Про затвердження методології розрахунку обсягу державної підтримки для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 222 від 01.03.2024}
Відповідно до частини третьої статті 4 Закону України “Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні” Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити методологію розрахунку обсягу державної підтримки для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями, що додається.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
МЕТОДОЛОГІЯ
розрахунку обсягу державної підтримки для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями
1. Ця методологія визначає механізм та показники для розрахунку обсягу державної підтримки для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями (далі - державна підтримка).
2. У цій методології терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні” (далі - Закон).
3. Загальний обсяг державної підтримки та обсяг отриманої державної підтримки складається з обсягів державної підтримки за всіма формами надання державної підтримки, що можуть надаватися відповідно до статті 3 Закону та з урахуванням положень частини першої статті 4 Закону. У разі коли передбачається надання державної підтримки у формі звільнення від відшкодування втрат лісогосподарського виробництва інвестора із значними інвестиціями (далі - інвестор) для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями (далі - інвестиційний проект), розрахунок втрат лісогосподарського виробництва здійснюється заявником відповідно до Земельного кодексу України.
4. Загальний обсяг державної підтримки обчислюється заявником з урахуванням прогнозних показників надання державної підтримки за кожною формою її надання (запланованого строку надання державної підтримки та ставки дисконтування державної підтримки) і максимально допустимого відповідно до Закону загального обсягу державної підтримки та відображається в техніко-економічному обґрунтуванні інвестиційного проекту, яке подається у складі заявки.
Обсяг отриманої інвестором державної підтримки обчислюється Мінекономіки за результатами надання державної підтримки протягом строку дії спеціального інвестиційного договору з використанням фактичних даних про дату надання державної підтримки, форму та суму наданої державної підтримки, ставку дисконтування, що діяла у відповідний період протягом одного робочого дня з дня отримання інформації щодо надання державної підтримки.
5. Обсяг отриманої інвестором державної підтримки протягом строку дії спеціального інвестиційного договору не може перевищувати загальний обсяг державної підтримки, встановлений у спеціальному інвестиційному договорі.
6. Загальний обсяг державної підтримки, встановлений у спеціальному інвестиційному договорі, не повинен перевищувати 30 відсотків планового обсягу значних інвестицій за інвестиційним проектом.
7. Плановий (загальний) обсяг значних інвестицій визначається як сума значних інвестицій, що планується здійснити в об’єкт інвестування у процесі реалізації інвестиційного проекту, що включає:
інвестиції, які були здійснені до подання заявки та відповідно до Закону і пункту 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 9 серпня 2023 р. № 3311-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями”, можуть бути зараховані як значні інвестиції;
інвестиції, які планується здійснити після дати подання заявки з урахуванням дисконтування за прогнозною ставкою дисконтування від дати подання заявки до дати прогнозованого здійснення кожної окремої інвестиції, але не пізніше дати закінчення строку реалізації інвестиційного проекту.
Плановий (загальний) обсяг значних інвестицій означає всі капітальні витрати, що були та/або будуть вкладені в будівництво, модернізацію, технічне та/або технологічне переоснащення об’єктів інвестування (в тому числі капітальні витрати на проектування); придбання необхідного устаткування (обладнання) та комплектуючих виробів до нього; будівництво необхідних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури у процесі реалізації інвестиційного проекту.
Розмір значних інвестицій розраховується без урахування податку на додану вартість.
Не можуть бути включені до планового (загального) обсягу значних інвестицій витрати, не пов’язані з реалізацією інвестиційного проекту.
Початком процесу реалізації інвестиційного проекту вважається дата здійснення першої з дій:
списання коштів для платежу або в разі коли оплата здійснюється частинами згідно з договором, - списання першої частини платежу з банківського рахунка для оплати товарів, робіт, послуг, що необхідні для реалізації інвестиційного проекту (дія підтверджується документом, що містить всю інформацію про господарську операцію відповідно до законодавства, зокрема платіжною інструкцією про здійснення фінансування, випискою з банківського рахунка, що підтверджує факт списання коштів); або
отримання товарів, робіт, послуг, що необхідні для реалізації інвестиційного проекту (дія підтверджується первинним документом, що містить всю інформацію про господарську операцію відповідно до законодавства, зокрема актом виконаних робіт, наданих послуг, видатковою накладною тощо).
Процес реалізації інвестиційного проекту може розпочатися заявником не раніше ніж за 18 місяців до дати подання заявки до Мінекономіки або заявником, заявку якого повернуто відповідно до пункту 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 9 серпня 2023 р. № 3311-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями”, - не раніше ніж за 18 місяців до дати подання заявки, яку повернуто Мінекономіки.
8. Фактичний обсяг значних інвестицій, внесених в об’єкт інвестування відповідно до умов спеціального інвестиційного договору, визначається як сума значних інвестицій, здійснених до подання заявки, які відповідно до Закону та пункту 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 9 серпня 2023 р. № 3311-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями” можуть бути зараховані як значні інвестиції, та інвестицій, які були здійснені після дати подання заявки з урахуванням дисконтування за фактичною ставкою дисконтування, що діяла від дати подання заявки до дати здійснення кожної окремої інвестиції.
9. Фактичний обсяг значних інвестицій, внесених в об’єкт інвестування, повинен відповідати вимогам пункту 4 частини першої статті 5 Закону. У разі коли фактичний обсяг значних інвестицій менший, ніж визначено пунктом 4 частини першої статті 5 Закону, інвестор повертає весь обсяг отриманої державної підтримки, крім податків і зборів, розрахований відповідно до пункту 20 цієї методології. Обсяг отриманої державної підтримки у вигляді звільнення від сплати податків і зборів підлягає сплаті у порядку, визначеному Податковим кодексом України та Митним кодексом України.
10. Датою здійснення значних інвестицій вважається дата здійснення останньої з дій:
списання коштів для платежу або у разі коли оплата здійснюється частинами згідно з договором, - списання останньої частини платежу з банківського рахунка для оплати товарів, робіт, послуг (дія підтверджується документом, що містить всю інформацію про господарську операцію відповідно до законодавства, зокрема платіжною інструкцією про здійснення фінансування, випискою з банківського рахунка, що підтверджує факт списання коштів); або
отримання товарів, робіт, послуг (дія підтверджується первинним документом, що містить всю інформацію про господарську операцію відповідно до законодавства, зокрема актом виконаних робіт, наданих послуг, видатковою накладною тощо).
11. Датою надання державної підтримки вважається:
дата виникнення зобов’язання із сплати відповідних податків, зборів, митних платежів, відшкодування втрат лісогосподарського виробництва - у разі надання державної підтримки у формах, визначених пунктами 1, 2 та 6 частини першої статті 3 Закону;
дата оформлення платіжної інструкції відповідно до Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 29 липня 2022 р. № 163, - у разі надання державної підтримки у формах, визначених пунктами 4 та 5 частини першої статті 3 Закону.
12. Ставка дисконтування обсягу державної підтримки визначається на рівні середньозваженої облікової ставки Національного банку, яка:
діяла (для розрахунку обсягу отриманої державної підтримки) у період з дати подання заявки до дати надання державної підтримки;
діятиме відповідно до прогнозу (для розрахунку загального обсягу державної підтримки) у період з дати подання заявки до прогнозованої дати надання державної підтримки.
Ставка індексації обсягу державної підтримки для розрахунку обсягу отриманої державної підтримки, що повертається відповідно до вимог частини другої статті 4 Закону, визначається на рівні середньозваженої облікової ставки Національного банку, що діяла за період з дати подання заявки до дати повернення отриманої державної підтримки.
13. Ставка дисконтування обсягу значних інвестицій визначається на рівні середньозваженої облікової ставки Національного банку, яка:
діяла (для розрахунку фактичного обсягу значних інвестицій) за період з дати подання заявки до дати здійснення інвестицій, - для інвестицій, які здійснені після дати подання заявки;
діятиме відповідно до прогнозу (для розрахунку загального обсягу значних інвестицій) за період з дати подання заявки до прогнозованої дати здійснення інвестицій, - для інвестицій, які здійснюватимуться після дати подання заявки.
14. Максимально допустимий відповідно до Закону загальний обсяг державної підтримки обчислюється за такою формулою:
де MPVДП - максимально допустимий відповідно до Закону загальний обсяг державної підтримки;
PVПЗІ - плановий (загальний) обсяг значних інвестицій.
15. Плановий (загальний) обсяг значних інвестицій обчислюється за такою формулою:
де PVПЗІ - плановий (загальний) обсяг значних інвестицій;
PVFПЗІ - дисконтований обсяг значних інвестицій, запланованих після дати подання заявки;
PVPЗІ - обсяг значних інвестицій, здійснених до дати подання заявки.
Фактичний обсяг значних інвестицій обчислюється за такою формулою:
де PVФЗІ - фактичний обсяг значних інвестицій;
PVFФЗІ - дисконтований обсяг значних інвестицій, здійснених після дати подання заявки;
PVPЗІ - обсяг значних інвестицій, здійснених до дати подання заявки.
16. Дисконтований обсяг значних інвестицій, запланованих після дати подання заявки, обчислюється за такою формулою:
де PVFПЗІ - дисконтований обсяг значних інвестицій, запланованих після дати подання заявки;
rn - ставка дисконтування обсягу значних інвестицій, запланованих після дати подання заявки, обчислена для кожної окремої інвестиції з урахуванням періоду починаючи з дати подання заявки до прогнозованої дати здійснення інвестиції;
n - період, виражений у роках, починаючи з дати подання заявки до прогнозованої дати здійснення кожної окремої інвестиції, за який здійснюється дисконтування.
Дисконтований обсяг значних інвестицій, здійснених після дати подання заявки, обчислюється за такою формулою:
де PVFФЗІ - дисконтований обсяг значних інвестицій, здійснених після дати подання заявки;
fn - ставка дисконтування обсягу значних інвестицій, здійснених після дати подання заявки, обчислена для кожного окремого здійснення значних інвестицій з урахуванням періоду починаючи з дати подання заявки до фактичної дати здійснення інвестиції;
n - період, виражений у роках, починаючи з дати подання заявки до фактичної дати здійснення кожної окремої інвестиції, за який здійснюється дисконтування.
17. Обсяг значних інвестицій, здійснених до дати подання заявки, обчислюється за такою формулою:
де PVPЗІ - обсяг значних інвестицій, здійснених до дати подання заявки;
N - номер кожної окремої інвестиції до дати подання заявки.
18. Загальний обсяг державної підтримки обчислюється з урахуванням дисконтування за такою формулою:
де PVЗДП - загальний обсяг державної підтримки з урахуванням дисконтування;
- сума запланованої державної підтримки за відповідною формою надання державної підтримки у кінці періоду (n) без урахування дисконтування; |
mn - ставка дисконтування загального обсягу державної підтримки, обчислена для кожної окремої суми запланованої державної підтримки з урахуванням періоду починаючи з дати подання заявки до прогнозованої дати надання державної підтримки;
n - період, виражений у роках, починаючи з дати подання заявки до прогнозованої дати надання державної підтримки, за який здійснюється дисконтування.
Обсяг отриманої державної підтримки обчислюється з урахуванням дисконтування за такою формулою:
де PVФДП - обсяг отриманої державної підтримки з урахуванням дисконтування;
- сума наданої державної підтримки за відповідною формою надання державної підтримки у кінці періоду (n) без урахування дисконтування; |
kn - ставка дисконтування обсягу отриманої державної підтримки, обчислена для кожної окремої суми наданої державної підтримки з урахуванням періоду починаючи з дати подання заявки до фактичної дати надання державної підтримки;
n - період, виражений у роках, починаючи з дати подання заявки до фактичної дати надання державної підтримки, за який здійснюється дисконтування.
19. Ставка дисконтування обсягу значних інвестицій, запланованих після дати подання заявки, обчислюється як середньозважена облікова ставка Національного банку за відповідний період для кожного окремого здійснення значних інвестицій за такою формулою:
де r - ставка дисконтування обсягу значних інвестицій, запланованих після дати подання заявки для кожного окремого запланованого здійснення значних інвестицій;
it - облікова ставка Національного банку, що відповідно до прогнозу діятиме у відповідний період (t);
dt - тривалість періоду (t), виражена у кількості днів у межах періоду між датою подання заявки та датою кожного окремого запланованого здійснення значної інвестиції, коли відповідно до прогнозу діятиме облікова ставка Національного банку (it);
h - загальна кількість періодів (t) у межах періоду між датою подання заявки та датою кожного окремого запланованого здійснення значної інвестиції;
p - загальна кількість днів у періоді між датою подання заявки та датою кожного окремого запланованого здійснення значної інвестиції;
t - період, коли діяла облікова ставка Національного банку (it), у межах періоду між датою подання заявки та датою кожного окремого запланованого здійснення значної інвестиції.
Ставка дисконтування обсягу значних інвестицій, здійснених після дати подання заявки обчислюється як середньозважена облікова ставка Національного банку за відповідний період для кожного окремого здійснення значних інвестицій за такою формулою:
де f - ставка дисконтування обсягу значних інвестицій, здійснених після дати подання заявки для кожного окремого здійснення значних інвестицій;
it - облікова ставка Національного банку, що діяла у відповідний період (t);
dt - тривалість періоду (t), виражена у кількості днів у межах періоду між датою подання заявки та датою кожного окремого здійснення значної інвестиції, коли діяла облікова ставка Національного банку (it);
h - загальна кількість періодів (t) у межах періоду між датою подання заявки та датою кожного окремого здійснення значної інвестиції;
p - загальна кількість днів у періоді між датою подання заявки та датою кожного окремого здійснення значної інвестиції;
t - період, коли діяла облікова ставка Національного банку (it), у межах періоду між датою подання заявки та датою кожного окремого здійснення значної інвестиції.
Ставка дисконтування загального обсягу державної підтримки обчислюється як середньозважена облікова ставка Національного банку за відповідний період для кожного окремого запланованого надання державної підтримки за такою формулою:
де m - ставка дисконтування обсягу державної підтримки за відповідний період для кожного окремого запланованого надання державної підтримки;
it - облікова ставка Національного банку, що відповідно до прогнозу діятиме у відповідний період (t);
dt - тривалість періоду (t), виражена у кількості днів у межах періоду між датою подання заявки та прогнозованою датою кожного окремого запланованого надання державної підтримки, коли відповідно до прогнозу діятиме облікова ставка Національного банку (it);
h - загальна кількість періодів (t) у межах періоду між датою подання заявки та прогнозованою датою кожного окремого запланованого надання державної підтримки;
p - загальна кількість днів у періоді між датою подання заявки та прогнозованою датою кожного окремого запланованого надання державної підтримки;
t - період, коли діяла облікова ставка Національного банку (it), у межах періоду між датою подання заявки та прогнозованою датою кожного окремого запланованого надання державної підтримки.
Ставка дисконтування обсягу отриманої державної підтримки обчислюється як середньозважена облікова ставка Національного банку за відповідний період для кожного окремого надання державної підтримки за такою формулою:
де k - ставка дисконтування обсягу отриманої державної підтримки за відповідний період для кожного окремого надання державної підтримки;
it - облікова ставка Національного банку, що діяла у відповідний період (t);
dt - тривалість періоду (t), виражена у кількості днів у межах періоду між датою подання заявки та датою кожного окремого надання державної підтримки, коли діяла облікова ставка Національного банку (it);
h - загальна кількість періодів (t) у межах періоду між датою подання заявки та датою кожного окремого надання державної підтримки;
p - загальна кількість днів у періоді між датою подання заявки та датою кожного окремого надання державної підтримки;
t - період, коли діяла облікова ставка Національного банку (it), у межах періоду між датою подання заявки та датою кожного окремого надання державної підтримки.
Ставка індексації обсягу державної підтримки, що повертається інвестором із значними інвестиціями відповідно до Закону, крім податків і зборів, обчислюється як середньозважена облікова ставка Національного банку за відповідний період за такою формулою:
де c - ставка індексації обсягу державної підтримки, що повертається інвестором із значними інвестиціями відповідно до Закону, крім податків і зборів;
it - облікова ставка Національного банку, що діяла у відповідний період (t);
dt - тривалість періоду (t), виражена у кількості днів у межах періоду між датою подання заявки та датою повернення державної підтримки, коли діяла облікова ставка Національного банку (it);
h - загальна кількість періодів (t) у межах періоду між датою подання заявки та датою повернення державної підтримки;
p - загальна кількість днів у періоді між датою подання заявки та датою повернення державної підтримки;
t - період, коли діяла облікова ставка Національного банку (it), у межах періоду між датою подання заявки та датою повернення державної підтримки.
Прогнозування облікової ставки Національного банку для цілей розрахунку ставок дисконтування здійснюється заявником з урахуванням прогнозу Національного банку.
20. Обсяг отриманої державної підтримки, що повертається інвестором відповідно до Закону, крім податків і зборів, обчислюється з урахуванням індексації за такою формулою:
де FVФДП - обсяг отриманої державної підтримки, що підлягає поверненню, крім податків і зборів;
- обсяг отриманої державної підтримки, крім податків і зборів, на початок періоду (n) з урахуванням дисконтування; |
cn - ставка індексації обсягу державної підтримки, що повертається інвестором, обчислена з урахуванням періоду починаючи з дати подання заявки до дати повернення обсягу отриманої державної підтримки;
n - період, виражений у роках, починаючи з дати подання заявки до дати повернення обсягу отриманої державної підтримки, за який здійснюється індексація.
21. Датою повернення обсягу отриманої державної підтримки є дата встановлення факту невиконання інвестором зобов’язань за спеціальним інвестиційним договором.
{Методологія в редакції Постанови КМ № 222 від 01.03.2024}