open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Попередня

МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

28.09.2012  № 1076

Про затвердження Методичних рекомендацій щодо застосування граничних термінів проведення періодів (етапів) виробництва фільмів за видами, хронометражем та форматом

{Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства культури
№ 277 від 05.05.2017}

З метою ефективного використання бюджетних коштів, передбачених на створення та розповсюдження національних фільмів, відповідно до Закону України "Про кінематографію", постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про державну підтримку національних фільмів у продюсерській системі", наказу Міністерства культури і туризму України від 10.10.2007 № 1238/0/16-07 "Про затвердження Методичних рекомендацій з обліку формування виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) у кіновиробництві", наказу Міністерства культури України від 26.04.2011 № 30 "Про затвердження Порядку конкурсного відбору кінопроектів для формування Програми виробництва та розповсюдження національних фільмів" та в межах повноважень, визначених Положенням про Міністерство культури України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 388/2011, НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Методичні рекомендації щодо застосування граничних термінів проведення періодів (етапів) виробництва фільмів за видами, хронометражем та форматом (додаються).

2. Голові Державного агентства України з питань кіно (К.О. Копилова) забезпечити розміщення цього наказу на офіційних сайтах Мінкультури та Держкіно.

3. Скасувати наказ Міністерства культури і туризму України від 30.06.2009 № 472/1/16-09 "Про затвердження Норм виробки за знімальні зміну та граничних термінів проведення періодів (етапів) виробництва фільмів за видами, хронометражем та форматом".

4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Міністр

М.А. Кулиняк



ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
культури України
28.09.2012 № 1076

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо застосування граничних термінів проведення періодів (етапів) виробництва фільмів за видами, хронометражем та форматом

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Методичні рекомендації щодо застосування граничних термінів проведення періодів (етапів) виробництва фільмів за видами, хронометражем та форматом (далі - Методичні рекомендації) розроблені відповідно до Закону України "Про кінематографію", постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про державну підтримку національних фільмів у продюсерській системі", наказу Міністерства культури і туризму України від 10.10.2007 № 1238/0/16-07 "Про затвердження Методичних рекомендацій з обліку формування виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) у кіновиробництві", наказу Міністерства культури України від 26.04.2011 № 30 "Про затвердження Порядку конкурсного відбору кінопроектів для формування Програми виробництва та розповсюдження національних фільмів" і можуть застосовуватися при виробництві фільмів за рахунок бюджетних коштів, що виділяються для здійснення державної підтримки національної кінематографії.

1.2. Ці Методичні рекомендації визначають класифікацію фільмів за видами, хронометражем, форматом зйомки, кольору, запису звуку, норми виробки за знімальну зміну та норми допоміжного часу на виробництво фільмів за видами фільмів в хвилинах екранного часу та можуть застосовуватися всіма суб'єктами кінематографії незалежно від форм власності.

2. ВИДИ ФІЛЬМІВ

2.1. За видами фільми поділяються на ігрові, анімаційні та не ігрові.

2.2. Визначення фільмів.

2.2.1. Фільм ігровий (художній) - фільм, створений на основі літературного та режисерського сценарію з докладно розробленим сюжетом, композиційно вибудованою драматургією, детальними характеристиками персонажів, ґрунтовним описом місць подій та втілений в екранній постановці засобами акторської гри, мистецтва режисера, оператора, художника, композитора.

2.2.2. Фільм анімаційний - фільм синтетичного мистецтва, в основі якого є послідовний ряд спеціально створених і "оживаючих" на екрані мальованих, об'ємно-лялькових образів (персонажів), зафіксованих методом покадрової зйомки або комп'ютерної технології.

2.2.3. Фільм не ігровий науково-пізнавальний - фільм, який у загальнодоступній формі розповсюджує знання, розповідає про досягнення науки і техніки, гуманітарних наук, культури і мистецтва, про природні явища, життя тварин тощо.

2.2.4. Фільм неігровий учбовий - вид науково-пізнавального фільму, що призначений для використання у процесі навчання.

2.2.5. Фільм неігровий хронікально-документальний - фільм, в основу якого покладено подія, що реально відбувається (не спеціально підготовлена для зйомок). Це оперативно зафіксовані у вигляді прямого репортажу кульмінаційні моменти документальної події.

2.2.6. Фільм не ігровий художньо-документальний - фільм, заснований на справжніх подіях і реальних учасниках цієї події, у якому ігрові епізоди органічно поєднуються з документальними кадрами.

2.2.7. Фільм не ігровий літописний - фільм, заснований на регулярних документальних зйомках сюжетів, які відображають характерні особливості часу, місця, обставин подій.

2.2.8. Фільм не ігровий документальний - фільм, у якому учасниками є реальні люди і фіксуються життєві події, усвідомлює ці події, зводить факти у ступінь образного узагальнення, філософськи аналізує їх сутність.

2.2.9. Фільм не ігровий документально-публіцистичний - фільм створений на основі оригінального сценарію, матеріалом якого є вивчені, усвідомлені реальні факти і явища дійсності, які є суспільне значущими.

2.2.10. Фільм ігровий (фільм-спектакль) - екранізація спектаклю, постановка якого здійснюється в театрі. Зйомки фільму можуть бути як безпосередньо в театрі або переноситися зі сцени у павільйон або на натуру з використанням театральних декорацій.

2.2.11. Фільм ігровий (телевізійний) - фільм, створений на основі літературного і режисерського сценаріїв і зафіксований на кіноплівці чи електронному носії спеціально для показу у мережі телевізійного мовлення. З урахуванням особливостей композиційна побудова і зображальні засоби телевізійного фільму мають свою специфіку: у ньому переважають середні та крупні плани, довгі монологи тощо.

2.2.12. Фільм просвітницький ігровий патріотичного спрямування - фільм з історичним, фольклорним чи етнографічним забарвленням, що спрямований на національно-патріотичне виховання та освіту молодих поколінь українців на прикладах героїчної саможертовності та відданості національній ідеї видатних історичних постатей, літературних героїв чи фольклорних персонажів.

{Пункт 2.2 розділу 2 доповнено новим підпунктом 2.2.12 згідно з Наказом Міністерства культури № 277 від 05.05.2017}

3. ХРОНОМЕТРАЖ ФІЛЬМІВ ЗА ВИДАМИ

3.1. Фільми класифікуються за хронометражем, а саме:

повнометражні - хронометражем від 52 хвилин екранного часу.

короткометражні - хронометражем до 52 хвилин екранного часу.

3.2. До роботи над фільмом можуть залучатися дебютанти.

Фільм-дебют - перша робота режисера у створенні певного виду фільму - ігрового, анімаційного, не ігрового. Для режисера, який створив короткометражний фільм будь-якого виду, перший повнометражний фільм цього ж виду є також фільмом-дебютом.

Граничний хронометраж фільму-дебюту - 20 - 25 хвилин екранного часу. Повнометражний фільм-дебют може створюватись лише на кіностудіях державної форми власності.

4. КЛАСИФІКАЦІЯ ФІЛЬМІВ

4.1. Фільми класифікуються:

4.1.1. за форматом зйомки:

- із співвідношенням сторін 1:1,37;

- із співвідношенням сторін 1:1,66;

- із співвідношенням сторін 1:1,85;

- із співвідношенням сторін 1:2,35;

4.1.2. за видом носія інформації:

- знятий на кіноплівку;

- знятий на цифрові носії;

- комбінований (тобто частина фільму відзнята на плівку, частина на електронні носії).

4.1.3. за форматом звукозапису:

- монофонічний аналоговий звуковий формат - запис звуку одноканальний дводоріжечний;

- стереофонічний аналоговий 3.1 (Dolby Surround) звуковий формат - запис звуку двоканальний дводоріжечний з розміщенням звукової інформації по каналах: лівий фронтальний; центральний фронтальний; правий фронтальний; канал звукового оточення;

- стереофонічний цифровий 5.1 (Dolby Digital) звуковий формат - запис звуку у цифровому форматі з розміщенням звукової інформації по каналах: лівий фронтальний; центральний фронтальний; правий фронтальний, лівий канал звукового оточення; правий канал звукового оточення; канал зверхнизьких частот;

- стереофонічний цифровий 6.1 (Dolby Digital Surround EX) звуковий формат - запис звуку у цифровому форматі з розміщенням звукової інформації по каналах: лівий фронтальний; центральний фронтальний; правий фронтальний; лівий канал звукового оточення; задній канал звукового оточення; правий канал звукового оточення; канал зверхнизьких частот.

4.1.4. за кольором:

- чорно-білий - зйомка фільму здійснюється на чорно-білій кіноплівці або на іншому носії.

- кольоровий - зйомка фільму здійснюється на кольоровій кіноплівці або на іншому носії.

5. НОРМИ ВИРОБКИ ЗА ЗНІМАЛЬНУ ЗМІНУ ТА НОРМИ ДОПОМІЖНОГО ЧАСУ НА ВИРОБНИЦТВО ФІЛЬМІВ ЗА ВИДАМИ В ХВИЛИНАХ ЕКРАННОГО ЧАСУ

5.1. Норми виробки за знімальну зміну на виробництво ігрових художніх фільмів в хвилинах екранного часу встановлюються в залежності від місця проведення зйомки, окрім фільмів, зазначених в пункті 5.3 цих Методичних рекомендацій:


- у павільйоні

- 2,28 - 2,53 хвилин екранного часу;


- на натурі (окрім зимової)

- 1,45 - 1,81 хвилин екранного часу;


- на зимовій натурі

- 1,05 - 1,30 хвилин екранного часу;


- в інтер'єрах

- 1,92 - 2,10 хвилин екранного часу;


- для фільмів-концертів та фільмів-вистав

- 2,82 - 3,69 хвилин екранного часу.

5.2. Норми виробки за знімальну зміну, зазначені в пункті 5.1 цих Методичних рекомендацій, можуть бути знижені у таких розмірах від середньої норми:

- при зйомках за участю дітей - виконавців головних та основних ролей, або ж акторів-інвалідів (з обмеженими можливостями) - до 35 відсотків;

- при зйомках за участю непрофесійних акторів - виконавців головних та основних ролей - до 40 відсотків;

- при зйомках за участю тварин, ігрових сцен з акторами під водою, масових сцен, трюкових сцен, сцен з застосуванням піротехніки, аерозйомках - до 40 відсотків;

- костюмованих сцен або сцен зі складним та/або спеціальним гримом, протезуванням, пастижем - до 35 відсотків;

- інших складнопостановочних сцен, що пов'язані з ризиком для життя - до 40 відсотків;

- при зйомках на режимних об'єктах або в інших місцях, що мають обгрунтовані обмеження стосовно тривалості знімальної зміни - до 40 відсотків;

- при здійсненні постановки фільму режисером-постановником або оператором-постановником, що не має досвіду самостійної роботи (фільми-дебюти) - до 10 відсотків.

5.3. На фільми-комедії, фільми фантастичної тематики встановлюються такі норми виробки за знімальну зміну:


- у павільйоні

- 1,56 - 2,06 хвилин екранного часу;


- на натурі (окрім зимової)

- 1,09 - 1,52 хвилин екранного часу;


- на зимовій натурі

- 1,0 - 1,48 хвилин екранного часу;


- в інтер'єрах

- 1,23 - 1,74 хвилин екранного часу.

5.4. При зйомках особливо складних трюкових епізодів, що пов'язані з маневруванням великогабаритних наземних та водних транспортних засобів, застосуванням складних трюкових номерів та при зйомках на воді норми виробки за знімальну зміну можуть визначатись у дні зйомок зазначених трюкових епізодів за нижчою межею діючих норм, але не більше як 40 відсотків.

5.5. У випадках, коли у фільмі головну роль виконує кінорежисер-постановник цього фільму, кіностудіям (продюсерам) надається право планувати знімальні об'єкти, в яких кінорежисер-постановник зайнятий як виконавець головної ролі, за нижчою межею норм виробки, затверджених для художніх фільмів, але не більше як 10 відсотків.

5.6. Зниження норми виробки за знімальну зміну можливе лише з однієї з причин, одночасно присутніх у фільмі, незалежно від їх кількості.

5.7. Середня норма виробки за знімальну зміну при роботі знімальної групи за кордоном встановлюється не менше 2,35 хвилини екранного часу за зміну, незалежно від кандидатури режисера-постановника, місця проведення зйомок (павільйон, натура, інтер'єр тощо) та інших умов. Норма допоміжного часу встановлюється в межах 25 відсотків від кількості знімальних змін.

5.8. Допоміжний час (підготовка, освоєння, репетиція) для ігрових фільмів встановлюється у таких відсотках від знімальних змін:

- фільми-комедії, фільми фантастичної тематики - до 35 відсотків;

- фільми за участю дітей та/або непрофесійних акторів - до 35 відсотків;

- інші фільми - до 25 відсотків.

5.9. Середня норма виробки за знімальну зміну на виробництво не ігрових науково-пізнавальних, документальних, учбових, документально-публіцистичних, освітніх фільмів та літописних сюжетів для всіх форматів зйомки встановлюється до 1,45 хвилини екранного часу в хвилинах екранного часу.

5.10. Норма виробки за знімальну зміну, визначена у пункті 5.9 цих Методичних рекомендацій, може бути знижена:

- при зйомках за участю дітей (головні виконавці) до 16 років - до 30 відсотків;

- при створенні кінофільму кінорежисером або кінооператором, які не мають досвіду самостійної роботи (фільми - дебюти), - на 10 відсотків;

- при зйомках за участю тварин, птахів та комах, а також за особливо важких умов (повітряні, високогірні, арктичні та підводні) - на 45 відсотків;

- зменшення норми виробки за знімальну зміну надається лише по одній із причин, незалежно від кількості їх одночасно присутніх під час виробництва кінофільму.

5.11. По фільмах спільного виробництва із іноземними партнерами середня норма виробки не ігрових науково-пізнавальних, документальних, учбових, документально-публіцистичних, освітніх фільмів у корисному метражі за знімальну зміну встановлюється:

- по кінофільмах - не менше як 1,81 хвилина екранного часу;

- по фільмах, що знімаються на цифрові носії, - до 1,5 хвилини екранного часу.

5.12. Зйомки науково-пізнавальних, освітніх та хронікально-документальних фільмів із залученням акторів плануються за нормами виробки у знімальну зміну ігрових фільмів.

5.13. Допоміжний час виробництва неігрових науково-пізнавальних та освітніх фільмів встановлюється до 50 відсотків від кількості знімальних днів.

Допоміжний час виробництва фільмів за участю дітей до 16 років встановлюється до 60 відсотків від кількості знімальних днів.

5.14. Допоміжний час при виробництві не ігрових хронікально-документальних фільмів та літописних сюжетів встановлюється до 30 відсотків від кількості знімальних днів.

6. ГРАНИЧНІ ТЕРМІНИ ПРОВЕДЕННЯ ПЕРІОДІВ (ЕТАПІВ) ВИРОБНИЦТВА ФІЛЬМІВ ЗА ВИДАМИ

6.1. Робота над створенням фільму починається від періоду розробки режисерського сценарію фільму. Загальний термін виробництва фільму включає підготовчий період, знімальний період та монтажно-тонувальний період, які з метою безперервного виробництва можуть об'єднуватись в етапи.

6.2. Терміни проведення періоду розробки режисерського сценарію ігрового фільму визначаються кіностудією (продюсером) самостійно в залежності від обсягу та складності робіт, виду та жанру фільму, але не більше, ніж для:

1) складнопостановочних фільмів - до 3 місяців.

2) інших фільмів - до 2 місяців.

3) анімаційних фільмів - до 1 місяця.

До складно-постановочних повнометражних ігрових фільмів належать кінотвори різноманітних тематичних спрямувань та жанрів, що порушують найбільш важливі проблеми минулого і сьогодення, художнє рішення яких потребує спеціальної підготовки та особливого матеріально-технічного забезпечення для досягнення видовищної виразності, а саме:

- історичні, що потребують великого обсягу підготовчих робіт, ґрунтовного вивчення історичного, літературного та іконографічного матеріалу, достовірного відтворення подій, характерів та портретів конкретних історичних осіб;

- фільми-казки, картини пригодницького, науково-фантастичного та фантастичного жанрів, які мають на меті відтворення незвичайного середовища перебування героїв, образів футурологічного характеру, особливо складних конструкцій і декорацій, з великим обсягом трюків та комбінованих зйомок;

- фільми-мюзикли, які потребують написання музичної та хореографічної партитури, тощо.

6.3. Для ігрових фільмів гранична тривалість проведення підготовчого періоду становить:

1) складнопостановочних фільмів - до 4 місяців;

2) музичних фільмів, фільмів з великим обсягом складних комбінованих та трюкових зйомок, комедійних фільмів та фільмів-казок - до 3,5 місяців.

3) інших фільмів - до 3 місяців;

4) короткометражних фільмів - до 2 місяців

6.4. Для виробництва науково-пізнавальних та освітніх фільмів гранична тривалість проведення підготовчого періоду встановлюється в залежності від обсягів, категорії складності та формату зйомки та становить:

6.4.1. кінофільмів:

1) тривалістю до 10 хвилин екранного часу, в т.ч.:

- 1 категорії складності - до 28 календарних днів;

- 2 категорії складності - до 21 календарних днів.

2) тривалістю до 20 хвилин екранного часу, в т.ч.:

- 1 категорії складності - до 35 календарних днів;

- 2 категорії складності - до 28 календарних днів.

3) тривалістю до 30 хвилин екранного часу, в т.ч.:

- 1 категорії складності - до 42 календарних днів;

- 2 категорії складності - до 35 календарних днів.

4) тривалістю до 40 хвилин екранного часу, в т.ч.:

- 1 категорії складності - до 49 календарних днів;

- 2 категорії складності - до 42 календарних днів.

5) тривалістю до 50 хвилин і більше екранного часу, в т.ч.:

- 1 категорії складності ~ до 56 календарних днів;

- 2 категорії складності - до 49 календарних днів.

6.4.2. фільмів на цифрових носіях:

1) тривалістю до 10 хвилин екранного часу, в т.ч.:

- 1 категорії складності - до 21 календарних днів;

- 2 категорії складності - до 14 календарних днів.

2) тривалістю до 20 хвилин екранного часу, в т.ч.:

- 1 категорії складності - до 28 календарних днів;

- 2 категорії складності - до 21 календарних днів.

3) тривалістю до 30 хвилин екранного часу, в т.ч.:

- 1 категорії складності - до 35 календарних днів;

- 2 категорії складності - до 28 календарних днів.

4) тривалістю до 40 хвилин екранного часу, в т.ч.:

- 1 категорії складності - до 42 календарних днів;

- 2 категорії складності - до 35 календарних днів.

5) тривалістю до 50 хвилин і більше екранного часу, в т.ч.:

- 1 категорії складності - до 49 календарних днів;

- 2 категорії складності - до 42 календарних днів.

6.5. До першої групи складності відносяться науково-пізнавальні та освітні фільми, підготовка до зйомок яких залежать від таких умов:

а) потреба тривалого попереднього вивчення складних, переважно нових наукових проблем та явищ;

б) огляд великої кількості об'єктів зйомок, віддалених між собою;

в) відбір архівного, бібліографічного, фільмотечного і наукового матеріалу;

г) необхідність попереднього підготування біологічних об'єктів, вирощування спеціальних засівів та ін.;

д) підготовка або дресирування потрібних для зйомок тварин;

е) спорудження складних моделей, макетів та спеціальних технічних споруд для зйомок.

До другої групи - усі інші фільми.

Для повнометражних науково-пізнавальних та освітніх фільмів тривалість періоду розробки режисерського сценарію і підготовчих робіт не повинна перевищувати 3 місяці.

6.6. Для виробництва хронікально-документальних та літописних фільмів гранична тривалість проведення підготовчого періоду встановлюється в залежності від обсягів, формату зйомки та становить:

6.6.1. хронікально-документальних фільмів, незалежно від категорії складності:

1) тривалістю до 10 хвилин екранного часу - до 10 календарних днів;

2) тривалістю до 20 хвилин екранного часу - до 13 календарних днів;

3) тривалістю до 30 хвилин екранного часу - до 15 календарних днів;

4) тривалістю до 40 хвилин екранного часу - до 18 календарних днів;

5) тривалістю до 50 хвилин і більше екранного часу - до 29 календарних днів;

6.6.2. літописних фільмів, незалежно від категорії складності:

1) тривалістю до 30 хвилин екранного часу - до 5 календарних днів.

Перелік літописних фільмів за назвами передбачається студією у тематичному плані, який погоджується з Держкіно відповідно до умов договору між ними.

6.7. Анімаційні фільми поділяються на:

- мальовані (2D-анімація);

- лялькові;

- 3D-анімація;

- флеш-анімація.

Враховуючи відмінності у змісті та термінах проведення окремих виробничих періодів, загальний термін виробництва анімаційних фільмів для 10 хвилин екранного часу становить:

- для мальованих фільмів - 236 календарних днів;

- для лялькових фільмів - 192 календарних днів;

- для 3D та флеш-анімаційних фільмів можуть встановлюватися інші терміни виробництва.

При виробництві фільму обсягом 20 і більше хвилин екранного часу термін виробництва збільшується на 50 відсотків.

Тривалість робіт підготовчого періоду в залежності від процесу виробництва анімаційного фільму тривалістю до 10 хвилин екранного часу становить:

- для мальованих фільмів - 50 календарних днів;

- для лялькових фільмів - 76 календарних днів

6.8. Тривалість робіт знімального періоду ігрових фільмів визначається кіностудіями (продюсерами), виходячи із обсягів робіт, що будуть виконані, їх складності, виду та жанру фільму у межах таких норм:

6.8.1. Складнопостановочні фільми - до 4 місяців.

6.8.2. Фільми музичні, з великим обсягом складних комбінованих та трюкових зйомок, комедійні фільми та фільми-казки - до 3,5 місяців.

6.8.3. Інші фільми - до 3 місяців.

6.9. Тривалість робіт знімального періоду науково-пізнавальних та освітніх фільмів визначається з дотриманням норм виробки за знімальну зміну та норм допоміжного часу на виробництво науково-пізнавальних, документальних фільмів в хвилинах екранного часу.

Тривалість робіт знімального періоду хронікально-документальних та літописних фільмів визначається відповідно до норм виробки за знімальну зміну та норм допоміжного часу на виробництво хронікально-документальних та літописних фільмів в хвилинах екранного часу.

Для літописних фільмів знімальний період встановлюється згідно з тривалістю події. Якщо подія відбувається в експедиції, то знімальний період відповідно збільшується на час переїзду до місця зйомки та до студії.

6.10. Тривалість робіт знімального періоду в залежності від процесу виробництва анімаційного фільму тривалістю до 10 хвилин екранного часу становить:

- для мальованих фільмів - 153 календарних днів;

- для лялькових фільмів - 83 календарні дні;

- для 3D та флеш-анімаційних фільмів можуть встановлюватися інші терміни виробництва, виходячи із наявного обладнання (кількості, якості комп'ютерів та їх програмного забезпечення), кількісного та якісного складу працівників, складності.

6.11. Для ігрових фільмів гранична тривалість проведення монтажно-тонувальних робіт (МТП) становить:

- повнометражних фільмів - до 6 місяців;

- короткометражних фільмів - до 5 місяців.

Визначення термінів проведення окремих періодів монтажно-тонувальних робіт (в тому числі ліквідаційний період) може встановлюватися кіностудією (продюсером) самостійно в межах граничної тривалості періоду, виходячи з особливостей створення конкретного фільму, його виду, жанру, формату зйомки тощо.

6.12. Тривалість монтажно-тонувальних робіт з виробництва науково-пізнавальних, освітніх та хронікально-документальних фільмів кожного фільму визначається відповідно до наступних граничних термінів в залежності від обсягів, категорії складності фільму:

Кінофільмів та фільмів, знятих на цифрові носії:

1) тривалістю до 10 хвилин екранного часу, в т.ч.:

- 1 категорії складності - до 25 календарних днів;

- 2 категорії складності - до 20 календарних днів.

2) тривалістю до 20 хвилин екранного часу, в т.ч.:

- 1 категорії складності - до 35 календарних днів;

- 2 категорії складності - до 25 календарних днів.

3) тривалістю до 30 хвилин екранного часу, в т.ч.:

- 1 категорії складності - до 45 календарних днів;

- 2 категорії складності - до 30 календарних днів.

4) тривалістю до 40 хвилин екранного часу, в т.ч.:

- 1 категорії складності - до 55 календарних днів;

- 2 категорії складності - до 45 календарних днів.

5) тривалістю до 50 хвилин і більше екранного часу, в т.ч.:

- 1 категорії складності - до 65 календарних днів;

- 2 категорії складності - до 50 календарних днів.

До першої категорії складності у період монажно-тонувальних робіт відносяться науково-пізнавальні, освітні та хронікально-документальні фільми, монтаж яких пов'язаний з обробкою значного за обсягами архівного, іконографічного, бібліографічного, фільмотечного і наукового матеріалу, необхідністю виготовлення складної комп'ютерної графіки, а також авторське документальне кіно, яке здійснює пошук нової кіномови та оперує складними образами.

До другої категорії - усі інші фільми.

Для літописних фільмів тривалість монтажних робіт обмежується двома календарними днями.

На час завершення робіт знімальна група залишається у складі, необхідному тільки для здачі фільму, виготовлення вихідних фільмових матеріалів та ліквідації справ.

Граничні терміни на виготовлення вихідних фільмових матеріалів та ліквідації справ науково-пізнавальних, освітніх та хронікально-документальних фільмів становлять:

- для повнометражного кінофільму - до 49 календарних днів;

- для короткометражного кінофільму - до 35 календарних днів;

- для повнометражного фільму, що здається на цифрових носіях - до 28 календарних днів;

- для короткометражного фільму, що здається на цифрових носіях - до 14 календарних днів.

6.13. Тривалість робіт монтажно-тонувального періоду (в тому числі, період ліквідації справ) в залежності від процесу виробництва анімаційного фільму тривалістю до 10 хвилин екранного часу становить:

- для мальованих і лялькових фільмів - 33 календарних дні;

- для 3D та флеш-анімаційних фільмів можуть встановлюватися інші терміни виробництва.

Тривалість монтажно-тонувальних робіт повнометражних анімаційних фільмів становить до 3-х місяців.

Граничні терміни для виготовлення комплекту вихідних фільмових матеріалів анімаційного фільму становлять:

- для повнометражного кінофільму - до 49 календарних днів;

- для короткометражного кінофільму - до 35 календарних днів;

- для повнометражного фільму, що здається на цифрових носіях - до 28 календарних днів;

- для короткометражного фільму, що здається на цифрових носіях - до 14 календарних днів.

7. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

7.1. Відносно окремих фільмів, які потребують встановлення індивідуальних термінів та нормативів, кіностудії (продюсери) мають право визначати терміни виробництва цих фільмів, згідно з специфічними особливостями їх постановки та у межах затверджених планових показників сум взятих зобов'язань на оплату робіт по створенню фільмів національного виробництва за державним замовленням фільму, планових завдань по випуску фільмів та встановлених лімітів.

Голова Державного
агентства України
з питань кіно





К.О. Копилова

  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: