open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 листопада 2021 року м.Київ №320/5428/21

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лисенко В.І., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Житлово-експлуатаційна компанія ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ" про застосування заходів реагування,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Держпраці у Київській області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Житлово-експлуатаційна компанія ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ", у якому просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинки робіт, а саме:

- заборонити роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра;

- зобов`язати від`єднати від живлення електроенергії електрообладнання та електромережі 0,4 кв, які знаходяться на балансі підприємства;

- заборонити експлуатацію, ліфтів:

- обліковий №38289, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-

Святошинський район, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція А);

- обліковий №38290, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-

Святошинський район, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція Б);

- обліковий №38294, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-

Святошинський район, с. Білогородка, вул. Тернівська, 2-А;

- обліковий №38701, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-

Святошинський район, с. Білогородка, вул. вул. Тернівська, 2-Б;

- обліковий №38295, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-

Святошинський район, с. Білогородка, вул. Європейська, 4;

- обліковий №38296, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-

Святошинський район, с. Білогородка, вул. Європейська, 4;

- заборонити експлуатацію систем газопостачання суб`єкта господарювання.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що посадовими особами Головного управління Держпраці у Київській області проведено планову перевірку ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ" за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с.Білогородка, вул.Тернівська, 2А, з питань додержання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, за результатами якої складений акт від 18.01.2021 №5.2/743/3А, в якому зафіксовано ряд порушень відповідачем вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей. У зв`язку із цим, позивач просить суд застосувати до відповідача заходи реагування у вигляді зупинення робіт ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ», а саме заборонити роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 м; від`єднати від живлення електроенергії електрообладнання та електромережі, заронити експлуатацію ліфтів, заборонити експлуатацію систем газопостачання суб`єкта господарювання.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 12.05.2021 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання. Також, цією ухвалою витребувано у відповідача: копії Статуту, свідоцтва про реєстрацію юридичної особи; правовстановлюючих документів на будівлю підприємства; положення про службу охорону праці, енергетичну службу ТОВ "ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ"; положення, інструкції, інші акти з охорони праці; дозволів на виконання робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; докази проведення технічного огляду ліфтів, газопроводів і споруд на них, об`єктів газопостачання, визначення можливості їх газопроводів, зазначених у акті перевірки від 18.01.2021 №5.1/743/3А; докази усунення порушень, зазначених в акті перевірки від 18.01.2021 №5.1/743/3А.

Відповідач правом надати відзив на позовну заяву не скористався.

Ухвалу суду про відкриття провадження у справі з пропозицією надати відзив на позов та докази у справі направлено відповідачеві за зареєстрованим місцезнаходженням, а саме: Київська область, Києво-Святошинський район, с.Білогородка, вул.Тернівська, 2А.

Однак, на адресу суду повернувся конверт з копією ухвали про відкриття провадження у справі з довідкою відділення поштового зв`язку про причини повернення за закінченням терміну зберігання.

Відповідно до частини 4 статті 124 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються:

1) юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

2) фізичним особам, які не мають статусу підприємців, - за адресою їх місця проживання чи місця перебування, зареєстрованою у встановленому законом порядку.

У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.

Згідно з частиною 11 статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до частини 11 статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України, у випадку розгляду справи за матеріалами в паперовій формі судові рішення надсилаються в паперовій формі рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Частиною 6 статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження.

Отже, виходячи з положень частини 4 статті124, частини 1 статті127 та частини 6 статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення або повістку, що були направлені за зареєстрованим місцем проживання (перебування) особи, неможливо вручити учаснику справи з незалежних від суду причин (у зв`язку з відмовою від одержання, відсутністю за повідомленою адресою тощо) вважається, що судове рішення або повістка вручена належним чином.

При цьому, датою вручення судового рішення або повістки є день проставлення відділенням поштового зв`язку відповідної відмітки із зазначенням причин не вручення на поштовому відправленні.

Як убачається з матеріалів справи, направлена за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцезнаходженням відповідача ухвала суду від 12.05.2021 про відкриття провадження у справі не була вручена відповідачеві з причин, що не залежали від суду.

За викладених обставин, суд дійшов висновку, що відповідач був належним чином повідомлений про відкриття провадження у справі.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, судом встановлено таке.

18.01.2021 на підставі наказу Головного Управління Держпраці у Київській області від 21.12.2020 №3724, повідомлення про проведення планової перевірки від 11.12.2020 №5.2/284 та направлення на проведення перевірки від 21.12.2020 №5.2/504 посадовими особами Головного управління Держпраці у Київській області проведено планову перевірку ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» додержання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

За результатами перевірки складений акт від 18.01.2021 №5.2/743/3А (далі Акт перевірки) у якому зафіксовані порушення нормативно-правових актів з охорони праці:

1) статті 21 Закону України "Про охорону праці", п.3, додатку 6 «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107, зі змінами від 12.03.2020: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИИ ПАРКОВИЙ» не набув права на виконання робіт підвищеної небезпеки, які здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці, а саме: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра;

2) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 1.2 НПАОП 0.00-4.21-04 "Типового положення про службу охорони праці": роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: роботодавець не розробив і не затвердив Положення про службу охорони праці ТОВ "ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ" на основі Типового положення про службу охорони праці з урахуванням чисельності працівників, та не визначив структуру служби охорони праці, її чисельність;

3) статті 13 Закону України "Про охорону праці": роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: не створив відповідні служби і не призначив посадових осіб, які забезпечать вирішення конкретних питань охорони праці;

4) статті 13 Закону України "Про охорону праці": роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: рішенням роботодавця не створене одне або кілька приміщень для надання першої медичної допомоги, забезпечене необхідним устаткуванням і матеріалами;

5) статті 13 Закону України "Про охорону праці": роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме:не організовано проведення атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці у порядку і строки, щовизначаються законодавством, та за їх підсумками не вжито заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров`я виробничих факторів;

6) статті 13 Закону України "Про охорону праці": роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: не розробив і не затвердив положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства, та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях, робочих місцях відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, не забезпечив безоплатно працівників нормативно-правовими актами та актами підприємства з охорони праці;

7) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 3.2. НПАОП 0.00-4.12-05 «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: працівників не ознайомлюють з планом-графіком проведення навчання та перевірки знань;

8) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п.3.2. ННАОН 0.00-4.12-05 «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: на підприємстві не розроблено положення про порядок проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці;

9) статей 13, 18 Закону України "Про охорону праці", п.3.1 НПАОП 0.00-4.12-05 «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи не пройшли за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії;

10) статті 19 Закону України "Про охорону праці": роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: витратина охорону праці становлять менше 0,5 відсотка від фонду оплати праці за попередній рік;

11) статті 13 Закону України "Про охорону праці": роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: не розробив і затвердив положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства;

12) статей 13, 18 Закону України "Про охорону праці", п.3.1 НПАОП 0.00-4.12-05 «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи не пройшли за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії;

13) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п 6.3 НПАОП 0.00-4.12-05 «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: вступний інструктаж не проводиться спеціалістом служби охорони праці або іншим фахівцем відповідно до наказу (розпорядження) роботодавця, який в установленому Типовим положенням порядку пройшов навчання і перевірку знань з питань охорони праці;

14) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п 6.3 НПАОП 0.00-4.12-05 «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: вступний інструктаж не проводиться в кабінеті охорони праці або в приміщенні, що спеціально для цього обладнано, з використанням сучасних технічних засобів навчання, навчальних та наочних посібників за програмою, розробленою службою охорони праці з урахуванням особливостей виробництва;

15) статті 14 Закону України "Про охорону праці", п. 6.3. НПАОП 0.00-4.12-05 «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не виконав вимоги нормативно-правового акту з охорони праці, а саме: не затвердив тривалість вступного інструктажу;

16) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п 6.5 НПАОП 0.00-4.12-05 «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: повторний інструктаж не проводиться на робочому місці індивідуально з окремим працівником або групою працівників, які виконують однотипні роботи, за обсягом і змістом переліку питань первинного інструктажу;

17) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 3.2.4 НПАОП 0.00-4.12-05 «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: не формуються плани-графіки проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці, які мають бути оприлюднені роботодавцем.

18) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 3 розділу V НПАОП 0.00-4.15-98 «Положення про розробку інструкцій з охорони праці»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: не проводиться видача примірників інструкцій з охорони праці з реєстрацією в журналі обліку видачі інструкцій з охорони праці на підприємстві, форма якого наведена у додатку 5 Положення;

19) статті 14 Закону України "Про охорону праці", п.1 розділ V НПАОП 0.00-4.15-98 «Положення про розробку інструкцій з охорони праці»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не виконав вимоги нормативно-правового акту з охорони праці, а саме: відсутній журнал реєстрації інструкцій, які вводяться в дію на даному підприємстві;

20) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 1.3.1. НПАОП 40.1.-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не затвердив положення про енергетичну службу підприємства, а також інструкції і інструкції з охорони праці;

21) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 1.3.1. НПАОП 40.1.-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: не призначено відповідального за стан і безпечну експлуатацію електрогосподарства з числа інженерно-технічних працівників, який має електротехнічну підготовку і пройшов перевірку знань у встановленому порядку;

22) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 1.3.1. НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив утримання, експлуатацію і обслуговування електроустановок відповідно до вимог чинних нормативних документів, а саме: не забезпечив проведення протиаварійних профілактичних випробувань та вимірювань електроустановок згодою з правилами і нормами (ПТЕ), а саме: електрообладнання та електромережі 0,4 кВ, які знаходяться на балансі підприємства;

23) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п.8.1. НПАОП 40.1.-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не проведено регламентні роботи з опосвідчення стану безпеки електроустановок, що належать підприємству;

24) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 3.3.12. НПАОП 40.1.-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: на підприємстві не ведеться «Журнал обліку робіт за нарядами та розпорядженнями»;

25) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 3.1.2. НПАОП 40.1.-1.21- 98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: на підприємстві роботи в електроустановках, які виконують працівники не оформлюються нарядами або розпорядженнями;

26) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 4.2.5., П. 4.2.8., п. 4.2.9. НПАОП 40.1-1.07-01 "Правилаексплуатації електрозахисних засобів»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: не забезпечено комплектування працівників випробуваними засобами захисту від ураження електричним струмом відповідно до норм комплектування;

27) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 2.1.4. ППЛОП 40.1-1.21- 98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: на підприємстві відсутній «Журнал протоколів перевірки знань»;

28) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 2.2.4. НПАОП 40.1.-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме:особою, відповідальною за електрогосподарство не затверджено графік, за яким повинні працювати оперативні працівники;

29) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 1.3.1. НПАОП 40.1.-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме:незабезпеченадостатня кількість електротехнічних працівників;

30) статті 8 Закону України "Про охорону праці", пункт 4 «Мінімальних вимог безпеки і охорони здоров`я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці» затверджено Наказом Міністерства соціальної політики України від 29 листопада 2018 року № 1804: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив за свій рахунок комплектування та утримання засобів індивідуального захисту (далі - ЗІЗ) відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, а саме: не забезпечено приймання і перевірка ЗІЗ, що надходять на підприємство, на їх відповідність вимогам нормативних документів та результати оцінки, проведеної відповідно до пункту 6 розділу II цих Мінімальних вимог, для чого утворюється комісія з представниківадміністрації, профспілкової організації підприємства (уповноваженої найманими працівниками особи з питань охорони праці, якщо профспілка на підприємстві не створювалась);

31) статті 8 Закону України "Про охорону праці", п.п. 8, 9 «Мінімальних вимог безпеки і охорони здоров`я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці» затверджено Наказом Міністерства соціальної політики У країни від 29 листопада 2018 року № 1804: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив за свій рахунок комплектування та утримання засобів індивідуального захисту відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, а саме: не організовано на підприємстві належний облік і контроль за видачею у встановлені строки ЗІЗ працівникам, які обліковуються в особистій картці обліку спеціального одягу, спеціального взуття та інших ЗІЗ, форма якої наведена у додатку 1 до цих Мінімальних вимог;

32) статті 8 Закону України "Про охорону праці", пункт 11 «Мінімальних вимог безпеки і охорони здоров`я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці» затверджено Наказом Міністерства соціальної політики України від 29 листопада 2018 року № 1804: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив за свій рахунок комплектування та утримання засобів індивідуального захисту відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, а саме: відсутні результати вибору ЗІЗ, за характером виконуваних робіт, для врахування ризиків та обґрунтування вибору використання ЗІЗ за формою згідно з додатком 4 до цих Мінімальних вимог;

33) статті 17 Закону України "Про охорону праці": роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив за свої кошти фінансування та не організував проведення попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці;

34) статті 13 Закону України "Про охорону праці": роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив функціонування системи управління охороною праці, а саме: організовує проведення лабораторних досліджень умов праці;

35) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п.1.3.1. НПАОП 40.1-1.21- 98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»: на підприємстві не виконуються основні вимоги безпеки під час обслуговування електроустановок, а саме: не забезпечив проведення протиаварійних і профілактичних випробувань та вимірювань електроустановок згідно з правилами і нормами (ПТЕ), ГРШ, що знаходиться на балансі підприємства;

36) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 9.7.14. НПАОП 0.00-1.02-08 «Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів»: не забезпечено функціонування системи управління охороною праці, роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив належне утримання устаткування, а саме: на основному поверсі не вивішена табличка із зазначенням: назви ліфта (за призначенням); вантажопідйомності (із зазначенням допустимого числа пасажирів); реєстраційного номера; номера телефону для зв`язку з обслуговуючим персоналом або з аварійною службою;

37) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 9.8.1 НПАОП 0.00-1.02-08 «Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів»: не забезпечено функціонування системи управління охороною праці, роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив належне утримання устаткування, а саме: пасажирські, вантажопасажирські ліфти: облік. №38289 що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-п, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція А); облік. №38290, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція Б); облік. №38294 що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Тернівська, 2А; облік. №38701, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. вул. Тернівська, 2- Б; облік. №38295, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 4; облік. №38296, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 4;

38) статті 14 Закону України "Про охорону праці", п. 6.1.10 НПАОП 0.00-1.02-08 «Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів»: не виконано вимогу нормативно-правового акту з охорони праці роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» дозволив роботу ліфтів: облік. №38289, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція А); облік. №38290, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція Б); облік. №38294, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Тернівська, 2-А; облік. №38701, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. вул. Тернівська, 2-Б; облік. №38295, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 4; облік. №38296, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 4, за наявності несправностей, що впливають на безпечну експлуатацію, а саме: внесенні зміни з відхиленням до конструкторської документації системи керування ліфтів, без узгодження з підприємством-виробником або організацією-розробником конструкторської документації;

39) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 9.4. НПАОП 0.00-1.02-08 «Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів»: не забезпечено функціонування системи управління охороною праці, роботодавець, генеральний директор ТОВ "ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив належне утримання устаткування, а саме: не проведено періодичний технічний огляд ліфтів: облік. №38294, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с Білогородка, вул. Тернівська, 2-А; облік. №38701, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святощинський р-н, с Білогородка, вул. вул. Тернівська, 2-Б, у терміни, встановлені у регламентах технічних оглядів;

40) статті 14 Закону України "Про охорону праці", п. 9.7.15 НПАОП 0.00-1.02- 08 «Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів»: не виконуються вимоги нормативно- правового акту з охорони праці, роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» допустив роботу ліфтів: облік.№38294, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Тернівська, 2-А; облік.№38701, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. вул. Тернівська , 2- Б; за не проведеного технічного огляду;

41) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 9.7.1 НПАОП 0.00-1.02-08 «Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів»: не забезпечено функціонування системи управління охороною праці, роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив належне утримання устаткування, а саме: під час експлуатації ліфтів: облік. №38289 що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція А); облік. №38290, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція Б); облік. №38294, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Тернівська, 2-А; облік. №38701, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с.Білогородка, вул. вул. Тернівська, 2- Б; №38295, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 4; облік. №38296, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 4, не призначив наказом працівника відповідального за організацію їх експлуатації;

42) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 9.7.15 НПАОП 0.00-1.02-08 «Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів»: не забезпечено функціонування системи управління охороною праці, роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив належне утримання устаткування,а саме: дозволено роботу ліфтів: облік. №38289, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція А); облік. №38290, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція Б); облік.№ 38294, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Тернівська, 2-А; облік. №38701, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Тернівська, 2-Б; облік. №38295, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 4; облік.№ 38296, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 4, за відсутності призначеного наказом працівника відповідального за організацію їх експлуатації;

43) статті 21 Закону України "Про охорону праці", «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107, зі змінами від 12.03.2020: роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не набув права на експлуатацію машин та механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: експлуатацію, ліфтів: облік. №38289, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція А); облік. №38290, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція Б), яка виконується на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці, за фактичними адресами виконання робіт;

44) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 9.4.2. НПАОП 0.00-1.02-08 «Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів»: не забезпечено функціонування системи управління охороною праці, роботодавець, генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив належне утримання устаткування, а саме: ліфтам: облік. № 38289, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція А); облік. №38290, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція Б); облік. №38294, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Тернівська, 2-А; облік. №38701, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. вул. Тернівська , 2- Б; облік.№38295, що знаходиться за адресою; Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 4; облік.№38296, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 4, перевіряння опору ізоляції не проведені після закінчення робіт з підготовлення електроустаткування до технічного огляду, а також перевіряння елементів заземлення і повного опору петлі «фази нуль» не проведене у термін, установлений ПТЄ;

45) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 9.1.3 НПАОП 0.00-1.02-08 «Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів»: не забезпечено функціонування системи управління охороною праці роботодавець генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив належне утримання устаткування, а саме: у паспортах ліфтів: облік. № 38289, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с.Білогородка, вул. Європейська,1 (секція А); облік. №38290, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська (секція Б); облік. №38294, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с.Білогородка, вул. Тернівська , 2-А; облік. №38701, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. вул. Тернівська, 2-Б; облік. №38295, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с.Білогородка, вул.Європейська, 4; облік. № 38296, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 4, відсутній запис про призначення особи, відповідальної за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфта, і електромеханіка, відповідального за справний стан ліфта;

46) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 6.4.26 НПАОП 0.00-1.02- 08 «Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів»: не забезпечено функціонування системи управління охороною праці, роботодавець генеральний директор ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» не забезпечив належне утримання устаткування, а саме:шахта ліфтів: облік. №38289, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція А); облік.№38290, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція Б); облік. №38294, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Білогородка, вул. Тернівська , 2-А; облік. №38701, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с Білогородка, вул. вул. Тернівська, 2- Б; облік. №38295, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с Білогородка, вул. Європейська, 4; облік. №38296, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с Білогородка, вул. Європейська, 4, не забезпечена постійним електричним освітленням, що дає інтенсивність світла не менше ніж 50 люкс на висоту 1000 мм над дахом кабіни і на підлогу приямка;

47) статті 21 Закону України "Про охорону праці", п. 18 додатку 6, ПКМУ від 26.10.2011 № 1107: не подано декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки (експлуатація системи газопостачання);

48) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п.3.6 розділу У НПАОП 0.00-1.76-15: не надано паспорт газового господарства;

49) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п.3.11 розділу V НПАОП 0.00-1.76-15: не створена наказом комісія для проведення контрольного огляду газового господарства підприємства. Не проводиться контрольний огляд газового господарства, відсутній журнал контрольних оглядів;

50) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 3.25 розділу V НПАОП 0.00-1.76-15: допущено експлуатацію газопроводу без навченого обслуговуючого персоналу (відповідальний за газове господарство). Відсутній наказ на призначення відповідального за газове господарство;

51) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п.п. 1.4, 1.5 розділу V НПАОП 0.00-1.76-15: не перевіряється технічний стан газопроводів і споруд на них шляхом проведення комплексного технічного огляду трас газопроводів, технічного обстеження;

52) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п.4.13 розділу IV та 1.24 розділу V НПАОП 0.00-1.76-15: не проведено технічний огляд та технічне обстеження, оцінка та паспортизація технічного стану об`єктів системи газопостачання, визначення можливості подальшої експлуатації газопроводів;

53) статті 13 Закону України "Про охорону праці": відсутні відомості про повірку систем сигналізації загазованості підвальних поверхів будівель з виведенням сигналу на колективну попереджувальну сигналізацію. Відсутній договір на обслуговування зі спеціалізованою організацією;

54) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 4.7 розділу IV НПАОП 0.00-1.76-15: не наданий договір на технічне обслуговування газових мереж суб`єкта господарювання;

55) статті 13 Закону України "Про охорону праці": не ведеться журнал технічних оглядів і обходів трас, відсутні маршрутні карти підземних газопроводів;

56) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п. 1.14 НПАОП 0.00-1.76-15: не перевіряється стан ущільнення вводів і випусків підземних інженерних комунікацій, які проходять через підземну частину зовнішніх стін в будівлі;

57) статті 13 Закону України "Про охорону праці": не надані акти придатності димових та вентиляційних каналів будинків.

58) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п.9.3.2 ДСТУ Б.В.2.5-38:2008: відсутні відомості про проведення вимірів опору контурів заземлення та блискавкозахисту будинків;

59) статті 13 Закону України "Про охорону праці", п.3.29 розділ V НПАОП 0.00-1.76-15: не надана проектна та виконавча документація на об`єкти систем газопостачання, що експлуатуються.

За результатами проведеної перевірки позивачем видано припис про усунення виявлених порушень законодавства у сфері охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснення державного гірничого нагляду №5.2/743/3 ПР від 18.01.2021.

Примірник акту та припису вручено відповідачу 18.01.2021 (а.с. 27, 36).

У зв`язку зі встановленими порушеннями, позивач звернувся до суду з позовом про застосування заходів реагування у вигляді зупинки робіт ТОВ «ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ» шляхом заборони робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; зобов`язання від`єднати від живлення електроенергії електрообладнання та електромережі 0,4 кв, які знаходяться на балансі підприємства; заборони експлуатації ліфтів; заборони експлуатації систем газопостачання суб`єкта господарювання.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Законом України від 05.04.2007 № 877-V «Про основні засади державного нагляду контролю у сфері господарської діяльності» (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 877) встановлено, що державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходами державного нагляду (контролю) - є планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

Відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону № 877 визначено, що виключно законами встановлюються органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Частиною 5 ст. 4 Закону № 877 виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України від 14.10.1992 № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (із змінами та доповненнями, далі - Закон № 2694) державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.

Згідно ч. 1 ст. 13 Закону № 2694 встановлено, що роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

Частиною 1 ст. 38 Закону № 2694 встановлено, що державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Процедуру проведення перевірок під час здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законів та інших нормативно-правових актів з питань промислової безпеки, охорони праці, безпечного ведення робіт юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю встановлює Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затверджене наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 № 826 (далі - Положення).

Пунктом 1.4 Положення визначено, що загроза життю та здоров`ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об`єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Згідно п. 2.26 Положення право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

- порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;

- відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;

- виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об`єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об`єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Так, ч. 7 ст. 7 Закону Закон № 877 встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Відповідно до п. 1 Положення «Про Державну службу України з питань праці», затвердженого Кабінетом Міністрів України від 11.02.2015 № 96 (далі - Положення № 96), Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Держпраці у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства (п. 2 Положення № 96).

Правовими положеннями п.п. 6 п. 4 Положення № 96 Держпраці відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.

Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи (п.7 Положення № 96).

При цьому, суд звертає увагу відповідача, що останній не позбавлений права на звернення до суду із заявою про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду даної справи, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами.

Проте, доказів оскарження, скасування припису чи усунення вказаних порушень, відповідачем не надано.

З урахування вищевикладеного та беручи до уваги реальну загрозу життю та/або здоров`ю людей, спричинену виявленими та не усунутими відповідачем порушеннями пожежної безпеки, а також з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей, суд дійшов висновку про існування підстав для вжиття заходів державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення робіт, а саме: заборони робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; зобов`язання від`єднати від живлення електроенергії електрообладнання та електромережі 0,4 кв, які знаходяться на балансі підприємства; заборони експлуатації ліфтів; заборони експлуатації систем газопостачання суб`єкта господарювання.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Частиною 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Витрат пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз позивачем під час розгляду справи не здійснювалось.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЖЕК ПЕРШИЙ ПАРКОВИЙ" (код ЄДРПОУ - 39127744, Київська область, Києво-Святошинський район, с.Білогородка, вул.Тернівська, 2А) заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинки робіт, а саме:

- заборонити роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра;

- зобов`язати від`єднати від живлення електроенергії електрообладнання та електромережі 0,4 кв, які знаходяться на балансі підприємства;

- заборонити експлуатацію систем газопостачання суб`єкта господарювання;

- заборонити експлуатацію, ліфтів:

- обліковий №38289, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-

Святошинський район, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція А);

- обліковий №38290, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-

Святошинський район, с. Білогородка, вул. Європейська, 1 (секція Б);

- обліковий №38294, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-

Святошинський район, с. Білогородка, вул. Тернівська, 2-А;

- обліковий №38701, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-

Святошинський район, с. Білогородка, вул. вул. Тернівська, 2-Б;

- обліковий №38295, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-

Святошинський район, с. Білогородка, вул. Європейська, 4;

- обліковий №38296, що знаходиться за адресою: Київська область, Києво-

Святошинський район, с. Білогородка, вул. Європейська, 4.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Лисенко В.І.

Джерело: ЄДРСР 101523269
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку