печерський районний суд міста києва
Справа № 757/56581/19-к
Примірник № ___
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 жовтня 2019 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участі секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в приміщенні суду в м. Києві клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів при проведені досудового розслідування у кримінальному провадження, внесеному до ЄРДР за № 12018000000000765, -
ВСТАНОВИВ:
24.10.2019 в провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання сторони кримінального провадження старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням і підтримання державного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів Національною поліцією України Департаменту нагляду за додержанням законів у кримінальному провадженні та координації правоохоронної діяльності Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 про надання тимчасового доступу до документів, що перебувають у володінні ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що за адресою: АДРЕСА_1 .
Обґрунтовуючи внесене клопотання, сторона кримінального провадження вказує, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12018000000000765 від 15.12.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_2 ( НОМЕР_1 ) у продовж 2016-2018 років проведені закупівлі медичного обладнання, дослідницьких, випробувальних та науково-технічних симуляторів, аналізаторів та фармацевтичної продукції на загальну суму приблизно 680 000 000 гривень.
У продовж 2016-2018 років група осіб, за попередньою домовленістю з службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 та інших державних установ, що перебувають під управлінням ІНФОРМАЦІЯ_4 , під час здійснення державних закупівель, використовуючи ряд підконтрольних суб`єктів господарювання, вчинили неправомірні дії спрямовані на утворення колективної анти конкурентної діяльності та завищення ринкових цін, що як наслідок призвело до розтрати бюджетних коштів у особливо великих розмірах.
В період з липня по жовтень 2018 року, проведено ряд перевірок (ревізій) державними органами, щодо ефективності використання і розпорядження об`єктами державної власності, належними державі матеріальними, іншими активами, що мають фінансові наслідки та фінансово-господарської діяльності ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Відповідно до актів ІНФОРМАЦІЯ_5 та ІНФОРМАЦІЯ_6 , у ході перевірок виявлено ряд порушень щодо використання державних коштів, зокрема під час здійсненні державних закупівель в єдиній системі електронних публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_7 ».
Відповідно до висновків перевірки Рахункової палати, встановлені факти, які вказують на ознаки планування закупівлі медичних виробів саме у конкретних постачальників, таких як: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » та інших. Таким чином, дії посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_12 мають ознаки попередньої домовленості з переможцями та учасниками торгів.
Крім того, в діяльності комерційних структур присутній ряд порушень вимог чинного законодавства України у сфері ціноутворення, зокрема постанов Кабінету Міністрів України від 25.03.2009р. № 333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» та від 17.10.2008р. № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення», де передбачено, оптово-відпускні ціни на які внесені до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби, і медичні вироби, які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються для лікарських засобів до задекларованої зміни оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів і для медичних виробів до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, а граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків.
Так, вбачається, що суб`єкти підприємницької діяльності, з метою власного збагачення не дотримуються вимог зазначених постанов, що призводить до закупівлі медичного обладнання за завищеними цінами закладами МОЗ України.
З метою підтвердження даних фактів та встановлення ринкової вартості предметів закупівлі, слідчим суддею за поданням відповідного клопотання слідчим, призначено судову товарознавчу експертизу.
До утвореного монопольних формування, що ймовірно підконтрольні одній особі ОСОБА_5 , можуть належати:ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 »,ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 »,ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 »,ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 »,ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 »,ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » та інші суб`єкти господарювання.
Під час обшуку в нежитловому приміщенні, за адресою: АДРЕСА_2 , що на праві власності належить ОСОБА_5 , виявлено та вилучено документи, які стосуються господарської діяльності Товариств, що не знаходяться за указаною адресою, однак також приймали участь у торгах як конкуренти, а також чорнові записи з контактними номерами телефонів.
Установлено, що ОСОБА_6 користується абонентським номером оператора мобільного зв`язку НОМЕР_2 , відповідно: ОСОБА_7 НОМЕР_3 , ОСОБА_8 НОМЕР_4 , ОСОБА_9 НОМЕР_5 , ОСОБА_10 НОМЕР_6 , ОСОБА_11 НОМЕР_7 , ОСОБА_12 НОМЕР_8 , ОСОБА_13 НОМЕР_9 .
З метою повного, всебічного та неупередженого досудового розслідування, а також встановлення обставин, що мають вагоме значення під час розслідування даного кримінального провадження, виникла необхідність у в отримані інформації в оператора мобільного зв`язку, а саме: зазначення використовуваних мобільних терміналів (ІМЕІ) із вказаними сім-картами (в тому числі із використанням різних терміналів), з`єднання даних сім-карт, дати, часу, адрес та азимутів базових станцій, через які здійснювались вхідні та вихідні дзвінки (в том числі нульові з`єднання), оскільки група осіб, що причетна до вчинення кримінального правопорушення використовують абонентські номера транспортної телекомунікаційної мережі ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
В заяві поданій до суду слідчий ОСОБА_3 просив розглянути клопотання у його відсутність, вимоги клопотання підтримує у повному обсязі.
Зважаючи на думку органу досудового розслідування викладену в клопотанні, на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України слідчий суддя визнав за можливе проводити розгляд клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, до яких необхідно отримати тимчасовий доступ.
Згідно норми ч. 4 ст. 107 КПК України під час розгляду клопотання слідчим суддею фіксування за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
Тимчасовий доступ до речей і документів, у відповідності до ч. 1 ст. 159 КПК України полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Згідно ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Слідчий суддя дослідивши клопотання та долучені до нього документи дійшов висновку про наявність підстав для надання тимчасового доступу до інформації, яка знаходиться у оператора мобільного зв`язку ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » оскільки вказаний захід забезпечення кримінального провадження дійсно спрямований на отримання доказів та перевірку вже отриманих доказів у кримінальному провадження.
На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 159-164, 309, 372 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів при проведені досудового розслідування у кримінальному провадження, внесеному до ЄРДР за № 12018000000000765 задовольнити.
Надати дозвіл старшому слідчому в ОВС ГСУ Національної поліції України ОСОБА_3 , а також слідчим, яким доручено здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12018000000000765, а саме: старшому слідчому в ОВС ГСУ НП України ОСОБА_14 , слідчому Білоцерківського ВП ГУНП в Київській області ОСОБА_15 , слідчому СУ ГУ НП в Хмельницькій області ОСОБА_16 , на тимчасовий доступ до документів (інформації), які містять охоронювану законом таємницю та знаходяться у володінні ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що за адресою: АДРЕСА_1 , щодо абонентських номерів: НОМЕР_2 , НОМЕР_3 , НОМЕР_4 , НОМЕР_5 , НОМЕР_6 , НОМЕР_7 , НОМЕР_8 , НОМЕР_9 , а саме: зазначення використовуваних мобільних терміналів (ІМЕІ) із вказаними сім-картами (в тому числі із використанням різних терміналів), з`єднання даних сім-карт, дати, часу, адрес та азимутів базових станцій, через які здійснювались вхідні та вихідні дзвінки (в том числі нульові з`єднання), з`єднання з іншими абонентами рухомого мобільного та стаціонарного зв`язку, смс-повідомлення, дані щодо виходу абонента в мережу «інтернет» (дата, час, тривалість з`єднання) в період часу з 01.01.2017 по дату постановлення ухвали.
Визначити строк дії ухвали тривалістю тридцять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Ухвала виготовлена в двох примірниках.
Примірник 1 знаходиться в матеріалах судового провадження № 757/56581/19-к
Примірник 2- наданий слідчому ОСОБА_3
Слідчий суддя ОСОБА_1