open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 569/12863/18

1-кс/569/6968/21

УХВАЛА

12 жовтня 2021 року м. Рівне

Слідчий суддя Рівненського міського суду Рівненської області ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду клопотання слідчого СВ СУ ГУНП в Рівненській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , яке погоджене прокурором відділу Рівненської обласної прокуратури ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування кримінального провадження, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий, звернувся до Рівненського міського суду Рівненської області із вказаним клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №12018180000000367 від 18травня 2018року,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.2ст.364КК України .

В обґрунтування клопотання зазначає, що до Головного управління Національної поліції в Рівненській області з Управління захисту економіки в Рівненській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України надійшли матеріали, про те, що в ході проведення заходів було встановлено, що службові особи органів державної влади Рівненської області, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби, шляхом надання переваги учасникам під час проведення конкурсів на перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, в порушення Порядку визначення класу комфортності автобусів, сфері їхнього використання за видами сполучень та режимами руху, затвердженого наказом Мінтрансзв`язку України № 285 від 12.04.2007 та вимог Правил дорожнього руху, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001, надали згоду на зміну транспортних засобів на такі, що не відповідали умовам проведеного конкурсу, внаслідок чого було завдано тяжких наслідків інтересам окремих громадян та державі.

У ході проведення досудового розслідування встановлено, що відповідно до розпорядження голови Рівненської ОДА від 13.08.2015 № 420 «Про внесення змін до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 07 лютого 2099 року № 34» було затверджено склад обласного комітету з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування. Заступником голови вказаного комітету визначено начальника Управління інфраструктури та промисловості Рівненської ОДА ОСОБА_5 .

Статтею 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Конкурс проводиться із залученням представників відповідних органів виконавчої влади, а також представників громадських організацій. Залучене для проведення засідань конкурсного комітету підприємство (організація) готує матеріали щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інші матеріали.

З метою реалізації державної політики у сфері транспортного обслуговування населення, 24.05.2017 Управлінням інфраструктури та промисловості Рівненської ОДА було укладено Договір про виконання робіт з підготовки проведення конкурсів на перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, відповідно до якого виконавчим органом у сфері організації та забезпечення проведення конкурсів на внутрішньо-обласних автобусних маршрутах призначено Філію «Рівненський державний обласний навчально-курсовий комбінат» УДП «Укрінтеравтосервіс». Додатком № 1 до вище зазначеного Договору затверджено перелік працівників, які забезпечують виконання обов`язків виконавця. Пунктом 2.2. вказаного Договору визначені обов`язки виконавця працівників Філії «Рівненський державний обласний навчально-курсовий комбінат» УДП «Укрінтеравтосервіс».

Конкурс на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування проводиться відповідно до Закону України «Про автомобільний транспорт», Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03.12.2008 та розпорядження голови облдержадміністрації № 174 від 27.05.2009 «Про затвердження умов проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування», що зареєстроване у Головному Управлінні юстиції у Рівненській області за № 38/880 від 28.05.2009.

Перелік документів, що подається автомобільним перевізником (претендентом) для участі у конкурсі, на відповідний об`єкт визначені додатком 1 або додатком 2 постанови Кабінету Міністрів України № 1081 від 03.12.2008.

Після подання зазначених документів до робочого органу, достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03.12.2008, перевіряється робочим органом не пізніше, ніж за 2 дні до дати проведення конкурсу.

Робочий орган, після проведення аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, подає до конкурсного комітету відомості про нарахування балів кожному перевізнику-претенденту з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, відповідно до вище зазначеного Порядку та Закону України «Про автомобільний транспорт».

Відповідно до п. 42 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03.12.2008, сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом згідно з додатком 4 вказаного Порядку, є підставою для визначення переможця конкурсу.

Пунктом 46 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03.12.2008, передбачено, що переможцем конкурсу визначається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів, відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів.

Пунктом 47 вказаного вище Порядку, визначено порядок прийняття рішення за результатами проведеного конкурсу.

Рішення конкурсного комітету щодо визначення переможця конкурсу вводяться в дію наказом (постановою або іншим розпорядчим документом) організатора протягом не більш як 30 робочих днів з дня проведення конкурсу.

Організатор конкурсу, не пізніше ніж через 30 днів, з моменту набрання чинності рішення конкурсного комітету, укладає з переможцем конкурсу договір або видає дозвіл згідно з обов`язковими умовами визначеного конкурсу та додатковими умовами обслуговування маршруту, наданими перевізником-претендентом.

Разом з тим, встановлено, що службові особи Рівненської ОДА, зловживаючи владою та службовим становищем, всупереч інтересам держави та окремих громадян, з метою надання переваги учасникам під час проведення конкурсів на перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, спільно із посадовими особами конкурсного комітету Філії «Рівненський державний обласний навчально-курсовий комбінат» УДП «Укрінтеравтосервіс», надали згоду (погодження) на зміну транспортних засобів на маршруті суб`єктам господарювання, які надають послуги на перевезення пасажирів, на такі, що не відповідали умовам проведеного Конкурсу, вимогам Порядку визначення класу комфортності автобусів, сфери їхнього використання за видами сполучень та режимам руху, затвердженого наказом Мінтрансзвязку України № 285 від 12.04.2007 та вимог Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001, а також,, з порушенням Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування.

При цьому, посадові особи конкурсного комітету Філії «Рівненський державний обласний навчально-курсовий комбінат» УДП «Укрінтеравтосервіс», знаючи про порушення чинного законодавства, вносили відповідні зміни до електронної бази даних перевізників, які працюють на приміських та міжміських внутрішньо-обласних маршрутах загального користування, та за погодженням із службовими особами Рівненської ОДА, розробляли додаткові договори (дозволи) або вносили недостовірні відомості до раніше укладених договорів, які у подальшому, посадовими особами конкурсного комітету Філії «Рівненський державний обласний навчально-курсовий комбінат» УДП «Укрінтеравтосервіс» подавалися службовим особам Рівненської ОДА, які їх підписували.

У подальшому, вивільнені транспортні засоби, які за погодженням із службовими особами Рівненської ОДА, було знято з маршруту, подавалися суб`єктам господарської діяльності для участі у новому конкурсі до відділу з організації підготовки засідань конкурсного комітету, з метою нарахування якомога більшої кількості балів визначених Переліком показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03.12.2008 «Про затвердження порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», та подальшої перемоги на Конкурсі.

При цьому, встановлено, що в період з 2015 року по 2018 рік посадовими особами Управління інфраструктури та промисловості Рівненської ОДА та Філії «Рівненський державний обласний навчально-курсовий комбінат» УДП «Укрінтеравтосервіс» погоджувалися та надавалися дозволи на зміну транспортних засобів для 151 суб`єкта господарської діяльності, у наслідок чого завдано тяжких наслідків, що виразилися у заподіянні матеріальної шкоди іншим учасникам конкурсу та державному бюджету за рахунок коштів якого було проведено відповідні Конкурси з грубим порушенням чинного законодавства. 14 травня 2019 року рішенням Господарського суду Рівненської області (справа №918/129/19) задоволено позов прокуратури Рівненської області в інтересах держави в особі Рівненської обласної державної адміністрації, та вирішено: визнати недійсною додаткову угоду від 25.07.2016 про внесення змін до договору № 1266 від 21.04.2016 про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, укладену між управлінням інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації та ПП «Корецьавтотранс»; визнати недійсною додаткову угоду від 28 листопада 2016 року про внесення змін до договору № 1266 від 21 квітня 2016 року про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, укладену між управлінням інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації та ПП «Корецьавтотранс»; визнати недійсною додаткову угоду від 13 лютого 2018 року про внесення змін до договору №1266 від 21 квітня 2016 року про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, укладену між управлінням інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації та ПП «Корецьавтотранс».

Згідно даного рішення, одними із підстав для визнання вказаних додаткових угод недійсними слугувало те, що подані ПП «Корецьавтотранс» документи, у яких містилися відомості про автобуси кращого класу та рівня комфортності, були подані лише для здобуття перемоги у відповідному Конкурсі, після чого дані транспортні засоби було безпідставно змінено, у зв`язку із не доведенням наявності фактів істотної зміни обставин, що слугували б для їх заміни.

На даний час у Господарському суді Рівненської області перебувають матеріали за позовом прокуратури Рівненської області в інтересах держави в особі Рівненської обласної державної адміністрації, про визнання недійсними ряду додаткових угод укладених суб`єктами господарської діяльності перевізниками та Управлінням інфраструктури та промисловості Рівненської ОДА.

Після прийняття рішення Господарським судом Рівненської області за результатами розгляду вище зазначеного позову, у кримінальному провадженні необхідно провести ряд слідчих дій для забезпечення повного танеупередженого розслідування і встановлення об`єктивної істини у ньому.

Ухвалою слідчого судді Рівненського міського суду строку досудового розслідування вказаного кримінального провадження продовжено до 44 місяців.

Строк досудового розслідування цього кримінального провадження відповідно до ст. 219 КПК України закінчується 18 жовтня 2021 року. Однак, завершити досудове розслідування до вказаного строку не представляється можливим, внаслідок складності кримінального провадження.

Для цього у кримінальному провадженні необхідно виконати:

- отримати рішення Господарського суду Рівненської області за позовом прокуратури Рівненської області в інтересах держави в особі Рівненської обласної державної адміністрації, про визнання недійсними ряду додаткових угод укладених між суб`єктами господарської діяльності перевізниками та Управлінням інфраструктури та промисловості Рівненської ОДА;

- залучити до участі у кримінальному провадженні спеціалістів Управління Держаудитслужби у Рівненській області, з метою складання довідки участі спеціаліста та нарахування матеріальної шкоди заподіяної державі та окремим громадянам;

- призначити судову економічну експертизу;

- призначити судову почеркознавчу експертизу;

- провести допити всіх учасників конкурсів на перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування яким було заподіяно матеріальну шкоду;

- провести інші необхідні слідчі (розшукові) дії, з метою з`ясування всіх фактичних даних, на підставі яких буде встановлено наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.

Зазначені слідчі дії мають істотне значення для кримінального провадження, а також для ухвалення законного, обґрунтованого та справедливого процесуального рішення під час судового розгляду кримінального провадження.

Провести вказані слідчі дії у передбачений законом строк не представилося можливим у зв`язку із складністю провадження, встановленням документів, що мають значення для призначення судових експертиз, без яких неможливо завершити досудове розслідування, проведення яких є досить тривалим.

Покликаючись на вищевикладене, слідчий вказує на необхідність продовження строку досудового розслідування у даному кримінальному провадженні на шість місяців.

З урахуванням заяви слідчого відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено,що СУ ГУНП в Рівненській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні за №12018180000000367 від 18 травня 2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

На даний час у кримінальному провадженні жодній особі не повідомлено про підозру.

Згідно з ч. 2 ст. 9 КПК України, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.

Відповідно до ст. 25 КПК України, прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції розпочати досудове розслідування в кожному випадку безпосереднього виявлення ознак кримінального правопорушення (за виключенням випадків, коли кримінальне провадження може бути розпочате лише на підставі заяви потерпілого) або в разі надходження заяви (повідомлення) про вчинення кримінального правопорушення, а також вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.

Відповідно до ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другій статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу.

Згідно частини першої статті 219 КПК України, строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

У відповідності до ч. 2 ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: 1) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину; 2) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Згідно ч. 1 ст. 295-1, у випадках, передбачених ст. 294 КПК України, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

Як встановлено в ході судового розгляду клопотання, ухвалою слідчого судді Рівненського міського суду Рівненської області від 18.04.2021 строк досудового розслідування кримінального провадження продовжено до 18.10.2021, однак завершити досудове розслідування кримінального провадження до вказаного терміну неможливо внаслідок складності кримінального провадження, оскільки необхідно провести слідчі (розшукові), процесуальні дії, перелік яких наведено у клопотанні слідчого, та без яких неможливо завершити досудове розслідування.

На переконання слідчого судді для здійснення зазначених слідчим у клопотанні заходів, продовження строку досудового розслідування слідчим на шість місяців є доведеними, оскільки провести вказані слідчі (розшукові) дії у передбачений законом строк передбачений КПК України не представилося можливим.

Таким чином, слід продовжити строк досудового розслідування на шість місяців.

Керуючись ст.ст.219,294,295-1 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12018180000000367 від 18 травня 2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, до п`ятдесяти місяців, тобто до 18 березня 2022 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 100302561
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку