open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 567/1285/21

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 жовтня 2021 року м. Острог

Суддя Острозького районного суду Рівненської області Назарук В.А.

при секретарі Гічиновська Я.В.

за участю

прокурора Волкової І.М.

особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1

розглянувши справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла з Управління стратегічних розслідувань в Рівненській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя АДРЕСА_1 , зареєстрованого за місцем проживання в АДРЕСА_2 , працюючого старшим майстром лісу Гощанського лісництва ДП «Острозьке лісове господарство», РНОКПП НОМЕР_1

за ч.1 ст.172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення

встановив:

ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді старшого майстра лісу Гощанського лісництва ДП «Острозьке лісове господарство», будучи працівником Державної лісової охорони, відповідно до підпункту «е» пункту 1 частини 1 ст.3 Закону України "Про запобігання корупції", суб`єктом на якого поширюється дія цього Закону, в порушення вимог фінансового контролю, передбачених абзацом 1 частини 2 статті 45 Закону України "Про запобігання корупції", несвоєчасно, без поважних причин, подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2020 рік, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-6 КУпАП.

В судовому засіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП визнав та пояснив, що працює на посаді старшого майстра лісу ДП «Острозьке лісове господарство» та був ознайомлений з обов`язком подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, але до 01.04.2021 таку декларацію не подав, оскільки 17.02.2021 в нього народився син, що призвело до суттєвих змін в його житті у зв`язку з якими він забув своєчасно подати зазначену декларацію.

Суд, повно, всебічно та об`єктивно дослідивши наявні у матеріалах справи докази, вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Закон України"Прозапобігання корупції" визначає правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушень.

Згідно ч.1 ст.45 Закону України "Про запобігання корупції", особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пунктах 4 і 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Частиною 1 ст.172-6 КУпАП встановлено адміністративну відповідальність за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Зазначене правопорушення має активну форму прояву та полягає у несвоєчасному поданні без поважних причин декларації.

Також дане правопорушення характеризується наявністю вини у формі прямого чи непрямого умислу. Такі дії можуть виражатись і формі недбалості. Конструктивною ознакою правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП є також несвоєчасне подання декларації без поважних на те причин. Тобто за наявності останніх, відповідальність за аналізованою частиною статті виключається. Під поважними причинами слід розуміти неможливість особи подати вчасно декларацію у зв`язку з хворобою, перебуванням особи на лікуванні, внаслідок стихійного лиха (повені, пожежі, землетрусу), технічних збоїв офіційного веб-сайту Національного агентства з питань запобігання корупції, витребуванням відомостей, необхідних для внесення в декларацію, перебуванням (триманням) під вартою тощо.

В судовому засіданні встановлено, що відповідно до наказу ДП «Острозьке лісове господарство» ОСОБА_1 призначений на посаду старшого майстра лісу Гощанського лісництва.

Відповідно до ст.89-92 Лісового кодексу України, Положення про державну лісову охорону, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16.09.2009 №976 «Про затвердження Положення про державну лісову охорону», посада старшого майстра лісу підприємства, установи організації, що належать до сфери управління Держлісагентства, відноситься до посадових осіб державної лісової охорони.

Статтею 1 Закону України "Про запобігання корупції" визначено, що суб`єкти декларування - це особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пунктах 4 і 5 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Згідно п.п. "е" п.1 ч.1 ст.3 Закону України "Про запобігання корупції", суб`єктами, на яких поширюється дія вказаного Закону є посадові та службові особи органів прокуратури, Служби безпеки України, Державного бюро розслідувань, Національного антикорупційного бюро України, дипломатичної служби, державної лісової охорони, державної охорони природно-заповідного фонду, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, і центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику.

Відповідно до частини 1 статті 45 Закону України "Про запобігання корупції", особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 5 частини 1 статті 3 Закону України "Про запобігання корупції", зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті НАЗК декларацію за минулий рік за формою, що визначається НАЗК.

Згідно п.5 розділу ІІ Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого рішенням НАЗК від 10.06.2016 №3, суб`єкти декларування подають декларації відповідно до статті 45 Закону з додержанням таких вимог: щорічна декларація подається у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

Таким чином, у ОСОБА_1 виник обов`язок подати в НАЗК декларацію, особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2020 рік в термін до 00:00 год 01.04.2020.

З відомостей Єдиного державного реєстру декларацій осіб уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування на веб-сайті "nazk.gov.ua" встановлено, що ОСОБА_1 подав декларацію за 2020 рік типу «Щорічна» 10.09.2021 о 15:29 год.

В судовому засіданні встановлено, що причини несвоєчасного подання ОСОБА_1 декларації не є поважними та непереборними, а отже, він міг передбачити можливість настання шкідливих наслідків своєї бездіяльності, однак легковажно розраховував на їх відвернення.

Таким чином, ОСОБА_1 , будучи відповідно до підпункту «е» пункту 1 частини 1 ст.3 Закону України "Про запобігання корупції", суб`єктом на якого поширюється дія Закону України "Про запобігання корупції", зокрема в частині обов`язкового подання щорічної декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, пов`язаної з виконанням функцій держави, перебуваючи на посаді старшого майстра лісу Гощанського лісництва ДП «Острозьке лісове господарство», будучи працівником Державної лісової охорони, несвоєчасно подав, без поважних причин, щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2020 рік, подавши її 10.09.2021 о 15:29 год., чим порушив вимоги, передбачені ч.2 ст.45 зазначеного Закону та вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-6 КУпАП.

Відповідно до частини другої статті 68 Конституції України, незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності. Отже незнання, або неповне розуміння ОСОБА_1 вимог антикорупційного законодавства, не звільняє його від відповідальності, яка встановлена законом, і не свідчить про те, що він вчинив адміністративне правопорушення з необережності.

Одночасно суд враховує, що ОСОБА_1 не надав суду будь-яких доказів на підтвердження наявності поважних причин несвоєчасного подання ним декларації.

Застосовуючи вид адміністративного стягнення, враховується характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, а також обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність. При накладенні адміністративного стягнення судом взято до уваги те, що ОСОБА_1 у вчиненому щиро розкаявся, є працевлаштованим.

Враховуючи обставинисправи проадміністративне правопорушеннята особуправопорушника,суд приходитьдо висновку,що до ОСОБА_1 слід застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що буде необхідним та достатнім для попередження вчинення ним нових правопорушень.

Відповідно до ч.5 ст.283 КУпАП, постанова судді про накладення адміністративного стягнення повинна містити положення про стягнення з особи, щодо якої її винесено, судового збору.

Таким чином, відповідно до ст.40-1 КУпАП, п.5 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір», у зв`язку з ухваленням судом постанови про накладення адміністративного стягнення, з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

На підставі наведеного та керуючись ст.24, 36, 247, 172-6 КУпАП

п о с т а н о в и в:

визнати ОСОБА_1 таким, що вчинив правопорушення, передбачене ч.1 ст.172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 грн.

У разі несплати штрафу в 15-ти денний термін, штраф підлягає примусовому стягненню з ОСОБА_1 в порядку ст.308 КУпАП у подвійному розмірі, а саме в сумі 1700 грн.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 454 грн.

Постанова може бути оскаржена на підставі ст.294КУпАП особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7 та частиною першою статті 287 цього Кодексу,до Рівненського апеляційного суду через Острозький районний суд протягом 10 днів з дня її винесення.

Суддя Острозького районного судуНазарук В.А.

Джерело: ЄДРСР 100384413
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку