Про внесення змін до Статуту акціонерного товариства “Українська оборонна промисловість”
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести зміни до Статуту акціонерного товариства “Українська оборонна промисловість”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 березня 2023 р. № 441 “Про утворення акціонерного товариства “Українська оборонна промисловість” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 49, ст. 2717), виклавши його в редакції, що додається.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
СТАТУТ
акціонерного товариства “Українська оборонна промисловість”
1. Акціонерне товариство “Українська оборонна промисловість” (далі - товариство) є юридичною особою, 100 відсотків акцій якого належать державі. Товариство утворене внаслідок припинення шляхом реорганізації Державного концерну “Укроборонпром” в порядку перетворення відповідно до Закону України “Про особливості реформування підприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власності” з урахуванням розпорядження Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2021 р. № 1594 “Про припинення шляхом реорганізації Державного концерну “Укроборонпром” в порядку перетворення в акціонерне товариство” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 98, ст. 6407).
З дня його державної реєстрації товариство є правонаступником усіх прав і обов’язків Державного концерну “Укроборонпром”.
повне - акціонерне товариство “Українська оборонна промисловість”;
повне - Joint Stock Company “Ukrainian Defense Industry”;
3. Тип товариства - приватне акціонерне товариство.
4. Товариство набуває статусу юридичної особи з дня його державної реєстрації в установленому законом порядку.
5. Товариство у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, цим Статутом та внутрішніми документами товариства, прийнятими відповідно до цього Статуту.
6. Товариство має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, може мати печатки та штампи із своїм найменуванням.
7. Товариство відповідно до Закону України “Про особливості реформування підприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власності” здійснює управління корпоративними правами (частками у статутному капіталі) щодо господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі та виконує функції уповноваженого суб’єкта господарювання з управління об’єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі щодо об’єктів державної власності, що не ввійшли до статутного капіталу господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі.
Товариство як уповноважений суб’єкт управління об’єктами державної власності здійснює повноваження, визначені пунктом 23 цього Статуту, щодо державних підприємств, зокрема казенних підприємств, які на момент припинення Державного концерну “Укроборонпром” входили до його складу, до їх перетворення в господарські товариства (далі - державні підприємства).
8. Товариство відповідає за своїми зобов’язаннями тільки належним йому на праві власності майном, на яке може бути звернено стягнення.
9. Товариство не відповідає за зобов’язаннями господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, державних підприємств, інших юридичних осіб, засновником, співзасновником або учасником яких воно є, а такі юридичні особи не відповідають за зобов’язаннями товариства, крім випадків, передбачених законодавством чи договором.
10. Товариство не відповідає за зобов’язаннями держави, а держава не відповідає за зобов’язаннями товариства.
11. Товариство не відповідає за зобов’язаннями акціонера. До товариства та його органів не можуть застосовуватися будь-які санкції, що обмежують їх права, у разі вчинення акціонером протиправних дій, крім випадків, визначених законом.
12. Акціонер не відповідає за зобов’язаннями товариства і несе ризик збитків, пов’язаних з діяльністю товариства, тільки в межах номінальної вартості належних йому акцій. До акціонера не можуть застосовуватися будь-які санкції, що обмежують його права, у разі вчинення протиправних дій товариством.
13. Товариство разом з іншими суб’єктами господарювання може утворювати спілки, асоціації та інші об’єднання.
14. Товариство діє на принципах повної господарської самостійності і самоокупності, несе відповідальність за наслідки своєї господарської діяльності та виконання зобов’язань.
15. Товариство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис, формує облікову політику.
16. Товариство забезпечує розроблення та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання та протидії корупції у діяльності товариства.
17. Утворені товариством філії, представництва та інші відокремлені підрозділи діють на підставі положень, затверджених генеральним директором товариства, можуть мати поточний рахунок, печатку і штампи із своїм найменуванням, вести бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складати статистичну інформацію, а також подавати відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.
18. Товариство самостійно планує свою діяльність та визначає перспективи виробничого та соціального розвитку. Товариство вільне у виборі форм господарських відносин, що не суперечать законодавству та цьому Статуту.
19. За товариством може закріплюватися на праві господарського відання державне майно, що передане йому відповідно до законодавства. Товариство користується та розпоряджається таким майном відповідно до мети своєї діяльності з урахуванням обмежень, встановлених законодавством та цим Статутом.
20. Товариство використовує, володіє та утримує земельні ділянки, надані йому на праві постійного користування, за їх цільовим призначенням відповідно до законодавства.
Мета, функції, повноваження та предмет діяльності товариства
21. Метою діяльності товариства є посилення обороноздатності України, реалізація ефективного управління, інвестиційно-інноваційного розвитку промисловості України, регулювання, контроль та координація діяльності господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, а також державних підприємств для забезпечення їх сталої та ефективної діяльності, одержання прибутку від господарської діяльності, впровадження засад корпоративного управління відповідно до найкращих міжнародних практик, управління об’єктами державної власності, які не ввійшли до статутного капіталу господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі та передані в управління товариству в порядку, передбаченому законодавством, сприяння структурній перебудові оборонно-промислового комплексу України, підвищення рівня воєнної безпеки держави та сприяння розвитку сил безпеки і сил оборони.
22. Для забезпечення досягнення мети діяльності товариство:
1) утворює підприємства, спільні підприємства та інші юридичні особи, приймає рішення про їх реорганізацію та ліквідацію;
2) здійснює управління корпоративними правами (частками у статутному капіталі) щодо господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, пакет акцій (частка у статутному капіталі) яких йому належить, та корпоративними правами держави, які передані йому в управління;
3) затверджує статути господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, 100 відсотків акцій (часток у статутному капіталі) яких належать товариству, здійснює контроль за дотриманням вимог статутів;
4) визначає порядок утворення, склад та компетенцію органів управління господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, 100 відсотків акцій (часток у статутному капіталі) яких належать товариству, порядок обрання і відкликання їх членів та прийняття ними рішень;
5) призначає (обирає) на посаду та звільняє з посади членів виконавчого органу (особу, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу) господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, 100 відсотків акцій (часток у статутному капіталі) яких належать товариству, укладає і розриває з ними контракти та здійснює контроль за їх виконанням;
6) у разі утворення у господарському товаристві в оборонно-промисловому комплексі, 100 відсотків акцій (часток у статутному капіталі) якого належать товариству, наглядової ради обирає її членів, визначає умови цивільно-правових договорів, трудових договорі (контрактів), які укладаються з членами наглядової ради, встановлює розмір їх винагороди, визначає особу, яка уповноважується на підписання цивільно-правових договорів, трудових договорів (контрактів) з членами наглядової ради, приймає рішення про припинення повноважень членів наглядової ради, визначає доцільність включення до складу наглядових рад зазначених товариств незалежних членів та їх кількість;
7) подає пропозиції щодо умов цивільно-правових договорів, трудових договорів (контрактів), які укладаються з членами наглядової ради господарського товариства в оборонно-промисловому комплексі, в якому пакет акцій (частка у статутному капіталі) товариства становить менше 100 відсотків (у разі утворення наглядової ради);
8) визначає порядок проведення конкурсного відбору кандидатів на посаду незалежного члена наглядової ради господарського товариства в оборонно-промисловому комплексі, 100 відсотків акцій (часток у статутному капіталі) якого належать товариству, у разі утворення наглядової ради та визначення доцільності включення до її складу незалежних членів;
9) затверджує стратегію розвитку (стратегічний план розвитку), політику корпоративного управління, соціальної відповідальності та напрями діяльності товариства, господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, 100 відсотків акцій (часток у статутному капіталі) яких належать товариству;
10) затверджує плани розвитку, фінансові та інвестиційні плани і показники діяльності господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, 100 відсотків акцій (часток у статутному капіталі) яких належать товариству, на календарний рік і на середньострокову перспективу (три - п’ять років);
11) здійснює моніторинг фінансової діяльності господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, 100 відсотків акцій (часток у статутному капіталі) яких належать товариству;
12) забезпечує проведення щорічної аудиторської перевірки діяльності господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі;
13) веде облік об’єктів державної власності в оборонно-промисловому комплексі, здійснює контроль за ефективним використанням та збереженням таких об’єктів;
14) приймає рішення про подальше використання відповідно до законодавства державного майна, що не ввійшло до статутного капіталу господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі;
15) провадить діяльність із залучення інвесторів, зокрема іноземних, розробляє інвестиційні проекти та контролює їх реалізацію, бере участь у залученні коштів з фінансових ринків, зокрема міжнародних, визначає джерела формування і використання фондів інвестиційного та інноваційного розвитку;
16) забезпечує збереження матеріальних носіїв секретної інформації та здійснення заходів щодо охорони державної таємниці;
17) виконує функції уповноваженого суб’єкта господарювання з управління об’єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі щодо об’єктів управління державної власності, які не ввійшли до статутного капіталу господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі;
18) здійснює щодо господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі планування, організацію і контроль мобілізаційної підготовки, складу виробничих потужностей мобілізаційного призначення та обсягів запасів мобілізаційного резерву з урахуванням доцільності їх подальшого зберігання;
19) бере участь в реалізації державної політики в галузі військово-технічного співробітництва з іноземними державами, організації виконання державних програм розвитку озброєння, оборонних закупівель і мобілізаційного плану, довгострокових цільових програм, державних цільових програм і програм військово-технічного співробітництва;
20) забезпечує просування і реалізацію на внутрішньому і зовнішньому ринках високотехнологічної промислової продукції, а також пов’язаних із створенням цієї продукції товарів і результатів інтелектуальної діяльності;
21) сприяє суб’єктам господарювання, яким надані повноваження на право здійснення експорту, імпорту товарів військового призначення та товарів, які містять відомості, що становлять державну таємницю, під час провадження зовнішньоекономічної діяльності щодо продукції військового призначення;
22) здійснює в межах повноважень виконання завдань і заходів, спрямованих на забезпечення розвитку співробітництва з Організацією Північноатлантичного договору (НАТО), Європейським Союзом та іншими міжнародними організаціями і об’єднаннями;
23) здійснює інші функції та повноваження, визначені законом та цим Статутом.
23. Товариство як уповноважений суб’єкт управління об’єктами державної власності здійснює такі повноваження щодо державних підприємств:
1) здійснює регулювання, контроль та координацію діяльності;
2) затверджує статути (положення) та вносить зміни до них, здійснює контроль за дотриманням їх вимог;
3) призначає на посади та звільняє з посад їх керівників, укладає і розриває з ними контракти, здійснює контроль за їх виконанням;
4) затверджує стратегії їх розвитку (стратегічні плани розвитку);
5) затверджує річні фінансові та інвестиційні плани, інвестиційні плани на середньострокову перспективу (три - п’ять років), зокрема щодо державних підприємств, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 млн. гривень або які є суб’єктами природних монополій, здійснює контроль за виконанням таких планів у встановленому порядку;
6) здійснює моніторинг фінансової діяльності;
7) надає згоду на відчуження та списання об’єктів державної власності підприємств;
8) погоджує укладення підприємствами договорів про спільну діяльність, згідно з якими використовується нерухоме майно, що перебуває в їх господарському віданні чи оперативному управлінні;
9) забезпечує проведення щорічної аудиторської перевірки діяльності;
10) здійснює контроль за діяльністю підприємств;
11) веде облік об’єктів державної власності підприємств, здійснює контроль за ефективним використанням та збереженням таких об’єктів;
12) виявляє державне майно, яке тимчасово не використовується підприємствами, та вносить пропозиції щодо його подальшого використання;
13) забезпечує надання розпоряднику Єдиного реєстру об’єктів державної власності інформації про наявність і поточний стан об’єктів державної власності підприємств та зміну його стану;
14) забезпечує у встановленому порядку проведення інвентаризації майна підприємств;
15) здійснює планування, організацію і контроль мобілізаційної підготовки, складу виробничих потужностей мобілізаційного призначення та обсягів запасів мобілізаційного резерву з урахуванням доцільності їх подальшого зберігання;
16) надає підприємствам згоду на оренду державного майна і пропозиції щодо умов договору оренди, що мають забезпечувати ефективне використання орендованого майна;
17) організовує контроль за використанням орендованого державного майна підприємств;
18) забезпечує визначення умов реструктуризації та санації підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави;
19) забезпечує збереження матеріальних носіїв секретної інформації та здійснення заходів щодо охорони державної таємниці;
20) визначає порядок сплати і розміри внесків, які сплачують підприємства товариству;
21) забезпечує відповідно до встановленого Кабінетом Міністрів України порядку відрахування до Державного бюджету України частини чистого прибутку державними унітарними підприємствами;
22) виконує інші функції з управління об’єктами державної власності у випадках, передбачених законодавством;
23) здійснює інші повноваження, визначені законом.
24. Предметом діяльності товариства є:
1) стратегічне та організаційне планування діяльності господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі та державних підприємств;
2) сприяння господарським товариствам в оборонно-промисловому комплексі та державним підприємствам в розробці, виробництві, реалізації, зокрема на зовнішніх ринках, високотехнологічної промислової продукції, результатів інтелектуальної діяльності, робіт і послуг;
3) проведення технічних та цінових досліджень стосовно товарів військового призначення та подвійного використання;
4) залучення інвестицій, інших коштів з фінансових ринків, зокрема міжнародних;
5) робота з питань військово-технічного співробітництва, яка не суперечить законодавству та нормам міжнародного права;
6) провадження інвестиційної діяльності за рахунок власних і залучених коштів;
7) розроблення та здійснення заходів щодо навчання, підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації працівників товариства, державних підприємств та господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі;
8) надання представницьких, сервісних, консалтингових, інформаційних, юридичних, посередницьких, комерційних та інших послуг цивільно-правового характеру, зокрема як послуг консультування з питань комерційної діяльності для господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі та державних підприємств;
9) організація науково-технічного (інноваційного) співробітництва;
10) провадження поліграфічної, видавничої, рекламної діяльності та надання пов’язаних з нею послуг;
11) організація та проведення виставок, конгресів, семінарів, конференцій, тренінгів, засідань за круглим столом, виставок-продажів, презентацій тощо на території України та за її межами;
12) здійснення операцій з цінними паперами;
13) освоєння міжнародних ринків озброєння, військової та спеціальної техніки, проведення маркетингових досліджень;
14) провадження торговельної, зокрема комісійної, торговельно-посередницької та торговельно-закупівельної діяльності;
15) надання послуг з організації ділових поїздок представників українських суб’єктів господарювання за кордон і прийому в Україні іноземних представників;
16) виконання науково-дослідних, дослідно-конструкторських, випробувальних, проектно-вишукувальних робіт;
17) виробництво, прокат і реалізація кіно- та відеопродукції;
18) провадження інших видів діяльності, не заборонених законодавством.
25. З метою забезпечення ефективного функціонування господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі та державних підприємств, а також координації їх діяльності товариство може виступати посередником під час врегулювання конфліктів та спірних питань між ними. Порядок врегулювання конфліктів та спірних питань між державними підприємствами та господарськими товариствами в оборонно-промисловому комплексі встановлюється наглядовою радою товариства. Для вирішення зазначених питань товариство має право залучати осіб, що надають послуги з посередництва (медіації).
26. Товариство має право в установленому законодавством та цим Статутом порядку:
1) вчиняти на території України і за її межами правочини, брати участь у торгах, аукціонах, конкурсах, здійснювати дарування, виступати поручителем, заставодавцем, гарантом, обдаровуваним;
2) відкривати поточні та інші рахунки (як в гривні, так і в іноземній валюті) в українських та іноземних банках, рахунки в цінних паперах;
3) набувати майно, майнові та особисті немайнові права і обов’язки;
4) випускати цінні папери і деривативні цінні папери, реалізовувати їх юридичним і фізичним особам;
5) утворювати філії, представництва, інші відокремлені підрозділи, виступати засновником та/або акціонером (учасником) юридичних осіб як на території України, так і за її межами, приймати рішення щодо їх реорганізації та ліквідації;
6) брати участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, військово-технічного співробітництва з іноземними державами, здійснення оборонних закупівель та виконання державних контрактів з оборонних закупівель;
7) формувати єдину для господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі та державних підприємств:
систему захисту відомостей і документації, які становлять комерційну та державну таємницю, систему документообігу та збереження архівної документації;
політику управління і розпорядження майном;
8) встановлювати порядок координації та взаємодії товариства з господарськими товариствами в оборонно-промисловому комплексі та державними підприємствами;
9) брати участь у проектах і програмах, що передбачають розробку, виробництво та експорт високотехнологічної промислової продукції, створення системи продажу такої продукції;
10) звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій з питань діяльності товариства, державних підприємств та господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, вносити відповідні пропозиції та одержувати в установленому порядку від них матеріали, необхідні для досягнення мети діяльності товариства;
11) отримувати кошти, не заборонені законодавством, для здійснення заходів з реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, здійснення військово-технічного співробітництва з іноземними державами;
12) інвестувати в проекти українських та іноземних суб’єктів господарювання, залучати внутрішні та зовнішні кредити (позики), надавати гарантії або виступати поручителем за такими кредитами (позиками), передавати в заставу та іпотеку майно товариства;
13) виконувати роботи, пов’язані з використанням відомостей, що становлять державну таємницю, і забезпечувати захист таких відомостей;
14) визначати необхідність та надавати фінансову та іншу допомогу державним підприємствам та господарським товариствам в оборонно-промисловому комплексі;
15) провадити зовнішньоекономічну діяльність у видах та формах, що прямо не заборонені законодавством;
16) товариство має інші права згідно із законодавством та цим Статутом.
Засновник та акціонер товариства
27. Єдиним засновником та акціонером товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України.
28. Повноваження з управління корпоративними правами держави щодо товариства здійснює Кабінет Міністрів України.
29. Акціонер товариства має право на:
1) участь в управлінні товариством;
3) отримання у разі ліквідації товариства частини його майна або вартості частини майна товариства;
4) отримання інформації про господарську діяльність товариства.
30. Акціонер має переважне право на придбання акцій у процесі їх приватного розміщення. Переважне право на придбання акцій товариства у процесі їх приватного розміщення реалізується в установленому законодавством порядку.
31. Акціонер може мати також інші права, передбачені законодавством.
32. На вимогу акціонера товариство зобов’язане надавати йому для ознайомлення документи та інформацію відповідно до законодавства.
33. Обов’язки акціонера встановлюються законом.
34. Майно товариства складається з основних засобів, обігових коштів, акцій (часток) у статутному капіталі юридичних осіб, цінних паперів, а також інших активів, відображених у балансі товариства.
35. Джерелами формування майна товариства є:
1) майно, передане у встановленому порядку товариству;
2) доходи від господарської діяльності;
3) доходи від операцій з цінними паперами, капітальних вкладень;
4) майно, придбане у встановленому порядку у юридичних і фізичних осіб;
5) кредити банків та інших фінансових установ;
6) дивіденди за акціями (частками у статутному капіталі) господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, які належать товариству;
7) внески державних підприємств, підприємств, утворених в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу) або виділу з державних підприємств;
8) інше майно, набуте відповідно до законодавства.
36. Товариство є власником акцій (часток у статутному капіталі) господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, внесених до його статутного капіталу, та іншого майна, набутого ним на підставах, не заборонених законодавством. Товариство не має права передавати в заставу, продавати, а також вчиняти інші дії, що тягнуть за собою перехід права власності, в інший спосіб розпоряджатися належними йому акціями (частками у статутному капіталі) господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі без згоди Кабінету Міністрів України.
37. Здійснюючи право власності, товариство володіє, користується та розпоряджається належним йому майном і вчиняє стосовно нього будь-які дії, що не суперечать законодавству, цьому Статуту та меті діяльності товариства.
38. Статутний капітал товариства формується за рахунок майна, закріпленого за Державним концерном “Укроборонпром”, пакетів акцій (часток у статутному капіталі) господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі (за винятком пакетів акцій (часток), які внесені до статутного капіталу іншого господарського товариства в оборонно-промисловому комплексі відповідно до статті 21 Закону України “Про особливості реформування підприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власності”), коштів державного бюджету та інших джерел, не заборонених законом.
39. Статутний капітал товариства становить 237071000 (двісті тридцять сім мільйонів сімдесят одну тисячу) гривень.
40. Статутний капітал товариства поділяється на 237071 (двісті тридцять сім тисяч сімдесят одну) просту іменну акцію номінальною вартістю 1000 (одна тисяча) гривень кожна.
41. Акціонеру товариства належить 237071 (двісті тридцять сім тисяч сімдесят одна) проста іменна акція, що становить 100 відсотків статутного капіталу товариства.
42. Товариство має право змінити (збільшити або зменшити) розмір статутного капіталу за рішенням загальних зборів в порядку, передбаченому законом, крім випадків, визначених законом.
43. Акція товариства посвідчує корпоративні права акціонера щодо товариства.
44. Товариство здійснює розміщення тільки простих іменних акцій в порядку, встановленому законодавством.
45. Товариство може здійснювати тільки приватне розміщення акцій. Обслуговування емісії акцій товариства, ведення обліку та підтвердження права власності на такі акції здійснюється відповідно до законодавства.
46. Оплата акцій здійснюється грошовими коштами, цінними паперами, майном (у тому числі майновими правами), немайновими правами, що мають грошову оцінку.
47. Товариство може здійснювати емісію акцій або інших цінних паперів, які можуть бути конвертовані в акції, відповідно до законодавства та цього Статуту.
Товариство може здійснювати емісію інших цінних паперів, зокрема облігацій, в порядку, визначеному законодавством.
Товариство може за рішенням загальних зборів викупити власні акції.
Порядок розподілу прибутку та покриття збитків
48. Товариство на підставі фінансового плану прогнозує отримання доходів і здійснює видатки, визначає обсяг та спрямування коштів протягом року, зокрема визначає плановий розмір частини чистого прибутку, яка спрямовується до державного бюджету як дивіденди, на основі прогнозного рівня прибутку з урахуванням листа очікувань власника та оцінювання ризиків діяльності.
Товариство здійснює виплату дивідендів до державного бюджету з чистого прибутку на підставі рішення вищого органу товариства не пізніше 1 вересня року, що настає за звітним. Товариство виплачує дивіденди виключно грошовими коштами. Розмір частки прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності товариства, становить 30 відсотків.
49. За рахунок чистого прибутку, що залишається після проведення розрахунків з бюджетом, товариство може, зокрема:
1) за рішенням наглядової ради створювати фонд інвестиційного та інноваційного розвитку;
2) за рішенням вищого органу формувати резервний капітал.
50. Порядок використання фондів інвестиційного та інноваційного розвитку визначається товариством відповідно до затвердженого фінансового плану.
51. Товариство повідомляє акціонеру про дату, розмір, порядок та строк виплати дивідендів у порядку, встановленому наглядовою радою товариства.
52. Розподіл прибутку товариства, що залишається після сплати всіх обов’язкових податків і зборів та виплати дивідендів, здійснюється за рішенням вищого органу.
53. Для покриття збитків від провадження господарської діяльності товариства за рішенням вищого органу може бути створено резервний капітал. У разі створення резервний капітал формується у розмірі 15 відсотків статутного капіталу шляхом щорічних відрахувань від чистого прибутку товариства або за рахунок нерозподіленого прибутку. До досягнення встановленого розміру резервного капіталу розмір щорічних відрахувань становить 5 відсотків суми чистого прибутку товариства за рік.
54. Структура управління товариством є дворівневою. Для забезпечення функціонування товариства утворюються органи управління товариства.
55. Органами управління товариства є:
56. Вищим органом товариства є загальні збори. Функції загальних зборів товариства виконує Кабінет Міністрів України.
57. До виключної компетенції загальних зборів належить:
1) визначення основних напрямів діяльності товариства;
2) прийняття рішення про внесення змін до Статуту товариства, крім випадків, передбачених законом;
3) прийняття рішення про зміну типу товариства;
4) прийняття рішення про емісію акцій, крім випадків, передбачених законом;
5) прийняття рішення про анулювання викуплених або в інший спосіб набутих акцій;
6) прийняття рішення про емісію цінних паперів, які можуть бути конвертовані в акції, а також про емісію цінних паперів на суму, що перевищує 25 відсотків вартості активів товариства;
7) прийняття рішення про збільшення розміру статутного капіталу товариства, крім випадків, передбачених законом;
8) прийняття рішення про зменшення розміру статутного капіталу товариства;
9) прийняття рішення про дроблення або консолідацію акцій товариства;
10) затвердження положення про винагороду членів наглядової ради та генерального директора, вимоги до якого встановлюються НКЦПФР;
11) затвердження звіту про винагороду членів наглядової ради та генерального директора, вимоги до якого встановлюються НКЦПФР;
12) розгляд звіту наглядової ради, прийняття рішення за результатами розгляду такого звіту;
13) розгляд висновків аудиторського звіту суб’єкта аудиторської діяльності та затвердження заходів за результатами розгляду такого звіту;
14) призначення суб’єкта аудиторської діяльності відповідно до вимог статті 29 Закону України “Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність”;
15) затвердження результатів фінансово-господарської діяльності за відповідний рік та розподіл прибутку товариства або затвердження порядку покриття збитків товариства;
16) прийняття рішень з питань порядку проведення загальних зборів;
17) обрання членів наглядової ради;
18) затвердження умов цивільно-правових договорів, що укладаються з членами наглядової ради, встановлення розміру їх винагороди, обрання особи, уповноваженої на підписання договорів (контрактів) з членами наглядової ради;
19) прийняття рішення про припинення повноважень членів наглядової ради, крім випадків, установлених законом;
20) прийняття рішення про вчинення значного правочину або про попереднє надання згоди на вчинення значного правочину у випадках, передбачених законом, та про вчинення правочинів із заінтересованістю у випадках, передбачених законом;
21) встановлення порядку погодження рішень щодо відчуження або передачі в оренду (найм) майна товариства на конкурентних засадах з урахуванням вимог щодо відчуження та передачі в оренду (найм) такого майна, визначених Кабінетом Міністрів України;
22) прийняття рішення про виділ та припинення товариства, крім випадків, передбачених законом, обрання членів комісії з припинення товариства, обрання ліквідаційної комісії, затвердження порядку та строків ліквідації, затвердження ліквідаційного балансу;
23) прийняття рішення про застосування кодексу корпоративного управління, затвердженого НКЦПФР, або кодексу корпоративного управління оператора організованого ринку капіталу, об’єднання юридичних осіб, або іншого кодексу корпоративного управління;
24) прийняття рішення про виплату дивідендів;
25) прийняття рішень, пов’язаних з емісією облігацій, у разі їх емісії на суму, що перевищує 25 відсотків вартості активів товариства, зокрема рішень про:
залучення до розміщення андеррайтера;
зміни дат початку та закінчення розміщення облігацій;
внесення змін до рішення про емісію облігацій;
визначення розміру відсоткового доходу за відсотковими облігаціями у межах, визначених рішенням про емісію облігацій;
дострокове закінчення розміщення облігацій (за умови, що на запланований обсяг облігацій укладено договори з першими власниками та облігації повністю оплачено);
затвердження результатів емісії облігацій;
затвердження звіту про результати емісії облігацій;
проведення конвертації облігацій;
емісію облігацій з метою проведення конвертації облігацій існуючого випуску;
затвердження результатів конвертації облігацій;
відмову від проведення конвертації облігацій;
анулювання викуплених облігацій;
дострокове погашення облігацій;
продовження строків обігу та погашення облігацій;
повернення внесків, сплачених як плата за облігації, у разі визнання емісії недійсною або незатвердження в установлені законодавством строки результатів емісії облігацій органом товариства, уповноваженим приймати таке рішення, або у разі прийняття рішення про відмову від емісії облігацій;
визначення уповноважених осіб товариства, яким надаються повноваження вчиняти дії щодо забезпечення проведення розміщення облігацій у процесі їх емісії;
26) визначення розміру частини чистого прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності товариства у відповідному році;
27) затвердження положення про наглядову раду товариства;
28) затвердження листа очікувань власника, що включає коротко- та середньострокові фінансові, операційні і нефінансові цілі діяльності товариства, що визначаються з урахуванням стратегічного плану розвитку товариства;
29) затвердження результатів оцінювання діяльності наглядової ради;
30) вирішення інших питань, що належать до виключної компетенції загальних зборів акціонерів згідно із цим Статутом та законом.
58. Повноваження з вирішення питань, що належать до виключної компетенції загальних зборів акціонерів, не можуть передаватися іншим органам товариства.
59. Повноваження загальних зборів, передбачені законом та цим Статутом, здійснюються акціонером одноосібно. Рішення акціонера з питань, що належать до компетенції загальних зборів, оформлюється письмово у формі рішення (відповідного акта Кабінету Міністрів України). Таке рішення має статус протоколу загальних зборів. Відповідальним за зберігання копій рішень акціонера є генеральний директор товариства.
60. Рішення з питань, що належать до компетенції загальних зборів товариства, оформлюються проектами актів Кабінету Міністрів України, головним розробником яких є Мінстратегпром.
61. Наглядова рада є колегіальним органом управління товариства, що забезпечує захист прав та інтересів держави, контролює та регулює діяльність генерального директора.
62. Наглядова рада діє на підставі законодавства, цього Статуту та положення про наглядову раду.
63. Наглядова рада складається із шести членів, які обираються загальними зборами. Половину складу наглядової ради становлять незалежні члени, іншу половину - представники держави. Порядок відбору незалежних членів та порядок призначення представників держави визначаються законодавством, цим Статутом та внутрішніми положеннями товариства.
64. Обрання персонального складу наглядової ради здійснюється без застосування кумулятивного голосування.
65. Призначення та звільнення представників держави у складі наглядової ради здійснюється суб’єктом управління за поданням Мінстратегпрому.
66. Наглядова рада формується згідно з положенням про наглядову раду.
67. Членом наглядової ради може бути лише фізична особа, яка має повну цивільну дієздатність та відповідає вимогам, передбаченим законодавством, цим Статутом та внутрішніми положеннями товариства.
68. Членом наглядової ради не може бути особа, яка є громадянином (підданим) держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, або яка працювала в секторі безпеки і оборони держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором. Незалежними членами наглядової ради можуть бути виключно громадяни України, які відповідають вимогам до незалежних членів наглядових рад господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, визначеним законодавством.
69. Строк повноважень членів наглядової ради становить три роки.
70. Члени наглядової ради працюють на умовах цивільно-правових договорів, у яких передбачаються порядок здійснення ними повноважень, права, обов’язки, відповідальність сторін, умови та порядок виплати винагороди, підстави дострокового припинення та наслідки їх розірвання тощо. Умовами цивільно-правових договорів також може передбачатися страхування відповідальності члена наглядової ради. У разі укладення з членом наглядової ради цивільно-правового договору такий договір може бути оплатним або безоплатним.
71. Умови оплати послуг членів наглядової ради та компенсації витрат, пов’язаних з виконанням ними своїх функцій, визначаються відповідно до Порядку визначення умов оплати послуг та компенсації витрат членів наглядових рад державних унітарних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 липня 2017 р. № 668 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 73, ст. 2246), на підставі зведених (консолідованих, комбінованих) показників чистого річного доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за даними останньої річної фінансової звітності товариства, господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі та державних підприємств.
72. Цивільно-правовий договір із членом наглядової ради від імені товариства підписує генеральний директор або інша особа, уповноважена на це загальними зборами.
73. Загальні збори можуть прийняти рішення про дострокове припинення повноважень усіх або окремих членів наглядової ради та про одночасне обрання нових членів наглядової ради.
74. Повноваження члена наглядової ради достроково припиняються у випадках, установлених законом.
75. Член наглядової ради зобов’язаний невідкладно подати товариству письмову заяву про припинення своїх повноважень у разі виявлення своєї невідповідності вимогам (критеріям), установленим законодавством, цим Статутом та положенням про наглядову раду, до займаної посади.
76. Голова наглядової ради обирається членами наглядової ради з їх числа простою більшістю голосів кількісного складу наглядової ради. Наглядова рада має право в будь-який час переобрати голову наглядової ради.
77. До виключної компетенції наглядової ради належить:
1) затвердження внутрішніх положень, якими регулюється діяльність товариства, крім тих, що належать до виключної компетенції загальних зборів згідно із законом, та тих, що рішенням наглядової ради передані для затвердження виконавчому органу товариства;
2) прийняття рішення про розміщення товариством цінних паперів, крім акцій;
3) прийняття рішення про викуп розміщених товариством цінних паперів, крім акцій;
4) затвердження ринкової вартості майна у випадках, передбачених законом;
5) обрання і призначення на конкурсній основі, припинення повноважень генерального директора, контроль за його діяльністю відповідно до встановлених показників ефективності;
6) затвердження умов контракту, що укладається з генеральним директором; встановлення розміру його винагороди; визначення особи, яка підписуватиме контракт від імені товариства з генеральним директором;
7) встановлення показників ефективності діяльності генерального директора, контроль виконання та оцінка результатів діяльності товариства відповідно до таких показників;
8) прийняття рішення про відсторонення генерального директора від здійснення повноважень, про обрання особи, яка тимчасово здійснюватиме повноваження генерального директора;
9) розгляд звіту генерального директора та затвердження заходів за результатами його розгляду;
10) затвердження кандидатур заступників генерального директора товариства, поданих генеральним директором;
11) затвердження положень про комітети наглядової ради, якими регулюються питання утворення та діяльності зазначених комітетів;
12) утворення підрозділу внутрішнього аудиту (внутрішнього аудитора), призначення на посаду і звільнення з посади керівника підрозділу внутрішнього аудиту (внутрішнього аудитора), затвердження положення про підрозділ внутрішнього аудиту, погодження плану діяльності та отримання звітів внутрішнього аудиту (зокрема з аудиту фінансово-господарської діяльності);
13) затвердження умов трудових договорів, що укладаються з працівниками підрозділу внутрішнього аудиту (з внутрішнім аудитором), встановлення розміру їх винагороди, зокрема заохочувальних та компенсаційних виплат;
14) затвердження звіту та висновків підрозділу внутрішнього аудиту (внутрішнього аудитора);
15) затвердження та надання рекомендацій загальним зборам за результатами розгляду аудиторського звіту суб’єкта аудиторської діяльності щодо фінансової звітності товариства для прийняття рішення щодо нього;
16) утворення служби (офісу) корпоративного секретаря, затвердження положення про службу (офіс) корпоративного секретаря, призначення на посаду і звільнення з посади корпоративного секретаря;
17) утворення підрозділу управління ризиками, затвердження положення про підрозділ управління ризиками, програми з управління ризиками, призначення на посаду і звільнення з посади керівника підрозділу управління ризиками;
18) затвердження декларації схильності до ризиків товариства;
19) утворення підрозділу з питань комплаєнсу, затвердження положення про підрозділ з питань комплаєнсу, призначення на посаду і звільнення з посади керівника підрозділу з питань комплаєнсу;
20) затвердження умов трудових договорів, що укладаються з працівниками:
служби (офісу) корпоративного секретаря, встановлення розміру їх винагороди, у тому числі заохочувальних та компенсаційних виплат;
підрозділу управління ризиками, встановлення розміру їх винагороди, зокрема заохочувальних та компенсаційних виплат;
підрозділу з питань комплаєнсу, встановлення розміру їх винагороди, зокрема заохочувальних та компенсаційних виплат;
21) визначення переліку посад у товаристві, рішення генерального директора про призначення на які або про звільнення з яких, а також про встановлення розміру їх винагороди, зокрема заохочувальних та компенсаційних виплат, потребують попереднього погодження наглядовою радою;
22) здійснення контролю за своєчасністю надання (оприлюднення) товариством достовірної інформації про його діяльність відповідно до закону, опублікування товариством інформації про кодекс корпоративного управління товариства, що використовується товариством;
23) вирішення питань про участь товариства у промислово-фінансових групах та інших об’єднаннях;
24) надання загальним зборам пропозицій щодо визначення розміру частини чистого прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності товариства у відповідному році;
25) вирішення питань про створення, реорганізацію та/або ліквідацію структурних та/або відокремлених підрозділів товариства, крім випадків, коли за рішенням наглядової ради вирішення зазначених питань делеговано генеральному директору;
26) визначення ймовірності визнання товариства неплатоспроможним внаслідок прийняття ним на себе зобов’язань або їх виконання, зокрема внаслідок виплати дивідендів або викупу акцій;
27) прийняття рішень про створення, реорганізацію, ліквідацію юридичних осіб або відокремлених підрозділів та про набуття акцій (часток) інших суб’єктів господарювання;
28) обрання та внесення загальним зборам подання про призначення суб’єкта аудиторської діяльності (незалежного аудитора) для проведення аудиторської перевірки діяльності товариства;
29) узгодження умов договору на надання аудиторських послуг та обрання особи, уповноваженої на підписання такого договору із суб’єктом аудиторської діяльності;
30) прийняття рішення про обрання оцінювача майна товариства та затвердження умов договору, що укладається з ним, встановлення розміру оплати його послуг;
31) прийняття рішення про обрання (заміну) депозитарної установи, що надає товариству додаткові послуги, затвердження умов договору, що укладається з нею, встановлення розміру оплати її послуг;
32) затвердження корпоративних стратегій товариства, стратегії розвитку (стратегічного плану розвитку) товариства та показників результативності для здійснення моніторингу його виконання, політики соціальної відповідальності та напрямів діяльності товариства;
33) контроль достовірності і своєчасності підготовки та подання корпоративної звітності, нагляд за досягненням стратегічних цілей генеральним директором;
34) затвердження річного фінансового плану та звіту про його виконання, річного інвестиційного плану та інвестиційного плану на середньострокову перспективу (три - п’ять років) товариства;
35) надання пропозицій загальним зборам щодо коротко- та середньострокових фінансових, операційних і нефінансових цілей діяльності, які включаються до листа очікувань власника, зокрема, але не виключно, щодо окремих фінансових показників, а саме коефіцієнтів рентабельності, ліквідності та платоспроможності, а також обсягів виплат на користь держави, бюджетного фінансування та квазіфіскальних операцій;
36) затвердження кодексу етики для посадових осіб та працівників товариства;
37) вирішення питань, що належать до компетенції наглядової ради згідно із законом у разі злиття, приєднання, поділу, виділу або перетворення товариства;
38) підготовка і подання на затвердження загальним зборам проектів Статуту товариства та нормативно-правових актів про внесення змін до нього;
39) подання на затвердження загальним зборам пропозицій щодо реорганізації або ліквідації товариства;
40) визначення систем корпоративного управління господарськими товариствами в оборонно-промисловому комплексі;
41) здійснення контролю за здійсненням заходів з впровадження систем корпоративного управління господарськими товариствами в оборонно-промисловому комплексі;
42) погодження кандидатур до складу наглядових рад господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі;
43) здійснення контролю за функціонуванням системи внутрішнього контролю в товаристві, господарських товариствах в оборонно-промисловому комплексі та на державних підприємствах;
44) затвердження плану засідань наглядової ради на календарний рік;
45) прийняття рішення про вчинення значних правочинів або правочинів із заінтересованістю у випадках, передбачених законом;
46) прийняття рішень, пов’язаних з емісією облігацій, у разі їх емісії на суму, що не перевищує 25 відсотків вартості активів товариства, зокрема рішень про:
залучення до розміщення андеррайтера;
зміни дат початку та закінчення розміщення облігацій;
внесення змін до рішення про емісію облігацій;
визначення розміру відсоткового доходу за відсотковими облігаціями у межах, визначених рішенням про емісію облігацій;
дострокове закінчення розміщення облігацій (за умови, що на запланований обсяг облігацій укладено договори з першими власниками та облігації повністю оплачено);
затвердження результатів емісії облігацій;
затвердження звіту про результати емісії облігацій;
проведення конвертації облігацій;
емісію облігацій з метою проведення конвертації облігацій існуючого випуску;
затвердження результатів конвертації облігацій;
відмову від проведення конвертації облігацій;
анулювання викуплених облігацій;
дострокове погашення облігацій;
продовження строків обігу та погашення облігацій;
повернення внесків, сплачених як плата за облігації, у разі визнання емісії недійсною або незатвердження в установлені законодавством строки результатів емісії облігацій органом товариства, уповноваженим приймати таке рішення, або у разі прийняття рішення про відмову від емісії облігацій;
визначення уповноважених осіб товариства, яким надаються повноваження вчиняти дії щодо забезпечення проведення розміщення облігацій у процесі їх емісії;
47) підготовка та затвердження проекту порядку денного та порядку денного загальних зборів, прийняття рішення про дату їх проведення та про включення пропозицій до проекту порядку денного, крім випадків скликання акціонерами позачергових загальних зборів;
48) формування тимчасової лічильної комісії у разі скликання загальних зборів наглядовою радою, якщо інше не встановлено Статутом товариства;
49) затвердження форми і тексту бюлетеня для голосування;
50) прийняття рішення про проведення річних або позачергових загальних зборів відповідно до цього Статуту та у випадках, установлених Законом України “Про акціонерні товариства”;
51) обрання членів реєстраційної комісії, крім випадків, передбачених Законом України “Про акціонерні товариства”;
52) прийняття рішення про збільшення розміру статутного капіталу товариства у випадках, передбачених частиною четвертою статті 119 та статтею 121 Закону України “Про акціонерні товариства”;
53) прийняття рішення про внесення змін до Статуту товариства у випадках, передбачених частиною четвертою статті 119, статтями 121 і 132 Закону України “Про акціонерні товариства”;
54) надсилання оферти акціонерам відповідно до статей 93 і 94 Закону України “Про акціонерні товариства”;
55) вирішення інших питань, крім тих, що належать до виключної компетенції загальних зборів згідно із законом та цим Статутом.
78. Питання, що належать до виключної компетенції наглядової ради, не можуть вирішуватися іншими органами товариства, крім загальних зборів, у випадках, прямо передбачених законом.
79. Наглядова рада має право включити до порядку денного загальних зборів будь-яке питання, що віднесене до її виключної компетенції законом або цим Статутом, для його вирішення загальними зборами.
80. Посадові особи товариства зобов’язані протягом трьох робочих днів з дня отримання письмової вимоги члена наглядової ради забезпечити йому доступ до наявної у товариства інформації, яка є предметом вимоги, з метою виконання членом наглядової ради своїх функцій в межах компетенції наглядової ради, визначених законом та цим Статутом.
81. Наглядова рада щороку оцінює результати своєї діяльності і результати роботи кожного члена наглядової ради та подає їх на розгляд загальних зборів у річному звіті товариства. Також наглядова рада з урахуванням звіту генерального директора про виконання стратегічного плану розвитку, фінансового та інвестиційних планів, коротко- та середньострокових фінансових, операційних і нефінансових цілей діяльності звітує перед загальними зборами про стан виконання стратегічного плану розвитку та цілей діяльності, а також про заходи, вжиті наглядовою радою.
82. Організаційною формою роботи наглядової ради є засідання, які проводяться у разі потреби, але не рідше одного разу на місяць.
83. Наглядова рада може приймати рішення шляхом проведення заочного голосування (опитування). Рішення про проведення заочного голосування (опитування) приймається головою наглядової ради, про що іншим членам наглядової ради має бути повідомлено у строки та спосіб, визначені положенням про наглядову раду.
84. Наглядова рада проводить свої засідання, як правило, за місцезнаходженням товариства. Засідання наглядової ради також можуть проводитися за допомогою технічних засобів зв’язку в порядку, передбаченому положенням про наглядову раду.
85. Засідання наглядової ради скликаються за ініціативою голови наглядової ради або на вимогу члена наглядової ради, генерального директора чи керівника підрозділу внутрішнього аудиту (внутрішнього аудитора).
86. Голова наглядової ради організовує її роботу, скликає засідання наглядової ради та головує на них, здійснює інші повноваження, передбачені цим Статутом та положенням про наглядову раду.
87. У разі неможливості здійснення головою наглядової ради своїх повноважень його повноваження здійснює заступник голови, а за неможливості здійснення повноважень як головою, так і заступником голови наглядової ради - один із членів наглядової ради, який визначається наглядовою радою простою більшістю голосів присутніх на засіданні її членів.
88. На вимогу наглядової ради в її засіданні або в розгляді окремих питань порядку денного засідання беруть участь генеральний директор та інші визначені нею особи в порядку, встановленому положенням про наглядову раду.
89. Засідання наглядової ради вважається правоможним, якщо в ньому бере участь більше половини її складу.
90. Рішення наглядової ради приймається простою більшістю голосів членів наглядової ради від їх загальної кількості, які мають право голосу, за винятком рішення про затвердження стратегічного плану розвитку товариства, що приймається не менше ніж двома третинами її персонального складу. У разі рівного розподілу голосів членів наглядової ради під час прийняття рішень вирішальним є голос голови наглядової ради (або іншого члена наглядової ради, який головує на засіданні).
91. У разі прийняття наглядовою радою рішення про надання згоди на вчинення товариством правочину із заінтересованістю члени наглядової ради, які є заінтересованими особами, не мають права голосу.
92. Рішення наглядової ради, прийняті в результаті проведення засідання (або заочного голосування), оформляються протоколом не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів після проведення засідання (закінчення опитування). Протокол наглядової ради підписують голова наглядової ради (або інший член наглядової ради, який головує на засіданні) та корпоративний секретар.
93. Відповідальним за зберігання протоколів наглядової ради є корпоративний секретар. Копії протоколів наглядової ради або витяги з окремих питань мають право засвідчувати своїм підписом голова наглядової ради або корпоративний секретар.
94. Порядок утворення, формування складу та діяльності комітетів наглядової ради встановлюється законодавством, положенням про наглядову раду та положеннями про відповідні комітети. Обов’язковими комітетами наглядової ради є комітет з питань аудиту та комітет з питань призначень та винагород.
95. Одноосібним виконавчим органом товариства є генеральний директор, який здійснює управління поточною (операційною) діяльністю товариства.
96. Генеральний директор підзвітний загальним зборам і наглядовій раді, організовує виконання їх рішень, зокрема звітує перед наглядовою радою про виконання стратегічного плану розвитку, фінансового та інвестиційних планів, коротко- та середньострокових фінансових, операційних і нефінансових цілей діяльності товариства.
97. Генеральний директор обирається наглядовою радою з урахуванням особливостей, установлених законодавством, на визначений у її рішенні строк. Одна і та сама особа може бути обраною генеральним директором необмежену кількість разів.
98. Генеральним директором не може бути обрано особу, яка є громадянином (підданим) держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, або яка працювала в секторі безпеки і оборони держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором.
99. З генеральним директором укладається контракт, в якому визначаються його права та обов’язки, строк повноважень, відповідальність, зокрема майнова, умови винагороди, а також інші умови. Відповідальність генерального директора за збитки, завдані його діями (бездіяльністю) під час здійснення повноважень, може бути застрахована за рахунок товариства.
100. До компетенції генерального директора належать всі питання, пов’язані з керівництвом поточною діяльністю товариства, крім питань, що належать до виключної компетенції загальних зборів та наглядової ради.
101. Генеральний директор з урахуванням обмежень, установлених цим Статутом, вправі без довіреності діяти від імені товариства, зокрема представляти його інтереси, вчиняти правочини від імені товариства, видавати накази та давати розпорядження, обов’язкові для виконання всіма працівниками товариства, або доручити вчинення таких дій іншим особам.
102. До компетенції генерального директора, зокрема, належить:
1) вирішення всіх питань, пов’язаних з керівництвом поточною діяльністю товариства, крім питань, що належать до виключної компетенції загальних зборів та наглядової ради;
2) організація виконання рішень загальних зборів та наглядової ради;
3) організація господарської, зовнішньоекономічної, інвестиційної та фінансової діяльності товариства, ведення обліку та звітності;
4) організація координації та контролю за господарською діяльністю відокремлених підрозділів товариства;
5) забезпечення дотримання товариством вимог законодавства та цього Статуту;
6) розпорядження майном та коштами товариства з урахуванням обмежень, установлених законодавством та цим Статутом;
7) прийняття рішення про вчинення правочинів, які згідно із законом не є значними правочинами або правочинами із заінтересованістю з урахуванням обмежень, установлених цим Статутом;
8) вирішення питань управління господарськими товариствами в оборонно-промисловому комплексі, зокрема:
управління корпоративними правами (частками у статутному капіталі) щодо господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, пакет акцій (частка у статутному капіталі) яких належить товариству, та корпоративними правами держави, які передані товариству в управління;
затвердження статутів господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, 100 відсотків акцій (часток у статутному капіталі) яких належать товариству, контроль за дотриманням їх вимог;
визначення порядку утворення, складу та компетенції органів управління господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, 100 відсотків акцій (часток у статутному капіталі) яких належать товариству, порядку обрання і відкликання їх членів та прийняття ними рішень;
призначення (обрання) на посаду та звільнення з посади членів виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу) господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, 100 відсотків акцій (часток у статутному капіталі) яких належать товариству, укладення і розірвання з ними контрактів та контроль за їх виконанням;
у разі утворення наглядової ради у господарському товаристві в оборонно-промисловому комплексі, 100 відсотків акцій (часток у статутному капіталі) якого належать товариству, обрання її членів, визначення умов цивільно-правових договорів, трудових договорів (контрактів), які укладаються з членами наглядової ради, встановлення розміру їх винагороди, визначення особи, яка уповноважується на підписання договорів (контрактів) з членами наглядової ради, прийняття рішення про припинення повноважень членів наглядової ради, визначення доцільності включення до складу наглядових рад зазначених товариств незалежних членів та їх кількості;
подання пропозицій щодо умов цивільно-правових договорів, трудових договорів (контрактів), які укладаються з членами наглядової ради господарського товариства в оборонно-промисловому комплексі, в якому пакет акцій (частка у статутному капіталі) товариства становить менше 100 відсотків (у разі утворення наглядової ради);
визначення порядку проведення конкурсного відбору кандидатів на посаду незалежного члена наглядової ради господарського товариства в оборонно-промисловому комплексі, 100 відсотків акцій (часток у статутному капіталі) якого належать товариству, у разі утворення наглядової ради та визначення доцільності включення до її складу незалежних членів;
затвердження стратегії розвитку (стратегічного плану розвитку), політики корпоративного управління, соціальної відповідальності та напрямів діяльності господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, 100 відсотків акцій (часток у статутному капіталі) яких належать товариству;
затвердження планів розвитку, фінансових та інвестиційних планів і показників діяльності господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, 100 відсотків акцій (часток у статутному капіталі) яких належать товариству, на календарний рік і на середньострокову перспективу (три - п’ять років);
забезпечення здійснення моніторингу фінансової діяльності господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, 100 відсотків акцій (часток у статутному капіталі) яких належать товариству;
визначення порядку і строків відрахування господарськими товариствами в оборонно-промисловому комплексі частини чистого прибутку на виплату дивідендів товариству;
надання згоди на залучення господарськими товариствами в оборонно-промисловому комплексі, щодо яких товариство здійснює управління корпоративними правами держави, внутрішніх довгострокових (більше одного року), зовнішніх кредитів (позик), внутрішніх короткострокових (до одного року) кредитів (позик), надання гарантії або поруки за такими кредитами (позиками);
забезпечення збереження матеріальних носіїв секретної інформації та здійснення заходів щодо охорони державної таємниці;
забезпечення здійснення планування, організації і контролю мобілізаційної підготовки, складу виробничих потужностей мобілізаційного призначення та обсягів запасів мобілізаційного резерву з урахуванням доцільності їх подальшого зберігання;
реалізація прав акціонера (учасника), визначених Законами України “Про акціонерні товариства”, “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю”, щодо господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, пакет акцій (частка у статутному капіталі) яких належить товариству;
здійснення інших функцій та повноважень, визначених законом та цим Статутом;
9) вирішення питань управління державними підприємствами, зокрема:
затвердження статутів (положень) державних підприємств та внесення змін до них, здійснення контролю за дотриманням їх вимог;
призначення на посаду та звільнення з посади керівників державних підприємств, укладення і розірвання з ними контрактів, здійснення контролю за їх виконанням;
затвердження річних фінансових та інвестиційних планів, інвестиційних планів на середньострокову перспективу (три - п’ять років), зокрема щодо державних підприємств, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 млн. гривень та державних підприємств, які є суб’єктами природних монополій, контроль за виконанням таких планів у встановленому порядку;
забезпечення здійснення моніторингу фінансової діяльності;
надання згоди на відчуження та списання об’єктів державної власності державних підприємств;
погодження укладення державними підприємствами договорів про спільну діяльність, згідно з якими використовується нерухоме майно, що перебуває в їх господарському віданні чи оперативному управлінні;
забезпечення проведення щорічних аудиторських перевірок діяльності;
здійснення контролю за діяльністю державних підприємств;
забезпечення ведення обліку об’єктів державної власності державних підприємств, здійснення контролю за ефективним використанням та збереженням таких об’єктів;
забезпечення надання розпоряднику Єдиного реєстру об’єктів державної власності інформації про наявність і поточний стан об’єктів державної власності державних підприємств та про зміну його стану;
забезпечення у встановленому порядку проведення інвентаризації майна державних підприємств;
планування, організація і контроль мобілізаційної підготовки, складу виробничих потужностей мобілізаційного призначення та обсягів запасів мобілізаційного резерву з урахуванням доцільності їх подальшого зберігання;
надання згоди на оренду державного майна і подання пропозицій щодо умов договору оренди, що мають забезпечувати ефективне використання орендованого майна;
організація контролю за використанням орендованого державного майна підприємств;
забезпечення визначення умов реструктуризації та санації державних підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави;
надання згоди на залучення державними підприємствами внутрішніх довгострокових (більше одного року), зовнішніх кредитів (позик), внутрішніх короткострокових (до одного року) кредитів (позик), надання гарантії або поруки за такими кредитами (позиками);
забезпечення управління і збереження матеріальних носіїв секретної інформації та здійснення заходів щодо охорони державної таємниці;
визначення порядку і розмірів внесків державних підприємств;
забезпечення виконання інших функцій з управління об’єктами державної власності у випадках, передбачених законом;
10) організація функціонування системи внутрішнього контролю в товаристві;
11) забезпечення виконання на постійній основі оцінки функціонування системи внутрішнього контролю в господарських товариствах в оборонно-промисловому комплексі та на державних підприємствах;
12) видача та відкликання довіреностей на вчинення юридичних дій від імені товариства;
13) відкриття та закриття поточних, депозитних та інших рахунків товариства в українських та іноземних банківських установах, рахунків товариства в цінних паперах;
14) підписання банківських, фінансових та інших документів, пов’язаних з поточною діяльністю товариства;
15) призначення на посаду та звільнення з посади працівників товариства з урахуванням обмежень, установлених цим Статутом, вирішення питань організації їх праці, застосування до них заходів заохочення або дисциплінарних стягнень, а також прийняття рішень про притягнення їх до відповідальності;
16) встановлення розпорядку робочого дня, обрання форми і системи оплати праці, установлення працівникам конкретних розмірів тарифних ставок, відрядних розцінок, посадових окладів на умовах, передбачених законодавством та колективним договором;
17) затвердження посадових інструкцій працівників товариства;
18) затвердження антикорупційної програми товариства;
19) укладення колективного договору від імені товариства;
20) подання на затвердження наглядовій раді кандидатур своїх заступників;
21) визначення розподілу повноважень між своїми заступниками (у разі їх призначення) та делегування їм частини своїх повноважень, зокрема щодо підписання наказів, розпоряджень, а також інших організаційно-розпорядчих документів товариства;
22) затвердження організаційної структури та штатного розпису товариства;
23) затвердження положень про структурні та відокремлені підрозділи товариства;
24) призначення на посаду та звільнення з посади керівників відокремлених підрозділів товариства, визначення їх повноважень;
25) подання пропозицій з питань, вирішення яких належить до компетенції наглядової ради або загальних зборів;
26) затвердження комерційного (фірмового) найменування товариства;
27) організація отримання ліцензій, дозволів та інших дозвільних документів для забезпечення діяльності товариства;
28) здійснення заходів щодо охорони державної таємниці, забезпечення збереження матеріальних носіїв секретної інформації;
29) призначення за погодженням з відповідним органом державної влади керівника режимно-секретного органу, на якого покладається організація та здійснення заходів щодо охорони державної таємниці.
103. Для господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, єдиним акціонером (учасником) яких є товариство, рішення, прийняті генеральним директором шляхом видачі наказу або розпорядження, мають статус протоколу загальних зборів акціонерів (учасників) та є обов’язковими для виконання.
104. Для господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, де товариство не є єдиним акціонером (учасником), генеральний директор має право самостійно без довіреності брати участь у засіданні загальних зборів акціонерів (учасників) такого господарського товариства від імені товариства і голосувати на власний розсуд з усіх питань порядку денного засідання всіма належними товариству голосами, якщо інше не передбачено законодавством.
105. Рішенням генерального директора представнику товариства видається довіреність на право участі та голосування на загальних зборах акціонерів (учасників) господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, де товариство не є єдиним акціонером (учасником), яка може містити завдання на голосування з питань порядку денного загальних зборів акціонерів (учасників), якщо інше не передбачено законодавством.
106. Генеральний директор, виконуючи функції вищого органу управління господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, єдиним акціонером або учасником яких є товариство, зокрема:
1) затверджує статути та вносить зміни до них, здійснює контроль за дотриманням вимог статутів;
2) визначає порядок утворення, склад та компетенцію органів управління, порядок обрання і відкликання їх членів та прийняття ними рішень;
3) призначає (обирає) на посаду та звільняє з посади членів виконавчого органу (особу, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), укладає і розриває з ними контракти та здійснює контроль за їх виконанням;
4) подає на погодження наглядовій раді товариства кандидатури до складу наглядової ради господарського товариства в оборонно-промисловому комплексі, єдиним акціонером або учасником яких є товариство (у разі утворення наглядової ради);
5) визначає порядок проведення конкурсного відбору кандидатів на посаду незалежного члена наглядової ради (у разі утворення наглядової ради та визначення доцільності включення до її складу незалежних членів);
6) подає пропозиції щодо умов цивільно-правового договору, трудового договору (контракту), який укладається з членом наглядової ради (у разі утворення наглядової ради);
7) за погодженням з наглядовою радою товариства визначає особу, яка уповноважується на підписання договорів (контрактів) з членами наглядової ради;
8) за погодженням з наглядовою радою товариства приймає рішення про припинення повноважень членів наглядової ради;
9) за погодженням з наглядовою радою товариства приймає рішення щодо складу наглядової ради;
10) затверджує стратегію розвитку (стратегічний план розвитку), політику корпоративного управління, соціальної відповідальності та напрями діяльності;
11) затверджує плани розвитку, фінансові та інвестиційні плани і показники діяльності на календарний рік і на середньострокову перспективу (три - п’ять років);
12) здійснює моніторинг фінансової діяльності;
13) здійснює планування, організацію і контроль мобілізаційної підготовки, складу виробничих потужностей мобілізаційного призначення та обсягів запасів мобілізаційного резерву з урахуванням доцільності їх подальшого зберігання.
107. Генеральний директор приймає рішення з питань, які потребують отримання згоди наглядової ради відповідно до цього Статуту, виключно до початку провадження будь-якої діяльності з такого питання.
108. Генеральний директор несе відповідальність перед товариством за збитки, завдані товариству своїми діями (бездіяльністю), відповідно до закону та контракту.
109. У разі неможливості виконання генеральним директором своїх повноважень, що пов’язано з його тимчасовою відсутністю, такі повноваження тимчасово здійснює заступник генерального директора відповідно до розподілу обов’язків між керівництвом. Заступник генерального директора має всі права, повноваження та обов’язки, а також несе таку ж відповідальність, як генеральний директор.
110. Прийняття рішення про відсторонення або припинення повноважень (звільнення) генерального директора у зв’язку із закінченням строку дії укладеного з ним контракту або з інших підстав, визначених цим Статутом та/або контрактом, належить до виключної компетенції наглядової ради товариства. Одночасно наглядова рада зобов’язана прийняти рішення про призначення особи, яка тимчасово здійснюватиме повноваження генерального директора товариства, або обрати іншу особу на посаду генерального директора товариства.
111. Повноваження генерального директора припиняються достроково у разі:
1) прийняття наглядовою радою рішення про припинення повноважень особи, яку обрано на посаду генерального директора;
2) складення повноважень за особистою заявою особи, обраної на посаду генерального директора, за умови письмового повідомлення про це наглядової ради не менше ніж за 14 днів;
3) неможливості виконання особою обов’язків та здійснення повноважень генерального директора за станом здоров’я;
4) набрання законної сили рішенням суду, яким особу засуджено до покарання, що виключає можливість виконання нею обов’язків та здійснення повноважень генерального директора;
5) смерті, визнання недієздатною, обмежено дієздатною, безвісно відсутньою, померлою особою, яка була обрана на посаду генерального директора.
Повноваження генерального директора також припиняються достроково на підставах, передбачених контрактом.
Спеціальні служби (підрозділи) товариства
112. У товаристві за рішенням наглядової ради утворюються:
1) служба (офіс) корпоративного секретаря (або призначається корпоративний секретар без утворення служби (офісу);
2) підрозділ внутрішнього аудиту (або призначається внутрішній аудитор без утворення підрозділу);
3) підрозділ управління ризиками;
4) підрозділ з питань комплаєнсу.
113. Зазначені спеціальні служби (підрозділи) підпорядковуються та є підзвітними наглядовій раді.
Порядок роботи, права та обов’язки корпоративного секретаря, а також порядок виплати йому винагороди визначаються законом, положенням про корпоративного секретаря, а також трудовим договором (контрактом) або цивільно-правовою угодою, укладеною з корпоративним секретарем.
Підрозділ внутрішнього аудиту (внутрішній аудитор) є підпорядкованим та підзвітним безпосередньо наглядовій раді та голові комітету з питань аудиту.
Запобігання корупції у товаристві
114. У товаристві затверджується комплекс правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції у його діяльності - антикорупційна програма.
115. Антикорупційна програма затверджується після її обговорення з працівниками товариства. Текст антикорупційної програми повинен перебувати у постійному відкритому доступі для працівників товариства.
116. Положення щодо обов’язковості дотримання антикорупційної програми включаються до трудових договорів, правил внутрішнього розпорядку товариства, а також можуть включатися до правочинів, які укладаються товариством.
117. У товаристві для реалізації антикорупційної програми призначається особа, відповідальна за її реалізацію.
118. Трудовий колектив товариства становлять усі фізичні особи, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору, а також інших документів, які регулюють трудові відносини працівників з товариством.
119. Умови організації та оплати праці членів трудового колективу, а також їх соціального захисту визначаються відповідно до законодавства.
120. Відносини між товариством як роботодавцем та трудовим колективом регулюються колективним договором.
121. Трудовий колектив товариства:
1) розглядає і схвалює проект колективного договору;
2) заслуховує інформацію про виконання колективного договору його сторонами;
3) бере участь у визначенні заходів матеріального і морального стимулювання працівників до високопродуктивної праці, заохочення винахідництва і раціоналізаторської діяльності;
4) вирішує разом з органами управління товариства інші питання соціального розвитку.
122. Загальні збори (конференція) трудового колективу товариства проводяться відповідно до законодавства, зокрема дистанційно або шляхом опитування, та є правоможними, якщо в них беруть участь не менш як дві третини загальної кількості працівників товариства (їх представників). Рішення загальних зборів (конференції) трудового колективу приймається простою більшістю голосів членів трудового колективу, присутніх на його зборах (конференції), шляхом відкритого голосування.
123. У період між загальними зборами (конференцією) інтереси трудового колективу у відносинах з органами управління товариства представляє виборний орган первинної профспілкової організації чи інший уповноважений загальними зборами (конференцією) трудового колективу представницький орган.
124. Товариство веде бухгалтерський та податковий облік результатів своєї господарської діяльності, складає фінансову, податкову звітність та подає статистичну інформацію та інші дані у порядку, встановленому законодавством. Товариство відповідає за достовірність і своєчасність подання фінансової та статистичної звітності, а також за повноту та своєчасність перерахування податків і зборів до бюджету.
Товариство подає Мінекономіки за затвердженою ним формою зведену інформацію щодо показників фінансових планів господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі та державних підприємств у строки, визначені законодавством.
125. Фінансові результати діяльності товариства визначаються на підставі річної фінансової звітності та звіту про виконання фінансового плану на поточний рік, якщо інше не передбачено законодавством.
126. Товариство та його посадові особи несуть відповідальність за достовірність даних, що містяться в річній фінансовій звітності товариства, відповідно до закону.
127. Перший фінансовий рік товариства починається з дати його державної реєстрації і закінчується 31 грудня року державної реєстрації товариства. Наступний фінансовий рік товариства збігається з календарним роком.
128. Товариство може вести додаткові форми обліку, які необхідні для його діяльності, згідно із законодавством.
129. Для цілей підготовки консолідованої фінансової звітності, передбаченої законодавством, під терміном “група товариства” розуміється товариство і:
1) господарські товариства в оборонно-промисловому комплексі, інформацію щодо фінансового стану, результатів діяльності та руху грошових коштів яких товариство згідно із законодавством та міжнародними стандартами фінансової звітності повинно включати до консолідованої річної фінансової звітності (за поточний рік);
2) господарські товариства в оборонно-промисловому комплексі, єдиним акціонером (учасником) яких є товариство;
3) господарські товариства в оборонно-промисловому комплексі, пакет акцій (часток в статутному капіталі) яких у розмірі 50 відсотків і більше перебуває у власності товариства або щодо яких товариство здійснює повноваження з управління корпоративними правами держави (розміром 50 відсотків і більше в їх статутному капіталі), якщо інформацію щодо фінансового стану, результатів діяльності та руху грошових коштів таких юридичних осіб товариство згідно із законодавством і міжнародними стандартами фінансової звітності не повинно включати до консолідованої річної фінансової звітності (за поточний рік).
130. Господарське товариство в оборонно-промисловому комплексі не включається до складу групи товариства для цілей підготовки консолідованої фінансової звітності у разі, коли згідно із законодавством і міжнародними стандартами фінансової звітності зникають підстави для включення інформації щодо фінансового стану такого господарського товариства в оборонно-промисловому комплексі, результатів діяльності та руху грошових коштів до консолідованої річної фінансової звітності у наступному звітному періоді або товариство втрачає статус єдиного засновника (акціонера, учасника), або пакет акцій (часток у статутному капіталі) господарського товариства в оборонно-промисловому комплексі, який перебуває у власності товариства або щодо якого товариство здійснює повноваження з управління корпоративними правами держави, зменшується до розміру менше 50 відсотків у статутному капіталі, якщо при цьому інформацію щодо фінансового стану, результатів діяльності та руху грошових коштів таких юридичних осіб товариство згідно із законодавством і міжнародними стандартами фінансової звітності не повинно включати до консолідованої річної фінансової звітності (за поточний рік).
131. Перевірка фінансово-господарської діяльності товариства за результатами фінансового року здійснюється суб’єктом аудиторської діяльності та підрозділом внутрішнього аудиту (внутрішнім аудитором).
132. Посадові особи товариства на вимогу наглядової ради, керівника підрозділу внутрішнього аудиту (внутрішнього аудитора), суб’єкта аудиторської діяльності зобов’язані надати документи про фінансово-господарську діяльність товариства. Генеральний директор у розумний строк забезпечує суб’єкту аудиторської діяльності та працівнику підрозділу внутрішнього аудиту (внутрішньому аудитору) доступ до всієї інформації, необхідної для проведення аудиту, а також до працівників, від яких аудитору необхідно отримати аудиторські докази.
Порядок внесення змін до цього Статуту
133. Внесення змін до цього Статуту належить до виключної компетенції загальних зборів.
134. Зміни до цього Статуту підлягають державній реєстрації відповідно до закону.
135. Товариство припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.
136. Припинення товариства здійснюється за рішенням загальних зборів товариства у порядку, передбаченому законом та цим Статутом. Інші підстави та порядок припинення товариства визначаються законом.
137. Подання на затвердження загальним зборам пропозицій щодо реорганізації або ліквідації товариства належить до виключної компетенції наглядової ради.
138. Товариство вважається таким, що припинилося, з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про проведення державної реєстрації припинення товариства.