Про затвердження Положення про Єдиний реєстр осіб, зниклих безвісти за особливих обставин
{Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 69 від 06.02.2024}
Відповідно до статті 12 Закону України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин», підпункту 17 пункту 4 Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 878, Положення про єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2018 року № 1024 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2023 року № 866), пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 року № 511 «Деякі питання виконання Закону України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин», з метою визначення структури та порядку ведення Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин НАКАЗУЮ:
{Преамбула із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
1. Затвердити Положення про Єдиний реєстр осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, що додається.
2. Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України (Михайлов О.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра І. Бондаренка.
ПОГОДЖЕНО: |
|
ПОЛОЖЕННЯ
про Єдиний реєстр осіб, зниклих безвісти за особливих обставин
{У тексті Положення: слова «Міністерство розвитку громад та територій України» замінено словами «Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України»; слова «служба ЄІС МВС» у всіх відмінках замінено словами «уповноважений підрозділ» у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.20243}
1. Це Положення визначає структуру, порядок ведення, порядок наповнення, порядок доступу до інформації, основні завдання, мету та функції Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин (далі - Реєстр), який є функціональною підсистемою єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України (далі - ЄІС МВС).
2. У цьому Положенні терміни вживаються в таких значеннях:
витяг з Реєстру (далі - витяг) - документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням Реєстру та містить відомості з нього, які є актуальні на дату та час його формування. Кожному витягу присвоюється унікальний електронний ідентифікатор (QR-код), який забезпечує перехід за посиланням на відповідний підтвердний запис в електронних ресурсах Реєстру;
користувачі Реєстру - Уповноважений з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, уповноважені посадові особи Секретаріату Уповноваженого з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, Експертної служби Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства внутрішніх справ України, Офісу Генерального прокурора, Міністерства соціальної політики України, Пенсійного фонду України, Національної поліції України, Державного бюро розслідувань, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, Департаменту з питань виконання кримінальних покарань, міжрегіональних управлінь з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції, уповноважених органів з питань пробації, Міністерства оборони України, Національного антикорупційного бюро України, Головного управління розвідки Міністерства оборони України, Бюро економічної безпеки України;
{Абзац третій пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
{Абзац четвертий пункту 2 розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
суб’єкти наповнення Реєстру - Національна поліція України, Служба безпеки України, Національна гвардія України, Уповноважений з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, Міністерство оборони України, Міністерство охорони здоров’я України, Офіс Генерального прокурора, Державна міграційна служба України, Департамент з питань виконання кримінальних покарань, міжрегіональні управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції, уповноважені органи з питань пробації, Державна судова адміністрація України, Державна служба України з надзвичайних ситуацій, Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, Державна прикордонна служба України, Пенсійний фонд України, Головне управління розвідки Міністерства оборони України, Експертна служба Міністерства внутрішніх справ України, місцеві органи виконавчої влади.
{Абзац четвертий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
Інші терміни в цьому Положенні вживаються в значеннях, наведених у Законах України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» та Положенні про єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2018 року № 1024 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2023 року № 866).
{Абзац п'ятий пункту 2 розділу I в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
3. Власником Реєстру та володільцем інформації, що обробляється в ньому, є держава в особі Міністерства внутрішніх справ України, яке здійснює організаційне, нормативно-правове забезпечення функціонування Реєстру та контроль за дотриманням вимог законодавства ведення Реєстру.
4. Структурний підрозділ апарату МВС, на який покладено завдання із забезпечення функціонування Реєстру (далі - уповноважений підрозділ), забезпечує:
надання користувачам Реєстру прав доступу до Реєстру або позбавлення їх таких прав;
проведення аналізу змісту інформаційних ресурсів Реєстру з метою підвищення якості його функціонування;
методичне та методологічне забезпечення функціонування Реєстру;
проведення перевірки повноти та актуальності відомостей, які містяться в Реєстрі, вжиття заходів щодо усунення недоліків, виявлених у роботі Реєстру;
виконання інших завдань, покладених на нього держателем Реєстру, що необхідні для реалізації цілей, визначених цим Положенням.
{Пункт 4 розділу I в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024, з урахуванням змін, внесених Наказом Міністерства внутрішніх справ № 127 від 28.02.2024}
5. Адміністратором Реєстру є державне підприємство, яке належить до сфери управління Міністерства внутрішніх справ України, що забезпечує:
створення та функціонування Реєстру;
реалізацію заходів з інформаційного, технічного, програмно-технологічного функціонування Реєстру;
визначення порядку або правил управління інформаційною безпекою, політики та підходів до управління ризиками;
технічне супроводження інформаційного обміну із суб’єктами наповнення Реєстру;
проведення аналізу та діагностики збоїв або припинення роботи апаратно-програмних інформаційних ресурсів Реєстру;
інформування уповноваженого підрозділу про виявлені факти несанкціонованих дій щодо інформації в Реєстрі;
надання у встановленому цим Положенням порядку користувачам Реєстру відповідного доступу до Реєстру, обмеження або припинення такого доступу у випадку порушення вимог законодавства з питань захисту інформації;
{Абзац восьмий пункту 5 розділу I в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
ведення електронного обліку запитів;
{Пункт 5 розділу I доповнено абзацом дев'ятим згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
виконання інших завдань, покладених на нього уповноваженим підрозділом, необхідних для забезпечення ефективного функціонування Реєстру.
6. Структура Реєстру складається із взаємопов’язаних розділів, які містять:
відомості про осіб, зниклих безвісти за особливих обставин;
відомості про невпізнані тіла (останки) померлих (загиблих) осіб та пов’язані з ними речі, документи.
7. До Реєстру вносяться такі відомості про особу, зниклу безвісти за особливих обставин:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) (українською мовою та латинськими літерами відповідно до правил транслітерації), фото;
інформація про дату та місце народження;
інформація про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особи;
інформація про фактичне місце проживання;
у разі якщо така особа уповноважена на виконання функцій держави, інформація про роботодавця, у якого вона виконувала роботу (проходила службу);
{Пункт 7 розділу I доповнено абзацом сьомим згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
реквізити документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи (назва, номер, серія (за наявності) документа, дата видачі, уповноважений суб’єкт, що його видав);
унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
дата, місце (у тому числі з прив’язкою до населеного пункту, координати зникнення), обставини та час зникнення особи;
інформація про наявність кримінального провадження, розпочатого за фактом зникнення такої особи, або в якому потерпілий є особою, зниклою безвісти за особливих обставин;
найменування органу, який здійснює досудове розслідування в кримінальному провадженні за фактом зникнення безвісти особи, або в іншому кримінальному провадженні, в якому потерпілий є особою, зниклою безвісти за особливих обставин;
найменування територіального органу (підрозділу) Національної поліції України, який здійснює розшук особи, зниклої безвісти (у якого в провадженні перебуває оперативно-розшукова або розшукова справа), найменування іншого органу, який здійснює оперативно-розшукову діяльність;
інформація про наявність рішення суду про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою (зазначається найменування суду, який прийняв відповідне рішення, дата ухвалення рішення суду, номер справи, номер провадження, а також інформація про те, чи набрало вказане судове рішення законної сили);
дата та місце встановлення місцезнаходження особи, зниклої безвісти;
інша інформація, що може сприяти розшуку особи, зниклої безвісти за особливих обставин.
8. До Реєстру вносяться такі відомості про невпізнані тіла (останки) померлих (загиблих) осіб, обставини про загибель яких свідчать, що смерть настала внаслідок особливих обставин, а також пов’язані з ними речі, документи:
інформація про виявлені (знайдені) невпізнані тіла (останки) померлої (загиблої) особи (дата, місце виявлення, у тому числі координати виявлення, дані про ексгумацію);
інформація, що може сприяти здійсненню ідентифікації особи (дані повного посмертного вивчення, у тому числі особливі прикмети, вік, статуру, стать, зразки та профілі ДНК);
інформація про речі, предмети та документи, що можуть сприяти встановленню особи за невпізнаним тілом (останками) померлої (загиблої) особи;
дата та місце поховання чи перепоховання (номер ділянки, ряду і могили) або місцезнаходження невпізнаного тіла (останків) померлої (загиблої) особи, причина смерті (за наявності) та номер свідоцтва про смерть;
відмітка про ймовірність належності виявленого (знайденого) невпізнаного тіла (останків) померлої (загиблої) особи до агресора;
відмітка про підтвердження належності виявленого (знайденого) невпізнаного тіла (останків) померлої (загиблої) особи до агресора;
інша інформація, що може сприяти встановленню особи за невпізнаним тілом (останками) померлої (загиблої) особи.
9. У Реєстрі обробляється інформація про громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які зникли безвісти за особливих обставин на території України.
10. Метою обробки персональних даних, що зберігаються в Реєстрі, є забезпечення реалізації відносин, пов’язаних з набуттям правового статусу осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, та виконання органами, визначеними Законом України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин», повноважень, спрямованих на встановлення місця перебування осіб, зниклих безвісти за особливих обставин.
11. Обробка персональних даних здійснюється виключно для досягнення мети, визначеної цим Положенням, з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних.
12. Персональні дані, що зберігаються в Реєстрі, можуть бути поширені або передані особам та органам у порядку, установленому законом.
13. Користувачі Реєстру використовують у межах компетенції інформацію з Реєстру для здійснення пошуку осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, тіл (останків) померлих (загиблих) осіб, розшуку і фіксації місць поховання таких осіб, вилучення тіл (останків) померлих (загиблих) осіб та вивезення їх останків, здійснення пошукових дій, у тому числі в районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації проти України, районах проведення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку зі збройною агресією Російської Федерації проти України, та на тимчасово окупованій території України, виконання інших завдань, визначених законодавством.
II. Порядок наповнення Реєстру
1. Суб’єкти наповнення Реєстру забезпечують внесення таких відомостей:
Уповноважений з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, Національна поліція України, Служба безпеки України, Міністерство оборони України, Державна служба України з надзвичайних ситуацій, Національна гвардія України, місцеві органи виконавчої влади - відомостей про розшук осіб, зниклих безвісти за особливих обставин;
Національна поліція України - відомостей щодо наявності інформації про зникнення особи за особливих обставин або заяви про розшук такої особи та безпосереднього розшуку осіб, зниклих безвісти за особливих обставин;
Державна судова адміністрація України - рішення суду про визнання фізичної особи безвісно відсутньою або про оголошення її померлою, які набрали законної сили;
Національна поліція України, Міністерство охорони здоров’я України, Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, місцеві органи виконавчої влади - відомостей про невпізнані тіла (останки) померлих (загиблих) осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, та пов’язані з ними речі;
Пенсійний фонд України - відомостей про роботодавця, у якого особи, уповноважені на виконання функцій держави, які зникли безвісти за особливих обставин, виконували роботу (проходили службу);
{Пункт 1 розділу II доповнено абзацом шостим згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
слідчий, прокурор в межах своєї компетенції та відповідно до вимог Кримінального процесуального кодексу України - відомостей про особу, зниклу безвісти за особливих обставин;
інші суб’єкти наповнення Реєстру відповідно до компетенції та в разі наявності вносять до Реєстру актуальні відомості про особу, зниклу безвісти за особливих обставин, та про невпізнані тіла (останки) померлих (загиблих) осіб і пов’язані з ними речі, документи, визначені пунктами 7 та 8 розділу I цього Положення.
2. У разі отримання інформації про зникнення особи за особливих обставин або заяви про розшук такої особи Національна поліція України інформує Уповноваженого з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, протягом трьох днів з моменту отримання такої інформації або заяви шляхом електронної інформаційної взаємодії з Реєстром.
{Розділ II доповнено пунктом 2 згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
3. Суб’єкти наповнення Реєстру вносять відомості до Реєстру протягом 24 годин з моменту їх отримання.
4. Протягом 24 годин з моменту встановлення місця перебування особи, зниклої безвісти за особливих обставин, її місця поховання чи місцезнаходження її тіла (останків) Національна поліція України вносить відомості до відповідного розділу Реєстру про це.
5. Державна судова адміністрація України вносить до Реєстру судові рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою або про оголошення її померлою протягом 24 годин з дня надходження з автоматизованої системи документообігу суду до Єдиного державного реєстру судових рішень інформації про набрання таким судовим рішенням законної сили.
6. Інформація про невпізнані тіла (останки) померлих (загиблих) осіб, отримана за результатами ідентифікації, вноситься до розділу Реєстру, що містить відомості про невпізнані тіла (останки) померлих (загиблих) осіб та пов’язані з ними речі, Міністерством охорони здоров’я України та Експертною службою Міністерства внутрішніх справ України.
У разі неможливості ідентифікації невпізнаних тіл (останків) осіб інформація, що може сприяти здійсненню ідентифікації особи, зокрема дата та місце виявлення таких останків, дані повного посмертного вивчення, у тому числі особливі прикмети, вік, статура тощо, одяг і особисті речі, зразки та профілі ДНК, отримані в ДНК-лабораторіях, фіксується спеціалізованими установами Міністерства охорони здоров’я України та підрозділами експертної служби Міністерства внутрішніх справ України в межах компетенції, визначеної законодавством, та вноситься до відповідного розділу Реєстру.
Відомості про поховання (перепоховання) невпізнаних тіл (останків) із зазначенням статі померлої (загиблої) особи, дати виявлення її останків, дати і місця поховання (перепоховання) тіл (останків) (номер ділянки, ряду і могили), причини смерті (за наявності) та номера свідоцтва про смерть вносяться до Реєстру з урахуванням цього Положення.
7. Уповноважений підрозділ проводить перевірку правильності внесення відомостей до Реєстру та в разі виявлення технічних, орфографічних і стилістичних помилок, неповних чи недостовірних відомостей може здійснювати редагування таких відомостей, про що в Реєстрі робиться відповідна позначка.
8. Порядок електронної інформаційної взаємодії суб’єктів наповнення Реєстру та держателя Реєстру визначається спільними нормативно-правовими актами суб’єктів наповнення Реєстру та держателя Реєстру.
Обсяг та структура даних, якими обмінюються суб’єкти наповнення Реєстру та держатель Реєстру через програмні інтерфейси електронних інформаційних ресурсів (сервіси), визначаються договорами про інформаційну взаємодію або спільними рішеннями, які оформлюються протоколами відповідно до законодавства.
{Абзац другий пункту 8 розділу II в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
9. Реєстр забезпечує інформаційну взаємодію з реєстрами, базами (банками) даних суб’єктів наповнення Реєстру.
10. Наповнення Реєстру здійснюється з використанням інформаційних систем суб’єктів наповнення Реєстру засобами центральної підсистеми ЄІС МВС або системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.
У разі відсутності технічної можливості передачі даних із використанням інформаційних систем, визначених абзацом першим цього пункту, інформаційна взаємодія суб’єктів наповнення Реєстру та держателя Реєстру може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням у них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, установленому законодавством.
11. Власники інформаційних систем, на підставі яких формується Реєстр, забезпечують достовірність інформації, яка передається до Реєстру.
У разі виявлення неповної або неточної інформації уповноважений підрозділ надсилає запити до відповідних адміністраторів інформаційних систем, які є джерелами наповнення Реєстру, з метою уточнення та корегування інформації.
12. Реєстр складається з таких компонентів:
ведення контролю та встановлення оповіщення;
формування витягів та звітності;
здійснення інформаційної взаємодії;
ведення довідників, класифікаторів;
13. Реєстр створюється за допомогою засобів центральної підсистеми ЄІС МВС.
14. Підставою для корегування, видалення запису чи окремих відомостей є відповідні зміни в інформаційних системах, які є джерелами наповнення Реєстру.
У разі здійснення корегування запису, видалення запису або окремих відомостей засобами Реєстру забезпечується фіксація історії таких змін з можливістю ідентифікації посадової особи, яка їх здійснила.
15. З метою забезпечення належного функціонування Реєстру його держатель має право використовувати інформацію баз даних, утворених неурядовими організаціями.
III. Порядок доступу до інформації Реєстру
1. Інформація з Реєстру безоплатно надається на підставі запиту на отримання витягу, поданого до уповноваженого підрозділу:
1) особами, які вважалися зниклими безвісти за особливих обставин, місце перебування яких встановлено, близькими родичами та членами сім’ї осіб, зниклих безвісти за особливих обставин;
2) органами, уповноваженими на розшук осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, у межах та обсязі, що визначені Законом України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин» та іншими законами, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, Міністерством соціальної політики України, Пенсійним фондом України, його територіальними органами, суддями, які розглядають судові справи про визнання фізичної особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою або судові справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.
{Пункт 1 розділу III в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024, з урахуванням змін, внесених Наказом Міністерства внутрішніх справ № 127 від 28.02.2024}
правові підстави для отримання інформації;
мета отримання інформації про особу;
установчі дані особи, зниклої безвісти за особливих обставин: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата та місце народження;
прізвище, власне ім’я ініціатора запиту;
{Абзац п'ятий пункту 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
найменування та місцезнаходження суб’єкта, передбаченого підпунктом 2 пункту 1 цього розділу.
{Абзац шостий пункту 2 розділу III в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
Запит реєструється відповідно до встановлених законодавством правил діловодства.
Запит формується окремо на кожну особу, зниклу безвісти за особливих обставин.
Прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) особи, зниклої безвісти за особливих обставин, вживаються в називному відмінку, вносяться українською мовою та латинськими літерами відповідно до правил транслітерації.
У разі подання запиту суб’єктами, передбаченими підпунктом 1 пункту 1 цього розділу, він підписується ініціатором запиту.
{Абзац десятий пункту 2 розділу III в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
У разі подання запиту суб’єктами, передбаченими підпунктом 2 пункту 1 цього розділу, він підписується керівником органу (територіального органу), його заступником або уповноваженими посадовими особами органу (територіального органу), суддею.
{Абзац пункту 2 розділу III в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
Запит, заповнений з порушенням умов, визначених у цьому пункті, повертається ініціатору звернення без виконання із зазначенням причини повернення.
3. Запити, відповідно до законодавства про документообіг, подаються в електронній або паперовій формі до уповноваженого підрозділу. Засекречування їх здійснюється в разі, якщо це викликано службовою необхідністю, з дотриманням вимог законодавства про захист інформації.
За наявності технічної можливості суб’єкти, передбачені підпунктом 2 пункту 1 цього розділу, можуть подавати запити на отримання витягу в порядку електронної інформаційної взаємодії, визначеному спільними нормативно-правовими актами між зазначеними суб’єктами та держателем Реєстру.
{Пункт 3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
Обсяг та структура даних, якими обмінюються суб’єкти, передбачені підпунктом 2 пункту 1 цього розділу, та держатель Реєстру через програмні інтерфейси електронних інформаційних ресурсів (сервіси), визначаються договорами про інформаційну взаємодію або спільними рішеннями, які оформлюються протоколами відповідно до законодавства.
{Пункт 3 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
4. Результати перевірки за Реєстром із допомогою спеціалізованого програмного забезпечення невідкладно надаються ініціатору запиту.
Відповіді на запити, подані в письмовій формі, надаються уповноваженим підрозділом, у строк до 10 робочих днів.
У виняткових випадках, коли підготовка відповіді потребує додаткової перевірки інформації, відповіді на запити надаються у строк до 30 календарних днів.
5. Спеціальні програмні засоби ведення Реєстру забезпечують збереження відомостей щодо ініціатора запиту, його змісту, дати та часу виконання, виконавця, реквізитів та змісту відповіді.
6. Інформація з Реєстру надається в паперовій або електронній формі у вигляді витягу, який містить такі відомості:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) особи, зниклої безвісти за особливих обставин;
дату народження та про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особи;
час і дату надходження (реєстрації в територіальному органі (підрозділі) Національної поліції України) заяви про розшук особи, зниклої безвісти за особливих обставин, або повідомлення про її зникнення, виявлення її місця поховання чи місцезнаходження тіла (останків);
інформацію про обставини зникнення безвісти особи та встановлення її місця перебування або поховання чи місцезнаходження тіла (останків) (стислий виклад);
номер кримінального провадження, розпочатого за фактом зникнення особи, та правову кваліфікацію кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) Кримінального кодексу України, найменування органу досудового розслідування;
найменування територіального органу (підрозділу) Національної поліції України, який проводить розшук особи, зниклої безвісти за особливих обставин;
дату закриття кримінального провадження та оперативно-розшукової або розшукової справи щодо розшуку особи, зниклої безвісти за особливих обставин, установлення особи за виявленим невпізнаним тілом (останками) померлої (загиблої) особи, назву органу досудового розслідування, оперативного підрозділу;
найменування суду, який прийняв рішення щодо визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою (зазначається найменування суду, який прийняв відповідне рішення, дата ухвалення рішення суду, номер справи, номер провадження, дата набрання судовим рішення законної сили).
7. Для отримання або позбавлення прав доступу до Реєстру користувачі Реєстру надсилають до МВС заяву.
{Розділ III доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024, з урахуванням змін, внесених Наказом Міністерства внутрішніх справ № 127 від 28.02.2024}
8. Уповноважений підрозділ у встановленому законодавством порядку розглядає заяву та в разі прийняття рішення щодо:
погодження надання відповідним користувачам Реєстру прав доступу до Реєстру пересилає отриману заяву адміністратору Реєстру для здійснення відповідних дій з надання доступу;
відмови в наданні прав доступу у зв’язку з невідповідністю напряму роботи посадових осіб, відсутністю в них повноважень щодо доступу до інформації в Реєстрі інформує про це відповідного користувача Реєстру.
{Розділ III доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
9. Адміністратор Реєстру за результатами опрацювання отриманих від уповноваженого підрозділу заяв надає користувачам Реєстру доступ до спеціалізованого програмного забезпечення, що дозволяє надсилати запити та отримувати відомості з Реєстру.
{Розділ III доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024}
10. Інформування роботодавця про дату набуття особою, уповноваженою на виконання функцій держави, статусу особи, зниклої безвісти за особливих обставин, а також про те, що її знайдено, оголошено померлою, або про її смерть здійснюється шляхом електронної інформаційної взаємодії Реєстру з реєстром застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування з подальшим відображенням інформації в особистому кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
{Розділ III доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 69 від 06.02.2024, з урахуванням змін, внесених Наказом Міністерства внутрішніх справ № 127 від 28.02.2024}
IV. Строки зберігання відомостей у Реєстрі
1. Відомості про особу, зниклу безвісти за особливих обставин, зберігаються в Реєстрі протягом сімдесяти п’яти років з дати закриття кримінального провадження щодо розшуку такої особи у зв’язку із встановленням місця перебування особи, зниклої безвісти за особливих обставин, місця поховання чи місцезнаходження останків такої особи.
2. Після закриття кримінального провадження щодо розшуку особи, зниклої безвісти за особливих обставин, уповноважені посадові особи Національної поліції України повідомляють про це уповноваженому підрозділу не пізніше ніж у триденний строк із зазначенням підстав для прийняття такого рішення.
3. Про припинення розшуку особи, зниклої безвісти за особливих обставин, невідкладно робиться відмітка в Реєстрі.
4. Після закінчення строку, установленого пунктом 1 цього розділу, відомості про особу, зниклу безвісти за особливих обставин, підлягають вилученню з Реєстру.
5. Рішення суду про визнання фізичної особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою не є підставою для вилучення відомостей про неї з Реєстру.
V. Захист відомостей, що містяться в Реєстрі
1. Комплексна система захисту інформації з підтвердженою в установленому законодавством порядку відповідністю забезпечує захист інформації в Реєстрі шляхом здійснення комплексу технічних, криптографічних, організаційних та інших заходів і використання засобів захисту інформації, спрямованих на недопущення блокування доступу до інформації, несанкціонованого доступу до інформації та/або її модифікації, а також недокументованих функцій у програмному забезпеченні.
2. Адміністратор Реєстру забезпечує збереження інформації, що міститься в Реєстрі, від втрати, знищення та несанкціонованого доступу.
3. Адміністратор Реєстру невідкладно вживає заходів щодо блокування доступу користувачів Реєстру, які порушують установлені чинним законодавством умови користування Реєстром, або політику безпеки, якою встановлюються права доступу до інформації, що міститься в Реєстрі.