open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 листопада 2021 року Чернігів Справа № 620/8338/21

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скалозуба Ю.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 до третя особаВідділу освіти Коропської селищної ради Коропської селищної ради Назаренко Людмила Олександрівнапровизнання незаконними та скасування рішень, У С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до суду з позовом до Відділу освіти Коропської селищної ради (далі - відповідач 1) та Коропської селищної ради (далі відповідач 2), третя особа, що не заявляє самостійні вимоги щодо предмету спору на стороні відповідачів: ОСОБА_2 (далі третя особа, ОСОБА_2 ), в якому просить:

визнати незаконним та скасувати Рішення № 963 від 24.05.2021 8 сесії 8 скликання Коропської селищної ради Чернігівської області «Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Коропської селищної ради, що належать до комунальної власності»;

визнати незаконним та скасувати рішення конкурсної комісії щодо проведення конкурсу на посаду директора Коропської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Т.Г. Шевченка Коропської селищної ради Чернігівської області, оформлене Протоколом № 2 засідання конкурсної комісії щодо проведення конкурсу на посаду директора Коропської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Т.Г. Шевченка Коропської селищної ради Чернігівської області 15.06.2021 про визнання ОСОБА_2 переможцем конкурсу на посаду директора Коропської ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Т.Г. Шевченка Корейської селищної ради Чернігівської області.

В обґрунтування позовних вимог представником позивача зазначено, що Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Коропської селищної ради, затверджене Рішенням № 969 від 24.05.2021 8 сесії 8 скликання Коропської селищної ради, затверджене з порушенням пункту 2 частини 4 статті 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту», оскільки відповідач 2 не передбачив у Положенні включення до складу комісії представника відповідної місцевої державної адміністрації чи територіального органу центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти (державні службовці). Також, вважає, що при визначенні складу комісії не було дотримано засад паритетності, про що свідчить її персональний склад. Зазначає, що на засіданні комісії були присутні 12 осіб від її загального складу - 14 осіб. Відповідно до частини 4 статті 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту» та відповідно до п. 6 Положення, - конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на засіданні не менше двох третин її затвердженого складу. Конкурсна комісія приймає рішення більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії. Тому, вважає, що комісія не могла приймати рішення про визнання переможцем вищевказаного конкурсу сімома особами, оскільки більшість від складу комісії це - вісім осіб.

У відзиві на позов представник Відділу освіти Коропської селищної ради просив у задоволенні позову відмовити у повному обсязі, оскільки Закон № 463-ІХ вказує, що вимоги до членів конкурсної комісії та порядок її формування визначаються положенням про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти (затвердженого засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою)). Вважає твердження позивача, що комісія не мала права приймати рішення про визнання переможця таким, що не відповідає дійсності. Адже в Положенні вказано, що рішення комісії приймається більшістю голосів від затвердженого складу і разом з тим вказано, що при рівному розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії, тобто кандидати могли б і набрати по 6 голосів, а переможцем став би кандидат, за якого проголосував голова комісії.

У відзиві на позов представник Коропської селищної ради просив у задоволенні позову відмовити у повному обсязі, оскільки позивач вказує, що в положенні не передбачений пункт про представників відповідної місцевої державної адміністрації чи територіального органу центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти (державні службовці). Вважаємо, що Закон № 463-ІХ надав право Коропській селищній раді вимоги до членів конкурсної комісії та порядок її формування визначати положенням про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти. Зазаначає, що Коропська селищна рада до вирішення питання складу комісії підійшла раціонально та не включила до складу комісії представників місцевої державної адміністрації чи територіального органу центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти (державні службовці), у зв`язку з тим, що на території Коропської селищної громади не діє жоден із вказаних державних органів. Відтак відсутність у складі конкурсної комісії представників відповідної місцевої державної адміністрації чи територіального органу центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти (державні службовці) не є порушенням порядку проведення конкурсу.

У відповіді на відзив, представник позивача, заперечуючи проти доводів відповідачів, викладених у відзивах, просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 05.08.2021 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Вказана ухвала направлена третій особі та була отримана 28.09.2021 (а.с. 98). Однак, правом подання до суду пояснень ОСОБА_2 не скористалась.

Ухвалою суду від 13.09.2021 заяву представника позивача про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін залишено без задоволення.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

24.05.2021 на 8 сесії 8 скликання Коропською селищною радою прийнято рішенням «Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Корейської селищної ради, що належить до комунальної власності» № 963 і відповідно затверджено вказане Положення (а.с. 75-89).

У пункті 6 вказаного Положення закріплено таке:

«6. Для проведення конкурсу відділ освіти формує та затверджує конкурсну комісію чисельністю від 6 до 15 осіб, до складу якої на паритетних засадах входять представники:

засновника (депутати Коропської селищної ради (не більше однієї особи від однієї фракції чи групи);

інститутів громадянського суспільства (громадських об`єднань керівників закладів освіти, професійних об`єднань педагогічних працівників, районної (міської) профспілкової організації та інших громадських формувань, а також експертів, фахівців у сфері загальної середньої освіти тощо).

До складу конкурсної комісії не може бути включена особа, яка: визнана в установленому законом порядку недієздатною або цивільна дієздатність якої обмежена; має судимість або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення; відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» є близькою особою учасника конкурсу або особою, яка може мати конфлікт інтересів. У роботі конкурсної комісії з правом дорадчого голосу можуть брати

участь представники органів громадського самоврядування закладу освіти, на посаду керівника якого оголошено конкурс.

Члени конкурсної комісії зобов`язані: брати участь у роботі конкурсної комісії та голосувати з питань порядку денного; заявляти самовідвід у разі наявності чи настання підстав, передбачених цією статтею, що унеможливлюють їх участь у складі конкурсної комісії.

Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на засіданні не менше двох третин її затвердженого складу. Конкурсна комісія приймає рішення більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.

Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюється на офіційному вебсайті засновника протягом наступного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії».

30.06.2021 Відділ освіти Коропської селищної ради прийняв наказ № 36-к, відповідно до положень якого наказано звільнити ОСОБА_1 з посади директора Коропської ЗОШ (а.с.9).

Відповідно до наказу Відділу освіти Коропської селищної ради від 28.04.2021 № 19-к наказано оголосити конкурс на посаду директора Коропської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Т.Г. Шевченка Коропської селищної ради Чернігівської області (далі Коропська ЗОШ) та затверджено склад комісії з конкурсного відбору кандидатур на посаду директора Коропської ЗОШ (далі Конкурсна комісія) (а.с. 10-12).

Відповідно до наказу Відділу освіти Коропської селищної ради «Про внесення змін до наказу по відділу освіти Коропської селищної ради від 28.04.2021 року № 19-к «Про проведення конкурсу на посаду директора Коропської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім.Т.Г.Шевченка Коропської селищної ради Чернігівської області» від 28.05.2021 № 25-к до складу Конкурсної комісії внесено зміни. До складу Конкурсної комісії включено: 8 депутатів Коропської селищної ради; 4 члени Коропської селищної первинної організації профспілки працівників освіти і науки України; 2 члени громадської організації. Всього до складу Конкурсної комісії увійшло 14 членів (а.с. 13-14).

15.06.2021 за результатами проведення конкурсу на посаду директора Коропської ЗОШ Конкурсна комісія вирішила переможцем визнати ОСОБА_2 . Вказане рішення було оформлене Протоколом Конкурсної комісії № 2 (а.с. 18-26). Крім того, із змісту вказаного Протоколу вбачається, що на конкурс подані документи від двох претендентів на посаду, ОСОБА_1 та ОСОБА_2 . Вони, відповідно до рішення комісії (протокол № 1 від 02.06.2021 року (а.с. 15-17)), допущені до конкурсних випробувань. За результатами письмового тестування ОСОБА_1 правильно відповів на 30 питань і отримав 2 бали. За результатами вирішення ситуаційного завдання набрав 1,75 бала. Презентація перспективи розвитку закладу освіти оцінена членами конкурсної комісії в 1,5 бала. За результатами письмового тестування ОСОБА_2 правильно відповіла на 28 питань і отримала 2 бали. За результатами вирішення ситуаційного завдання набрала 1,5 бала. Презентація перспективи розвитку закладу освіти оцінена членами конкурсної комісії в 1,75 бала. За підсумковим рейтингом конкурсанти набрали однакову кількість балів - 5,25. Відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника закладу середньої освіти Коропської селищної ради було проведено таємне голосування. Результати голосування: ОСОБА_1 «за» 5 голосів; ОСОБА_2 «за» 7 голосів.

Надаючи нормативно-правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Правові, організаційні та економічні засади функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти визначає Закон України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 № 463-IX (далі Закон № 463 або Закону України «Про повну загальну середню освіту», в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до частини 1 статті 36 Закону № 463 управління закладом загальної середньої освіти здійснюють: засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган; керівник закладу освіти; педагогічна рада; вищий колегіальний орган громадського самоврядування закладу освіти.

Положеннями статті 39 Закону № 463 передбачено, що керівник державного, комунального закладу загальної середньої освіти обирається на посаду за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог цього Закону та положення про конкурс, затвердженого засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою) (частина 1).

Рішення про проведення конкурсу приймається засновником державного чи комунального закладу загальної середньої освіти або уповноваженим ним органом (посадовою особою): одночасно з прийняттям рішення про утворення нового закладу загальної середньої освіти; не менше ніж за два місяці до завершення строкового трудового договору, укладеного з керівником закладу загальної середньої освіти; не пізніше десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з керівником відповідного закладу загальної середньої освіти, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся (частина 2).

Для проведення конкурсу засновник формує та затверджує конкурсну комісію чисельністю від 6 до 15 осіб, до складу якої на паритетних засадах входять представники:

засновника (посадові особи органу державної влади чи депутати відповідного представницького органу місцевого самоврядування (не більше однієї особи від однієї фракції чи групи);

відповідної місцевої державної адміністрації чи територіального органу центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти (державні службовці);

інститутів громадянського суспільства (громадських об`єднань керівників закладів освіти, професійних об`єднань педагогічних працівників, районної (міської) профспілкової організації та інших громадських формувань, а також експертів, фахівців у сфері загальної середньої освіти тощо).

Вимоги до членів конкурсної комісії та порядок її формування визначаються положенням про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти.

Члени конкурсної комісії зобов`язані:

брати участь у роботі конкурсної комісії та голосувати з питань порядку денного;

заявляти самовідвід у разі наявності чи настання підстав, передбачених цією статтею, що унеможливлюють їх участь у складі конкурсної комісії.

Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на засіданні не менше двох третин її затвердженого складу. Конкурсна комісія приймає рішення більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.

Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюється на офіційному вебсайті засновника протягом наступного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії.

Конкурсна комісія та її члени діють на засадах неупередженості, об`єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості, доброчесності. Не допускаються будь-які втручання в діяльність конкурсної комісії, тиск на членів комісії та учасників конкурсу (частина 4).

Протягом п`яти робочих днів з дня завершення строку подання документів для участі в конкурсі конкурсна комісія: перевіряє подані документи щодо відповідності установленим вимогам; приймає рішення про допущення та/або недопущення до участі у конкурсі; оприлюднює на офіційному вебсайті засновника перелік осіб, допущених до участі у конкурсному відборі (далі - кандидати) (частина 6).

Конкурсний відбір переможця конкурсу здійснюється за результатами:

перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти, зокрема цього Закону,Закону України«Про освіту» та інших нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти;

перевірки професійних компетентностей шляхом письмового виконання ситуаційного завдання;

публічної та відкритої презентації державною мовою перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти, а також надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії в межах змісту конкурсного випробування.

Перелік питань для перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Форма перевірки знання законодавства (письмове чи комп`ютерне тестування), зразок ситуаційного завдання та критерії їх оцінювання визначаються у положенні про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти.

Засновник зобов`язаний забезпечити відеофіксацію та (за можливості) відеотрансляцію конкурсного відбору з подальшим оприлюдненням на своєму офіційному вебсайті відеозапису протягом одного робочого дня з дня його проведення (частина 8).

Конкурсна комісія протягом двох робочих днів з дня завершення конкурсного відбору визначає переможця конкурсу та оприлюднює результати конкурсу на офіційному вебсайті засновника.

За результатами конкурсних випробувань конкурсна комісія визначає переможця конкурсу або визнає конкурс таким, що не відбувся.

Не може бути визначено переможцем конкурсу особу, яка не може обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти відповідно до цього Закону.

Загальна тривалість конкурсу не може перевищувати двох місяців з дня його оголошення (частина 10).

Протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення рішення про переможця конкурсу посадова особа засновника (голова відповідної ради чи керівник державного органу) або керівник уповноваженого ним органу (структурного підрозділу з питань освіти) призначає переможця конкурсу на посаду та укладає з ним строковий трудовий договір.

Керівник закладу загальної середньої освіти звільняється з посади у зв`язку із закінченням строку трудового договору або достроково відповідно до вимог законодавства та умов укладеного трудового договору.

Припинення трудового договору з керівником державного чи комунального закладу загальної середньої освіти у зв`язку із закінченням строку його дії або його дострокове розірвання здійснюється відповідною посадовою особою засновника (головою відповідної ради чи керівником державного органу) або керівником уповноваженого ним органу (структурного підрозділу з питань освіти) з підстав та у порядку, визначених законодавством про працю (частина 13).

Суд звертає увагу, що відповідно до частин 1, 2 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Щодо позовної вимоги визнати незаконним та скасувати рішення 8 сесії 8 скликання Коропської селищної ради Чернігівської області «Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Коропської селищної ради, що належать до комунальної власності» від 24.05.2021 № 963, суд зазначає таке.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі Закон), частиною другою статті 2 якого визначено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Статтею 60 Закону визначено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності, зокрема, на заклади освіти. Від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності органи місцевого самоврядування.

В частині 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: 31) прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення.

Відповідно до частини 1 статті 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Згідно із статтею 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: а) власні (самоврядні) повноваження: 1) управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, молодіжними центрами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Із матеріалів справи вбачається та не заперечується сторонами, що Коропській територіальній громаді на праві комунальної власності належить Коропська ЗОШ. Від імені та в інтересах територіальної громади правомочності щодо управління вказаним закладом здійснює Коропська селищна рада.

Відповідно до частини 1 статті 144 Конституції Україниоргани місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Згідно з частинами 1, 2 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

24.05.2021 на 8 сесії 8 скликання Коропська селищною радою прийнято рішення № 963 відповідно до положень якого вирішено: затвердити Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Корейської селищної ради, що належить до комунальної власності (далі Положення про конкурс); Відділу освіти Коропської селищної ради забезпечити проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Корейської селищної ради, що належить до комунальної власності відповідно до затвердженого Положення.

Суд зауважує, що звертаючись до суду з позовом про оскарження рішення органу місцевого самоврядування, позивач має обґрунтувати не лише зміст позовних вимог, а і факт порушення цим рішенням його суб`єктивних прав, свобод, інтересу. Неодмінною ознакою порушення права особи є зміна стану її суб`єктивних прав та обов`язків, тобто припинення чи неможливість реалізації її права та/або виникнення додаткового обов`язку. Обов`язковою умовою надання правового захисту судом, а, отже і задоволення позовних вимог позивача, є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або його інтересів на момент звернення до суду. З огляду на викладене рішення суб`єкта владних повноважень є такими, що порушують права і свободи особи в тому разі, якщо, по-перше, такі рішення прийняті владним суб`єктом поза межами визначеноїзакономкомпетенції, а по-друге, оспорюванні рішення є юридично значимими, тобто такими, що мають безпосередній вплив на суб`єктивні права та обов`язки особи шляхом позбавлення можливості реалізувати належне цій особі право або шляхом покладення на цю особу будь-якого обов`язку.

Разом з тим, позивач не навів жодних обґрунтувань того, щооскаржуване Рішення Коропської селищної радиє протиправним по суті, безпосередньо впливає на права позивача, обмежує їх або спричиняє будь-які інші негативні для нього наслідки або прийнято не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на вказане вище, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для визнання протиправним та скасування оскаржуваного Рішення Коропської селищної ради.

Щодо позовної вимоги визнати незаконним та скасувати рішення Конкурсної комісії про визнання ОСОБА_2 переможцем конкурсу на посаду директора Коропської ЗОШ, оформлене Протоколом № 2 засідання Конкурсної комісії щодо проведення конкурсу на посаду директора Коропської ЗОШ від 15.06.2021, суд зазначає таке.

Як вказано вище, положеннями частини 4 статті 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту» для проведення конкурсу засновник формує та затверджує конкурсну комісію чисельністю від 6 до 15 осіб, до складу якої на паритетних засадах входять представники:

засновника (посадові особи органу державної влади чи депутати відповідного представницького органу місцевого самоврядування (не більше однієї особи від однієї фракції чи групи);

відповідної місцевої державної адміністрації чи територіального органу центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти (державні службовці);

інститутів громадянського суспільства (громадських об`єднань керівників закладів освіти, професійних об`єднань педагогічних працівників, районної (міської) профспілкової організації та інших громадських формувань, а також експертів, фахівців у сфері загальної середньої освіти тощо).

Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на засіданні не менше двох третин її затвердженого складу. Конкурсна комісія приймає рішення більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії (абз. 14).

Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюється на офіційному вебсайті засновника протягом наступного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії.

Крім того, у пункті 6 Положення про конкурс також передбачено, що для проведення конкурсу відділ освіти формує та затверджує конкурсну комісію чисельністю від 6 до 15 осіб, до складу якої на паритетних засадах входять представники:

засновника (депутати Коропської селищної ради (не більше однієї особи від однієї фракції чи групи);

інститутів громадянського суспільства (громадських об`єднань керівників закладів освіти, професійних об`єднань педагогічних працівників, районної (міської) профспілкової організації та інших громадських формувань, а також експертів, фахівців у сфері загальної середньої освіти тощо).

Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на засіданні не менше двох третин її затвердженого складу. Конкурсна комісія приймає рішення більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.

Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюється на офіційному вебсайті засновника протягом наступного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії (абз. 12).

Відповідно до наказу Відділу освіти Коропської селищної ради «Про проведення конкурсу на посаду директора Коропської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Т.Г. Шевченка Коропської селищної ради Чернігівської області» від 28.04.2021 № 19-к затверджено склад Конкурсної комісії, до якого, із урахуванням змісту наказу Відділу освіти Коропської селищної ради «Про внесення змін до наказу по відділу освіти Коропської селищної ради від 28.04.2021 року № 19-к «Про проведення конкурсу на посаду директора Коропської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Т.Г. Шевченка Коропської селищної ради Чернігівської області» від 28.05.2021 № 25-к, до складу Конкурсної комісії включено 14 членів.

Суд зауважує, що доказів, які б підтверджували оскарження чи скасування вказаних вище Наказів Відділу освіти Коропської селищної ради учасниками справи до суду не надано.

Отже, зважаючи на вказані вище правові положення, суд дійшов висновку, що оскільки Конкурсна комісія приймає рішення більшістю голосів від її затвердженого складу, а в даному випадку їх кількість становить 14, то при проведенні конкурсу на посаду директора Коропської ЗОШ для прийняття рішення про визначення переможця конкурсу мінімальна необхідна кількість голосів не може бути меншою 8 (14 членів/2 + 1 = 8 голосів).

Із змісту Протоколу № 2 засідання Конкурсної комісії від 15.06.2021 вбачається, що на засіданні були присутні 12 членів Конкурсної комісії. На конкурс подані документи від двох претендентів на посаду, ОСОБА_1 та ОСОБА_2 . Вони, відповідно до рішення комісії (протокол № 1 від 02.06.2021, допущені до конкурсних випробувань. За результатами письмового тестування ОСОБА_1 правильно відповів на 30 питань і отримав 2 бали. За результатами вирішення ситуаційного завдання набрав 1,75 бала. Презентація перспективи розвитку закладу освіти оцінена членами конкурсної комісії в 1,5 бала. За результатами письмового тестування ОСОБА_2 правильно відповіла на 28 питань і отримала 2 бали. За результатами вирішення ситуаційного завдання набрала 1,5 бала. Презентація перспективи розвитку закладу освіти оцінена членами конкурсної комісії в 1,75 бала. За підсумковим рейтингом конкурсанти набрали однакову кількість балів - 5,25. Відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника закладу середньої освіти Коропської селищної ради було проведено таємне голосування. Результати голосування: ОСОБА_1 «за» 5 голосів; ОСОБА_2 «за» 7 голосів. За результатами проведення конкурсу на посаду директора Коропської ЗОШ Конкурсна комісія вирішила переможцем визнати ОСОБА_2 . Вказане рішення було оформлене Протоколом Конкурсної комісії № 2.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на встановлений судом факт того, що при проведенні конкурсу на посаду директора Коропської ЗОШ для прийняття рішення про визначення переможця конкурсу мінімальна необхідна кількість голосів повинна становити не менше 8 голосів членів Конкурсної комісії, а за ОСОБА_2 своїх голоси віддали 7 членів Конкурсної комісії, суд дійшов висновку, що рішення Конкурсної комісії про визнання ОСОБА_2 переможцем конкурсу на посаду директора Коропської ЗОШ, оформлене Протоколом № 2 засідання Конкурсної комісії щодо проведення конкурсу на посаду директора Коропської ЗОШ від 15.06.2021, прийнято не у спосіб, що передбачений абз. 14 частини 4 статті 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту» та абз. 12 пункту 6 Положення про конкурс.

А отже, наявні підстави для задоволення позовних вимог у вказаній частині.

Аналізуючи всі доводи учасників справи, суд враховує висновки Європейського суду з прав людини, викладені в рішенні від 21.01.1999 по справі «Гарсія Руїз проти Іспанії», в якому Суд зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожний довід.

При розгляді даної справи судом враховано положення частин першої, другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Керуючись статтями 5, 9, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Відділу освіти Коропської селищної ради та Коропської селищної ради, третя особа: ОСОБА_2 задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з конкурсного відбору кандидатур на посаду директора Коропської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Т.Г. Шевченка Коропської селищної ради Чернігівської області про визнання ОСОБА_2 переможцем конкурсу на посаду директора Коропської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Т.Г. Шевченка Коропської селищної ради Чернігівської області, оформлене Протоколом № 2 засідання конкурсної комісії щодо проведення конкурсу на посаду директора Коропської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Т.Г. Шевченка Коропської селищної ради Чернігівської області від 15.06.2021.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Відділу освіти Коропської селищної ради на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 908,00грн.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позивач: ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Відповідач: Відділ освіти Коропської селищної ради, вул. Вознесенська, 24, смт. Короп, Новгород-Сіверський район, Чернігівська область, 16200, код ЄДРПОУ 41080695.

Відповідач: Коропська селищна рада, вул. Горького, 9, см. Короп, Новгород-Сіверський район, Чернігівська область, код ЄДРПОУ 04412426.

Третя особа: ОСОБА_2 , АДРЕСА_2 .

Дата складення повного рішення суду - 02.11.2021.

Суддя Ю. О. Скалозуб

Джерело: ЄДРСР 100786383
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку