open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

___________________________________________________________________

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 жовтня 2021 р.м. ХерсонСправа № 540/4080/21 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гомельчука С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Авто-Плаза" про стягнення адміністративно - господарських санкцій,

встановив:

Головне управління Держпродспоживслужби в Херсонській області (далі позивач) звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Авто-Плаза" (далі відповідач, ТОВ "Авто-Плаза"), в якому просить стягнення адміністративно - господарських санкцій з ТОВ "Авто-Плаза" на суму 1700 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу посадовою особою позивача виявлено порушення відповідачем законодавства про рекламу, у зв`язку з чим складено протокол №21 від 11.05.2021р. За результатами розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, позивач прийняв рішення №21 від 11.05.2021р. про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу (неподання інформації про вартість розповсюдженої реклами) на ТОВ "Авто-Плаза" у розмірі 1700 грн. Зазначає, що суми штрафу за порушення законодавства про рекламу відповідач в добровільному порядку не сплатив, тому позивач просить стягнути з відповідача штраф за порушення законодавства про рекламу на суму 1700 грн.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

При вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву (ч.7 ст.262 КАС України).

Згідно з ч.2 ст.262 КАС України, якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів.

Статтею 258 КАС України передбачено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що справа підлягає розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Ухвалою від 10.08.2021р. у справі відкрите провадження у справі, визначено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідач правом на подачу відзиву не скористався, був повідомлений про розгляд справи телефонограмою від 11.08.2021р. №740-тфг (а. с. 28).

Відтак, суд здійснюватиме розгляд справи за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.

Фахівцем сектору контролю за рекламою, дотримання анти тютюнового законодавства та пробірного контролю Управління захисту прав споживачів головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області, відповідно до ст. 26 ЗУ «Про рекламу» проведено контроль за дотримання законодавства у сфері реклами на території м. Херсон.

У ході здійснення означених заходів було виявлено розповсюдження рекламного сюжету на стаціонарній конструкції біл-борд за адресою: вул. Паровозна, м. Херсон, зі змістом «US AUTO, (050)-85-85-500, м. Херсон, проспект Адмірала Сенявіна, 35 д, (Автосалон), вибір за тобою, яка тобі?» із зображенням двох молодих жінок в процесі смоктання різнокольорових цукерок, яке жодним чином не пов`язане з об`єктом реклами та виконує роль своєрідного тикеру, з метою привернення уваги майбутніх автовласників чоловічої статі.

З метою встановлення ознак порушення позивачем направлено рекомендованим листом №7303601732848 вимогу від 18.03.2021р. №06-4-14/1014-21 до ТОВ "Авто-Плаза" про надання відповідних документів для розгляду справи, а саме:

- свідоцтво про державну реєстрацію, або виписку з ЄДРПОУ;

- свідоцтво про державну реєстрацію, або виписку ЄДРПОУ рекламодавця вказаної реклами;

- документальне підтвердження вартості розповсюдженої реклами;

- усні або письмові пояснення;

- іншу інформацію, що може мати значення для прийняття відповідачем рішення.

Вимога вручена 25.03.2021р., що підтверджується наданими до суду копіями витягів з веб-сайту АТ «Укрпошта», проте товариством було проігноровано вимогу від 18.03.2021р. №06-4-14/1014-21, тобто не надано інформації щодо вартості розповсюдження/виготовлення реклами, що є порушенням ч. 6 ст. 27 ЗУ «Про рекламу».

За наведених обставин, 15.04.2021р. позивачем складено та направлено на адресу відповідача протокол №33 від 15.04.2021р., на підставі якого прийнято рішення про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу від 22.04.2021р. №33.

У подальшому, Головним управлінням направлено інформаційний лист-запрошення (рекомендований лист №7302000729282) від 26.04.2021р. №08-5-14/1562-21 на адресу ТОВ «Авто-Плаза», в якому повідомлено про те, що розгляд справи про порушення законодавства України про рекламу відбудеться 11.05.2021р. о 09:00 год. за адресою: вул. Перекопська, 17, м. Херсон.

Протоколом №21 від 11.05.2021р. вирішено у зв`язку з неподанням інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами притягнути ТОВ «Авто-Плаза» до відповідальності. Рішенням №21 від 11.05.2021р. за вказане у протоколі порушення на товариство накладено штраф у розмірі 1700 грн.

У зв`язку з несплатою ТОВ «Авто-Плаза» суми штрафу у добровільному порядку , позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд вважає за необхідне врахувати наступні обставини та положення законодавства.

Засади рекламної діяльності в Україні визначаєЗакон України «Про рекламу» №270/96-ВР від 03.07.1996(надаліЗакон № 270/96-ВР), який регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами.

Відповідно до ст. 1 Закону № 270/96-ВР реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг (абз.6 ст. 1 Закону № 270/96-ВР).

Згідно із ч. 9 ст. 8 Закону України «Про рекламу» інформація про ціни на товари, тарифи на послуги, наведені у рекламі, яка розміщується чи розповсюджується на території України, зазначається виключно у гривні.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про рекламу» реклама має бути чітко відокремлена від іншої інформації, незалежно від форми чи способів розповсюдження, таким чином, щоб її можна було ідентифікувати як рекламу.

Згідно із ч. 1 ст. 25-1 Закону України «Про рекламу» реклама об`єктів будівництва з метою продажу житлових або нежитлових приміщень, в тому числі пов`язаних із залученням коштів населення, дозволяється лише за наявності ліцензії (дозволу) на здійснення будівельної діяльності та дозволу на виконання будівельних робіт на конкретному об`єкті, що рекламується. Така реклама має містити номер ліцензії (дозволу), дату її видачі та найменування органу, який видав цю ліцензію (дозвіл).

За приписами ч. 1ст. 26 Закону України №270/96-ВР, контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснює у межах своїх повноважень, зокрема, спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами.

При цьому, Законом, який регулює відносини, які пов`язані з виробництвом, розповсюдженням та споживанням реклами на території України єЗакон №270/96-ВР, а нормативним документом, що регулює питання накладення уповноваженими особами Держпродспоживслужби та її територіальними органами в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - територіальні органи) штрафів на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами за порушення законодавства про рекламу (крім штрафів, накладення яких належить виключно до компетенції Антимонопольного комітету і регулюється законодавством з питань авторського права та суміжних прав), єПостанова Кабінету Міністрів України №693 від 26.05.2004, якою затверджений Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України «Про рекламу» на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео - та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення нами повноважень щодо контролю.

Крім того, відповідний орган державної влади має право: вимагати від рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами усунення виявлених порушень вимог законодавства; вимагати припинення дій, що перешкоджають здійсненню державного контролю; надавати (надсилати) рекламодавцям, виробників та розповсюджувачів реклами обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень; приймати рішення про визнання реклами недобросовісною, прихованою, про визнання порівняння в рекламі не правомірним з одночасним зупиненням її розповсюдження; приймати рішення про зупинення розповсюдження відповідної реклами.

Органи державної влади зобов`язані повідомляти рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справ про порушення ними вимог законодавства про рекламу не менш ніж за п`ять робочих днів до дати розгляду справи.

Відповідно до ч. 3 ст. 26 Закону України «Про рекламу» рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами під час розгляду питання, про порушення цього Закону мають право: бути присутнім на засіданні державного органу під час розгляду питання про порушення ними цього Закону; подавати необхідні документи, давати пояснення; отримувати копію протоколу засідання та рішення державного органу, прийнятого щодо них; оскаржувати дії чи бездіяльність зазначеного державного органу та його посадових осіб до суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону України «Про рекламу» особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.

Відповідно до ч. 2 ст. 27 Закону України «Про рекламу» відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть:

1) рекламодавці, винні:

у замовленні рекламної продукції, виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами;

у наданні недостовірної інформації виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами;

у замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом;

у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами; у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно;

2) виробники реклами, винні у порушенні прав третіх осіб при виготовленні реклами;

3) розповсюджувачі реклами, винні у порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.

Відповідно до ч. 4 ст. 27 Закону України «Про рекламу» центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесені виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладає штраф у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на: рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдженої реклами, розповсюджувачів реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 3 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдження реклами.

Відповідно до ч. 6 ст. 27 Закону України «Про рекламу», за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Відповідно до частини 7 статті 27 Закону України «Про рекламу», у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог цього Закону, на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до п. п. 8-12, 14, 16, 18 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу накладати штрафи на рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами мають право Голова Держспоживінспекції, його заступники, начальники територіальних органів Держспоживінспекції та їх заступники. Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу в розмірі 300 і більше неоподатковуваних мінімумів доходів громадян приймається виключно уповноваженою посадовою особою Держспоживінспекції. Підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу (далісправа) є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою Антимонопольного комітету, Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, Мінфіну, НКЦПФР або Держспоживінспекції та її територіальних органів. Протокол про порушення законодавства про рекламу подається Держспоживінспекції або її територіальним органам за місцем вчинення порушення. Протокол розглядається у місячний строк. За наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи. Справа розглядається у місячний строк з дня прийняття рішення про початок її розгляду. Держспоживінспекція та її територіальні органи повідомляють рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справи не пізніш як за три дні до дати розгляду, а у невідкладних випадкахне пізніш як за один день.

За приписами п. 16, 18 згаданого Порядку №693, справа розглядається за участю представника особи, щодо якої порушено справу. В разі його відсутності справу може бути розглянуто, якщо незважаючи на своєчасне повідомлення про місце і час розгляду справи не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення розгляду справи. За результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другийу 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку.

Як вбачається з матеріалів справи, за порушення ч. 2ст. 26 Закону №270/96-ВРдо ТОВ «Авто-Плаза» за неподання інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами застосовано штрафні санкції в розмірі 1700 грн., про що прийняте рішення №21від 11.05.2021р.

Частиною 11 статті 27 Закону України "Про рекламу" передбачено, що рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду.

З аналізу матеріалів справи та наданих документів, судом встановлено, що рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області від 11.05.2021р. №21 про накладення на ТОВ «Авто-Плаза» штрафу за порушення законодавства про рекламу відповідачем не оскаржено та штраф не сплачений.

З урахуванням викладеного, суд вважає за необхідне звернути увагу, що відповідно до Пункту 20 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженимпостановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року № 693передбачено, щосума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачуєтьсядобровільноабо стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.

Враховуючи викладене та зважаючи на той факт, що відповідач доказів погашення суми штрафів до суду не надав, докази оскарження вказаних рішень про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу в адміністративному або судовому порядку в матеріалах справи відсутні, сума штрафу є узгодженою, відтак, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області про стягнення з відповідача штрафу за порушення законодавства про рекламу підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки витрати пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз - відсутні, з врахуванням положень ч. 2 ст. 139 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 КАС України, суддя

вирішив:

Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області (код ЄДРПОУ 40408678, 73000, м. Херсон, вул. Перекопська,17) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Авто-Плаза" (код ЄДРПОУ 32618769, 73034, м. Херсон, проспект Адмірала Сенявіна, 41) про стягнення адміністративно - господарських санкцій, задовольнити повністю.

Стягнути з ТОВ «Авто-Плаза» (код ЄДРПОУ 32618769, місце знаходження: 73034. Херсонська обл. м. Херсон, проспект Адмірала Сенявіна. буд. 41) штраф у сумі 1700 грн. 00 коп. (одна тисяча сімсот гривень нуль копійок) за рішенням №21 від 11.05.2021 року до державного бюджету одержувач ГУ ДКСУ у Херсонській області, код доходу 21081100, номер рахунку UА668999980313010106000021451, ЄДРПОУ 37959517 та судовий збір на користь Головного управління.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п. п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя С.В. Гомельчук

кат. 108010200

Джерело: ЄДРСР 100467880
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку