open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа №127/34189/21

Провадження №1-кс/127/14671/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 грудня 2021 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області

в складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю прокурора ОСОБА_3 ,

слідчого ОСОБА_4 ,

підозрюваного ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) ТУ ДБР, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_4 про обрання запобіжного заходу у вигляді застави щодо підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, не працюючого, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому майор Державного бюро розслідувань ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором, про обрання запобіжного заходу у виді застави щодо ОСОБА_5 .

Клопотання мотивовано тим, що четвертим СВ (з дислокацією у м. Вінниці) ТУ ДБР, розташованого у місті Хмельницькому проводиться досудове розслідування, яке внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12020020120000402 від 24.12.2021, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст. 364, ч.4 ст. 246 КК України.

Досудовим розслідуванням установлено, що наказом директора ДП «Гайсинський лісгосп» № 90 К від 07.08.2018, ОСОБА_5 призначено на посаду пожежного сторожа Басаличівського лісництва. Уподальшому, наказом директора ДП «Гайсинський лісгосп» № 94 К від 31.08.2018 ОСОБА_5 з 01.09.2018, переведено на посаду майстра лісу обходу № 3 Басаличівського лісництва ДП «Гайсинський лісгосп», з укладанням договору про матеріальну відповідальність.

Так, відповідно до Положення «Про державну лісову охорону», затвердженого Постановою КМУ №976 від 16.09.2009, керівник, головний лісничий, інженери відділу (сектору) всіх категорій, лісничий, помічник лісничого, старший майстер лісу, майстер лісу підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Держлісагенствами, входять до складу державної лісової охорони.

При реалізації зазначених вище повноважень, згідно з вимогами ст. 19 Конституції України, як службова особа державної лісової охорони ОСОБА_5 зобов`язаний діяти лише на підставі та в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією України, законами України та іншими діючими нормативно-правовими актами, у тому числі й керівними документами Держлісагенства та Положенням «Про державну лісову охорону» щодо припинення, запобігання та не допущення лісопорушень.

Згідно посадової інструкції ОСОБА_5 майстра лісу, завданням майстра лісу є здійснення державного контролю за додержанням всіма лікористувачами, власниками лісів та іншими юридичними і фізичними особами лісового законодавства, забезпечення охорони лісів від пожеж, шкідників і хвороб, пошкодження внаслідок антропогенного та шкідливого впливу, запобігання злочинам і адміністративним правопорушенням у сфері лісового господарства та використання лісових ресурсів. (п.п. 2.1., 2.2, 2.3, розділ 2 «Завдання та обов`язки»).

Майстер лісу повинен оглядати свій обхід щоденно, приділяючи найбільше уваги місцям небезпечним у відношенні самовільних рубок і інших лісо порушень, а в пожежонебезпечний період також місця, небезпечні в пожежному відношенні. (п. 2.9 розділ 2 «Завдання та обов`язки»).

Майстер лісу не повинен допускати самовільних рубок, крадіжок лісу і інших самовільних користувань лісу, переробки деревини, сінокосіння і випасання худоби, пошкодження лісу, потрав лісових культур і сінокосів, самовільного розкорчовування, розчистки і оранки лісових площ, самовільного влаштування доріг і місць складування, зведення будов і інших лісопорушень. (п. 3.10 розділ 3 «Права і обов`язки в здійсненні контролю за правильністю лісокористуванням»).

Майстер лісу відповідає за охорону і захист лісу від самовільних рубок та інших порушень лісового законодавства, несе матеріальну відповідальність за збереження біотехнічних споруд, матеріалів і цінностей, які знаходяться в обході (п.п. 9.1, 9.11 «Відповідальність»).

Відповідно до акту приймання здачі Басаличівського лісництва ДП «Гайсинський лісгосп» від 06.08.2019, на ОСОБА_5 покладені обов`язки щодо охорони обходу № 3 у кварталів № 50-60, 11-14, загальною площею 767, 3 Га Басаличівського лісництва ДП «Гайсинський лісгосп» (далі по тексту квартал №60), який розташований поряд із с. Крутогорб Гайсинського району Вінницької області.

Майстер лісу несе матеріальну відповідальність за завдання матеріальної шкоди, які знаходяться в довіреному йому обході.

Статтею 89 Лісового кодексу України визначено, що охорону і захист лісів на території України здійснює державна лісова охорона, яка діє у складі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань лісового господарства та підприємств, установ і організацій, що належать до сфери їх управління, лісова охорона інших постійних лісокористувачів і власників лісів.

У відповідності до ст. 93 Лісового кодексу України, завданнями контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів є: забезпечення додержання лісового законодавства власниками лісів, постійними і тимчасовими лісокористувачами; запобігання порушенням законодавства у сфері охорони, захисту, використання та відтворення лісів, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення.

Згідно ст. 69 Лісового Кодексу України та п. 55 постанови Кабінету Міністрів України № 754 від 12 травня 2007 року для проведення рубок лісів видається лісорубний квиток в установленому порядку.

Відповідно до акту приймання здачі Басаличівського лісництва ДП «Гайсинський лісгосп» від 06.08.2019, ОСОБА_5 комісійно за участю колишнього майстра лісу ОСОБА_6 та інших співробітників ДП «Гайсинський лісгосп» здійснили обстеження кварталу № 60, та не виявивши жодних фактів незаконних порубок на вказаній ділянці лісу, під особистий підпис прийняв вказаний квартал з лісовими насадженнями під відомчий нагляд, для охорони вказаного обходу.

Разом з тим у ОСОБА_5 , виник злочинний умисел направлений на незаконне збагачення, шляхом незаконної порубки лісу у кварталі № 60 його перевезення та подальша реалізація.

Реалізуючи вказаний злочинний умисел ОСОБА_5 , обіймаючи посаду майстра лісу та будучи службовою особою Басаличівського лісництва ДП «Гайсинський лісгосп», діючи з корисливих мотивів, на початку серпня 2019 року, точну дату досудовим розслідуванням не встановлено, зловживаючи службовим становищем, усвідомлюючи, що реалізація розробленого ним злочинного плану можлива лише за умови залучення сторонніх осіб та спрямування їх зусиль на здійснення незаконної порубки лісу, його перевезення та подальшої реалізації, повідомив раніше знайомим місцевим жителям с. Соболівка Теплицького району Вінницької області, та іншим не встановленим досудовим розслідуванням особам, що він є майстром лісу та вводячи їх в оману, вказав, що має право на вирубку лісу та може надати тимчасову роботу пов`язану з законною вирубкою лісу за грошові кошти в розмірі 250 на день.

Розуміючи, що вищезазначена діяльність буде нести протиправний характер, ОСОБА_5 запропонував раніше знайомим ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 та іншим не встановленим досудовим розслідуванням особам тимчасову роботу пов`язану з законною вирубкою лісу за грошові кошти в розмірі 250 на день на що останні погодились.

Після чого, ОСОБА_5 , запропонував раніше знайомим ОСОБА_11 , який володіє автомобілем ГАЗ 5327 д.н.з. НОМЕР_1 та ОСОБА_12 , який володіє автомобілем Камаз 5320 д.н.з. НОМЕР_2 , за грошову винагороду, здійснювати перевезення зрубаних дерев дуба та сосни, запевнивши їх у законності походження вантажу, на що останні погодились.

У подальшому, ОСОБА_5 , в період з початку серпня 2019 року по 24.12.2020 року без спеціального дозволу на використання лісових ресурсів лісорубного квитка, діючи всупереч ст. 69 Лісового Кодексу України та п. 55 постанови Кабінету Міністрів України № 754 від 12.05.2007, маючи на меті здійснити незаконну порубку лісових насаджень, надавав ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 бензопили та вказував на дерева, незаконну порубку яких потрібно здійснити на території обходу № 3 кварталу № 60, виділах № 12,15,16,17, 21,22 Басаличівського лісництва ДП «Гайсинський лісгосп» поряд с. Крутогорб Гайсинського району Вінницької області. У подальшому вищезазначені особи, здійснили незаконну порубку дерев у кількості 50 шт., а саме:

8 дерев породи «дуб» категорії придатності «сироростущі» з середнім діаметром пнів 60,5 см 2 шт., 50 см 1 шт., 40 см 1 шт., 44,5 см 1 шт., 53,5 см 1 шт., 49 см 1 шт., 41,5 см 1 шт.;

42 дерева породи «сосна звичайна» категорії придатності «сироростуща» з середнім діаметром пнів 40,5 см. 3 шт., 44,5 см. 1 шт., 44 см. 1 шт., 41,75 см. 2 шт., 39, 75 см. 1 шт., 37,75 см. 1 шт., 38,5 см 3 шт., 42,0 см. 1 шт., 47,5 см. 1 шт., 37,5 см. 1 шт., 38,25 см. 1 шт., 36,0 см. 1 шт., 37,25 см. 2 шт., 39,25 см. 1 шт., 34,5 см. 1 шт., 35,75 см. 2 шт., 31 см 1 шт., 31,5 см 1 шт., 29,25 см. 1 шт., 43,25 см. 1 шт., 32,5 см. 1 шт., 35,5 см. 1 шт., 41 см. 1 шт., 36,75 см. 1 шт., 40,75 см. 1 шт., 39 см. 2 шт., 44,25 см. 1 шт., 47,25 см., - 1 шт., 36,5 см. 1 шт., 37 см. 1 шт., 32,75 см. 1 шт., 47,25 см. 1 шт., 36,75 см. 1 шт., 41,75 см., - 1 шт., відділивши стовбур дерев від коріння до ступеня припинення росту.

Всі незаконно зрубані 50 дерев, в період часу з початку серпня2019рокупо 24.12.2020 збуті ОСОБА_5 .

Відповідно до висновку експерта за результатами проведення судової інженерно-екологічної експертизи від 17.11.2021 № 2420/21-21 загальний розмір шкоди, заподіяному лісовому господарству та працівникам ДП «Гайсинський лісгосп», вирубки 8 дерев породи «дуб» та 42 дерев породи «сосна звичайна» на території Басаличівського лісництва ДП «Гайсинське лісове господарство» у кварталі № 60 виділах № 12, № 15, № 16, № 17, № 21, №22 становлять 461339, 29 грн. (чотириста шістдесят одна тисяча триста тридцять дев`ять гривень 29 копійок) на 2020 рік.

Таким чином, своїми умисними діями ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 246 КК України незаконна порубка дерев у лісах, перевезення незаконно зрубаних дерев, що спричинило тяжкі наслідки.

Крім цього, досудовим розслідуванням установлено, що наказом директора ДП «Гайсинський лісгосп» № 90 К від 07.08.2018, ОСОБА_5 призначено на посаду пожежного сторожа Басаличівського лісництва. Уподальшому, наказом директора ДП «Гайсинський лісгосп» № 94 К від 31.08.2018 ОСОБА_5 з 01.09.2018, переведено на посаду майстра лісу обходу № 3 Басаличівського лісництва ДП «Гайсинський лісгосп», з укладанням договору про матеріальну відповідальність.

Так, відповідно до Положення «Про державну лісову охорону», затвердженого Постановою КМУ №976 від 16.09.2009, керівник, головний лісничий, інженери відділу (сектору) всіх категорій, лісничий, помічник лісничого, старший майстер лісу, майстер лісу підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Держлісагенствами, входять до складу державної лісової охорони.

При реалізації зазначених вище повноважень, згідно з вимогами ст. 19 Конституції України, як службова особа державної лісової охорони ОСОБА_5 зобов`язаний діяти лише на підставі та в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією України, законами України та іншими діючими нормативно-правовими актами, у тому числі й керівними документами Держлісагенства та Положенням «Про державну лісову охорону» щодо припинення, запобігання та не допущення лісопорушень.

Згідно посадової інструкції ОСОБА_5 майстра лісу, завданням майстра лісу є здійснення державного контролю за додержанням всіма лікористувачами, власниками лісів та іншими юридичними і фізичними особами лісового законодавства, забезпечення охорони лісів від пожеж, шкідників і хвороб, пошкодження внаслідок антропогенного та шкідливого впливу, запобігання злочинам і адміністративним правопорушенням у сфері лісового господарства та використання лісових ресурсів. (п.п. 2.1., 2.2, 2.3, розділ 2 «Завдання та обов`язки»).

Майстер лісу повинен оглядати свій обхід щоденно, приділяючи найбільше уваги місцям небезпечним у відношенні самовільних рубок і інших лісо порушень, а в пожежонебезпечний період також місця, небезпечні в пожежному відношенні. (п. 2.9 розділ 2 «Завдання та обов`язки»).

Майстер лісу не повинен допускати самовільних рубок, крадіжок лісу і інших самовільних користувань лісу, переробки деревини, сінокосіння і випасання худоби, пошкодження лісу, потрав лісових культур і сінокосів, самовільного розкорчовування, розчистки і оранки лісових площ, самовільного влаштування доріг і місць складування, зведення будов і інших лісопорушень. (п. 3.10 розділ 3 «Права і обов`язки в здійсненні контролю за правильністю лісокористуванням»).

Майстер лісу відповідає за охорону і захист лісу від самовільних рубок та інших порушень лісового законодавства, несе матеріальну відповідальність за збереження біотехнічних споруд, матеріалів і цінностей, які знаходяться в обході (п.п. 9.1, 9.11 «Відповідальність»).

Так, відповідно до примітки 1 до ст.364 КК України, службовими особами у статтях 364, 368, 368-5, 369 цього Кодексу є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом, тому майстер лісу Басаличівського лісництва ДП «Гайсинський лісгосп» ОСОБА_5 , являється службовою особою державного підприємства.

Відповідно до акту приймання здачі Басаличівського лісництва ДП «Гайсинський лісгосп» від 06.08.2019, на ОСОБА_5 покладені обов`язки щодо охорони обходу № 3 у кварталів № 50-60, 11-14, загальною площею 767, 3 Га Басаличівського лісництва ДП «Гайсинський лісгосп» (далі по тексту квартал №60), який розташований поряд із с. Крутогорб Гайсинського району Вінницької області.

Згідно ч. 3 ст. 18 Кримінального кодексу України, службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Таким чином ОСОБА_5 , будучи наділеним організаційно-розпорядчими функціями, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, являється службовою особою та у відповідності до ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів» є працівником органу, який здійснює правозастосовні функції.

Майстер лісу несе матеріальну відповідальність за завдання матеріальної шкоди, які знаходяться в довіреному йому обході.

Статтею 89 Лісового кодексу України визначено, що охорону і захист лісів на території України здійснює державна лісова охорона, яка діє у складі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань лісового господарства та підприємств, установ і організацій, що належать до сфери їх управління, лісова охорона інших постійних лісокористувачів і власників лісів.

У відповідності до ст. 93 Лісового кодексу України, завданнями контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів є: забезпечення додержання лісового законодавства власниками лісів, постійними і тимчасовими лісокористувачами; запобігання порушенням законодавства у сфері охорони, захисту, використання та відтворення лісів, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення.

Згідно ст. 69 Лісового Кодексу України та п. 55 постанови Кабінету Міністрів України № 754 від 12 травня 2007 року для проведення рубок лісів видається лісорубний квиток в установленому порядку.

Відповідно до акту приймання здачі Басаличівського лісництва ДП «Гайсинський лісгосп» від 06.08.2019, ОСОБА_5 комісійно за участю колишнього майстра лісу ОСОБА_6 та інших співробітників ДП «Гайсинський лісгосп» здійснили обстеження кварталу № 60, та не виявивши жодних фактів незаконних порубок на вказаній ділянці лісу, під особистий підпис прийняв вказаний квартал з лісовими насадженнями під відомчий нагляд, для охорони вказаного обходу.

Разом з тим у ОСОБА_5 , виник злочинний умисел направлений на незаконне збагачення, шляхом незаконної порубки лісу у кварталі № 60 його перевезення та подальша реалізація.

Реалізуючи вказаний злочинний умисел ОСОБА_5 , обіймаючи посаду майстра лісу та будучи службовою особою Басаличівського лісництва ДП «Гайсинський лісгосп», діючи з корисливих мотивів, на початку серпня 2019 року, точну дату досудовим розслідуванням не встановлено, зловживаючи службовим становищем, усвідомлюючи, що реалізація розробленого ним злочинного плану можлива лише за умови залучення сторонніх осіб та спрямування їх зусиль на здійснення незаконної порубки лісу, його перевезення та подальшої реалізації, повідомив раніше знайомим місцевим жителям с. Соболівка Теплицького району Вінницької області, та іншим не встановленим досудовим розслідуванням особам, що він є майстром лісу та вводячи їх в оману, вказав, що має право на вирубку лісу та може надати тимчасову роботу пов`язану з законною вирубкою лісу за грошові кошти в розмірі 250 на день.

Розуміючи, що вищезазначена діяльність буде нести протиправний характер, ОСОБА_5 запропонував раніше знайомим ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 та іншим не встановленим досудовим розслідуванням особам тимчасову роботу пов`язану з законною вирубкою лісу за грошові кошти в розмірі 250 на день на що останні погодились.

У подальшому, ОСОБА_5 , в період з початку серпня 2019 року по 24.12.2020 року без спеціального дозволу на використання лісових ресурсів лісорубного квитка, діючи всупереч ст. 69 Лісового Кодексу України та п. 55 постанови Кабінету Міністрів України № 754 від 12.05.2007, маючи на меті здійснити незаконну порубку лісових насаджень, надавав ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 бензопили та вказував на дерева, незаконну порубку яких потрібно здійснити на території обходу № 3 кварталу № 60, виділах № 12,15,16,17, 21,22 Басаличівського лісництва ДП «Гайсинський лісгосп» поряд с. Крутогорб Гайсинського району Вінницької області. У подальшому вищезазначені особи, здійснили незаконну порубку дерев у кількості 50 шт., а саме:

8 дерев породи «дуб» категорії придатності «сироростущі» з середнім діаметром пнів 60,5 см 2 шт., 50 см 1 шт., 40 см 1 шт., 44,5 см 1 шт., 53,5 см 1 шт., 49 см 1 шт., 41,5 см 1 шт.;

42 дерева породи «сосна звичайна» категорії придатності «сироростуща» з середнім діаметром пнів 40,5 см. 3 шт., 44,5 см. 1 шт., 44 см. 1 шт., 41,75 см. 2 шт., 39, 75 см. 1 шт., 37,75 см. 1 шт., 38,5 см 3 шт., 42,0 см. 1 шт., 47,5 см. 1 шт., 37,5 см. 1 шт., 38,25 см. 1 шт., 36,0 см. 1 шт., 37,25 см. 2 шт., 39,25 см. 1 шт., 34,5 см. 1 шт., 35,75 см. 2 шт., 31 см 1 шт., 31,5 см 1 шт., 29,25 см. 1 шт., 43,25 см. 1 шт., 32,5 см. 1 шт., 35,5 см. 1 шт., 41 см. 1 шт., 36,75 см. 1 шт., 40,75 см. 1 шт., 39 см. 2 шт., 44,25 см. 1 шт., 47,25 см., - 1 шт., 36,5 см. 1 шт., 37 см. 1 шт., 32,75 см. 1 шт., 47,25 см. 1 шт., 36,75 см. 1 шт., 41,75 см., - 1 шт., відділивши стовбур дерев від коріння до ступеня припинення росту.

Всі незаконно зрубані 50 дерев, в період часу з початку серпня2019року по 24.12.2020 збуті ОСОБА_5 .

Відповідно до висновку експерта за результатами проведення судової інженерно-екологічної експертизи від 17.11.2021 № 2420/21-21 загальний розмір шкоди, заподіяному лісовому господарству та працівникам ДП «Гайсинський лісгосп», вирубки 8 дерев породи «дуб» та 42 дерев породи «сосна звичайна» на території Басаличівського лісництва ДП «Гайсинське лісове господарство» у кварталі № 60 виділах № 12, № 15, № 16, № 17, № 21, №22 становлять 461339, 29 грн. (чотириста шістдесят одна тисяча триста тридцять дев`ять гривень 29 копійок) на 2020 рік.

Таким чином, своїми умисними діями ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе, використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки інтересам юридичної особи.

Повідомлення про підозру у вчиненні злочинів, передбачених ч.2 ст. 364, ч.4 ст. 246 КК України складено 13.17.2021 та в порядку ст. 278 КПК України того ж дня вручено ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю с. Харпачка, Гайсинського району Вінницької області, громадянину України, не працюючому не судимому, зареєстрованому за адресою: АДРЕСА_1 .

Наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінального правопорушення підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, показаннями свідків та іншими матеріалами досудового розслідування.

Необхідність обрання стосовно підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у виді застави обумовлюється наявністю наступних ризиків, передбачених п.п. 1, 3 ч. 1 ст. 177 КПК України, які можуть настати якщо підозрюваному не буде обрано запобіжний захід у виді застави.

ОСОБА_5 з метою ухилення від кримінальної відповідальності може переховуватись від органів досудового розслідування або суду, незаконно впливати на свідків, схиляти їх до надання неправдивих показань.

ОСОБА_5 відповідно до ст. 12 КК України, підозрюється у вчиненні тяжких злочиів, передбачениз ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 246 КК України, за які законом передбачено покарання у виді позбавлення волі від п`яти до семи років.

Відтак, у слідства є достатні дані вважати про об`єктивну наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 3 ч. 1 ст. 177 КПК України, що свідчить про неможливість їх запобігання шляхом застосування до підозрюваного ОСОБА_5 інших більш м`яких запобіжних заходів, ніж застава, так як жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти наведеним ризикам.

Відповідно до практики Європейського суду з прав людини, суд своїм рішенням повинен забезпечити не тільки права підозрюваного, а й високі стандарти охорони загальносуспільних прав та інтересів. Забезпечення таких стандартів, як підкреслює Європейський суд з прав людини, вимагає від суду більшої суворості в оцінці порушень цінностей суспільства.

Відповідно до листа Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ №511-550/0/4-13 від 04 квітня 2013 року «Про деякі питання порядку застосування запобіжних заходів під час досудового розслідування та судового провадження відповідно до Кримінального процесуального кодексу України», слідчому судді, суду слід враховувати, що рішення про застосування одного із видів запобіжних заходів, який обмежує права і свободи підозрюваного, обвинуваченого, має відповідати характеру певного суспільного інтересу, що, незважаючи на презумпцію невинуватості, превалює над принципом поваги до свободи особистості.

Крім того, Європейським судом з прав людини у рішенні по справі «Мюррей проти Сполученого Королівства» зазначив, що факти, які є причиною виникнення підозри не повинні бути такими ж переконливими, як ті, що є необхідними для обґрунтування обвинувального вироку чи й просто висунення обвинувачення, черга якого надходить на наступній стадії процесу кримінального розслідування.

З урахуванням ризиків, які виникли внаслідок дій ОСОБА_5 , жоден інший більш м`який запобіжний захід, передбачений ст. 176 КПК України не забезпечить належну поведінку підозрюваного, виконання з ним процесуальних дій та спробам останнього перешкоджати досудовому розслідуванню.

У зв`язку з вищевикладеним, враховуючи розмір завданих збитків злочином у якому підозрюється ОСОБА_5 , а також враховуючи те, що у зв`язку із тяжкістю вчиненого злочину, підозрюваний може переховуватись від органів досудового розслідування, незаконно впливати на свідків, а також те, що запобігти вказаним ризикам неможливо шляхом застосування більш м`якого запобіжного заходу, слідчий просить застосувати запобіжний захід у вигляді застави.

Прокурор в судовому засіданні просив обрати запобіжний захід у виді застави.

Слідчий в судовому засіданні підтримав подане ним клопотання.

Підозрюваний в судовому засіданні заперечував щодо задоволення клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді застави.

Слідчий суддя, вислухавши думку підозрюваного, прокурора, слідчого, дослідивши матеріали клопотання слідчого та матеріали кримінального провадження прийшов до наступного висновку.

При вирішенні питання про наявність підстав для задоволення клопотання слідчий суддя приймає до уваги, вік та стан здоров`я сімейний та матеріальний стан, вид діяльності та місце проживання ОСОБА_5 та інші обставини, що мають значення для прийняття відповідного рішення.

Статтею 177 КПК України передбачено, що метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Відповідно до ст. 182 КПК України застава полягає у внесенні коштів у грошовій одиниці України на спеціальний рахунок, визначений в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з метою забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків, під умовою звернення внесених коштів у доход держави в разі невиконання цих обов`язків.

Так, на час розгляду клопотання підозри щодо вчинення ОСОБА_5 кримінального правопорушення обґрунтовані, про що свідчать докази, які зібрані в кримінальному провадженні та доведені прокурором при розгляді даного клопотання.

З матеріалів кримінального провадження встановлено, що ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні тяжких злочиів, передбачениз ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 246 КК України, за які законом передбачено покарання у виді позбавлення волі від п`яти до семи років., а також наявність ризиків, зазначених у статті 177 КПК України, а саме ОСОБА_5 може переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; незаконно впливати на свідків, схиляти їх до надання неправдивих показань.

При вирішенні питання щодо задоволення клопотання слідчий суддя враховує, що слідчим та прокурором доведено, що встановлені під час розгляду клопотання обставини, є достатніми для переконання, що саме запобіжний захід у вигляді застави може запобігти доведеним під час розгляду ризикам, тому переконується в доцільності задоволення клопотання та застосування щодо ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді застави.

З урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану, суд переконується, що достатньою для забезпечення виконання підозрюваним обов`язків є сума застави в розмірі 20 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 176, 177, 178, 182, 193, 194, 196, 309, 395 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити частково.

Застосувати до підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді застави в розмірі 20 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що становить 49 620 (сорок девять тисяч шістсот двадцять) гривень у національній грошовій одиниці.

Зобов`язати підозрюваного ОСОБА_5 не пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави, а саме до 20.12.2021 року, внести кошти на рахунок ТУ ДСАУ в Вінницькій області.

Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 наступні обов`язки:

повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання або місця роботи;

утримуватися від спілкування зі свідками: ОСОБА_11 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 ;

здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт громадянина України для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Строк дії ухвали 60 днів, починаючи з 15.12.2021 року.

Термін дії обов`язків, покладених судом, у разі внесення застави визначити на час дії ухвали суду.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала слідчого судді не підлягає апеляційному оскарженню.

Слідчий суддя

Джерело: ЄДРСР 101912237
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку