Справа № 712/682/20
Провадження № 3/712/693/20
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 серпня 2020 року м. Черкаси
Суддя Соснівського районного суду м. Черкаси Бащенко С.М., з участю прокурора Лисика М.А., з участю адвоката Топора І.О., особи, відносно якої складено протокол ОСОБА_1 , розглянувши справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла з Департаменту стратегічних розслідувань Управління стратегічних розслідувань в Черкаській області відносно:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , гр. України, зареєстрованого та проживаючого: АДРЕСА_1 , працюючого директором Черкаського міського зоологічного парку,
у вчиненні адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КпАП України, -
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 , будучи директором Черкаського міського зоологічного парку та згідно з п.п. «а» п.2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» і приміткою до ст. 172-7 КУпАП суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією, в порушення вимог п. 2,3 ч. 1 ст. 28 даного Закону не повідомив належним чином про наявність у нього реального конфлікту інтересів, та прийняв рішення при наявності у нього реального конфлікту інтересів, чим вчинив адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, відповідальність за які передбачена ч. 1, 2 ст.172-7 КУпАП.
В судовому засіданні особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, вину у вчиненні правопорушень визнав та пояснив, що не мав умислу порушувати антикорупційне законодавство.
Захисник Топор І.О. просив закрити провадження по справі на підставі ст. 22 КУпАП, оскільки правопорушення вчинене в зв`язку з невідповідністю Колективного договору Черкаського міського зоопарку вимогам законодавства і на даний час порушення усунені.
Прокурор в судовому засіданні протокол про вчинення ОСОБА_1 адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП підтримав та просив притягнути останнього до адміністративної відповідальності.
Заслухавши думку прокурора, особи, відносно якої складено протокол, захисника, вивчивши матеріали справи, суддя приходить до наступного висновку.
В ході розгляду справи встановлено, що відповідно до п.1.1. розділу І «Загальні положення» статуту Черкаського міського зоологічного парку (далі - Статут), затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 20.03.2002 №8-165, Черкаський міський зоологічний парк (далі - зоопарк) є природоохоронною культурно-освітньою установою, створений на базі зоологічного куточка обласного та міського відділів народної освіти і діє відповідно до рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 28.04.1979 №271 «Про відкриття міського зоопарку».
Згідно п.1.2. розділу І «Загальні положення» Статуту Черкаський міський зоологічний парк заснований на комунальній формі власності з метою організації екологічної освітньо-виховної роботи, формування експозицій рідкісних екзотичних та місцевих тварин, збереження їх генофонду, функціонально підпорядкований департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради.
Пунктом 1.3. розділу І «Загальні положення» Статут визначено, що діяльність зоопарку регламентується Конституцією України, Законами «Про місцеве самоврядування в Україні», «Основами законодавства України про культуру», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про природно-заповідний фонд України», «Про тваринний світ», іншими законодавчими актами Верховної Ради, Кабінету Міністрів України, рішеннями міської ради, виконавчого комітету, цим статутом.
Таким чином, Черкаським міський зоологічний парк є юридичною особою публічного права.
Розпорядження міського голови м. Черкаси від 25.10.2016 №557-р(к) ОСОБА_1 з 28.10.2016 призначено на посаду директора Черкаського міського зоологічного парку.
Згідно п.5.1. розділу V «Управління зоопарком» Статуту керівництво зоопарком здійснює його директор, який призначається і звільняється з цієї посади міським головою згідно контрактом.
25.10.2016 між ОСОБА_1 та Черкаською міською радою укладено контракт з керівником закладу культури комунальної форми власності Черкаської міської ради підпорядкованого департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі - Контракт).
Відповідно до п.2.1. розділу 2 «Права та обов`язки сторін» Контракту Керівник здійснює керівництво закладом культури, організовує його господарську, виробничу, соціально-побутову та інші види діяльності, забезпечує виконання завдань закладу культури, передбачених законодавством, статутом закладу культури та цим Контрактом.
Таким чином, директор Черкаського міського зоологічного парку є посадовою особою юридичної особи публічного права.
Згідно з п.п. «а» п.2 ч. 1 ст. 3 Закону суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, до яких відноситься і посада директора Черкаського міського зоологічного парку. Одночасно, зазначена категорія віднесена до суб`єктів вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, та на них розповсюджуються обмеження і обов`язки передбачені ст.28 Закону.
Статтею 28 Закону визначено що особи, зазначені у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів, вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів та повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно.
Реальний конфлікт інтересів, відповідно до ч. 1 ст.1 Закону, це - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Згідно п. 3 розділу 3 «Оплата праці та соціально-побутове забезпечення керівника» Контракту керівнику Черкаського міського зоологічного парку за виконання обов`язків, передбачених цим Контрактом, виплачується за рахунок коштів закладу культури:
Пункт 3.1. Заробітна плата (оклад) у розмірі, передбаченому штатним розписом відповідно наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 №745 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі - Єдиної тарифної сітки» (із змінами і доповненнями).
Відповідно до п.3.2. Контракту при умові належного виконання обов`язків, зазначених у розділі 2 цього Контракту, наказом директора департаменту освіти та гуманітарної політики може додатково встановлюватися додаткова заробітна плата в межах бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі:
- п.3.2.1. надбавка в розмірі до 50% (включно) посадового окладу щомісячно за високі досягнення у праці, за виконання особливо важливої роботи (на строк її виконання), за складність, напруженість у роботі відповідно до наказу Міністерства культури і туризму України від 15.10.2005 №745 «Про впорядкування умов оплати праці працівників КУЛЬТУРИ на основі Єдиної тарифної сітки» (із змінами і доповненнями).
Згідно п.3.2.2. Контракту за рахунок надходжень від господарської діяльності виплачується:
- премія відповідно до Положення про преміювання керівників закладів культури комунальної форми власності, затвердженого наказом департаменту?
освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради №1174-к від 23.12.2015.
- матеріальна допомога на оздоровлення у розмірі посадового окладу при наданні щорічної відпустки та матеріальна допомога керівникам закладів культури відповідно до Порядку, затвердженого наказом департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради №1174-к від 23.12.2015.
Абзацом 5 п.3 наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 року №745 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» встановлено, що преміювання керівників установ, закладів та організацій культури, установлення їм надбавок та доплат до посадових окладів, надання матеріальної допомоги здійснюються за рішенням органу вищого рівня у межах наявних коштів на оплату праці.
Встановлено, що директор Черкаського міського зоологічного парку ОСОБА_1 у період з 28.02.2019 по 30.08.2019 підписував накази про виплату надбавки до заробітної плати, у тому числі стосовно себе особисто.
Наказами встановлено наступні виплати:
- наказ №18 від 28.02.2019 «Про виплату надбавки до заробітної плати», - у тому числі директору ОСОБА_1 - 4000 грн.;
- наказ №30 від 01.04.2019 «Про виплату надбавки до заробітної плати», - у тому числі директору ОСОБА_1 - 6000 грн.;
- наказ №43 від 02.05.2019 «Про виплату надбавки до заробітної плати», - у тому числі директору ОСОБА_1 - 7000 грн.;
- наказ №61 від 31.05.2019 «Про виплату надбавки до заробітної плати», - у тому числі директору ОСОБА_1 - 7000 грн.;
- наказ №83 від 02.07.2019 «Про виплату надбавки до заробітної плати», - у тому числі директору ОСОБА_1 - 7000 грн.;
- наказ №103 від 31.07.2019 «Про виплату надбавки до заробітної плати», - у тому числі директору ОСОБА_1 - 10000 грн.;
- наказ №116 від 30.08.2019 «Про виплату надбавки до заробітної плати», - у тому числі директору ОСОБА_1 - 10000 грн.
З урахуванням викладеного, за вище вказаний період нараховані та здійснені виплати надбавок до заробітної плати ОСОБА_1 на підставі наказів за підписом директора Черкаського міського зоологічного парку Ван Євгенія Леонідовича на загальну суму 51 000 грн.
Отже, суддя приходить до висновку, що ОСОБА_1 , будучи директором Черкаського міського зоологічного парку та згідно з п.п. «а» п.2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» і приміткою до ст. 172-7 КУпАП суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією, в порушення вимог п. 2,3 ч. 1 ст. 28 даного Закону не повідомив належним чином про наявність у нього реального конфлікту інтересів, та прийняв рішення при наявності у нього реального конфлікту інтересів, чим вчинив адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, відповідальність за які передбачена ч. 1, 2 ст.172-7 КУпАП
Однак враховуючи форму вини ОСОБА_1 , зважаючи на малозначний характер і суть адміністративного правопорушення, відсутність будь-яких шкідливих наслідків від вчиненого, вважаю за необхідне на підставі ст. 22 КУпАП звільнити його від адміністративної відповідальності та обмежитись усним зауваженням.
У відповідності до ст.ст. 22, 284 КУпАП, при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням. При оголошенні усного зауваження виноситься постанова про закриття справи.
Керуючись ст. 284, ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, суддя -
П О С Т А Н О В И В :
Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КпАП України.
Звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КпАП України за малозначністю, обмежившись усним зауваженням.
Провадження в справі закрити.
Постанова судді може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду через суд першої інстанції протягом 10 днів з дня винесення постанови.
Суддя