open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 331/3447/21
Моніторити
Ухвала суду /01.05.2024/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /12.04.2024/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /01.04.2024/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /21.02.2023/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /25.01.2023/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /25.01.2023/ Запорізький апеляційний суд Постанова /25.01.2023/ Запорізький апеляційний суд Постанова /25.01.2023/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /01.12.2022/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /28.11.2022/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /26.09.2022/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /19.09.2022/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /25.05.2022/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /25.05.2022/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /12.05.2022/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /05.11.2021/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /05.11.2021/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /27.10.2021/ Запорізький апеляційний суд Рішення /05.10.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя Рішення /05.10.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя Ухвала суду /04.10.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя Ухвала суду /04.10.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя Ухвала суду /21.09.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя Ухвала суду /21.09.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя Ухвала суду /21.09.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя Ухвала суду /13.09.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя Ухвала суду /13.07.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя
emblem
Справа № 331/3447/21
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /01.05.2024/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /12.04.2024/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /01.04.2024/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /21.02.2023/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /25.01.2023/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /25.01.2023/ Запорізький апеляційний суд Постанова /25.01.2023/ Запорізький апеляційний суд Постанова /25.01.2023/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /01.12.2022/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /28.11.2022/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /26.09.2022/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /19.09.2022/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /25.05.2022/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /25.05.2022/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /12.05.2022/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /05.11.2021/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /05.11.2021/ Запорізький апеляційний суд Ухвала суду /27.10.2021/ Запорізький апеляційний суд Рішення /05.10.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя Рішення /05.10.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя Ухвала суду /04.10.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя Ухвала суду /04.10.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя Ухвала суду /21.09.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя Ухвала суду /21.09.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя Ухвала суду /21.09.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя Ухвала суду /13.09.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя Ухвала суду /13.07.2021/ Жовтневий районний суд м. ЗапоріжжяЖовтневий районний суд м. Запоріжжя

05.10.2021

Справа № 331/3447/21

Провадження № 2/331/1979/2021

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

«05» жовтня 2021 р. м. Запоріжжя

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя у складі:

Головуючого - судді Антоненко М.В.

при секретарі - Федоровій К.Д.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Запорізької обласної ради в особі голови Жук Олени Юріївни, 3- я особа ОСОБА_2 про зобов*язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Представник позивача ОСОБА_1 - адвокат Кравченко Я.І. звернулась до суду із позовом до Запорізької обласної ради в особі голови Жук Олена Юріївна, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача ОСОБА_2 про зобов`язання вчинити певні дії.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Запорізька обласна рада 19 квітня 2021 року, оголосила конкурс на посаду керівника комунального закладу «Василівський історико - архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради згідно ч.3 та п.6 ст. 21 Закону України « Про культуру» , п.5 та п.п.1 п.9 р. З Порядку проведення конкурсного добору керівника комунального закладу культури, що є об`єктом спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст Запорізької області, затвердженого рішенням Запорізької обласної ради від 15.12.2016 р. № 9 .

Конкурсний добір проводився публічно, велася відео - та аудіо фіксація всіх засідань конкурсної комісії та було розміщення матеріалів засідань конкурсної комісії на офіційному веб-сайті.

Рішенням Запорізької обласної ради від 06.04.2017 р. № 6, звільнено позивача - ОСОБА_1 з посади директора комунального закладу «Василівський історико - архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради з 26.06.2017 р. у зв`язку із закінченням строку дії контракту, п. 2 ст. 36 КЗпП України. Цим рішенням призначено ОСОБА_1 виконуючим обов`язки директора комунального закладу «Василівський історико - архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради з 27.06.2017 р.

01.06.2021 р., відбулося засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу «Василівський історико - архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради за результатами якого ОСОБА_1 визначено переможцем конкурсного добору на посаду директора комунального закладу «Василівський історикщ- архітектурний музей-заповідник «Садиба Попови» Запорізької обласної ради.

Контракт зі ОСОБА_1 . Запорізькою обласною радою на день звернення із позовною заявою не укладено.

24.06.2021 р. Запорізькою обласною радою, всупереч ЗУ «Про культуру», включено до порядку денного третьої позачергової сесії ЗОР восьмого скликання питання про призначення ОСОБА_1 на посаду директора комунального закладу «Василівський історико-архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради та укладення з ним контракту.

Рішення про призначення ОСОБА_1 директором комунального закладу «Василівський історико-архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» - Запорізької обласної ради на пленарному засіданні Запорізької обласної ради 24.06.2021 не прийнято.

У зв`язку з тим, що відповідачем не призначено ОСОБА_1 на посаду директора комунального закладу та не укладено з ним контракт, як з переможцем конкурсу протягом двох місяців з дня оголошення конкурсу, останній вважає, що відповідач порушує його трудові права, а тому і звернувся до суду із позовом.

Відповідач вчинив бездіяльність щодо неприйняття розпорядження про призначення позивача на посаду директора комунального закладу «Василівський історико-архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради враховуючи те, що ОСОБА_1 є переможцем конкурсу.

28 січня 2016 року № 955-VIII прийнято Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури", яким внесено зміни до законодавчих актів України, в тому числі до Закону України "Про культуру"

Метою зазначеного закону є встановлення прозорої конкурсної процедури призначення керівників закладів культури, визначення чітких характеристик професійних та особистих якостей особи для зайняття цієї посади. Запропонована законодавцем колегіальність у прийнятті рішення про призначення комісією спрямовано на зростання професійності керівників закладів культури, їх авторитету, престижу займаної посади, особистої мотивації в удосконаленні професійних якостей, а також забезпечує ротацію кадрів та рівні можливості усіх кандидатів.

Так, статтею 21 зміненого закону України "Про культуру" передбачені особливості трудових відносин та працевлаштування в закладах культури, а саме, керівники державних та комунальних закладів культури призначаються на посаду шляхом укладення з ними контракту строком на п`ять років за результатами конкурсу.

Статтею 21-1, зазначеного закону, передбачені вимоги до керівника державного чи комунального закладу культури, статтею 21-2 передбачений порядок конкурсного добору керівника державного чи комунального закладу культури, статтями 21-3 та 21-4 передбачений склад, порядок формування і повноваження конкурсної комісії встановленні документи для участі в конкурсі.

Статтею 21- 5 зміненого закону України "Про культуру" встановлений порядок добору кандидатів на посаду керівника державного чи комунального закладу культури та призначення керівника.

Так пунктами 1-10 зазначеної статті передбачений порядок добору кандидатів.

Пунктами 11, 12 зазначеної статті передбачено, що конкурсна комісія приймає рішення про визначення переможця конкурсу шляхом голосування та, що рішення конкурсної комісії вважається прийнятим, якщо за нього на засіданні конкурсної комісії проголосувала більшість від затвердженого складу конкурсної комісії.

Відповідно до рішення конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду директора комунального закладу «Василівський історико - архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради за результатами голосування переможцем конкурсного добору на посаду директора визначено комунального закладу «Василівський історико - архітектурний музей- заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради ОСОБА_1 .

Відповідно до пункту 15 статті 21- 5 зміненого Закону України "Про культуру", керівник органу управління зобов`язаний призначити переможця конкурсу керівником державного чи комунального закладу культури не пізніше двох місяців з дня оголошення конкурсу. Підставою для видання наказу про призначення керівника державного чи комунального закладу культури є підписання контракту.

За таких обставин, саме позивач - ОСОБА_1 є переможцем конкурсу на посаду директора комунального закладу, а тому Відповідач, як орган управління комунального закладу «Василівський історико - архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради, зобов`язаний призначити ОСОБА_1 на посаду не пізніше двох місяців з дня оголошення конкурсу.

За своєю правовою природою повноваження конкурсної комісії щодо визначення переможця конкурсу у спірних правовідносинах є дискреційним повноваженням даного органу.

На думку позивача, Запорізька обласна рада не має права втручатись в роботу конкурсної комісії, змінювати висновок конкурсної комісії і як наслідок фактично самостійно визначати переможця, що унеможливлює застосування Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури" від 28 січня 2016 року № 955-УІ1І прийнято, яким внесено зміни до законодавчих актів України, в тому числі до Закону України "Про культуру", метою якого є встановлення прозорої конкурсної процедури призначення керівників закладів культури, визначення чітких характеристик професійних та особистих якостей особи для зайняття цієї посади. Запропонована законодавцем колегіальність у прийнятті рішення про призначення комісією спрямовано на зростання професійності керівників закладів культури, їх авторитету, престижу займаної посади, особистої мотивації в удосконаленні професійних якостей, а також забезпечує ротацію кадрів та рівні можливості усіх кандидатів. а

До даних правовідносин не може застосовуватися Закон України «Про місцевесамоврядування в Україні» яким регулюється призначення керівників виключно на пленарних засіданнях ради, оскільки, спеціальним законом, щодо призначення керівників закладу культури є саме Закон України "Про культуру", яким передбачено право й обов`язок саме відповідача призначити позивача на посаду відповідно до результату конкурсу.

Посилаючись на вищенаведені обставини, представник ОСОБА_1 просить суд зобов`язати голову Запорізької обласної ради видати розпорядження про призначення ОСОБА_1 директором комунального закладу «Василівський історико - архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради та укласти з ОСОБА_1 контракт за результатами конкурсу від 01.06.2021 року.

Ухвалою судді Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 13 липня 2021 року по справі відкрите провадження, ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.

В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 та його представники позов підтримали, наполягали на задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Представники відповідача Запорізької обласної ради та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача ОСОБА_2 в судовому засіданні проти позову заперечували. Представник Запорізької обласної ради надала суду письмовий відзив.

Суд, заслухавши пояснення учасників процесу, вивчивши надані письмові докази, дійшов наступних висновків.

Відповідно до ч. 2 ст. 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на всі правовідносин, що виникають у державі.

У відповідності з п. 1 ст. 6 Європейської Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, ратифікованої Україною, Законом України №475/97-ВР від 17.07.1997 року, яка відповідно до ст. 9 Конституції України є частиною національного законодавства України, кожна людина при визначенні її громадянських прав та обов`язків має право на справедливий розгляд справи незалежним та безстороннім судом.

Відповідно до ст. 55 Конституції України, кожному гарантується судовий захист його прав і свобод.

Згідно зі ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до положень ст. 12, 13 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом.

Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.

Суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справ або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Судом встановлено, що згідно з розпорядженням голови Запорізької обласної ради від 18.02.2014 № 52-св «Про призначення виконуючого обов`язки директора комунального закладу «Василівський історико-архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради», ОСОБА_1 призначено виконуючим обов`язки директора комунального закладу «Василівський історико-архітектурний музей- заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради.

Рішенням Запорізької обласної ради від 26.06.2014 № 2 «Про призначення директора комунального закладу «Василівський історико- архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради» ОСОБА_1 призначений директором комунального закладу «Василівський історико - архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради.

Рішенням Запорізької обласної ради від 06.04.2017 № 06 «Про звільнення ОСОБА_1 , директора комунального закладу «Василівський історико- архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради» ОСОБА_1 звільнено з посади директора комунального закладу «Василівський історико-архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради та призначено виконуючим обов`язки директора комунального закладу «Василівський історико-архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради (а.с.102-104).

19 квітня 2021 року Запорізькою обласною радою згідно розпорядження № 98-к було оголошено конкурс на посаду керівника комунального закладу «Василівський історико - архітектурний музей- заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради згідно ч.3 та п.6 ст. 21 Закону України « Про культуру», п.5 та п.п.1 п.9 р. З Порядку проведення конкурсного добору керівника комунального закладу культури, що є об`єктом спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст Запорізької області, затвердженого рішенням Запорізької обласної ради від 15.12.2016 р. № 9 (а.с.20) .

01.06.2021 р., відбулося засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу «Василівський історико - архітектурний музей- заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради, що підтверджується протоколом № 1 (а.с.22-25). Згідно протколу, ОСОБА_1 визначено переможцем конкурсного добору на посаду директора комунального закладу «Василівський історикщ- архітектурний музей-заповідник «Садиба Попови» Запорізької обласної ради.

ОСОБА_1 наполягає на тому, що внаслідолк непризначення його на посаду директора комунального закладу та неукладення контракту, як з переможцем конкурсу протягом двох місяців з дня оголошення конкурсу, відповідач порушує його трудові права.

Пунктом 20 частини першої статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників, крім випадків, передбачених частиною другою статті 21 Закону України «Про культуру».

Відповідно до ч.2 ст. 21 Закону України «Про культуру», протягом періоду тимчасової окупації керівники закладів культури на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя призначаються на посаду без конкурсу шляхом укладення з ними контракту за результатами співбесіди.

Інших застережень щодо особливостей призначення керівників закладів культури ані пункт 20 частини першої статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ані частина друга статті 21 Закону не містять.

Відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, цим та іншими законами, які не повинні суперечити положенням цього Закону.

У статті 7 Конституції України закріплено принцип, згідно з яким в Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування.

Згідно з статтею 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання в сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно чи під відповідальність органів і посадових осіб місцевого самоврядування - вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції та Законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Аналіз положень Конституції України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» дає змогу суду зробити висновок про те, що Конституція України визнає право територіальних громад самостійно вирішувати питання місцевого значення і це право здійснюється громадою як безпосередньо через форми прямої демократії (місцеві вибори, загальні збори тощо), так і через діяльність виборних та інших органів місцевого самоврядування.

Відповідно до частини третьої статті 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

В судовому засіданні вивчено та оголошено статут комунального закладу «Василівський історико - архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради, затверджений рішенням Запорізької обласної ради від 25.06.2009 р.

Згідно із пунктом 1.1 розділу 1 Статуту Музей входить до складу об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Запорізької області.

Музей здійснює свою діяльність на підставі Статуту (пункт 1.2 розділу І Статуту).

Музей є підпорядкованим, підзвітним та підконтрольним Запорізькій обласній раді (пункт 1.3 розділу І Статуту).

Згідно з пунктами 8.1, 8.2 розділу VIII Статуту, управління вказаним закладом здійешоє директор. Директор призначається на посаду та звільняється з посади рішенням Запорізької обласної ради.

Представник відповідача в судовому засіданні пояснила, що аналогічні положення закріплені в кожному статуті об`єкту спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Запорізької області. Вказане обумовлено тим, що директор такого об`єкту, в тому числі комунального закладу «Василівський історико - архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради, є тим, суб`єктом через якого власник (обласна рада) і здійснює управління об`єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області. Тому, питання призначення директора такого об`єкту є ключовим та складає основу правового статусу місцевого самоврядування.

В судовому засіданні вивчено та оголошено Порядок проведення конкурсного добору керівника комунального закладу культури, що є об`єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Запорізької області, затверджений рішенням Запорізької обласної ради від 15.12.2016 № 9. (а.с. 67-70).

Вказаним Порядком визначено процедуру організації та проведення конкурсного добору керівника комунального закладу культури, що є об`єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Запорізької області.

Пунктами 1-3 розділу VI «Призначення керівника закладу культури» Порядку встановлено, що відповідно до пункту 20 частини 1 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» призначення переможця конкурсного добору на посаду керівника комунального закладу культури вирішується виключно на пленарних засіданнях обласної ради.

На підставі рішення конкурсної комісії управління готує проект рішення Запорізької обласної ради про призначення переможця конкурсу керівником комунального закладу культури,

У разі необхідності з метою додержання строків та виконання приписів Закрну України «Про культуру» скликається позачергова сесія обласної ради.

Керівник комунального закладу культури призначається рішенням Запорізької обласної ради, з ним укладається контракт строком на п`ять років. Істотні умови контракту публікуються на офіційному веб-сайті Запорізької обласної ради не пізніше наступного дня після його підписання.

Згідно з частиною першою статті 21 Закону «Про культуру» встановлено, що керівники державних та комунальних закладів культури призначаються на посаду шляхом укладення з ними контракту строком на п`ять років за результатами конкурсу.

Аналізуючи норми Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про культуру» суд дійшов висновку про те, що питання призначення і звільнення керівників закладів культури (об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області), окрім закладів культури, що знаходяться на тимчасово окупованих територіях, мають вирішуватися на пленарних засіданнях обласної ради за результатами конкурсу.

У відзиві відповідача зазначено, що відділом трудових відносин управління з питань соціально-економічного розвитку та бюджету виконавчого апарату обласної ради було підготовлено проект рішення «Про призначення ОСОБА_1 директором комунального закладу «Василівський історико-архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради та укладення з ним контракту». Вказаний проект рішення був включений до порядку денного пленарного засідання Запорізької обласної ради 24.06.2021 р.

В подальшому на пленарному засіданні ради відбулося обговорення проєкту рішення та голосування по ньому.

Так, за результатами голосування «за основу» проект рішення підтримало 45 депутатів, проти - немає, утрималися - немає, не голосували -1 депутат, не зареєстровані - 37 депутатів,.

Однак, за результатами голосування, «в цілому» він не набрав необхідної кількості голосів для його прийняття. В цьому голосуванні він був підтриманий лише 16 депутатами, проти - 2 депутати, утрималися - 6 депутатів, не голосували - 22 депутати, не зареєстровані - 37 депутатів, що з урахуванням встановленої статтею 197 Виборчого кодексу України загальної кількості депутатів Запорізької обласної ради - 84, свідчить про неприйняття радою рішення з цього питання.

Вказані обставини, не заперечувались учасниками процесу.

Стосовно повноважень відповідача - голови Запорізької обласної ради видати розпорядження про призначення ОСОБА_1 директором комунального закладу «Василівський історико - архітектурний музей-заповідник «Садиба Попова» Запорізької обласної ради та укласти з ОСОБА_1 контракт за результатами конкурсу від 01.06.2021 року, суд зауважує наступне.

Запорізькою обласною радою 09.10.2017 прийнято рішення № 87 «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення обласної ради від 15.12.2016 № 1 «Про Порядок призначення на посаду та звільнення з посади керівників комунальних підприємств, установ та закладів, що є об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Запорізької області» Вказаним рішенням регламентовано порядок призначення керівників об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Запорізької області та укладення з ними контрактів, щодо яких чинним законодавством не встановлений особливий порядок(а.с.75).

Відповідно до пункту 10 рішення № 87 після прийняття рішення обласної ради про призначення керівника наявний пакет документів разом з копією відповідного рішення обласної ради передається до Відділу Управління для продовження роботи з Керівником відповідно до чинного законодавства, в тому числі для підготовки проекту контракту з ним, форма якого розробляється Відділом Управління.

За приписами пункту 12 рішення № 87 від імені Запорізької обласної ради контракти з Керівниками укладаються головою обласної ради, а у разі його відсутності - особою, яка здійснює його повноваження відповідно до діючого законодавства.

З наведеного слід, що відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та рішення № 87, підставою для укладення головою обласної ради контракту з керівником об`єкту спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Запорізької області є рішення Запорізької обласної ради про призначення цього керівника.

Згідно з ч. 4 ст. 263 ЦПК України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування відповідних норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Посилання позивача на постанову Верховного Суду від 14.03.2018 у справі № 167/221/17 суд вважає помилковим з огляду на те, що суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги на підставі встановлених фактичних обставин справи. Так, із змісту Постанови не вбачається, що Рожшценська районна рада Волинської області обґрунтовувала свою правову позицію на підставах, подібних тим, що викладені відподачем в даному провадженні. Не зазначено у постанові також й те, чи приймалися цією радою будь-які рішення з приводу призначення та звільнення керівників об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст району, в тому числі закладів культури. Відсутні у постанові і посилання на статутні документи закладу культури, у який мало б бути призначено керівника.

Вказане свідчить про відсутність подібності між справою № 331/3447/21, яка розглядається в даному провадженні та справою № 167/221/17, що була предметом перегляду у Верховному Суді.

Згідно з висновком Великої Палати Верховного Суду у справі № 808/4168/17 оформлений у постанові від 15.05.2019 р. Велика Палата Верховного Суду, здійснюючи аналіз пункту 20 частини першої статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», частини першої статті 21, статті 21-1, 21-2 Закону України «Про культуру» дійшла висновку, що питання призначення на посаду керівника комунального закладу культури є виключною компетенцією органу місцевого самоврядування (пункти 27-32 постанови).

Статтею 89 ЦПК визначено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Оцінюючи здобуті в судовому засіданні докази як окремо, так і у їх взаємному зв`язку, суд дійшов висновку про те, що визначене пунктом 20 частини першої статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження обласної ради щодо вирішення на пленарному засіданні питання призначення і звільнення керівників (у тому числі і закладів культури) об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, окрім закладів культури, що знаходяться на тимчасово окупованих територіях, віднесено до компетенції Запорізької обласної ради, як органу місцевого самоврядування, а тому, в позові слід відмовити у зв`язку з необгрунтованністю.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 13, 81, 258-259, 263-265 ЦПК України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Запорізької обласної ради в особі голови Жук Олени Юріївни, 3- я особа ОСОБА_2 про зобов*язання вчинити певні дії - відмовити у зв`язку з необґрунтованістю.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: 1) на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

У відповідності до ті. п. 15.5 п. 15 ч. 1 Розділу. ХШ «Перехідні Положення» ЦГІК України в новій редакції, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди.

Суддя: М.В. Антоненко

Джерело: ЄДРСР 100477877
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку