open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

1Справа № 335/8839/21 3/335/2129/2021

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 листопада 2021 року м. Запоріжжя

Суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя Геєць Ю.В., за участю секретаря судового засідання Ровенської В.В., прокурора Фоміної А.Г., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,

розглянувши об`єднанні матеріали справи, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що займає посаду: начальника відділу медикаментів, бак препаратів та перев`язувальних засобів КЗ „Обласна база спеціального медичного постачання ЗОР, яка мешкає за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП,-

ВСТАНОВИВ:

18.08.2021 року до Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя надійшло вісім адміністративних матеріалів про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1 та ч. 2 ст. 172-7 КУпАП України.

Постановою Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 18.08.2021 року зазначені матеріали справи були об`єднані в одне провадження.

26.10.2020 ОСОБА_1 , будучі в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР знаходячись за адресою Закладу: м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 31А, діючи у власних майнових інтересах підписала наказ по закладу № 31, яким встановила собі, як начальнику відділу, премію у розмірі 5500 гривень, чим порушила вимоги встановлені п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.

26.10.2020 ОСОБА_1 , будучи в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР знаходячись за адресою Закладу: м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 31А, діючи у власних майнових інтересах підписала наказ по закладу № 31, яким встановила собі, як начальнику відділу, премію у розмірі 5500 гривень, порушила вимоги встановлені п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

23.11.2020 ОСОБА_1 , будучи в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР знаходячись за адресою Закладу: м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 31А, діючи у власних майнових інтересах підписала наказ по закладу № 34, яким встановила собі, як начальнику відділу, премію у розмірі 5500 гривень, чим порушила вимоги встановлені п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.

23.11.2020 ОСОБА_1 , будучи в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР знаходячись за адресою Закладу: м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 31А, діючи у власних майнових інтересах підписала наказ по закладу № 34, яким встановила собі, як начальнику відділу, премію у розмірі 5500 гривень, чим порушила вимоги встановлені п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

25.03.2021 ОСОБА_1 , будучи в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР знаходячись за адресою Закладу: м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 31А, діючи у власних майнових інтересах підписала наказ по закладу № 15, яким встановила собі, як начальнику відділу, премію у розмірі 5500 гривень, чим порушила вимоги встановлені п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.

25.03.2021 ОСОБА_1 , будучи в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР знаходячись за адресою Закладу: м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 31А, діючи у власних майнових інтересах підписала наказ по закладу № 15, яким встановила собі, як начальнику відділу, премію у розмірі 5500 гривень, чим порушила вимоги встановлені п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

27.05.2021 ОСОБА_1 , будучи в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР знаходячись за адресою Закладу: м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 31А, діючи у власних майнових інтересах підписала наказ по закладу № 23, яким встановила собі, як начальнику відділу, премію у розмірі 7500 гривень, чим порушила вимоги встановлені п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.

27.05.2021 ОСОБА_1 , будучи в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР знаходячись за адресою Закладу: м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 31А, діючи у власних майнових інтересах підписала наказ по закладу № 23, яким встановила собі, як начальнику відділу, премію у розмірі 7500 гривень, чим порушила вимоги встановлені п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Прокурор обставини, викладені у протоколах про вчинення адміністративних правопорушень, підтримав, зазначивши про наявність в діях ОСОБА_1 ознак діянь, передбачених ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП.

В судовому засіданні особа, відносно якої складено протокол про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 , після роз`яснення їй прав передбачених ст. 63 Конституції України, ст. 268 КУпАП, вину у вчиненні адміністративних правопорушень за ч. 1,2 ст. 172-7 КУпАП не визнала.

Допитані в судовому засіданні свідки ОСОБА_2 , ОСОБА_3 пояснили суду, що під час виконання ОСОБА_1 обов`язків в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР, фактично премію встановлював ОСОБА_3 .

Заслухавши доповідь судді, прокурора, пояснення ОСОБА_1 , допитавши свідків, перевіривши матеріали провадження, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до ст. 245 КУпАП завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є, зокрема, повне, всебічне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи.

Згідно до статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на підставі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інших обставин справи, що мають значення для її правильного вирішення. Ці фактичні дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, речовими доказами, а також іншими документами.

Орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю.

Зі змісту ст. 283 КУпАП випливає, що постанова суду має бути вмотивованою.

Відповідно до положень ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Згідно зі ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Суд зазначає, що стаття 172-7 КУпАП, а зокрема ч. 1 та ч. 2 передбачає відповідальність за неповідомлення про наявність реального конфлікту інтересів та вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Зазначена норма закону за своїм змістом є бланкетною та відсилає для повного визначення його ознак до інших норм.

Так зокрема у ст. 1 Закону України „Про запобігання корупції дано визначення потенційному та реальному конфлікту інтересів.

Потенційний конфлікт інтересів - наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об`єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень;

Реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень;

Аналіз термінів «потенційний інтерес» та «реальний інтерес» дає підстави констатувати, що потенційний конфлікт інтересів відрізняється від реального тим, що при потенційному конфлікті встановлюється лише наявність, існування приватного інтересу особи, що може вплинути на об`єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, тоді як при реальному конфлікті інтересів існуюча суперечність між наявним приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями безпосередньо впливає (вплинула) на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання вказаних повноважень. Крім того, це також визначає ступінь впливу цієї суперечності на прийняття рішення чи вчинення дії, який повинен мати об`єктивний вираз, а також часовий взаємозв`язок між прийняттям рішення та наявністю певних ознак, що мають місце при цьому.

Тобто відмінність між цими поняттями полягає в тому, що для встановлення факту реального конфлікту інтересів недостатньо констатувати існування приватного інтересу, який потенційно може вплинути на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, а слід безпосередньо встановити, що, по-перше, приватний інтерес наявний, по-друге, він суперечить службовим чи представницьким повноваженням, а по-третє, така суперечність не може вплинути, а реально впливає на об`єктивність чи неупередженість прийняття рішень чи вчинення дій.

Так, судом встановлено, що наказом директора закладу від 01.07.2008 № 25 ОСОБА_1 спеціаліста-фармацевта КЗ «ОБСМП» ЗОР було переведено на посаду начальника відділу медикаментів, бакпрепаратів та перев`язувальних засобів у цьому ж закладі.

Наказом від 20.10.2020 № 30 на начальника відділу медикаментів, бакпрепаратів та перев`язувальних засобів КЗ «ОБСМП» ЗОР ОСОБА_1 було покладено виконання обов`язків директора на період щорічної відпустки в.о. директора закладу ОСОБА_3 з 26.10.2020 по 25.11.2020 року включно.

Відповідно до розділу ІІ Посадової інструкції начальника відділу медикаментів, бакпрепаратів та перев`язувальних засобів КЗ «ОБСМП» ЗОР ОСОБА_1 здійснює загальне керівництво роботою відділу, організовує ефективну діяльність фахівців спецмедскладів зі спеціальних питань у відповідності до вимог «Інструкції з тривалого зберігання медичного, санітарно-господарського та спеціального майна», а також з наказами та розпорядженнями директора закладу. На період тимчасової відсутності директора закладу (щорічна відпустка, відрядження тощо) виконує функції виконуючого обов`язки директора згідно наказу про призначення.

Тобто, на момент тимчасової відсутності директора Закладу, його повноваження завжди виконує начальник відділу медикаментів, бакпрепаратів та перев`язувальних засобів ОСОБА_1 , та на момент виконання обов`язків директора наділена адміністративно-господарськими та організаційно-розпорядчими функціями, тобто є посадовою особою юридичної особи публічного права, а також суб`єктом, визначеним пп. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону.

Згідно підпункту 1.1 розділу І статуту КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради (надалі База) є правонаступником всіх прав і обов`язків Бази спеціального медичного постачання обласного відділу охорони здоров`я.

Розділом ІІІ підпунктами 3.1-3.2 визначено, що База є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнові і особисті немайнові права, нести обов`язки, бути позивачем та відповідачем у судах, господарських судах, а також має самостійний баланс, рахунки в установах банків, органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного герба України із своїм найменуванням, печатки, штампи, бланки, тощо.

Так, відповідно доч. 2 ст. 81 Цивільного кодексу Україниюридичною особою публічного права визначається юридична особа, яка створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування. Таким чином, КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради, є юридичною особою публічного права.

Згідно Положення про матеріальне стимулювання співробітників КЗ «ОБСМП» ЗОР визначено : п. 1.4. - преміювання здійснюється на основі індивідуальної оцінки адміністрацією закладу праці кожного робітника та його особистого внеску до забезпечення закладом статутних завдань; п. 1.5 - преміювання співробітників за результатами їх праці є правом, а не обов`язком адміністрації і залежить від якості праці робітників, фінансового стану закладу (наявності економії заробітної плати) та інших чинників, що можуть впливати на розмір преміювання; п. 3.4 - преміювання співробітників закладу проводиться на підставі наказів директора.

26.10.2020 ОСОБА_1 , будучі в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР знаходячись за адресою Закладу: м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 31А, діючи у власних майнових інтересах підписала наказ по закладу № 31, яким встановила собі, як начальнику відділу, премію у розмірі 5500 гривень.

Таким чином, у в.о. директора закладу ОСОБА_1 виникає суперечність між приватним інтересом та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень, щодо встановлення собі розміру премії, як начальнику відділу, тому має місце приватний інтерес.

Виходячи із зазначеного, ОСОБА_1 , достовірно знаючи про наявність в її діях реального конфлікту інтересів, а саме суперечності між її приватним інтересом та службовими повноваженнями, що впливає на об`єктивність та неупередженість прийняття рішень, не повідомила безпосереднього керівника, чи інший визначений законом орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, про наявність реального конфлікту інтересів при підписанні зазначеного наказу.

Крім того, 26.10.2020 ОСОБА_1 , будучи в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР знаходячись за адресою Закладу: м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 31А, діючи у власних майнових інтересах підписала наказ по закладу № 31, яким встановила собі, як начальнику відділу, премію у розмірі 5500 гривень.

Таким чином, у в.о. директора закладу ОСОБА_1 виникає суперечність між приватним інтересом та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень, щодо встановлення собі розміру премії, як начальнику відділу, тому має місце приватний інтерес.

Виходячи із зазначеного, ОСОБА_1 , достовірно знаючи про наявність в її діях реального конфлікту інтересів, а саме суперечності між її приватним інтересом та службовими повноваженнями, що впливає на об`єктивність та неупередженість прийняття рішень, видала вищевказаний наказ, діючи у власних майнових інтересах, тобто прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів.

Факт правопорушення підтверджується:

Поясненням ОСОБА_1 ;

Копією паспорту та ідентифікаційного коду ОСОБА_1 ;

Копією особової картки працівника ОСОБА_1 ;

Копією наказу від 01.07.2008 № 25;

Копією посадової інструкції ОСОБА_1 ;

Копією наказу від 20.10.2020 № 30 «Про призначення ОСОБА_1 в.о. директора закладу»;

Копією наказу від 26.10.2020 № 31 «Про виплату премії у жовтні 2020 року»;

Копією статуту КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради;

Копією колективного договору КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради;

Листом ЗОДА (вх. УСР № 912 від 10.08.2021);

Листом ЗОР (вх. УСР № 917 від 10.08.2021);

Листом КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради (вх. УСР № 206еп від 11.08.2021).

Також, Наказом від 20.10.2020 № 30 на начальника відділу медикаментів, бакпрепаратів та перев`язувальних засобів КЗ «ОБСМП» ЗОР ОСОБА_1 було покладено виконання обов`язків директора на період щорічної відпустки в.о. директора закладу ОСОБА_3 з 26.10.2020 по 25.11.2020 року включно.

Відповідно до розділу ІІ Посадової інструкції начальника відділу медикаментів, бакпрепаратів та перев`язувальних засобів КЗ «ОБСМП» ЗОР ОСОБА_1 здійснює загальне керівництво роботою відділу, організовує ефективну діяльність фахівців спецмедскладів зі спеціальних питань у відповідності до вимог «Інструкції з тривалого зберігання медичного, санітарно-господарського та спеціального майна», а також з наказами та розпорядженнями директора закладу. На період тимчасової відсутності директора закладу (щорічна відпустка, відрядження тощо) виконує функції виконуючого обов`язки директора згідно наказу про призначення.

Тобто, на момент тимчасової відсутності директора Закладу, його повноваження завжди виконує начальник відділу медикаментів, бакпрепаратів та перев`язувальних засобів ОСОБА_1 , та на момент виконання обов`язків директора наділена адміністративно-господарськими та організаційно-розпорядчими функціями, тобто є посадовою особою юридичної особи публічного права, а також суб`єктом, визначеним пп. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону.

Згідно підпункту 1.1 розділу І статуту КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради (надалі База) є правонаступником всіх прав і обов`язків Бази спеціального медичного постачання обласного відділу охорони здоров`я.

Розділом ІІІ підпунктами 3.1-3.2 визначено, що База є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнові і особисті немайнові права, нести обов`язки, бути позивачем та відповідачем у судах, господарських судах, а також має самостійний баланс, рахунки в установах банків, органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного герба України із своїм найменуванням, печатки, штампи, бланки, тощо. Відповідно доч. 2 ст. 81 Цивільного кодексу Україниюридичною особою публічного права визначається юридична особа, яка створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування. Таким чином, КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради, є юридичною особою публічного права.

Згідно Положення про матеріальне стимулювання співробітників КЗ «ОБСМП» ЗОР визначено: п. 1.4. - преміювання здійснюється на основі індивідуальної оцінки адміністрацією закладу праці кожного робітника та його особистого внеску до забезпечення закладом статутних завдань; п. 1.5 - преміювання співробітників за результатами їх праці є правом, а не обов`язком адміністрації і залежить від якості праці робітників, фінансового стану закладу (наявності економії заробітної плати) та інших чинників, що можуть впливати на розмір преміювання; п. 3.4 - преміювання співробітників закладу проводиться на підставі наказів директора.

23.11.2020 ОСОБА_1 , будучи в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР знаходячись за адресою Закладу: м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 31А, діючи у власних майнових інтересах підписала наказ по закладу № 34, яким встановила собі, як начальнику відділу, премію у розмірі 6000 гривень.

Таким чином, у в.о. директора закладу ОСОБА_1 виникає суперечність між приватним інтересом та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень, щодо встановлення собі розміру премії, як начальнику відділу, тому має місце приватний інтерес.

Виходячи із зазначеного, ОСОБА_1 , достовірно знаючи про наявність в її діях реального конфлікту інтересів, а саме суперечності між її приватним інтересом та службовими повноваженнями, що впливає на об`єктивність та неупередженість прийняття рішень, не повідомила безпосереднього керівника, чи інший визначений законом орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, про наявність реального конфлікту інтересів при підписанні зазначеного наказу.

Крім того, 23.11.2020 ОСОБА_1 , будучи в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР знаходячись за адресою Закладу: м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 31А, діючи у власних майнових інтересах підписала наказ по закладу № 34, яким встановила собі, як начальнику відділу, премію у розмірі 6000 гривень.

Таким чином, у в.о. директора закладу ОСОБА_1 виникає суперечність між приватним інтересом та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень, щодо встановлення собі розміру премії, як начальнику відділу, тому має місце приватний інтерес.

Виходячи із зазначеного, ОСОБА_1 , достовірно знаючи про наявність в її діях реального конфлікту інтересів, а саме суперечності між її приватним інтересом та службовими повноваженнями, що впливає на об`єктивність та неупередженість прийняття рішень, видала вищевказаний наказ, діючи у власних майнових інтересах, тобто прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів.

Факт правопорушення підтверджується:

Поясненням ОСОБА_1 ;

Копією паспорту та ідентифікаційного коду ОСОБА_1 ;

Копією особової картки працівника ОСОБА_1 ;

Копією наказу від 01.07.2008 № 25;

Копією посадової інструкції ОСОБА_1 ;

Копією наказу від 20.10.2020 № 30 «Про призначення ОСОБА_1 в.о. директора закладу»;

Копією наказу від 23.11.2020 № 34 «Про виплату премії у листопаді 2020 року»;

Копією статуту КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради;

Копією колективного договору КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради;

Листом ЗОДА (вх. УСР № 912 від 10.08.2021);

Листом ЗОР (вх. УСР № 917 від 10.08.2021);

Листом КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради (вх. УСР № 206еп від 11.08.2021).

Факт правопорушення підтверджується:

Поясненням ОСОБА_1 ;

Копією паспорту та ідентифікаційного коду ОСОБА_1 ;

Копією особової картки працівника ОСОБА_1 ;

Копією наказу від 01.07.2008 № 25;

Копією посадової інструкції ОСОБА_1 ;

Копією наказу від 18.02.2021 № 11 «Про призначення ОСОБА_1 в.о. директора закладу»;

Копією наказу від 25.03.2021 № 15 «Про виплату премії у березні 2021 року»;

Копією статуту КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради;

Копією колективного договору КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради;

Листом ЗОДА (вх. УСР № 912 від 10.08.2021);

Листом ЗОР (вх. УСР № 917 від 10.08.2021);

Листом КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради (вх. УСР № 206еп від 11.08.2021).

Крім того, Наказом від 18.02.2021 № 11 на начальника відділу медикаментів, бакпрепаратів та перев`язувальних засобів КЗ «ОБСМП» ЗОР ОСОБА_1 було покладено виконання обов`язків директора на період щорічної відпустки в.о. директора закладу ОСОБА_3 з 01.03.2021 по 01.04.2021 року включно.

Відповідно до розділу ІІ Посадової інструкції начальника відділу медикаментів, бакпрепаратів та перев`язувальних засобів КЗ «ОБСМП» ЗОР ОСОБА_1 здійснює загальне керівництво роботою відділу, організовує ефективну діяльність фахівців спецмедскладів зі спеціальних питань у відповідності до вимог «Інструкції з тривалого зберігання медичного, санітарно-господарського та спеціального майна», а також з наказами та розпорядженнями директора закладу. На період тимчасової відсутності директора закладу (щорічна відпустка, відрядження тощо) виконує функції виконуючого обов`язки директора згідно наказу про призначення.

Тобто, на момент тимчасової відсутності директора Закладу, його повноваження завжди виконує начальник відділу медикаментів, бакпрепаратів та перев`язувальних засобів ОСОБА_1 , та на момент виконання обов`язків директора наділена адміністративно-господарськими та організаційно-розпорядчими функціями, тобто є посадовою особою юридичної особи публічного права, а також суб`єктом, визначеним пп. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону.

Згідно підпункту 1.1 розділу І статуту КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради (надалі База) є правонаступником всіх прав і обов`язків Бази спеціального медичного постачання обласного відділу охорони здоров`я.

Розділом ІІІ підпунктами 3.1-3.2 визначено, що База є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнові і особисті немайнові права, нести обов`язки, бути позивачем та відповідачем у судах, господарських судах, а також має самостійний баланс, рахунки в установах банків, органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного герба України із своїм найменуванням, печатки, штампи, бланки, тощо. Відповідно доч. 2 ст. 81 Цивільного кодексу Україниюридичною особою публічного права визначається юридична особа, яка створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування. Таким чином, КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради, є юридичною особою публічного права.

Згідно Положення про матеріальне стимулювання співробітників КЗ «ОБСМП» ЗОР визначено: п. 1.4. - преміювання здійснюється на основі індивідуальної оцінки адміністрацією закладу праці кожного робітника та його особистого внеску до забезпечення закладом статутних завдань; п. 1.5 - преміювання співробітників за результатами їх праці є правом, а не обов`язком адміністрації і залежить від якості праці робітників, фінансового стану закладу (наявності економії заробітної плати) та інших чинників, що можуть впливати на розмір преміювання; п. 3.4 - преміювання співробітників закладу проводиться на підставі наказів директора.

25.03.2021 ОСОБА_1 , будучи в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР знаходячись за адресою Закладу: м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 31А, діючи у власних майнових інтересах підписала наказ по закладу № 15, яким встановила собі, як начальнику відділу, премію у розмірі 5500 гривень.

Таким чином, у в.о. директора закладу ОСОБА_1 виникає суперечність між приватним інтересом та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень, щодо встановлення собі розміру премії, як начальнику відділу, тому має місце приватний інтерес.

Виходячи із зазначеного, ОСОБА_1 , достовірно знаючи про наявність в її діях реального конфлікту інтересів, а саме суперечності між її приватним інтересом та службовими повноваженнями, що впливає на об`єктивність та неупередженість прийняття рішень, не повідомила безпосереднього керівника, чи інший визначений законом орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, про наявність реального конфлікту інтересів при підписанні зазначеного наказу.

Також, 25.03.2021 ОСОБА_1 , будучи в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР знаходячись за адресою Закладу: м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 31А, діючи у власних майнових інтересах підписала наказ по закладу № 15, яким встановила собі, як начальнику відділу, премію у розмірі 5500 гривень.

Таким чином, у в.о. директора закладу ОСОБА_1 виникає суперечність між приватним інтересом та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень, щодо встановлення собі розміру премії, як начальнику відділу, тому має місце приватний інтерес.

Виходячи із зазначеного, ОСОБА_1 , достовірно знаючи про наявність в її діях реального конфлікту інтересів, а саме суперечності між її приватним інтересом та службовими повноваженнями, що впливає на об`єктивність та неупередженість прийняття рішень, видала вищевказаний наказ, діючи у власних майнових інтересах, тобто прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів.

Факт правопорушення підтверджується:

Поясненням ОСОБА_1 ;

Копією паспорту та ідентифікаційного коду ОСОБА_1 ;

Копією особової картки працівника ОСОБА_1 ;

Копією наказу від 01.07.2008 № 25;

Копією посадової інструкції ОСОБА_1 ;

Копією наказу від 18.02.2021 № 11 «Про призначення ОСОБА_1 в.о. директора закладу»;

Копією наказу від 25.03.2021 № 15 «Про виплату премії у березні 2021 року»;

Копією статуту КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради;

Копією колективного договору КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради;

Листом ЗОДА (вх. УСР № 912 від 10.08.2021);

Листом ЗОР (вх. УСР № 917 від 10.08.2021);

Листом КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради (вх. УСР № 206еп від 11.08.2021).

Крім того, Наказом від 13.05.2021 № 21 на начальника відділу медикаментів, бакпрепаратів та перев`язувальних засобів КЗ «ОБСМП» ЗОР ОСОБА_1 було покладено виконання обов`язків директора на період щорічної відпустки в.о. директора закладу ОСОБА_3 з 17.05.2021 по 31.05.2021 року включно.

Відповідно до розділу ІІ Посадової інструкції начальника відділу медикаментів, бакпрепаратів та перев`язувальних засобів КЗ «ОБСМП» ЗОР ОСОБА_1 здійснює загальне керівництво роботою відділу, організовує ефективну діяльність фахівців спецмедскладів зі спеціальних питань у відповідності до вимог «Інструкції з тривалого зберігання медичного, санітарно-господарського та спеціального майна», а також з наказами та розпорядженнями директора закладу. На період тимчасової відсутності директора закладу (щорічна відпустка, відрядження тощо) виконує функції виконуючого обов`язки директора згідно наказу про призначення.

Тобто, на момент тимчасової відсутності директора Закладу, його повноваження завжди виконує начальник відділу медикаментів, бакпрепаратів та перев`язувальних засобів ОСОБА_1 , та на момент виконання обов`язків директора наділена адміністративно-господарськими та організаційно-розпорядчими функціями, тобто є посадовою особою юридичної особи публічного права, а також суб`єктом, визначеним пп. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону.

Згідно підпункту 1.1 розділу І статуту КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради (надалі База) є правонаступником всіх прав і обов`язків Бази спеціального медичного постачання обласного відділу охорони здоров`я.

Розділом ІІІ підпунктами 3.1-3.2 визначено, що База є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнові і особисті немайнові права, нести обов`язки, бути позивачем та відповідачем у судах, господарських судах, а також має самостійний баланс, рахунки в установах банків, органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного герба України із своїм найменуванням, печатки, штампи, бланки, тощо. Відповідно доч. 2 ст. 81 Цивільного кодексу Україниюридичною особою публічного права визначається юридична особа, яка створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування. Таким чином, КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради, є юридичною особою публічного права.

Згідно Положення про матеріальне стимулювання співробітників КЗ «ОБСМП» ЗОР визначено: п. 1.4. - преміювання здійснюється на основі індивідуальної оцінки адміністрацією закладу праці кожного робітника та його особистого внеску до забезпечення закладом статутних завдань; п. 1.5 - преміювання співробітників за результатами їх праці є правом, а не обов`язком адміністрації і залежить від якості праці робітників, фінансового стану закладу (наявності економії заробітної плати) та інших чинників, що можуть впливати на розмір преміювання; п. 3.4 - преміювання співробітників закладу проводиться на підставі наказів директора.

27.05.2021 ОСОБА_1 , будучи в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР знаходячись за адресою Закладу: м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 31А, діючи у власних майнових інтересах підписала наказ по закладу № 23, яким встановила собі, як начальнику відділу, премію у розмірі 7500 гривень.

Таким чином, у в.о. директора закладу ОСОБА_1 виникає суперечність між приватним інтересом та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень, щодо встановлення собі розміру премії, як начальнику відділу, тому має місце приватний інтерес.

Виходячи із зазначеного, ОСОБА_1 , достовірно знаючи про наявність в її діях реального конфлікту інтересів, а саме суперечності між її приватним інтересом та службовими повноваженнями, що впливає на об`єктивність та неупередженість прийняття рішень, не повідомила безпосереднього керівника, чи інший визначений законом орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, про наявність реального конфлікту інтересів при підписанні зазначеного наказу.

Також, 27.05.2021 ОСОБА_1 , будучи в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР знаходячись за адресою Закладу: м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 31А, діючи у власних майнових інтересах підписала наказ по закладу № 23, яким встановила собі, як начальнику відділу, премію у розмірі 7500 гривень.

Таким чином, у в.о. директора закладу ОСОБА_1 виникає суперечність між приватним інтересом та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень, щодо встановлення собі розміру премії, як начальнику відділу, тому має місце приватний інтерес.

Виходячи із зазначеного, ОСОБА_1 , достовірно знаючи про наявність в її діях реального конфлікту інтересів, а саме суперечності між її приватним інтересом та службовими повноваженнями, що впливає на об`єктивність та неупередженість прийняття рішень, видала вищевказаний наказ, діючи у власних майнових інтересах, тобто прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів.

Факт правопорушення підтверджується:

Поясненням ОСОБА_1 ;

Копією паспорту та ідентифікаційного коду ОСОБА_1 ;

Копією особової картки працівника ОСОБА_1 ;

Копією наказу від 01.07.2008 № 25;

Копією посадової інструкції ОСОБА_1 ;

Копією наказу від 13.05.2021 № 21 «Про призначення ОСОБА_1 в.о. директора закладу»;

Копією наказу від 27.05.2021 № 23 «Про виплату премії у травні 2021 року»;

Копією статуту КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради;

Копією колективного договору КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради;

Листом ЗОДА (вх. УСР № 912 від 10.08.2021);

Листом ЗОР (вх. УСР № 917 від 10.08.2021);

Листом КЗ «Обласна база спеціального медичного постачання» Запорізької обласної ради (вх. УСР № 206еп від 11.08.2021).

Відповідно до ст. 68 Конституції України, кожен зобов`язаний неухильно додержуватисяКонституції Українита законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Відповідно до ч. 1 ст.41 Закону України „Про запобігання корупціїособи, зазначені у п. 1, підпункті "а" п. 2 ч. 1 ст. 3 цього Закону, діють неупереджено, незважаючи на приватні інтереси, особисте ставлення до будь-яких осіб, на свої політичні погляди, ідеологічні, релігійні або інші особисті погляди чи переконання.

Відповідно до пп. 1-4 ч. 1 ст. 28 Закону особи, зазначені у п. 1, 2 ч. 1 ст. 3 цього Закону, зобов`язані: вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Відповідно до ч. 5 ст.28 Закону України „Про запобігання корупціїу разі існування в особи сумнівів щодо наявності в неї конфлікту інтересів вона зобов`язана звернутися за роз`ясненнями до територіального органу Національного агентства. У разі якщо особа не отримала підтвердження про відсутність конфлікту інтересів, вона діє відповідно до вимог, передбачених у цьому розділі Закону.

Отже, ОСОБА_1 обіймаючи посаду в.о. директора КЗ «ОБСМП» ЗОР, достовірно знаючи про наявність в її діях реального конфлікту інтересів, а саме суперечності між його приватним інтересом та службовими повноваженнями, що впливає на об`єктивність та неупередженість прийняття рішень, підписала накази, діючи у власних майнових інтересах, тобто прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів.

Суд вважає доводи ОСОБА_1 про відсутність у неї реального конфлікту інтересів є безпідставними.

При постановленні рішення судом встановлені всі елементи об`єктивної сторони складу адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 та ч. 2 ст.172-7 КУпАП.

Відповідно до ч. 1 ст. 172-7 КУпАП, неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно ч. 2 ст.172-7 КУпАП вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно примітки до ст. 172-7 КУпАП, суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 Закону України „Про запобігання корупції. У цій статті під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання вказаних повноважень.

У відповідності до вимог п. 1 ст. 1 Закону України „Про запобігання корупції правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що містить ознаки корупції, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Відповідно до вимог ст.10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Згідно з п. 3 роз`яснень Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ „Щодо притягнення до адміністративної відповідальності за окремі правопорушення, пов`язані з корупцією вих. № 223-943/0/4-17 від 22.05.2017 року, беручи до уваги диспозиції ст. 172-7 КУпАП та п.2 примітки до цієї статті, можна констатувати, що порушення вимог стосовно запобігання та врегулювання конфлікту інтересів можуть полягати: - у неповідомленні особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів - наявної суперечності між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень або на вчинення чи невчинення дій під час виконання вказаних повноважень (ч. 1 ст. 172-7 КУпАП); -у вчиненні дій чи прийнятті рішень в умовах реального конфлікту інтересів, тобто за наявності суперечності між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що вплинуло на об`єктивність або неупередженість вчинення таких дій, або прийняття таких рішень (ч. 2 ст. 172-7 КУпАП).

Суд вважає, що в діях ОСОБА_1 наявні ознаки правопорушення, передбачених ч.1 та ч.2 ст.172-7 КУпАП і тому остання підлягає адміністративній відповідальності.

Підстав, що виключають адміністративну відповідальність згідно ст. 17 КУпАП не встановлено, терміни притягнення до адміністративної відповідальності не закінчилися.

Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення та для запобігання вчинення нових правопорушень як самим порушником, так і іншими особами.

Відповідно до ст. 33 КУпАП при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника (вік, соціальне положення, майновий стан), ступінь його вини, відношення до скоєного адміністративного правопорушення, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Крім того, враховую, що відповідно до розділу ІV Національної антикорупційної стратегії на 2011-2015 роки, схваленої Указом Президента України від 21.10.2011 р. № 1001/2011, одним з основоположних принципів діяльності із запобігання і протидії корупції є невідворотність відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, оскільки ці правопорушення несуть негативні наслідки, які можуть виявитися у підриві авторитету органів місцевого самоврядування та зашкодити суспільним інтересам, то таке правопорушення не може бути вказане як малозначне.

Обставин, що обтяжують покарання ОСОБА_1 ,передбачених ст.35 КУпАП, суд не вбачає.

Відповідно до ч. 2 ст. 36 КУпАП якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

Враховуючи викладене, слід визнати ОСОБА_1 винною у скоєнні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 та ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, на підставі ч. 2 ст. 36 КУпАП, призначити їй адміністративне стягнення в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених, а саме за ч. 2 ст.172-7 КУпАП у вигляді штрафу у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, тобто 3400 грн.

Відповідно до ст.40-1 КУпАП з ОСОБА_1 на користь держави також підлягає стягненню судовий збір у розмірі 454,00 грн.

Керуючись ст.ст. 40-1, ч.1, ч.2 ст.172-7, 276, 279, 280, 283, 285, 289 КУпАП,

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винною у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП і накласти стягнення з урахуванням положень ч. 2ст. 36 КУпАП, у вигляді штрафу у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 3400 грн.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в дохід держави судовий збір у розмірі 454 грн. 00 коп.

Постанова може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду через Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя: Ю.В. Геєць

Джерело: ЄДРСР 100927323
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку