open
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Чинний
                             
                             
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
29.04.2009 N 224

Про підсумки роботи в органах ДПС

зі зверненнями громадян

за I квартал 2009 року

У сучасних умовах до пріоритетних напрямів діяльності держави
слід віднести забезпечення й охорону конституційних прав і свобод
людини та громадянина. Реалізація конституційних прав, свобод людини і громадянина
посідає чи не найперше місце у системі розвитку демократичної
соціально-правової держави. Конституцією України ( 254к/96-ВР ) та
Законом України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ) гарантовано
право громадян на звернення до органів державної влади та
місцевого самоврядування, яке забезпечує можливість відстоювати, а
у разі порушення - відновлювати права та законні інтереси. Державна податкова адміністрація України постійно приділяє
увагу зверненням громадян як одному з пріоритетних напрямів
роботи. Так, у I кварталі до ДПА України надійшло 973 письмові
звернення. Це на 45,7 відсотка менше, ніж у відповідному періоді
2008 року, з них 80,8 відс. складають заяви, 11,4 відс. - скарги,
5,3 відс. - інформаційні запити, 2,5 відс. - пропозиції. Щодо тематики інших звернень, то найбільш актуальними були
питання: відмова від присвоєння (поновлення) ідентифікаційного
номера - 27,8 відсотка (240 звернень). Найбільше звернень надійшло
із Волинської, Київської, Харківської та Черкаської областей; оподаткування доходів фізичних осіб - 21,3 відсотка (184
звернення). Чимала частка таких звернень надійшла з Донецької,
Дніпропетровської та Луганської областей; податок на додану вартість - 14,4 відсотка (124 звернення).
Найбільша кількість таких звернень надійшла з Харківської області. Зменшилась у загальній структурі звернень і кількість скарг
від громадян. Так, протягом I кварталу до ДПА України надійшло
скарг на 32,7 відс. менше, ніж у відповідному періоді 2008 року
(111 - у 2009 році проти 165 - у 2008). З 111 скарг підтвердилися повністю або частково лише 8, або
7,2 відсотка загальної кількості скарг, з них 2 скарги - на
недоліки в роботі працівників ОДПС та 5 - на неправомірні дії
органів ДПС, 1 - стосувалася інших питань. Щодо звернень громадян до регіональних органів ДПС України,
то протягом I кварталу надійшло трохи більше 3,5 тис. письмових
звернень громадян: 91 відсоток складають заяви; 6,7 відсотка - скарги; 1,9 відсотка - інформаційні запити; 0,2 відсотка - пропозиції. Кількість звернень громадян до органів ДПС у I кварталі 2009
року зменшилася на 9,7 відсотка (3734 - у 2009 році проти 4137 - у
2008). Значно менше надходило і повторних письмових звернень. Кількість скарг до регіональних органів ДПС у звітному
періоді також зменшилася (надійшло на 2,3 відсотка менше, ніж за
відповідний період 2008 року: 253 - у 2009 році, 259 - у 2008). Окремі факти, викладені у скаргах громадян, підтвердилися (із
загальної кількості скарг (253) підтвердилися повністю або
частково 9, що становить майже 4 відсотки загальної кількості).
Про неправомірні дії працівників органів ДПС йшлося у 6 (66,7
відс.) з них, а саме: Харківська область - 3 випадки (Нововодолазька МДПІ,
Куп'янська ОДПІ, ДПІ у Київському районі м. Харкова), АР Крим (ДПІ у м. Феодосії), Запорізька (Мелітопольська
ОДПІ), Луганська (ДПІ у м. Сєверодонецьку) області - по 1 скарзі. Про недоліки у роботі йшлося у 3 скаргах (21,5 відс.), які
підтвердилися у: Вінницькій (Липовецька МДПІ), Львівській (ДПІ у
Сихівському районі), Хмельницькій (ДПІ у м. Хмельницькому)
областях. У зверненнях до регіональних органів ДПС громадяни порушували
переважно такі питання: контрольно-перевірочна робота - 36,3 відсотка. Найбільша
кількість таких звернень зафіксована у Харківській області та АР
Крим; податок з доходів фізичних осіб - 14,4 відсотка. Найбільше
звернень з цих питань у Донецькій, Харківській та Запорізькій
областях; оподаткування доходів підприємницької діяльності (єдиний,
фіксований податок, загальна система оподаткування) - 12
відсотків. Найбільше надійшло звернень з АР Крим та Донецької
області. В умовах економічної кризи є важливим забезпечення органами
ДПС України можливості реалізації громадянами конституційного
права на звернення. З цією метою посадовими особами органів ДПС
всіх рівнів для вирішення проблемних питань постійно проводяться
особисті прийоми. З початку року посадовими особами ДПА України проведено 50
прийомів за участі 67 громадян (44 прийоми - у 2008 році). Збільшення на 13,6 відсотка відбулося за рахунок звернень
громадян з питань: повернення сум, заявлених до бюджетного відшкодування, - 40
відсотків (34 відс. - у 2008 році); кадрових - 22 відсотки (22,7 відс. - у 2008 році). Протягом січня - березня 2009 року посадовими особами
регіональних органів ДПС проведено 4866 особистих прийомів, що на
243, або на 4,7 відс. менше, ніж за відповідний період 2008 року
(5109 - у 2008 році).
Враховуючи викладене, Н А К А З У Ю:
1. Директору Департаменту масово-роз'яснювальної роботи та
звернень громадян Косарчуку В.П., начальнику Управління реєстрації
та обліку платників податків Калєніченко Н.Г. організувати
проведення масово-роз'яснювальної роботи з метою зменшення
кількості звернень громадян, пов'язаних з відмовою від присвоєння
(поновлення) ідентифікаційного номера.
Термін: II квартал 2009 року.
2. Головам ДПА у Житомирській - Юрченку В.М.,
Дніпропетровській - Шинкаренку П.В., Івано-Франківській -
Назарову В.О. областях забезпечити безумовне дотримання вимог
Указу Президента України від 7 лютого 2008 року N 109/2008
( 109/2008 ) "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації
та гарантування конституційного права на звернення до органів
державної влади та органів місцевого самоврядування" та п. 23
Плану заходів органів ДПС України щодо поліпшення організації
роботи з розгляду звернень громадян, затвердженого Головою ДПА
України 17.04.2008, у частині особистої участі у постійно діючих
комісіях з питань розгляду звернень громадян.
3. Попередити: начальників ДПІ у м. Феодосії в АР Крим Гордєєву Н.В.;
Мелітопольської ОДПІ Запорізької - Бєгун Т.О.; ДПІ у
м. Сєверодонецьку Луганської - Колеснік Н.С.; ДПІ у Київському
районі м. Харкова Сагайдак І.А., Нововодолазької МДПІ Краєву Л.М.,
Куп'янської ОДПІ Кухтіну О.І. Харківської областей, що у разі
неполіпшення протягом II кварталу ц. р. організації роботи з
розгляду звернень громадян та надходження скарг на неправомірні
дії посадових осіб органів ДПС, що матимуть підтвердження, буде
розглянуто питання про застосування до них заходів дисциплінарного
стягнення.
4. Звернути увагу: начальника Липовецької МДПІ Вінницької області
Плахотнюка О.Ф. на неналежну організацію роботи зі зверненнями
громадян та неякісну підготовку довідки про грошове забезпечення
гр. Власюку А.В., що призвело до подання скарги на недоліки у
роботі органу ДПС; начальника ДПІ у м. Хмельницькому Хмельницької області
Семенюка В.П. на неналежний контроль за своєчасним та об'єктивним
розглядом звернень громадян та неякісну підготовку відповіді гр.
Сехіній Т.М., що призвело до подання скарги на недоліки у роботі
органу ДПС; начальника ДПІ у Сихівському районі Львівської області
Токарського Б.Й. на неналежний контроль за виконавською
дисципліною та порушенням терміну видачі Свідоцтва про сплату
єдиного податку фізичній особі - підприємцю Сисоєвій О.Ю., що
призвело до подання скарги на недоліки у роботі органу ДПС.
5. Вказати голові ДПА у Харківській області Денисюку С.Ф. на
необхідність вжиття заходів для поліпшення організації роботи з
розгляду звернень громадян, у тому числі скарг, що підтвердилися.
6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника
Голови ДПА України Лекаря С.І.
Голова С.В.Буряк

  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: