РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про виправлення помилки у виконавчому листі
13 вересня 2019 року
Р і в н е
№460/2955/18
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Недашківської К.М., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Управління капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради про виправлення помилки у виконавчому листі у справі за позовом Управління капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради до Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області про визнання протиправними та скасування припису та постанов,
В С Т А Н О В И В:
У провадженні Рівненського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Управління капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради (далі іменується – позивач) до Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області (далі іменується – відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправними та скасувати припис №145 від 19.11.2018 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил; постанову №17-4.3/9 від 23.11.2018 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 92050 грн. за вчинення УКБ міськвиконкому правопорушення, визначеного у пункті 7 частини другої статті 2 Закону України “Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності”; постанову №17-4.3/8 від 23.11.2018 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 36820 грн. за вчинення УКБ міськвиконкому правопорушення, визначеного у пункті 6 частини другої статті 2 Закону України “Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності”.
Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 21.03.2019 адміністративний позов задоволено частково Визнано протиправним та скасовано Припис Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 19 листопада 2018 року №145 в частині зобов`язання усунути виявлені порушення щодо не подання (несвоєчасного подання) замовником – Управлінням капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради інформації про зміну генерального підрядника на об`єкті “Будівництво кварталу житлової та громадської забудови на вулицях Костромська та Гагаріна в м. Рівному (I черга)” відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю. Визнано протиправною та скасовано постанову Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 23 листопада 2018 року №17-4.3/9. У задоволенні позовних вимог про визнання протиправним та скасування Припису Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 19 листопада 2018 року №145 в частині зобов`язання усунути виявлені порушення щодо незабезпечення замовником здійснення авторського нагляду – Управлінням капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради на об`єкті “Будівництво кварталу житлової та громадської забудови на вулицях Костромська та Гагаріна в м. Рівному (I черга)” та про визнання протиправною і скасування постанови Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 23 листопада 2018 року №17-4.3/8 – відмовлено.
Відповідно до постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 25.06.2019 апеляційну скаргу Управління капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради – задоволено. Рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 21.03.2019 року у справі №460/2955/18 – скасовано та прийнято нову постанову, якою адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано припис №145 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 19.11.2018. Визнано протиправною та скасовано постанову №17-4.3/9 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 92050,00 грн. за вчинення УКБ міськвиконкому правопорушення, визначеного у ч.7 ч.2 ст.2 Закону України “Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності” від 23.11.2018. Визнано протиправною та скасовано постанову №17-4.3/8 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 36820,00 грн. за вчинення УКБ міськвиконкому правопорушення, визначеного у ч.6 ч.2 ст.2 Закону України “Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності” від 23.11.2018. Стягнуто з Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області за рахунок їх бюджетних асигнувань на користь Управління капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради суму сплаченого судового збору у розмірі 9250,50 грн.
15 серпня 2019 року виданий виконавчий лист.
30 серпня 2019 року Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області подало заяву про виправлення помилки у виконавчому листі, яка обгрунтована тим, що у виконавчому документі здійснено помилку – строк пред`явлення виконавчого документа зазначено « 26 вересня 2019 року» замість « 26 червня 2022 року», а тому є необхідність у виправленні помилки у виконавчому листі.
Ухвалою суду від 03.09.2019 заяву призначено до судового розгляду.
Учасники справи належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду заяви, у судове засідання не прибули. Про причини неприбуття суд не повідомили.
Згідно з частиною третьою статті 374 КАС України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до частини дев`ятої статті 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, суд дійшов висновку про можливість розгляду заяви за відсутності представників учасників справи, на підставі наявних в матеріалах справи документів в порядку письмового провадження.
Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 КАС України у зв`язку з неявкою в судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених в основу заяви Управління капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради про виправлення помилки у виконавчому листі у справі за позовом Управління капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради про заміну сторони виконавчого провадження, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини третьої статті 373 КАС України, виконавчий лист, ухвала мають відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим законом.
Частиною першою статті 12 Закону України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 №1404-VIII визначено, що виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Як вбачається з матеріалів справи (а.с.97-105 т.1), Управління капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради є установою органу місцевого самоврядування.
Згідно з частиною першою статті 374 КАС України, суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.
Так, дослідивши виконавчий документ, виданий 15.08.2019 Рівненським окружним адміністративним судом у справі №460/2955/18, судом встановлено, що стягувачем за даним виконавчим листом є установа органу місцевого самоврядування, а не державний орган, а тому у ньому допущено помилку, а саме: строк пред`явлення його до виконання зазначено « 26 вересня 2019 року» замість « 26 червня 2022 року».
За таких обставин, з метою усунення перешкод для виконання судового рішення, допущена у виконавчому листі помилка підлягає виправленню.
Керуючись статтями 166-167, 241, 256, 295, 374 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
Заяву Управління капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради про виправлення помилки у виконавчому листі у справі за позовом Управління капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради - задовольнити.
Виправити помилку, допущену при оформленні виконавчого листа, виданого Рівненським окружним адміністративним судом 15 серпня 2019 року у справі №460/2955/18, наступним чином: строк пред`явлення до виконання замінити з «26 вересня 2019 року» на «26 червня 2022 року».
Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.
Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повну ухвалу суду складено 13.09.2019
Суддя Недашківська К.М.