open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Попередня
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
26.04.2007 N 208

Про затвердження Положення

про Галузеву інформаційно-телекомунікаційну

систему МОЗ України "HealthNet"

На виконання положень Указу Президента України
від 20.10.2005 р. N 1497 ( 1497/2005 ) "Про першочергові завдання
щодо впровадження новітніх інформаційних технологій" в частині
розвитку загальнодержавних інформаційних систем в галузі охорони
здоров'я та з метою розширення застосування Галузевої
інформаційно-телекомунікаційної системи МОЗ України "HealthNet"
(далі ГІТС "HealthNet") в роботі установ та закладів галузі,
Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Положення про Галузеву
інформаційно-телекомунікаційну систему МОЗ України "HealthNet"
(додається).
2. Визначити, що електронний обмін інформацією між МОЗ
України та закладами, установами і організаціями галузі
в подальшому здійснюватиметься засобами ГІТС "HealthNet".
3. Доручити начальнику Відділу інформаційно-аналітичного
забезпечення та зв'язків з громадськістю здійснення координації
робіт Адміністратора ГІТС "HealthNet", пов'язаних із її
експлуатацією.
4. Адміністратору ГІТС "HealthNet" - Державному підприємству
"Український інформаційно-обчислювальний центр" МОЗ України:
4.1. В місячний термін здійснити, за участі закладів, установ
та організацій галузі, дослідну експлуатацію оновленого
центрального вузла ГІТС "HealthNet".
4.2. В місячний термін розробити та, після погодження
Координатором, затвердити Регламент функціонування ГІТС
"HealthNet" та інші регламенти, передбачені Положенням про
Галузеву інформаційно-телекомунікаційну систему МОЗ України
"HealthNet".
4.3. В двомісячний термін забезпечити технічні можливості
під'єднання до ГІТС "HealthNet" безпосередньо підпорядкованих МОЗ
України закладів, установ і організацій галузі охорони здоров'я та
в подальшому здійснювати надання МОЗ України послуг щодо
забезпечення функціонування ГІТС "HealthNet" та її
адміністрування.
5. Керівникам структурних підрозділів МОЗ України та урядових
органів державного управління у складі МОЗ України забезпечити
електронний обмін інформацією з закладами, установами та
організаціями галузі, під'єднаними до ГІТС "HealthNet", засобами
цієї системи.
6. Міністру охорони здоров'я АР Крим, начальникам Головних
управлінь охорони здоров'я Дніпропетровської, Київської,
Львівської, Харківської, Головного управління охорони здоров'я та
медицини катастроф Черкаської обласної державної адміністрації,
управління охорони здоров'я та медицини катастроф Одеської та
управлінь охорони здоров'я обласних державних адміністрацій,
Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення
Київської та управління охорони здоров'я Севастопольської міських
державних адміністрацій, керівникам установ, організацій та
закладів, підпорядкованих МОЗ України:
6.1. Взяти участь у дослідній експлуатації оновленого
центрального вузла ГІТС "HealthNet".
6.2. Вжити заходів, пов'язаних із під'єднанням до ГІТС
"HealthNet".
6.3. Забезпечити обмін інформацією з МОЗ України засобами
ГІТС "HealthNet".
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Перший заступник Міністра О.М.Орда

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства

охорони здоров'я України

26.04.2007 N 208

ПОЛОЖЕННЯ

про Галузеву інформаційно-телекомунікаційну

систему МОЗ України "HealthNet"

Розділ I. Загальні положення
1. Галузева інформаційно-телекомунікаційна система МОЗ
України "HealthNet" (далі - ГІТС "HealthNet") призначена для
забезпечення електронного обміну інформацією між суб'єктами
єдиного інформаційного простору галузі охорони здоров'я.
2. Метою ГІТС "HealthNet" є створення інтегрованого
інформаційного середовища галузі охорони здоров'я, ізольованого
від інших глобальних інформаційних систем, та (забезпечення
функціонування в його межах внутрішньогалузевих інформаційних
ресурсів та сервісів, в тому числі корпоративної системи
електронної пошти МОЗ України "HealthMail" (далі КСЕП
"HealthMail").
3. Функціонування ГІТС "HealthNet" здійснюється відповідно до
чинного законодавства.
Розділ II. Визначення термінів
4. У цьому Положенні наведені нижче терміни вживаються
в такому значенні: домен - частина ієрархічного адресного простору ГІТС
"HealthNet", яка має унікальну назву, що її ідентифікує, та
обслуговується центральним вузлом; домен.moz - кореневий домен верхнього рівня ієрархічного
адресного простору ГІТС "HealthNet"; домени другого рівня - частина адресного простору ГІТС
"HealthNet", що розташовується на другому рівні ієрархії імен та
призначається для групування абонентів за регіональною або іншою
ознакою; абонентські домени - частина адресного простору ГІТС
"HealthNet", що розташовується на третьому рівні ієрархії імен та
надається абонентам для їх ідентифікації в мережі; Координатор - структурний підрозділ МОЗ України, що здійснює
координацію робіт Адміністратора ГІТС "HealthNet", пов'язаних з її
експлуатацією; Адміністратор - підприємство, що надає МОЗ України послуги
щодо забезпечення функціонування ГІТС "HealthNet" та здійснює її
адміністрування. абонент - установа або організація, що є користувачем ГІТС
"HealthNet", та має хоча б один абонентський вузол ГІТС
"HealthNet"; абонентський вузол - апаратно-програмний комплекс, що
складається з комп'ютера абонента з налаштованим для роботи
в системі ГІТС "HealthNet" клієнтським програмним забезпеченням,
який має доступ до мережі Інтернет та реалізує функції робочого
місця ГІТС "HealthNet"; центральний вузол - апаратно-програмний комплекс, що
складається з серверів та спеціалізованого програмного
забезпечення, які реалізують комплекс функцій підтримки
інформаційного середовища ГІТС "HealthNet"; e-mail - адреса електронної пошти в мережі Інтернет.
Розділ III. Організаційна структура ГІТС "HealthNet"
5. ГІТС "HealthNet" є розподіленою ієрархічною інформаційною
системою з централізованим управлінням, яке здійснюється
Адміністратором відповідно до вимог цього Положення.
6. Адміністратор ГІТС "HealthNet" - Державне підприємство
"Український інформаційно-обчислювальний центр" МОЗ України: а) відповідно до вимог цього Положення, розробляє і
затверджує за погодженням Координатора Регламент функціонування
ГІТС "HealthNet", Регламент функціонування КСЕП "HealthMail", інші
регламенти окремих інформаційних ресурсів та сервісів, вносить до
них необхідні зміни та доповнення; б) здійснює поточну підтримку функціонування та забезпечує,
в межах наявних технічних можливостей, розвиток інфраструктури
ГІТС "HealthNet", адмініструє домен.moz, домени другого рівня та
абонентські домени ГІТС "HealthNet"; в) забезпечує функціонування центрального вузла ГІТС
"HealthNet"; г) підтримує функціонування централізованих
внутрішньогалузевих інформаційних ресурсів та сервісів ГІТС
"HealthNet", в тому числі КСЕП "HealthMail"; ґ) відповідно до вимог цього Положення та відповідних
регламентів реєструє нових, призупиняє, позбавляє реєстрації та
відновлює реєстрацію існуючих абонентів ГІТС "HealthNet"; д) здійснює моніторинг інформаційних потоків в ГІТС
"HealthNet" та надає її абонентам відповідну інформацію в порядку
та з деталізацією, передбаченою Регламентом функціонування ГІТС
"HealthNet"; е) здійснює контроль за дотриманням абонентами умов
користування ГІТС "HealthNet" та вживає відповідних заходів, в
тому числі обмежувального характеру, направлених на забезпечення
надійного функціонування ГІТС "HealthNet"; є) інформує абонентів ГІТС "HealthNet" щодо правил її
використання, надає абонентам необхідну консультативну допомогу
стосовно роботи ГІТС "HealthNet", розглядає скарги та пропозиції; Адміністратор ГІТС "HealthNet" керується у своїй роботі
вказівками Координатора та надає йому необхідну інформацію
стосовно функціонування ГІТС "HealthNet".
7. Абонент ГІТС "HealthNet": а) неухильно дотримується вимог цього Положення та
відповідних регламентів при користуванні інформаційними ресурсами
та сервісами ГІТС "HealthNet"; б) звертається в установленому Регламентом функціонування
ГІТС "HealthNet" порядку до Адміністратора щодо зміни переліку
доступних йому інформаційних ресурсів та сервісів, вносить
зауваження та пропозиції; в) відповідно до рекомендацій, наданих Адміністратором,
налаштовує клієнтське програмне забезпечення власного
абонентського вузла "HealthNet", забезпечує його антивірусний
захист та захист від несанкціонованого доступу; г) у порядку, передбаченому відповідними регламентами,
створює та розміщує у ГІТС "HealthNet" власні інформаційні
ресурси; ґ) визначає контактних осіб, що відповідають за
функціонування абонентського вузла (технічна контактна особа) і
вирішення питань адміністративного характеру, в тому числі
приймання та передавання кореспонденції засобами КСЕП "HealthMail"
(адміністративна контактна особа), в триденний термін інформує
Адміністратора щодо змін у облікових даних, наданих під час
реєстрації.
Розділ IV. Порядок реєстрації

абонентів ГІТС "HealthNet"
8. Реєстрація абонентів ГІТС "HealthNet" здійснюється
Адміністратором на підставі заяви, яка повинна містити такі дані: а) повну назву підприємства або організації; б) фактичну адресу розташування; в) посаду, ім'я, по-батькові, прізвище, контактний телефон та
e-mail адміністративної контактної особи; г) посаду, ім'я, по-батькові, прізвище, контактний телефон та
e-mail технічної контактної особи; ґ) перелік інформаційних ресурсів та сервісів, доступ до яких
абонент бажає отримати; д) підтвердження того, що абонент ознайомлений з цим
Положенням і діючими регламентами та зобов'язується дотримуватись
відповідних вимог; е) технічну та іншу інформацію, необхідну Адміністратору для
під'єднання абонента до ГІТС "HealthNet". Форма заяви затверджується Адміністратором.
9. Заява надається на ім'я керівника підприємства -
Адміністратора за підписом керівника закладу (установи або
організації) - абонента, завіреного круглою печаткою. До заяви
додається фотокопія довідки щодо включення абонента до Єдиного
державного реєстру підприємств та організацій України.
10. Заяви на реєстрацію закладів, установ та організацій, які
безпосередньо не підпорядковані Міністерству охорони здоров'я
України, іншим урядовим органам державного управління у системі
МОЗ України, підлягають попередньому погодженню Координатором.
11. Заява на реєстрацію абонента розглядається
Адміністратором протягом 3-х робочих днів. Адміністратор може
перевірити працездатність наданих абонентом e-mail шляхом
надсилання на них тестового повідомлення. Висновок про
непрацездатність адреси робиться в разі відсутності підтвердження
отримання тестового повідомлення до кінця наступного робочого дня.
12. За результатами розгляду заяви Адміністратор реєструє
абонента та надсилає необхідні для роботи в ГІТС "HealthNet"
облікові дані на e-mail адміністративної контактної особи
абонента, або повідомляє абоненту засобами e-mail чи по
контактному телефону про причину відмови у реєстрації.
13. При реєстрації абоненту виділяється абонентський домен
у мережі ГІТС "HealthNet", одна поштова скринька в КСЕП
"HealthMail" та надається доступ до внутрішньогалузевих
інформаційних ресурсів загального користування. В подальшому
надання або позбавлення доступу до окремих інформаційних ресурсів
та сервісів ГІТС "HealthNet" здійснюється за заявками абонента, що
надаються в електронному вигляді на визначені Адміністратором
службові електронні адреси в КСЕП "HealthMail".
14. Після реєстрації абонента обмін інформацією
організаційного характеру між Адміністратором та абонентом
здійснюється засобами КСЕП "HealthMail" або, в разі неможливості
використання корпоративної електронної пошти, засобами e-mail
з адміністративною або технічною контактною особами абонента.
15. Підставою для відмови у реєстрації абонента може бути: а) ненадання абонентом усієї передбаченої формою заяви
інформації або надання некоректної чи недостовірної інформації; б) відсутність погодження Координатора для закладів, установ
та організацій, що не знаходяться у безпосередньому
підпорядкуванні МОЗ України, інших урядових органів державного
управління у системі МОЗ України; в) відсутності технічних можливостей.
16. Припинення реєстрації абонентів ГІТС "HealthNet"
здійснюється: а) на підставі заяви абонента, наданої в паперовому вигляді,
за підписом керівника закладу (установи, організації), завіреного
круглою печаткою; б) в разі систематичного порушення абонентом правил
користування ГІТС "HealthNet" передбачених цим Положенням та
регламентами, що призвело до більш ніж триразового призупинення
його реєстрації протягом трьох місяців або в разі відмови чи
неможливості абонента в 14-тиденний термін усунути причини, що
призвели до призупинення його реєстрації; в) за письмовою вказівкою Координатора.
17. В разі вчинення абонентом дій, що можуть привести до
порушення працездатності центрального або інших абонентських
вузлів, інформаційних ресурсів або сервісів, спроб
несанкціонованого доступу, порушень правил користування КСЕП
"HealthMail" або інших ресурсів та сервісів, а також в разі
детектування вірусної активності, джерелом якої є абонентський
вузол, реєстрація відповідного абонента негайно призупиняється
Адміністратором з наданням йому відповідних роз'яснень засобами
e-mail на ім'я адміністративної контактної особи.
18. Відновлення реєстрації абонента здійснюється
Адміністратором після усунення абонентом причин призупинення його
реєстрації та надання ним відповідних роз'яснень. В разі, якщо
протягом одного місяця з моменту відновлення реєстрації абонентом
вчиняються дії, наслідком яких є повторне призупинення його
реєстрації, відновлення реєстрації вимагає погодження
Координатора.
19. В разі, якщо абонент вважає, що дії або бездіяльність
Адміністратора порушують його права, абонент може звернутися до
Адміністратора з відповідною скаргою в порядку, передбаченому
Регламентом функціонування ГІТС "HealthNet", та, у випадку
незадоволення Адміністратором цієї скарги, безпосередньо до
Координатора, долучивши до відповідного звернення свій запит та
відмову Адміністратора.
Розділ V. Корпоративна система електронної пошти

МОЗ України "HealthMail"
20. КСЕП "HealthMail" є базовим сервісом ГІТС "HealthNet" та
призначена для: а) розсилки офіційної кореспонденції МОЗ України
інформаційного та нормативного характеру абонентам ГІТС
"HealthNet", в тому числі запитів стосовно надання останніми
інформації; б) пересилання інформації абонентами ГІТС "HealthNet" до МОЗ
України, якщо відповідним запитом МОЗ України передбачено надання
інформації в електронному вигляді; в) оперативного обміну повідомленнями між абонентами ГІТС
"HealthNet"; г) листування з Адміністратором ГІТС "HealthNet" з питань,
пов'язаних із функціонуванням ГІТС "HealthNet".
21. Електронне листування МОЗ України з підпорядкованими йому
закладами, установами, організаціями та підприємствами
здійснюється виключно засобами КСЕП "HealthMail".
22. Під час реєстрації в ГІТС "HealthNet" абонент отримує
одну поштову скриньку у КСЕП "HealthMail". Надання або ліквідація
додаткових поштових скриньок здійснюється Адміністратором за
відповідною заявкою абонента.
23. Абонент, як правило, розташовує абонентський вузол КСЕП
"HealthMail" у приймальні керівника (заступника керівника)
установи. Для закладів, установ та організацій системи МОЗ України
ця вимога є обов'язковою.
24. Абонентам ГІТС "HealthNet" при використанні КСЕП
"HealthMail" необхідно дотримуватись наступних вимог: а) пересилати кореспонденцію виключно службового характеру,
при цьому категорично забороняється пересилати інформацію з
обмеженим доступом (конфіденційну з грифом "Для службового
користування" або таємну); б) надсилати кореспонденцію виключно за призначенням,
уникаючи здійснення розсилок невиправдано великій кількості
абонентів; в) запобігати розсиланню кореспонденції, що містить вірусний
код, для чого встановлювати на абонентському вузлі антивірусне
програмне забезпечення та регулярно його оновлювати; г) оформляти лист електронної пошти відповідно до вимог,
передбачених регламентом її функціонування, який затверджується
Адміністратором, включаючи при цьому до листа таку вихідну
інформацію: - назву установи-відправника; - стисло викладений заголовок повідомлення, що допомагає
визначити його зміст; - посаду, ім'я, по-батькові та прізвище посадової
особи-відправника (виконавця офіційного листа, що надсилається,
тощо); - посаду, ім'я, по-батькові та прізвище посадової
особи-отримувача (у відповіді на запит посадової особи -
відправника запиту тощо) або перелік найменувань абонентів, якщо
лист надсилається на декілька адрес; - в разі, якщо надсилається офіційний лист, його реквізити
(реєстраційний номер та дата реєстрації листа, що надсилається,
та, в разі, якщо зазначеним листом надається відповідь, -
реєстраційний номер та дата реєстрації листа-запита);
25. Суворо забороняється здійснювати пересилання (в тому
числі у автоматичному режимі) листів електронної пошти з мережі
Інтернет до КСЕП "HealthMail" та у зворотному напрямку.
26. В разі недотримання абонентом зазначених вище вимог
Адміністратор, в залежності від можливого впливу дій абонента на
функціонування системи в цілому або на роботу в ній інших
абонентів, вживає адекватні заходи (від попередження абонента до
блокування відповідної поштової скриньки або призупинення
реєстрації абонента).
27. Відповідальність за зміст повідомлень та дотримання вимог
чинного законодавства при користуванні КСЕП "HealthMail" несе
абонент.
28. Абонент забезпечує перевірку власних поштових скриньок
КСЕП "HealthMail" щонайменше тричі впродовж робочого дня та
відповідає за своєчасне отримання вхідної кореспонденції.
Начальник Відділу
інформаційно-аналітичного
забезпечення та зв'язків
з громадськістю Р.Й.Лихотоп

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: