open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 560/4933/21
Моніторити
Ухвала суду /14.02.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /02.09.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.07.2022/ Касаційний адміністративний суд Постанова /22.03.2022/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Постанова /22.03.2022/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.01.2022/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.01.2022/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2021/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /10.11.2021/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.09.2021/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.07.2021/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.05.2021/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.04.2021/ Хмельницький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 560/4933/21
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /14.02.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /02.09.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.07.2022/ Касаційний адміністративний суд Постанова /22.03.2022/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Постанова /22.03.2022/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.01.2022/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.01.2022/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2021/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /10.11.2021/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.09.2021/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.07.2021/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.05.2021/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.04.2021/ Хмельницький окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 560/4933/21

РІШЕННЯ

іменем України

10 листопада 2021 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І.

за участю:секретаря судового засідання Бачок О.В. представника позивача - Федькина О.А., представників відповідача - Єгорової О.С., Полюк А.Б., представника третьої особи - Картавих С.М. розглянувши адміністративну справу за позовом КНП "Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни Хмельницької обласної ради" , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - ТОВ "ХОВП "Медтехніка" до Західного офісу Держаудитслужби в особі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування акту,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Західного офісу Держаудитслужби в особі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, в якому просив суд визнати протиправним та скасувати Акт перевірки закупівель, що були здійсненні при використанні коштів із Фонду боротьби із гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2 та її наслідками № 17-09/2 від 01.03.2021, в частині, що стосується завищення вартості матеріалів на загальну суму 188286,73 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що з 10 по 23 лютого 2021 року у комунальному некомерційному підприємстві «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» Хмельницької обласної ради Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області проводилась перевірка закупівель, що були здійснені при використанні коштів із Фонду боротьби із гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2 та її наслідками. За результатами перевірки було складено акт № 17-09/2 від 01 березня 2021 року. В згаданому акті перелічені порушення, що були виявлені працівниками Держаудитслужби у ході перевірки. Відповідно до пункту 3.1. згаданого акту зазначено, що, відповідно до наявного акту виконаних робіт, Підрядником виконано, а Замовником - госпіталем прийнято роботи з монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» на загальну суму 970 670,00 грн. в тому числі: прямі витрати в сумі 690 996,00 грн. в т.ч.: вартість матеріалів, виробів та конструкцій в сумі 413161,00 грн.; заробітна плата в сумі 276197,00 грн; вартість експлуатації машин 1638,00 грн. в тому числі: заробітна плата працівників, що обслуговують машини в сумі 683,00 грн.; загальновиробничі витрати в сумі 170911,00 грн.; інші супутні витрати, у тому числі: кошти на перевезення працівників будівельних організацій автомобільним транспортом в сумі 3000,00 грн.; вартість проектних робіт в сумі 66281,00 грн.; прибуток (2,96) в сумі 13062,00 грн.; адміністративні витрати (1,76) в сумі 7796,00 грн.; кошти на покриття ризику (2%) в сумі 18624,00 гривень. Оплату за виконані роботи ТОВ «ХОВП «МЕДТЕХНІКА» госпіталем проведено в повному обсязі. Для перевірки правильності проведення розрахунків, документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з`ясування їх реальності та повноти відображення в обліку працівниками Держаудитслужби проведено зустрічну звірку із ТОВ «ХОВП «МЕДТЕХНІКА». Як стверджують працівники Держаудитслужби у згаданому акті, в результаті зустрічних звірок ними було проаналізовано первинні документи щодо придбання Підрядником у постачальників матеріалів та комплектуючих, що були використані при монтуванні системи киснепостачання. При цьому, виявлена розбіжність у цінах придбання окремих комплектуючих та цінах, що зазначені у акті форми КБ - 2, який був підставою для розрахунку. Загальний розмір розбіжності Аудистслужбою було розцінено у акті перевірки як завищення вартості матеріалів на загальну суму 188286,73 грн., що визначено у акті як порушення, яким було завдано шкоди госпіталю на вказану суму. Комунальне некомерційне підприємство «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» Хмельницької обласної ради категорично не погоджується із включенням зазначеного факту до акту як порушення, внаслідок чого звернулося з позовом до суду.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 27.04.2021 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідачем подано відзив на позовну заяву, у якому відповідач зазначає, що не погоджується з позицією та доводами позивача викладеними у позовній заяві, вважає їх необґрунтованими та такими, що не базуються на нормах законодавства та просить відмовити у задоволенні позову.

24.05.2021 на адресу суду надійшла відповідь на відзив, у якій позивач зазначає, що Акт перевірки закупівель, що були здійсненні при використанні коштів із Фонду боротьби із гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2 та її наслідками № 17-09/2 від 01.03.2021, в частині, що стосується завищення вартості матеріалів на загальну суму 188286,73 грн. є протиправним та таким, що підлягає скасуванню. Просить позов задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 26.05.2021 суд замінив в адміністративній справі № 560/4933/21 неналежного відповідача - Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області на належного - Західний офіс Держаудитслужби в особі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області.

28.05.2021 представником відповідача подано до суду заперечення на відповідь на відзив.

12.07.2021 на адресу суду від представника КНП "Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни Хмельницької обласної ради" надійшла заява про збільшення (уточнення) позовних вимог, в якій останній просив суд:

- визнати протиправним та скасувати Акт перевірки закупівель, що були здійснені при використанні коштів із Фонду боротьби із гострою респіраторною хворобою СОVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-СоV-2 та її наслідками № 17-09/2 від 01 березня 2021 року в частині, що стосується завищення вартості матеріалів на загальну суму 188286,73 грн.;

- визнати протиправним та скасувати лист - вимогу Держаудитслужби «Про усунення виявлених порушень» від 05 квітня 2021 року, в частині зобов`язання госпіталю забезпечити відшкодування завищеної вартості робіт з монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни».

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 15.07.2021 суд перейшов до розгляду справи № 560/4933/21 за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого судового засідання та встановити відповідачу строк для подання до суду відзиву на заяву про збільшення позовних вимог протягом п`яти календарних днів з дня отримання копії даної ухвали.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 08.09.2021 суд залучив до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача ТОВ "ХОВП "Медтехніка" та продовжив строк проведення підготовчого провадження у справі на 30 днів.

18.10.2021 Хмельницький окружний адміністративний суд закрив підготовче провадження та призначив справу до розгляду по суті.

В судовому засіданні представник позивача просив суд адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Представники відповідача проти позовних вимог КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» заперечили, просили суд відмовити в задоволенні адміністративного позову.

Представник третьої особи проти задоволення позовних вимог не заперечував, просив суд адміністративний позов задовольнити.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, представників відповідача та третьої особи, розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.

В період з 10.02.2021 по 23.02.2021 посадовими особами Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області проведено перевірку закупівель КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» під час здійснення закупівель, за якими здійснювалося фінансування з Фонду боротьби із гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками, укладання договорів про закупівлю та їх виконання.

За результатами перевірки відповідачем складено Акт перевірки закупівель, що були здійсненні при використанні коштів із Фонду боротьби із гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2 та її наслідками № 17-09/2 від 01.03.2021.

На підставі акту перевірки відповідачем складено та направлено на адресу позивача вимогу про усунення виявлених порушень № 132217-14/1375-2021 від 05.04.2021, відповідно до якої під час проведення перевірки закупівель встановлено порушення, зокрема: проведеним під час перевірки закупівель контрольним обміром по виконанню робіт з монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» (корпуси II-III) встановлено невиконання робіт ТОВ «ХОВП «МЕДТЕХНІКА» на загальну суму 21241,00 грн., чим порушено п. 6.4.4.1 Національного Стандарту України «Правила визначення вартості будівництва» ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013, прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлового господарства України від 05.07.2013 №293 (далі - ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»). Згідно коригуючого акта приймання виконаних будівельних робіт № 3 за березень 2021 року, підписаного посадовими особами Госпіталю та ТОВ «ХОВП «МЕДТЕХНІКА» 01.03.2021 (копія надана згідно листа Госпіталю від 12.03.2021 № 173), ТОВ «ХОВП «МЕДТЕХНІКА» виконано додаткові роботи з монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» (ІІ-ІІІ корпуси). Враховуючи викладене, порушення пункту п.6.4.4.1 ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» на суму 21241,00 грн усунуто. В порушення п. 6.2.10 ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» в акт приймання виконаних будівельних робіт (ф. №КБ-2в) за листопад 2020 року по виконанню робіт з монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» (корпуси ІІ-ІІІ) включено кошти на покриття ризику в сумі 18624,00 гривень, які не підтверджені первинними бухгалтерськими документами ТОВ «ХОВП «МЕДТЕХНІКА», тобто завищення вартості виконаних робіт по зазначеному акту складає 18624,00 гривень. В порушення п. 6.4.4.1 ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» в частині того, що за динамічної договірної ціни прямі витрати при визначенні вартості виконаних робіт розраховуються на підставі нормативних витрат трудових і матеріально-технічних ресурсів, виходячи з фізичних обсягів виконаних робіт та уточнених цін ресурсів, прийнятих в договірній ціні, завищено вартість матеріальних ресурсів, які включені до складу прямих витрат в акт приймання виконаних будівельних робіт (ф. №КБ-2в) за листопад 2020 року по виконанню робіт з монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» (корпуси ІІ-ІІІ), на загальну суму 188286,73 гривень. Відповідно до листа Госпіталю від 12.03.2021 № 173 та копії банківської виписки від 04.03.2021 ТОВ «ХОВП «МЕДТЕХНІКА» повернуто на розрахунковий рахунок госпіталю кошти в сумі 5146,17 грн. У зв`язку із чим відповідач вимагає у позивача: забезпечити відшкодування завищеної вартості виконаних робіт з монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» (корпуси ІІ-ІІІ), в сумі 201764,56 грн. за КЕКВ 2610, відповідно до норм статей 216-229 Господарського кодексу України та статей 610-625 Цивільного кодексу України.

Вважаючи, що акт перевірки та оскаржувана вимога, в частині зобов`язання КНП "Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни Хмельницької обласної ради" забезпечити відшкодування завищеної вартості виконаних робіт з монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП "Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни" (корпуси ІІ-ІІІ), в сумі 201764,56 грн. за КЕКВ 2610, відповідно до норм статей 216-229 Господарського кодексу України та статей 610-625 Цивільного кодексу України є незаконними, позивач звернувся до суду з позовом про визнання їх протиправними та скасування.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року № 2939-XII (далі - Закон № 2939-XII).

Здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (частина перша статті 1 Закону № 2939-XII).

Згідно з приписами частини другої статті 1 Закону № 2939-XII орган державного фінансового контролю у своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, цим Законом, іншими законодавчими актами, актами Президента України та Кабінету Міністрів України.

Головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні (частина перша статті 2 Закону № 2939-XII).

Відповідно до частин другої та третьої статті 2 Закону № 2939-XII державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування. Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування та перевірок державних закупівель установлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з частиною першою статті 4 Закону № 2939-XII інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Відповідно до пункту 2 частини першої статі 8 Закону № 2939-XII орган державного фінансового контролю розробляє пропозиції щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.

За змістом пунктів 1, 7, 10 частини першої статті 10 Закону № 2939-XII органу державного фінансового контролю надається право перевіряти у підконтрольних установах грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (грошових сум, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо); пред`являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43 затверджено Положення про Державну аудиторську службу, відповідно до пункту 1 якого Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Відповідно до пункту 3 Положення основними завданнями Держаудитслужби є:

1) реалізація державної політики у сфері державного фінансового контролю;

2-1) внесення на розгляд Міністра фінансів пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у сфері державного фінансового контролю;

3) здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів;

4) надання у передбачених законом випадках адміністративних послуг.

Підпунктом 3 пункту 4 Положення визначено, що Держаудитслужба реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії).

Відповідно до підпункту 9 пункту 4 Положення Держаудитслужба вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб, а саме: вимагає від керівників та інших осіб підприємств, установ та організацій, що контролюються, усунення виявлених порушень законодавства; здійснює контроль за виконанням таких вимог; звертається до суду в інтересах держави у разі незабезпечення виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів; застосовує заходи впливу за порушення бюджетного законодавства, накладає адміністративні стягнення на осіб, винних у порушенні законодавства; передає в установленому порядку правоохоронним органам матеріали за результатами державного фінансового контролю у разі встановлення порушень законодавства, за які передбачено кримінальну відповідальність або які містять ознаки корупційних діянь.

Порядок проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 №550.

Пунктом 2 Порядку № 550 визначено, що інспектування полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності об`єкта контролю і проводиться у формі ревізії, яка повинна забезпечувати виявлення фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб.

Відповідно до пункту 4 Порядку № 550 планові та позапланові виїзні ревізії проводяться органами державного фінансового контролю відповідно до Закону № 2939-12 та цього Порядку.

Планові виїзні ревізії проводяться відповідно до планів проведення заходів державного фінансового контролю, затверджених в установленому порядку, позапланові виїзні ревізії - за наявності підстав, визначених Законом (пункт 5 Порядку № 550).

Відповідно до пункту 35 Порядку № 550 результати ревізії оформляються актом.

Згідно з пунктами 45, 46 Порядку № 550 у міру виявлення ревізією порушень законодавства посадові особи органу державного фінансового контролю, не чекаючи закінчення ревізії, мають право усно рекомендувати керівникам об`єкта контролю невідкладно вжити заходів для їх усунення та запобігання у подальшому.

Якщо ж вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, органом державного фінансового контролю у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об`єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.

Про усунення виявлених ревізією фактів порушення законодавства цей об`єкт контролю у строк, визначений вимогою про їх усунення, повинен інформувати відповідний орган державного фінансового контролю з поданням завірених копій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтверджують усунення порушень.

Відповідно до частини другої статті 15 Закону № 2939-XII законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов`язковими для виконання службовими особами об`єктів, що контролюються.

Аналіз положень Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Положення про Державну аудиторську службу дає підстави вважати, що органу державного фінансового контролю надано можливість здійснювати контроль за використанням коштів державного і місцевого бюджетів та у разі виявлення порушень законодавства пред`являти обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення таких правопорушень.

Разом з тим, суд враховує, що при виявленні збитків, завданих державі чи об`єкту контролю, орган державного фінансового контролю має право визначати їх розмір згідно з методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, та звернутись до суду в інтересах держави, якщо підконтрольним об`єктом не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Вимога органу державного фінансового контролю спрямована на коригування роботи підконтрольного об`єкта та приведення її у відповідність із вимогами законодавства і у цій частині вона є обов`язковою до виконання. Щодо відшкодування виявлених збитків, завданих державі чи об`єкту контролю, то про їх наявність може бути зазначено у вимозі, але вони не можуть бути примусово стягнуті шляхом вимоги. Такі збитки відшкодовуються в добровільному порядку підконтрольною установою або шляхом звернення контролюючого органу до суду з відповідним позовом.

У свою чергу, обов`язковою ознакою дій суб`єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб`єктів відповідних правовідносин і мають обов`язковий характер.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправним та скасування Акту перевірки закупівель, що були здійсненні при використанні коштів із Фонду боротьби із гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2 та її наслідками № 17-09/2 від 01.03.2021, в частині, що стосується завищення вартості матеріалів на загальну суму 188286,73 грн., суд зазначає таке.

Відповідно до пункту 3 Порядку № 550 акт ревізії документ, який складається посадовими особами органу державного фінансового контролю, що проводили ревізію, фіксує факт її проведення та результати. Заперечення, зауваження до акта ревізії (за їх наявності) та висновки на них є невід`ємною частиною акта.

З огляду на вищевказані норми Закону № 2939-XII та Порядку № 550, акт ревізії не є документом, що створює правові наслідки для суб`єкта інспектування, проте, є документом, що фіксує певні факти і обставини, які можуть стати підставою для "законної вимоги" контролюючого органу на адресу підконтрольного суб`єкту або для здійснення цим органом самостійно заходів до усунення виявлених порушень законодавства шляхом звернення до суду в інтересах держави (пункт 10 частини першої статті 10 Закону).

Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 08.05.2018 у справі №826/3350/17.

Враховуючи викладене, акт ревізії не є рішенням суб`єкта владних повноважень у розумінні Кодексу адміністративного судочинства України, не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, діяльність яких перевірялися, тому його висновки не можуть бути предметом спору. Відсутність спірних правовідносин, зокрема, виключає можливість звернення до суду, оскільки відсутнє право, що підлягає судовому захисту. Акт ревізії є носієм доказової інформації про виявлені контролюючим органом порушення вимог законодавства суб`єктами господарювання, а тому оцінка акта, у тому числі й оцінка дій службових осіб контролюючого органу щодо його складання, викладення у ньому висновків перевірки, може бути надана судом при вирішенні спору щодо оскарження рішення, прийнятого на підставі такого акта.

Отже, у задоволенні позовної вимоги про визнання протиправним та скасування Акту перевірки закупівель, що були здійсненні при використанні коштів із Фонду боротьби із гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2 та її наслідками № 17-09/2 від 01.03.2021, в частині, що стосується завищення вартості матеріалів на загальну суму 188286,73 грн. слід відмовити.

Щодо позовної вимоги про скасування Вимоги Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області "Про усунення виявлених порушень" № 132217-14/1375-2021 від 05.04.2021, в частині зобов`язання КНП "Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни Хмельницької обласної ради" забезпечити відшкодування завищеної вартості виконаних робіт з монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП "Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни" (корпуси ІІ-ІІІ), в сумі 201764,56 грн. за КЕКВ 2610, відповідно до норм статей 216-229 Господарського кодексу України та статей 610-625 Цивільного кодексу України, суд зазначає наступне.

Спірна вимога Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області "Про усунення виявлених порушень" № 132217-14/1375-2021 від 05.04.2021 є індивідуально-правовим актом і в силу закону є обов`язковою до виконання підконтрольною установою, якому вона адресована.

Бюджетним кодексом України регулюються відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства, і питання відповідальності за порушення бюджетного законодавства, а також визначаються правові засади утворення та погашення державного і місцевого боргу (стаття 1 БК України).

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 113 БК України до повноважень органів державного фінансового контролю з контролю за дотриманням бюджетного законодавства належить здійснення контролю, зокрема, за цільовим та ефективним використанням коштів державного бюджету та місцевих бюджетів (включаючи проведення державного фінансового аудита).

Отже, Держуадитслужба як учасник бюджетного процесу уповноважена БК України на здійснення контролю за дотриманням бюджетного законодавства (у частині цільового і ефективного використання бюджетних коштів), наділена правомочностями з накладення санкції у вигляді попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства.

Суд зазначає, що Закон №2939-ХІІ визначає правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні, проте саме БК України регламентує, зокрема, питання відповідальності за порушення бюджетного законодавства, а відтак є спеціальним нормативним актом щодо регулювання правовідносин в частині способів і форм притягнення осіб до відповідальності за порушення бюджетного законодавства. І саме вказаним спеціальним законом передбачено повноваження органів державного фінансового контролю накладати попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства.

Крім того, відповідно до пункту 24 частини першої статті 116 БК України порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, а саме - нецільове використання бюджетних коштів.

Згідно із пунктами 1, 2 частини першої статті 117 БК України за порушення бюджетного законодавства до учасників бюджетного процесу можуть застосовуватися такі заходи впливу, зокрема, як: попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства - застосовується в усіх випадках виявлення порушень бюджетного законодавства; зупинення операцій з бюджетними коштами - застосовується за порушення бюджетного законодавства, визначені пунктами 1 - 3, 10, 11, 14 - 29, 32 - 36, 38 і 40 частини першої статті 116 цього Кодексу, у порядку, встановленому статтею 120 цього Кодексу.

За приписами 1 статті 119 БК України нецільовим використанням бюджетних коштів є їх витрачання на цілі, що не відповідають:

бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет);

напрямам використання бюджетних коштів, визначеним у паспорті бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі) або в порядку використання бюджетних коштів;

бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів).

Надаючи оцінку виявленим під час ревізії порушенням в частині зобов`язання КНП "Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни Хмельницької обласної ради" забезпечити відшкодування завищеної вартості виконаних робіт з монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП "Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни" (корпуси ІІ-ІІІ), в сумі 201764,56 грн. за КЕКВ 2610, відповідно до норм статей 216-229 Господарського кодексу України та статей 610-625 Цивільного кодексу України, суд виходить з такого.

З матеріалів справи судом встановлено, що відповідно до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення подачею кисню ліжкового фонду закладів охорони здоров`я, які надають стаціонарну медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, за рахунок коштів, виділених з Фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 № 923 «Про виділення коштів для забезпечення подачею кисню ліжкового фонду закладів охорони здоров`я, які надають стаціонарну медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19», Департаментом охорони здоров`я Хмельницької обласної державної адміністрації для КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» передбачено видатки в сумі 1417000,00 грн за КПКВК 0712070 КЕКВ 2610 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)» згідно довідки про зміни до помісячного розпису асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) загального фонду бюджету на 2020 рік від 27.10.2020 № 279 та в сумі 2174030,00 грн за КПКВК 0712070 КЕКВ 3210 «Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)» згідно довідки про зміни до помісячного розпису асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) спеціального фонду бюджету на 2020 рік від 27.10.2020 №261 (вид бюджету - обласний).

КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» отримано від Департаменту охорони здоров`я Хмельницької ОДА фінансування в загальній сумі 3591303,00 гривень.

Згідно бухгалтерської довідки за 28.10.2020 (отримання коштів з Фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2) та оборотно-сальдової відомості по рахунку 311 «Поточні рахунки в національній валюті» за дебетом рахунку 311 відображено надходження коштів на рахунки в сумі 2174030,00 грн (спеціальний фонд) та 1417000,00 грн (загальний фонд).

Так, між КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ХОВП «МЕДТЕХНІКА» укладено договір від 13.11.2020 № 153 на закупівлю робіт з монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» загальною вартістю 970 670,00 грн без ПДВ.

Предметом даного Договору є зобов`язання Виконавця на умовах Договору на свій ризик надати послуги, за завданням Замовника з використанням устаткування та матеріалів Виконавця, а Замовник зобов`язується прийняти і оплатити надані послуги: Проведення робіт з монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в Комунальне некомерційне підприємство «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» Хмельницької обласної ради.

Підпунктом 1.2. Договору визначено, що згідно Постанови КМУ від 09.09.2020 №817 "Про внесення змін до переліків, затверджених постановами КМУ від 20.03.2020 № 224 і 225" для запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2 - договір про проведення робіт з монтажу (реконструкції) системи киснепостачання, укладається без використання електронної системи закупівель.

Підпунктом 2.1 визначено, що ціна Договору складає 970670,00 грн. без ПДВ.

П.п. 2.2 Договірна ціна, визначена у п. 2.1 цього Договору, включає в себе вартість та витрати по виконанню послуг.

Розрахунки проводяться шляхом оплати Замовником після підписання Сторонами акта виконаних робіт/наданих послуг. Оплата проводиться Замовником протягом 30-ти календарних днів з дня підписання зазначених акту виконаних робіт/наданих послуг згідно виставленого Виконавцем рахунку (п.п 3.1 Договору).

Відповідно до Договірної ціни та Локальних кошторисів на будівельні роботи № 2-1-1 та № 2-1-2, предметом договору є роботи з монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» (корпуси ІІ-ІІІ). Обсяг та вартість будівельно-монтажних послуг, що визначені у складі Локальних кошторисів на будівельні роботи №2-1-1 та №2-1-2, визначений у відповідності до Ресурсних елементних кошторисних норм та ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва».

Згідно пункту 4.1. Договору №153 термін надання послуг 20 календарних днів з моменту отримання завдання Замовника з правом дострокового виконання.

Відповідно до пункту 3.1. Договору № 153 розрахунки проводяться шляхом оплати Замовником після підписання Сторонами акта виконаних робіт/наданих послуг. Оплата проводиться Замовником протягом 30-ти календарних днів з дня підписання зазначених акту виконаних робіт/наданих послуг згідно виставленого виконавцем рахунку.

Пунктом 8.1. Договору № 153 визначено, що цей Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання Сторонами та скріплення печатками сторін.

Відповідно до пункту 8.2. Договору № 153 строк дії цього Договору починає свій перебіг у момент, визначений у пункті 8.1. цього Договору та закінчується 31.12.2020.

Фінансування робіт з монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» проведено на суму 970670,00 грн за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення подачею кисню ліжкового фонду закладів охорони здоров`я, які надають стаціонарну медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, за рахунок коштів, виділених з Фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками.

Виконання робіт по Договору №153 документально засвідчено довідкою про вартість виконаних будівельних робіт примірної форми КБ-3 та актом приймання виконаних будівельних робіт примірної форми КБ-2в, складеними у відповідності до вимог Додатків Т та У ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва».

Відповідно до довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за листопад 2020 року примірної форми №КБ-3 та акту приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2020 року примірної форми №КБ-2в Підрядником виконано роботи з монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» (корпуси ІІ-ІІІ) на загальну суму 970670,00 грн, в тому числі:

- прямі витрати в сумі 690 996,00 грн в т.ч.:

- вартість матеріалів, виробів та конструкцій в сумі 413161,00 грн;

- заробітна плата в сумі 276197,00 грн;

- вартість експлуатації машин 1638,00 грн в тому числі:

- заробітна плата працівників, що обслуговують машини в сумі 683,00грн;

- загальновиробничі витрати в сумі 170911,00 грн;

- інші супутні витрати, у тому числі:

- кошти на перевезення працівників будівельних організацій автомобільним транспортом в сумі 3000,00 грн;ї

- вартість проектних робіт в сумі 66 281,00 грн;

- прибуток (2,96) в сумі 13062,00 грн;

- адміністративні витрати (1,76) в сумі 7796,00 грн;

- кошти на покриття ризику (2%) в сумі 18624,00 гривень.

Розрахунки КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» з ТОВ «ХОВП «МЕДТЕХНІКА» за виконані роботи проводилися на підставі щомісячних Актів приймання виконаних будівельних робіт примірної форми №КБ-2в та Довідок про вартість виконаних підрядних робіт т витрати примірної форми №КБ-3, затверджених наказом Мінрегіону України від 05.07.2013 року №293 (Додатки Т і У ДСТУ БД.1.1-1:2013).

На виконання вищенаведеного договору, у відповідності до наданих до ревізії Актів форми №КБ-2в та довідок форми №КБ-3 встановлено, що ТОВ «ХОВП «МЕДТЕХНІКА» у листопаді 2020 року виконано, а замовником прийнято до оплати будівельні роботи по об`єкту будівництва, у тому числі: Монтаж системи киснепостачання для подачі лікувальних газів Хмельницький госпіталь ветеранів війни на загальну суму 970670,00 грн..

Оплату за виконані роботи ТОВ «ХОВП «МЕДТЕХНІКА», позивачем проведено в повному обсязі.

В ході перевірки відповідачем проведено зустрічну звірку із ТОВ «ХОВП «МЕДТЕХНІКА».

Під час зустрічної звірки відповідачем проведено вибіркове співставлення даних підсумкових відомостей ресурсів (витрати по факту) до акту приймання виконаних будівельних робіт, які слугували підставою для здійснення розрахунків, а саме: розділ IV «Будівельні матеріали, вироби та конструкції», графа «Відпускна ціна» з даними накладних на придбання матеріалів, виробів, конструкцій.

Так, згідно підсумкової відомості ресурсів до акту приймання виконаних будівельних робіт (ф.№КБ-2в) по монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни» за листопад 2020 року включено слідуючі матеріальні цінності, а саме: «вентилі К прямі з ніпелем ф-6» в кількості 201 шт. за відпускною ціною 890,00 грн на загальну суму 178890,00 грн; «труба каналізаційна д-110 (2000 мм)» в кількості 12 шт. за відпускною ціною 71,50 грн на загальну суму 858,00 грн; «труба каналізаційна д-110 (1000 мм)» в кількості 1 шт. за відпускною ціною 49,50 грн; «дюбель 6*60» в кількості 500 шт. за відпускною ціною 0,60 грн на загальну суму 300,00 грн; кран магістральний» в кількості 6 шт. за відпускною ціною 1580,09 грн на загальну суму 9480,54грн; «пріпой П 14» в кількості 19,2 шт. за відпускною ціною 25,00 грн на загальну суму 480,00 грн; «трійник ред. Д-10*8» в кількості 146 шт. за відпускною ціною 92,05 грн на загальну суму 13439,30 грн; «труба мідна діам. 12 мм» в кількості 185 м за відпускною ціною 145,36 грн на загальну суму 26891,60 грн; «труба мідна, діам. 10 мм» в кількості 879 м за відпускною ціною 128,66 грн на загальну суму 113092,14 грн; «труба мідна, діам. 8 мм» в кількості 470 м за відпускною ціною 118,67 грн на загальну суму 55774,90 гривень.

З акту перевірки судом встановлено, що для зустрічної звірки ТОВ «ХОВП «Медтехніка» надано первинні документи - видаткові накладні, згідно яких ТОВ «ХОВП «Медтехніка» придбавав вищезазначені матеріальні цінності в ТОВ «ПКК-Фарм» для виконання робіт в позивача.

Роботи відповідно до акту виконаних робіт Підрядник здійснював самостійно без залучення субпідрядних організацій.

Звіркою матеріальних цінностей, зазначених в підсумковій відомості ресурсів з придбаними матеріальними цінностями ТОВ «ХОВП «Медтехніка» відповідачем встановлено розбіжність цін вартості матеріалів на суму 188286,73 грн.

Відповідач зазначив, що завищена вартість матеріалів на загальну суму 188286,73 грн оплачена позивачем в складі ціни договору в повному обсязі, завдано матеріальної шкоди (збитків) позивачу на суму 188286,73 грн, що є наслідком недотримання вимог п. 6.4.4.1 ДСТУ Б Д. 1.1- 1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», в частині того, що за динамічної договірної ціни прямі витрати при визначенні вартості виконаних робіт розраховуються на підставі нормативних витрат трудових і матеріально-технічних ресурсів, виходячи з фізичних обсягів виконаних робіт та уточнених цін ресурсів, прийнятих в договірній ціні.

Відповідно до ст.23 Закону України "Про стандартизацію" від 05.06.2014 № 1315-VII Національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються безпосередньо чи шляхом посилання на них в інших документах.

Національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов`язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.

Згідно з п.1.1, 1.2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 цей стандарт установлює основні правила з визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів, лінійних об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам`яток архітектури та містобудування (далі - будівництво) і носить обов`язковий характер при визначення вартості будівництва об`єктів будівництва, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.

Пунктом 6.4.2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 передбачено, що при визначенні вартості виконаних обсягів робіт і проведенні взаєморозрахунків за виконані роботи за об`єктами будівництва, зведення яких здійснюється за рахунок державних коштів, застосовуються примірні форми первинних облікових документів "Акт приймання виконаних будівельних робіт типової" (примірна форма №КБ-2в) і "Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати" (примірна форма № КБ-3), які наведено у додатку Т та додатку У.

Пунктом 6.4.3 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 визначено, що за твердої договірної ціни взаєморозрахунки провадяться на підставі виконаних обсягів робіт та їх вартості, визначеної в договірній ціні.

Пунктом 6.4.4.1 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 врегульовано, що прямі витрати при визначені вартості виконаних робіт розраховуються на підставі нормативних витрат трудових і матеріально-технічних ресурсів, виходячи з фізичних обсягів виконаних робіт та уточнених цін ресурсів, прийнятих в договірній ціні.

Суд враховує, що вимога, закріплена в п. 6.4.4.1 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, вказує, що прямі витрати при визначенні вартості виконаних робіт розраховуються на підставі нормативних витрат трудових і матеріально-технічних ресурсів, виходячи з фізичних обсягів виконаних робіт та уточнених цін ресурсів, прийнятих в договірній ціні.

В свою чергу пунктом 1.3 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 визначається, що застосування даного стандарту обумовлюється договором.

Суд зазначає, що в договорі підряду від 13.11.2020 № 153 відсутні положення щодо застосування ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.

Як встановлено судом виконання робіт за договором підряду підтверджено Актами приймання відповідних будівельних , за результатами яких здійснено оплату за проведення монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КП "Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни Хмельницької обласної ради".

Суд не погоджується із позицією відповідача по встановленим порушенням, щодо встановлення розбіжностей цін вартості матеріалів. Суд критично ставиться до посилання відповідача на видаткові накладні згідно яких ТОВ "ХОВП "Медтехніка" придбавав зазначені матеріали.

Так в матеріалах справи міститься бухгалтерська довідка надана представником третьої особи, з якої судом встановлено, що для виконання робіт з монтажу системи киснепостачання лікувальних газів в КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни», було придбано наступні матеріальні цінності, а саме:

- вентилі К прямі з ніпелем ф-6, в кількості 201 шт. за відпускною ціною 100 шт. - 880 грн., 101 шт. - 885 грн. на загальну суму 177385,00 грн;

- труба каналізаційна д-110 (2000 мм) в кількості 12 шт. за відпускною ціною 70,00 грн на загальну суму 840,00 грн;

- труба каналізаційна д-110 (1000 мм) в кількості 1 шт. за відпускною ціною 45,00 грн;

- дюбель 6*60 в кількості 500 шт. за відпускною ціною 0,50 грн на загальну суму 250,00 грн;

- кран магістральний» в кількості 6 шт. за відпускною ціною 1550,00 грн на загальну суму 9300,00 грн;

- пріпой П 14 в кількості 19,2 шт. за відпускною ціною 25,00 грн на загальну суму 480,00 грн;

- трійник ред. Д-10*8 в кількості 146 шт. за відпускною ціною 80 шт. - 92 грн., 66 шт. 87,10 грн. на загальну суму 13108,60 грн;

- труба мідна діам. 12 мм в кількості 185 м за відпускною ціною 50 м - 158,60 грн., 35 м - 145,00 грн., 50 м. - 143,12 грн., 50 м. - 138,50 грн. на загальну суму 27086,00 грн;

- труба мідна, діам. 10 мм в кількості 879 м за відпускною ціною 300 м. - 125 грн., 279 м. - 128 грн., 300 м. - 127,6 грн. на загальну суму 111492,00 грн.;

- труба мідна, діам. 8 мм в кількості 470 м за відпускною ціною 150 м. - 110,75 грн., 170 м. - 115,00 грн.. 50 м. - 115,50 грн. 100 м. - 124,80 грн. на загальну суму 54417,50 гривень.

Придбання вищезазначених матеріальних цінностей підтверджується наданими до суду копіями видаткової накладної № 28 від 29.11.2020, прибуткової накладної №ТМ-0000480 від 29.11.2020, видаткової накладної №РН-0000068 від 15.10.2020, прибуткової накладної № ТМ-0000479 від 15.10.2020, видаткової накладної №94 від 12.10.2021, прибуткової накладної № ТМ-0000484 від 12.10.2021, видаткової накладної №195 від 30.10.2020, прибуткової накладної №ТМ-0000478 від 30.10.2020, видаткової накладної № 57 від 30.11.2020, прибуткової накладної №ТМ-0000482 від 30.11.2020, видаткової накладної № 151 від 22.10.2020, прибуткової накладної №ТМ-0000475 від 22.10.2020, видаткової накладної № 110 від 20.10.2020, прибуткової накладної №ТМ-0000474 від 20.10.2020, видаткової накладної № 171 від 26.10.2020, прибуткової накладної №ТМ-0000481 від 26.10.2020, видаткової накладної № РН-0000072 від 21.10.2020, прибуткової накладної №ТМ-0000476 від 21.10.2020, видаткової накладної № 135 від 21.10.2020, прибуткової накладної №ТМ-00004783 від 21.10.2020, видаткової накладної № РН-00000105 від 15.10.2020, прибуткової накладної №ТМ-0000486 від 15.10.2020, видаткової накладної № РН-0000097 від 12.10.2020, прибуткової накладної №ТМ-0000477 від 12.10.2020, акту закупки товарів від 16.10.2020, прибуткової накладної №ТМ-0000473 від 16.10.2020.

Суд зазначає, що відповідачем не доведено, а судом не встановлено можливості ідентифікації використання саме тих матеріальних цінностей, що визначені в акті перевірки з матеріальними цінностями, що використовувалися за договором підряду.

Відповідачем не надано до суду жодних належних доказів про завищення позивачем цін на матеріальні цінності придбані для виконання робіт з монтажу системи киснепостачання лікувальних газів в КНП «Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни».

Матеріали адміністративної справи, серед яких і Акти форми №КБ-2в та довідки форми №КБ-3, свідчать про подальше виконання будівельних робіт по об`єкту будівництва "Монтаж системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП "Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни" (корпуси ІІ-ІІІ)".

Факт виконання договору від 13.11.2020 № 153 у зв`язку з проведенням між сторонами повного розрахунку відповідачем не заперечується.

З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд приходить до висновку, що зазначене у світлі обов`язкового характеру спірної вимоги в частині відшкодування КНП "Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни Хмельницької обласної ради" коштів є порушенням вимог закону в частині змісту вимоги як акту індивідуальної дії, тому Вимога Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області "Про усунення виявлених порушень" № 132217-14/1375-2021 від 05.04.2021, в частині зобов`язання КНП "Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни Хмельницької обласної ради" забезпечити відшкодування завищеної вартості виконаних робіт з монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП "Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни" (корпуси ІІ-ІІІ), в сумі 201764,56 грн. за КЕКВ 2610, відповідно до норм статей 216-229 Господарського кодексу України та статей 610-625 Цивільного кодексу України, сформована без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), тобто непропорційно, та, як наслідок, не відповідає критеріям, які встановлені ч. 2 ст. 2 КАС України, що є самостійною та достатньою підставою для задоволення позовних вимог про визнання протиправним та скасування такої.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч. 1 ст. 9 КАС України).

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За наслідками судового розгляду, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду достатні беззаперечні докази на обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і довів правомірності, згідно з вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України, ч. 2 ст. 2 КАС України, оскаржуваної вимоги, а відтак така частково підлягає скасуванню.

Таким чином, виходячи з встановлених обставин справи, оцінивши добуті докази в їх сукупності за правилами ст. 90 КАС України та наведені положення чинного законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення частково.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Оскільки позов підлягає до задоволення частково, то суд присуджує на користь позивача здійснені ним та документально підтверджені судові витрати по сплаті судового збору розмірі 2270,00 грн.

Керуючись ст.ст. 72-77, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати Вимогу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області "Про усунення виявлених порушень" № 132217-14/1375-2021 від 05.04.2021, в частині зобов`язання КНП "Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни Хмельницької обласної ради" забезпечити відшкодування завищеної вартості виконаних робіт з монтажу системи киснепостачання для подачі лікувальних газів в КНП "Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни" (корпуси ІІ-ІІІ), в сумі 201764,56 грн. за КЕКВ 2610, відповідно до норм статей 216-229 Господарського кодексу України та статей 610-625 Цивільного кодексу України.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Західного офісу Держаудитслужби в особі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області на користь КНП "Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни Хмельницької обласної ради" сплачений судовий збір в розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 19 листопада 2021 року

Позивач:КНП "Хмельницький обласний госпіталь ветеранів війни Хмельницької обласної ради" (вул. Визволителів, 3, с. Ружичанка, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 21312761) Відповідач:Західний офіс Держаудитслужби в особі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області (пров. Маяковського, 19/1, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29013 , код ЄДРПОУ - 40479801) Третя особа:ТОВ "ХОВП "Медтехніка" (вул. Ю. Сіцінського, 28, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 37098104)

Головуючий суддя І.І. Тарновецький

Джерело: ЄДРСР 101228024
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку