open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 234/14154/21

Провадження № 3/234/4278/21

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 листопада 2021 року м. Краматорськ

Суддя Краматорського міського суду Донецької області Сухоручко Ю.О., розглянувши у відкритому судового засіданні у м. Краматорську адміністративний матеріал, який надійшов Управління державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в Донецькій області про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , працюючого в Департаменті освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації, який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ч. 1 ст. 18831 Кодексупро адміністративніправопорушення України, якому у відповідності зі ст. 268 КпАП України роз`яснені його права, -

ВСТАНОВИВ:

З протоколу про адміністративне правопорушення серії ДО №121 від 16.09.2021 року вбачається, що в період з 31.08.2021 по 16.09.2021 року представником Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в Донецькій області Олександром Ребцем на підставі припису від 26.08.2021 № 31/05-1091 проведено контрольну перевірку стану технічного захисту державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом, у Департаменті освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації. Перевірці підлягав стан усунення порушень, що були виявлені попередньою комплексною перевіркою (акт комплексної перевірки від 28.02.2020№ 31 /05-206дск). Наказом Департаменту освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації від 20.08.2020 № 200/163-20-ОД відповідальний за технічний захист інформації в Департаменті освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації призначений ОСОБА_1 . 16.09.2021 в 13.00 контрольною перевіркою було встановлено, що ОСОБА_1 не були здійснені дієві заходи щодо усунення порушень та виконання рекомендацій, які були надані попереднім актом перевірки. Отже, перевіркою вдруге встановлені факти обробки конфіденційної інформації, яка перебуває у володінні розпорядника інформації (персональні дані) та державних інформаційних ресурсів, у локальній-обчислювальній мережі, яка має вихід за межі контрольованої зони незахищеними каналами, за умови відсутності атестату відповідності на комплексну систему захисту інформації, що є невиконанням вимог ст. 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», пунктів 4, 5, 6 і 16 «Правил забезпечення захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2006 р. № 373, зі змінами до неї, внесеними Постановою КМУ від 08.02.2021 року № 92, внаслідок чого що створюється реальна загроза порушення конфіденційності, цілісності й доступності інформації з обмеженим доступом, а також реальна загроза порушення цілісності та доступності державних інформаційних ресурсів. Таким чином, ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення передбачене ч. 1 ст. 18831 Кодексу про адміністративні правопорушення.

У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.188-31 КУпАП не визнав та пояснив, що ним вжито всіх заходів для виконання рекомендації акту комплексної перевірки. Так, ним було підготовлено лист до Державного підприємства «Українські спеціальні системи» (№01-23/2170/0/160-20 від 29.09.2020) щодо надання інформації про вартість аудиту стану технічного захисту інформації в Департаменті та подальшого залучення Державного підприємства «Українські спеціальні системи» до надання послуг у галузі технічного захисту інформації та створення комплексної системи захисту інформації по відношенню до автоматизованих систем, які використовуються для обробки інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, та відкритої інформації, яка належить до державних інформаційних ресурсів. Разом з тим, Департаментом відповідно до Розрахунку інших видатків споживання за Методикою визначення обсягів видатків на утримання структурних підрозділів облдержадміністрації та райдержадміністрації на 2021 рік було заплановано виділення коштів щодо створення КСЗУ в Департаменті у розмірі 100000 грн., але на даний час відповідні кошти не були виділені. Департаментом відповідно до Розрахунку інших видатків споживання за Методикою визначення обсягів видатків на утримання структурних підрозділів облдержадміністрації та райдержадміністрації на 2022 рік повторно заплановано виділення коштів щодо створення КСЗУ в Департаменті у розмірі 120000 грн. Отже, у зв`язку із відсутністю коштів на створення КСЗУ в Департаменті дані заходи не були виконані.

Вислухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, дослідивши адміністративні матеріали, слід зробити такі висновки.

Відповідно до ст. 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.

В судовому засіданні досліджені: протокол про адміністративне правопорушення від ДО №121 від 16.09.2021 року, письмові заперечення ОСОБА_1 , копія цивільно-правового договору №б/н від 01.01.2021 року, копію наказу про захист інформації в департаменті освіти і науки Донецької обласної облдержадміністрації, копія акту комплексної перевірки стану технічного захисту державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом, у Департаменті освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації від 27.02.2020 року, копія акта контрольної перевірки стану технічного захисту державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом, у Департаменті освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації від 16.09.2021 року, лист директору Департаменту фінансів Донецької обласної державної адміністрації від 24.07.2020 року, кошторис на 2021 рік Департаменту освіти і науки ДОДА, лист Управління Держспецзв`язку в Донецькій області від 29.09.2020 року, лист Державне підприємству «Українські спеціальні системи» від 29.09.2020 року.

Заслухавши пояснення ОСОБА_1 , вивчивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст. 18831 КУпАП, оскільки зібраними матеріалами справи дослідженими у судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1 в межах своїх повноважень виконав вимоги та вжив усіх можливих і залежних від нього заходів. В той же час, фінансових можливостей створити комплексну систему захисту інформації по відношенню до автоматизованих систем, і наявність таких можливостей не залежить від ОСОБА_1 .

Враховуючи викладене, в діяннях ОСОБА_1 відсутня суб`єктивна сторона - умисел, а, відповідно, і відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 18831 КУпАП.

Згідно ч. 1 ст. 247 КпАП України, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, провадження в даній справі слід закрити у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення в діях ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 18831 КУпАП.

Керуючись ст.ст. ч. 1 ст. 18831, 245, 247, 256, 278, 280, 283, 284 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження по справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,РНОКПП НОМЕР_1 за ч. 1 ст. 18831 КУпАП закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена в судову палату по кримінальним справам Донецького апеляційного суду, шляхом подачі апеляційної скарги до Краматорського міського суду протягом десяти днів, з дня її проголошення.

Суддя Краматорського міського

суду Донецької області Ю.О. Сухоручко

Джерело: ЄДРСР 101761277
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку