Про затвердження Порядку реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики Міністерством юстиції України
{Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції
№ 377/5 від 09.02.2024
№ 1422/5 від 13.05.2024
№ 1460/5 від 16.05.2024}
Відповідно до Закону України "Про санкції", підпункту 1 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 07 липня 2022 року № 772 "Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо удосконалення державної санкційної політики", пунктів 3, 10, підпункту 11 пункту 4 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики Міністерством юстиції України, що додається.
2. Департаменту санкційної політики Міністерства юстиції України (Богатих І.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім розділу VI Порядку реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики Міністерством юстиції України, затвердженого цим наказом, який набирає чинності одночасно з набранням чинності змін до пункту 6 Порядку здійснення Міністерством юстиції контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2016 року № 990.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників Міністра юстиції України відповідно до розподілу обов'язків і повноважень.
ПОРЯДОК
реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики Міністерством юстиції України
1. Цей Порядок встановлює загальні засади реалізації державної санкційної політики, зокрема, процедури, форми та результати реалізації Міністерством юстиції України рішень про застосування, зміну чи скасування санкцій, а також порядок та форми моніторингу їх ефективності.
2. Цей Порядок розроблено з метою реалізації Закону України "Про санкції" та відповідно до підпункту 1 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 07 липня 2022 року № 772 "Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо удосконалення державної санкційної політики".
3. Терміни, що вживаються в даному Порядку:
виконавець запиту - суб'єкт процесу реалізації санкції стягнення, який залучається до заходів з реалізації державної політики у сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції;
відповідь - лист зовнішнього суб'єкта процесу реалізації санкції стягнення з необхідними відомостями, документами та матеріалами (доказами), складений за результатами запиту Міністерства юстиції України;
запит / звернення про сприяння - звернення Міністерства юстиції України до суб'єкта/суб'єктів процесу про надання відомостей, документів та матеріалів (доказів), необхідних для забезпечення реалізації державної політики у сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції, та вжиття заходів щодо виявлення та розшуку активів фізичних та юридичних осіб, зазначених у відповідних рішеннях Ради національної безпеки і оборони України, а також з'ясування наявності підстав для застосування до відповідної фізичної або юридичної особи санкції у виді стягнення активів в дохід держави;
підсанкційний суб'єкт - суб'єкт, до якого відповідно до Закону України "Про санкції" застосовано санкції рішенням Ради національної безпеки і оборони України;
підстави застосування санкції стягнення - визначені законодавством юридичні факти, за наявності яких забезпечується реалізація санкції стягнення;
реалізація санкції стягнення Департаментом санкційної політики - сукупність заходів, дій, процедур, спрямованих на виявлення та розшук активів, встановлення підстав застосування санкції стягнення, підготовка матеріалів та позовної заяви для звернення до Вищого антикорупційного суду;
санкція стягнення - стягнення в дохід держави активів, що належать підсанкційному суб'єкту, а також активів, щодо яких такий суб'єкт може прямо чи опосередковано (через інших або юридичних осіб) вчиняти дії, тотожні за змістом здійсненню права розпорядження ними.
Інші терміни та скорочення, що використовуються у цьому Порядку, вживаються у значеннях, визначених законами України "Про санкції", "Про нотаріат", "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", "Про виконавче провадження", Кодексом України з процедур банкрутства та іншими нормативно-правовими актами.
{Пункт 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 377/5 від 09.02.2024}
4. Суб'єктами реалізації державної санкційної політики та моніторингу її ефективності є внутрішні та зовнішні суб'єкти.
Міністр юстиції України - в частині здійснення керівництва діяльністю Міністерства юстиції України у процесі формування державної політики у сферах компетенції Міністерства юстиції України;
заступники Міністра юстиції України - в частині забезпечення реалізації окремих видів санкцій, визначених Законом України "Про санкції" згідно з закріпленим розподілом обов'язків та повноважень;
Департамент санкційної політики - в частині реалізації державної політики в сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції, у тому числі вжиття заходів щодо виявлення та розшуку активів підсанкційних суб'єктів, зазначених у рішеннях Ради національної безпеки і оборони України;
Департамент державної виконавчої служби - щодо надання у разі необхідності уточненої інформації Департаменту санкційної політики про стан виконання виконавчих проваджень, за якими стороною/сторонами є підсанкційні особи;
{Абзац шостий пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1422/5 від 13.05.2024}
Департамент з питань банкрутства - в частині виконання завдань, покладених на Міністерство юстиції України, щодо забезпечення реалізації персональних санкцій при реалізації державної політики з питань банкрутства;
Департамент нотаріату - в частині моніторингу дотримання нотаріусами санкційного законодавства при вчиненні ними нотаріальних дій;
Департамент державної реєстрації - в частині виконання завдань, покладених на Міністерство юстиції України, щодо здійснення контролю у сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, фізичних осіб - підприємців та відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, зокрема, шляхом моніторингу реєстраційних дій щодо підсанкційних суб'єктів та/або їх активів;
{Абзац дев'ятий пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 377/5 від 09.02.2024, № 1460/5 від 16.05.2024}
Офіс протидії рейдерству - в частині виконання завдань, покладених на Міністерство юстиції України, щодо розгляду скарг у сферах державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, фізичних осіб - підприємців та відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, і державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
{Абзац десятий пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1460/5 від 16.05.2024}
державні органи (Рада національної безпеки і оборони України, Служба безпеки України, Національне антикорупційне бюро України, Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, Національне агентство з питань запобігання корупції, Державне бюро розслідувань, Офіс Генерального прокурора, Національна поліція України, Бюро економічної безпеки України, Державна служба фінансового моніторингу України, Міністерство фінансів України, Міністерство економіки України, Міністерство внутрішніх справ України, Міністерство закордонних справ України, Міністерство інфраструктури України, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку тощо);
Національний банк України - особливий центральний орган державного управління;
Вищий антикорупційний суд - суд, якому підсудні справи про застосування санкції стягнення;
Кабінет Міністрів України - вищий орган у системі органів виконавчої влади, який приймає рішення про визначення суб’єктом управління активом іншого, ніж Фонд державного майна України, органу державної влади, суб’єкта господарювання державного сектору економіки;
{Абзац п'ятнадцятий пункту 4 розділу I в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1422/5 від 13.05.2024}
Фонд державного майна України - центральний орган виконавчої влади із спеціальним статусом, що здійснює повноваження у сфері управління (у тому числі шляхом реалізації) активами, щодо яких ухвалено судове рішення про застосування такої санкції, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;
{Пункт 4 розділу I доповнено абзацом шістнадцятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1422/5 від 13.05.2024}
міжнародні організації, громадські формування, правозахисні організації;
господарський суд, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство;
арбітражні керуючі, нотаріуси, державні реєстратори, державні виконавці, приватні виконавці;
інші органи державної влади, органи місцевого самоврядування, юридичні особи публічного права.
Перелік зовнішніх та внутрішніх суб'єктів не є вичерпним та може змінюватись та доповнюватись новими суб'єктами залежно від сфери їх повноважень та наявності необхідної інформації для реалізації державної санкційної політики.
II. Порядок та результати реалізації санкції стягнення Департаментом санкційної політики
1. Департамент санкційної політики виконує функції з реалізації державної політики у сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції у виді блокування активів, у тому числі вжиття заходів щодо виявлення та розшуку активів фізичних та юридичних осіб, зазначених у відповідних рішеннях Ради національної безпеки і оборони України.
2. З метою реалізації санкції стягнення передбачається такий порядок взаємодії Департаменту санкційної політики із зовнішніми суб'єктами процесу реалізації санкції стягнення:
1) після прийняття та введення в дію Указом Президента України рішення Ради національної безпеки і оборони України Департамент санкційної політики здійснює аналіз таких рішень, прийнятих після набрання 24 травня 2022 року чинності Законом України від 12 травня 2022 року № 2257-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності санкцій, пов'язаних з активами окремих осіб", на предмет наявності застосування санкцій у виді блокування активів;
2) у разі виявлення підсанкційних суб'єктів, щодо яких застосовано санкцію у виді блокування активів, Департамент санкційної політики надсилає запити до суб'єктів процесу, у тому числі до правоохоронних органів, для отримання інформації про наявність/відсутність підстав для застосування санкції стягнення та з метою розшуку та виявлення активів підсанкційних суб'єктів;
3) після отримання відповідей на запити, за результатами аналізу отриманої інформації та за наявності підстав та активів підсанкційного суб'єкта Департамент санкційної політики здійснює підготовку позовної заяви і необхідних матеріалів про застосування санкції стягнення, з якою звертається до Вищого антикорупційного суду, а також бере участь у справах про застосування санкції стягнення.
{Підпункт 4 пункту 2 розділу II виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1422/5 від 13.05.2024}
3. Взаємодія Департаменту санкційної політики із зовнішніми суб'єктами процесу щодо встановлення підстав та реалізації санкції стягнення здійснюється згідно з чинним законодавством України та порядками обміну інформацією / сприяння надання інформації, затвердженими актами учасників процесу.
4. Результатом реалізації санкції стягнення Департаментом санкційної політики є рішення, прийняте Вищим антикорупційним судом щодо застосування санкції стягнення, яке набрало законної сили.
5. Інформація про стан реалізації санкції стягнення подається Департаментом санкційної політики за запитом уповноваженого органу у погодженому форматі.
III. Порядок та результати реалізації санкційної політики в сфері банкрутства
1. Департамент з питань банкрутства здійснює виконання завдань, покладених на Міністерство юстиції України, щодо забезпечення реалізації персональних санкцій при реалізації державної політики з питань банкрутства.
2. Після прийняття та введення в дію Указом Президента України рішення Ради національної безпеки і оборони України Департамент з питань банкрутства здійснює аналіз таких рішень на предмет застосування процедур банкрутства до підсанкційних суб'єктів або визнання господарським судом в межах провадження у справах про банкрутство (неплатоспроможність) вимог підсанкційних суб'єктів до боржників або якщо підсанкційні особи є кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків боржника або кредитора у справах про банкрутство (неплатоспроможність) (далі - підсанкційні суб'єкти, пов'язані з процедурами банкрутства).
3. Про прийняття та введення в дію рішень Ради національної безпеки і оборони України Департамент з питань банкрутства повідомляє через територіальні органи Міністерства юстиції України арбітражних керуючих, призначених для виконання відповідних повноважень у справах про банкрутство.
4. Для отримання інформації, що свідчитиме про наявність/відсутність підсанкційних суб'єктів, пов'язаних із процедурами банкрутства, Департамент з питань банкрутства надсилає запити до державного підприємства "Національні інформаційні системи" та здійснює перевірку інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр).
5. Після отримання інформації від державного підприємства "Національні інформаційні системи" та перевірки інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі, Департамент з питань банкрутства здійснює її аналіз та за наявності підстав повідомляє відповідних арбітражних керуючих про підсанкційних суб'єктів, пов'язаних з процедурами банкрутства, та необхідність вжиття передбачених чинним законодавством заходів у справах про банкрутство.
6. За результатами аналізу отриманої від державного підприємства "Національні інформаційні системи" інформації та перевірки інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі, за наявності підстав Департамент з питань банкрутства здійснює підготовку заяви та необхідних матеріалів для звернення до господарського суду, який розглядає справу про банкрутство, для прийняття відповідних рішень, пов'язаних із застосуванням санкцій.
7. Результатом забезпечення реалізації санкцій у межах провадження у справі про банкрутство є забезпечення виконання передбачених обмежувальних заходів учасниками справи, у тому числі прийняття господарським судом, який розглядає справу про банкрутство, відповідних судових рішень.
8. Про прийняття господарським судом в межах провадження у справі про банкрутство рішень стосовно підсанкційних суб'єктів, щодо яких застосовано санкцію блокування активів після 24 травня 2022 року, пов'язаних з процедурами банкрутства, в процесі виконання функцій і завдань, покладених на Департамент з питань банкрутства, Департамент з питань банкрутства повідомляє Департамент санкційної політики про таку справу та майно (активи) підсанкційного суб'єкта, пов'язаного із процедурами банкрутства.
IV. Порядок отримання інформації Департаментом санкційної політики про виконавчі провадження, за якими стороною/сторонами є підсанкційні особи, щодо яких застосовано санкцію у виді блокування активів після 24 травня 2022 року, за допомогою автоматизованої системи виконавчого провадження
1. Департамент санкційної політики у разі необхідності в межах виконання повноважень щодо реалізації санкції стягнення за допомогою автоматизованої системи за допомогою автоматизованої системи виконавчого провадження, доступ до якої надається відповідно до пункту 4 розділу I Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 05 серпня 2016 року № 2432/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 серпня 2016 року за № 1126/29256, здійснює моніторинг і отримує необхідну інформацію про виконавчі провадження, за якими стороною/сторонами є підсанкційні особи, щодо яких застосовано санкцію у виді блокування активів після 24 травня 2022 року.
2. У разі необхідності уточнення інформації про виконавчі провадження, за якими стороною/сторонами є підсанкційні особи, щодо яких застосовано санкцію у виді блокування активів після 24 травня 2022 року, Департамент санкційної політики звертається до Департаменту державної виконавчої служби, який вживає заходів щодо отримання необхідної інформації та надання її Департаменту санкційної політики.
{Розділ IV в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1422/5 від 13.05.2024}
V. Порядок здійснення Департаментом нотаріату моніторингу дотримання санкційного законодавства нотаріусами при вчиненні нотаріальних дій
1. Моніторинг дотримання санкційного законодавства нотаріусами при вчиненні нотаріальних дій здійснюється шляхом:
збору, обробки, узагальнення інформації, отриманої від нотаріусів;
проведення перевірки нотаріальної діяльності нотаріусів.
2. Територіальні органи Міністерства юстиції України здійснюють збір інформації від нотаріусів про фізичних та/або юридичних осіб, до яких застосовано санкції та яким було відмовлено у вчиненні нотаріальної дії, з урахуванням відомостей про нотаріальну дію, вид санкції, а в разі застосування санкції блокування активів - про актив, щодо якого звернулася така особа.
Департаментом нотаріату забезпечується обробка, узагальнення такої інформації, отриманої від територіальних органів Міністерства юстиції України.
У разі отримання від територіальних органів Міністерства юстиції України інформації про факти звернення до нотаріусів за вчиненням нотаріальних дій фізичних та/або юридичних осіб, до яких застосовано санкцію у вигляді блокування активів після 24 травня 2022 року, Департамент нотаріату після узагальнення такої інформації повідомляє про це Департамент санкційної політики.
3. Узагальнена Департаментом нотаріату інформація має містити відомості щодо:
нотаріуса, яким відмовлено у вчиненні нотаріальної дії;
фізичної або юридичної особи, яка звернулася за вчиненням нотаріальної дії та якій було відмовлено у її вчиненні;
назви нотаріальної дії, у вчиненні якої було відмовлено;
виду санкції, що застосовано до фізичної або юридичної особи, яка звернулася за вчиненням нотаріальної дії та якій було відмовлено у її вчиненні, а в разі застосування санкції блокування активів - про актив, щодо якого звернулася така особа.
4. Перевірка нотаріальної діяльності нотаріусів на предмет дотримання санкційного законодавства при вчиненні нотаріальних дій здійснюється відповідно до Порядку проведення перевірки організації роботи державних нотаріальних контор, державних нотаріальних архівів, організації нотаріальної діяльності приватних нотаріусів, дотримання державними і приватними нотаріусами порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил нотаріального діловодства, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 17 лютого 2014 року № 357/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 лютого 2014 року за № 298/25075.
5. Територіальні органи Міністерства юстиції України в разі виявлення порушення нотаріусом санкційного законодавства при вчиненні нотаріальних дій, проведенні перевірки його нотаріальної діяльності інформують про це Департамент нотаріату.
6. Інформація, що надається Департаменту нотаріату територіальним органом Міністерства юстиції України про виявлене порушення нотаріусом санкційного законодавства при вчиненні нотаріальних дій має містити відомості щодо:
нотаріуса, стосовно якого проводилась перевірка;
виду перевірки (планова/позапланова);
фізичної або юридичної особи, яка звернулася за вчиненням нотаріальної дії;
виду санкції, що застосовано до фізичної або юридичної особи, яка звернулася за вчиненням нотаріальної дії, а в разі застосування санкції блокування активів - про актив, щодо якого звернулася така особа.
7. Департамент нотаріату в разі виявлення порушення нотаріусом санкційного законодавства при вчиненні нотаріальних дій, а саме щодо застосування до фізичної чи юридичної особи, яка звернулася за вчиненням нотаріальної дії, санкції у виді блокування активів після 24 травня 2022 року, при проведенні перевірки його нотаріальної діяльності, а також у разі отримання інформації про такі порушення від територіального органу Міністерства юстиції України повідомляє про це Департамент санкційної політики із зазначенням відомостей, передбачених пунктом 6 цього розділу.
VI. Порядок здійснення Департаментом державної реєстрації моніторингу/контролю за дотриманням санкційного законодавства державними реєстраторами при вчиненні реєстраційних дій
1. Департамент державної реєстрації перевіряє дотримання державними реєстраторами під час здійснення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань вимог пункту 11 розділу II Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09 лютого 2016 року № 359/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 09 лютого 2016 року за № 200/28330 та під час здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень вимог абзацу першого пункту 12 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127.
{Абзац перший пункту 1 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 377/5 від 09.02.2024}
Перевірка реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі та Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень здійснюється шляхом моніторингу реєстраційних дій відповідно до Порядку здійснення Міністерством юстиції контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, фізичних осіб - підприємців та відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2016 року № 990.
{Абзац другий пункту 1 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 377/5 від 09.02.2024, № 1460/5 від 16.05.2024}
Перелік реєстраційних дій щодо підсанкційних суб'єктів та/або їх активів надається технічним адміністратором Єдиного державного реєстру. Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у строки та з періодичністю, що визначені Міністерством юстиції України.
{Абзац третій пункту 1 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 377/5 від 09.02.2024}
2. За результатами перевірки реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі у разі виявлення порушень державними реєстраторами вимог пункту 11 розділу II Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09 лютого 2016 року № 359/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 09 лютого 2016 року за № 200/28330, та за результатами перевірки реєстраційних дій у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у разі виявлення порушень державними реєстраторами вимог абзацу першого пункту 12 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127, Департамент державної реєстрації повідомляє правоохоронні органи та Департамент санкційної політики, а в разі вищезазначених порушень нотаріусом - також Департамент нотаріату.
{Пункт 2 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 377/5 від 09.02.2024, № 1422/5 від 13.05.2024}
{Розділ VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 377/5 від 09.02.2024}
VII. Порядок реалізації державної санкційної політики Офісом протидії рейдерству
1. Офіс протидії рейдерству здійснює виконання завдань, покладених на Міністерство юстиції України щодо забезпечення реалізації персональних санкцій під час розгляду скарг у сферах державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, фізичних осіб - підприємців та відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, і державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
{Пункт 1 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1460/5 від 16.05.2024}
2. Офіс протидії рейдерству забезпечує розгляд скарг у сферах державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, фізичних осіб - підприємців та відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, і державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, поданих суб'єктами, у тому числі на яких покладено функції реалізації державної санкційної політики, та/або правоохоронними органами, та/або суб'єктами виконання рішення Вищого антикорупційного суду про застосування санкції стягнення, визначеними Кабінетом Міністрів України, та забезпечує виконання таких рішень Міністерства юстиції України.
{Пункт 2 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1460/5 від 16.05.2024}
3. Офіс протидії рейдерству в разі, якщо виконання рішень, зазначених у пункті 2 цього розділу, щодо усунення порушень стосовно підсанкційних суб'єктів, щодо яких застосовано санкції блокування активів після 24 травня 2022 року, та/або санкції стягнення, є неможливим з огляду на наявні судові заборони чи подальші дії, що можуть усуватися виключно у судовому порядку, інформує про це Департамент санкційної політики.
VIII. Порядок та форми моніторингу ефективності санкції стягнення Департаментом санкційної політики
1. Моніторинг ефективності реалізації санкції стягнення здійснює Департамент санкційної політики.
2. Моніторинг ефективності реалізації санкції стягнення здійснюється шляхом збору, аналізу, узагальнення та обліку інформації про наявні підстави та достатність активів підсанкційних суб'єктів для застосування санкції стягнення.
Показник ефективності реалізації санкції стягнення визначається Департаментом санкційної політики в порядку, визначеному Міністерством юстиції України.
3. З метою моніторингу та аналізу ефективності санкції стягнення Департамент санкційної політики:
взаємодіє із суб'єктами процесу в межах їх компетенції шляхом отримання інформації про фактичне стягнення в дохід держави активів підсанкційних осіб, стосовно яких прийнято рішення Вищого антикорупційного суду про застосування санкції стягнення;
здійснює огляд та аналіз нормативних документів на предмет наявності прогалин чи колізій з огляду на практику реалізації санкції стягнення та подання пропозицій щодо вдосконалення таких норм відповідним суб'єктам законодавчої ініціативи;
здійснює збір інформації про судові справи та моніторинг і веде облік інформації про судові рішення щодо застосування санкції стягнення;
взаємодіє із суб'єктами виконання рішень суду в рамках отримання відомостей про вжиття заходів щодо реалізації відповідної санкції;
здійснює підготовку звітів та запитів щодо реалізації санкції стягнення.
4. За результатами моніторингу Департаментом санкційної політики можуть надаватись пропозиції щодо вдосконалення механізму реалізації санкції стягнення.
{Пункт 4 розділу VIII в редакції Наказу Міністерства юстиції № 377/5 від 09.02.2024}
5. За запитом уповноважених суб'єктів Департамент санкційної політики надає інформацію про моніторинг ефективності реалізації санкції стягнення.