open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Провадження № 3/235/2581/21

Єдиний унікальний номер 235/5444/21

П О С Т А Н О В А

Іменем України

22 жовтня 2021 року Суддя Красноармійського міськрайонного суду Донецької області Стоілова Т.В., при секретарі Мигуля В.А. розглянувши матеріали, які надійшли з Національного агенства з питань запобігання корупції департаменту запобігання політичної корупції про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Хабаровськ, Хабаровський край, Російська Федерація, громадянина України, з вищою освітою, займається приватною адвокатською практикою, член політичної партії «Партія Шарія», що проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ст.212-21 КУпАП

В С Т А Н О В И Л А:

14.09.2021 року до суду повторно надійшов адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності за ст.212-21 КУпАП ОСОБА_1 .

З протоколупро адміністративнеправопорушення №53-15/186від 20.07..2021року,вбачається,що ОСОБА_1 , якрозпорядник коштів власного виборчого фонду,вчинив порушення порядкуподання фінансового звітупро надходженняі використання коштів виборчого фонду,відповідальність заяке передбаченастаттею 212-21 КУпАПз такихпідстав.

Відповідно до положень абзацу 5 частини шостої статті 49 Закону України «Про вибори народних депутатів України» (далі - Закон), який згідно з підпунктом 2 пункту 2 розділу ХХХХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Виборчого кодексу України є чинними щодо організації та проведення проміжних виборів народних депутатів України, що діють до наступних чергових або позачергових виборів народних депутатів України, розпорядник коштів поточного рахунку виборчого фонду кандидата у депутати в одномандатному окрузі зобов`язаний не пізніш як на сьомий день після дня голосування подати до окружної виборчої комісії остаточний фінансовий звіт про надходження та використання коштів виборчого фонду (на паперових носіях та в електронному вигляді).

Згідно з пунктом 133 Календарного плану основних організаційних заходів з підготовки та проведення проміжних виборів народних депутатів України 28 березня 2021 року, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 22.01.2021 № 18, граничний термін подання остаточного фінансового звіту про надходження та використання коштів виборчого фонду кандидата в депутати встановлено до 04 квітня 2021 року включно.

Частиною сьомою статті 49 Закону встановлено, що аналіз фінансових звітів, передбачених частиною шостою цієї статті, здійснюється виборчою комісією, до якої вони подані, та полягає у встановленні відповідності звітних даних вимогам Закону України «Про вибори народних депутатів України», своєчасності подання звітів та відповідності звітних даних інформації, отриманій від банків, у яких відкрито рахунки виборчих фондів. У разі виявлення в ході аналізу фінансових звітів ознак порушення вимог цього або інших законів України відповідна окружна виборча комісія повідомляє про це Національне агентство з питань запобігання корупції для перевірки і реагування згідно із законом.

Так, листом (вх. від 27.04.2021 №07/30618/21) Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року в одномандатному виборчому окрузі № 50 (далі - Окружна виборча комісія № 50) повідомила Національне агентство з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) про порушення строків подання остаточного фінансового звіту про надходження та використання коштів виборчого фонду кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 ОСОБА_1 (далі - фінансовий звіт) та невідповідність його оформлення встановленим вимогам (додаток 1).

Фінансовий звіт подано в електронному вигляді 08.04.2021, про що свідчить відмітка члена Окружної виборчої комісії № 50 на фінансовому звіті, та без пояснювальної записки. Зазначене є порушенням абзацу 5 частини шостої статті 49 Закону, пункту 1.9 розділу І та пункту 4.2 розділу IV Порядку складання фінансових звітів про надходження і використання коштів виборчих фондів політичних партій, кандидати в народні депутати України від яких зареєстровані в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, та кандидатів у народні депутати в одномандатних виборчих округах, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 14.06.2019 № 1010 (додаток 2).

Вказані порушення зафіксовані в аналізі фінансового звіту про надходження та використання коштів виборчого фонду кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 ОСОБА_1 , затвердженого постановою Окружної виборчої комісії № 50 від 09.04.2021 № 33 (додаток 3).

Адмінправопорушник ОСОБА_1 до судового засідання не з`явився, про дату та час слухання справи повідомлений належним чином, надіслав електронне повідомлення про розгляд провадження у справі про адміністративне правопорушення без його участі, приймаючи до увагим значну віддаленість його місця проживання від суду. З протоколом про адміністративне правопорушення ознайомлений, отримав його в установленому порядку, зазначає, що невчасне подання ним, як кандидатом у народні депутати, звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду відбулося ненавмисно, звіт було подано до ЦВК.

Прокурор Покровської окружної прокуратури до суду не з`явився, про дату та час слухання справи повідомлений належним чином.

Згідно ст.280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності тощо.

Згідно ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до наступного.

Відповідно до ст.245 КУпАП завданням провадження у справах про адміністративне правопорушення є, зокрема, повне, всебічне і об`єктивне з`ясування обставин справи. Відповідно до п. 3 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 11.06.2004 р. №11 «Про окремі питання, що виникають при застосуванні судами положень ст. 276 Кодексу України про адміністративні правопорушення»,суддя при розгляді справи про адміністративне правопорушення має своєчасно, всебічно, повно й об`єктивно з`ясувати обставини справи і вирішити її в точній відповідності із законом.

Судом встановлено,що ОСОБА_1 ,як кандидатв народнідепутати України,що був зареєстрований взагальнодержавному багатомандатномувиборчому окрузіта кандидату народнідепутати водномандатному виборчомуокрузі №50,затвердженого постановоюЦентральної виборчоїкомісії від14.06.2019№ 1010(додаток2)є розпорядником коштів власного виборчого фонду.

Відповідно до положень абзацу 5 частини шостої статті 49 Закону України «Про вибори народних депутатів України» (далі - Закон), який згідно з підпунктом 2 пункту 2 розділу ХХХХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Виборчого кодексу України є чинними щодо організації та проведення проміжних виборів народних депутатів України, що діють до наступних чергових або позачергових виборів народних депутатів України, розпорядник коштів поточного рахунку виборчого фонду кандидата у депутати в одномандатному окрузі зобов`язаний не пізніш як на сьомий день після дня голосування подати до окружної виборчої комісії остаточний фінансовий звіт про надходження та використання коштів виборчого фонду (на паперових носіях та в електронному вигляді).

Згідно з пунктом 133 Календарного плану основних організаційних заходів з підготовки та проведення проміжних виборів народних депутатів України 28 березня 2021 року, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 22.01.2021 № 18, граничний термін подання остаточного фінансового звіту про надходження та використання коштів виборчого фонду кандидата в депутати встановлено до 04 квітня 2021 року включно.

Частиною сьомою статті 49 Закону встановлено, що аналіз фінансових звітів, передбачених частиною шостою цієї статті, здійснюється виборчою комісією, до якої вони подані, та полягає у встановленні відповідності звітних даних вимогам Закону України «Про вибори народних депутатів України», своєчасності подання звітів та відповідності звітних даних інформації, отриманій від банків, у яких відкрито рахунки виборчих фондів. У разі виявлення в ході аналізу фінансових звітів ознак порушення вимог цього або інших законів України відповідна окружна виборча комісія повідомляє про це Національне агентство з питань запобігання корупції для перевірки і реагування згідно із законом.

Так, листом (вх. від 27.04.2021 №07/30618/21) Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року в одномандатному виборчому окрузі № 50 (далі - Окружна виборча комісія № 50) повідомила Національне агентство з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) про порушення строків подання остаточного фінансового звіту про надходження та використання коштів виборчого фонду кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 ОСОБА_1 (далі - фінансовий звіт) та невідповідність його оформлення встановленим вимогам (додаток 1).

Фінансовий звіт подано в електронному вигляді 08.04.2021, про що свідчить відмітка члена Окружної виборчої комісії № 50 на фінансовому звіті, та без пояснювальної записки. Зазначене є порушенням абзацу 5 частини шостої статті 49 Закону, пункту 1.9 розділу І та пункту 4.2 розділу IV Порядку складання фінансових звітів про надходження і використання коштів виборчих фондів політичних партій, кандидати в народні депутати України від яких зареєстровані в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, та кандидатів у народні депутати в одномандатних виборчих округах, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 14.06.2019 № 1010 (додаток 2).

Вказані порушення зафіксовані в аналізі фінансового звіту про надходження та використання коштів виборчого фонду кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 ОСОБА_1 , затвердженого постановою Окружної виборчої комісії № 50 від 09.04.2021 № 33 (додаток 3).

Відповідно до ст.212-21 КУпАП, порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог, тягнуть за собою накладення штрафу від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У відповідності до вимог п. 1 ст. 1 ЗУ «Про запобігання корупції» правопорушення, пов`язане з корупцією це діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Оскільки диспозиція ст.212-21 КУпАП передбачає відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду саме без поважних причин, тому суб`єктивна сторона адміністративного правопорушення характеризується наявністю вини у формі прямого чи непрямого умислу.

Відповідно до вимог ст.10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала або свідомо припускала настання цих наслідків.

Згідно з п.2 роз`яснень Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ «Щодо притягнення до адміністративної відповідальності за окремі правопорушення, пов`язані з корупцією» вих. № 223-943/0/4-17 від 22.05.2017 року, під поважними причинами слід розуміти неможливість особи подати вчасно декларацію у зв`язку з хворобою, перебуванням особи на лікуванні, внаслідок стихійного лиха (повені, пожежі, землетрусу), технічних збоїв офіційного веб-сайту Національного агентства з питань запобігання корупції, витребуванням відомостей, необхідних для внесення в декларацію, перебуванням (триманням) під вартою тощо.

Вважаю, що зібрані по справі докази належним чином доводять наявність в діях ОСОБА_1 непрямого умислу за порушення порядку подання фінансового звіту, що проявлено в особистій безвідповідальності, а тому вбачаю у його діях ознаки правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП

Підстав, що виключають адміністративну відповідальність згідно ст.17 КУпАП не встановлено, терміни притягнення до адміністративної відповідальності не закінчилися.

Відповідно до ст.23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення та для запобігання вчинення нових правопорушень як самим порушником, так і іншими особами.

Відповідно до ст. 33 КУпАП при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника (вік, соціальне положення, майновий стан), ступінь його вини, відношення до скоєного адміністративного правопорушення, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Крім того, враховую, що відповідно до розділу ІV Національної антикорупційної стратегії на 2011-2015 роки, схваленої Указом Президента України від 21.10.2011 р. № 1001/2011, одним з основоположних принципів діяльності із запобігання і протидії корупції є невідворотність відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, оскільки ці правопорушення несуть негативні наслідки, які можуть виявитися у підриві авторитету органів місцевого самоврядування та зашкодити суспільним інтересам, то таке правопорушення не може бути вказане як малозначне.

ОСОБА_1 протягом року до адміністративної відповідальності не притягувався. Обставин, що обтяжують покарання ОСОБА_1 , передбачених ст.35 КУпАП, суд не вбачає.

Призначаючи вид та розмір адміністративного стягнення, суд враховує обставини вчиненого правопорушення та обирає стягнення в межах санкції ст.212-21 КУпАП у вигляді штрафу.

З урахуванням обставин справи та особи правопорушника, вважаю за необхідне накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 300 (трьохсот) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 5100 грн.

Відповідно дост.40-1КУпАП з ОСОБА_1 на користь держави також підлягає стягненню судовий збір у розмірі 454,00 грн.

Керуючись ст.ст. 40-1, 212-21, 255, 276, 279, 280, 283, 285, 289 КУпАП, суддя-

П О С Т А Н О В И Л А:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІН НОМЕР_1 , визнати винним у скоєнні правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП та призначити адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави в розмірі 300 (трьохсот) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 5100 ( п`ять тисяч сто) грн., який перерахувати на р/р: Покровський район UA038999980313050106000005259, Отримувач коштів: Донецьке ГУК/ Покровський район/21081100, МФО - 899998 ЄДРПОУ 37967785 Банк отримувача Казначейство України (ЕАП).

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІН НОМЕР_1 , на користь держави: UA908999980313111256000026001, Отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Киів/22030106, ЄДРПОУ 37993783, код класифікації доходів бюджету 22030106, Банк отримувача Казначейство України (ЕАП) судовий збір в розмірі 454,00 грн.

Постанова може бути оскаржена до Донецького Апеляційного суду через Красноармійський міськрайонний суд Донецької області протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя

Джерело: ЄДРСР 100514638
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку