open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Нечинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ПРОМИСЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
27.06.2007 N 353
{ Наказ скасовано на підставі Наказу Міністерства

промислової політики

N 460 ( z0718-08 ) від 18.07.2008 }
Про затвердження Типового плану

реструктуризації та досудової санації

підприємств та Положення про порядок

реструктуризації підприємств
{ Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства

промислової політики

N 266 ( va266581-08 ) від 08.05.2008

N 285 ( v0285581-08 ) від 15.05.2008 }

З метою підвищення ефективності управління державним сектором
промисловості, вдосконалення процесу реструктуризації і досудової
санації підприємств та приведення у відповідність до вимог Закону
України "Про управління об'єктами державної власності" ( 185-16 )
Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Типовий план реструктуризації та досудової
санації підприємств (додаток 1).
2. Затвердити Положення про порядок реструктуризації
підприємств (додаток 2).
3. Визнати такими, що втратили чинність, накази
Мінпромполітики України: - від 10.12.2002 N 545 "Про організаційні заходи із
забезпечення проведення досудової санації"; - від 23.10.2002 N 469 "Про заходи з фінансового оздоровлення
підприємств"; - від 11.08.2003 N 344 "Про методичні рекомендації щодо
розробки плану досудової санації промислових підприємств"; - від 28.10.2004 N 573 "Про затвердження Порядку тимчасової
передачі частини функцій управління державних підприємств, до яких
запроваджено процедуру санації, або розпочато справу про
банкрутство, до Департаменту реформування власності, досудової
санації та інвестиційної політики"; - від 17.01.2004 N 16 ( v0016581-04 ) "Про вдосконалення
системи контролю Мінпромполітики України за виконанням планів
досудової санації державними підприємствами, що належать до сфери
його управління".
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Міністра Новицького В.С.
Міністр А.І.Головко

Додаток 1

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства

промислової політики України

27.06.2007 N 353

ТИПОВИЙ ПЛАН

реструктуризації та досудової санації

підприємств

План реструктуризації та досудової санації (далі - План) є
основним документом, згідно з яким органи управління державних
підприємств та суб'єктів господарювання (далі - підприємства),
функції з управління, в тому числі і корпоративними правами, яких
належать Міністерству промислової політики України, і проводиться
відповідно до чинного законодавства за рішенням Міністерства
промислової політики України (далі - Мінпромполітики України).
1. Вимоги до Плану
1.1. План повинен враховувати індивідуальні особливості
конкретного підприємства таким чином, щоб виконання заходів,
передбачених планом, забезпечило можливість вирішення як наявних
проблем підприємства, так і створювало умови для його стабільної
та ефективної роботи в подальшому.
1.2. До Плану додаються план заходів з
реструктуризації/досудової санації підприємства (додаток 1),
окремі переліки майна товариства, яке ввійшло до цілісного
майнового комплексу/статутного фонду підприємства та підлягає
списанню, продажу, консервації, переданню в оренду, комунальну
власність (додаток 2), переліки майна підприємства, яке увійшло до
цілісного майнового комплексу/статутного фонду та підлягає
переданню до статутних фондів новостворюваних юридичних осіб
(додаток 3), бізнес-плани новостворюваних юридичних осіб
(додаток 4), розподільчі баланси (у разі проведення реорганізації
товариства) за останній звітний період (додаток 5).
2. Структура та склад Плану
Розділ 1. Загальні положення
1.1. Реквізити підприємства: повна та скорочена назва; код за ЄДРПОУ; місцезнаходження підприємства; номери поточних рахунків, найменування та реквізити банків,
які обслуговують підприємство; номер і дата державної реєстрації підприємства; організаційно-правова форма; класифікація за групою об'єктів приватизації; особливі ознаки підприємства (монопольне становище на ринку
продукції (робіт, послуг), стратегічне значення для економіки та
безпеки держави тощо - за наявності).
1.2. Загальна інформація про підприємство: основні види діяльності; основні види продукції (товарів, робіт, послуг); кількість працівників; дані про фінансові інвестиції, спільну діяльність, стосунки
оренди, державне майно, що не увійшло до цілісного майнового
комплексу/статутного фонду підприємства, державне майно, яке
перебуває в заставі, в тому числі податковій; структура та характеристика цілісного майнового
комплексу/статутного фонду (капіталу) підприємства; інша інформація щодо діяльності підприємства.
Розділ 2. Аналіз фінансового стану підприємства
2.1. Аналіз фінансового стану підприємства здійснюється за
останні три роки. Додаються копії форм фінансової та статистичної звітності,
інших документів, які використані в процесі аналізу фінансового
стану.
2.2. Структурний аналіз активів, пасивів та оцінка майнового
стану підприємства, у тому числі детальний аналіз дебіторської та
кредиторської заборгованості підприємства.
2.3. Аналіз фінансових результатів діяльності підприємства: аналіз ліквідності підприємства; аналіз платоспроможності (фінансової стійкості) підприємства; аналіз ділової активності підприємства; аналіз рентабельності підприємства; аналіз собівартості та рентабельності основних видів
продукції; визначення точки беззбитковості при наявних закупівельних та
відпускних цінах.
2.4. У разі потреби, яка визначається комісією з
реструктуризації товариства при проведенні реструктуризації та
керівництвом Мінпромполітики України при проведенні досудової
санації, проводиться оцінка ринкової вартості активів товариства у
відповідності до Національного стандарту N 1 "Загальні засади
оцінки майна і майнових прав", затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 10.09.2003 N 1440 ( 1440-2003-п ), та
Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів
України від 10.12.2003 N 1891 ( 1891-2003-п ), за трьома
методичними підходами: витратним; доходним; порівняльним.
2.5. Загальний висновок за результатами аналізу фінансового
стану підприємства: загальна оцінка фінансового стану та результатів діяльності
підприємства за період, що аналізується; динаміка змін фінансового стану за період, що аналізується; основні проблеми щодо фінансового стану підприємства, які
були виявлені в результаті фінансового аналізу.
2.6. Рекомендації за результатами аналізу фінансового стану
щодо змісту заходів з реструктуризації підприємства.
Розділ 3. Аналіз організаційної структури підприємства
3.1. Загальна характеристика організаційної структури
підприємства: схема діючої організаційної структури підприємства; дані про межі, розмір, місце розташування земельної ділянки
підприємства та його структурних підрозділів; дані щодо ефективності діяльності структурних підрозділів
підприємства; наявність об'єктів загального користування; характеристика основного та допоміжного виробництва.
3.2. Загальна характеристика організаційної структури
управління підприємством: діюча організаційна структура управління підприємством
(схема); аналіз функцій управління; рівень механізації та автоматизації управлінських робіт: а) інформаційно-технічна структура підприємства: канали зв'язку; сервери; локальна мережа; кількість персональних комп'ютерів. б) структура програмного забезпечення підприємства в таких
функціональних областях: виробниче планування та облік; конструкторська і технологічна підготовка виробництва; бухгалтерський та складський облік; кадри та заробітна плата; управління фінансами і бюджетування; документообіг.
3.3. Висновки щодо аналізу організаційної структури
підприємства та структури управління підприємством та рекомендації
щодо їх удосконалення: відповідність організаційної структури підприємства його
стратегії; необхідні зміни в організаційній структурі підприємства; схема організаційної структури підприємства, що пропонується; відповідність структури управління підприємством стратегії
підприємства та необхідні зміни в організаційній структурі
управління підприємством; необхідні зміни в інформаційно-технічній структурі та
структурі програмного забезпечення підприємства; схема організаційної структури управління підприємством, що
пропонується.
Розділ 4. Аналіз ринків збуту товарів

(робіт, послуг), які випускаються (надаються)

підприємством
4.1. Інформація про продукцію підприємства: основні види продукції, її технічні характеристики тощо; частка товариства на ринку основного виду продукції; патентоспроможність та авторські права; необхідність ліцензування діяльності; сфери використання продукції; види сервісного та післягарантійного обслуговування; основні показники якості продукції; обмеження щодо продажу; конкурентоспроможність (конкурентні переваги) тощо.
4.2. Аналіз галузі: ключові параметри привабливості галузі; аналіз характеру галузевої конкуренції; аналіз ринкової влади споживачів і постачальників; державне регулювання галузі; оцінка кон'юнктурних тенденцій та прогноз розвитку галузі.
4.3. Аналіз споживачів: характеристика споживачів; аналіз рівня задоволення потреб споживачів; аналіз каналів та процесу збуту продукції; аналіз створення доданої вартості в галузі, оцінка
прибутковості кожного етапу створення доданої вартості; основні тенденції споживання на ринку збуту.
4.4. Аналіз конкурентів: характеристика основних конкурентів; характеристика продукції конкурентів; характеристика обсягів продажів конкурентів; аналіз цінової політики основних конкурентів; аналіз можливості збільшення цін на ринку (спільно з
конкурентами); рекламна політика конкурентів та стратегії просування
продукції; визначення сильних та слабких сторін конкурентів; аналіз можливості створення горизонтальної та вертикальної
інтеграції з метою отримання контролю над ринком збуту.
4.5. Прогноз розвитку ринку збуту товарів (робіт, послуг) та
відповідні рекомендації щодо забезпечення збільшення обсягів збуту
продукції (виконання робіт, надання послуг).
Розділ 5. Заходи з реструктуризації підприємства
5.1. Заходи з реструктуризації визначаються за результатами
аналізу фінансового стану підприємства, організаційної структури
підприємства, ринків збуту, висновків та пропозицій щодо вирішення
проблем підприємства.
5.2. Заходи з реструктуризації розробляються за напрямками: 5.2.1. Формування ефективної структури активів підприємства
шляхом здійснення заходів щодо його майна, у тому числі: продажу майна, незадіяного у виробничому процесі; списання майна; консервації майна; передання майна в оренду; передання об'єктів соціальної сфери до комунальної власності; передання майна в статутні фонди новостворюваних юридичних
осіб; здійснення заходів щодо об'єктів незавершеного будівництва. 5.2.2. Удосконалення організаційної структури підприємства та
структури його управління за рахунок: створення дочірніх підприємств та юридичних осіб за участю
інвесторів на базі майна товариства (виключно після повного
погашення заборгованості із заробітної плати). Частка підприємства
у статутних фондах новостворюваних юридичних осіб повинна
перевищувати 50 відсотків; створення нових структурних підрозділів для забезпечення
ефективного управління виробничим процесом на підприємстві; реорганізації або ліквідації підрозділів в існуючій
організаційній структурі; реорганізації дочірніх підприємств; удосконалення організаційної структури управління
підприємства; оптимізації кількісного складу працівників підприємства; інших заходів. 5.2.3. Реалізація заходів щодо погашення кредиторської
заборгованості та заходів щодо стягнення дебіторської
заборгованості, у тому числі: списання заборгованості з простроченим терміном позивної
давності відповідно до чинного законодавства; реструктуризація заборгованості перед основними кредиторами; зниження вартості кредитного фінансування; інші заходи. 5.2.4. Упорядкування документів щодо прав підприємства на
землекористування: продаж земельних ділянок; передання земельних ділянок в оренду; передання земельних ділянок, які не використовуються у
виробничій діяльності, органам місцевого самоврядування; інші заходи. 5.2.5. Реорганізація підприємства (злиття, приєднання, поділ,
перетворення): обґрунтування доцільності проведення реорганізації; бізнес-план проведення реорганізації підприємства.
Розділ 6. Прогноз соціально-економічних наслідків

реструктуризації
6.1. Прогноз соціально-економічних наслідків повинен бути
розроблений за такими напрямками: а) витрати на розроблення Плану та здійснення заходів, які
будуть ним передбачені, у тому числі: на проведення експертної оцінки майна товариства, яке
підлягає відчуженню, проведення конкурсів з його продажу; на підготовку об'єктів соціальної сфери для передання їх до
комунальної власності; на розроблення проекту консервації об'єктів, впровадження
заходів щодо їх консервації тощо; б) збитки, пов'язані зі списанням майна, об'єктів
незавершеного будівництва та проектно-вишукувальних робіт; в) прогнозні показники економії коштів за рахунок здійснення
заходів з реструктуризації; г) прогнозні показники надходження коштів при реалізації
заходів з реструктуризації; ґ) прогноз соціально-економічних наслідків передання об'єктів
соціальної сфери до комунальної власності, якщо передання
передбачене Планом; д) напрямки використання залучених від реалізації заходів з
реструктуризації коштів; е) очікувана динаміка погашення кредиторської та дебіторської
заборгованостей підприємства за рахунок впровадження заходів з
реструктуризації; є) прогноз зростання надходжень до бюджету у вигляді податків
та зборів унаслідок проведення реструктуризації підприємства; ж) очікувані кількісні та якісні показники - результати
реструктуризації підприємства, такі як: розрахунок економічного ефекту від оптимізації структури
майна підприємства; розрахунок збільшення обсягів виробництва; розрахунок підвищення рентабельності підприємства за рахунок
здійснення заходів з реструктуризації; очікуваний чистий прибуток від фінансово-господарської
діяльності підприємства; з) соціальні наслідки реструктуризації підприємства: прогнозні показники збільшення (зменшення) кількості робочих
місць на підприємстві завдяки впровадженню заходів з
реструктуризації; очікуване збільшення (зменшення) розміру заробітної плати
працівників підприємства внаслідок реалізації проекту
реструктуризації; розрахунок терміну погашення простроченої заборгованості із
виплати заробітної плати працівникам підприємства тощо; и) прогноз зростання ринкової вартості активів підприємства
внаслідок проведення реструктуризації.
Начальник управління
реформування власності О.Троян

Додаток 1

до пункту 1.2 Типового плану

реструктуризації

та досудової санації

підприємств

Погоджено: Погоджено:(*) Погоджено: Схвалено:(**)
Правління Спостережна Профспілковий Комісія з
підприємства рада комітет реструктуризації
протокол підприємства протокол підприємства
від ______ N __ протокол від _____ N __ протокол

від _____ N __ від _______ N ___
______________

(*) - для акціонерних товариств;

(**) - тільки при проведенні реструктуризації підприємства.
ПЛАН ЗАХОДІВ

з реструктуризації підприємства ______________
------------------------------------------------------------------ | N | Заходи з |Очікуваний результат|Термін | Викона- |Примітка| |п/п|реструктури-|--------------------|викона-| вець | | | | зації |Додаткові| Цільове | ння | | | | | | обігові |призначе- | | | | | | | кошти | ння | | | | |---+------------+---------+----------+-------+---------+--------| | 1 | | | | | | | |---+------------+---------+----------+-------+---------+--------| | 2 | | | | | | | |---+------------+---------+----------+-------+---------+--------| | 3 | | | | | | | |---+------------+---------+----------+-------+---------+--------| | 4 | | | | | | | |---+------------+---------+----------+-------+---------+--------| | 5 | | | | | | | ------------------------------------------------------------------
Керівник підприємства ____________ ____________________________

(підпис) (ініціали, прізвище)

Додаток 2

до пункту 1.2 Типового плану

реструктуризації

та досудової санації

підприємств

Погоджено: Погоджено:(*) Погоджено: Схвалено:(**)
Правління Спостережна Профспілковий Комісія з
підприємства рада комітет реструктуризації
протокол підприємства протокол підприємства
від _____ N __ протокол від _____ N __ від _______ N ___

від _____ N __
______________

(*) - для акціонерних товариств;

(**) - тільки при проведенні реструктуризації підприємства.
ОКРЕМІ ПЕРЕЛІКИ

майна товариства, яке ввійшло

до цілісного майнового комплексу/статутного фонду

підприємства та підлягає списанню, продажу,

консервації, переданню в оренду,

комунальну власність
------------------------------------------------------------------ | N |Наймену-|Інвентар-|Рік вводу в |Первісна |Залишкова|Примітки| |з/п| вання | тарний |експлуатацію|вартість,| вартість| | | |активів | номер | |тис.грн. |станом на| | | | | | | |_________| | |---+--------+---------+------------+---------+---------+--------| | | | | | | | | ------------------------------------------------------------------
Керівник підприємства _____________ ____________________________

(підпис) (ініціали, прізвище)
Головний бухгалтер _____________ ____________________________

(підпис) (ініціали, прізвище)

Додаток 3

до пункту 1.2 Типового плану

реструктуризації

та досудової санації

підприємств

Погоджено: Погоджено:(*) Погоджено: Схвалено:(**)
Правління Спостережна Профспілковий Комісія з
підприємства рада комітет реструктуризації
протокол підприємства протокол підприємства
від _____ N __ протокол від _____ N __ від _______ N ___

від _____ N __
______________

(*) - для акціонерних товариств;

(**) - тільки при проведенні реструктуризації підприємства.
ПЕРЕЛІКИ

майна товариства, яке увійшло

до цілісного майнового комплексу/статутного фонду

підприємства та підлягає переданню до статутних фондів

новостворюваних юридичних осіб (господарські

товариства та дочірні підприємства)
------------------------------------------------------------------ | N |Наймену-|Інвентар-|Рік вводу в |Первісна |Залишкова|Примітки| |з/п| вання | тарний |експлуатацію|вартість,| вартість| | | |активів | номер | |тис.грн. |станом на| | | | | | | |_________| | |---+--------+---------+------------+---------+---------+--------| | | | | | | | | ------------------------------------------------------------------
Керівник підприємства _____________ ____________________________

(підпис) (ініціали, прізвище)
Головний бухгалтер _____________ ____________________________

(підпис) (ініціали, прізвище)

Додаток 4

до пункту 1.2 Типового плану

реструктуризації

та досудової санації

підприємств

БІЗНЕС-ПЛАНИ

новостворюваних юридичних осіб

Основні розділи, які повинен включати бізнес-план: Резюме бізнес-плану; Загальна характеристика створюваного підприємства; Організаційно-правова форма; Види діяльності та основні види продукції (робіт, послуг); Ринки збуту та конкуренти; План збуту; План виробництва; Ресурси; Управління та організація; Фінансовий план та очікувані результати діяльності.

Додаток 5

до пункту 1.2 Типового плану

реструктуризації

та досудової санації

підприємств

РОЗПОДІЛЬЧІ БАЛАНСИ

(у разі проведення реорганізації товариства)

за останній звітний період

Підготовка розподільчого балансу підприємства передбачає
складання розподільчого пакета документів фінансової звітності
товариства за формою та в обсягах, що визначені Положеннями
(стандартами) бухгалтерського обліку, затвердженими наказом
Міністерства фінансів України від 31.03.99 N 87 ( z0391-99 ),
зареєстрованого в Міністерстві юстиції від 21.06.99 N 398/3691.

Додаток 2

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства

промислової політики України

27.06.2007 N 353

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок реструктуризації підприємств

1. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблено відповідно до Господарського
кодексу України ( 436-15 ) та Закону України "Про управління
об'єктами державної власності" ( 185-16 ). Положення встановлює порядок реструктуризації державних
підприємств, підпорядкованих Міністерству промислової політики
України та господарських організацій, у статутних фондах яких
корпоративні права держави перевищують 50 відсотків (далі -
господарські організації) і функції з управління корпоративними
правами яких належать Міністерству промислової політики України
проводиться відповідно до чинного законодавства за рішенням
Міністерства промислової політики України (далі - Мінпромполітики
України). Рішення про реструктуризацію підприємства затверджується
наказом Мінпромполітики України. Відповідно до цього Положення реструктуризація підприємства -
це здійснення комплексу організаційно-господарських,
фінансово-економічних, правових, технічних заходів, спрямованих на
зростання обсягів випуску конкурентоспроможної продукції,
підвищення ефективності виробництва та збільшення інвестиційної
привабливості державних підприємств. Реструктуризація підприємства здійснюється з дотриманням
вимог нормативно-правових актів, які є чинними на момент її
проведення, а також з урахуванням Методичних вказівок щодо
проведення реструктуризації державних підприємств, затверджених
наказом Міністерства економіки України від 23.01.98
N 9 ( z0187-98 ), зареєстрованих у Міністерстві юстиції України
23.03.98 за N 187/2627. Порядок реструктуризації підприємств передбачає: прийняття рішення про реструктуризацію підприємства; створення комісії з реструктуризації підприємства; розроблення та впровадження плану реструктуризації
підприємства.
1.2. До сфери дії цього Положення належать такі підприємства: державні підприємства, функції управління якими належать
Мінпромполітики України (далі - державні підприємства); господарські організації, у статутних фондах яких
корпоративні права держави перевищують 50 відсотків (далі -
господарські організації) і функції з управління корпоративними
правами яких належать Мінпромполітики України.
1.3. У зв'язку з проведенням робіт з реструктуризації
Мінпромполітики України може прийняти рішення про продовження
терміну розробки плану реструктуризації.
1.4. Процес реструктуризації підприємства починається з
моменту прийняття Мінпромполітики України рішення про
реструктуризацію і вважається завершеним на підставі наказу
Мінпромполітики України про припинення цього процесу.
2. Прийняття рішення про реструктуризацію

підприємства
2.1. Ініціаторами прийняття рішення про реструктуризацію
можуть бути: 2.1.1 щодо підприємств, зазначених у першому абзаці
пункту 1.2: Мінпромполітики України; керівництво підприємства. 2.1.2 щодо господарських організацій, зазначених у другому
абзаці пункту 1.2: правління господарської організації за погодженням з
наглядовою радою; уповноважені особи.
2.2. Для розгляду питання про прийняття Мінпромполітики
України рішення про реструктуризацію ініціатор (галузевий
структурний підрозділ Мінпромполітики України) подає до Управління
реформування власності відповідне звернення. До звернення додаються: аналіз організаційної структури підприємства; аналіз ринків збуту товарів (робіт, послуг), які випускаються
(надаються) підприємством; інформація про фінансовий стан підприємства (з обов'язковим
зазначенням причин незадовільного фінансово-майнового стану
підприємства); пропозиції щодо змісту заходів з реструктуризації; техніко-економічне обґрунтування доцільності проведення
реструктуризації підприємства.
2.3. У ході розгляду поданих до Мінпромполітики України
матеріалів для підготовки рішення про реструктуризацію
підприємства Управлінням реформування власності та Департаментом
фінансово-економічного забезпечення промисловості Мінпромполітики
України проводяться: аналіз фінансового стану підприємства; підготовка висновків про доцільність проведення
реструктуризації підприємства; підготовка та подання керівництву Мінпромполітики України на
затвердження проекту наказу щодо рішення про реструктуризацію
підприємства.
2.4. Термін підготовки висновків про доцільність проведення
реструктуризації підприємства не повинен перевищувати одного
місяця з моменту надходження до структурних підрозділів
Мінпромполітики України відповідного звернення. На підставі висновків про доцільність проведення
реструктуризації підприємства готується проект наказу щодо
прийняття рішення про реструктуризацію. Якщо проведення реструктуризації визнано недоцільним, то
Мінпромполітики України (Управління реформування власності за
погодженням з Департаментом фінансово-економічного забезпечення
промисловості) письмово інформує про це її ініціаторів.
3. Порядок створення, завдання, функції

та повноваження комісії з реструктуризації
3.1. З метою забезпечення розроблення умов реструктуризації,
вирішення питань, пов'язаних з проведенням роботи щодо
реструктуризації підприємств, та здійснення контролю за процесом
реструктуризації створюється Комісія з реструктуризації
підприємства (далі - Комісія).
3.2. Комісія утворюється відповідно до наказу Мінпромполітики
України протягом п'ятнадцяти діб від дня прийняття рішення про
реструктуризацію підприємства.
3.3. До складу Комісії разом з представниками Мінпромполітики
України, за згодою, можуть бути включені інші представники: адміністрації державного підприємства або правління
господарської організації; наглядової ради господарської організації; органу, що представляє інтереси трудового колективу
підприємства (профспілкового комітету чи ради трудового
колективу); місцевих органів виконавчої влади та/або органів місцевого
самоврядування для вирішення питань щодо землекористування
господарської організації, що підлягає реструктуризації. { Пункт
3.3 доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства промислової
політики N 285 ( v0285581-08 ) від 15.05.2008 } Мінпромполітики України організовує формування складу
Комісії, для чого письмово інформує зазначені органи про прийняття
рішення про реструктуризацію підприємства та подає запити до них
щодо кандидатур членів Комісії.
3.4. На засідання Комісії можуть бути запрошені представники
потенційних інвесторів, кредиторів.
3.5. Формування складу Комісії здійснюється на підставі
поданих препозицій щодо кандидатур членів Комісії. Наказом Мінпромполітики України про утворення Комісії
затверджується її персональний склад: голова, заступник голови та
члени Комісії, у тому числі її секретар, а також установлюється
термін розробки та подання до Мінпромполітики України проекту
плану реструктуризації підприємства (далі - План). Цей строк не
повинен перевищувати трьох місяців з дня затвердження складу
Комісії. Головою та заступником голови Комісії призначається
представник Мінпромполітики України.
3.6. Основними завданнями Комісії є: визначення напрямків та змісту заходів з реструктуризації
підприємства; організація розробки Плану; контроль за виконанням Плану.
3.7. Відповідно до покладених на Комісію завдань вона
здійснює такі функції: розглядає пропозиції галузевих структурних підрозділів
Мінпромполітики України, органів, управління підприємства, а також
потенційних інвесторів щодо заходів з реструктуризації
підприємства, у тому числі щодо його реорганізації, та схвалює їх; разом з керівництвом державного підприємства або правлінням
господарської організації організовує розробку Плану, розглядає
його на своєму засіданні та схвалює його; погоджує підготовлені керівництвом державного підприємства
або правлінням та наглядовою радою господарської організації
пропозиції щодо списання, продажу, консервації, передачі в оренду,
комунальну власність майна підприємства, а також пропозиції щодо
майна підприємства, на базі якого доцільно створити в процесі
реструктуризації нові юридичні особи; розглядає та погоджує бізнес-плани та установчі документи
юридичних осіб, створення яких передбачено Планом, на базі майна
підприємства, щодо якого прийнято рішення про реструктуризацію; здійснює контроль за впровадженням Плану.
3.8. Основними принципами роботи Комісії є: дотримання вимог законодавства; колегіальність прийняття рішень; обґрунтованість прийняття рішень.
3.9. Комісія має такі повноваження: отримувати документи, статистичну та іншу інформацію про
діяльність підприємства, необхідні для здійснення покладених на
неї функцій; подавати до Мінпромполітики України пропозиції щодо залучення
до робіт, пов'язаних з реструктуризацією підприємства, експертів,
відібраних на конкурсних засадах відповідно до чинного
законодавства; схвалювати або відхиляти подані на її розгляд матеріали і
пропонувати зміни та доповнення до них; готувати та подавати до Мінпромполітики України пропозиції
про продовження терміну розробки Плану; готувати та подавати до Мінпромполітики України пропозиції
про припинення реструктуризації підприємства; подавати до Мінпромполітики України пропозиції стосовно
забезпечення проведення реструктуризації.
3.10. Формою роботи Комісії є засідання, які проводяться в
міру потреби, але не рідше одного разу на квартал. Дата проведення
засідання визначається головою Комісії. Члени Комісії зобов'язані виконувати прийняті Комісією
рішення та доручення голови Комісії. Голова Комісії забезпечує подання до Мінпромполітики України
протоколів усіх засідань Комісії протягом п'яти днів від дати
проведення засідання.
3.11. Рішення Комісії приймаються на засіданнях за
результатами голосування простою більшістю голосів. У разі рівної кількості голосів при голосуванні приймається
рішення, за яке проголосував голова Комісії. Рішення Комісії є правомірними за умови присутності на
засіданні не менш як 2/3 її членів. Результати засідання Комісії оформляються протоколом, який
підписується всіма членами Комісії.
3.12. Для забезпечення роботи Комісії її голова або
заступник - у разі відсутності голови у межах своєї компетенції: скликає засідання Комісії; організовує підготовку матеріалів на розгляд Комісії; організовує роботу Комісії; представляє Комісію у відносинах з іншими органами та
організаціями.
4. Розробка та впровадження плану реструктуризації

підприємства
4.1. Комісія разом з керівництвом державного підприємства або
правлінням господарської організації організовує та забезпечує
розробку і погодження із зацікавленими органами Плану в термін, що
не перевищує трьох місяців від дня її створення.
4.2 У разі, якщо протягом установленого терміну План не
подано на затвердження в установленому порядку, Мінпромполітики
України видає наказ про скасування наказів, згідно з якими
прийнято рішення про реструктуризацію підприємства та створено
Комісію.
4.3. План розробляється у відповідності до Типового плану
реструктуризації та досудової санації державних підприємств,
підпорядкованих Мінпромполітики України та господарських
товариств, у статутних фондах яких державна частка становить
більше ніж 50 відсотків і функції з управління корпоративними
правами яких належать Мінпромполітики України, затвердженого
наказом Мінпромполітики України.
4.4. В разі відчуження об'єктів державної власності при
реструктуризації підприємства розробляти проект Плану лише за
наявності експертної оцінки вартості об'єктів та експертної оцінки
земельних ділянок на яких розташовано об'єкти що відчужуються. При
цьому, в разі закінчення терміну дії експертної оцінки з причин,
залежних від підприємства, підприємству слід здійснити нову
експертну оцінку. Відчуження об'єктів проводити виключно із
земельними ділянками на яких розташовані такі об'єкти шляхом
аукціону. { Положення доповнено пунктом 4.4 згідно з Наказом
Міністерства промислової політики N 266 ( va266581-08 ) від
08.05.2008 }
4.5. Проект Плану перед поданням до Мінпромполітики України
на затвердження у місячний термін погоджується з зацікавленими
органами виконавчої влади. План повинен бути розглянутий та
погоджений наглядовою радою та органом, що представляє інтереси
трудового колективу підприємства (профспілковим комітетом чи радою
трудового колективу). У разі відсутності пропозицій до Плану у
визначений термін План уважається погодженим.
4.6. План реструктуризації державного підприємства та
господарської організації, функції з управління 100 відсотками
акцій якої належать Мінпромполітики України, затверджується
наказом Мінпромполітики України.
4.7. План реструктуризації господарської організації, акції
якої частково продано, затверджується вищим органом господарської
організації (загальними зборами акціонерів). Якщо затвердження Плану належить до компетенції вищого органу
господарської організації, то Мінпромполітики України ініціює у
встановленому законодавством порядку скликання позачергових
загальних зборів акціонерів господарської організації, до порядку
денного яких уноситься питання щодо затвердження Плану.
4.8. З метою впровадження Плану протягом п'яти днів від дня
його затвердження керівник державного підприємства (голова
правління господарської організації) видає наказ про організацію
проведення реструктуризації підприємства, у якому повинні бути
визначені терміни виконання кожного заходу та особи, відповідальні
за їх виконання. Загальний термін упровадження Плану не повинен
перевищувати одного року від дати затвердження цього Плану. За обґрунтованою пропозицією керівництва державного
підприємства або правління господарської організації, погодженою з
наглядовою радою та схваленою Комісією, Мінпромполітики України
або вищий орган господарської організації може прийняти рішення
про перенесення строків виконання окремих заходів з
реструктуризації. Зміни та доповнення до Плану вносяться та затверджуються у
такому самому порядку, що й План.
4.9. Рішення про припинення процесу реструктуризації
приймається Мінпромполітики України: на підставі звіту голови правління господарської організації,
погодженого наглядовою радою, або керівника державного
підприємства про виконання заходів з реструктуризації,
передбачених Планом; за поданням Комісії, а також у разі: закінчення терміну виконання заходів з реструктуризації, якщо
до Мінпромполітики України протягом семи днів до його закінчення
від керівництва державного підприємства, правління або наглядової
ради господарської організації чи Комісії не надійшли пропозиції
щодо продовження терміну виконання заходів з реструктуризації; прийняття рішення про санацію або ліквідацію підприємства в
процесі провадження справи про банкрутство.
4.10. Звіт про виконання заходів з реструктуризації
виноситься на розгляд загальних зборів акціонерів або
Мінпромполітики України.
4.11. У разі порушення провадження у справі про банкрутство
підприємства, яке перебуває в процесі реструктуризації,
Мінпромполітики України протягом десяти днів з моменту отримання
відповідної ухвали господарського суду може прийняти рішення про
зупинення процесу реструктуризації до остаточного вирішення справи
про банкрутство.
5. Контроль за проведенням реструктуризації

підприємств

5.1. Правління господарської організації (адміністрація
державного підприємства) не пізніше двадцяти п'яти днів після
закінчення кожного кварталу готує та подає Мінпромполітики України
погоджену Комісією інформацію про виконання заходів, передбачених
Планом, пояснювальну записку щодо невиконання заходів Плану.
5.2. Мінпромполітики України протягом п'яти днів від дня
отримання інформації правління господарської організації
(адміністрації державного підприємства) про виконання усіх заходів
передбачених Планом, видає наказ про припинення роботи Комісії та
процесу реструктуризації підприємства.
6. Фінансове забезпечення

Фінансування заходів з реструктуризації підприємства може
здійснюватися за рахунок:

підприємства, щодо якого прийнято рішення про
реструктуризацію;

потенційних інвесторів.
Начальник управління
реформування власності О.Троян

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: