open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про залишення позову без розгляду

30 вересня 2021 року м. Київ№ 640/27270/21Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Вовк П.В., ознайомившись із позовною заявою

Державного концерна «Укроборонпром» (04119, місто Київ, вулиця Дегтярівська, будинок 36)

Казенного підприємства «Зміївський ремонтний енергомеханічний завод» (63404, Харківська область, Зміївський район, місто Зміїв, вулиця Зміївська, будинок 29)

до Міністерства оборони України (03168, місто Київ, проспект Повітрофлотський, будинок 6)

про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов позов Державного концерна «Укроборонпром» (далі також - ДК «Укроборонпром», позивач-1), Казенного підприємства «Зміївський ремонтний енергомеханічний завод» (діла також - КП «ЗРЕЗ», позивач-2) до Міністерства оборони України (далі також - Міноборони, відповідач), в якому позивачі просять суд:

визнати протиправним та скасувати рішення відповідача, оформлене 09 вересня 2021 року протоколом засідання тендерного комітету Міністерства оборони України щодо проведення спрощених торгів із застосуванням електронної системи закупівель процедури закупівлі послуг з ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів військового призначення (50630000-0) (послуги з ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів спеціального призначення, капітальний ремонт автомобіль-цистерн для води АВЦ-1,7, АЦПТ-4,1, АЦПТ-5,0,авторозливочної станції АРС-14), яким відмінено процедуру закупівлі послуг.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28 вересня 2021 року, справа № 640/27270/21 була розподілена на суддю Вовка П.В.

За правилами ч.ч. 1-3 статті 282 Кодексу адміністративного судочинства України (далі також - КАС України), позовна заява щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності державного замовника у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України «Про оборонні закупівлі», крім спорів, пов`язаних з укладенням державного контракту (договору) про закупівлю з переможцем спрощених торгів із застосуванням електронної системи закупівель та спрощеного відбору без застосування електронної системи закупівель, а також зміною, розірванням і виконанням державних контрактів (договорів) про закупівлю, може бути подана протягом десяти робочих днів з дня, коли особа мала дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Адміністративні справи, визначені цією статтею, розглядаються виключно окружними адміністративними судами за місцезнаходженням відповідача.

Суд вирішує адміністративні справи, визначені цією статтею, у дводенний строк з дня надходження позовної заяви.

Положеннями статті 270 КАС України визначено, що на обчислення строків, встановлених статтями 273-277, 280-283 цього Кодексу, не поширюються правила частин другої - десятої статті 120 цього Кодексу.

Строки, встановлені у справах, визначених цією статтею, обчислюються календарними днями і годинами.

Останнім днем строку, який має закінчитися з настанням певної події, є день, що передує дню вказаної події.

Днем бездіяльності є останній день встановленого законом строку, в який мало бути вчинено дію або прийнято рішення.

Днем подання позовної заяви, апеляційної скарги є день їх надходження до відповідного суду. Строки подання позовних заяв і апеляційних скарг, встановлені у справах, визначених цією статтею, не може бути поновлено. Позовні заяви, апеляційні скарги, подані після закінчення цих строків, суд залишає без розгляду.

Як вбачається з матеріалів позовної заяви та доданих до неї матеріалів, відповідачем через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу - prozorro.gov.ua, було опубліковано оголошення UA-2021-07-02-009308-c, про проведення спрощених торгів з застосуванням електронної системи закупівель процедуру закупівлі послуг з ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів військового призначення (50630000-0) (послуги з ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів спеціального призначення, капітальний ремонт автомобіль-цистерн для води АВЦ-1,7, АЦПТ-4,1, АЦПТ-5,0,авторозливочної станції АРС-14).

КП «ЗРЕЗ» є учасником даної процедури закупівлі послуг та подало у строки визначені Замовником свою цінову пропозицію.

На засіданні тендерного комітету Міністерства оборони України щодо проведення спрощених торгів із застосуванням електронної системи закупівель 09 вересня 2021 року було прийнято рішення, яким відповідно до вимог частини 1 вимог пункту 5 статті 27 Закону України «Про оборонні закупівлі», відмінено процедуру закупівлі послуг з ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів військового призначення (50630000-0) (послуги з ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів спеціального призначення, капітальний ремонт автомобіль-цистерн для води АВЦ-1,7, АЦПТ-4,1, АЦПТ-5,0, авторозливочної станції АРС-14), у зв`язку з неможливістю усунення порушення, що виникло внаслідок виявлення порушень законодавства у сфері закупівель, а також внаслідок технічних причин.

Вказане рішення було оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу - prozorro.gov.ua 09 вересня 2021 року об 11 год 50 хв.

Отже, про оскаржуване рішення позивачі мали дізнатися, у розумінні вимог статті 282 КАС України, саме 09 вересня 2021 року - день його оприлюднення.

Так, за правилами ч. 4 статті 23 Закону України «Про оборонні закупівлі», оскарження прийнятих рішень, дій та/або бездіяльності державного замовника під час закупівлі, передбаченої пунктом 4 частини першої статті 16 цього Закону, здійснюється у судовому порядку відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

Водночас, із даним позовом позивачі звернулись до Окружного адміністративного суду міста Києва 27 вересня 2021 року (направлено засобами поштового зв`язку 23 вересня 2021 року штриховий кодовий ідентифікатор АТ «Укрпошта» 0411956361702), тобто з порушенням строку, встановленого ч. 1 статті 282 КАС України.

Процесуальним законодавством віднесено справи щодо гарантованого забезпечення потреб оборони до окремих категорій термінових адміністративних справ, особливості провадження у яких визначено статтею 282 КАС України.

Так, загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель визначає Закон України «Про оборонні закупівлі», який також встановлює скорочені строки.

Разом з тим, суд зазначає, що статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (ратифіковано Україною 17 липня 1997 року) визначено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Таким чином, особі гарантується право на звернення до суду.

Водночас, як зазначив Європейський Суд з прав людини в ухвалі щодо прийнятності від 30 серпня 2006 року (справа «Каменівська проти України»), «право на звернення до суду, одним з аспектів якого є право доступу до суду ..., не є абсолютним; воно може бути обмеженим ... Правила регулювання строків для подання скарги, безумовно, мають на меті забезпечення належного відправлення правосуддя і дотримання принципу юридичної визначеності. Зацікавлені особи повинні розраховувати на те, що ці правила будуть застосовані...».

Отже, за практикою Європейського Суду з прав людини право на звернення до суду не є абсолютним і може бути обмеженим, в тому числі і встановленням строків на звернення до суду за захистом порушених прав.

При цьому, дотримання строку звернення з адміністративним позовом до суду є однією з умов для реалізації права на позов у публічно-правових відносинах. Вона дисциплінує учасників цих відносин у випадку, якщо вони стали спірними, запобігає зловживанням і можливості регулярно погрожувати зверненням до суду, сприяє юридичній визначеності у публічно-правових відносинах. Відсутність цієї умови приводила б до постійного збереження стану невизначеності у публічно-правових відносинах.

Враховуючи вищевикладене, а також з огляду на відсутність повноважень у суду щодо можливості залишення позовної заяви без руху згідно із положеннями статті 270 КАС України, позовна заява підлягає залишенню без розгляду з підстав пропуску позивачем строку звернення до суду.

Керуючись статтями 270, 282 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Залишити без розгляду позовну заяву Державного концерна «Укроборонпром», Казенного підприємства «Зміївський ремонтний енергомеханічний завод» до Міністерства оборони України про визнання протиправним та скасування рішення.

Відповідно до ч. 4 статті 282 КАС України апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених цією статтею, можуть бути подані у дводенний строк з дня їх проголошення.

Суддя П.В. Вовк

Джерело: ЄДРСР 100008783
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку