Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 1181 від 15.10.2024}
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності через шість місяців з дня її опублікування.
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України
{Пункт 1 втратив чинність на підставі Постанови КМ № 1181 від 15.10.2024}
{Пункт 2 втратив чинність на підставі Постанови КМ № 1181 від 15.10.2024}
{Пункт 3 втратив чинність на підставі Постанови КМ № 1181 від 15.10.2024}
{Пункт 4 втратив чинність на підставі Постанови КМ № 1181 від 15.10.2024}
5. Додаток 7 до Технічного регламенту енергетичного маркування кондиціонерів повітря, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 р. № 360 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 45, ст. 1401), викласти в такій редакції:
“Додаток 7 |
ВИМОГИ
до проведення перевірки відповідності фактичних технічних характеристик кондиціонерів повітря вимогам Технічного регламенту енергетичного маркування кондиціонерів повітря
1. Допустимі похибки, зазначені в цьому додатку, застосовуються органами державного ринкового нагляду та не повинні використовуватися постачальником для встановлення значень у технічній документації. Значення та класи на етикетці або на мікрофіші не повинні бути сприятливішими для постачальника, ніж значення, наведені в технічній документації.
2. Перевірка відповідності кондиціонера повітря вимогам Технічного регламенту енергетичного маркування кондиціонерів повітря (далі - Технічний регламент) проводиться органами державного ринкового нагляду з урахуванням таких вимог:
1) перевірці підлягає один кондиціонер повітря для кожної моделі;
2) модель кондиціонера повітря вважається такою, що відповідає вимогам Технічного регламенту, якщо:
показники, наведені в технічній документації, та значення, що використовуються для їх розрахунку, не є більш сприятливими для постачальника, ніж результати відповідних вимірювань;
показники, опубліковані на етикетці та мікрофіші, не є більш сприятливими для постачальника, ніж заявлені значення, а зазначений клас енергоефективності не є більш сприятливим, ніж клас, визначений заявленими значеннями;
під час проведення органами державного ринкового нагляду перевірки кондиціонера повітря показники відповідних параметрів та значення відповідають допустимим похибкам, наведеним у таблиці;
3) якщо результати, зазначені в абзаці другому або третьому підпункту 2 цього пункту, не досягнуті, модель вважається такою, що не відповідає вимогам Технічного регламенту;
4) якщо результату, зазначеного в абзаці четвертому підпункту 2 цього пункту, не досягнуто, органи державного ринкового нагляду вибирають три додаткові кондиціонери повітря тієї самої моделі для перевірки;
5) модель вважається такою, що відповідає вимогам Технічного регламенту, якщо для цих трьох кондиціонерів повітря середнє арифметичне значення відповідає допустимим похибкам, наведеним у таблиці;
6) якщо результату, зазначеного в підпункті 5 цього пункту, не досягнуто, модель кондиціонера повітря вважається такою, що не відповідає вимогам Технічного регламенту.
3. Органи державного ринкового нагляду використовують вимірювання та розрахунки, наведені у додатку 6 до Технічного регламенту.
Органи державного ринкового нагляду застосовують лише допустимі похибки, наведені в таблиці, з урахуванням вимог, зазначених у підпунктах 1-6 пункту 2 цього додатка. Інші похибки, які встановлені в національних стандартах та є ідентичними відповідним гармонізованим європейським стандартам або встановлені будь-якою іншою методикою вимірювання, не застосовуються.
Параметри, за якими проводиться перевірка | Допустимі похибки |
Середній за сезон коефіцієнт енергоефективності (СКЕЕ) | не менше номінального значення більш як на 8 відсотків |
Середній за сезон коефіцієнт корисної дії (СККД) | не менше номінального значення більш як на 8 відсотків |
Споживання електричної енергії в режимі “вимкнено” | не більше номінального значення на 10 відсотків |
Споживання електричної енергії в режимі очікування | не більше номінального значення на 10 відсотків |
Номінальний коефіцієнт енергоефективності (КЕЕном) | не менше номінального значення більш як на 10 відсотків |
Номінальний коефіцієнт корисної дії (ККДном) | не менше номінального значення більш як на 10 відсотків |
Рівень звукової потужності | не більше номінального значення на 2 дБА”. |
6. Додаток 6 до Технічного регламенту енергетичного маркування побутових барабанних сушильних машин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2017 р. № 380 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 47, ст. 1463), викласти в такій редакції:
“Додаток 6 |
ВИМОГИ
до проведення перевірки відповідності фактичних технічних характеристик побутових барабанних сушильних машин вимогам Технічного регламенту енергетичного маркування побутових барабанних сушильних машин
1. Допустимі похибки, зазначені в цьому додатку, застосовуються органами державного ринкового нагляду та не повинні використовуватися постачальником для встановлення значень у технічній документації. Значення та класи на етикетці або на мікрофіші не повинні бути сприятливішими для постачальника, ніж значення, наведені в технічній документації.
2. Перевірка відповідності побутових барабанних сушильних машин вимогам Технічного регламенту енергетичного маркування побутових барабанних сушильних машин (далі - Технічний регламент) проводиться органами державного ринкового нагляду з урахуванням таких вимог:
1) перевірці підлягає одна побутова барабанна сушильна машина для кожної моделі;
2) модель побутової барабанної сушильної машини вважається такою, що відповідає вимогам Технічного регламенту, якщо:
показники, наведені в технічній документації, та значення, що використовуються для їх розрахунку, не є більш сприятливими для постачальника, ніж результати відповідних вимірювань;
показники, опубліковані на етикетці та мікрофіші, не є більш сприятливими для постачальника, ніж заявлені значення, а зазначений клас енергоефективності не є більш сприятливим, ніж клас, визначений заявленими значеннями;
під час проведення органами державного ринкового нагляду перевірки побутової барабанної сушильної машини показники відповідних параметрів та значення відповідають допустимим похибкам, наведеним у таблиці;
3) якщо результати, зазначені в абзаці другому або третьому підпункту 2 цього пункту, не досягнуті, модель, а також всі моделі, які зазначені у технічній документації постачальника як еквівалентні побутові барабанні сушильні машини, вважаються такими, що не відповідають вимогам Технічного регламенту;
4) якщо результату, зазначеного в абзаці четвертому підпункту 2 цього пункту, не досягнуто, органи державного ринкового нагляду вибирають три додаткові побутові барабанні сушильні машини тієї самої моделі для перевірки. Як альтернатива обрані три додаткові побутові барабанні сушильні машини можуть бути однієї моделі або різних моделей, які зазначені в технічній документації постачальника як еквівалентні;
5) модель вважається такою, що відповідає вимогам Технічного регламенту, якщо для цих трьох побутових барабанних сушильних машин середнє арифметичне значення відповідає допустимим похибкам, наведеним у таблиці;
6) якщо результату, зазначеного в підпункті 5 цього пункту, не досягнуто, модель побутової барабанної сушильної машини, а також всі моделі, які зазначені в технічній документації постачальника як еквівалентні побутові барабанні сушильні машини, вважаються такими, що не відповідають вимогам Технічного регламенту.
3. Органи державного ринкового нагляду використовують методи вимірювань і розрахунків, наведені у додатку 8 до Технічного регламенту.
Органи державного ринкового нагляду застосовують лише допустимі похибки, наведені в таблиці, з урахуванням вимог, зазначених у підпунктах 1-6 пункту 2 цього додатка. Інші похибки, які встановлені в національних стандартах та є ідентичними відповідним гармонізованим європейським стандартам або встановлені будь-якою іншою методикою вимірювання, не застосовуються.
Параметри, за якими проводиться перевірка | Допустимі похибки |
Середньозважений річний обсяг енергоспоживання (АЕc) | не більше номінального значення* на 6 відсотків |
Середньозважений обсяг енергоспоживання (Еt) | не більше номінального значення на 6 відсотків |
Середньозважена ефективність конденсації (Сt) | не менше номінального значення на 6 відсотків |
Середньозважений час виконання програми (Tt) | не більше номінального значення на 6 відсотків |
Споживча потужність в режимі “вимкнено” та режимі “очікування” (Po та Pl) | не більше номінального значення на 6 відсотків у разі, коли споживча потужність у режимах “вимкнено” та режимі “очікування” не перевищує 1 Вт |
не більше номінального значення на 0,1 Вт у разі, коли споживча потужність у режимах “вимкнено” та режимі “очікування” менше або дорівнює 1 Вт | |
Час режиму “очікування” (Tl) | не більше номінального значення на 6 відсотків |
Рівень звукової потужності (Lwa) | виміряне значення не повинне бути більшим за номінальне значення |
__________
* Номінальне значення - значення, визначене постачальником. Похибка у 6 відсотків є поточною прийнятною похибкою випробувальної лабораторії, отриманою під час вимірювання заявлених параметрів за новим методом вимірювання, що використовується для нових вимог маркування, в тому числі робочих циклів, у разі повного і часткового завантаження.”.
7. Пункт 27 Технічного регламенту щодо встановлення системи для визначення вимог з екодизайну енергоспоживчих продуктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2018 р. № 804 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 80, ст. 2678), виключити.