П О С Т А Н О В А
І МЕ НЕ М У КР АЇ НИ
16 листопада 2023 року Справа № 608/2887/23
Номер провадження3/608/1218/2023
Суддя Чортківського районного суду Тернопільської області Парфенюк В. І. , розглянувши матеріали, які надійшли від Чортківського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Тернопільській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, жителя АДРЕСА_1 , непрацюючого,
за ч. 1ст. 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
в с т а н о в и в:
До Чортківського районного суду Тернопільської області від Чортківського районноговідділу поліціїГоловного управлінняНаціональної поліціїв Тернопільськійобласті надійшов протокол про адміністративне правопорушення серії ААБ № 181234 від 9 листопада 2023 року з додатками відносно ОСОБА_1 за ч. 1ст. 130 КУпАП.
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення 9 листопада 2023 року о 15 год. 15 хв. в с. Папірня Чортківського району Тернопільської області ОСОБА_1 керував трактором колісним МТЗ-80 державний номерний знак НОМЕР_1 в стані алкогольного сп`яніння, огляд на стан сп`яніння проводився у встановленому законом порядку на місці зупинки за допомогою приладу Драгер Алкотест 6810, проба позитивна 0,66 проміле, від проходження огляду в медичному закладі водій відмовився, чим порушивп.2.9аПравил дорожньогоруху України,за що передбачена адміністративна відповідальність за ч. 1 ст. 130 КУпАП.
Відповідно дост. 278 КУпАПпри підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) вирішує, зокрема, і питання, чи належить до його компетенції розгляд даної справи.
Суддя, ознайомившись з протоколом та матеріалами провадження про адміністративне правопорушення, здобув достатньо законних підстав та належних доказів для повернення протоколу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 1ст. 130 КУпАПдо Чортківського районноговідділу поліціїГоловного управлінняНаціональної поліціїв Тернопільськійобласті з наступних підстав.
Згідност.276КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення. (Конституційний Суд України рішенні № 5-рп/2015 від 26 травня 2015 року дійшов висновку, що словосполучення "за місцем його вчинення", яке міститься в положенні частини першої статті 276 Кодексу, визначає адміністративно-територіальну одиницю, на яку поширюється юрисдикція відповідного органу, уповноваженого законом розглядати справу про адміністративне правопорушення). Справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 80, 81, 121 - 126, 127-1 - 129 і статтею 139 (коли правопорушення вчинено водієм) цього Кодексу, можуть також розглядатися за місцем обліку транспортних засобів або за місцем проживання порушників. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 177 і 178 цього Кодексу, розглядаються за місцем їх вчинення або за місцем проживання порушника. Справи про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, розглядаються за місцем оброблення та обліку таких правопорушень. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені частиною другою статті 122-2, частинами другою, третьою статті 132-1 цього Кодексу, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, розглядаються за місцем оброблення таких правопорушень. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу, розглядаються за місцем їх виявлення. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 203, 203-1, 204-1, 204-2 і 204-4 цього Кодексу, розглядаються за місцем їх виявлення. Адміністративними комісіями справи про адміністративні правопорушення розглядаються за місцем проживання порушника. Законами України може бути передбачено й інше місце розгляду справи про адміністративне правопорушення.
Таким чином, з врахуванням положень ст. 276 КУпАП справи про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 130 КУпАП, розглядаються виключно за місцем вчинення адміністративного правопорушення.
До компетенції працівників поліції не входить визначення підсудності справи про адміністративне правопорушення, оскільки підсудність визначена нормами Закону, а саме ст. 276 КУпАП.
До утворення нового адміністративно-територіального устрою с. Папірня було розташоване на території Теребовлянського району Тернопільської області.
Водночас слід також зазначити, що згідно пункту 3-1 розділу XII "Прикінцеві таперехідні положення"Закону України"Просудоустрій істатус суддів" до набрання чинності законом України щодо зміни системи місцевих судів на території України у зв`язку з утворенням (ліквідацією) районів відповідні місцеві суди продовжують здійснювати свої повноваження у межах територіальної юрисдикції, визначеної до набрання чинності Постановою Верховної Ради України "Про утворення та ліквідацію районів" від 17 липня 2020 року № 807-IX, але не довше ніж один рік з дня припинення чи скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.
Згідно рішення Ради суддів України від 22 липня 2020 року № 9рс-466/20-вих, адресованому головам місцевих та апеляційних загальних судів, зазначено, що до зміни системи судоустрою та приведення її у відповідність до нового адміністративно-територіального устрою шляхом утворення, реорганізації чи ліквідації судів, місцеві загальні суди продовжують здійснювати розгляд справ в межах раніше утворених районів та раніше визначеного адміністративно-територіального устрою.
Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 4 листопада 1950 року кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Європейський суд з прав людини у справі «Занд протиАвстрії» (Zandv.Austria) від 12 жовтня 1978 року вказав, що словосполучення «встановлений законом» поширюється не лише на правову основу самого існування «суду», але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. Поняття «суд, встановлений законом» у частині першій статті 6 Конвенції передбачає «усю організаційну структуру судів, включно з (...) питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів (...).
Так як ОСОБА_1 вчинив правопорушення в с. Папірня Чортківського району, яке згідно раніше визначеногоадміністративно-територіальногоустрою знаходилося на території Теребовлянського району, тому справа про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 не відноситься до юрисдикції Чортківського районного суду.
Таким чином, наведені підстави позбавляють суд можливості розглянути вказаний протокол в межах законності та у відповідності до вимог чинного КУпАП. Тому протокол про адміністративне правопорушення з додатками до нього відносно ОСОБА_1 за ч. 1ст.130КУпАП слід повернути відповідному органу Національної поліції для усунення вищезазначених недоліків та скерування протоколу про адміністративне правопорушення для розгляду по суті до суду, що територіально відповідає місцю вчинення адміністративного правопорушення.
Керуючись ст.ст. 256, 257,276, 283 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
п о с т а н о в и в:
Протокол про адміністративне правопорушення серії ААБ № 181234 від 9 листопада 2023 року відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст.130 КУпАП та матеріали справи про адміністративне правопорушення повернути Чортківському районному відділу поліції Головного управління Національної поліції в Тернопільській області для належного оформлення та скерування відповідно до вимог ст. 276КУпАПдо належного суду.
Постанова оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її проголошення.
Суддя В. І. Парфенюк