РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
08 липня 2024 р. Справа № 120/3012/24
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитришеної Р.М., розглянувши письмово в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Комісії з питань захисту прав дитини при виконавчому комітеті Могилів - Подільської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
У Вінницький окружний адміністративний суд звернулася з адміністративним позовом ОСОБА_1 до Комісії з питань захисту прав дитини при виконавчому комітеті Могилів - Подільської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Позовні вимоги мотивовані протиправністю рішення відповідача, оформленого протоколом від 13.10.2023 № 18, про відмову у наданні ОСОБА_2 статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів.
Відтак, з метою зобов`язання відповідача надати її дитині - ОСОБА_2 статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, позивач звернулася до суду.
Ухвалою від 18.03.2024 відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні). Установлено строк для подання відзиву на позовну заяву.
25.03.2024 представник позивача подав заяву про уточнення позовних вимог, у якій вказав про помилковість дати народження ОСОБА_2 зазначеної в позовній заяві - 13.10.2013, тоді як правильно - 03.10.2013.
04.07.2024 представник відповідача подав відзив на позовну заяву, у якому заперечував щодо задоволення даного адміністративного позову. Представник вказав, що 13.10.2023 на комісії з питань захисту прав дитини ОСОБА_1 повідомила, що її син народився у м. Києві, деякий час вона з дитиною там і проживала, потім переїхали до батьків у м. Могилів - Подільський, але періодично їздять до м. Києва, бо мають там житло. Син, ОСОБА_2 , з 01 вересня 2020 року навчається у Ліцеї № 1 м. Могилів - Подільського.
Представник відповідача зауважив, що згідно висновку оцінки потреб сім`ї, підготовленим Могилів - Подільським міським територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг), складні життєві обставини не виявлені, ознаки психологічної травми у дитини відсутні, відповідно до інформації шкільного психолога - хлопчик спокійний, емоційно врівноважений.
Тому, на думку представника відповідача, Комісією правомірно відмовлено у наданні статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів малолітній дитині, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у зв`язку з тим, що відповідно до висновку Могилів - Подільського міського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг), ОСОБА_2 не зазнав психологічного насильства внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів.
05.07.2024 представник позивача подав відповідь на відзив, у якій спростовує доводи відповідача, зазначені у відзиві, та просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Представник, зокрема, зазначив, що позивач та її дитина є внутрішньо переміщеними особами на підставі відповідних довідок № 516-5000735320 та № 516-5000735335, виданих 02.04.2022 Управлінням праці та соціального захисту населення Могилів-Подільської міської ради.
Згідно з цими довідками внутрішнє переміщення позивача та дитини відбулося з м. Києва, територія якого відповідно до підрозділу 2.11. розділу 2 Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Мінреінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022р., у період з 24.02.2022р. по 30.04.2022р. була територією активних бойових дій.
Крім того, відповідно до довідки КНП "Центр первинної медико - санітарної допомоги "Русанівка" від 20.09.2023, дитині позивача у м. Києві у період з 24.03.2022 по 28.03.2022 надавалася медична допомога.
Отже, є встановленим факт того, що дитина позивача під час активних бойових дій знаходився у м. Києві, та того, що саме у цей період дитина зі своєю родиною здійснила внутрішнє переміщення з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту.
Представник позивача звертає увагу суду, що відповідно до Висновку оцінки потреб сім`ї від 06.11.2023, "дитина глибоко та болісно переживає усі події, що пов`язані з війною. Має ознаки стресового розладу, нав`язливі тривожні думки, симптоми підвищеної збудливості". Тобто менше ніж через місяць той самий психолог при оцінюванні потреб сім`ї зробила протилежно інший висновок стосовно завданих дитині позивача психологічного насильства внаслідок збройного конфлікту.
Також заслуговує на увагу і консультативний висновок спеціаліста МЦ ПМСД дитячого психіатра від 05.10.2023, згідно з яким у дитини встановлений діагноз: F-43.0 і F-80.1, на момент оцінювання потреб дитина дотримується рекомендацій лікаря та проходить курс лікування".
Крім того, представник позивача зазначив, що відповідачем пропущено строк для подання відзиву на позовну заяву.
Щодо вказаного, суд зауважує, що відповідачем дійсно пропущено встановлений строк для подання відзиву на позовну заяву, однак, задля повного та всебічного з`ясування всіх обставин справи, суд дійшов висновку приєднати його до матеріалів справи.
При цьому, не заперечуючи пропуск відповідачем строку, представник позивача скориставшись своїм правом подав відповідь на відзив в порядку ст. 163 КАС України, яку суд долучає також до матеріалів.
Враховуючи, що розгляд справи по суті розпочався, інших заяв і документів не надходило, а визначений строк для їх подання закінчився, клопотань щодо продовження процесуального строку не надходило, відтак суд розглядає справу в письмовому провадженні за наявними в ній доказами.
Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, оцінивши доводи позову, встановив наступне.
Позивач, ОСОБА_1 є матір`ю ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що підтверджується свідоцтвом про народження від 24.10.2013, актовий запис № 2990 (а.с. 16).
Позивач та її малолітня дитина є внутрішньо переміщеними особами на підставі довідок № 516-5000735320 та № 516-5000735335, виданих 02.04.2022 Управлінням праці та соціального захисту населення Могилів - Подільської міської ради (а.с. 20-21).
04.10.2023 позивач звернулася до відповідача із заявою про надання її сину - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 статусу дитини, постраждалої внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, що зазнала психологічного насильства.
Однак, Комісією з питань захисту прав дитини при виконавчому комітеті Могилів - Подільської міської ради прийнято рішення від 13.10.2023 № 18 про відмову у наданні ОСОБА_2 статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів (а.с. 33-35).
Вказане рішення позивач вважає протиправним та з метою його скасування, звернулася до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи у взаємозв`язку з нормами законодавства, що регулюють спірні правовідносини, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про охорону дитинства" (далі - Закон № 2402-III) дитина, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, - дитина, яка внаслідок воєнних дій чи збройного конфлікту отримала поранення, контузію, каліцтво, зазнала фізичного, сексуального, психологічного насильства, була викрадена або незаконно вивезена за межі України, залучалася до участі у військових формуваннях або незаконно утримувалася, у тому числі в полоні.
Згідно із ст. 4 Закону № 2402-III система заходів щодо охорони дитинства в Україні включає:
визначення основних правових, економічних, організаційних, культурних та соціальних засад щодо охорони дитинства, удосконалення законодавства про правовий і соціальний захист дітей, приведення його у відповідність з міжнародними правовими нормами у цій сфері;
забезпечення належних умов для гарантування безпеки, охорони здоров`я, навчання, виховання, фізичного, психічного, соціального, духовного та інтелектуального розвитку дітей, їх соціально-психологічної адаптації та активної життєдіяльності, зростання в сімейному оточенні в атмосфері миру, гідності, взаємоповаги, свободи та рівності;
проведення державної політики, спрямованої на реалізацію цільових програм з охорони дитинства, підтримки виробництва дитячого харчування, у тому числі первинного виробництва, надання дітям пільг, переваг та соціальних гарантій у процесі виховання, навчання, підготовки до трудової діяльності, заохочення наукових досліджень з актуальних проблем дитинства;
встановлення відповідальності юридичних і фізичних осіб (посадових осіб і громадян) за порушення прав і законних інтересів дитини, заподіяння їй шкоди;
створення умов для забезпечення наявності на ринку в достатній кількості дитячого харчування, що відповідає вимогам законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, у тому числі шляхом запровадження пільгового кредитування та/або оподаткування операторів ринку харчових продуктів, митного та/або тарифного регулювання.
Статтею 30-1 Закону № 2402-III передбачено, що держава вживає всіх необхідних заходів для забезпечення захисту дітей, які перебувають у зоні воєнних дій і збройних конфліктів, дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, догляду за ними та возз`єднання їх із членами сім`ї, включаючи розшук, звільнення з полону, повернення в Україну дітей, незаконно вивезених за кордон. У разі якщо вік особи не визначений і є підстави вважати, що ця особа є дитиною, їй надається захист, передбачений цією статтею, до встановлення віку.
Усі дії держави стосовно захисту дітей, які перебувають у зоні воєнних дій і збройних конфліктів, дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, здійснюються відповідно до норм міжнародного гуманітарного права.
Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування першочергово проводять відселення дітей, які опинилися чи можуть опинитися у зоні воєнних дій чи збройних конфліктів, до безпечних районів. Відселення дітей проводиться разом з батьками, законними представниками або, за їхньою згодою, без супроводження чи з іншими особами.
У разі переміщення, у тому числі за кордон з метою евакуації під час дії надзвичайного або воєнного стану в Україні, дітей, зарахованих/влаштованих на цілодобове перебування до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування, влаштованих у сім`ю патронатних вихователів, керівники відповідних закладів, уповноважені ними працівники або інші особи, призначені органом опіки та піклування чи військовою адміністрацією/військово-цивільною адміністрацією за місцем розташування закладу, зокрема у разі усунення керівника або уповноваженого ним працівника від виконання обов`язків чи відсутності керівника або уповноваженого ним працівника, патронатні вихователі є законними представниками таких дітей (крім повноважень щодо вчинення від імені та в інтересах дитини правочинів, пов`язаних із житловими та майновими правами, надання згоди на усиновлення та зміну громадянства дитини) до повернення такої дитини в Україну або до її возз`єднання з сім`єю.
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань сім`ї та дітей, здійснює заходи, спрямовані на возз`єднання дитини з сім`єю. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері захисту прав і свобод людини та громадянина, здійснює заходи з встановлення місцезнаходження членів сім`ї дитини, сприяє пошукам, що здійснюються членами сім`ї, громадськими, благодійними, волонтерськими, гуманітарними організаціями та фондами, що беруть участь у возз`єднанні сімей.
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань сім`ї та дітей, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах освіти і науки, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, створюють умови для реабілітації у сфері охорони здоров`я, психологічної, педагогічної реабілітації та соціальної реінтеграції дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів.
Статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, надається органом опіки та піклування за місцем реєстрації дитини як внутрішньо переміщеної особи. Порядок надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, визначається Кабінетом Міністрів України.
Механізм надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів визначено Порядком надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05 квітня 2017 року № 268 (далі - Порядок № 268).
Підпунктом 3 пункту 2 Порядку 268 передбачено, що психологічне насильство, якого зазнала дитина внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів (далі - психологічне насильство), - моральні та психологічні страждання (травми) дитини, що не потребують доведення, і які вона перенесла внаслідок її проживання/перебування в умовах воєнних дій, збройних конфліктів, тимчасової окупації, її внутрішнього переміщення або переміщення за кордон, як наслідок залишення свого місця проживання/перебування у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, а також загибелі (зникнення безвісти), потрапляння у полон, смерті внаслідок отриманих у результаті збройного конфлікту поранення, контузії або каліцтва на території України чи за кордоном її батьків або одного з них - із числа цивільних осіб, а також її батьків або одного з них - з числа осіб, визначених пунктом 2 Порядку надання статусу члена сім`ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2015 р. № 740 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 78, ст. 2605; 2022 р., № 57, ст. 3390).
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 268 право на отримання статусу має дитина, а також особа, яка на час воєнних дій, збройних конфліктів, збройної агресії Російської Федерації не досягла 18 років (повноліття), і в результаті:
1) отримали поранення, контузію, каліцтво;
2) зазнали фізичного, сексуального насильства;
3) були викрадені або незаконно вивезені за межі України;
4) залучалися до участі у діях воєнізованих чи збройних формувань;
5) незаконно утримувалися, у тому числі в полоні;
6) зазнали психологічного насильства.
Наслідками воєнних дій і збройних конфліктів для дитини можуть бути одна, кілька або всі обставини, зазначені в пункті 3 цього Порядку. Під час надання дитині статусу заявником визначається обставина, яка мала найбільший негативний вплив на стан здоров`я та розвиток дитини.
Пунктом 6 Порядку № 268 передбачено, що для надання статусу законний представник дитини або у разі, коли дитина переміщується без супроводження батьків або осіб, які їх замінюють, її родичі (баба, дід, прабаба, прадід, тітка, дядько, повнолітні брат або сестра), вітчим, мачуха, представник органу опіки та піклування подають до служби у справах дітей заяву про надання статусу, згоду на обробку персональних даних відповідно до Закону України "Про захист персональних даних" і засвідчені в установленому порядку копії таких документів:
свідоцтва про народження дитини або іншого документа, що посвідчує особу дитини;
документа, що посвідчує особу заявника;
документа, що підтверджує повноваження законного представника дитини (у разі коли дитина постійно проживає/перебуває у закладі охорони здоров`я, закладі освіти або іншому дитячому закладі, - документа, що підтверджує факт перебування дитини в такому закладі) або родинні стосунки між дитиною та заявником;
довідки про взяття дитини на облік як внутрішньо переміщеної особи (у разі наявності);
паспорта громадянина України, виготовленого у формі книжечки (у разі наявності);
паспорта громадянина України або паспорта громадянина України для виїзду за кордон у формі е-паспорта або е-паспорта для виїзду за кордон (у разі наявності);
витягу з реєстру територіальної громади (у разі наявності).
За обставин, передбачених у підпункті 6 пункту 3 цього Порядку, також подаються: висновок оцінки потреб сім`ї (особи) у соціальних послугах, підготовлений центром соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді за формою, затвердженою Мінсоцполітики. До оцінювання потреб сім`ї (особи) може бути залучений психолог/практичний психолог, психотерапевт, психіатр, що працює в іншому закладі, установі, організації. На основі висновку оцінки потреб сім`ї (особи) у соціальних послугах за згодою батьків/законних представників дитина направляється до відповідного закладу/організації для реабілітації та отримання відповідних соціальних послуг.
Пунктом 5 Порядку № 268 установлено, що статус надається органом опіки та піклування за задекларованим/зареєстрованим місцем проживання/перебування дитини як внутрішньо переміщеної особи, за місцем звернення, якщо місце проживання/перебування дитини не задеклароване/ не зареєстроване або задеклароване/зареєстроване на території, на якій ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованій Російською Федерацією, або за місцем виявлення такої дитини місцевими органами виконавчої влади та/або органами місцевого самоврядування.
Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією затверджено Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22 грудня 2022 року № 309, згідно з яким м. Київ включено до переліку територій активних бойових дій у період з 24.02.2022 по 30.04.2022.
Верховний Суд у постанові від 24.01.2023 по справі № 360/3668/18 зазначив, що у вирішенні питання щодо можливості надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, слід виходити з наявності у дитини статусу внутрішньо переміщеної особи.
Також необхідним є наявність причинно-наслідкового зв`язку між воєнними діями, збройним конфліктом на території населеного пункту, включеного до Переліку, та фактом настання обставин (насильство, каліцтво тощо), які мали негативний вплив на стан здоров`я та розвиток дитини, оскільки, виходячи із поняття дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, то саме внаслідок воєнних дій чи збройного конфлікту така дитина мала, зокрема, зазнати психологічного насильства.
За обставин справи, спірним рішенням оформленим протоколом від 13.10.2023 № 18 Комісія вирішила відмовити у наданні статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів малолітній дитині, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у зв`язку з тим, що відповідно до висновку Могилів - Подільського міського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг), ОСОБА_2 не зазнав психологічного насильства внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів (а.с. 33-35).
Однак, відповідно до матеріалів справи, зокрема висновку за період 31.10.2023 по 06.11.2023, до здійснення оцінки потреб залучено психолога територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг).
Психологом проведена діагностична робота на визначення глибини постресових переживань, емоційного стану, індивідуальних та характерологічних характеристик.
За результатами оцінки психологічного стану - хлопчик активний, легко спілкується. При виконанні завдань відповідальний і зосереджений. Переживання досить глибокі, присутні наявність страхів, щодо власної безпеки і рідних, емоційно вразливий.
Глибоко та болісно переживає усі події, що пов`язані з війною. Має ознаки стресового розладу, нав`язливі тривожні думки, симптоми підвищеної збудливості.
Відповідно до листа КНП "Могилів - Подільський МЦ ПМСД" Дмитро Родкін перебуває на обліку у лікаря - педіатра ОСОБА_4 .
Згідно з консультативним "висновком спеціаліста МЦ "ПМСД" дитячого психіатра від 05.10.2023 року у дитини встановлено діагноз: F-43.0, F-80.1 на момент оцінювання потреб дитина дотримується рекомендацій лікаря та проходить курс лікування.
Так, суд бере до уваги, що цей Висновок датований пізніше, а ніж Комісією розглядалось питання щодо надання ОСОБА_2 статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, однак, на думку суду, відповідачем не в повній мірі досліджено докази в підтвердження отриманих ОСОБА_2 психологічних чи моральних страждань.
Згідно Консультативного висновку спеціаліста МЦ ПМСД дитячого психіатра від 05.10.2023 дитині встановлено діагноз F - 43.0 та F - 80.1 та призначено рекомендації щодо лікування (а.с. 36).
Відповідно до Міжнародної статистичної класифікації хвороб та проблем, пов`язаних зі здоров`ям Класу V. Розлади психіки та поведінки, F - 43.0 - гострий стресовий розлад або гостра реакція на стрес, також відомий як психологічний шок, психічний шок або просто шок - це психологічна відповідь на жахливий, травматичний або несподіваний досвід. Бойова психічна травма є подібною реакцією на травму війни. Реакції можуть включати (але не обмежуватися цим) нав`язливі або дисоціативні симптоми та симптоми реактивності, такі як уникання або збудження. Гострий стресовий розлад може проявлятися протягом днів або тижнів після травматичної події.
F - 80.1 - специфічний розлад, який пов`язаний з розвитком, у якому здатність дитини використовувати розмовну мову знаходиться на рівні, значно нижчому, ніж відповідає його віку, але при якому розуміння мови не виходить за межі вікової норми; аномалії артикуляції при цьому можуть бути не завжди.
Крім того, відповідно до Довідки КНП "Центр первинної медико - санітарної допомоги "Русанівка" від 20.09.2023, дитині позивача у м. Києві у період з 24.03.2022 по 28.03.2022 надавалася медична допомога (а.с. 37).
Відповідно до Переліку м. Київ включено до переліку територій активних бойових дій у період з 24.02.2022 по 30.04.2022, коли дитина перебувала у місті.
Відтак, матеріалами справи підтверджено, що перебуваючи на території населеного пункту, де велися воєнні дії та збройні конфлікти, ОСОБА_2 зазнав психологічного насильства, тому під час розгляду заяви позивача відповідач не в повній мірі дослідив надані ОСОБА_1 документи та протиправно відмовив у наданні ОСОБА_2 статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, тому рішення, оформлене протоколом від 13.10.2023 № 18 підлягає скасуванню.
При цьому, суд вважає слушними доводи представника позивача, що психолог при оцінюванні потреб сім`ї на протязі місяця зробила два протилежних висновки стосовно завданих дитині позивача психологічного насильства внаслідок збройного конфлікту.
Зокрема, Актом оцінки потреб сім`ї за період 27.09.2023 по 03.10.2023 фахівець, відповідальний за проведення оцінки потреб ОСОБА_5 , зазначила про відсутність ознак СЖО (а.с. 28-32).
Натомість Висновком оцінки потреб сім`ї за період з 31.10.2023 по 06.11.2023, складеним провідним фахівцем із соціальної роботи територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) ОСОБА_5 , "дитина глибоко та болісно переживає усі події, що пов`язані з війною. Має ознаки стресового розладу, нав`язливі тривожні думки, симптоми підвищеної збудливості" (а.с. 23-25).
З огляду на вищевикладене, суд вважає, що позов підлягає задоволенню шляхом зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 04.10.2023 про надання її малолітній дитині статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, та прийняти рішення з урахуванням висновків суду.
Відповідно до положень ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В силу приписів ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єктів владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що за наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Отже, судовий збір в розмірі 645,97 грн належить стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст. ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань захисту прав дитини при виконавчому комітеті Могилів - Подільської міської ради, оформлене протоколом від 13.10.2023 № 18, про відмову у наданні ОСОБА_2 статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів.
Зобов`язати Комісію з питань захисту прав дитини при виконавчому комітеті Могилів - Подільської міської ради повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 04.10.2023 про надання її малолітній дитині ОСОБА_2 статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, та прийняти рішення з урахуванням висновків суду у цій справі.
У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Могилів - Подільської міської ради сплачений при зверненні до суду судовий збір у розмірі 645,97 (шістсот сорок п`ять гривень 97 копійок).
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Інформація про учасників справи:
Позивач: ОСОБА_1 (РНОКПП - НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 );
Відповідач: Комісія з питань захисту прав дитини при виконавчому комітеті Могилів-Подільської міської ради (код ЄДРПОУ - 04051052, площа Шевченка, 6/16, м. Могилів - Подільський, Вінницька область, 24000).
Суддя Дмитришена Руслана Миколаївна