open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 638/13773/21

Провадження № 3/638/3485/21

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 жовтня 2021 року Дзержинський районний суд міста Харкова в складі

головуючої судді Штих Т.В.

за участі секретарки Овчаренко К.В.,

розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов від голови Ради адвокатів Харківської області стосовно

ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце роботи майдан Свободи, будинок 5 Держпром 3 під`їзд 2 поверх, м. Харків 61022, начальника ГУ ПФУ України в Харківській області, за обвинуваченням за ч.5 ст. 212-3 КУпАП, -

встановив:

06.09.2021 до Дзержинського районного суду м. Харкова надійшов адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності Начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області ОСОБА_1 за ч. 5 ст. 212-3 КУпАП.

Як убачається з даних, що містяться в протоколі про адміністративне правопорушення серії ХВ №91 від 20.08.2021р. відносно Начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області ОСОБА_1 адвокат Малойван Є.І. звернувся із запитом від 15.07.2021р. на ім`я Начальника ГУ ПФУ в Харківській області. 28.07.2021р. адвокатом Малойваном Є.І. було отримано відповідь №2000-0203-8/95022 від 21.07.2021р. в якій йому було відмовлено в отримуванні запитуваної інформації.

В судове засідання Начальник ГУ ПФУ в Харківській області Ачкасов В.М. не з`явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлялась своєчасно та належним чином.

Відповідно до ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Згідно з положеннями ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративні правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Доказами в справі про адміністративне правопорушення, як це визначено у ст. 251 КУпАП, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Статтею 252 КУпАП визначено, що орган (посадова особа) при розгляді справи оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю.

Як вбачається з матеріалів справи, адвокат Малойван Є.І. діючи в інтересах свого клієнта ОСОБА_2 , з метою захисту його прав та інтересів, звернувся до Начальника ГУ ПФУ в Харківській області із адвокатським запитом від 15.07.2021, до якого було додано належним чином засвічену копію свідоцтва №000044 від 21.10.2017; належним чином засвічену копію ордера №13099001175 від 15.07.2021; оригінал письмової згоди ОСОБА_2 , та її засвідчена копія.

Адвокатський запит складено відповідно до положень Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», до нього додані всі необхідні документи, а саме: копія свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю та копія ордеру, а також оригінал письмової згоди ОСОБА_2 на надання такої інформації.

28.07.2021 адвокатом Малойваном Є.І. було отримано відповідь №2000-0203-8/95022 від 21.07.2021, яка за своїм змістом не містить не містить інформації на сформовані адвокатом запитання, яка необхідна йому для надання правової допомоги ОСОБА_2 , а містить лише перелік статей, які вказують на перелік документів, які потрібно долучити до адвокатського запиту.

Тобто, зі змісту вказаної відповіді на запит вбачається відмова у наданні запитуваної інформації з посилання на Закон України «Про захист персональних даних».

Згідно з Порядком оформлення головою ради адвокатів Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя або уповноваженим радою членом ради адвокатів матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженим рішенням Ради адвокатів України від 17.12.2012 №27 (далі - Порядок) протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 212-3 КУпАП (порушення права на інформацію), у частині, що стосується порушення права на інформацію відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» складають голова Ради адвокатів Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя та/або уповноважений(і) відповідною радою член(и) ради адвокатів (далі - уповноважена особа).

Провадження за заявою про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 212-3 КУпАП (порушення права на інформацію), у частині порушення права на інформацію, порушується за заявами адвоката, кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, її палати або члена, на території юрисдикції відповідної ради адвокатів регіону, за адресою робочого місця адвоката, кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, її палати, або за місцем знаходження органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об`єднань, що допустили адміністративне правопорушення.

При отриманні відповідної заяви (звернення) адвоката, кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, її палати, уповноважена особа розглядає та перевіряє надані матеріали, за наслідками перевірки приймає рішення про складання протоколу чи рішення про відмову в складанні протоколу про адміністративне правопорушення.

Рішення про складання протоколу про адміністративне правопорушення приймається після проведення перевірки, за умови відповідності адвокатського запиту, заяви (звернення) та доданих до неї матеріалів Закону. Перевірка може складатися з направлення письмових чи усних звернень до заявника та особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, з метою отримання додаткових пояснень.

Матеріали справи не містять доказів про порушення уповноваженим Радою адвокатів законодавства при складанні протоколу про адміністративне правопорушення, саме тому вимоги частини 2 статті 251, статей 256, 268 КУпАП, Порядку уповноваженим Радою адвокатів дотримано.

Суд прийшов до висновку, що протокол про адміністративне правопорушення серії ХВ №91 від 20.08.2021р. відносно Начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області ОСОБА_1 складений в установленому законом порядку, протокол відповідає вимогам статті 256 КУпАП, Порядку.

Неправомірна відмова в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, у відповідь на адвокатський запит, запит кваліфікаційно - дисциплінарної комісії адвокатури, її палати або члена відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» - тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п`яти до п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ч. 5 ст. 212-3 КУпАП).

Отже, із зазначеного вбачається, що у випадку надходження до відповідної установи адвокатського запиту, у разі, якщо ця установа є розпорядником запитуваної інформації та документів, покладений обов`язок надати таку інформацію ініціатору запиту.

Як вбачається з матеріалів провадження, адвокат Малойван Є.І. діючи в інтересах ОСОБА_2 , з метою захисту його прав та інтересів звернувся до Начальника ГУ ПФУ в Харківській області із запитом від 15.07.2021р., у якому просив надати наступну інформацію та документи:

-чи було здійснено органами Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській перерахунок пенсії ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП: НОМЕР_1 , на підставі рішення Харківського окружного адміністративного суду від 18.09.2020 р. №520/11156/2020?

-якщо так, то просив надати копії відповідних документів (рішення, протокол, тощо)?;

-який розмір пенсії становить після перерахунку, з чого складається пенсія, та чи обмежується її розмір будь-якими нормативно-правовими актами?;

-який розмір заборгованості Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській мається перед ОСОБА_2 після перерахунку пенсії, та яким чином заборгованість буде погашена?

Наведені адвокатом Малойваном Є.І. у його запиті питання сформовані у зв`язку з наявністю наступних обставин.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 18 вересня 2020 року по справі № 520/11156/2020 за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області здійснити ОСОБА_2 перерахунок пенсії на підставі заяви про перерахунок пенсії від 08.04.2020 р. та довідки щодо розмірів грошового забезпечення №2505 від 19.03.2020 р. з врахуванням щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премій, починаючи з 01.04.2019 року здійснивши виплату раніше сплачених сум.

Рішення в частині виплати ОСОБА_2 пенсії у межах суми стягнення за один місяць звернуто до негайного виконання.

Рішення набрало законної сили 07.04.2021.

03 червня 2021 Управлінням було отримано копію рішення суду з відміткою про набрання ним законної сили.

28.07.2021р. адвокатом Малойваном Є.І. було отримано відповідь №2000-0203-8/95022 від 21.07.2021 за своїм змістом не містить не містить інформації на сформовані адвокатом запитання, яка необхідна йому для надання правової допомоги ОСОБА_2 .

Відповідно до ч. 2 Закону України «Про адвокатуру і адвокатську діяльність», держава створює належні умови для діяльності адвокатури та забезпечує дотримання гарантій адвокатської діяльності.

За положеннями ч. 1 ст. 20 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» під час здійснення адвокатської діяльності адвокат має право вчиняти будь-які дії, не заборонені законом, правилами адвокатської етики та договором про надання правової допомоги, необхідні для належного виконання договору про надання правової допомоги, зокрема: звертатися з адвокатськими запитами, у тому числі щодо отримання копій документів, до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, підприємств, установ, організацій, громадських об`єднань, а також до фізичних осіб (за згодою таких фізичних осіб); представляти і захищати права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб у суді, органах державної влади та органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, громадських об`єднаннях, перед громадянами, посадовими і службовими особами, до повноважень яких належить вирішення відповідних питань в Україні та за її межами; ознайомлюватися на підприємствах, в установах і організаціях з необхідними для адвокатської діяльності документами та матеріалами, крім тих, що містять інформацію з обмеженим доступом.

За приписами ст. 24 цього Закону адвокат може звернутися з запитом про надання інформації.

Адвокатський запит - письмове звернення адвоката до органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об`єднань про надання інформації, копій документів, необхідних адвокату для надання правової допомоги клієнту. До адвокатського запиту додаються посвідчені адвокатом копії свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю, ордера або доручення органу (установи), уповноваженого законом на надання безоплатної правової допомоги. Вимагати від адвоката подання разом з адвокатським запитом інших документів забороняється (ч. 1 ст. 24 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»).

Ордер містить наступні реквізити: серію, порядковий номер ордера; прізвище, ім`я, по батькові або найменування особи, якій надається правова допомога; посилання на договір про надання правової допомоги/доручення органу (установи), уповноважених законом на надання безоплатної правової допомоги, номер (у випадку наявності) та дату цього документа; назву органу, у якому надається правова допомога адвокатом із зазначенням, у випадку необхідності, виду адвокатської діяльності відповідно достатті 19Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність». Під назвоюоргану розумієтьсяяк безпосередньоназва конкретногооргану такі назвагрупи органіввизначенихпунктом 2частини1статті 20Закону України«Про адвокатурута адвокатськудіяльність» (наприклад,судові органи,органи державноївлади,органи місцевогосамоврядування,органи досудовогослідства,правоохоронні органитощо); прізвище, ім`я, по батькові адвоката, який надає правничу (правову) допомогу на підставі ордера, номер та дату його свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю, найменування органу, який його видав (КДКА відповідного регіону, з 01.01.2013 року радою адвокатів відповідного регіону); номер посвідчення адвоката України, ким та коли воно видане; ким ордер виданий (назву організаційної форми): адвокатом, який здійснює адвокатську діяльність індивідуально (із зазначенням адреси робочого місця); адвокатським бюро, адвокатським об`єднанням (повне найменування адвокатського бюро/адвокатського об`єднання та його місцезнаходження); адресу робочого місця адвоката, якщо вона відрізняється від адреси місцезнаходження адвокатського бюро/адвокатського об`єднання, яке видає ордер; обмеження повноважень, якщо такі передбачені договором про надання правничої (правової) допомоги; дату видачі ордера; підпис адвоката, який видав ордер, у разі здійснення ним індивідуальної діяльності (у графі «Адвокат»); підпис адвоката, який надає правову допомогу, якщо ордер, виданий адвокатським бюро, адвокатським об`єднанням (у графі «Адвокат»); підпис керівника адвокатського бюро/адвокатського об`єднання, відтиск печатки адвокатського бюро/адвокатського об`єднання (за наявності) у випадку, якщо ордер видається адвокатським бюро/адвокатським об`єднанням; двовимірний штрих-код QR-код) з посиланням на профайл адвоката в ЄРАУ; реквізити 12.1, 12.5, 12.6, 12.7, 12.8 генеруються автоматично, всі інші реквізити ордера заповнюються адвокатом самостійно з метою збереження адвокатської таємниці. (п. 12 «Про затвердження Положення про ордер на надання правничої (правової) допомоги у новій редакції», затвердженого рішенням НААУ від 12.04.2019 № 41).

Відповідно до частини 2 статті 24 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи, керівники підприємств, установ, організацій, громадських об`єднань, яким направлено адвокатський запит, зобов`язані не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту надати адвокату відповідну інформацію, копії документів, крім інформації з обмеженим доступом і копій документів, в яких міститься інформація з обмеженим доступом.

У разі якщо адвокатський запит стосується надання значного обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду адвокатського запиту може бути продовжено до двадцяти робочих днів з обґрунтуванням причин такого продовження, про що адвокату письмово повідомляється не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання адвокатського запиту.

У разі якщо задоволення адвокатського запиту передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як десять сторінок, адвокат зобов`язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк. Розмір таких витрат не може перевищувати граничні норми витрат на копіювання та друк, встановлені Кабінетом Міністрів України відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Відповідно до частини 3 статті 24 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» відмова в наданні інформації на адвокатський запит, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, тягнуть за собою відповідальність, встановлену законом, крім випадків відмови в наданні інформації з обмеженим доступом.

Відповідно до положень ст. ст. 20, 21 Закону України «Про інформацію» будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом. Інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація.

Згідно зі ст. 9 Закону України «Про доступ до публічної інформації» до службової може належати інформація, що міститься в документах суб`єктів владних повноважень, які становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію, доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов`язані з розробкою напряму діяльності установи або здійсненням контрольних, наглядових функцій органами державної влади, процесом прийняття рішень і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішень; зібрана в процесі оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності, у сфері оборони країни, яку не віднесено до державної таємниці.

Документам, що містять інформацію, яка становить службову інформацію, присвоюється гриф «для службового користування». Доступ до таких документів надається відповідно до частини другої статті 6 цього Закону.

Разом із цим, частиною другої статті 6 цього Закону передбачено, що обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог:

1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи кримінальним правопорушенням, для охорони здоров`я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;

2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;

3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.

Адвокатський запит адвоката Малойвана Є.І. від 15.07.2021 за змістом, формою та долученими до нього документами відповідає вимогам ч. 1 ст. 24 Закону України «Про адвокату та адвокатську діяльність», а запитувана у них інформація необхідна адвокату для надання правової допомоги клієнту ОСОБА_2 , а тому Начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області Ачкасов В.М. не мав законних підстав для відмови у наданні відповіді на зазначений адвокатський запит.

Статтею 1 КУпАП встановлено, що завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.

Відповідно до статті 2 КУпАП, законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України. Закони України про адміністративні правопорушення до включення їх у встановленому порядку до цього Кодексу застосовуються безпосередньо.

Відповідно до ст. 55 Конституції України кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Керуючись статтями 245, 251, 252, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд, -

постановив:

Визнати Начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.5 ст. 212-3 КУпАП та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 425 (чотириста двадцять п`ять) грн.

Стягнути з Начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області ОСОБА_1 на користь держави в особі Державної судової адміністрації України 454,00 грн. судового збору.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду через Дзержинський районний суд м. Харкова протягом 10 днів з дня ухвалення.

Суддя Т.В. ШТИХ.

Джерело: ЄДРСР 100391909
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку