open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
10 Справа № 904/1407/21
Моніторити
Ухвала суду /18.04.2024/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /14.03.2023/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /06.03.2023/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /06.03.2023/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /28.02.2023/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.02.2023/ Господарський суд Дніпропетровської області Ухвала суду /21.02.2023/ Господарський суд Дніпропетровської області Ухвала суду /13.02.2023/ Господарський суд Дніпропетровської області Ухвала суду /25.01.2023/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /20.01.2023/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /27.12.2022/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /27.12.2022/ Касаційний господарський суд Судовий наказ /12.12.2022/ Господарський суд Дніпропетровської області Судовий наказ /12.12.2022/ Господарський суд Дніпропетровської області Судовий наказ /12.12.2022/ Господарський суд Дніпропетровської області Постанова /16.11.2022/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.10.2022/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /07.09.2022/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /20.07.2022/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.06.2022/ Центральний апеляційний господарський суд Постанова /15.02.2022/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /09.02.2022/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /08.02.2022/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /25.01.2022/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /27.12.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /09.12.2021/ Господарський суд Дніпропетровської області Постанова /22.11.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /03.11.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.08.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /16.08.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /16.07.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /29.06.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /22.06.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Рішення /19.05.2021/ Господарський суд Дніпропетровської області Ухвала суду /21.04.2021/ Господарський суд Дніпропетровської області Ухвала суду /20.04.2021/ Господарський суд Дніпропетровської області Ухвала суду /30.03.2021/ Господарський суд Дніпропетровської області Ухвала суду /16.03.2021/ Господарський суд Дніпропетровської області Ухвала суду /23.02.2021/ Господарський суд Дніпропетровської області
emblem
Справа № 904/1407/21
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /18.04.2024/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /14.03.2023/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /06.03.2023/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /06.03.2023/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /28.02.2023/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.02.2023/ Господарський суд Дніпропетровської області Ухвала суду /21.02.2023/ Господарський суд Дніпропетровської області Ухвала суду /13.02.2023/ Господарський суд Дніпропетровської області Ухвала суду /25.01.2023/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /20.01.2023/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /27.12.2022/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /27.12.2022/ Касаційний господарський суд Судовий наказ /12.12.2022/ Господарський суд Дніпропетровської області Судовий наказ /12.12.2022/ Господарський суд Дніпропетровської області Судовий наказ /12.12.2022/ Господарський суд Дніпропетровської області Постанова /16.11.2022/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.10.2022/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /07.09.2022/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /20.07.2022/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.06.2022/ Центральний апеляційний господарський суд Постанова /15.02.2022/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /09.02.2022/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /08.02.2022/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /25.01.2022/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /27.12.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /09.12.2021/ Господарський суд Дніпропетровської області Постанова /22.11.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /03.11.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.08.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /16.08.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /16.07.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /29.06.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /22.06.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Рішення /19.05.2021/ Господарський суд Дніпропетровської області Ухвала суду /21.04.2021/ Господарський суд Дніпропетровської області Ухвала суду /20.04.2021/ Господарський суд Дніпропетровської області Ухвала суду /30.03.2021/ Господарський суд Дніпропетровської області Ухвала суду /16.03.2021/ Господарський суд Дніпропетровської області Ухвала суду /23.02.2021/ Господарський суд Дніпропетровської області

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19.05.2021м. ДніпроСправа № 904/1407/21

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Манько Г.В. за участю секретаря судового засідання Фіцай Я.П.

за позовом Дніпропетровська обласна прокуратура в інтересах держави в особі Дніпровської міської ради

до В-1 Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради

В-2 Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛА СТРАДА"

про визнання недійсним договору про закупівлю послуг, зобов`язання повернути кошти

Представники:

Прокурор Масенко А.О.

від позивача Пастернак В.В.

від відповідача-1 Сірик А.С.

від відповідача-2 Гобозова З.О.

СУТЬ СПОРУ:

Дніпропетровська обласна прокуратура звернулась до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом в інтересах держави в особі Дніпровської міської ради та просить:

-Визнати недійсним договір про надання послуг від 14.12.2020 №14/12-5, укладений між Департаментом благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради (вулиця Виконкомівська, 6, м. Дніпро, 49000, ЄДРПОУ 40506232) та ТОВ «ЛА СТРАДА» (вул. Залізнична, буд. 3, м. Дніпро, 49000, ЄДРПОУ 43111599);

- Зобов`язати ТОВ «ЛА СТРАДА» (вул. Залізнична, буд. 3, м. Дніпро, 49000, ЄДРПОУ 43111599) повернути Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради (вулиця Виконкомівська, 6, м. Дніпро, 49000, ЄДРПОУ 40506232) кошти бюджету Дніпровської міської територіальної громади в сумі 13 314 952,00 грн., отримані за договором про надання послуг від 14.12.2020 №14/12-5, укладеним між Департаментом благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради та ТОВ «ЛА СТРАДА».

Прокурор наполягав на задоволенні позову в повному обсязі. Вважає, що наданими у справі доказами у повному обсязі підтверджені позовні вимоги. Зазначив, що усі докази, що є підставою позовних вимог надав до господарського суду. Надав відповідь на відзив. У судовому засіданні підтримав доводи, викладені у позовній заяві та відповіді на відзив.

Позивач надав письмові пояснення у яких зазначила, що звернення з позовом до господарського суду є передчасним.

Відповідач-1 проти позову заперечував, просив суд у позові відмовити. Надав відзив на позов. У судовому засіданні підтримав доводи, викладені у відзиві на позов.

Відповідач -2 проти позову заперечував, просив суд у позові відмовити. Надав відзив на позов. У судовому засіданні підтримав доводи, викладені у відзиві на позов.

У судовому засіданні на підставі ст. 240 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Розглянувши наявні матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення прокурора, представника позивача та відповідачів, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Між Департаментом благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю «ЛА СТРАДА» 14.12.2020р. підписано договір про надання послуг №14/12-5 (далі Договір).

Відповідно до п. 1.1. Договору виконавець зобов`язується надати, а Замовник - прийняти і сплатити такі послуги: ДК 021:2015:90610000-6: Послуги з прибирання та підмітання вулиць (Послуги з утримання автошляхів міста, у тому числі мостів та шляхопроводів та ліквідації стихійних сміттєзвалищ).

Згідно п. 1.2.Договору найменування послуги: Послуги з утримання автошляхів міста, у тому числі мостів та шляхопроводів та ліквідації стихійних сміттєзвалищ. (Додаткові послуги до договору від 17.06.2020 № 17/06-1).

В п. 1.3 Договору зазначено, що обсяги закупівлі послуг можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків.

Умовами п. 2.1 Договору визначено, що виконавець повинен надати Замовнику послуги, якість яких відповідає умовам чинного законодавства, нормативно-технічним актам та санітарним нормам.

Ціна договору становить: 29 999 998,56 гри. (двадцять дев`ять мільйонів дев`ятсот дев`яносто дев`ять тисяч дев`ятсот дев`яносто вісім гри. 56 кой,) в т. ч. ПДВ 4 999 999,76 гри. (чотири мільйона дев`ятсот дев`яносто дев`ять тисяч дев`ятсот дев`яносто дев`ять гри, 76 кой.) (п.3.1 Договору).

В п. 3.2 Договору зазначено, що ціна договору може бути зменшена за взаємною згодою сторін залежно обсягу реального бюджетного фінансування.

Згідно п. 4.1. Договору будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення (ст. 23 БКУ).

Відповідно до п. 4.2.Договору розрахунок за надані послуги здійснюється на підставі рахунків та підписаних Сторонами актів надання послуг (виконаних робіт) безпосередньо після надходження коштів відповідного бюджетного призначення на реєстраційний рахунок Замовника, протягом 30 робочих днів.

В п. 4.3. Договору оформлення актів наданих послуг проводяться по мірі виконання даних послуг. Усі платіжні документи за договором оформляються з дотриманням вимог законодавства.

Пунктом 4.4 Договору передбачено, що умови договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами у повному обсязі, крім випадків зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.

Умовами п. 4.5. Договору визначено, що замовник при проведенні взаєморозрахунків компенсує Виконавцю загально виробничі витрати, адміністративні витрати, прибуток, на підставі обгрунтованої їх величини і структури, яка склалася у цій організації за попередній звітний період (рік),в межах усереднених показників.

Згідно п. 5.1. Договору строк (термін) надання послуг: до 31.12.2020 року.

Місце надання послуг: 49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро. Шевченківський (Бабушкінський), Новокодацький (Ленінський), Соборний (Жовтневий), Центральний (Кіровський), Чечелівський (Красногвардійський) райони. (п. 5.2 Договору).

Відповідно до 5.3. Договору кількість послуг: 1 послуга.

Цей Договір набирає чинності з моменту підписання і діє до 31.12.2020 року, а в частині розрахунку до повного виконання зобов`язань. Згідно частини 3 статті 631 Цивільного кодексу України Сторони домовились, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладання, а саме: з 01.12.20р. (10.1 Договору).

Умовами п. 10.3. передбачено, що відповідно до ч. 6 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному із попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.

Згідно п. 11.2 Договору усі зміни і доповнення до цього Договору діють лише у тому випадку, якщо вони здійснені у письмовій формі і підписані всіма сторонами.

Відповідачем-1 та відповідачем-2 погоджено договірну ціну на ДК 021:2015:90610000-6 послуги з прибирання та підтримання вулиць (Послуги з прибирання та підмітання вулиць (послуги з утримання автошляхів міста, у тому числі мостів та шляхопроводів та ліквідації стихійних сміттєзвалищ), що здійснюється в 2020 році.

Відповідачем-1 та відповідачем-2 підписано додаток №2 до Договору, яким погоджено розрахунок до договірної ціни.

Також, 14.12.20р. відповідачами підписано додаткову угоду №2 до договору №14/12-5 від 14.12.20р. За текстом угоди, відповідно до п. 5 ч.5 ст. 41 Закону України "Про публічні закупівлі, сторони домовились зменшити ціну (суму) договору (без змін кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку на 7 493 049 грн. 12 коп. (п.1 додаткової угоди). Згідно п. 2 Додаткової угоди внести зміни в п. 3.1 Договору та викласти його в наступній редакції:"3.1 Ціна договору становить: 13 314 952 грн. , в т.ч. ПДВ 2 219 158 грн. 67 коп. В п. 3 Додаткової угоди зазначено, внести відповідно зміни в Додатки до договору.

17.06.2020р. підписаного договір про надання послуг №17/06-1 від 17.06.2020р. між відповідачем-1 та відповідачем-2.

Відповідно до п. 1.1 Договору виконавець зобов`язується надати, а замовник прийняти і сплатити такі послуги: ДК 021:2015:90610000-6 - послуги з прибирання та підмітання вулиць (послуги з утримання автошляхів міста, у тому числі мостів та шляхопроводів та ліквідації стихійних сміттєзвалищ).

Відповідно до п. 1.2 Договору найменування послуги: Послуги з утримання автошляхів міста, у тому числі мостів та шляхопроводів та ліквідації стихійних сміттєзвалищ.

Умовами п. 1.3 Договору визначено, що обсяги закупівлі послуг можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків.

Пунктом 2.1 Договору передбачено, що виконавець повинен надати Замовнику послуги, якість яких відповідає умовам чинного законодавства, нормативно-технічним актам та санітарним нормам.

Ціна договору становить: 278 562 000 грн. в т.ч. ПДВ 46 427 000 грн. (п. 3.1 Договору).

Згідно п. 3.2 Договору ціна договору може бути зменшена за взаємною згодою Сторін залежно обсягу реального бюджетного фінансування.

Відповідно до п. 4.1 Договору будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюється лише за наявності відповідного бюджетного призначення (ст. 23 БКУ).

В п. 4.2 Договору зазначено, що розрахунок за надані послуги здійснюється на підставі рахунків та підписаних сторонами актів наданих послуг (виконаних робіт) безпосередньо після надходження коштів відповідного бюджетного призначення та реєстраційний рахунок Замовника, протягом 30 робочих днів.

Умовами п. 4.3 Договору визначено, що оформлення актів наданих послуг проводиться по мірі виконання даних послуг. Усі платіжні документи за договором оформляються з дотриманням вимог законодавства.

Умови договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами у повному обсязі, крім випадків зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника (п. 4.4 Договору).

Згідно п. 4.5 Договору замовник при проведення взаєморозрахунків компенсує Виконавцю загально виробничі витрати, адміністративні витрати, прибуток, на підставі обґрунтованої їх величини і структури, яка склалася у цій організації та попередній звітний період (рік), в межах усереднених показників.

В п. 5.1 Договору зазначено, що строк (термін) надання послуг до 31.12.2020р.

Відповідно до п. 5.2 Договору місце надання послуг:49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, Шевченківський, Новокодацький, Соборний, Центральний, Чечілівський район.

Пунктом 5.3 Договору передбачено, що кількість послуг: 1 послуга.

Замовник зобов`язаний: своєчасно та в повному обсязі сплачувати за надані послуги (п. 6.1, 6.1.1 Договору).

Цей договір набирає чинності з моменту підписання і діє до 31.12.2020р., а в частині розрахунку до повного виконання зобов`язань (п.10.1 Договору).

Згідно до п. 10.3 Договору відповідно до ч. 5 ст. 36 Закону України від 25.12.2015р. №92-VІІІ "Про публічні закупівлі" (зі змінами) дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку.

В п. 11.2 Договору зазначено, що закінчення терміну дії Договору не звільняє Сторони від відповідальності за порушення Договору, що сталося під час дії договору та, від виконання у повному обсязі порушених договірних зобов`язань.

22.12.2020р. відповідачем-1 та відповідачем-2 підписаного додаткову угода №2 до договору №17/06-1 від 17.06.2020р. За текстом додаткової угоди : "Відповідно до ч.5 ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі" та п. 10.3 Договору Сторони дійшли згоди про продовження строку дії договору на строк достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, у зв`язку з цим викласти п.10 в наступній редакції: "Цей договір набирає чинності з моменту підписання і діє до 31.03.21, а в частині розрахунку до повного виконання зобов`язань" (п.1 Додаткової угоди). Згідно п. 2 Додаткової угоди інші умови вказаного договору залишаються без змін. В п. 3 Додаткової угоди зазначено, що справжня додаткова угода є невід`ємною частиною договору про закупівлю за державні кошти.

Обласною прокуратурою під час опрацювання даних електронної системи закупівель ProZorro встановлено, що Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради є замовником у закупівлі № UA-2020-12-03-012282-b на суму 29 999 998,56 грн. Під час опрацювання матеріалів вказаної закупівлі обласною прокуратурою встановлено порушення чинного законодавства про публічні закупівлі, наслідком яких є укладання Департаментом із ТОВ «ЛА СТРАДА» у грудні 2020 року договору про закупівлю послуг із застосуванням переговорної процедури, що безпосередньо порушує інтереси територіальної громади міста Дніпро. З огляду на викладене, прокуратурою області листом від 29.12.2020 повідомлено Дніпровську міську раду про виявлені порушення під час проведення процедури публічної закупівлі № UA-2020-12-03-012282-b, а також запитано інформацію про вжиті міською радою заходи з метою усунення виявлених порушень, у тому числі у судовому порядку. Листом від 09.02.2021 Дніпровською міською радою повідомлено обласну прокуратуру про відсутність (на думку міськради) порушень законодавства у сфері публічних закупівель та підстав для звернення до суду .

Приймаючи до уваги, що Дніпровською міською радою, як представником інтересів територіальної громади міста Дніпро, уповноваженим здійснювати функції держави у даних спірних правовідносинах, не вжито реальних заходів до попередження та усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, даний позов пред`явлено Дніпропетровською обласною прокуратурою в інтересах держави в особі Дніпровської міської ради. Звернення першого заступника керівника Дніпропетровської обласної прокуратури до суду з позовом, у даному випадку, є єдиним ефективним засобом захисту порушених інтересів держави в особі Дніпровської міської ради враховуючи, що уповноважені орган самостійно не звернулися до суду з позовною заявою, оскільки лише орган прокуратури є тим суб`єктом, що має процесуальну можливість в даному випадку оскарження незаконних рішень уповноваженої особи замовника, стягнення коштів та поновлення прав територіальної громади міста. .

Встановлено, що на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://www.prozorro.gov.ua/) 03.12.2020 оприлюднено повідомлення замовника - Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради (Департамент) про намір укласти з ТОВ «ЛА СТРАДА» договір про закупівлю із застосуванням переговорної процедури. Відповідно до матеріалів вказаної публічної закупівлі №UA-2020-12-03-012282-b, між Департаментом та ТОВ «ЛА СТРАДА» за результатами переговорів укладено договір від 14.12.2020 № 14/12-5 про надання послуг з прибирання та підмітання вулиць (послуги з утримання автошляхів міста, у тому числі мостів та шляхопроводів та ліквідації стихійних сміттєзвалищ) на загальну суму 29 999 998,56 грн. Додатковою угодою № 2 від 14.12.2020 ціну договору визначено у сумі 13 314 952,00 грн.

Відповідно до ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити інформацію про умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої цієї статті (п.7) та обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.

У повідомленні про намір укласти договір про закупівлю Департаментом умовою застосування переговорної процедури зазначено п.5 ч.2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме те, що після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника.

17.06.2020 Департаментом за результатами відкритих торгів № UA-2020-04-08-003612-b із переможцем ТОВ «ЛА СТРАДА» укладено договір № 17/06-1 про надання послуг з прибирання та підмітання вулиць на суму 278 562 000,00 грн. строком виконання до 31.12.2020. 22.12.2020 Департаментом благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради із ТОВ «ЛА СТРАДА» укладено додаткову угоду № 2 до вищевказаного договору № 17/06-1 від 17.06.2020, відповідно до якої строк дії договору продовжено до 31.03.2021.

Зазначене підтверджує відсутність підстав для закупівлі додаткових аналогічних послуг із застосуванням переговорної процедури на період з 14.12.2020 до 31.12.2020.

Необхідність у закупівлі додаткових послуг Департаментом обґрунтовано роз`ясненнями Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 27.05.2020., яке не є нормативним документом.

Також опрацюванням договору від 14.12.2020 № 14/12-5 та додатків до нього встановлено, що сторонами не визначено конкретне місце надання послуг, в наданні яких виникла необхідність. Так, відповідно до п.5.1. вказаного договору, місцем надання послуг є Шевченківський, Новокодацький, Соборний, Центральний, Чечеловський райони м. Дніпра. Аналогічно місце надання послуг визначено пунктом 5.1. договору від 17.06.2020 № 17/06-1, який діяв на момент укладання договору від 14.12.2020 № 14/12-5 та більш того -строк його дії продовжено до 31.03.2021.

Вказане підтверджує безпідставність застосування Департаментом благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради переговорної процедури при укладанні із ТОВ «ЛА СТРАДА» договору від 14.12.2020 № 14/12-5 про надання послуг з прибирання та підмітання вулиць на загальну суму 29 999 998,56 грн., що є грубим порушенням вимог ч.10 ст. 3, ч.3 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі», якою забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом.

Господарський суд погоджується з доводами прокурора, що порушення процедури публічних закупівель у даному випадку унеможливлює раціональне та ефективне використання коштів, спричиняє істотну шкоду інтересам держави та територіальної громади щодо здійснення права комунальної власності, тобто права територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном (коштами), що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування і як наслідок не відповідає суспільному інтересу. Наслідком допущених Департаментом порушень при здійсненні процедури закупівлі стало унеможливлення досягнення мети визначеної Законом України «Про публічні закупівлі» - забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Договір, укладання якого суперечить інтересам держави і суспільства, його моральним засадам підлягає визнанню недійним у судовому порядку.

Відповідно до ч.1 ст. 41 Закону України «Про державні закупівлі», договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Так, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою -третьою, п`ятою та шостою ст. 203 Цивільного кодексу України. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин), ст. 215 ЦК України.

Відповідно до ст. 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Відповідно до вимог ст. 215 Цивільного кодексу України, недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені, частинами першою-третьою, п`ятою , шостою статті 203 цього Кодексу є підставою недійсності правочину.

Господарський суд погоджується з доводами прокурора, що правочин може бути визнаний недійсним лише з підстав, визначених законом, та із застосуванням наслідків недійсності, передбачених законом. При цьому, суд повинен встановити наявність тих обставин з якими закон пов`язує настання певних юридичних наслідків.

Спірний договір, укладений на підставі незаконно проведеної переговорної процедури, суперечить актам чинного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Положеннями ст. 216 ЦК України визначено, що недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов`язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.

Спірний договір про надання послуг від 14.12.2020 №14/12-5, укладений між Департаментом благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради із ТОВ «ЛА СТРАДА» підлягає визнанню недійсним у судовому порядку із застосуванням наслідків недійсності такого правочину.

Станом на день звернення обласною прокуратурою до Господарського суду Дніпропетровської області з даним позовом із рахунка Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради за договором №14/12-5 від 14.12.2020 на користь ТОВ «ЛА СТРАДА» за рахунок коштів місцевого бюджету сплачено 13 314 952,00 грн. Сплачені на користь ТОВ «ЛА СТРАДА» кошти місцевого бюджету в сумі 13 314 952,00 грн. підлягають поверненню.

Згідно приписів ст. 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь - які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обгрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно приписів ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Суд не може збирати докази, що стосуються предмету спору, з власної ініціативи.

Згідно приписів ст.ст. 78, 79, 80 Господарського процесуального кодексу України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмету доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання. Учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.

Наявні у справі докази, надані сторонами, є достатніми для задоволення позовних вимог.

Згідно вимог ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на сторони пропорційно задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 123, 129, 232, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ :

Позов задовольнити повністю.

Визнати недійсним договір про надання послуг від 14.12.2020 №14/12-5, укладений між Департаментом благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради (вулиця Виконкомівська, 6, м. Дніпро, 49000, ЄДРПОУ 40506232) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛА СТРАДА» (вул. Залізнична, буд. З, м. Дніпро, 49000, ЄДРПОУ 43111599).

Зобов`язати товариство з обмеженою відповідальністю «ЛА СТРАДА» (вул. Залізнична, буд. З, м. Дніпро, 49000, ЄДРПОУ 43111599) повернути Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради (вулиця Виконкомівська, 6, м. Дніпро, 49000, ЄДРПОУ 40506232) кошти бюджету Дніпровської міської територіальної громади в сумі 13 314 952,00 грн., отримані за договором про надання послуг від 14.12.2020 №14/12-5, укладеним між Департаментом благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради та ТОВ «ЛА СТРАДА».

Стягнути з Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради (вулиця Виконкомівська, 6, м. Дніпро, 49000, ЄДРПОУ 40506232) на користь прокуратури Дніпропетровської області (реквізити отримувача: 49044, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, 38, МФО 820172, р/р UA228201720343160001000000291 в ДКСУ в м. Київ, код ЄДРПОУ 02909938, код класифікації видатків бюджету - 2800) судовий збір в сумі 2270 грн.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ЛА СТРАДА» (вул. Залізнична, буд. З, м. Дніпро, 49000, ЄДРПОУ 43111599) на користь прокуратури Дніпропетровської області сплачений судовий збір (реквізити отримувача: 49044, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, 38, МФО 820172, р/р UA228201720343160001000000291 в ДКСУ в м. Київ, код ЄДРПОУ 02909938, код класифікації видатків бюджету - 2800) судовий збір в сумі 2270 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили у відповідності до приписів ст. 241 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржена в порядку та строк, передбачений ст. ст. 254, 256 Господарського процесуального кодексу України .

Повне рішення складено 25.05.2021

Суддя Г.В. Манько

Джерело: ЄДРСР 101555310
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку