Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку електронної охорони здоров’я
1. Затвердити план заходів щодо реалізації Концепції розвитку електронної охорони здоров’я, що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним та місцевим органам виконавчої влади:
забезпечити виконання плану заходів, затвердженого цим розпорядженням, у межах видатків, передбачених у державному та місцевому бюджетах на відповідний рік, а також інших джерел, не заборонених законодавством;
подавати щороку до 15 грудня Міністерству охорони здоров’я інформацію про стан виконання плану заходів, затвердженого цим розпорядженням, для її узагальнення та подання у двотижневий строк Кабінетові Міністрів України.
3. Міністерству охорони здоров’я за результатами виконання першого етапу реалізації Концепції розвитку електронної охорони здоров’я подати до 31 грудня 2022 р. пропозиції щодо внесення змін у план заходів.
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо реалізації Концепції розвитку електронної охорони здоров’я
Найменування заходу | Відповідальні за виконання | Строк виконання | Очікувані результати |
Нормативно-правове забезпечення розвитку електронної охорони здоров’я (далі - е-здоров’я) | |||
1. Забезпечення нормативно-правового регулювання переходу від паперових форм первинно-облікової медичної документації, надання форм звітності до ведення електронних медичних записів та формування деперсоналізованих агрегованих звітів на їх підставі | МОЗ | IV квартал 2022 р. | скасовано ведення первинно-облікової медичної документації та подання звітності в паперовій формі щодо всіх процесів, в яких запроваджено ведення електронних медичних записів |
Організаційно-управлінське та технічне забезпечення розвитку е-здоров’я | |||
2. Розроблення дорожньої карти пріоритетних розробок у сфері е-здоров’я | МОЗ | I квартал 2022 р. | визначено пріоритетність запланованих розробок у сфері е-здоров’я, орієнтовних строків виконання та фінансування, взаємозалежностей та сторонніх блокуючих чинників |
3. Визначення переліку реєстрів та довідників, які необхідно розробити, з урахуванням вимог до кожного з них | НСЗУ | IV квартал 2022 р. | визначено перелік реєстрів і довідників та вимоги до їх наповнення |
4. Проведення інвентаризації та оцінки існуючих інформаційно-телекомунікаційних систем е-здоров’я з метою їх оновлення та інтеграції до єдиного медичного інформаційного простору | МОЗ | IV квартал 2022 р. | оптимізовано інформаційно-телекомунікаційну інфраструктуру е-здоров’я шляхом ліквідації або оновлення застарілих систем, міграції історично накопичених даних, уникнення дублювання функцій між системами, забезпечення інтероперабельності в рамках інфраструктури e-здоров’я |
5. Гармонізація національних стандартів з поширеними у світі стандартами та класифікаторами, впровадження міжнародно визнаних і поширених стандартів в Україні для подальшої інтеграції із світовим інформаційним простором | МОЗ | 2022- 2025 роки | гармонізовано національні стандарти з поширеними у світі стандартами та класифікаторами, впроваджено міжнародно визнані та поширені стандарти в Україні |
6. Створення технічних можливостей (API, спеціалізованих баз з агрегованими знеособленими даними) для доступу до знеособлених агрегованих великих даних (Big Data) в е-здоров’я та прозорих правил їх використання для інститутів громадянського суспільства, вчених, бізнесу, у тому числі з комерційними цілями | НСЗУ | IV квартал 2022 р. | створено умови для використання переваг обробки великих даних (Big Data) |
7. Розширення функціональних можливостей електронної системи охорони здоров’я та розвиток інструментів для продовження реформи фінансування системи охорони здоров’я | НСЗУ | 2021-2025 роки | підвищено якість, безпечність та доступність медичних послуг розширено права і можливості пацієнтів, забезпечено надання їм безперервної медичної допомоги |
Ресурсне забезпечення розвитку е-здоров’я | |||
8. Розроблення та впровадження ініціатив щодо державно-приватного партнерства з метою розвитку е-здоров’я | МОЗ | 2022-2025 роки | забезпечено сталу ресурсну підтримку та розвиток е-здоров’я |
9. Залучення міжнародної технічної допомоги та ресурсів з інших джерел, не заборонених законодавством, на проекти з розвитку е-здоров’я | МОЗ | 2021-2025 роки | забезпечено сталу ресурсну підтримку та розвиток е-здоров’я |
Забезпечення якості, безпечності та доступності е-здоров’я | |||
10. Розроблення концепції стратегічних напрямів розвитку кібербезпеки | МОЗ | II квартал 2022 р. | забезпечено кібербезпеку е-здоров’я |
11. Здійснення заходів щодо впровадження стандартів кібербезпеки на основі стратегічних напрямів розвитку кібербезпеки е-здоров’я, у тому числі проведення моніторингу, захисту та аналізу можливих втручань, втрат, пошкоджень | МОЗ | 2022-2025 роки | забезпечено кібербезпеку е-здоров’я |
12. Створення експериментального середовища для тестування та розвитку інновацій на ринку надання послуг у сфері охорони здоров’я | МОЗ | III квартал 2022 р. | створено умови для тестувань інноваційних продуктів та сервісів знижено час виходу на ринок та забезпечено зростання кількості успішних інноваційних кейсів у сфері е-здоров’я |
13. Запровадження функціонування програм та платформ, необхідних для пошуку вразливостей у системах, програмах, реєстрах е-здоров’я, а також проведення постійного моніторингу кіберзагроз в умовах їх стрімкого розвитку | МОЗ | 2024-2025 роки | виявлено та усунено вразливості е-здоров’я |
14. Розвиток цифрових компетентностей, інформаційної культури, цифрової грамотності (цифрової освіченості), кібербезпеки серед медичних працівників і пацієнтів, у тому числі з адаптацією для осіб з інвалідністю з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, мовлення та інтелектуального розвитку, а також з різними комбінаціями порушень | МОЗ | 2022-2025 роки | підвищено розвиток інформаційної культури, цифрової грамотності (цифрової освіченості), кібербезпеки серед медичних працівників і пацієнтів, у тому числі з адаптацією для осіб з інвалідністю з порушенням зору, слуху, опорно-рухового апарату, мовлення та інтелектуального розвитку, а також з різними комбінаціями порушень |
15. Проведення заходів інформаційного характеру, зокрема опублікування на офіційному веб-сайті МОЗ та НСЗУ узагальнених даних щодо розвитку е-здоров’я | НСЗУ | 2021-2025 роки | забезпечено прозорість та публічну доступність узагальнених даних щодо розвитку е-здоров’я |
16. Проведення інформаційних та просвітницьких кампаній із популяризації е-здоров’я, у тому числі з адаптацією для осіб з інвалідністю з порушенням зору, слуху, опорно-рухового апарату, мовлення та інтелектуального розвитку, а також з різними комбінаціями порушень | МКІП | 2021-2025 роки | забезпечено широке залучення громадян, у тому числі осіб з інвалідністю, до використання е-здоров’я |
17. Забезпечення доступності е-здоров’я для користувачів-пацієнтів з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, мовлення та інтелектуального розвитку, а також з різними комбінаціями порушень відповідно до ДСТУ ISO/IEC 40500:2015 “Інформаційні технології. Настанова з доступності веб-контенту W3C (WCAG) 2.0” | НСЗУ | III квартал 2023 р. | передбачено в технічному завданні на створення програмного забезпечення |
18. Розширення функціональності Єдиного державного веб-порталу електронних послуг “Портал Дія” та його мобільного додатка | Мінцифри | IV квартал 2022 р. | розширено права і можливості пацієнтів та підвищено доступність послуг |
19. Впровадження надійної та безпечної електронної ідентифікації та автентифікації лікарів у сфері е-здоров’я за допомогою інтегрованої системи електронної ідентифікації | МОЗ | III квартал 2022 р. | забезпечено використання надійних та безпечних засобів електронної ідентифікації у сфері е-здоров’я |
20. Розвиток систем підтримки клінічних рішень, персоналізованої медицини, телемедицини, систем для обробки великих даних (Big Data), штучного інтелекту - інженерної обробки, використання та отримання нових знань, використовуючи модель та дані електронної системи охорони здоров’я і супутніх систем | МОЗ | 2022-2025 роки | забезпечено розвиток ІТ-інновацій, використання переваг обробки великих даних (Big Data) та інтелектуальних систем для прогнозування потреб охорони здоров’я, планування ресурсів у сфері |