open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Провадження № 3/742/815/21

Єдиний унікальний № 742/2771/21

Постанова

Іменем України

30 вересня 2021 року м. Прилуки Суддя Прилуцького міськрайонного суду Чернігівської області Бездідько В.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Прилуках адміністративну справу, що надійшла від ГУ ДПС у Чернігівській областіпро притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , ІПН НОМЕР_1 , працюючої керівником ПрАТ «Юність»,

за ч.1 ст.163-1 КУпАП,-

встановив:

Згідно наданих матеріалів, посадова особа ОСОБА_1 , керівник ПрАТ «Юність» порушила вимоги абз. 4 п. 46.2 ст. 46 ПК України, а саме, не забезпечила подання аудиторського звіту та річної фінансової звітності за 2020 рік, яка підлягає оприлюдненню разом з аудиторським звітом, у термін не пізніше 10.06.2021.

Відповідно ч. 1ст. 163-1 КУпАПвідсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

В судовому засіданні представник ОСОБА_1 просив закрити справу, у зв`язку із відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Суд, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що справу про адміністративне правопорушення необхідно закрити на підставі п. 1 ч. 1ст. 247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення, з таких підстав.

Пунктом46.2 статті 46 Податкового кодексу Українипередбачено, що платник податку на прибуток (крім платників податку на прибуток, які відповідно доЗакону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"зобов`язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом) подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимогстатті 137 цього Кодексу.

Відповідно до абзацу 2 п.46.2 ст. 46 Податкового кодексу України(із змінами, внесеними згідно ізЗаконами № 652-VIII від 17.07.2015, № 909-VIII від 24.12.2015; в редакціїЗаконів № 1797-VIII від 21.12.2016, № 466-IX від 16.01.2020) платники податку на прибуток, які відповідно доЗакону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"зобов`язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, подають разом з податковою декларацією за відповідний податковий (звітний) період звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), складені до перевірки фінансової звітності аудитором. Звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати) подаються платниками податку згідно з цим абзацом за формою, визначеною згідно зЗаконом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимогстатті 137 цього Кодексу.

Згідно абз. 4 п.46.2 ст. 46 Податкового кодексу Україниплатники податку на прибуток, які відповідно доЗакону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"зобов`язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, подають контролюючому органу річну фінансову звітність, яка підлягає оприлюдненню разом з аудиторським звітом у строк не пізніше 10 червня року, наступного за звітним. При цьому, у разі неподання (несвоєчасного подання) річної фінансової звітності, яка підлягає оприлюдненню разом з аудиторським звітом, застосовується відповідальність, передбачена пунктом120.1 статті 120цьогоКодексу, для подання податкових декларацій (розрахунків) (штраф в розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.).

Таким чином, аналіз норми абз. 2 п.46.2 ст. 46 Податкового кодексу Українидозволяє дійти висновку про те, що зазначена норма Закону в частині визначення кола платників податку на прибуток, на яких податковим законодавством України покладається обов`язок з оприлюднення річної фінансової звітності разом з аудиторським звітом, містить відсильну норму до вимог Закону УкраїниПро бухгалтерський облік та фінансову звітність в Українівід 16.07.1999 р. № 996-XIV (з наступними змінами та доповненнями) норми якого, у такому разі, як і нормиПК України, при вирішенні відповідних спірних правовідносин набувають ознак нормспеціального права, що підлягають першочерговому застосуванню при вирішенні спірних правовідносин щодо визначення кола суб`єктів, зобов`язаних наоприлюднення річної фінансової звітності разом з аудиторським звітом.

В свою чергу, норми абз. 1 ч. 3 ст. 14 Закону України«Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»від 16.07.1999 р. № 996-XIV (з наступними змінами та доповненнями) чітко визначають коло осіб на яких цим Законом покладено обов`язок оприлюднення річної фінансової звітності разом з аудиторським звітом, до яких відносяться:

- підприємства, що становлять суспільний інтерес (крім великих підприємств, які не є емітентами цінних паперів);

- публічні акціонерні товариства;

- суб`єкти природних монополій на загальнодержавному ринку;

- суб`єкти господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях.

Вище перелічені платники податку на прибуток зобов`язані не пізніше ніж до 30 квітня року, що настає за звітним періодом, оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським висновком на своїй веб-сторінці (у повному обсязі) та в інший спосіб у випадках, визначених законодавством.

Крім того, до кола суб`єктів, зобов`язаних наоприлюднення річної фінансової звітності разом з аудиторським звітом, нормою абз 2 ч. 3 ст. 14 Закону УкраїниПро бухгалтерський облік та фінансову звітність в Українівід 16.07.1999 р. № 996-XIV (з наступними змінами та доповненнями) з 01.01.2019р., згідноЗакону № 2164-VIII від 05.10.2017р., віднесено наступні підприємства:

- великі підприємства, які не є емітентами цінних паперів;

- середні підприємства.

В свою чергу, зазначені платники податку на прибуток зобов`язані не пізніше ніж до 1 червня року, що настає за звітним періодом, оприлюднювати річну фінансову звітність разом з аудиторським висновком на своїй веб-сторінці (у повному обсязі).

Натомість, згідно абз. 3 ч. 3 ст. 14 Закону України«Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»від 16.07.1999 р. № 996-XIV (з наступними змінами та доповненнями),інші фінансові установи, що належать до мікропідприємств та малих підприємств, зобов`язані не пізніше ніж до 1 червня року, що настає за звітним періодом, оприлюднювати річну фінансову звітність разом з аудиторським висновком на власній веб-сторінці (у повному обсязі).

Таким чином, враховуючи зміст та місце норм абз. 2 та 3 ч. 3 ст. 14 Закону УкраїниПро бухгалтерський облік та фінансову звітність в Українівід 16.07.1999 р. № 996-XIV (з наступними змінами та доповненнями) в їх логічно-послідовному взаємозв`язку у структурі нормст. 14 цього Закону, вбачається висновок про те, що підвеликимитасереднімипідприємства, передбаченими абз. 2 ч. 3 ст. 14 Закону УкраїниПро бухгалтерський облік та фінансову звітність в Українівід 16.07.1999 р. № 996-XIV (з наступними змінами та доповненнями), маються на увазі або повинні матись на увазіфінансові установи, оскільки зміст наступної норми у структурі даної статті Законуабз. 3 ч. 3 ст. 14 Закону УкраїниПро бухгалтерський облік та фінансову звітність в Українівід 16.07.1999 р. № 996-XIV (з наступними змінами та доповненнями) містить посилання наІнші фінансові установи, що належать до мікропідприємств та малих підприємств….

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону УкраїниПро фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послугвід 12.07.2001р. № 2664-III (з наступними змінами та доповненнями) підфінансовою установоюцим Законом розуміється юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг.

В свою чергу, як зазначалось вище, нормою абз. 1 ч. 3 ст. 14 Закону УкраїниПро бухгалтерський облік та фінансову звітність в Українівід 16.07.1999 р. № 996-XIV (з наступними змінами та доповненнями) визначено наступне коло осіб на яких цим Законом покладено обов`язок оприлюднення річної фінансової звітності разом з аудиторським звітом.

Так, термінпідприємства, що становлять суспільний інтересзапроваджено Законом УкраїниПро внесення змін до Закону УкраїниПро бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україніщодо удосконалення деяких положеньвід 05.10.2017 р. № 2164 (даліЗакон України №2164).

Крім того,Законом України №2164введено класифікацію підприємств та означені критерії поділу підприємств (окрім бюджетних установ) на мікро-, малі, середні і великі - ч. 2 ст. 2 Закону УкраїниПро бухгалтерський облік та фінансову звітність в Українівід 16.07.1999 р. № 996-XIV (з наступними змінами та доповненнями).

Отже, згідност. 1 Закону України №2164, допідприємств, що становлять суспільний інтерес, належать:

- підприємстваемітенти цінних паперів, цінні папери яких допущені до біржових торгів;

- банки, страховики, недержавні пенсійні фонди, інші фінансові установи (окрім фінансових установ і недержавних пенсійних фондів, які належать до мікро- і малих підприємств);

- усі великі підприємства незалежно від організаційно-правової форми і форми власності.

При цьому, згідно ч. 2 ст. 2 Закону УкраїниПро бухгалтерський облік та фінансову звітність в Українівід 16.07.1999 р. № 996-XIV (з наступними змінами та доповненнями) підвеликим підприємствомцим Законом розуміється підприємства, які не відповідають критеріям для середніх підприємств та показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв: балансова вартість активів - понад 20 мільйонів євро; чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - понад 40 мільйонів євро; середня кількість працівників - понад 250 осіб.

Також абз. 1 ч. 3 ст. 14 Закону УкраїниПро бухгалтерський облік та фінансову звітність в Українівід 16.07.1999 р. № 996-XIV (з наступними змінами та доповненнями) до кола осіб, на яких цим Законом покладено обов`язок оприлюднення річної фінансової звітності разом з аудиторським звітом, також віднесено публічні акціонерні товариства.

Так, встановлено, що матеріали справи не містять доказів, що ПрАТ «ЮНІСТЬ» відповідає приведеним вище критеріям підприємства, що становлять суспільний інтерес.

Також абз. 1 ч. 3 ст. 14 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 р. № 996- XIV (з наступними змінами та доповненнями) до кола осіб, на яких цим Законом покладено обов`язок оприлюднення річної фінансової звітності разом з аудиторським звітом, також віднесено публічні акціонерні товариства.

ПрАТ «ЮНІСТЬ» за своєю організаційно-правовою формою є підприємством приватної форми власності, у зв`язку з чим і за цим критерієм не є особою, на яку абз. 1 ч. 3 ст. 14 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 р. № 996- XIV (з наступними змінами та доповненнями) покладено обов`язок оприлюднення річної фінансової звітності разом з аудиторським звітом.

Абзацом 1 ч. 3 ст. 14 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 р. № 996- XIV (з наступними змінами та доповненнями) до кола осіб, на яких цим Законом покладено обов`язок оприлюднення річної фінансової звітності разом з аудиторським звітом, віднесено також суб`єкти природних монополій на загальнодержавному ринку.

Але, ПрАТ «ЮНІСТЬ» відповідно до критеріїв визначення монопольного становища суб`єктів господарювання на ринку, запроваджених Методикою визначення монопольного (домінуючого) становища суб`єктів господарювання на ринку, затвердженою розпорядженням Антимонопольного комітету України від 05.03.2002р. №49-р, не є суб`єктом природної монополії на загальнодержавному ринку, оскільки не є суб`єктом ринку товарів та послуг, межі якого охоплюють територію держави.

Абзацом 1 ч. 3 ст. 14 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 р. № 996- XIV (з наступними змінами та доповненнями) до кола осіб, на яких цим Законом покладено обов`язок оприлюднення річної фінансової звітності разом з аудиторським звітом, крім іншого, віднесено суб' єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України Про забезпечення прозорості у видобувних галузях від 18.09.2018р. № 2545- XIV ІІІ (з наступними змінами та доповненнями) під видобувними галузями спеціальним Законом розуміються ...галузі промисловості, пов`язані з геологічним вивченням надр, у тому числі дослідно-промисловою розробкою родовищ корисних копалин загальнодержавного значення, видобуванням корисних копалин загальнодержавного значення, виконанням робіт (здійсненням діяльності), передбачених угодою про розподіл продукції щодо корисних копалин загальнодержавного значення, реалізацією видобутої продукції, транспортуванням трубопроводами вуглеводнів, у тому числі з метою транзиту.

Згідно відомостей про ПрАТ «ЮНІСТЬ» з ЄДРПОУ, розміщених на офіційному веб-порталі Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/), підприємство здійснює наступні види діяльності: 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (основний); 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування.

Таким чином, діяльність ПрАТ «ЮНІСТЬ» не пов`язана з видобуванням корисних копалин загальнодержавного значення та відповідно до Закону України Про забезпечення прозорості у видобувних галузях від 18.09.2018р. № 2545-VІІІ (з наступними змінами та доповненнями), у зв`язку з чим правомірним вбачається висновок про відсутність підстав для віднесення підприємства до суб`єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, а рівно до кола осіб, на яких цим Законом покладено обов`язок оприлюднення річної фінансової звітності разом з аудиторським звітом, за цим критерієм.

Враховуючи вищенаведене, вбачається, що по жодному з критеріїв, визначених нормами абз. 1 - 3 ч. 3 ст. 14 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 р. № 996-ХІV (з наступними змінами та доповненнями), ПрАТ «ЮНІСТЬ» не відноситься до кола осіб, на яких цим Законом покладено обов`язок оприлюднення річної фінансової звітності разом з аудиторським звітом.

Відповідно дост. 251 КУпАПдоказами по справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку посадова особа встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Оцінка доказів, відповідно дост. 252 КУпАП, відбувається за внутрішнім переконанням особи, що приймає рішення та ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному досліджені всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю, а жодний доказ не має наперед встановленої сили.

Згідно ч. 3ст. 62 Конституції Україниусі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачяться на її користь.

Відповідно до п. 1 ч. 1ст. 247 КУпАПпровадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного суд приходить до висновку, що досліджені докази свідчать про відсутність в діях ОСОБА_1 події і складу адміністративного правопорушення, та є підставою для закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення у відношенні ОСОБА_1 , за ч. 1ст. 163-1 КУпАПна підставі п. 1 ч. 1ст. 247 КУпАП, за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9,164,253,284 КУпАП України,-

постановив:

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.163-1 КУпАП закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Чернігівської області протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя В.М. Бездідько

Джерело: ЄДРСР 100029084
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку