open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
28.04.2004 N 413
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови

Національної комісії регулювання електроенергетики

N 510 ( v0510227-04 ) від 14.05.2004 )
Про відмову ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України"

у видачі ліцензії на право провадження господарської

діяльності з постачання природного газу

за нерегульованим тарифом

Національна комісія регулювання електроенергетики України на
відкритому засіданні 28.04.2004 розглянула питання про видачу
Дочірній компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії
"Нафтогаз України" (далі - ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз
України") ліцензії на право провадження господарської діяльності з
постачання природного газу за нерегульованим тарифом.
ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" ( v0020227-02 )
звернулася до НКРЕ із заявою на видачу ліцензії на право
провадження господарської діяльності з постачання природного газу
за нерегульованим тарифом у зв'язку із закінченням 17 травня
2004 року попередньо виданої ліцензії АА 224139 на зазначений вид
господарської діяльності.
Відповідно до визначення "споріднені підприємства",
наведеного в пункті 1 Умов та Правил здійснення підприємницької
діяльності (ліцензійних умов) з постачання природного газу за
нерегульованим тарифом, затверджених постановою НКРЕ від
12.08.1999 N 1042 ( z0609-99 ), зареєстрованих у Мін'юсті України
09.09.1999 за N 609/3902, ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України"
є спорідненим підприємством НАК "Нафтогаз України" та його
дочірніх компаній. Згідно з пунктом 2.6 ліцензійних умов ліцензіат
разом із спорідненими підприємствами може здійснювати ліцензовану
діяльність у обсягах, що не перевищують 25 відсотків загального
обсягу споживання природного газу в Україні.
Комісією встановлено, що у 2002 році ДК "Газ України"
НАК "Нафтогаз України" здійснила постачання природного газу в
обсязі, що значно перевищує 25% загального обсягу споживання
природного газу в Україні, що було зафіксовано у постанові НКРЕ
від 03.07.2002 N 740 ( v0740227-02 ) "Про продовження терміну
усунення порушення Умов та Правил здійснення підприємницької
діяльності (ліцензійних умов) з постачання природного газу за
нерегульованим тарифом". Вимоги зазначеної постанови щодо усунення
ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" порушень пункту 2.6
ліцензійних умов ( z0609-99 ) не були виконані. За підсумками
2003 року ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" здійснила
постачання більш ніж 31 млрд. куб. м природного газу, або більше
40% обсягу природного газу, спожитого в Україні, чим значно
перевищила граничні обмеження, встановлені пунктом 2.6 ліцензійних
умов. Факт порушення ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України"
ліцензійних умов підтверджується актом перевірки від 27.04.2004
N 1, складеним за результатами планової перевірки НКРЕ дотримання
ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" Умов та Правил здійснення
підприємницької діяльності з постачання природного газу за
нерегульованим тарифом за період 2003 рік - I квартал 2004 року.
За даними звітності у I кварталі 2004 року ДК "Газ України"
НАК "Нафтогаз України" поставлено близько 9,89 млрд. куб. м
природного газу. Зважаючи на заявлені річні обсяги на рівні
17 млрд. куб. м природного газу, видача ДК "Газ України"
НАК "Нафтогаз України" ліцензії на постачання природного газу за
нерегульованим тарифом на новий термін зумовить подальше порушення
ліцензіатом пункту 2.6 ліцензійних умов ( z0609-99 ).
Крім того, статтею 1 Закону України "Про захист економічної
конкуренції" ( 2210-14 ) визначено, що контроль - це вирішальний
вплив однієї або декількох пов'язаних юридичних та/або фізичних
осіб на господарську діяльність суб'єкта господарювання, який
здійснюється безпосередньо або через інших осіб, зокрема завдяки
праву володіння чи користування всіма активами чи їх значною
частиною або праву яке забезпечує вирішальний вплив на формування
складу, результати голосування та рішення органів управління
суб'єкта господарювання. Пов'язаними особами є юридичні та/або
фізичні особи, які спільно або узгоджено здійснюють господарську
діяльність, у тому числі спільно або узгоджено чинять вплив на
господарську діяльності суб'єкта господарювання. НАК "Нафтогаз
України" та споріднені з нею підприємства є пов'язаними особами.
Відповідно до частини другої статті 12 Закону України
"Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ) монопольним
(домінуючим) вважається становище суб'єкта господарювання, частка
якого на ринку товару перевищує 35%, якщо він не доведе, що зазнає
значної конкуренції.
З огляду на зазначене та оскільки частка НАК "Нафтогаз
України" разом із пов'язаними особами на ринку постачання
природного газу становить біля 83%, можна зробити висновок, що
ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" займає монопольне
(домінуюче) становище на ринку природного газу, і згідно з п. 1
постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.1994 N 400
( 400-94-п ) "Про механізм антимонопольного регулювання діяльності
монопольних утворень" підлягає антимонопольному регулюванню.
Антимонопольне регулювання діяльності монопольних утворень
здійснюється шляхом встановлення цін і тарифів, контролю за
додержанням вимог стандартів, норм, правил і показників якості при
виробництві продукції (виконанні робіт, наданні послуг) та її
реалізації.
Таким чином, оскільки ціни і тарифи, які застосовує ДК "Газ
України" НАК "Нафтогаз України", підлягають антимонопольному
регулюванню, здійснення ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України"
діяльності з постачання природного газу за нерегульованим тарифом
не відповідає пункту 3.4.1 ліцензійних умов ( z0609-99 ), згідно з
яким ліцензіат здійснює постачання природного газу споживачам на
договірних засадах за вільними цінами.
Комісія констатувала також невідповідність ліцензованої
діяльності заявника пункту 2.3 ліцензійних умов ( z0609-99 ), яким
передбачено, що ліцензіат зобов'язаний постійно дотримуватися
встановлених НКРЕ нормативів достатності власних активів та інших
показників (вимог), що обмежують ризики з операцій на ринку
природного газу. Такі вимоги встановлені постановою НКРЕ від
29.07.1999 N 983 ( z0672-99 ) "Про затвердження нормативів
достатності власних активів суб'єктів підприємницької діяльності".
Згідно наданої бухгалтерської звітності ДК "Газ України"
НАК "Нафтогаз України" вимоги зазначеної постанови щодо
достатності власних активів не виконуються, власних коштів ДК "Газ
України" НАК "Нафтогаз України" на закупівлю природного газу у
заявленому обсязі недостатньо. Додаткові гарантії у формі
банківської гарантії або копії договору про відкриття кредитної
лінії, що підтверджує відповідність затвердженим нормативам,
заявником не надані.
З огляду на вищезазначене, відповідно до частини третьої
статті 11 Закону України "Про ліцензування певних видів
господарської діяльності" ( 1775-14 ), Закону України "Про захист
економічної конкуренції" ( 2210-14 ), Умов та Правил здійснення
підприємницької діяльності (ліцензійних умов) з постачання
природного газу за нерегульованим тарифом, затверджених постановою
НКРЕ від 12.08.1999 N 1042 ( z0609-99 ), Національна комісія
регулювання електроенергетики України П О С Т А Н О В Л Я Є:
Відмовити Дочірній компанії "Газ України" Національної
акціонерної компанії "Нафтогаз України" (код ЄДРПОУ 31301827,
м. Київ, вул. Урицького, 45) у видачі ліцензії на право
провадження господарської діяльності з постачання природного газу
за нерегульованим тарифом у зв'язку з невідповідністю заявника
згідно з поданими документами ліцензійним умовам.
В.о. Голови Комісії В.Котко

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: