open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 372/4089/21

Провадження 1-кс-1287/21

ухвала

Іменем України

28 жовтня 2021 року Слідчий суддя Обухівського районного суду Київської області ОСОБА_1 ,

при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у залі судових засідань Обухівського районного суду Київської області клопотанняпрокурора Обухівської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 про арешт майна,

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Обухівської окружної прокуратури Київської області звернувся до суду із клопотанням про арешт майна у кримінальному провадженні № 42021112340000109 від 24.09.2021 року, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 246 КК України.

На обґрунтування клопотання прокурор зазначив, що до Обухівської окружної прокуратури Київської області надійшло звернення депутата Обухівської міської ради Київської області ОСОБА_4 про можливе вчинення службовими особами Обухівської міської ради Київської області кримінального правопорушення.

Так, в межах Обухівської міської ради Київської області по вулиці Миру у місті Обухів перебуває земельна ділянка комунальної форми власності із кадастровим номером 3223110100:01:016:0014, розміром 0,30 га., що передана в оренду ТОВ «САНРАЙЗ-Н.С.И.» для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

Однак встановлено, що вказана земельна ділянка належала до земель лісового фонду та була вилучена в порушення норм Земельного та Лісового законодавства виходячи з наступного.

Рішенням Обухівської міської ради №175 від 29.11.2007 було вирішено «вилучити з лісового фонду ДП «Київський лісгосп» Обухівського лісництва, квартал 61, ділянка 10, земельну ділянку площею 0,30 га, яка розташована в межах населеного пункту м. Обухів, та перевести її до земель запасу Обухівської міської ради з послідуючим використанням не пов`язаним з веденням лісового господарства за умови оформлення правовстановлюючих документів у відповідності до діючого чинного законодавства (для подальшої передачі ТОВ «САНРАЙЗ-Н.С.И.» під будівництво розважально-оздоровчого комплексу «Санрайз».

Згідно ст. 151 Земельного кодексу України (у редакції 20.06.2007) юридичні особи, зацікавлені у вилучені (викупі) земельних ділянок, зобов`язані до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та міськими радами, місце розташування об`єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об`єктів, умови проживання населення і охорону довкілля. Вибір земельних ділянок для розміщення об`єктів проводитьсяюридичними особами, зацікавленими у їх відведенні. Погодження місць розташування об`єктів, розмірів передбачуваних для вилучення (викупу) земельних ділянок та умов їх відведення проводиться відповідними місцевими радами. Тобто згідно положень Земельного кодексу, вилученню земельної ділянки у землекористувача передує погодження матеріалів вибору земельної ділянки.

Обухівською міською радою ТОВ «САНРАЙЗ-Н.С.И.» було затверджено матеріали вибору земельної ділянки «орієнтовною площею 0,30 га для надання в оренду під будівництво розважально-оздоровчого комплексу «Санрайз» в місті Обухові по вул. Миру» рішенням №252 від 26.05.2008.

Відповідно до ст. 57 Лісового кодексу України зміна цільового призначення земельних лісових ділянок здійснюється за погодженням з територіальними органами центральних органів виконавчої влади з питань лісового господарства та охорони навколишнього природного середовища.

Однак Обухівська міська рада, приймаючи рішення №175 від 29.11.2007 не погоджувала зміну цільового призначення із територіальними органами навколишнього природного середовища.

Також, Обухівська міська рада, рішенням №801 від 25.12.2014, затвердила «проект землеустрою щодо зміни ТОВ «САНРАЙЗ-Н.С.И.» цільового призначення земельної ділянки. Не дивлячись на те, що вказана земельна ділянка повністю вкрита лісовою рослинністю, Обухівська міська рада прийняла рішення про зміну цільового призначення земельної ділянки із земель «для будівництва та обслуговування будівель торгівлі» на землі «для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку» та віднесла земельну ділянку до категорії земель житлової та громадської забудови

Також, Генеральний план міста Обухів, що затверджений 1981 року та пролонгований рішенням 37 сесії Обухівської міської ради №509-37-VIвід 25.04.2013, не передбачає об`єктів будівництва та заїзду до нього у лісі по вулиці Миру в місті Обухів та зміни до Генерального плану міста Обухів не затверджувались.

Частина 1 ст. 18 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, що «план зонування території розробляється у складі комплексного плану, генерального плану населеного пункту з метою визначення умов та обмежень використання території у межах визначених функціональних зон». Пунктом 4.2 Державних будівельних норм Б 1.1-22:2017, «склад і зміст плану зонування території» визначено, що «зонінг розробляється на основі генерального плану населеного пункту та з урахуванням детальних планів території». Таким чином, містобудівне законодавства встановлює обов`язковість взаємоузгодження та відповідності плану зонування території та генерального плану населеного пункту.

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням відомостей Державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі у цифровій формі в державній системі координат у формі електронних документів, що містять базові і тематичні геопросторові дані. План зонування території міста Обухів відноситься до містобудівної документації і повинен враховувати попередні рішення щодо планування і забудови території.

Крім того, 14.10.2021 до Обухівського РУП ГУНП у Київській області надійшло повідомлення про те, що в м. Обухові по вулиці Миру, невідомі особи здійснюють порубку дерев. На вказаний виклик здійснено виїзд слідчо-оперативної групи та задокументовано факт вирубки лісу на вказаній території, що було зафіксовано в протоколі огляду місця події.

За вказаним фактом до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені відомості за №12021111230001241 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 246 КК України.

21.10.2021 кримінальне провадження №12021111230001241 об`єднано із кримінальним провадженням № 42021112340000109. Так, розслідування встановлено, що з метою підготовки до будівельних робіт з будівництва багатоквартирного житлового будинку, невстановлені особи здійснювали вирубку дерев для облаштування будівельного майданчику.

Відповідно до інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку земельна ділянка із кадастровим номером 3223110100:01:016:0014 належить Обухівській міській раді та передано в оренду ТОВ «САНРАЙЗ-Н.С.И.»

У ході досудового розслідування 21.10.2021 земельна ділянка з кадастровим номером: 3223110100:01:016:0014 - визнана речовим доказом у вказаному кримінальному провадженні.

Виходячи з того, що вказані земельні ділянки є речовими доказами у кримінальному провадженні, а тому виникає необхідність у накладенні арешту на вищезазначене майно.

Земельна ділянки з кадастровим номером3223110100:01:016:0014може бути незаконно відчужена та/або забудована, що призведе до унеможливлення повернення її до лісового фонду танепоправимого знищення лісових насаджень (тридцятирічних сосон та інших дерев), а тому виникла необхідність у накладені на неї арешту.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, використання, перетворення, передачі, відчуження.

Таким чином, з метою досягнення дієвості даного кримінального провадження, в частині збереження об`єкту кримінально-протиправних дій, виникає необхідність у накладенні арешту на земельні ділянки із забороною будь-яким фізичним та юридичним особами здійснювати будь-яку господарську діяльність на вказаних земельних ділянках.

Відповідно до інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку земельна ділянка із кадастровим номером 3223110100:01:016:0014(площа 0,30 га.) перебуває в комунальній формі власності з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, категорія земель землі житлової та громадської забудови, суб`єкт права власності Обухівська міська рада Київської області, суб`єкт речового права оренди - ТОВ «САНРАЙЗ-Н.С.И.»

На підставі вище викладеного з метою досягнення дієвості даного кримінального провадження, в частині збереження об`єкту кримінально-протиправних дій, набутого кримінально протиправним шляхом, прокурор просить клопотання задовольнити.

Прокурор ОСОБА_3 в судове засідання не з`явився, подав клопотання про слухання справи без його участі, клопотання підтримує та просить задовольнити

Представник володільця майна в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, повідомлявся належним чином.

Згідно ч. 4ст. 107 КПК Українифіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Враховуючи, що сторони в судове засідання не з`явилися, на підставі ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.

Дослідивши матеріали справи, вважаю клопотання таким, що підлягає задоволенню зважаючи на наступне.

Арешт майна є одним із заходів забезпечення кримінального провадження, передбачений п. 7 ч. 2 ст. 131 КПК України. Частиною 1 ст. 131 КПК України встановлено, що заходи кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

У відповідності до ч. 1ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Так, завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК Україниарешт майна допускається з метою збереження речових доказів.

У кримінальному провадженні слідчий суддя, застосовуючи вид обтяження, в даному випадку арешт майна, має неухильно дотримуватись вимог закону. При накладенні арешту на майно слідчий суддя має обов`язково переконатися в наявності доказів на підтвердження вчинення кримінального правопорушення. При цьому закон не вимагає аби вони були повними та достатніми на цій стадії кримінального провадження, однак вони мають бути такими, щоб слідчий суддя був впевнений у тому, що дані докази можуть дати підстави для пред`явлення обґрунтованої підозри у вчиненні того чи іншого злочину. Крім того, наявність доказів у кримінальному провадженні має давати слідчому судді впевненість у тому, що в даному кримінальному провадженні необхідно накласти вид обмеження з метою уникнення негативних наслідків.

Прокурор, обґрунтовуючи своє клопотання в розумінні вимогст. 171 КПК України,зазначив мету відповідно до положеньст. 170 КПК України, з якою пов`язує необхідність у накладенні такого арешту, з метою збереження речових доказів.

Згідно ч.3ст.170КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним устатті 98цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до вимог ч. 10ст. 170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Виходячи з положень наведених норм права, майно, яке, на переконання органу досудового розслідування, має одну або декілька ознак наведених вст. 98 КПК Україниможе набути статусу речового доказу за рішенням слідчого, прокурора.

Відповідно до положень ч. 3ст. 110 КПК України, рішення слідчого, прокурора приймаються у формі постанови.

Оскільки слідчому судді надано постанову про визнання майна як речового доказу у кримінальному провадженні, у рамках якого подано клопотання, воно відповідає критеріям ст. 98 КПК України, клопотання прокурора про накладення арешту, слід задовольнити.

Також слідчий суддя приймає до уваги, що накладення такого обмеження як заборона проводити господарьску діяльність, зокрема вирубування дерев, є співмірним заходом для збереження речового доказу та виконаним з законною та легитимною метою.

Керуючись ст.ст.98,131,132,170-174,376 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання прокурора Обухівської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 про арешт майна - задовольнити.

Накласти арешт на земельну ділянку площею 0,30 га з кадастровим номером 3223110100:01:016:0014, яка розташована по вул. Миру в м. Обухів, Київської області, яка належить Обухівській міській раді із забороною відчуження вказаного майна.

Заборонити будь-яким фізичним та юридичним особам здійснювати будь-яку господарську діяльність на земельній ділянці з кадастровим номером 3223110100:01:016:0014.

Ухвалу може бути оскаржено в апеляційному порядку безпосередньо до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 5-денний строк з дня проголошення ухвали; у разі якщо ухвалу було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання копії цієї ухвали.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 100650636
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку