open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 361/2417/21
Моніторити
Постанова /14.03.2023/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /19.01.2023/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /17.01.2023/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /17.01.2023/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /07.12.2022/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /10.11.2022/ Броварський міськрайонний суд Київської області Ухвала суду /10.11.2022/ Броварський міськрайонний суд Київської області Ухвала суду /27.10.2022/ Броварський міськрайонний суд Київської області Ухвала суду /04.10.2022/ Броварський міськрайонний суд Київської області Постанова /14.07.2022/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /20.01.2022/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /23.12.2021/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /22.11.2021/ Київський апеляційний суд Рішення /29.09.2021/ Броварський міськрайонний суд Київської області Рішення /29.09.2021/ Броварський міськрайонний суд Київської області Ухвала суду /05.08.2021/ Броварський міськрайонний суд Київської області Ухвала суду /13.07.2021/ Броварський міськрайонний суд Київської області Ухвала суду /06.05.2021/ Броварський міськрайонний суд Київської області
emblem
Справа № 361/2417/21
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /14.03.2023/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /19.01.2023/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /17.01.2023/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /17.01.2023/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /07.12.2022/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /10.11.2022/ Броварський міськрайонний суд Київської області Ухвала суду /10.11.2022/ Броварський міськрайонний суд Київської області Ухвала суду /27.10.2022/ Броварський міськрайонний суд Київської області Ухвала суду /04.10.2022/ Броварський міськрайонний суд Київської області Постанова /14.07.2022/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /20.01.2022/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /23.12.2021/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /22.11.2021/ Київський апеляційний суд Рішення /29.09.2021/ Броварський міськрайонний суд Київської області Рішення /29.09.2021/ Броварський міськрайонний суд Київської області Ухвала суду /05.08.2021/ Броварський міськрайонний суд Київської області Ухвала суду /13.07.2021/ Броварський міськрайонний суд Київської області Ухвала суду /06.05.2021/ Броварський міськрайонний суд Київської області

Справа № 361/2417/21

Провадження № 2/361/2488/21

29.09.2021

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 вересня 2021 року Броварський міськрайонний суд Київської області у складі:

головуючої судді Радзівіл А.Г.

за участю секретаря Латчук Д.Р.

представників позивача Кочубей М.М.

Кубрак Ж.Б.

відповідача ОСОБА_3

представника відповідача ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Бровари цивільну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Комфорт-Т2" до ОСОБА_3 , ОСОБА_5 про стягнення заборгованості за надані житлово-комунальні послуги,

В С Т А Н О В И В:

У березні 2021 року представник ТОВ "Комфорт-Т2" звернулася до суду із позовом в якому просила стягнути солідарно із ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 заборгованість за надані житлово-комунальні послуги в сумі 6307,91 грн., яка складається з 5876,20 грн. основного боргу, 106,58 грн. пені, 87,59 грн. 3% річних та 237,54 грн. інфляційних витрат.

В обґрунтування позову зазначила про те, що ОСОБА_3 та ОСОБА_5 є співвласниками квартири АДРЕСА_1 на праві спільної часткової власності, з із визначенням часток 3/10 частки - ОСОБА_3 та 7/10 частки - ОСОБА_5 .

Рішенням Виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області № 163 від 25.02.2020 року ТОВ "Комфорт-Т2" було визначено управителем для 12 багатоквартирних будинків, в тому числі і для будинку АДРЕСА_2 . На виконання даного рішення було укладено договір про надання послуги з управління багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 . Інформація про призначення ТОВ "Комфорт-Т2" управителем даного будинку було розміщене оголошення на інформаційних стендах біля під`їздів, яке містило інформацію про призначення позивача управителем будинку із зазначенням повної інформації про управителя, дату, номер телефону та ціну послуги.

Представник позивача зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Комфорт-Т2" згідно п.1 позивач, як управитель зобов`язується надавати співвласникам послугу з управління багатоквартирним будинком (далі - послуга з управління), що розташований за адресою АДРЕСА_2 (далі - будинок), а співвласники зобов`язуються оплачувати управителю послугу з управління згідно з вимогами законодавства та умовами цього договору.

Як передбачено п.3 Договору, послуга з управління полягає у забезпеченні управителем належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна будинку та його прибудинкової території.

Послуга з управління включає:утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо;купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку;поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку.

Послуга з управління надається відповідно до вимог до якості згідно з додатком 4 до цього договору, що є його невід`ємною частиною.

У додатку 4 до договору визначені вимоги до якості послуг з управління будинком АДРЕСА_2 , а також зазначені складові послуги, що є предметом Договору.

Згідно п.30 Договору, цей Договір набрав чинності з 01.03.2020 року.

З моменту набрання чинності Договором по сьогоднішній день позивач постійно надавав послуги, визначені договором. Надані послуги були належної якості, про що свідчить відсутність обґрунтованих претензій від відповідачів.

Пунктом 6 договору передбачений обов`язок кожного співвласника оплачувати управителеві надані послуги з управління в порядку, за ціною та у строки, встановлені цим договором.

У відповідності до п.10 Договору ціна послуги з управління становить 8,63 грн. гривень (без ПДВ) на місяць за 1 кв. метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення у будинку та включає:витрати на утримання будинку та прибудинкової території і поточний ремонт спільного майна будинку в розмірі 7,66 грн. відповідно до кошторису витрат на утримання будинку та прибудинкової території та винагороду управителю в розмірі 0,97 грн. на місяць.

Плата за послугу з управління будинком нараховується щомісяця управителем та вноситься кожним співвласником не пізніше 20 числа місяця, наступного за розрахунковим.

Розмір щомісячної плати за послугу з управління для відповідачів: оскільки загальна площа квартири АДРЕСА_1 становить 61,9 кв.м., тому 8,63 х 61,9 = 534,20 грн.

У зв`язку з тим, що відповідачі не оплачували дані послуги, в них за період з 01.03.2020 року по 20.03.2021 року утворилась заборгованість у сумі 5876,20 грн.

Як вбачається умовами п. 24 Договору, за несвоєчасне та/або не в повному обсязі внесення плати за послугу з управління співвласники сплачують управителю пеню в розмірі 0,01 % суми боргу за кожен день прострочення. При цьому загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100% загальної суми боргу, тому у відповідачів утворилась пеня у розмірі 106,58 грн.

Таким чином, оскільки має місце прострочення відповідачами виконання грошового зобов`язання, позивач має право на стягнення 3% річних в сумі 87,59 грн. та інфляційних втрат в сумі 237,54 грн.

Ухвалою судді Броварського міськрайонного суду Київської області від 06 травня 2021 року ОСОБА_6 провадження у вказаній справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження, призначено судове засідання для розгляду справи по суті, сторонам встановлені строки для надання відзиву, відповіді на відзив, заперечення.

13 липня 2021 року на адресу суду надійшов відзив на позов від представника відповідачів ОСОБА_4 .

У відзиві представник зазначає, що позовні вимоги позивача не визнає у повному обсязі, просить відмовити ТОВ "Комфорт-Т2" в його задоволенні, посилаючись на наступне.

Представник відповідачів зазначає, що по-перше, в обґрунтування позову позивач посилається на Договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком АДРЕСА_2 № 274 від 26.02.2020 р. (далі - Договір) укладений на виконання рішення Виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області №163 від 25.02.2020р. (далі - Рішення №163).

Відповідно до рішення № 163 протягом п`яти календарних днів з дня прийняття цього рішення забезпечити укладення договорів про надання послуги з управління багатоквартирним будинком окремо на кожний багатоквартирний будинок згідно з додатками 1-10 до цього рішення.

Згідно рішення виконавчого комітету Броварської міської ради від 27.03.2020 № 278 "Щодо дії договорів про надання послуг з управління багатоквартирним будинком в зв`язку із карантином в місті Бровари Київської області" договори укладені між співвласниками багатоквартирних будинків та управителями багатоквартирних будинків, визначеними рішенням виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області від 25.02.2020 №163, відстрочено, та вони вступають в силу з 01.06.2020 р.

Зобов`язано співвласників багатоквартирних будинків та управителів багатоквартирних будинків внести відповідні зміни до договорів шляхом укладання додаткових угод.

Крім того відповідно до п. 8.12 ч. 8 Договору № 274 управитель зобов`язаний протягом одного місяця після підписання цього договору (змін, доповнень до нього) видати під розписку або надіслати рекомендованим листом кожному співвласникові завірену підписом управителя і печаткою (за наявності) копію цього договору (змін, доповнень до нього).

Пунктом 5,7 Постанови КМУ Про затвердження "Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком та Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком" № 712 від 05.09.2018р. передбачено, що протягом строку, визначеного договором управління, уповноважена особа співвласників чи попередній управитель передають управителю наявну технічну документацію на будинок згідно з переліком, визначеним Мінрегіоном, а також технічну документацію на прибудинкову земельну ділянку.

Приймання-передача технічної документації на будинок підтверджується відповідним актом.

Однак відповідно до Договору від 01.02.2014 р. "Про надання послуг з утримання будинку і споруд та прибудинкової території " комунальні послуги надаються у вказаному вище будинку ТОВ "КОМФОРТ - Т". Договір з вказаною юридичною особою на сьогоднішній день між товариством та відповідачами не розірваний, а тому є дійсним до цього моменту, а тому представник відповідача вважає, що саме він має право вимагати сплату за комунальні послуги.

При цьому, попереднім утримувачем будинку є ТОВ "КОМФОРТ-Т" мало бути передано новому управителю всю наявну технічну документацію на будинок підтверджено відповідним актом-приймання передачі.

В свою чергу, позивач в позові посилається на додаток 3 до Договору від 26.03.2020р. № 274, а саме Акт приймання передачі технічної документації на будинок, за яким ТОВ "КОМФОРТ-Т2" в особі директора Василевська О.Л. передав, а ТОВ "КОМФОРТ-Т2" в особі директора Василевська О.Л. прийняв технічну документацію на будинок АДРЕСА_2 .

З викладеного вбачається, що у зазначених документах попередній утримувач участі не приймає, а отже не передає документацію.

Натомість, як вказує представник відповідачів ОСОБА_4 ТОВ "Комфорт-Т2" передає технічну документацію на будинок сам собі, що має ознаки шахрайства, самоуправства та привласнення.

Не зважаючи на викладене, позивач посилається на Договір № 274, який нібито укладений та вступив в силу 26.02.2020 р., тоді як рішення № 278 надає відстрочення набрання його сили договорів до 01.06.2021р.

По-друге, позивач в позовній заяві посилається на п. 30 Договору, відповідно до якого цей договір набирає чинності з 01.03.2020р. Послуги за договором позивач почав надавати з 01.03.2020р., а відповідачі всупереч умовам п. 11 Договору не оплачували надані позивачем послуги. Надані послуги були належної якості, про що свідчить відсутність обгрунтованих претензій від відповідачів.

Однак, позивач не зазначив той факт, що ОСОБА_3 , як самостійно, так і через свого представника ОСОБА_4 звертався до ТОВ "КОМФОРТ - Т2" із заявою та адвокатськими запитами.

16.04.2020 р. ОСОБА_3 звернувся до ТОВ "КОМФОРТ - Т2" із заявою, в якій зазначав, що 05.04.2020 р. від ТОВ "КОМФОРТ - Т2" він отримав рахунок на оплату комунальних послуг для особового рахунку № НОМЕР_1 за березень 2020 р. на суму 459, 42 грн., який включає послуги за консьєржа 188, 92 грн.

Враховуючи, що момент набрання дії договору з ТОВ "КОМФОРТ - Т2" за рішення №163 відстрочено до 01.06.2020 р., то ТОВ "КОМФОРТ - Т2" станом на 16.04.2020 р., як новий надавач послуг вимагає сплати, без достатньої на те правової підстави, так як Договір № 274 ще не міг мати сили.

Крім того, згідно Закону України "Про житлово-комунальні послуги" № 2189-VIII від 02 листопада 2017 року встановлений обов`язковий перелік послуг, витрати на які включаються до складу витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території. Цей перелік наведений в Наказі Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 190 від 27.07.2018р. Послуги за консьєржа, які включені до рахунку, не входять до переліку обов`язкових, тому їх надання можливе лише за замовленням власників квартир, питання по якому не піднімалося на загальних зборах співвласників, а тому ця позиція та її тарифікація також потребує окремого погодження.

04.05.2020 р. представник відповідачів ОСОБА_4 звернулась до ТОВ "КОМФОРТ - Т2" з адвокатським запитом, згідно якого просила надати інформацію.

Представник відповідачів вказує на те, що ТОВ "КОМФОРТ- Т2" надало відповідь на зазначені у запиті питання з тексту яких, можна зробити висновок, що Договір № 274 від 26.02.2020 р. між управителем та співвласниками так і не вступив в закону силу, а додаткові угоди, які мали укладатись на виконання рішення № 163 не були підписані, у зв`язку з тим, що ТОВ "КОМФОРТ-Т2" раніше не надавало послуги по вказаному будинку і практично не може перенести вступу даних Договорів, оскільки попередньо затвердженого тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по зазначеному вище багатоквартирному будинку не має та рішення було прийнято пізніше ніж даний договір вступив в дію.

Отже, з урахуванням вищевикладеного, представник відповідачів у відзиві зазначила, що ТОВ "Комфорт-Т2", як новий надавач послуг, вимагає сплати за надані житлово-комунальні послуги включаючи період, коли в останнього буди відсутні на це достатні правові підстави, а також, включаючи оплату за послуги, які не входять до переліку обов`язкових, та які не були погоджені відповідно до чинного законодавства.

Представники позивача Кочубей М.М. , Кубрак Ж.Б. , ОСОБА_7 в судовому засіданні позов підтримали та просили задовольнити в повному обсязі, пояснення надали аналогічні змісту позовної заяви.

Окрім того представник позивача Кубрак Ж.Б. зазначила, що твердження відповідачів, що відповідно до Договору від 01.02.2014 року "Про надання послуг з утримання будинку і споруд та прибудинкових територій" комунальні послуги надаються ТОВ "Комфорт-Т" так як договір є дійсним є безпідставними та не підтверджені жодними доказами, окрім того відповідачами навіть не надано до відзиву копії цього договору. Доводи відповідачів спростовуються рішенням виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області від 25.02.2020 № 163 Про призначення управителя багатоквартирного будинку в місті Бровари Київської області" з якими укладено договори про надання послуги з управління багатоквартирними будинками (копія є в матеріалах справи).Щодо набрання чинності Договором №274 від 26.02.2020 року про надання послуги з управління багатоквартирним будинком АДРЕСА_2 , то зазначений договір набрав чинності 01.03.2020 року, що підтверджується не лише умовами самого договору, а відповіддю на адвокатський запит адвоката відповідачів Виконавчого комітету Броварської міської ради від 01.06.2020 року № 2-15/1950.Щодо незгоди відповідачів щодо вартості житлово-комунальних послуг, оскільки до їх переліку входять послуги, які не передбачені ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" та не входять до переліку наведеному в Наказі Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №190 від 27.07.2018 року, представник позивача зазначила, що у відзиві відповідачі зазначають, що оскільки послуги за консьєржа не входять до переліку обов`язкових, їх надання можливе лише за замовленням власників квартир, питання по якому не піднімаюся на загальних зборах співвласників, а тому ця позиція та тарифікація також потребує окремого погодження.

Як передбачає п. 2 Наказу обов`язковий перелік, затверджений пунктом 1 цього наказу, є таким, що забезпечує належний санітарно-гігієнічний, протипожежний, технічний стан будинку та прибудинкової території; зменшення обов`язкового переліку, затвердженого пунктом 1 цього наказу, можливе лише за об`єктивних умов експлуатації будинку, що залежать від його капітальності, рівня облаштування та благоустрою (відсутності певних інженерних систем, обладнання, елементів зовнішнього опорядження). Тобто обов`язковий перелік лише встановлює той мінімум послуг, без якого експлуатація будинку неможлива.

Окрім того, слід звернути увагу, що заборгованість, яка є предметом позову розрахована відповідно до кошторису витрат на утримання будинку і прибудинкової території, який є додатком 5 до Договору.

У відповідності до ч.2 ст. 10 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги вартість послуг з управління багатоквартирним будинком визначається за домовленістю сторін, крім випадку обрання управителя органом місцевого самоврядування.

Якщо управитель визначений органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах, ціна послуги з управління багатоквартирним будинком визначається на рівні ціни, запропонованої в конкурсній пропозиції переможцем конкурсу.

За результатами конкурсу з призначення управителя в багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 , позивач виграв конкурс, оскільки його конкурсна пропозиція щодо вартості послуг в розмірі 8,63 грн./кв.м виявилась найкращою.

Представник позивача зазначила, що всі доводи та заперечення відповідачів зводяться до небажання сплачувати житлово - комунальні послуги. Також суду пояснила, що помилка на яку посилається представник відповідача ОСОБА_4 виправлена, у документації наданої ТОВ "Комфорт Т2" в додатках № 1,2,3, внесені відповідні зміни до Договору від 26 лютого 2020 року № 274 про надання послуги з управління багатоквартирним будинком АДРЕСА_2 , про що представнику 01 червня 2020 року надана відповідь за № 2-15/1950.

Відповідач ОСОБА_3 та представник відповідачів ОСОБА_4 проти задоволення позову заперечували, просили в його задоволенні відмовити з підстав наведених у відзиві.

Відповідач ОСОБА_3 зазначив, що він не заперечує сплачувати комунальні послуги тільки на підставі закону, а саме прибравши із наданих послуг, послуги консьєржа. На питання представника позивача зазначив, що дійсно іншими послугами (водопостачання та водовідведення, постачання електроенергії, забезпечення роботи ліфта та ін.) користується та не заперечує їх сплачувати.

Суд, вислухавши представників позивачів Кочубей М.М. , ОСОБА_7 , Кубрак Ж.Б. , відповідача ОСОБА_3 , представника відповідачів ОСОБА_4 , встановив обставини у справі та виниклі між сторонами правовідносини, повно та всебічно вивчивши та оцінивши письмові докази у справі, дійшов висновку про задоволення позову у повному обсязі.

Відповідно ч.1 ст. 76 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Відповідно ч. 1, 2, 3 ст. 77 ЦПК України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Відповідно ст. 79 ЦПК України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Відповідно ч.1, 2 ст. 80 ЦПК України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно ч.1, 5, 6 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Судом встановлено, що ОСОБА_3 та ОСОБА_5 є співвласниками квартири АДРЕСА_1 , їх частки становлять: ОСОБА_3 -3/10 та ОСОБА_5 - 7/10. (а.с. 16-17)

Рішенням виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області № 163 від 25.02.2020 року ТОВ "Комфорт-Т2" було визначено управителем для 12 багатоквартирних будинків, згідно із додатком 9 до цього рішення, в тому числі і для будинку АДРЕСА_2 .(а.с.18-19)

Згідно п.2.2. вказаного рішення зазначено, довести до відома співвласників багатоквартирних будинків інформацію про управителів, з якими укладено договори, шляхом розміщення на офіційному веб-порталі Броварської міської ради Київської області та в кожному конкретному будинку (на прибудинковій території), зокрема на інформаційних стендах у під`їздах будинків та біля них, відповідного оголошення, що має містити інформацію про повне найменування (прізвище , ім`я, по батькові) управителя, його контактні телефони, номер та дату укладення договору, ціну послуги.

На виконання даного рішення укладений договір № 274 від 26 лютого 2020 року про надання послуги з управління багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 між ТОВ "Комфорт -Т2" та співвласниками багатоквартирного будинку за адресою АДРЕСА_2 в особі заступника міського голови Резніка Олександра Вікторовича, що діє на підставі рішення виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області від 19.11.20219 року № 1220 "Про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку в м.Бровари, Київської області та затвердження конкурсної документації". (а.с. 20-41)

Позивач згідно п.1 зобов`язується надавати співвласникам послугу з управління багатоквартирним будинком, що розташований за адресою АДРЕСА_2 .

У п. 2 зазначається, що співвласники зобов`язуються оплачувати управителю послугу з управління згідно з вимогами законодавства та умовами цього договору.

Список співвласників і площа квартир та приміщень, що перебувають у їх власності, станом на дату укладення договору, зазначаються у додатку 1 до договору, що є невідємною частиною.

Загальні відомості про будинок зазначаються у додатку 2 до договору і є невідємною його частиною.

У п. 3 Договору вказано, що послуга з управління полягає у забезпеченні управителем належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна будинку та його прибудинкової території.

Послуга з управління включає:

-утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів;

-купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку;

-поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку.

Послуга з управління надається відповідно до вимог до якості згідно з додатком 4 до цього договору, що є його невід`ємною частиною.

Згідно п.п. 6.3, 6.4., 6.7, 6.8., 6.9. п. 6 вказаного договору зазначено, що кожен із співвласників зобов`язаний:

- оплачувати управителеві надані послуги з управління в порядку, за ціною та у строки, встановлені цим договором;

- дотримуватися правил безпеки, зокрема пожежної та газової, санітарних норм;

- забезпечити своєчасну підготовку об`єктів, що перебувають у його власності, до експлуатації в осінньо-зимовий період;

- у разі несвоєчасного здійснення платежів за послугу з управління сплачувати пеню в розмірі, встановленому цим договором. Пеня вводиться з 1 травня 2020 року;

- інформувати управителя про зміну власника житла (іншого об`єкта нерухомого майна) та фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі, у випадках та порядку, передбачених цим договором;

Відповідно до п.10 Договору ціна послуги з управління становить 8,63 грн. (без ПДВ) на місяць за 1 кв. метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення у будинку та включає:витрати на утримання будинку та прибудинкової території і поточний ремонт спільного майна будинку в розмірі 7,66 грн. відповідно до кошторису витрат на утримання будинку та прибудинкової території та винагороду управителю в розмірі 0,97 грн. на місяць.

Плата за послугу з управління будинком нараховується щомісяця управителем та вноситься кожним співвласником не пізніше 20 числа місяця, наступного за розрахунковим.

Згідно наданого позивачем розрахунку, розмір щомісячної плати за послугу з управління для відповідачів виходячи із загальної площі квартири АДРЕСА_1 - 61,9 кв.м., склала 8,63 грн. х 61,9 = 534,20 грн.

У зв`язку з тим, що відповідачі не оплачували дані послуги, в них за період з 01.03.2020 року по 20.03.2021 року утворилась заборгованість у сумі 5876,20 грн., про що наведено у нарахуваннях. (а.с. 42-44)

Відповідно п. 24 договору, за несвоєчасне та/або не в повному обсязі внесення плати за послугу з управління співвласники сплачують управителю пеню в розмірі 0,01 % суми боргу за кожен день прострочення. При цьому загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100% загальної суми боргу, тому у відповідачів утворилась пеня у розмірі 106,58 грн.

Згідно п.30 Договору, цей Договір набрав чинності з 01.03.2020 року.

Згідно із розрахунком суми боргу за ОСОБА_3 та ОСОБА_5 рахується заборгованість за надані житлово-комунальні послуги в сумі 6307,91 грн., яка складається з 5876,20 грн. основного боргу, 106,58 грн. пені, 87,59 грн. 3% річних та 237,54 грн. інфляційних витрат.

Розмір нарахувань за користування послугами проводиться на підставі тарифів, затверджених рішенням виконавчого комітету Броварської міської ради та відповідно до статті 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Заперечення відповідачів щодо невірно зазначеного строку набрання чинності дії договору та відстрочення набрання чинності, спростовуються зібраними та наведеними вище доказами, а саме як зазначено вище, відповідно п.30 Договір від 26.02.2020 № 274 "Про надання послуги з управління багатоквартирним будинком АДРЕСА_2 " набрав чинності з 01 березня 2020 року.Рішенням Виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області від 27.03.2020 року № 278 "Щодо дії договорів про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, в зв`язку із карантином в місті Бровари Київської області" договори укладені між співвласниками багатоквартирних будинків та управителями багатоквартирних будинків, визначеними рішенням виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області від 25.02.2020 №163, було перенесено дію вступу в силу даних договорів із внесення відповідних змін до них шляхом укладання додаткових угод.Дані додаткові угоди підписані не були, у зв`язку з тим, що ТОВ "Комфорт-Т2" раніше не надавало послуги по вказаному будинку і практично не може перенести дію вступу даних Договорів, оскільки, попередньо затвердженого тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по зазначеному вище багатоквартирному будинку не має та рішення було прийнято пізніше ніж даний договір вступив в дію.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 статті 140 Конституції України передбачено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Закон України "Про місцеве самоврядування" відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Згідно частини 1 статті 2 Закону України "Про місцеве самоврядування" місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами (частина 1 статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україн").

Відповідно до частини 3 статті 24 цього Закону органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Абзацом 11 ч.1 ст.1 цього Закону визначено, що виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи (частина 1 статті 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

У відповідності до частини 1 статті 52 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені цим Законом до відання виконавчих органів ради.

До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, серед яких також призначення у випадках та в порядку, встановлених законом, управителя багатоквартирного будинку (підпункт 20 пункт "а" частини 1 статті 30 Закону).

Таким чином, виконавчий комітет Броварської міської ради Київської області наділений повноваженнями на призначення у випадках та в порядку, встановлених законом, управителя багатоквартирних будинків у м.Бровари.

Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку визначає Закон України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" від 14.05.2015 №417-VIII. Цей закон також регулює правові, організаційні та економічні відносини, пов`язані з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління.

Згідно статті 6 вказаного Закону співвласники мають право, зокрема, вільно користуватися спільним майном багатоквартирного будинку з урахуванням умов та обмежень, встановлених законом або рішенням співвласників; брати участь в управлінні багатоквартирним будинком особисто або через представника.

Частиною 1 статті 9 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинк" передбачено, що управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками.

За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку).

Відповідно частини 1 до ст.10 наведеного Закону співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об`єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об`єднань співвласників багатоквартирних будинків.

До повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про: визначення управителя та його відкликання, затвердження та зміну умов договору з управителем; обрання уповноваженої особи (осіб) співвласників під час укладання, внесення змін та розірвання договору з управителем, здійснення контролю за його виконанням; визначення повноважень управителя щодо управління багатоквартирним будинком (частина 2 статті 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку").

В частині 1 статті 13 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" (прикінцеві та перехідні положення) визначено, що він набирає чинності з 01.07.2015.

Законом України від 14.06.2016 №1413-VIII внесені зміни до статті 13 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", який набрав чинності 06.07.2016.

Згідно з абзацом 1 пункту 5 статті 13 в редакції Закону № 1413-VIII від 14.06.2016 у разі якщо протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок. У разі якщо місцевою радою або її виконавчим органом відповідно до законодавства прийнято рішення про делегування іншому органу - суб`єкту владних повноважень функцій із здійснення управління об`єктами житлово-комунального господарства, забезпечення їх утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг, управитель призначається на конкурсних засадах таким органом.

У період від оголошення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку до моменту визначення переможців конкурсу і укладення договорів про надання послуг з управління багатоквартирним будинком послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій продовжують надавати у відповідних багатоквартирних будинках виконавці таких послуг, які надавали відповідні послуги до початку проведення конкурсу.

Якщо протягом дії договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, укладеного за результатами конкурсу, співвласники приймуть рішення про зміну форми управління багатоквартирним будинком або про обрання іншого управителя, співвласники мають право достроково розірвати такий договір, попередивши про це управителя, призначеного на конкурсних засадах, не пізніш як за два місяці до дня розірвання договору.

Таким чином, із вищенаведеного та аналізуючи вказані норми, слід дійти висновку, що у разі визначення управителя органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах відповідно до Закону України "Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку" органи місцевого самоврядування (уповноважена особа виконавчого органу відповідної місцевої ради, за рішенням якого призначено управителя) наділені повноваженнями лише щодо підписання договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком від імені співвласників.

Також, як вбачається із наданого на конкурс кошторису витрат на утримання будинку та прибудинкової території за адресою АДРЕСА_2 , послуга консьєржа віднесена до п. 5 "Інші послуги" та була закладена як складова тарифу.

Щодо помилок при складанні акту приймання передачі технічної документації на будинок за адресою АДРЕСА_2 , слід зазначити наступне. В листі від 01 червня 2020 року № 2-15/1950 за підписом міського голови Сапожка І. зазначається, що за результатми перевірки документації поданої ТОВ "Комфорт-Т2" в додатках № 1,2,3 внесені відповідні зміни до договору від 26 лютого 2020 року № 274 про надання послуги з управління багатоквартирним будинком АДРЕСА_2 .

Відповідно до ч.1 ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Правовідносини між виконавцем житлово-комунальних послуг та споживачем - фізичною особою регулюються нормами Закону України "Про житлово-комунальні послуги", Законом України "Про теплопостачання", Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630.

Частиною другою статті 32 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку.

Відповідно до положень ч. 3 ст. 12 ЦПК України кожна сторона повинна довести тіобставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, надавшидоказивідповідно до вимог статей 76-81 ЦПК України.

Пунктом 1 частини першої статті 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачене право споживача вчасно одержувати якісні житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та згідно з умовами договору на надання таких послуг. Водночас відповідно до пункту 5 частини третьої статті 20 цього Закону такому праву прямо відповідає обов`язок споживача оплачувати надані йому житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Таким чином, згідно із зазначеними нормами закону споживачі зобов`язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними. Водночас, відсутність договору про надання житлово-комунальних послуг не може бути підставою для звільнення споживача від оплати послуг у повному обсязі. (Постанова Верховного Суду від 15 березня 2018 року у справі № 401/710/15-ц)

Пунктом 10 частини третьої статті 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" встановлена відповідальність за несвоєчасне здійснення платежів за житлово-комунальні послуги у вигляді пені.

За визначенням, наданим у статті 1 вказаного Закону, житлово-комунальні послуги - це результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.

Статтею 526 Цивільного кодексу України визначені загальні умови виконання зобов`язання, зокрема, зобов`язання повинно виконуватись належним чином згідно з умовами договору та вимогами ЦК України, інших актів цивільного законодавства. Недотримання таких вимог призводить до порушення зобов`язань.

Згідно із частиною першою статті 509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, у якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

За змістом частини першої статті 901, частини першої статті 903 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Зобов`язання боржника сплатити певну грошову суму на користь кредитора відповідно до цивільно-правового договору або з інших підстав, визначених законом, є грошовим зобов`язанням.

Таким чином, правовідношення, у якому замовник зобов`язаний оплатити надану послугу в грошах, а виконавець має право вимагати від замовника відповідної оплати, тобто у якому передбачено передачу грошей як предмета договору або сплату їх як ціни договору, є грошовим зобов`язанням.

З огляду на викладене правовідносини, які склалися між сторонами, є грошовим зобов`язанням, у якому, серед інших прав і обов`язків сторін, на боржників покладено виключно певний цивільно-правовий обов`язок з оплати отриманих житлово-комунальних послуг, якому кореспондує право вимоги кредитора (частина перша статті 509 ЦК України) - вимагати сплату грошей за надані послуги.

Відповідно до ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України, боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Отже, виходячи з юридичної природи спірних правовідносин сторін як грошових зобов`язань на них поширюється дія частини другої статті 625 ЦК України як спеціальний вид цивільно-правової відповідальності за прострочення виконання зобов`язання.

Закріплена в пункті 10 частини третьої статті 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" правова норма щодо відповідальності боржника за несвоєчасне здійснення оплати за житлово-комунальні послуги у вигляді пені не виключає застосування правових норм, установлених у частині другій статті 625 ЦК України. Інфляційне нарахування на суму боргу за порушення боржником грошового зобов`язання, вираженого у національній валюті та трьох відсотків річних від простроченої суми полягає у відшкодуванні матеріальних витрат кредитора від знецінення грошових коштів у наслідок інфляційних процесів та отримання компенсації (плати) від боржника за неправомірне користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові, тому ці кошти нараховуються незалежно від сплати ним неустойки (пені) за невиконання або неналежне виконання зобов`язання.

Таким чином, за відсутності оформлених договірних відносин, але у разі існування прострочення виконання грошового зобов`язання зі сплати отриманих житлово-комунальних послуг на боржник несе відповідальність, передбачену частиною другою статті 625 ЦК України. (Постанова Верховного Суду від 15 березня 2018 року у справі № 401/710/15-ц)

Відповідно до положення статті 322 Цивільного кодексу України, власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.

В порядку ст. 540 Цивільного кодексу України, якщо у зобов`язанні беруть участь кілька кредиторів або кілька боржників, кожний з кредиторів має право вимагати виконання, а кожний із боржників повинен виконати обов`язок у рівній частці, якщо інше не встановлено договором або актами цивільного законодавства.

Статтею 541 Цивільного кодексу України передбачено, що солідарний обов`язок або солідарна вимога виникають у випадках, встановлених договором або законом, зокрема неподільності предмета зобов`язання.

Згідно з ч. 1 ст. 543 Цивільного кодексу України, у разі солідарного обов`язку боржників (солідарних боржників) кредитор має право вимагати виконання обов`язку частково або в повному обсязі як від усіх боржників разом, так і від будь-якого з них окремо.

Таким чином, позовні вимоги щодо солідарного стягнення із відповідачів заборгованості за комунальні послуги суд вважає обґрунтованими та доведеними, а тому задовольняє їх, та борг в розмірі 5876 грн. 20 коп. за період з 01.03.2020 року по 20.03.2021 рік.

Також перевіривши наведених представником позивача розрахунок пені, 3 % річних та інфляційних втрат, суд дійшов висновку, що він є достовірним, а тому і в цій частині позовних вимог задовольняє позов, та стягує солідарно із відповідачів - 106 грн. 58 коп. пені, 3 % річних в сумі 87 грн. 59 коп. та 237 грн. 54 коп. інфляційних втрат.

Відповідно до ч. 1. 2 ст. 141 Цивільного процесуального кодексу України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються у разі задоволення позову - на відповідача.

В порядку статті 141 Цивільного процесуального кодексу України, ураховуючи задоволення позову в повному обсязі, з відповідачів на користь позивача підлягає стягненню сплачений ним судовий збір у розмірі 2270,00 грн. за ставкою станом на 01 січня 2021 року, що відповідає положенню ч. 1 ст. 4 Закону України "Про судовий збір", тобто у розмірі по 1135,00 грн. з кожного.

Керуючись ст. ст. 81, 83,84, 89, 141, 264, 268 ЦПК України, суд-

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити повністю.

Cтягнути солідарно з ОСОБА_3 , ОСОБА_5 заборгованість за житлово-комунальні послуги на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Комфорт-Т2" в сумі 6307 грн. 91 коп., яка складається з: основного боргу в розмірі 5876 грн. 20 коп., 106 грн. 58 коп. пені, 3 % річних в сумі 87 грн. 59 коп. та 237 грн. 54 коп. інфляційних втрат.

Стягнути з ОСОБА_3 та ОСОБА_5 судовий збір в розмірі по 1135 грн. 00 коп. з кожного на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Комфорт-Т2".

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Київського апеляційного суду через Броварський міськрайонний суд Київської області.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Суддя Радзівіл А.Г.

Джерело: ЄДРСР 100482475
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку