open
  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Чинний
                             
                             
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ

ТЕХНІЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТА СПОЖИВЧОЇ ПОЛІТИКИ
Л И С Т
10.11.2006 N 10040-6-11/18
Всеукраїнській молодіжній

організації

"Молодь проти корупції"

вул. Лютеранська, 27/29,

м. Київ, 01024

Щодо розгляду депутатських звернень

Держспоживстандарт України розглянув депутатські звернення
народного депутата України Пачесюка С.Н. від 01.11.2006 р.
N 32/10-06 та від 01.11.2006 р. N 37/10-06 про надання пояснень
Всеукраїнській молодіжній організації "Молодь проти корупції" щодо
застосування чинного законодавства з питань захисту прав
споживачів та в межах компетенції повідомляє наступне.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від
15.06.2006 р. N 833 ( 833-2006-п ) "Про затвердження Порядку
провадження торговельної діяльності та правил торговельного
обслуговування населення", перевірка проводиться посадовою особою
відповідного органу пред'явленням службового посвідчення та
направлення на перевірку в присутності особи, що здійснює продаж
товарів, і представника суб'єкта господарювання, що перевіряється.
Суб'єкт господарювання повинен мати журнал реєстрації перевірок
установленого зразка, в якому особи, що їх проводять, роблять
відповідні записи.
Згідно п. 7 Указу Президента України від 23.07.98 р. N 817/98
( 817/98 ) "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької
діяльності", відмова представника контролюючого органу від підпису
в журналі є підставою для недопущення його до проведення
перевірки. Про факт цієї відмови суб'єкт підприємницької
діяльності повідомляє письмово у триденний строк контролюючому
органу, в якому працює такий представник.
Штрафні санкції, встановлені ст. 23 Закону України "Про
захист прав споживачів" ( 1023-12 ), підпадають під визначення
адміністративно-господарських санкцій, у розумінні ст. 241
ГК України ( 436-15 ), і є грошовою сумою, яка сплачується
суб'єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення
ним встановлених правил здійснення господарської діяльності.
Відповідно до ст. 250 Господарського кодексу України
( 436-15 ), адміністративно-господарські санкції можуть бути
застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з
дня. виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня
порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил
здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених
законом.
Призупинення виконання стягнень, застосованих до суб'єкта
господарювання за порушення норм чинного законодавства про захист
прав споживачів, у зв'язку із оскарженням у суді рішення органів у
справах захисту прав споживачів Держспоживстандартом України не
здійснюється, оскільки процедуру призупинення виконання таких
постанов про застосування фінансових санкцій органів
Держспоживстандарту України чинним законодавством не врегульовано.
Частиною 3 ст. 23 Закону України "Про захист прав споживачів"
( 1023-12 ) передбачено, що у разі невиконання в добровільному
порядку суб'єктами господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому
числі ресторанного господарства, визначених у статті 26 цього
Закону рішень (постанов) спеціально уповноваженого центрального
органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів, його
територіальних органів та їх посадових осіб про накладення
стягнення примусове виконання таких рішень (постанов) здійснюється
державною виконавчою службою в порядку, встановленому Законом
України "Про виконавче провадження" ( 606-14 ), яким визначено
умови та порядок виконання рішень судів та інших органів
(посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому
виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку.
Крім того, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від
17.08.2002 р. N 1177 ( 1177-2002-п ) "Про затвердження Положення
про порядок накладення та стягнення штрафів за порушення
законодавства про захист прав споживачів" (далі - Положення),
сплата передбачених пунктом 2 цього Положення штрафів не звільняє
суб'єктів господарської діяльності від обов'язків відшкодування в
установленому порядку споживачам майнових і моральних збитків, які
виникли внаслідок порушення законодавства про захист прав
споживачів.
Постанову про накладення штрафу за порушення законодавства
про захист прав споживачів ( 1177-2002-п ) може бути оскаржено
суб'єктом господарської діяльності до Держстандарту або до
господарського суду.
Повернення необґрунтовано стягнених сум штрафів здійснюється
в порядку, визначеному законодавством.
Заступник Голови О.Ю.Пічугін

  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: