.2021/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /10.12.2020/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /12.10.2020/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /15.07.2020/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /17.06.2020/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /27.05.2020/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /27.05.2020/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /27.01.2020/ Тернопільський апеляційний суд Ухвала суду /16.01.2020/ Тернопільський апеляційний суд Вирок /09.12.2019/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /11.04.2019/ Бучацький районний суд Тернопільської області Ухвала суду /06.03.2019/ Бучацький районний суд Тернопільської області

Справа № 595/469/19

Провадження № 1-кп/595/15/2021

В И Р О К

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28.12.2021 Бучацький районний суд Тернопільської області

в складі: головуючого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

з участю прокурора ОСОБА_3 ,

обвинуваченого ОСОБА_4 ,

захисника ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Бучач кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12018210000000309 від 17 травня 2018 року, по обвинувальному акту щодо ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с.Скоморохи Бучацького району Тернопільської області, громадянина України, з вищою освітою, одруженого, жителя АДРЕСА_1 , працюючого головним інженером ДП «Бучацький мальтозний завод», раніше не судимого,

про обвинуваченняу вчиненнікримінального правопорушення,передбаченого ч.1ст.365КК України,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_4 відповідно до наказу голови Державного агентства лісових ресурсів України №551-к від 29.09.2014 призначений напосаду директорадержавного підприємства«Бучацьке лісовегосподарство» Тернопільського обласного управління лісового та мисливського господарства.Згідно покладенихна ньогообов`язків директора державного підприємства «Бучацькелісове господарство»,будучи,згідно приміткидо ст.364КК України,службовою особою,наділеною адміністративно-господарськимита організаційно-розпорядчимифункціями, згідно ст.2Закону України«Про державнийзахист працівниківсуду іправоохоронних органів»,є працівникомправоохоронного органуі відповіднодо контракту та Статуту зобов`язаний здійснювати поточне (оперативне) керівництво підприємством, організовувати його виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечувати виконання завдань, передбачених законодавством, організовувати дотримання вимог лісового та природоохоронного законодавства.

Відповідно до ч.1 ст.9-1 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду здійснюється згідно з лімітом та на підставі дозволу на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду.

ОСОБА_4 , передбаченими ст.69 Лісового кодексу України нормами, уповноважений видавати спеціальний дозвіл (лісорубний квиток) на здійснення спеціального лісокористування, а за наявності підстав відмовляти у видачі такого дозволу.

Будучи відповідальним за діяльність підприємства та його працівників, перевищуючи свої службові повноваження, 07.02.2017 ОСОБА_4 , знаходячись в адміністративному приміщені державного підприємства «Бучацьке лісове господарство», що по вул.Степана Бандери,12 в м.Бучач Тернопільської області, достовірно знаючи, що відсутні затверджені ліміти Міністерства екології та природних ресурсів України на використання лісових ресурсів у межах 60 кварталу, виділу 17 Язловецького лісництва ДП «Бучацький лісгосп», територія якого входить до земель природно-заповідного фонду загальнодержавного значення - національний природний парк «Дністровський каньйон», в порушення ст.9-1 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», ст.69 Лісового кодексу України, умисно видав лісорубний квиток серії ТЕ ЛРК №000009 від 07.02.2017 на проведення прохідної рубки площею 0,9 га у межах 60 кварталу, виділу 17 Язловецького лісництва ДП «Бучацький лісгосп», власноручно підписавши його та скріпивши печаткою державного підприємства «Бучацьке лісове господарство».

На підставі виданого ОСОБА_4 , в порушення законодавства про природно-заповідний фонд, лісорубного квитка серії ТЕ ЛРК №000009 від 07.02.2017, тобто, в результаті перевищення ним своїх службових повноважень, на ділянці площею 0,9 га у межах 60 кварталу, виділу 17 Язловецького лісництва ДП «Бучацький лісгосп» 7 лютого 2017 року заготовлено 21 куб. м деревини, а саме: дуба - 48 шт., граба - 120 шт., черешні - 11 шт., липи - 5 шт., береста - 2 шт., осики - 1 шт., клена - 3 шт., чим спричинено шкоду довкіллю у формі порушення встановленого порядку охорони і використання територій та об`єктів природно-заповідного фонду, що призвело до матеріальних збитків в сумі 139576,00 грн., що в сто і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян та є істотною шкодою.

Таким чином, своїмиумисними діями ОСОБА_4 вчинивзлочин,передбачений ч.1 ст.365КК України- перевищення влади або службових повноважень, тобто умисне вчинення працівником правоохоронного органу дій, які явно виходять за межі наданих йому прав чи повноважень, якщо вони завдали істотної шкоди охоронюваним законом правам, інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам, інтересам юридичних осіб.

Будучи допитаним в судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_4 вину у вчиненні кримінального правопорушення заперечив, та пояснив, що матеріали на підставі яких був виданий лісорубний квиток були в загальному базовому лісовпорядкуванні, яке було погоджено Міністерсовом екології. Оскільки воно було в планах, лісогосподарський відділ, за участю лісовпорядної партії набирають ряд об`єктів для проведення цих заходів. Відповідно ця рубка потрапила в цей ряд об`єктів. Ніяких зауважень, ніяких обмежень до цієї рубки не було, оскільки вона була запланована базовим лісовпорядкуванням і несла за собою вид діяльності, як рубка догляду, для того щоб збільшити приріст інших дерев, щоб не розвивались шкідники і комахи, забрати їх на пиливні дрова. Лісорубний квиток видавав він, на підставі перевірених матеріалів. Лімітів непотрібно і не було, ця рубка була рубкою догляду і не підпадала під дію ст.91. В даній статті не було вказано, що для рубки догляду необхідні ліміти. Документи, для видачі лісорубного квитка, йому на підпис готував начальник відділу. На даний час лісорубний квиток не анульований, рубка на сьогоднішній день не визнана самовільною, податки сплачені. Сировина, від даної рубки, вивезена на лісозавод та реалізована. В своїй роботі брав до уваги лист міністра екології, просить виправдати.

Свідок ОСОБА_6 суду пояснив, що він оглядав місце рубки після її проведення, рубка здійснювалася законно. Йому не відомо, чи на час рубки були встановлені ліміти на рубку.

Свідок ОСОБА_7 в судовому засіданні пояснив, що у період з 07.09.2017 року по 20.09.2017 року ним за участі інших працівників державної екологічної інспекції була проведена планова перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства ДП «Бучацький лісгосп». Про проведння даної перевірки користувачу було направлено повідомлення, згідно Закону про здійснення державного нагляду, відповідно за десять днів. Після цього був виданий наказ державної екологічної інспекції № 281, згідно якого було наказано провести планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства ДП «Бучацький лісгосп». В процесі даної перевірки було виявлено, що у кварталі 60 відділі 17 Язловецького лісництва проводилася прохідна рубка у 2017 році. Ця територія відноситься до національного парку «Дністровський каньйон». Дана рубка проведна всупереч Закону, без наявності лімітів на використання природних ресурсів. Було складено уніфікований акт, вказівки на складання іншого акту не було, тому склали саме такий акт. На сьогоднішній день позов про відшкодування шкоди задоволено, збитки сплачено.

Свідок ОСОБА_8 суду пояснив, що у 2017 року інспекціею проводилась чергова перевірка і одна з рубок у Язловецькому лісництві була визнана незаконною, та було нараховано збитки. Підприємство керувалось законодавством, яке діяло на початок року, так як рубки затверджується на початку року, і дана рубка не потребувала встановлених лімітів, перевірка проводилась восени, коли було змінено законодавство. Вважає, що лісорубний квиток був, а тому рубка проведена законно, підстав для нарахування збитків не було. Незаконною можна вважати рубку, яка здійснена без лісорубного квитка.

Свідок ОСОБА_9 в судовому засіданні пояснив, що по факту отримання лімітів на використання природних ресурсів в межах природо-заповідного фонду до управління екології та природніх ресурсів жодні документи, що підтверджують затвердження лімітів Міністерством екології та природних ресурсів чи підтверджують наміри такі ліміти погодити не надходили. В період з 2010 року, норма законодавства на заготівлю деревини віднесена до спеціального використання природних ресурсів в межах природо-заповідного фонду. Таким чином, на підставі ст.70 ЛК України деревина також може наготовлятись під час здійснення інших лісогосподарських заходів, не пов`язаних з використанням природних ресірсів. Отже, Бучацький держлісгосп починаючи з 2010 року був зобов`язаний провидити всі лісогосподарські заходи на підпорядкованій території на підставі лімітів затверджених Міністерством екології та природних ресурсів та виданих дозволів на спеціальне використання природних ресурсів. На момент вчинення рубки передбачались норми законодавства спеціальне використання природних ресурсів, тобто дана рубка підлягала лімітуванню та видачі відповідного дозволу на час рубки. Поводити рубки на території природно-захповідного фонду не можна було, оскільки до видів загального користування природних ресурсів, рубки не віднесені. На рубку, яка була проведена у 2017 року мав видаватися лісорубний квиток за умови утримання ліміту і дозволу, що повинно було відображатись у лісорубному квитку, в окремій графі.

Свідок ОСОБА_10 в судовому засіданні пояснив, що у 2017 році він приймав участь у прорведенні планової перевірки ДП «Бучацький лісгосп». У Язловецькому лісництві встановлено факт проведення прохідної рубки без наявності на це лімітів на використання природніх ресурсів, в результаті чого ця рубка визнана незаконною і нараховано шкоду заподіяну порушенням законодавства про природо-заповідний фонд. За результатами перевірки був складений акт планової перевірки.

Експерт ОСОБА_11 в судовому засіданні пояснила, що дійсно спочатку вона написала, що не можливо провести експертизу, оскільки необхідна була інформація із підтверджуючими матеріалами, до якої із зон об`єкта природно-заповідного фонду належить квартал 60 виділ 17 Язловецького лісництва ДП «Бучацький лісгосп», однак із отриманої ухвали суду вбачалось, що зонування не проведено, після чого вона змогла провести необхідну експертизу. Експертиза проведена на підставі всіх наданих їй матеріалів справи. Об`єктом експертизи є прохідна рубка, яка проведена без встановлених лімітів. Обов`язковість лімітів передбачена ЗУ «Про природний заповідний фонд України», яким вона і керувалася під час проведення експертизи. Рубки догляду, які відносяться до прохідних рубок відноситься до лісогосподарських заходів не пов`язаних з використанням лісових ресурсів і проводяться з метою оздоровлення і захисту лісів, з посиленням їх захисних властивостей. Рубки догляду відносять до спеціального використання природних ресурсів. Вказана рубка повинна проводить на підставі встановлених лімітів.

Згідно витягу з Єдиного реєстру досудового розслідування вбачається, що 17.05.2018 року зареєстровано кримінальне провадження № 12018210000000309, стосовно ОСОБА_4 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.365 КК України (а.с111, том.1 ).

Із акту перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства про охорону, захист, використання та відтворення лісів ДП «Бучацьке лісове господарство» від 20.09.2017 вбачається, що територія національного природного парку «Дністровський каньйон» - квартал 60 виділ 17 площа 0,9 га. прохідна рубка 2017 року. Твердолистяне господарство, дубова госпсекція. Ділянка призначена в рубку згідно матеріалів безперервного лісовпорядкування Львівської державної лісовпорядної експедиції. На проведення рубки ДП «Бучацьке лісове господарство» видано дозвіл- лісовий квиток № НОМЕР_1 від 07.02.2017 року. Площа рубки відмежована в натурі стовпчиками з відповідними написами. Рубка завершена, порубкові залишки поскладовані в купи. Згідно представлених матеріалів відводу в рубку призначено 217 дерев в тому числі дерев клена 6 шт., дуба- 50 шт., черешні -11 шт., граба 144 шт., осики 1 шт., липи- 6 шт. та береста 2 дерева. На ділянці проведено контрольний перелік пнів зрізаних дерев, згідно якого обліковано 190 пнів зрізаних дерев в тому числі дуба 48 пнів, граба 120 пнів, черешні 11 пнів, липи- 5 пнів, береста-2 пні, осики- 1 пень, клена 3 пні. На пнях зрізаних дерев наявні клейма відводу та контролю (а.с.132-133, том 1).

Відповідно до розрахунку розміру шкоди, заподіяної порушенням законодавства про природно-заповідний фонд, внаслідок рубки дерев без наявності лімітів та дозволів на спеціальне використання природних ресурсів виданих згідно вимог ст.91 ЗУ « Про природно-заповідний фонд», під час проведення прохідної рубки 2017 року у кварталі 60 виділі 17 площею 0,9 га Язловецького лісництва ДП «Бучацьке лісове господарство» в межах території національного природного парку «Дністровський каньйон» становить 139776 грн. розрахунок проведено, керуючись додатком 1 до Постанови КМУ від 24 липня 2013 року № 541 «Про затвердження такс для обчислення розміру відшкодування шкоди, заподіяної порушенням законодавства про природно-заповідний фонд», враховуючи примітку 6 (сухостій) (а.с.134, том 1).

Згідно ліміту № 1214/09/1-2016 затвердженого 31.10.2016 року Міністерством екології та природних ресурсів України, на використання природних ресурсів у межах національного природного парку «Дністровський каньйон» на 2017 рік, вбачається, що вилучення з природного середовища об`єктів рослинного світу з метою інвентаризації видового складу та формування гербаріїв парку, у т.ч. збір рослин, заплановано на березень-жовтень (а.с.153-157, том.1 ).

Відповідно до роз`яснення наданого Міністерством екології та природних ресурсів України, на лист слідчого управління ГУНП в Тернопільській області № 14626/9/7-2018 від 09.11.2018, вбачається, що відповідно до статті 91 Закону України "Про природно-заповідний фонд України" спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення здійснюється в межах ліміту на використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, а також на підставі дозволів, що видаються органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями; порядок видачі дозволів на спеціальне використання природних ресурсів і встановлення лімітів на використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення визначається Кабінетом Міністрів України. Такий порядок визначено постановою Кабінету міністрів України від 10.08.1992 № 459 «Про порядок видачі дозволів на спеціальне використання природних ресурсів і встановлення лімітів використання ресурсів загальнодержавного значення». Крім того, згідно з статтею 91 Закону проведення рубок формування і оздоровлення лісів, інших видів рубок здійснюється в межах затверджених планів та на підставі рішень науково-технічних рад установ природно- заповідного фонду згідно з лімітом на використання природних ресурсів на підставі дозволів. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2007 № 724 «Про поліпшення якісного складу лісів» під час проведення рубок формування і оздоровлення лісів застосовуються такі рубки: догляду, санітарні, лісовідновні, переформування, пов`язані з реконструкцією, ландшафтні. Згідно п.4 Санітарних правил в лісах України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27.07.1995 № 555, для поліпшення санітарного стану лісів здійснюються такі заходи: вибіркові санітарні рубки, суцільні санітарні рубки, ліквідація захаращеності. З огляду на вищезазначене вважаємо, що проведення санітарно-оздоровчих заходів (вибіркові санітарні рубки, суцільні санітарні рубки, ліквідація захаращеності) у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення відноситься до спеціального використання природних ресурсів. Відповідно до статтей 16, 18, 21 Закону, Санітарних правил в лісах України в заповідній зоні забороняється проведення санітарно-оздоровчих заходів (а.с.159-160, том. 1).

Із Положення про національний природний парк «Дністровський каньйон», затвердженого наказом міністерства екології та природних ресурсів України від 12.12.2011 № 517, вбачається, що спеціальне використання природних ресурсів у межах території Парку здійснюється на підставі дозволів, виданих уповноваженими на те органами у сфері охорони навколишнього природного середовища у межах лімітів, установлених Мінприроди. Підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, а також фізичні особи- підприємці, які розташовані на території Парку здійснюють господарську діяльність на території Парку з урахуванням обмежень, визначених законами України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про природно-заповідний фонд України», іншими нормативно-правовими актами, Проектом організації території, а також цим Положенням (а.с.171- 187, том.1 ).

Із протоколу обшуку від 18.02.2019 року вбачається, що у ході проведення обшуку виявлено: матеріали лісовпорядкування Язловецького лісництва на 2 арк; матеріально-грошова оцінка лісосіки № 2825 на 1 арк; акт огляду місць використання лісових ресурсів на 1 арк; оригінал лісорубного квитка № 41 серія ТЕ ЛРК № 000009 на 1 арк; копії 1 аркуша проекту організації та розвитку лісового господарства та лист Міністерства екології та природних ресурсів України на 1 арк; рапорт про рух лісо продукції за лютий 2017 року на 1 арк; щоденник приймання лісо продукції за період 07.02.2017 р. на 1 арк; товарно-транспортні накладні за 07.02.2017 р. на 2 арк; щоденник приймання лісо продукції на 1 арк; стату ДП «Бучацьке лісове господарство» на 15 арк; контракт з керівником ДП «Бучацьке лісове господарство» на 9 арк (а.с.214-218, том. 1).

Згідно Лісорубного квитка № 41 серії ТЕ ЛРК № 000009 від 07.02.2017 року, виданого ДП «Бучацький лісгосп», надано дозвіл ДП «Бучацьке лісове господарство» на здійснення прохідної рубки, строк закінчення заготівлі 31.12.2017 року (а.с.221, том 1).

Згідно висновку експерта № 6.3-4/19 від 18.01.2019 встановлено, що розмір шкоди, заподіяної ДП «Бучацьке лісове господарство тернопільського обласного управління лісового та мисливського господарства внаслідок рубки проведеної у кварталі 60 виділ 17 Язловецького лісництва, а саме відповідно до акту перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства про охорону, захист, використання та відтворення лісів, підтверджується розрахунково у розмірі 139576 грн. (а.с.31-39, том. 2).

Відповідно до висновку експерта за результатами проведення судової інженерно-екологічної експертизи у кримінальному провадженні № 12018210000000309 № 548/21-22 від 19.05.2021, зазначено, що прохідна рубка площею 0,9 га, проведена у межах 60 кварталу виділу 17 Язловецького лісництва ДП «Бучацький лісгосп» на підставі лісорубного квитка серії ТЕ ЛPK № 000009 від 07.02.2017, порядковий номер 41, на території об`єкту природно-заповідного фонду загальнодержавного значення - національний природний парк «Дністровський каньйон» належать до спеціального використання природних ресурсів, та можна зробити висновок, що прохідна рубка площею 0,9 га. проведена у межах 60 кварталу виділу 17 Язловецького лісництва ДП «Бучацький лісгосп» на підставі лісорубного квитка серії ТЕ JIPK № 000009 від 07.02.2017, порядковий номер 41, на території об`єкту природно-заповідного фонду загальнодержавного значення - національний природний парк «Дністровський каньйон» належить до лісогосподарських заходів, пов`язаних із заготівлею деревини.

Таким чином,судом встановлено,що відповіднодо ст.9-1Закону України«Про природно-заповіднийфонд України»«спеціальне використанняприродних ресурсіву межахтериторій таоб`єктівприродно-заповідногофонду здійснюєтьсяв межахліміту тана підставідозволу наспеціальне використанняприродних ресурсіву межахтериторій таоб`єктівприродно-заповідногофонду». Тобто, у 2017 році, на час видачі 07.02.2017 року лісорубного квитка серії ТЕ ЛPK № 000009 від 07.02.2017, порядковий номер 41, для проведення прохідної рубки необхідно було встановити ліміти згідно природоохоронного законодавства, на заготівлю деревини, в межах території об`єкту природно-заповідного фонду загальнодержавного значення національний природний парк «Дністровський каньйон».

Також, судом досліджено інші матеріали справи, зокрема том перший: постанова про призначення групи прокурорів від 17.05.2018 (а.с.112); повідомлення про початок досудового розслідування від 17.05.2018 (а.с.113); постанова про визначення підслідності у кримінальному провадження від 21.05.2018 (а.с.115); постанова про призначення групи прокурорів у кримінальному провадженні від 21.05.2018 (а.с.117); постанови про зміну групи прокурорів у кримінальному провадження від 18.12.2018, 23.01.2019, 05.02.2019 (а.с.119,122,124-125,127-128); постанова про перекваліфікацію кримінального провадження (а.с.129); польова перелікова відомість (а.м.135); відповідь на лист № 1-1-05-571/349 від 21.02.2019; перелік лісокористувачів, яким видано лісорубні квитки у І кварталі 2017 року (а.с161-163); ухвала слідчого судді про тимчасовий доступ до речей та документів (а.с.193-194); протокол тимчасового доступу до речей і документів (а.с.195); акт огляду місць використання лісових ресурсів від 28.02.2017 (а.с.201); матеріально-грошова оцінка лісосіки № 2825 (а.с.202); відповідь Міністерства екології та природних ресурсів України про розгляд листа Державного агентства лісових ресурсів України(а.с.206208); протокол огляду від 20.10.2018 (а.с.209); постанова про визнання речових доказів від 20.10.2018 (а.с.210-211); ухвала слідчого судді про надання дозволу на проведення обшуку від 12.02.2019 (а.с.212-213); рапорт про рух лісо продукції за лютий 2017 року (а.с.222); щоденник приймання лісопродукції за період 7 лютого 2017 року (а.с.223); статут ДП «Бучацьке лісове господарство, затверджений 21.02.2018 року (а.с.230-244); контракт від 26.09.2014 (а.с.245-253).

Судом, також досліджено матеріали справи, які входять до другого тому, зокрема: протокол огляду від 19.02.2019 (а.с.1); постанова про визнання речових доказів від 19.02.2019 (а.с.2-3); ухвала слідчого судді про накладення арешту на майно від 22.02.2019 (а.с.4); ухвала слідчого судді про дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів від 21.02.2019 (а.с.6); протокол тимчасового доступу до речей і документів від 22.02.2019 (а.с.7); статут ДП «Бучацьке лісове господарство» від 07.11.2007 (а.с.10-19); протокол огляду від 25.02.2019 (а.с.23); постанова про визнання речових доказів від 25.02.2019 (а.с.24-25); ухвала слідчого суддя про проведення судово-економічної експертизи від 14.12.2018 (а.с.28); рішення Господарського суду Тернопільської області від 27.08.2019 (а.с.75-91).

Твердження сторони захисту про те, що ОСОБА_4 не є працівником правоохоронного органу судом оцінюється критично, оскільки із змісту ст.2Закону України«Про державнийзахист працівниківсуду іправоохоронних органів» вбачається, що правоохоронні органи - це органи прокуратури, Національної поліції, служби безпеки, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, Національне антикорупційне бюро України, органи охорони державного кордону, органи доходів і зборів, органи і установи виконання покарань, слідчі ізолятори, органи державного фінансового контролю, рибоохорони, державної лісової охорони, інші органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.

Постановою КабінетуМіністрів Українивід 16.09.2009№976 Про затвердження Положення про державну лісову охорону до посадових осіб державної лісової охорони відносяться, зокрема, керівники підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Держлісагентства.

Тому твердження захисту про те, що директор державного підприємства «Бучацьке лісове господарство» Тернопільського обласного управління лісового та мисливського господарства ОСОБА_4 не є працівником правоохоронного органу, є необґрунтованим.

Щодо тверджень сторони захисту про те, що станом на дату видачі лісорубного квитка законодавство не вимагало встановлення відповідних лімітів, то такі твердження спростовуються, зокрема статтею 91 ЗУ «Про природно-заповідний фонд України» якою передбачено, що спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду здійснюється в межах ліміту та на підставі дозволу на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду.

Перелік встановлених цим Законом видів використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду і порядок їх використання визначаються режимом територій та об`єктів природно-заповідного фонду.

Спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення здійснюється в межах ліміту на використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, а також на підставі дозволів.

Національний парк «Дністровський каньйон» створений відповідно до Указу Президента України від 03.02.2010 № 96 «Про створення національного природного парку «Дністровський каньйон», є об`єктом природно-заповідного фонду загальнодержавного значення, входить до складу природно-заповідного фонду України та охороняється як національне надбання, щодо якого встановлюється особливий режим охорони, відтворення й використання (Положення про національний природний парк «Дністровий каньйон» від 12.12.2011 № 517).

Відповідно до ст.7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» на території Парку забороняється будь-яка діяльність, що суперечить меті та завданням Парку, передбаченим Положенням про Парк і загрожує збереженню природного комплексу.

Наведене, також, вказане у підпункті 3.3 пункту 3 Положення: «спеціальне використання природних ресурсів у межах території Заказника здійснюється на підставі дозволів, виданих уповноваженими на те органами державної влади, у порядку, передбаченому законодавством, у межах лімітів, установлених Мінприроди».

У свою чергу, порядок установлення лімітів на використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення визначений «Інструкцією про застосування порядку установлення лімітів на використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення», затвердженою Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 24.01.2008 № 27.

Інструкцією про застосування порядку установлення лімітів на використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно- заповідного фонду загальнодержавного значення, затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища від 24.01.2008 № 27 передбачено встановлення лімітів, що визначають обсяги використання природних ресурсів, у межах яких видаються дозволи на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення. (п.1,3)

При цьому, пункт 1 зазначає, що не регулює питання установлення лімітів для заготівлі деревини при здійсненні рубок головного користування, а п.3 констатує, що ліміти визначають обсяги використання природних ресурсів, у межах яких видаються дозволи на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення.

В долученому до матеріалів справи рішенні Господарського суду Тернопільської області від 27 серпня 2019 р. (справа № 921/21/19), яке вступило в законну силу, зазначено, що Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Тернопільській обл. відповідно до ст. 53 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» 02.07.12 видано ДП «Бучацьке ЛГ» охоронне зобов"язання №03-73 на частину території державного лісового фонду, яка надана йому у постійне користування та входить без вилучення із землекористування підприємства до складу Національного парку «Дністровський каньйон» в розділі «режим охорони та збереження», якого зобов"язано підприємство господарську, наукову, природоохоронну та іншу діяльність здійснювати відповідно до Положення про Національний природний парк «Дністровський каньйон».

Пунктом 4.5 Положення про Національний природний парк «Дністровський каньйон», затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 12 грудня 2011 р. № 517 зі змінами, передбачено, що: "Використання природних ресурсів на території парку здійснюється у загальному та спеціальному порядках. Загальне використання природних ресурсів здійснюється відповідно до цього Положення, Проекту організації території Парку та з урахуванням вимог режиму території. Спеціальне використання природних ресурсів у межах території Парку здійснюється на підставі дозволів, в межах лімітів, установлених Мінприроди".

Щодо визнання висновку експерта недопустимим доказом, то стороною захисту ставилось це питання у зв`язку, на думку захисту, низькою кваліфікацією експерта та порушенням порядку проведення експертизи, дослідивши матеріали справи суд не вбачає підстав для визнання такого висновку не допустимим в даному кримінальному провадженні, оскільки висновок складений за ухвалою суду та в порядку передбаченому КПК України, фактична незгода сторони захисту з результатами експертизи не може слугувати підставою для визнання його недопустимим.

Оцінюючи в сукупності докази, здобуті в судовому засіданні, з матеріалами справи суд прийшов до переконання, що вина обвинуваченого в скоєнні кримінального правопорушення доведена повністю, а його дії за ч.1 ст.365 КК України, кваліфіковані вірно як перевищення службових повноважень, тобто умисному вчиненні працівником правоохоронного органу дій, які явно виходять за межі наданих йому прав та повноважень, якщо вони завдали істотної шкоди охоронюваним державним інтересам.

При призначенні покарання обвинуваченому ОСОБА_4 , суд враховує ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, особу винного, який раніше не судимий, приходить до переконання, що йому слід призначити покарання передбачене санкцією ч.1 ст.365 КК України, у виді позбавлення волі, із застосуванням статей 75,76 КК України, та з позбавленням права займати посади у правоохоронних органах, що таке покарання буде необхідне й достатнє для його виправлення та попередження нових кримінальних правопорушень.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.368-371,373-374,376 КПК України, суд,

З А С У Д И В:

Визнати винним ОСОБА_4 у вчиненні злочину, передбаченого ч.1 ст.365 КК України, та призначити йому покарання у виді 3 років позбавлення волі з забороною займати посади в правоохоронних органах строком на 2 роки.

Згідно ст.75КК Українизвільнити ОСОБА_4 від відбуванняосновного покаранняз випробуваннямпротягом іспитовогостроку тривалістю 2 (два) роки.

Відповідно до ст.76 КК України зобов`язати ОСОБА_4 періодично з`являтися для реєстрації до уповноваженого органу з питань пробації, повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання, роботи або навчання.

Стягнути з ОСОБА_4 в користь державного бюджету витрати за проведення експертиз:

- судова-економічна, висновок експерта № 6.3-4/19 від 18.01.2019 - 1430 (одну тисячу чотириста тридцять) грн.;

- інженерно-екологічна, висновок есперта № 548/21-22від 19.05.2021 7722 (сім тисяч сімсот двадцять дві) грн. 45 коп.

Речові докази:копія супровідноїна 1-муаркуші;копія повідомленнягро розглядлиста від12.08.2015року №02-01/5936-15на 3-харкушах;копія повідомленняпро погодженняпроектів організаціїта розвиткулісового господарствана 1-муаркушах;копія лісорубногоквитка №41від 07.02.2017року на1-муаркуші;копія матеріально-грошовоїоцінки лісосіки№ 2825на 1-муаркуші;копія актуогляду місцьвикористання лісовихресурсів від28.02.2017року на1-муаркуші;копія витягуз «Проект»організації тарозвитку лісовогогосподарства» Львівськадержавна лісовпоряднаекспедиція відомостізапроектованих заходівЛьвів-2014на 2-харкушах;копія витягуз «Проектуорганізації тарозвитку лісовогогосподарства» Львівськадержавна лісовпоряднаекспедиція» Таксаційнийопис відомостіщоквартальних підсумківЛьвів-2014на 2-харкушах;матеріали лісовпорядкуванняЯзловецького лісництвана 2-харкушах;матеріально-грошоваоцінка лісосіки№ 2825на 1-муаркуші;акт оглядумісць ристаннялісових ресурсівна 1-муаркуші;лісорубний квиток№ 41ТЕ ЛРК00009на 1-муаркуші;копія проектуорганізації тарозвитку лісовогогосподарства талист Міністерстваекології таприродніх ресурсівУкраїни на2-харкушах;рапорт прорух лісопродукціїза лютий2017року на1-муаркуші;щоденник приймання лісопродукції за період 07.02.2017 року на 1-му аркуші; товарно-транспортні накладні за 07.02.2017 року на 2-х аркушах; щоденник приймання лісопродукції на 1 -му аркуші; статут ДП «Бучацьке лісове одарство» на 15-аркушах; контракт з керівником ДП «Бучацьке лісове одарство» на 9-ти аркушах- залишити при матеріалах справи.

Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

На вирок може бути подана апеляційна скарга до судової палати в кримінальних справах апеляційного суду Тернопільської області через Бучацький районний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі подання апеляційної скарги вирок, якщо його не скасовано, набирає законної сили після прийняття рішення судом апеляційної інстанції.

Учасники судового провадження мають право отримати в суді копію вироку.

Обвинуваченому та прокурору копія вироку вручається негайно після його проголошення.

Суддя ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 102237379
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку