{Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства охорони здоров'я № 143 від 25.02.2014}
Про затвердження Порядку діяльності Міністерства охорони здоров'я України при взаємодії з Кабінетом Міністрів України
З метою якісної та своєчасної підготовки матеріалів до участі Міністра у засіданнях Кабінету Міністрів України, керуючись Регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950, та Положенням про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженим Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 467, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок діяльності МОЗ України при взаємодії з Кабінетом Міністрів України (далі - Порядок), що додається.
2. Керівникам самостійних структурних підрозділів Міністерства охорони здоров'я України та центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров'я України:
2.1. Забезпечити безумовне виконання Порядку.
2.2. До 28 квітня 2013 року визначити відповідальних працівників з підготовки матеріалів до участі Міністра у засіданнях Кабінету Міністрів України та надати інформацію про таких осіб до Управління із забезпечення діяльності Міністра охорони здоров'я України (патронатна служба) із зазначенням прізвища та ініціалів, контактних телефонів, факсів та електронних адрес.
2.3 Забезпечити повну та своєчасну підготовку необхідних матеріалів з питань, що розглядатимуться на засіданнях Кабінету Міністрів України, та подання їх до Департаменту інформаційно-організаційного та документального забезпечення для узагальнення.
2.4. Під час опрацювання матеріалів, що готуються до засідань Кабінету Міністрів України, забезпечити співпрацю з відповідними структурними підрозділами Секретаріату Кабінету Міністрів України.
3. Департаменту інформаційно-організаційного та документального забезпечення (Ю. Сіденко) забезпечити узагальнення та своєчасне подання до Кабінету Міністрів України необхідних матеріалів з питань, що розглядатимуться на засіданнях Кабінету Міністрів України.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Управління із забезпечення діяльності Міністра охорони здоров'я України (патронатна служба), С. Скрипченко.
ПОРЯДОК
діяльності Міністерства охорони здоров'я України при взаємодії з Кабінетом Міністрів України
Розділ I. Розробка проектів нормативно-правових актів, які направляються до Кабінету Міністрів України
1. Проекти законів, нормативно-правових актів Президента України, Кабінету Міністрів України (далі - акти) готуються на основі та на виконання Конституції і законів України, актів і доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України, доручень Прем'єр-міністра України, а також за ініціативою Міністра охорони здоров'я України.
2. Проекти актів Кабінету Міністрів України, що стосуються укладення, виконання та припинення дії міжнародних договорів України, готуються відповідно до Закону України "Про міжнародні договори України".
3. Проекти регуляторних актів Кабінету Міністрів України готуються з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", та відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308.
4. Проекти актів Кабінету Міністрів України оформляються згідно з Правилами підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 6 вересня 2005 року № 870.
Проекти постанов Кабінету Міністрів України, якими затверджуються технічні регламенти, розроблені на основі актів законодавства Європейського Союзу, оформляються з урахуванням особливостей, визначених Правилами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 18 червня 2012 року № 708.
5. Законопроекти, що вносяться у порядку законодавчої ініціативи Кабінетом Міністрів України на розгляд Верховної Ради України, готуються з дотриманням вимог, передбачених Регламентом Верховної Ради України, главами 2-5 розділу 4 та § 70-71 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (далі - Регламент).
6. Проекти актів Президента України готуються відповідно до Положення про порядок підготовки та внесення проектів актів Президента України, затвердженого Указом Президента України від 15 листопада 2006 року № 970, з дотриманням вимог глав 2-5 розділу 4 Регламенту, передбачених для проектів актів Кабінету Міністрів України.
7. Відповідальні працівники самостійних структурних підрозділів Міністерства охорони здоров'я України (далі - Міністерство) та центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров'я України (далі - Центральні органи), при розробці, погодженні та направленні до Секретаріату Кабінету Міністрів України законопроектів та проектів актів Президента України дотримуються вимог, передбачених для проектів актів Кабінету Міністрів України, встановлених цим Порядком.
7.1. Відповідальними працівниками самостійних структурних підрозділів Міністерства та Центральних органів (далі - Головний розробник) при подачі до Кабінету Міністрів України проекту нормативно-правового акта обов'язково додаються:
1) пояснювальна записка, у якій викладаються підстава та мета розроблення проекту, результати аналізу проблеми, наводиться обґрунтування необхідності прийняття акта, зазначаються позиція заінтересованих органів та заходи, здійснені для врегулювання розбіжностей (якщо проект подано з розбіжностями), відомості про наявність або відсутність у проекті акта правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень, відсутність ознак дискримінації (крім позитивних дій), відображаються фінансово-економічні розрахунки та пропозиції щодо визначення джерел покриття можливих втрат доходів або додаткових видатків бюджету, а також очікувані соціально-економічні результати реалізації акта. Якщо реалізація акта не потребує фінансування з державного чи місцевого бюджетів, про це окремо зазначається в записці.
До пояснювальної записки додаються фінансово-економічні розрахунки, проведені відповідно до пунктів 2 і 3 § 34 Регламенту, а також пропозиції за результатами громадської антикорупційної експертизи проекту акта (у разі її проведення). Крім того, можуть додаватися довідкові та інші інформаційно-аналітичні матеріали, що обґрунтовують необхідність прийняття акта;
2) довідка про погодження проекту акта;
3) протокол узгодження позицій (у разі потреби);
4) висновок Міністерства юстиції України (крім випадків, коли вноситься проект розпорядження Кабінету Міністрів України з кадрових питань), до якого у разі проведення експертизи на відповідність проекту акта acquis communautaire додається офіційний переклад відповідних актів acquis communautaire українською мовою;
5) порівняльна таблиця (якщо проектом акта передбачено внесення змін до інших актів);
6) проект акта та матеріали до нього разом з їх електронними копіями, що готуються у Microsoft Word (формат RTF, шрифт Times New Roman чотирнадцятого розміру). При цьому таблиці та діаграми готуються у Microsoft Excel.
7.2. До проекту розпорядження Кабінету Міністрів України про схвалення концепції реалізації державної політики у відповідній сфері та концепції закону пояснювальна записка не додається, а замість неї вноситься політична пропозиція, яка готується відповідно до § 56 Регламенту.
7.3. До проекту акта, що має важливе суспільне значення і стосується прав та обов'язків громадян, додається комунікативний план за формою згідно з додатком 11 до Регламенту.
8. Під час розробки акта Головний розробник забезпечує:
1) перевірку проекту акта на відповідність Конституції та законам України, актам Президента України, чинним міжнародним договорам України, Програмі діяльності Кабінету Міністрів України, державним цільовим програмам, програмам Президента України, а також на узгодженість з актами Кабінету Міністрів України з аналогічних питань та відповідність вимогам, установленим Регламентом;
2) вивчає достатність фінансово-економічних розрахунків;
3) перевіряє повноту узгодження із заінтересованими органами;
4) оцінює ефективність обраного способу нормативно-правового врегулювання проблеми, реалістичність прогнозних соціально-економічних та інших показників результативності реалізації акта;
5) аналізує регуляторний вплив проекту регуляторного акта;
6) аналізує результати експертизи на відповідність проекту акта acquis communautaire.
Розділ II. Узгодження проекту акта Кабінету Міністрів України
1. Проект акта Кабінету Міністрів України після його погодження у структурних підрозділах МОЗ України та Центральних органах Головний розробник направляє у встановленому законодавством порядку на обов'язкове погодження до заінтересованих центральних органів виконавчої влади, а також Міністерства фінансів України та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.
2. Головний розробник забезпечує супровід (у т.ч. опрацювання, внесення змін до розробленого проекту нормативно-правового акта тощо) у заінтересованих міністерствах та центральних органах виконавчої влади, а також у Секретаріаті Кабінету Міністрів України, і співпрацю з відповідними виконавцями під час опрацювання і погодження проекту акта.
3. Після погодження акта Кабінету Міністрів України з заінтересованими центральними органами виконавчої влади, а також Міністерством фінансів України та Міністерством економічного розвитку і торгівлі України Головний розробник направляє нормативно-правовий акт до Міністерства юстиції України для проведення правової експертизи та надання висновку.
Погоджений у встановленому порядку проект акта та обов'язкові додатки до нього надаються до Департаменту інформаційно-організаційного та документального забезпечення (далі - Департамент), який забезпечує їх передачу до Секретаріату Кабінету Міністрів України шляхом їх реєстрації у відділі взаємодії з органами виконавчої влади з питань інформаційної роботи Департаменту інформації та комунікації з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів України.
3. Головним розробником проекту акта, який був погоджений у встановленому законодавством порядку, забезпечується доопрацювання проекту акта (у разі потреби) з безпосереднім виконавцем у Секретаріаті Кабінету Міністрів України.
4. Після проведення в Секретаріаті Кабінету Міністрів України експертизи (фахової і юридичної) та у разі повернення на доопрацювання до МОЗ України проекту акта Головний розробник забезпечує внесення правок, пов'язаних з приведенням у відповідність з правилами нормопроектувальної техніки, та редагує його, за необхідності перепогоджує з центральними органами виконавчої влади у порядку, передбаченому для первинного направлення, і у разі потреби узгоджує правки з Секретаріатом Кабінету Міністрів України.
У разі повернення на доопрацювання від Секретаріату Кабінету Міністрів України проект акта Кабінету Міністрів України опрацьовується у Міністерстві охорони здоров'я України у строк, що становить не більш як 15 календарних днів.
5. Під час опрацювання проекту акта не допускається внесення поправок, які змінюють суть проекту або окремих його положень.
6. Про стан опрацювання нормативно-правового акта в Секретаріаті Кабінету Міністрів України та дату його остаточного узгодження в Секретаріаті Кабінету Міністрів України Головний розробник інформує Департамент.
Розділ III. Подання матеріалів до чергового засідання Кабінету Міністрів України
1.1. вживає заходів з оперативного обліку інформації про стан опрацювання та знаходження проектів нормативно-правових актів Міністерства та Центральних органів, у тому числі можливості (готовності) їх винесення на розгляд на засідання Кабінету Міністрів України;
1.2. забезпечує моніторинг стану розробки проектів нормативно-правових актів в Міністерстві та Центральних органах;
1.3. вживає заходів з отримання проекту порядку денного засідань Кабінету Міністрів України;
1.4. збирає та зберігає матеріали (у тому числі довідок/виступів Міністра) до проектів нормативно-правових актів, які були направлені до Секретаріату Кабінету Міністрів України та можуть бути винесені на засідання Кабінету Міністрів України;
1.5. після отримання від Секретаріату Кабінету Міністрів України порядку денного до засідання Кабінету Міністрів України негайно надає його до Управління із забезпечення діяльності Міністра охорони здоров'я України (патронатна служба) для доповіді Міністру, а його копії відповідальним структурним підрозділам Міністерства та Центральних органів відповідно до компетенції (факсовим зв'язком / електронною поштою), копії відповідних проектів нормативно-правових актів та/або інших документів, що розглядатимуться на черговому засіданні Кабінету Міністрів України.
2. Структурні підрозділи Міністерства, Центральні органи після опрацювання порядку денного до засідання Кабінету Міністрів України подають для опрацювання та узгодження до Департаменту матеріали (довідку / проект виступу Міністра) по суті направленого порядку денного за формами згідно з додатками 1, 2, 3 до цього Порядку, з урахуванням вимог, встановлених Регламентом, не пізніше 15:00 години щопонеділка (до засідання Кабінету Міністрів України щосереди) та 16:00 години щосереди (до засідання Кабінету Міністрів України щопонеділка).
3. У разі надходження порядку денного до засідання Кабінету Міністрів України до структурних підрозділів Міністерства, Центральних органів після 15:00 години у понеділок (до засідання Кабінету Міністрів України щосереди) та після 16:00 години у середу (до засідання Кабінету Міністрів України щопонеділка) проекти матеріалів (довідки / проект виступу Міністра) подаються за підписом керівника / заступника керівника самостійного структурного підрозділу Міністерства та Центральних органів до Департаменту не пізніше ніж через 4 години з моменту отримання матеріалів.
4. Департамент здійснює узагальнення отриманих матеріалів, погодження їх із Управлінням із забезпечення діяльності Міністра охорони здоров'я України (патронатна служба) для передачі Міністру матеріалів виступу (доповіді) на відповідному засіданні Кабінету Міністрів України
5. З метою узгодженості позицій структурних підрозділів Міністерства та Центральних органів по суті та якості підготовлених матеріалів такі матеріали (довідка/виступ) подаються Міністрові за наявності віз керівників структурних підрозділів Міністерства, Центральних органів, начальника Управління із забезпечення діяльності Міністра охорони здоров'я України (патронатна служба).
6. До проектів нормативно-правових актів інших центральних органів виконавчої влади, які узгоджувалися / не узгоджувалися з Міністерством або Центральними органами, у разі наявності зауважень та пропозицій готується виступ та довідка, що оформлюються відповідно до Регламенту та згідно з додатками 2, 3 до цього Порядку.
До проектів нормативно-правових актів, які узгоджувалися / не узгоджувалися з Міністерством або Центральними органами, у разі відсутності зауважень та пропозицій готується довідка, що оформлюється відповідно до Регламенту та згідно з додатком 3 до цього Порядку.
7. У разі прийняття на засіданні Кабінету Міністрів України акта, поданого Міністерством, та надання строку на його доопрацювання Департамент забезпечує організацію оперативного виправлення зауважень та внесення пропозицій, отриманих від Секретаріату Кабінету Міністрів України Головним розробником у встановлений строк.
Начальник Управління |
|
Шановний пане Прем'єр-міністре!
Міністерство охорони здоров'я України вносить на розгляд Кабінету Міністрів України проект _____________ Кабінету Міністрів України "______________" (далі - проект _________________). Підстава розроблення проекту (на виконання акта законодавства, за власною ініціативою) __________________________________________ Мета проекту _______________________________________________________________________ Основні положення проекту (які зміни пропонуються або які нові положення запроваджуються та їх вплив на галузь) ____________ Погодження (заінтересовані органи виконавчої влади, які погоджували проект, їх позиція: погоджено без зауважень або, якщо були висловлені зауваження, зазначити враховані повністю чи частково та їх короткий зміст) ____________________________________ У разі наявності зауважень надання аргументів їх неврахування Враховуючи викладене, прошу підтримати запропонований проект __________, оскільки ______ (зазначити вагомі аргументи необхідності прийняття). Дякую за увагу!** __________ |
Шановний пане Прем'єр-міністре!
Міністерство охорони здоров'я України висловлює пропозиції/зауваження до внесеного на розгляд Кабінету Міністрів України проекту _____________ Кабінету Міністрів України "______________" (далі - проект _________________), головним розробником якого є ___________________________. Підстава розроблення проекту (на виконання акта законодавства, за власною ініціативою) _________________________________________________ Мета проекту _____________________________________________________________________ Основні положення проекту (які зміни пропонуються або які нові положення запроваджуються та їх вплив на галузь) _______________________ Погодження (заінтересовані органи виконавчої влади, які погоджували проект, їх позиція: погоджено без зауважень або, якщо висловлені зауваження, зазначається короткий зміст зауважень та у якій частині) ____________________ Зазначити, що цей проект на експертизу до Міністерства охорони здоров'я України не надходив (якщо це мало місце). При опрацюванні зазначеного проекту виникли наступні зауваження/пропозиції: _______________________________________________ Аргументація необхідності врахування зауважень/пропозицій Міністерства охорони здоров'я України ______________________________________. Враховуючи викладене, прошу запропонований проект ____________________________ зняти з розгляду / допрацювати з урахуванням висловлених пропозицій/зауважень. Дякую за увагу!** __________ |
1. Головний розробник проекту.
2. Підстава розроблення проекту (на виконання акта законодавства, за власною ініціативою).
4. Основні положення проекту (які зміни пропонуються або які нові положення запроваджуються та їх влив на галузь).
5. Погодження (заінтересовані органи виконавчої влади, які погоджували проект, їх позиція: погоджено без зауважень або, якщо висловлені зауваження, зазначається короткий зміст зауважень та у якій частині).
У разі надходження відповідного проекту центральних органів виконавчої влади на погодження до Міністерства зазначається дата погодження без зауважень або висловлені зауваження (короткий зміст зауважень та у якій частині).
6. Позиція Міністерства (чітке обґрунтування (наведення аргументів) доцільності/недоцільності прийняття/відхилення проекту акта)*.
____________
* Якщо є зауваження, викладається на окремому аркуші у вигляді додатка до довідки.
7. Висновок (прийняти/підтримати, доопрацювати, зняти з розгляду).