Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 986 від 15.09.2023
№ 349 від 29.03.2024}
Відповідно до частини другої статті 97, частини шостої статті 108 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів, що додаються.
2. Здійснити розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів у 2023 році згідно з додатком.
3. Міністерству фінансів забезпечити внесення змін до розпису державного бюджету.
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання та використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів (далі - субвенція).
2. Головним розпорядником субвенції є МОН.
Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.
3. Субвенція спрямовується на придбання шкільних автобусів, зокрема спеціально обладнаних для перевезення маломобільних груп населення (далі - шкільні автобуси).
Під час закупівлі шкільних автобусів розпорядники субвенції повинні враховувати їх доступність для дітей з інвалідністю.
4. Використання субвенції здійснюється на засадах співфінансування:
1) для обласних бюджетів та бюджетів міських територіальних громад з індексом податкоспроможності більш як 1,1:
не більш як 70 відсотків - за рахунок субвенції;
не менш як 30 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
2) для бюджетів сільських та селищних територіальних громад з індексом податкоспроможності більш як 1,1:
не більш як 80 відсотків - за рахунок субвенції;
не менш як 20 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
3) для бюджетів місцевого самоврядування з індексом податкоспроможності не більш як 1,1:
не більш як 90 відсотків - за рахунок субвенції;
не менш як 10 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
4) для бюджетів місцевого самоврядування, з яких здійснюється фінансування закладів, що розташовані в селах (селищах), які мають статус гірських населених пунктів:
не більш як 95 відсотків - за рахунок субвенції;
не менш як 5 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Джерелами співфінансування коштів місцевих бюджетів не можуть бути кошти державного фонду регіонального розвитку та міжбюджетних трансфертів із державного бюджету місцевим бюджетам.
Обов’язковою умовою фінансування за рахунок субвенції є попереднє спрямування коштів місцевих бюджетів за цільовим призначенням.
Співфінансування з місцевих бюджетів здійснюється згідно з розписом місцевих бюджетів.
Облдержадміністрації, військові адміністрації розподіляють субвенцію між бюджетами територіальних громад або здійснюють закупівлю шкільних автобусів для закладів освіти, які перебувають у комунальній власності територіальних громад, лише за умови наявності підтвердження, зокрема гарантійного листа від територіальної громади, щодо дотримання умов співфінансування та своєчасного використання субвенції у повному обсязі.
{Пункт 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 349 від 29.03.2024}
41. Субвенція розподіляється між обласними бюджетами рішенням Кабінету Міністрів України за поданням МОН.
МОН готує подання до Кабінету Міністрів України та проект рішення щодо розподілу субвенції між обласними бюджетами на основі пропозицій, підготовлених комісією МОН за результатами проведеного аналізу потреби у шкільних автобусах, пропорційно до кількості здобувачів освіти, які потребують підвезення до місць навчання та підвезення яких не забезпечується шкільними автобусами (без урахування даних закладів освіти, визначених в абзаці другому пункту 8 цих Порядку та умов).
{Порядок та умови доповнено пунктом 41 згідно з Постановою КМ № 349 від 29.03.2024}
42. Комісія утворюється наказом МОН, в якому визначається її персональний склад та умови роботи.
Головою комісії є заступник Міністра освіти і науки.
Формою роботи комісії є засідання.
Голова (заступник голови) комісії може прийняти рішення про проведення засідання в режимі офлайн або в режимі реального часу (он-лайн) з використанням відповідних технічних засобів, зокрема Інтернету, або про участь у засіданні комісії в такому режимі окремого її члена.
Засідання комісії є правоможним, якщо в його роботі бере участь більше ніж половина її членів.
Рішення комісії приймається більшістю голосів її затвердженого складу, оформлюється протоколом, який підписується головою та розміщується на веб-сайті (веб-порталі) МОН не пізніше наступного робочого дня після підписання.
{Порядок та умови доповнено пунктом 42 згідно з Постановою КМ № 349 від 29.03.2024}
43. Розподіл субвенції здійснюється комісією за такими етапами:
розміщення оголошення про проведення розподілу субвенції;
збір та аналіз інформації про потребу в підвезенні здобувачів освіти;
підготовка та подання МОН пропозицій щодо розподілу субвенції.
{Порядок та умови доповнено пунктом 43 згідно з Постановою КМ № 349 від 29.03.2024}
44. В оголошенні про проведення розподілу субвенції, розміщеному на офіційному веб-сайті (веб-порталі) МОН, зазначається:
головний розпорядник субвенції;
порядок та строки подання облдержадміністраціями, військовими адміністраціями інформації про потребу в підвезенні здобувачів освіти;
умови та порядок здійснення розподілу субвенції;
інформація про контактних осіб, номери їх телефонів, адреса електронної пошти (поштова адреса) для надсилання пропозицій та отримання додаткової інформації.
{Порядок та умови доповнено пунктом 44 згідно з Постановою КМ № 349 від 29.03.2024}
45. Облдержадміністрації, військові адміністрації у порядку та строки, зазначені в оголошенні про проведення розподілу субвенції, надають комісії інформацію щодо кількості здобувачів освіти, які навчаються за очною та/або змішаною формою навчання, проживають у сільській місцевості, потребують підвезення відповідно до Закону України “Про освіту” та не забезпечені таким підвезенням шкільними автобусами.
Строк подання облдержадміністраціями, військовими адміністраціями зазначеної інформації повинен становити не більше 30 календарних днів з дати розміщення оголошення про проведення розподілу субвенції на веб-сайті (веб-порталі) МОН.
Комісія у строк, що не перевищує п’яти робочих днів після закінчення строку подання інформації, аналізує її та готує МОН пропозиції щодо розподілу субвенції пропорційно до кількості здобувачів освіти, які потребують підвезення та не підвозяться шкільними автобусами, і забезпечує розміщення таких пропозиції на офіційному веб-сайті (веб-порталі) МОН.
{Порядок та умови доповнено пунктом 45 згідно з Постановою КМ № 349 від 29.03.2024}
46. Визначення обсягу субвенції комісія здійснює за результатами аналізу інформації щодо кількості здобувачів освіти, які потребують підвезення та не забезпечені підвезенням шкільними автобусами, відповідно до цих Порядку та умов за такою формулою:
О = С / (ЗОППв × ЗОПв) х (ЗОППо × ЗОПо),
де О - обсяг субвенції, що передається обласному бюджету;
С - загальний обсяг субвенції, передбачений Законом України “Про Державний бюджет України на 2024 рік”;
ЗОППв - загальна кількість здобувачів освіти закладів загальної середньої освіти в цілому по країні, які потребують підвезення (без урахування здобувачів освіти, які навчаються у закладах освіти, визначених в абзаці другому пункту 8 цих Порядку та умов);
ЗОПв - загальна кількість здобувачів освіти закладів загальної середньої освіти в цілому по країні, підвезення яких забезпечено шкільними автобусами (без урахування здобувачів освіти, які навчаються у закладах освіти, визначених в абзаці другому пункту 8 цих Порядку та умов);
ЗОППо - кількість здобувачів освіти закладів загальної середньої освіти області, які потребують підвезення (без урахування здобувачів освіти, які навчаються у закладах освіти, визначених в абзаці другому пункту 8 цих Порядку та умов);
ЗОПо - кількість здобувачів освіти закладів загальної середньої освіти області, підвезення яких забезпечено шкільними автобусами (без урахування здобувачів освіти, які навчаються у закладах освіти, визначених в абзаці другому пункту 8 цих Порядку та умов).
За результатами роботи комісія формує пропозиції щодо розподілу субвенції між обласними бюджетами та подає їх МОН.
{Порядок та умови доповнено пунктом 46 згідно з Постановою КМ № 349 від 29.03.2024}
5. Закупівля шкільних автобусів здійснюється розпорядниками субвенції за місцевими бюджетами з використанням електронного каталогу в установленому законодавством порядку.
6. Для забезпечення своєчасної закупівлі шкільних автобусів, у тому числі спеціально обладнаних для перевезення маломобільних груп населення, адміністратор електронного каталогу державна установа “Професійні закупівлі” забезпечує внесення відповідних категорій та профілів товару до електронного каталогу та оприлюднює оголошення про проведення відбору учасників та їх пропозицій до електронного каталогу.
{Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 349 від 29.03.2024}
7. Попередня оплата за закупівлями шкільних автобусів здійснюється в порядку, передбаченому законодавством.
8. Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами згідно з укладеними договорами забезпечують отримання і розподіл придбаних шкільних автобусів відповідно до потреб та їх поставку до закладів освіти.
{Абзац перший пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 349 від 29.03.2024}
Для закладів загальної середньої освіти, які розташовані на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, перелік яких визначено розділом II переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Мінреінтеграції від 22 грудня 2022 р. № 309, і закладів загальної середньої освіти, у яких освітній процес організовано виключно за дистанційною формою здобуття освіти, придбання шкільних автобусів та розподіл субвенції не здійснюється.
{Абзац другий пункту 8 в редакції Постанови КМ № 986 від 15.09.2023; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 349 від 29.03.2024}
9. Придбання шкільних автобусів здійснюється для забезпечення підвезення здобувачів загальної середньої освіти та педагогічних працівників до закладів освіти, у яких освітній процес організовано за очною та (або) поєднанням очної та дистанційної форм здобуття освіти та які мають укриття, що відповідає Державним будівельним нормам, у такій черговості:
{Абзац перший пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 986 від 15.09.2023}
1) для опорних закладів загальної середньої освіти з кількістю здобувачів освіти (без урахування їх кількості у філіях) не менш як 200 осіб, шкільні автобуси яких були знищені внаслідок збройної агресії Російської Федерації або передані на військові потреби;
2) для закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів 100 та більше, шкільні автобуси яких були знищені внаслідок збройної агресії Російської Федерації або передані на військові потреби;
3) для опорних закладів загальної середньої освіти з кількістю здобувачів освіти (без урахування їх кількості у філіях) не менш як 200 осіб, в яких навчаються здобувачі освіти із населених пунктів, де заклади загальної середньої освіти зруйновані або пошкоджені;
4) для закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів 100 та більше, в яких навчаються здобувачі освіти із населених пунктів, де заклади загальної середньої освіти зруйновані або пошкоджені;
5) для опорних закладів загальної середньої освіти з кількістю здобувачів освіти (без урахування їх кількості у філіях) не менш як 200 осіб, які будуть утворені протягом 2024 року;
{Підпункт 5 пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 349 від 29.03.2024}
6) для інших опорних закладів загальної середньої освіти з кількістю здобувачів освіти (без урахування їх кількості у філіях) не менш як 200 осіб;
7) для інших закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів 100 та більше, які оптимізовані/об’єднані/реорганізовані або будуть оптимізовані/ об’єднані/ реорганізовані протягом 2024 року та в яких навчаються здобувачі освіти, які відповідно до законодавства потребують підвезення.
{Підпункт 7 пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 349 від 29.03.2024}
Заклади загальної середньої освіти, в яких освіту здобувають особи з особливими освітніми потребами, мають пріоритетне право на забезпечення шкільними автобусами серед закладів, зазначених у цьому пункті.
10. Для закладів загальної середньої освіти, в яких освіту здобувають особи з особливими освітніми потребами, які відповідно до законодавства потребують підвезення, обов’язково здійснюється придбання шкільних автобусів, які обладнані не менш як двома пасажирськими місцями для перевезення маломобільних груп населення, двома пасажирськими місцями для супроводжуючих, а також повинні мати не менше двох місць, обладнаних для крісел колісних.
11. Казначейство перераховує субвенцію відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 96, ст. 3399; 2015 р., № 7, ст. 161), і Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Мінфіну від 24 грудня 2012 р. № 1407.
111. У разі коли розпорядником субвенції за місцевим бюджетом протягом трьох місяців після прийняття рішення про її розподіл не розпочато процедури із здійснення закупівлі шкільних автобусів або не виділено кошти для співфінансування в обсязі, визначеному пунктом 4 цих Порядку та умов, МОН може ініціювати питання щодо перерозподілу субвенції.
Для забезпечення ефективного використання субвенції облдержадміністрації, військові адміністрації можуть здійснювати перерозподіл субвенції між громадами (закладами освіти обласної комунальної власності) відповідно до цих Порядку та умов та у випадку, передбаченому абзацом першим цього пункту, в межах затвердженого обсягу субвенції для відповідного бюджету.
{Порядок та умови доповнено пунктом 111 згідно з Постановою КМ № 349 від 29.03.2024}
12. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та операції, пов’язані з використанням субвенції, здійснюються в установленому законодавством порядку.
13. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання субвенції, а також контроль за її цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
14. Облдержадміністрації (військові адміністрації) подають щокварталу до 10 числа наступного місяця МОН:
{Абзац перший пункту 14 в редакції Постанови КМ № 349 від 29.03.2024}
інформацію про придбання шкільних автобусів у звітному періоді за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам та коштів місцевих бюджетів на умовах співфінансування у розрізі територіальних громад (додаток 1);
звіт про використання субвенції та коштів місцевих бюджетів (на умовах співфінансування) на придбання шкільних автобусів у звітному періоді (додаток 2).
15. МОН подає щокварталу до 30 числа наступного за звітним місяця Мінфіну зведену інформацію про використання субвенції та коштів місцевих бюджетів (на умовах співфінансування).
{Пункт 15 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 349 від 29.03.2024}
Додаток 1 |
ІНФОРМАЦІЯ
про придбання шкільних автобусів за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів та коштів місцевих бюджетів на умовах співфінансування
{Додаток 1 в редакції Постанови КМ № 349 від 29.03.2024}
Додаток 2 |
ЗВІТ
про використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів та коштів місцевого бюджету (на умовах співфінансування) на придбання шкільних автобусів
{Додаток 2 в редакції Постанови КМ № 349 від 29.03.2024}
РОЗПОДІЛ
обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів
Код бюджету | Назва місцевого бюджету | Обсяг субвенції, тис. гривень | |
0210000000 | Обласний бюджет Вінницької області | 50977 | |
0310000000 | Обласний бюджет Волинської області | 40410 | |
0410000000 | Обласний бюджет Дніпропетровської області | 63940 | |
0510000000 | Обласний бюджет Донецької області | 2650 | |
0610000000 | Обласний бюджет Житомирської області | 47518 | |
0710000000 | Обласний бюджет Закарпатської області | 66083 | |
0810000000 | Обласний бюджет Запорізької області | 8448 | |
0910000000 | Обласний бюджет Івано-Франківської області | 56179 | |
1010000000 | Обласний бюджет Київської області | 87948 | |
1110000000 | Обласний бюджет Кіровоградської області | 29096 | |
1210000000 | Обласний бюджет Луганської області | ||
1310000000 | Обласний бюджет Львівської області | 80605 | |
1410000000 | Обласний бюджет Миколаївської області | 23885 | |
1510000000 | Обласний бюджет Одеської області | 54875 | |
1610000000 | Обласний бюджет Полтавської області | 48878 | |
1710000000 | Обласний бюджет Рівненської області | 59207 | |
1810000000 | Обласний бюджет Сумської області | 44308 | |
1910000000 | Обласний бюджет Тернопільської області | 36769 | |
2010000000 | Обласний бюджет Харківської області | 31206 | |
2110000000 | Обласний бюджет Херсонської області | 13539 | |
2210000000 | Обласний бюджет Хмельницької області | 45728 | |
2310000000 | Обласний бюджет Черкаської області | 38600 | |
2410000000 | Обласний бюджет Чернівецької області | 41079 | |
2510000000 | Обласний бюджет Чернігівської області | 28072 | |
Усього | 1000000 |